Scientology Exodus

Jeta

[ Ontvangen van een van de 70 nederlandse ex-leden waarover
hieronder sprake is. Jeta ]

Scientology Exodus

In de afgelopen 2 maanden is meer dan 50% van de actieve leden van
de ScientologyChurch opgestapt.

Als redenen voor het opstappen geven de voormalige leden aan
veranderde technologien, financiele delicten, onderdrukking en het
feit dat de top van de Church overgenomen is door een
brievenbusfirma in Califonie met de naam CST. Deze CST zou
meedogenloos optreden naar de leden van de kerk en buit ze
financieel volledig uit.

Onder de opgestapte leden bevinden zich ingenieurs, piloten,
leraren en topmanagers uit het bedrijfleven. Binnen de Scientology
Organisatie bekleedden zij functies in het Elite korps, de
zogenaamde Sea Org, functies in OSA, Office of Special Affairs
(Dit is een soort van geheime dienst van de Scientology kerk).
Maar ook de oprichter en eerste directeur van Scientology in
Nederland. Tevens zijn vele leden uit andere functies opgestapt.

In een laatste poging te redden wat er te redden valt worden
vanuit Verenigde Staten en Denmarken door het Internationale
Management ingegrepen gedaan en worden zogenaamde PR evenementen
ed. georganiseerd. Dit om de achtergebleven leden niet te laten
lopen. Tevens organiseren zij bel-acties en emailacties waarin zij
de oud-leden door geselecteerde personen benaderen. Maar de
oud-leden geven totaal geen gehoor meer en groeperen zich buiten
de kerk.

Inmiddels is de kerk overgegaan tot het excommuniceren van haar
voormalige leden. Op de borden in de kantines en voor het
personeel hangen lijsten met namen van leden waarmee niet meer
gesproken mag worden. Bovendien worden zogenaamde SP-declares
opgehangen. Dit zijn verklaringen waarmee aan de leden wordt
aangegeven dat zij absoluut niet mogen communiceren met de
vertrokken leden, anders zullen zij zelf ook uit de kerk gezet
worden. De kerk-leiding is bang dat als de achtergebleven leden te
horen krijgen en het bewijs zien dat de oudleden hebben gezien dat
ook zij massaal zullen opstappen.

Buiten het feit dat de Scientology-kerk inkomsten misloopt en de
kosten van het pand aan de Nieuwezijds Voorburgwal niet meer
kunnen betalen, beginnen nu de leden hun betaalde gelden terug te
vorderen. Dit bedraagt vele miljoenen. Vele voormalige leden
zitten nu met tonnen schuld opgescheept en proberen hun geld te
claimen bij de Church.

Naast de financiele schade die de oud-leden geleden hebben,
verklaren enkele leden zelfs dat ze wekenlang opgesloten werden,
paspoorten en geld afgenomen werd, tot het moment dat ze zich
overgaven aan de regels van de leidinggevenden en verklaringen
ondertekenden.

Voor de oudleden van de kerk is de maat nu vol en de verslagenheid
onder de voormalig leden is groot. De een na de ander die uitvind
wat werkelijk in de top van de kerk plaats vindt en plaatsgevonden
heeft, heeft wekenlang nodig om bij te komen van de gigantische
misleiding en verkeert in een staat van ongeloof. Maar na het zien
van de enorme hoeveelheden bewijs kunnen zij niets anders dan
geloven dat ze toch werkelijk in een sekte zaten.

Scientology (NL) van binnen uit:

http://www.b-org.demon.nl/scn/nl/inhoud.html

Onno Westerman

He He eindelijk de bal aan het rollen !

"Jeta" <je...@xs4all.nl> schreef in bericht

Berend

On Fri, 19 Sep 2003 20:01:19 +0200, Jeta <je...@xs4all.nl> wrote:

> [...]
> hieronder sprake is. Jeta ]
>

>Scientology Exodus
>
>In de afgelopen 2 maanden is meer dan 50% van de actieve leden van

Enig idee of 'onze' Karel bij de opstappers zit?

Berend

Adama

> [...]
> financieel volledig uit.
>
> Onder de opgestapte leden bevinden zich ingenieurs, piloten,
> leraren en topmanagers uit het bedrijfleven.

