Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Duiken aan de Costa Brava

0 views
Skip to first unread message

CIR ROSAS

unread,
Feb 14, 2003, 9:26:11 AM2/14/03
to
Wendy" <w.ykel...@quicknet.nl> schreef in bericht
news:1044918258.565580@cache1...
> Iemand nog tips en trucs voor een mooie, niet te verre, met de auto te
> bereiken duikvakantie in Spanje?
>
> Groetjes,
> Wendy

Ga eens kijken op de site van het CIR in Rosas: www.technic-soft.fr/cir
Of kontakteer me rechtstreeks indien je preciese vragen hebt.
Art
><)))))°>

dp

unread,
Feb 14, 2003, 10:08:45 AM2/14/03
to
Of kijk eens op http://www.tauchwelt.de/

Dat is de site van de Poseidon Nemrod duikclub in Calella de
Palafrugell (ongeveer 50 km over de franse grens). Onze vereniging
Apadukers (www.apadukers.nl) is daar in het verleden (het laatst in 98
of 99) geweest. Goede basis, erg leuk duiken en een heel leuk dorpje.

En lekkere hapjes en drankjes meteen naast de basis niet te vergeten!
Delius

Dive-a-Lot@underwater.blub Sir Dive-a-Lot

unread,
Feb 14, 2003, 1:43:48 PM2/14/03
to
Ik hoor goede verhalen over
http://www.sportesport.it/diving/diving_centersSP018.htm
te L' escala

--
Thomas
(aka Sir Dive-a-Lot)

"CIR ROSAS" <cirr...@aol.com> schreef in bericht
news:20030214092611...@mb-cp.aol.com...

John

unread,
Feb 14, 2003, 3:41:01 PM2/14/03
to
Mee eens, ik heb daar tot nu toe altijd (voorjaar, zomer en herfst)
met 7 mm overall gedoken. Voorjaar 18 graden had ik spijt dat ik mijn
shorty voor over mijn overall niet bij me had. In de zomer nooit
warmer water dan 21 graden meegemaakt, op diepte van slechts 7 meter
thermocline met een verschil van 10 graden meegemaakt. Veel beginners
(cursisten) in huurspullen en slechts een shorty zien duiken en altijd
klagen over koude. Hoezo slechts in zwembroek ??
Groetjes
John.

Harald van Buel

unread,
Feb 15, 2003, 4:47:37 AM2/15/03
to
Duik Hotel Eden Rock, Sant Feliu de Guixols, Spain , net over de
frans-spaanse grens.
Alles in 1 oplossing, reuze handig en ze hebben een aardig huisrif.

Groeten


Andries Kalter

unread,
Feb 15, 2003, 1:18:22 PM2/15/03
to
Ik heb ook nog een goed adres:
www.internationaldiving.com; International Diving in L'Escala.

Een goede boot, duikstekken langs de kust van L'Escala tot Estartit,
natuurlijk de 'Illes Medes' , en diverse wrakken.
Vanuit L'Escala kun je ook met de boot naar het noorden; Cabo Creus,
Cadaques.

En als je vanaf de kant wilt duiken: Punta Montgo (L'Escala), Punta Oliguera
(Cadaques).

Andries Kalter.
www.andrieskalter.nl


maurice

unread,
Feb 15, 2003, 3:13:40 PM2/15/03
to

Hmmm, ik ben er geweest in, meen ik, september 1995. Daar heb ik de
meeste duiken gemaakt in een zwembroek, met duiken tot 35 meter, en
duiken van minimaal 30 minuten. Alleen bij een nachtduik heb ik een
overall aan gehad, maar dat was eigenlijk overbodig. Maar wellicht heb
ik een dikke huid en/of goor vel.
Veel plezier daar...

Rick van Kesteren

unread,
Feb 19, 2003, 2:01:41 PM2/19/03
to
Doen : 'Illes Medes'
lokatie L'estartit.

John

unread,
Feb 20, 2003, 6:21:45 AM2/20/03
to
Duikbasis Eden Roc wordt helaas op korte termijn opgeheven. De huur is
opgezegd, de eigenaar van het gelijknamige hotel is al die
duikactiviteiten op zijn prive strandje helemaal zat. Jammer maar
begrijpelijk. Al die set-opbouwende duikers op het privestrandje werd
teveel. Ik heb daar vaak gedoken en de opbouwende duikgroepen nemen
inderdaad veel ruimte in op zijn prive-strandje. Wel jammer, het
huisrif en de kliffen rondom was bijzonder leuk duiken.
John.

"Harald van Buel" <sp...@buel.nl> wrote in message news:<b2l2bp$m9r$1...@news.cistron.nl>...

0 new messages