Ze gaan het niet luidop zeggen

PauL

Ze gaan het niet luidop zeggen, maar ik ben er vrij
zeker van dat er ongevaccineerden, die momenteel
op hun buik naar adem liggen te happen op IC bij
zichzelf denken: "Had ik maar..."

https://www.hln.be/binnenland/zo-goed-werken-de-vaccins-tabellen-tonen-hoeveel-gevaccineerden-en-niet-gevaccineerden-covid-19-krijgen-en-in-ziekenhuis-belanden~a1a70ce7/

Jos Bergervoet

Warrig (en zwak) verhaal. Eerst staat er over de incidentie
bij niet-gevaccineerden: "in de leeftijdscategorie 65- tot 84-jarigen
(die momenteel een boostervaccin krijgen) is dat niet het geval,"
wat natuurlijk niet best is want dat is een balngrijktste risicogroep.
En dan wordt er weer verwarring gezaaid want boven het grafiekje staat
"incidentie per 100.000 per regio, leeftijdsgroep en vaccinatiestatus"
dus dat klinkt definitief. Maar daaronder staat "Daarbij moet ook
rekening gehouden worden met het feit dat de groep niet-gevaccineerden
veel kleiner is" en dat kan dus niet kloppen als de cijfers al waren
gedefinieerd per 100.000 per vaccinatistatus". Wellicht bedoelen ze
het goed maar het lijkt op een "calculated ambiguity" om propaganda
te verkopen. (Hoeft niet dus, kan goed bedoeld zijn.. rustig!)

In dezelfde kroniek lezen we trouwens dat het medisch personeel
zelf ook een stuk minder Heilig Overtuigd is dan jij:

<https://www.hln.be/binnenland/verpleegkundigen-brussels-ziekenhuis-wuiven-naar-betogers-van-mars-tegen-coronapas~ac1987d0/>

--
Jos

PauL

Op Mon, 22 Nov 2021 14:45:02 +0100 schreef Jos Bergervoet:

> Warrig (en zwak) verhaal.

Hoeveel keren moet de incidentie bij ongevaccineerden
dan hoger zijn om sterk te zijn? Maal 10.000?

> [...]
> (die momenteel een boostervaccin krijgen) is dat niet het geval,"
> wat natuurlijk niet best is want dat is een balngrijktste risicogroep.

De eerste tabel toont de veertiendaagse incidentie voor *besmettingen*

> [...]
> veel kleiner is" en dat kan dus niet kloppen als de cijfers al waren
> gedefinieerd per 100.000 per vaccinatistatus".

Er staat ook:
--->
Het rapport geeft ook een overzicht van het aantal ongevaccineerden per
leeftijdsgroep en regio om een beeld te geven van hoe groot die groep
precies is.
<---

En dan zeg jij dat het warrig is...

> Wellicht bedoelen ze
> het goed maar het lijkt op een "calculated ambiguity" om propaganda
> te verkopen. (Hoeft niet dus, kan goed bedoeld zijn.. rustig!)

De cijfers spreken voor zich. En ze komen van de meest
betrouwbare bron: Sciensano

> In dezelfde kroniek lezen we trouwens dat het medisch personeel
> zelf ook een stuk minder Heilig Overtuigd is dan jij:

> [...]

Het gaat om enkelingen:

https://www.hln.be/brussel/kliniek-sint-jan-reageert-op-zorgmedewerkers-die-mars-tegen-coronabeleid-steunden-het-gaat-om-enkelingen~a41a0f04/

En ze maken lawaai voor tien.
Kijk maar naar Eli Kessef. Die post weeral onder
een andere naam terwijl het dezelfde idioot is.