Zo zie je maar hoe stom een mens kan zijn!

> [...]
> de oud-leden door geselecteerde personen benaderen. Maar de
> oud-leden geven totaal geen gehoor meer en groeperen zich buiten

Heel goed!

> [...]
> paspoorten en geld afgenomen werd, tot het moment dat ze zich
> overgaven aan de regels van de leidinggevenden en verklaringen

Dat kan toch tot een rechtszaak leiden?

> [...]
> van de enorme hoeveelheden bewijs kunnen zij niets anders dan
> geloven dat ze toch werkelijk in een sekte zaten.

Perfect. Scientology staat op instorten, hoop ik.

Adama

Jeta

Berend (ber...@sorrygeenmail.com) :

> Enig idee of 'onze' Karel bij de opstappers zit?

Jeelof zit niet bij de opstappers. Dat zou 'm z'n 'Opererende
Thetaan' status en z'n 'Brug naar Totale Vrijheid' kosten. Een
status die hem veel meer waard is dan de waarheid over de
praktijken van de scientology-sekte. Zoals bijvoorbeeld dat er
met veel geld werd en wordt gerommeld - waar hij alles vanaf
weet, volgens enkele opgestapte collega insiders.
Als het even meezit komen er binnenkort voorbeelden van
financiele malversaties van het nederlandse scientology-filiaal
in de openbaarheid - inclusief namen en bedragen. Waarna er
uiteraard (weer) contact zal worden opgenomen met de ECD en
andere instanties.

Jeta Eggers

--
Veel Voorkomende Vragen over Karel Jeelof, scientoloog:

http://www.b-org.demon.nl/scn/nl/divers/vvv-karel-jeelof.html

Karin Spaink

Jeta wrote:

> [ Ontvangen van een van de 70 nederlandse ex-leden waarover
> hieronder sprake is. Jeta ]

Ik kreeg hetzelfde bericht.

Het zal voor de mensen in kwestie een flinke klap zijn, maar ik
werd er toch blij van. Ik hoop van harte dat de mensen die
zojuist de sekte hebben verlaten maar die nog in de leer
geloven, de weg weten te vinden naar de Free Zone: de Free
Zoners zijn immers om precies dezelfde redenen opgestapt, en
doen hun best op een open, niet-autoritaire manier hun kennis te
delen en te vergroten.

> [...]
> zogenaamde Sea Org, functies in OSA, Office of Special Affairs
> (Dit is een soort van geheime dienst van de Scientology kerk).

God ik hoop dat die uit de school gaan klappen. Zeker de Sea Org
en OSA-mensen weten veel dingen die naar buiten zouden moeten komen.

> [...]
> aangegeven dat zij absoluut niet mogen communiceren met de
> vertrokken leden, anders zullen zij zelf ook uit de kerk gezet

Jaja, verhoog de repressie. Heel slim, OSA, zo bind je mensen
aan je (not).

> [...]
> paspoorten en geld afgenomen werd, tot het moment dat ze zich
> overgaven aan de regels van de leidinggevenden en verklaringen

De mensen die dat is overkomen, zouden eigenlijk aangifte moeten
gaan doen... Maar de vraag is of ze dat durven, of ze de sekte
voldoende van zich af hebben geschud en zien dat hun angst voor
repressailles onderdeel van de repressie is...

- K -

--
I write, therefore I am:
http://www.spaink.net/

Jeta

Karin Spaink (ksp...@xs4all.nl) :

> Ik hoop van harte dat de mensen die zojuist de sekte hebben
> verlaten maar die nog in de leer geloven, de weg weten te

> vinden naar de Free Zone: . . . . .

De 70 ex-leden werken al een tijdje aan een soort nederlandse
FreeZone. De groep is in tweeen (zeg maar twee werkgroepen)
gesplitst om dat van de grond te krijgen. Het is de bedoeling
dat men binnenkort een (zeer uitgebreide) website (onder een
NL domein) het licht laat zien - met name gericht op het
informeren van nog-leden.

[...]

> God ik hoop dat die uit de school gaan klappen. Zeker de Sea
> Org en OSA-mensen weten veel dingen die naar buiten zouden
> moeten komen.

Precies. Wordt ook stevig aan gewerkt. ;)

Scn-NL heeft niet zo lang geleden een zaak verloren van een
ex-lid die z'n geld terug wilde, werd mij zojuist vertelt door
alweer een ander ex-lid. De zaak diende in Den Bosch. Ik ga
proberen de details te achterhalen.

[...]

> [...]
> de sekte voldoende van zich af hebben geschud en zien dat hun
> angst voor repressailles onderdeel van de repressie is...

Dat is inderdaad iets om rekening mee te houden. Maar uit wat
ik de afgelopen maanden zoal heb vernomen (van meerdere
betrouwbare bronnen), heb ik toch sterk de indruk dat velen
zich zo enorm bedonderd voelen dat ze maling hebben aan die
repressailles. Met name zij die al vele jaren dachten zich
te hebben beziggehouden met 'standaard tech'; die dat niet
was/is omdat RTC heel veel van Hubbard's oorspronkelijke
schrijfsels heeft 'aangepast' - wat goed aan te tonen is. Ze
hebben dus _heel veel_ betaald voor iets dat niet was wat ze
dachten dat het was. En willen daarom beslist hun geld terug,
zonodig via rechtszaken...

Jeta Eggers

--

Dekmantels van Scientology en Dianetics in Nederland:

http://www.b-org.demon.nl/scn/nl/divers/dekmantels-scn.html

Adama

> [...]
> Thetaan' status en z'n 'Brug naar Totale Vrijheid' kosten. Een
> status die hem veel meer waard is dan de waarheid over de

Dát zullen we nog zien!

Zoals bijvoorbeeld dat er
> met veel geld werd en wordt gerommeld - waar hij alles vanaf
> weet, volgens enkele opgestapte collega insiders.

Wat is je bronvermelding?

Adama
Iam learning all the time!

Jeta

Nep-medium Gerrit Wammes:

> Wat is je bronvermelding?

Vraag maar aan je gids, Gabriel, of aan die "ver boven God
staande geest", Iris, met wie je 'channelt'.

Jeta

Adama

Nee, ik vraag het aan *jou*!
Ik ben niet afhankelijk van mijn gids, en dat wil ik graag zo laten blijven!
--
Gerrit

Jeta

[ Was: Re: Scientology Exodus ]

Jeta:

> Scn-NL heeft niet zo lang geleden een zaak verloren van
> een ex-lid die z'n geld terug wilde, werd mij zojuist
> vertelt door alweer een ander ex-lid. De zaak diende in
> Den Bosch. Ik ga proberen de details te achterhalen.

Van een Geheime Source(tm) :) :

" In ieder geval is nu in de rechtzaak Source Business
Administrations / J. van Maastricht agenturen (Den
Bosch Aug/Sept 2003), Source Business Administrations
opgedragen 20.000 euro terug te betalen. Dit is de
eerste zaak die goed afgelopen is. Echter scientoloog
Thomas Geraets is naar Lugano gevlucht en nog steeds
heeft J. van Maastricht geen geld. T. Geraets is dus
op de vlucht.

[...]

Leuk detail is dat de compagnon van Geraets (Jonathan
Buttner) een zogenaamde security checker is bij het
Celebrity Center Duesseldorf. De directeur van Source
Business Administrations (Johanna G) was ethics
officer in CC-Duesseldorf; de opvolger (Nicola
Geraets) was Exec Esto in Duesseldorf en de opvolger
daar weer van Ron van de Broek (Den Bosch) is
scientoloog in Duesseldorf. "

Ineke gaat volgende week even langs bij het Paleis van
Justitie Den Bosch om te vragen of ze de stukken van deze
zaak kan krijgen.

Jeta Eggers

--
Vertrouwelijk stafcontract Scientology :

http://www.b-org.demon.nl/scn/nl/privacy/staf-contract.html

Adama

"Mendel Mobach" <use...@megabot.nl> schreef in bericht
> De wet op behoud van ellende noopte
> Nep-medium Gerrit Wammes <Ikgavandaagt...@yahoo.com>
> in nl.scientology tot het schrijven van:

> Nou en?

Heb ik *jou* iets gevraagd?

> Hou dan je mond maar helemaal dicht.