nastyho...@gmail.com

Bs"d

Laten we even aannemen dat wat er in dat artikel staat waar is, en daar dan onze conclusies uit trekken. Het beste voordeel wat gevaxten hebben is dat ze ongeveer 3x minder in het ziekenhuis belanden. Als we dan rekening houden met het feid dat 90% van de bevolking gevaxxed is, dan betekent dat er 9 x meer gevaxten zijn dan puurbloedigen. Als ze drie keer minder vaak in het ziekenhuis belanden, maar er zijn wel 9 x zoveel van hun, dan betekent dat dat in absolute aantallen er 3 x meer gevaxten in het ziekenhuis zullen liggen dan puurbloedigen. Dus dan is het begrijpelijk dat van de ziekenhuisbevolking minimaal 75% gevaxxed is. En als we dan nog rekening houden met het feit dat in de risicogroep, de 80 plussers, er nauwelijks voordeel is voor de gevaxten, dan begrijpen we dat minsten 85% van de mensen die in het ziekenhuis naar adem liggen te happen, volledig gevaxxed zijn.

https://tinyurl.com/follow-nurse

PauL

Op Mon, 22 Nov 2021 12:47:59 -0800 (PST) schreef nastyho...@gmail.com:
Zelfs al liggen er uiteindelijk 99% gevaccineerden in
het ziekenhuis: Zij kunnen zichzelf niks verwijten en
anderen kunnen hen ook geen schuldig verzuim aanwrijven.
En wat de risicogroep betreft: De derde prik *werkt*:

https://www.tvl.be/nieuws/uitbraken-in-woonzorgcentra-dalen-door-derde-prik

nastyho...@gmail.com

Bs"d

De prik werkt zo goed dat 85% van de patienten in ziekenhuizen en IC's gevaccineerd zijn.

Het werkt zo goed dat in landen waar niet geprikt wordt het coronaprobleem allang voorbij is, en in NL en vele andere sterk gevaxte landen blijft het maar aanmodderen.

Komt natuurlijk ook omdat effectieve medicijnen zoals Hydroxychloroquine en Ivermectine verboden worden. Zo hou je het probleem wel in stand.

Maar dat moet natuurlijk, want zo hou je het verdienmodel van big farma en de corrupte politici in stand.

Mijn lichaam is geen eigendom van de staat. Ik heb de uitsluitende en exclusieve autonomie over mijn lichaam en geen enkele politicus, ambtenaar of arts heeft het wettelijke of morele recht om mij te dwingen een niet-gelicentieerd, experimenteel vaccin of enige andere medische behandeling of procedure te ondergaan zonder mijn specifieke en geïnformeerde toestemming. De beslissing is aan mij en aan mij alleen en ik zal mij niet onderwerpen aan chantage door de overheid of emotionele manipulatie door de media, zogenaamde celebrity influencers of Rutte.

https://tinyurl.com/sheep-slaughter

Jos Bergervoet

On 21/11/22 9:16 PM, PauL wrote:

> Hoeveel keren moet de incidentie bij ongevaccineerden
> dan hoger zijn om sterk te zijn?

Die was juist *lager* in de belangrijke leeftijdsgroep 65-84. Dus
dat is bepaald niet *sterk* voor het vaccin. De tabel zegt dat de
incidentie voor niet-gevaccineerden 605.0 is, en 676.9 voor volledig
gevaccineerden (kolom "Belgie" van de tabel, voor heel Belgie dus).
Voor kolom "Vlaanderen" is het nog erger: 532.8 tgen 799.2, dus
*lagere* incidentie bij niet-gevaccineerden (staat er!)
<https://www.hln.be/binnenland/zo-goed-werken-de-vaccins-tabellen-tonen-hoeveel-gevaccineerden-en-niet-gevaccineerden-covid-19-krijgen-en-in-ziekenhuis-belanden~a1a70ce7/210088843/>
En boven het grafiekje staat "incidentie per 100.000 per regio,
leeftijdsgroep en vaccinatiestatus" dus dat klinkt alsof met de
verschillen in de groepsgroottes rekening is gehouden.

Dat vaccin werkt volgens de tabel dus averechts. Wellicht bedoelen
ze het anders. Erg warrig dus! Zo speel je de wappies in de kaart,
PauL.

Volgens die "woordvoerster" is 80% gevaccineerd onder het personeel,
dus het kan best 20% zijn, die enkelingen! (En zelfs onder de
gevaccineerden kan steun zijn voor het recht om niet gevaccineerd te
zijn, misschien ging die demonstratie daar wel over.)

Vermoedelijk wil de "woordvoerster" het wel graag zoveel mogelijk
bagatelliseren, of denk je niet?

--
Jos

Pancho Sanza

L^HJos Bergervoet ha scrittu:

[Kliniek Sint-Jan in Brussel]

> [...]
>dus het kan best 20% zijn, die enkelingen! (En zelfs onder de
>gevaccineerden kan steun zijn voor het recht om niet gevaccineerd te

Iedereen heeft momenteel "het recht om niet gevaccineerd te zijn", het
enige recht dat de ongevaccineerden tijdelijk niet hebben is zomaar
overal naar binnen stampen op hun grote platvoeten. Consequenties van
het niet gevaccineerd zijn die m.i. aanvaard dienen te worden.

>misschien ging die demonstratie daar wel over.)

Of misschien waren ze alleen maar uit op relletje schoppen. Diezelfde
hln.be site zegt namelijk over de demonstratie:

"Tienduizenden betogers zijn naar de Belgische hoofdstad Brussel gekomen
om te protesteren tegen het coronabeleid. De actie begon vreedzaam, maar
de politie zag zich later toch genoodzaakt een waterkanon in te zetten
en traangas te gebruiken."

Het onverstand viert hoogtij heden ten dage.

--
Pancho

nastyho...@gmail.com

On Tuesday, November 23, 2021 at 3:27:49 PM UTC+2, span...@gmail.com wrote:
> L^HJos Bergervoet ha scrittu:
>
> [Kliniek Sint-Jan in Brussel]
> Iedereen heeft momenteel "het recht om niet gevaccineerd te zijn",

Bs"d

Nee, niet iedereen. In Oostenrijk krijg je duizenden euro's boete als je niet vaxxed.

Kees van den Doel

Pancho Sanza

nastyho...@gmail.com ha scrittu:

>Nee, niet iedereen. In Oostenrijk krijg je duizenden euro's boete als
>je niet vaxxed.

In Oostenrijk willen ze vaccinatie pas verplicht stellen vanaf februari
volgend jaar. Nu geldt het nog niet dus.

>Mijn lichaam is geen eigendom van de staat. Ik heb de uitsluitende en
>exclusieve autonomie over mijn lichaam en [..]

Mij best. Maar blijf dan aub een heel end uit mijn buurt en ga niet jouw
ongevaccineerde corona adem in mijn nek staan uithijgen, want dan word
ik HEEL ERG BOOS.

--
Pancho

Jos Bergervoet

On 21/11/23 2:27 PM, Pancho Sanza wrote:
> [...]
>
> Iedereen heeft momenteel "het recht om niet gevaccineerd te zijn", het
> enige recht dat de ongevaccineerden tijdelijk niet hebben is zomaar

De demonstratie kan ook zijn tegen de geplande verzwaringen van de
maatregelen, zoals ontslag als straf, of gewoon boete als straf. Een
Oöstenrijkse Kanselier wil Europa op dat punt al weer het voorbeeld
geven (dat zie je vaker natuurlijk!)

..

> [...]
> om te protesteren tegen het coronabeleid. De actie begon vreedzaam, maar
> de politie zag zich later toch genoodzaakt een waterkanon in te zetten

Loekashenko en Keizer Xi zien zich ook vaak genoodzaakt om, ehh..
stevige middelen in te zetten bij vreedzame demonstraties! Alleen
hele domme mensen klagen daar dan over.. Heel dom.

> Het onverstand viert hoogtij heden ten dage.

Nou, geniet er van, zolang jullie de overhand hebben!

--
Jos

Pancho Sanza

Jos Bergervoet ha scrittu:

>De demonstratie kan ook zijn tegen de geplande verzwaringen van de
>maatregelen, zoals ontslag als straf, of gewoon boete als straf.

Eigenlijk kan zo'n demonstratie wel overal over gaan, probeer je ons nu
wijs te maken.

>Een
>Oöstenrijkse Kanselier wil Europa op dat punt al weer het voorbeeld
>geven (dat zie je vaker natuurlijk!)