Zit niet te zwatelen, domkop! :-p

Peter Peters

On Sun, 21 Sep 2003 15:42:54 GMT, "Adama"
<Ikgavandaagt...@yahoo.com> wrote:

>Heb ik *jou* iets gevraagd?

Natuurlijk. Je vraagt iets in een openbaar medium.

--
Peter Peters, senior netwerkbeheerder
Dienst Informatietechnologie, Bibliotheek en Educatie (ITBE)

JMBCV

Ik ben een van de opgestapte leden en kan je garanderen dat er de
komende maanden een gigantische beerput open gaat als de church
haar zaakjes financieel niet op orde brengt.

In ieder geval kan ik je vertellen dat er zich ook nog OT's en
zeer hoog getrainde auditors onder de nieuwe Ron's-org leden
bevinden.

Enne uh.... een van de zaakjes gaat over een fuck-up van
40.000.000 HFL die op het nippertje niet doorging.

Het gaat ook over ketens van failliete BV's, snoepreisjes naar de
Freewinds, FLAG, Saint-Hill, CC-INT enzovoorts.

Maar ook over enorm veel gedupeerde gezinnen die voor tonnen de
schuld in gingen, gedupeerde bedrijven, meer dan 200 man die
werkeloos op straat kwamen te staan omdat hun bedrijf kapot ging,
invallen door de belastingdienst, het meermaals arresteren van een
scientoloog in zowel Nederland, Duitsland als Zwitserland.....

En nog meer van dit soort bagger.

Maar meer over de details later.

Ex-churchie

Onno Westerman

> [...]

> Hou dan je mond maar helemaal dicht.
>

> --
> If you see an attachment here please blacklist me

wat is dat attachment een virus programma ?
Ik zie inderdaad attachment

Mendel Mobach

De wet op behoud van ellende noopte
Onno Westerman <o_we...@planet.nl>

in nl.scientology tot het schrijven van:

> wat is dat attachment een virus programma ?
> Ik zie inderdaad attachment

Nee. Het is geen attachment het is de tekst:
"begin foutlook.exe - al 5 jaar.exe"
niks meer, alleen 2 kwootjes minder. Er zit een
grote onveilige fout in je nieuwslezer. Niet zo
heel erg, als je maar weet dat je er verstandig
mee moet omgaan. Ik kan het altijd aanraden om
wat anders te gebruiken, maar ik kan niet voor
jou kiezen. Als je er over wilt discussieren:
kom even langs in nl.comp.software.newsreaders.
(fupje is ook daarnaartoe).
Hier is het wat offtopic.

Met vriendelijke groet,

Mendel Mobach

--
If you see an attachment here please blacklist me

begin foutlook.exe - al 5 jaar.exe
CCC congress: 20C3 - 27 ~ 29 December 2003 - Berlin - Duitsland
ASSO-8756483212-USO.nl.star

JMBCV

Jeta Eggers schreef:

> [...]

> Thomas Geraets is naar Lugano gevlucht en nog steeds
> heeft J. van Maastricht geen geld. T. Geraets is dus

Ter aanvulling:

Het faillisement van Source Business Administrations is na
te trekken bij de Kamer van Koophandel in Zwitserland.

Er is een onderzoek gaande naar SBA waarin onder meer de
archieven van Kamers van Koophandel worden onderzocht. Op
die manier komt er steeds meer informatie beschikbaar over
andere BV's die in verband hiermee failliet gingen.

Zo is er de BV Eurotrade die kapot is gegaan en die optrad
als Survive! Holding...; waaraan allerlei andere BV's waren
gekoppeld, die inmiddels dus ook failliet zijn.

Overigens, betreffende een totaal andere BV: Robert Broeks
is de broer van Mark Broeks, de ethics officer in Amsterdam.
think think think... Wie ging er ook alweer failliet in
Weesp?

Ex-Churchie

Anneke Andriessen

"Jeta" <je...@xs4all.nl> wrote in message

> [...]
> brievenbusfirma in Califonie met de naam CST. Deze CST zou
> meedogenloos optreden naar de leden van de kerk en buit ze

CST als holding wordt o.m. gerund door IRS ambtenaren.(belastingdienst).
Iedereen is vindbaar om belasting te betalen maar voor
verkiezingingsregistratie?
http://www.sc-i-r-s-ology.pair.com/newsroom/newsroomindex.html

Of er is consigne gegeven vanuit Washington de boel op te doeken of er is is
een machtsstrijd gaande binnen de firma tussen het houdsterbedrijf CST plus
besturen en RTC . Wellicht een boekhoudschandaal? In alle gevallen zal het
stil zijn uit die hoek. Samen met al de vrijkomende leden die claims zullen
stellen lijkt het erop dat armoede het monster gaat slachten.