Deze demonstratie was in Brussel, België. Oostenrijk is een ander land,
meer zuidoostelijk in Europa gelegen.

>Loekashenko en Keizer Xi zien zich ook vaak genoodzaakt om, ehh..
>stevige middelen in te zetten bij vreedzame demonstraties!

Ook dat gaat toch echt over heel andere landen dan België, het land
onzer zuiderburen.

Deze demonstratie, bij onze zuiderburen dus, gaf beelden te zien van
relschoppers die verkeersborden er uitgerukt hadden en deze en andere
voorwerpen naar de ME smeten, brand stichtten en ramen van winkels
vernielden. Ongeveer zoals in Rotterdam, zeg maar.

>Alleen hele domme mensen klagen daar dan over.. Heel dom.

Domheid en klaagzucht gaan inderdaad vaak samen. Heel opmerkelijk.

>Nou, geniet er van, zolang jullie de overhand hebben!

Ja, binnenkort gaat het gebeuren, als we doemprediker Cor mogen geloven.
Dan gaan wij gevaccineerden er allemaal aan. Ik denk daarom dat ik
binnenkort maar heel erg in God en de bijbel ga geloven enzo, misschien
blijf ik dan gespaard.

--
Pancho

PauL

Op Tue, 23 Nov 2021 22:51:51 +0100 schreef Jos Bergervoet:

> De demonstratie kan ook zijn tegen de geplande verzwaringen van de
> maatregelen,

Het kan ook een groot besmettingsfeest geweest zijn:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11/23/omwegen-coronapas/

Die maskers waren niet om een besmetting te voorkomen maar
om hun identiteit te verbergen.

PauL

Op Tue, 23 Nov 2021 14:10:03 +0100 schreef Jos Bergervoet:

> [...]
>
> Dat vaccin werkt volgens de tabel dus averechts. Wellicht bedoelen
> ze het anders. Erg warrig dus! Zo speel je de wappies in de kaart,

Oh maar cherry picking doen wappies sowieso hoor.
Ze hebben daar een patent op!
Maar omdat je het zo vriendelijk vraagt zal ik het
(echte) frontnieuws, op basis van dezelfde cijfers,
maar van een andere krant, eens posten:

https://postimg.cc/qzCL0VKq

Is dat duidelijk genoeg?

Jos Bergervoet

On 21/11/24 12:50 AM, Pancho Sanza wrote:
> Jos Bergervoet ha scrittu:

> Eigenlijk kan zo'n demonstratie wel overal over gaan, probeer je ons nu
> wijs te maken.

In Nederland waren het voetbalsupporters tegen het vuurwerkverbod.
Geloof je het soms niet?!

> Deze demonstratie was in Brussel, België. Oostenrijk is een ander land,
> meer zuidoostelijk in Europa gelegen.

Misschien wilden die demonstranten dat in Belgie niet zou gebeuren
wat in Oostenrijk gebeurt. Er is ook wel eens gedemonstreed tegen
kruisraketten terwijl die er nog niet stonden! Dat was was toen ook
om te vermijden dat ze er in de toekomst zouden komen, Pancho. En ze
kwamen er toch, Pancho. Misschien zijn die demonstranten daar nu ook
bang voor.

> Ook dat gaat toch echt over heel andere landen dan België, het land
> onzer zuiderburen.

Wat is er dan nog "anders" aan? Waarom bewijst inzetten van
politiegeweld in Belgie dat de demonstranten tuig zijn terwijl het
op het Tienaminplein bewijst dat de overheid tuig is?

> [...]
> relschoppers die verkeersborden er uitgerukt hadden en deze en andere
> voorwerpen naar de ME smeten, brand stichtten en ramen van winkels

Dat is een heel ander argument, dat gaf PauL niet. Die zei alleen dat
het waterkanon was ingezet en daarom had hij gelijk!

> [...]
> Dan gaan wij gevaccineerden er allemaal aan. Ik denk daarom dat ik
> binnenkort maar heel erg in God en de bijbel ga geloven enzo, misschien

Er is nog tijd, denk ik.. Er zal toch eerst wel een persconferentie
komen, lijkt mij. (Binnen het Religious Outbreak Team verschilt men
bovendien nog sterk van mening over de precieze geloofsmaatregelen!)