Anneke

Jeta

Jeta (je...@xs4all.nl) :

[...]

> Ineke gaat volgende week even langs bij het Paleis van
> Justitie Den Bosch om te vragen of ze de stukken van deze
> zaak kan krijgen.

Is gebeurd: ze kan de uitspraak krijgen, maar alleen als die
schriftelijk wordt aangevraagd via een postbus van het Paleis
van Justitie.

Ondertussen heb ik wat meer informatie over de praktijken van
het door hoge scientologen geleidde bedrijf Source Business
Administrations ontvangen:

J. van Maastricht Agenturen die deze zaak begon, is slechts een
van de vele gedupeerden. De Orange Club te Oss bijvoorbeeld, een
fitness centrum, was ook de sigaar. Een korte inventarisatie:

- 1500 leden van de Orange Club (mede eigenaar: Fridtjof Geraets)
werd geld afgepakt door het af te boeken van hun accounts nadat
de tent gesloten was;

De goede naam van de eigenlijke eigenaresse werd door het slijk
gehaald;

Het bedrijf werd voor een gulden verkocht;

De belastingdienst legde beslag;

Het personeel (25 mensen) kwam op straat te staan; enkele
van deze personeelsleden waren 'on lines' met het Scientology
Celebrity Center Dusseldorf; een van hen (Paula Veenstra) is
'on lines' met de Amsterdam Org.

Vele rekeningen werden niet betaald.

- CreaMedia in Heteren ging voor f. 750.000 het schip in.

- Rudolf Peelen verloor f. 350.000.

- Dhr. de Goor schoot er f. 300.000 bij in.

- Enz. enz., inclusief een bedrijf te Langenfeld (Duitsland) dat
failliet ging, waardoor er 150 mensen op straat kwamen te
staan...

I.v.m. de door van Maastricht aangespannen (en gewonnen)
rechtszaak, waarover door o.m. het Brabants Dagblad werd
gepubliceerd:

Drie bodygards werden door de rechter de rechtszaal uitgezet
vanwege intimidatie.

Een reporter werd bedreigd door de hoge scientoloog Geraets cs.

Een getuige dorst niet te getuigen vanwege een serieuze
doodsbedreiging.

-,-

Een interessante vraag is: waar is al dat geld gebleven? Zou het
terecht gekomen zijn bij Scientology (bij de IAS, WISE, de
Amsterdamse 'org')?
Volgens een insider/ex-church-member die ik hierover heb
gesproken, is dat inderdaad het geval. Misschien kan de Office
of Special Affairs Amsterdam, die dit bericht zeker leest,
opheldering geven?

Overigens, de scientology-familie Geraets is naar het buitenland
uitgeweken, zij worden gezocht.

Jeta Eggers

Jeta

Ex-Churchie via remailers:

> Ter aanvulling:

> Het faillisement van Source Business Administrations is na te trekken
> bij de Kamer van Koophandel in Zwitserland.

NAME: Source Business Administration GmbH in
Liquidation

STATUS: DISSOLUTION

LEGAL SEAT: 6340 Baar ZG Switzerland

PHONE: 041 710 09 23

CURRENCY: Shown in Swiss francs (CHF), unless otherwise

YEAR OF FOUNDATION: 1997

YEAR OF INCORPORATION: 1997

LEGAL TYPE: Limited liability company

CAPITAL: 20'000

EMPLOYEES: Some staff is employed.