--
Jos

Pancho Sanza

Jos Bergervoet ha scrittu:

>In Nederland waren het voetbalsupporters tegen het vuurwerkverbod.
>Geloof je het soms niet?!

Op die hln.be website kun je een videootje bekijken van een roodharig
meisje dat (hinderlijk onderbroken door een stelletje primitieve brul-
apen) probeert het hoe & waarom van die demonstratie uit te leggen aan
een VTM journalist.

Dat meisje klonk al net zo vaag en onbestemd als jij. Wat dat betreft
had je zo met die demonstratie kunnen meelopen (en terug wuiven naar het
Sint-Jan personeel!).

https://www.hln.be/dossier-coronavirus-wat-u-moet-weten/live-optreden-van-vtm-nieuws-journalist-tijdens-betoging-in-brussel-wordt-verstoord-leugenaars-jullie-moeten-eerlijk-zijn~a953853c/

>Misschien wilden die demonstranten dat in Belgie niet zou gebeuren
>wat in Oostenrijk gebeurt.

Ja, misschien

> [...]
>om te vermijden dat ze er in de toekomst zouden komen, Pancho. En ze
>kwamen er toch, Pancho. Misschien zijn die demonstranten daar nu ook

Het grote verschil met de demonstratie van 1981 was dat over die kruis-
raketten al besloten was dat ze er zouden komen. Met die covid demon-
straties hangt het allemaal nog maar een beetje vaagjes in de lucht.

Bovendien verliep de kruisraketten demonstratie vreedzaam. Wat we van de
huidige wappie erupties bepaald niet kunnen zeggen.

>Wat is er dan nog "anders" aan? Waarom bewijst inzetten van
>politiegeweld in Belgie dat de demonstranten tuig zijn terwijl het
>op het Tienaminplein bewijst dat de overheid tuig is?

Dat is jouw huiswerk voor deze week: uitvissen wat er zo anders is aan
landen als Wit-Rusland en China, vergeleken met België en Nederland.

Ik blijf niet alles voorkauwen!

>Dat is een heel ander argument, dat gaf PauL niet. Die zei alleen dat
>het waterkanon was ingezet en daarom had hij gelijk!

Bekijk het zelf maar. Het is allemaal te zien op hln.be.

--
Pancho

Jos Bergervoet

On 21/11/24 2:21 PM, Pancho Sanza wrote:
> [...]
> meisje dat (hinderlijk onderbroken door een stelletje primitieve brul-
> apen) probeert het hoe & waarom van die demonstratie uit te leggen aan

Dat is ook geen eenvoudige taak natuurlijk..

> Ja, misschien

Heeft dat meisje het daar dan nog over gehad, wellicht?

> [...]
> huidige wappie erupties bepaald niet kunnen zeggen.

> Dat is jouw huiswerk voor deze week: uitvissen wat er zo anders is aan

Hoho! Niemand ontkent dat er iets anders *is*, ik legde slechts fijntjes
uit dat het inzetten van politiegeweld daar geen bewijs voor geeft (in
tegendeel, Belgie en Nederland doen dat nu bijna net zo hard!)

> landen als Wit-Rusland en China, vergeleken met België en Nederland.
>
> Ik blijf niet alles voorkauwen!

Je weet het gewoon niet! (Maar goed, je kent je eigen beperkingen
dus wel, dat is toch positief..)

> Bekijk het zelf maar.

Waarom zou ik? De redenering van paul blijft er net zo ongeldig om:
het feit alleen dat een land politiegeweld inzet bewijst absoluut niet
dat de overheid van dat land te goeder trouw is.

--
Jos

Pancho Sanza

Jos Bergervoet ha scrittu:

>Hoho! Niemand ontkent dat er iets anders *is*, ik legde slechts fijntjes
>uit dat het inzetten van politiegeweld daar geen bewijs voor geeft (in
>tegendeel, Belgie en Nederland doen dat nu bijna net zo hard!)