LINE OF BUSINESS: MANAGEMENT & PUBLIC RELATIONS CONSULTANTS

MANAGEMENT PARTNERS:

- Johanna Maria Christiane Geraets, of Bern, in Baar, capital invested CHF
1'000.--
Partner authorized signatory (with one other), since 13.10.1999
- Peter Frommholz, of Germany, in Beuerberg (Deutschland), capital
invested CHF 1'000.--
Partner authorized signatory (with one other), since 03.02.1999
- Thomas Emanuel Geraets, of Bern, in Cham, capital invested CHF 18'000.--
Partner with signing authority, since 13.10.1999

CHANGES IN PARTNERSHIP:

- Nikola Andrea Geraets, of Bern, in Rohr AG, capital invested CHF
18'000.--
13.10.1999 Retired Partner with sole signature, since 20.02.1998
- Hermann Stigler, of Germany, in Ottendichl (DE), capital invested CHF
1'000.--
13.10.1999 Retired Partner authorized signatory (with one other), since
03.02.1999
- Mark Steen, of Netherlands, in Veendam (Niederlande), capital invested
CHF 1'000.--
03.02.1999 Retired Partner authorized signatory (with one other)
- Hans-Peter Barth, of Basel, in Horw, capital invested CHF 19'000.--
20.02.1998 Retired Partner with sole signature
- Barth Timfit, in Kussnacht am Rigi, capital invested CHF 1'000.--
20.02.1998 Retired Partner authorized signatory (with one other)
- Timfit Barth
20.02.1998 Retired Partner authorized signatory (with one other)

SENIOR MANAGEMENT:

- Nikola A. Geraets
Managing Director with sole signature

Management is in the hands of Nikola Geraets.

HISTORY

This limited liability company was founded in April 1997 (date of
statutes 27.3.97).

Former legal seat : Kussnacht am Rigi
as of 20.02.1998: Unterageri
as of 15.06.1998: Cham
as of 13.10.1999: Baar

Former name : Source Business Administration GmbH
as of 20.02.1998: Muller After-Press GmbH
as of 15.06.1998: Source Business Administration GmbH
as of 07.02.2002: Source Business Administration GmbH in
Liquidation

Registered as a limited liability company since 16 April 1997.

ACTIVITY

LINE OF BUSINESS:

- MANAGEMENT & PUBLIC RELATIONS CONSULTANTS
- HOLDING COMPANY
- PAPER WHOLESALERS

ACTIVITY AS DESCRIBED IN THE TRADE REGISTER:

Grundung und Beratung von sowie Beteiligung an Unternehmungen,
Erzeugung, Vertrieb und Vermittlung von Kunstobjekten, Werbe- und
Promotionsmaterialien, Erzeugung, Verlegen und Vertrieb von
Kommunikationsmitteln und Druckerzeugnissen aller Art,
insbesondere von Zeitschriften und Abonnementen, Beteiligung an
und Vermittlung und Betrieb von Bauprojekten, Erwerb und Verleih
von Rechten und Patenten, Copyrights, Handelsnamen und -Marken
und Rechten aller Art fur Konstruktion, Produktion und Vertrieb
sowie Handel mit Waren aller Art; kann sich an anderen
Unternehmen beteiligen.

ACTIVITIES (DETAILED):

Die Firma befasst sich mit der Beratung von Beteiligungen,
der Vermittlung von Kunstobjekten, sowie mit dem Vertrieb von
Druckerzeugnissen.

Aussenstehende erhalten keinerlei Einblicke in die internen
Geschaftsverhaltnisse.

Mutationen

Source Business Administration GmbH in Liquidation, Sitz: Baar,
Grundung und Beratung von sowie Beteiligung an Unternehmungen,
GmbH Domizil Geloscht: (c/o Abotel Z AG, Ibelweg 18a, 6301 Zug).

Firma Neu: Source Business Administration GmbH in Liquidation.
Bemerkungen Neu: Auflosung: von Amtes wegen in Anwendung von Art.
86 HRegV in Verbindung mit Art. 90 lit. e HRegV.

Die Gesellschaft ist ohne Liquidator.

Jeta

..

Boudewijn van Ingen

On Thu, 09 Oct 2003 21:29:18 +0200, Jeta <je...@xs4all.nl> wrote:

(this was previously posted in nl.scientology)

Jeta, I would suggest to you to post information like this, that is
international in nature, to alt.religion.scientology too.

I'm quite sure the few Dutch and Swiss parts of your message will not
get 'lost' there.

Stuff like this is interesting to me, because I know some of the
players' names here. And it may also be of interest to many on a.r.s.
because they might even know these people personally.

Boudewijn.