"Fijntjes"! Hahaha! Hij is leuk!

>Je weet het gewoon niet! (Maar goed, je kent je eigen beperkingen
>dus wel, dat is toch positief..)

Moet ik dit opvatten als een bewuste provocatie of als een stukje
Socratische dialectiek? Of als nog iets anders wat ik over het hoofd heb
gezien?

>Waarom zou ik?

Daar zeg je zo wat!

>De redenering van paul blijft er net zo ongeldig om: het feit alleen dat
>een land politiegeweld inzet bewijst absoluut niet dat de overheid van dat
>land te goeder trouw is.

Ik heb het nog even opgezocht (kan nooit kwaad als je wilt voorkomen
voor schut te gaan) en wat blijkt? Niet PauL maar *ik* kwam met dat
politiegeweld. PauL gaf slechts een hln linkje naar de solidaire ver-
pleegkundigen.

En nu je het zegt, het is natuurlijk heel goed mogelijk dat het niet de
betogers waren die met de vijandigheden begonnen, maar de ME, die dacht
de gemoederen uit voorzorg te moeten sussen met wat water (zoals de
brandweer de belendende percelen, zeg maar).

Dat die betogers dan over de rooie gaan en vernielingen gaan aanrichten
en fikkie stoken is vanuit die optiek bezien eigenlijk best wel heel erg
begrijpelijk, natuurlijk.

--
Pancho

Jos Bergervoet

On 21/11/27 8:25 PM, Pancho Sanza wrote:
> Jos Bergervoet ha scrittu:

> "Fijntjes"! Hahaha! Hij is leuk!

> Ik heb het nog even opgezocht (kan nooit kwaad als je wilt voorkomen
> voor schut te gaan)

Fijntjes..

> ... en wat blijkt?

Ja? Vertel! Wat heb je gevonden?!

> Niet PauL maar *ik* kwam met dat
> politiegeweld. PauL gaf slechts een hln linkje naar de solidaire ver-
> pleegkundigen.

Ach.. dat was een beetje een anticlimax, dan.

> En nu je het zegt, het is natuurlijk heel goed mogelijk dat het niet de
> betogers waren die met de vijandigheden begonnen, maar de ME,

O, heb je je mening herzien?! Jouw redenering (die nu opgezocht is) was
toch dat die betogers de aanstichters wel moesten zijn omdat "namelijk"
de politie dat kanon inzette? Mooi dat je nu toegeeft dat dat geen
bewijs is (ook geen tegenbewijs natuurlijk).

> Dat die betogers dan over de rooie gaan en vernielingen gaan aanrichten
> en fikkie stoken is vanuit die optiek bezien eigenlijk best wel heel erg
> begrijpelijk, natuurlijk.

Dat weet jij dan weer. (Daarvoor moet je in die kringen een beetje
thuiszijn, neem ik aan..)

--
Jos

Pancho Sanza

Jos Bergervoet ha scrittu:

>Fijntjes..

Ja! Hahaha! Ik dacht dat kan ik ook!

>Ja? Vertel! Wat heb je gevonden?!

... alweer een geval van persoonsverwisseling!

>Ach.. dat was een beetje een anticlimax, dan.

Nou, de clou was natuurlijk dat jij je weer eens vergist had. Twee maal
(2x) abusievelijk PauL als bron (pun intended) opgegeven van de water-
kanon anekdote. Je mag je dan beroepen op Socrates, maar dergelijke
fouten dragen niet erg bij aan jouw geloofwaardigheid als trouw discipel
& navolger.

Bij mij dan, hè? De anderen zullen het waarschijnlijk niet eens
opgemerkt hebben. Net als die ietwat sullige Cohen vergissing van jou.

>O, heb je je mening herzien?!

Nee hoor. Het was ironie. Ironie is als je precies het tegenovergestelde
schrijft van wat je beDoelt met een hoofdletter D. Eigenlijk heb ik een
beetje een hekel aan ironie uitleggen, maar in jouw geval leek me het
even nodig.

De rest van mijn Brusselse rellenverhaal moet je dus met een flinke
korrel zout nemen.

--
Pancho