Chloe Interview - deze robot wordt Mens - toeval of ontwerp?

Onderzoeker

Jan 28, 2024, 9:50:10 AMJan 28
Chloe Interview - deze Robot wordt Mens.

Toeval of Intelligent Design?

Deze slimme humanoid robot geeft het antwoord:

https://www.youtube.com/watch?v=NBjfAbZr5NY

Hoe is de Mens dan ontstaan?

--
-- onderzoeker --

Martin Bier

Jan 29, 2024, 2:31:08 AMJan 29
"Onderzoeker" napisał:

> Chloe Interview - deze Robot wordt Mens.
> Toeval of Intelligent Design?
> Deze slimme humanoid robot geeft het antwoord:
> https://www.youtube.com/watch?v=NBjfAbZr5NY
> Hoe is de Mens dan ontstaan?

Je redenatie slaat terug op een groot debat dat tussen WO1 en WO2 gevoerd werd
binnen de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen.

In 1921 was het de bekende Wageningse bioloog Wim Tuinstra die poneerde dat kuilen
alleen kunnen ontstaan als resultaat van graafwerk van zoogdieren, reptielen en,
eventueel, vogels. Hij was tot deze conclusie geraakt nadat het energieke graafwerk
van zijn Fox Terrier een aantal lokale bloemperkjes onherstelbaar had beschadigd. Tuinstra's
toespraak op het KNAW congres van 1921 is nog altijd legendarisch. "Waar een kuil is, daar is
een graver," zo stelde Tuinstra erudiet en de verzamelde vaderlandsche leerhoofden gaven
hem een staande ovatie.

Het was op het KNAW congres van 1923 dat de vermaarde Wassenaarse natuurvorser Dirk
Debries de intellectuele elite wees op het "stuifkuil"-fenomeen. Debries verluchtte zijn
voordracht met dia's die hij had gemaakt van heuse stuifkuilen op de Waalsdorpervlakte.
"Kuilen vormen zichzelf ... het is slechts een kwestie van de juiste windomstandigheden!"
oreerde Debries. Dit was het begin van e'e'n van de meest intense redetwisten die er ooit in
de polder is gevoerd onder de universitaire bollebozen.

Op het KNAW congres van 1938 was het de Nijmeegse filoloog Barend Robberts die op felle
wijze van leer trok en betoogde dat de discussie een definitie behoefde van het begrip
"kuil." Robberts gaf aan daaraan te werken en hij beloofde binnen een decennium een lijvig
boekwerk uit te brengen met precies zo een definitie.

Het boekwerk en de definitie zijn er nooit gekomen. In 1946 werd Robberts op de Waalsdorpervlakte,
in een duinpan tussen twee stuifkuilen, gefusilleerd. Dat was zijn bestraffing voor collaboratie met
de vijand gedurende het gehele halve decennium daarvoor.

De naoorlogse consensus binnen de KNAW is dat - definitie of geen definitie - kuilen gewoon
vanzelf en zonder dierlijk graafwerk kunnen ontstaan. Omdat breinen niet wezenlijk van kuilen
verschillen, moet zich in de oersoep ook spontaan en zonder tussenkomst van betekenis denkvermogen
hebben kunnen vormen. Dat is dus een corollarium van de Leerstelling van Debries! Je kunt dat
checken bij de KNAW.

Sam Kafka

Jan 29, 2024, 4:54:14 PMJan 29
Martin Bier <bierm...@aol.com> scripsit:

>In 1946 werd Robberts op de Waalsdorpervlakte,
>in een duinpan tussen twee stuifkuilen, gefusilleerd. Dat was zijn bestraffing voor collaboratie met
>de vijand gedurende het gehele halve decennium daarvoor.

En werd daarna, oh ironie! in een gegraven gat in de grond gedeponeerd,
natuurlijk.

Maar nu even iets heel anders. Zo'n jaar of, hoeveel zal het geweest
zijn? beledigde jij regelmatig onze vriend Rob Barends aka Townkraeyer
[*] door hem uit te maken voor 1) volksnationalist en 2) vadsige
vijftiger.

Welnu, ik kan thans mededelen dat ikzelf het stadium van 2) de vadsige
vijftiger inmiddels ruimschoots heb mogen bereiken. Grijzende vijftiger
met een vervelend in de weg zittende buik, 125 kilo schoon aan de haak!
Jawel, meneertje!

Dus ben ik tegenwoordig op dieet, en er is mij aangeraden meer te gaan
bewegen. Hetgeen onder meer heeft geleid tot de aanschaf van een
sportieve FIETS, een oerhollandsche stoere Batavus met maar liefst 24
verschillende versnellingen!

En hier ben ik dus op het punt aangekomen waarop ik een beroep op jou
doe voor advies. Uit jouw voorgaande verhalen (oa de onvergetelijke pony
anekdote) heb ik namelijk begrepen dat jij een verwoed berijder bent van
met name racefietsen. En ik zit dus met een probleem waarvan ik hoop dat
jij mij er mee kunt helpen.

Het probleem is namelijk: hoe los ik een gevoelloze zak op? Na een hele
dag op zo'n smal fietszadeltje gezeten zijn, wil dat namelijk nog wel
eens het geval zijn. Erg vervelend vind ik dat, vooral als het gepaard
gaat met een kouwe lul.

Daarom ben ik dus erg nieuwsgierig naar hoe jij met dergelijke onge-
makken omgaat. Heb jij bv voor het fietsen een speciale fietsbroek met
extra comfortabel kruis? Bepoeder jij na een lange fietstocht de bil-
spleet met talkpoeder? Of heb jij zowiezo nooit last van een gevoel-
loze zak en/of kouwe lul?

Ik zou hier heel graag een, liefst serieuze, uitleg van jou over zien in
1 van de 2 onderhevige nieuwsgroepjes.

Bij voorbaat dank!

[*] Moge hij rusten in vrede.

--
Sam Kafka

Ruud Harmsen

Jan 30, 2024, 2:25:53 AMJan 30
Mon, 29 Jan 2024 22:54:07 +0100: Sam Kafka <samgreg...@gmail.com>
scribeva:
> [...]
>vijftiger inmiddels ruimschoots heb mogen bereiken. Grijzende vijftiger
>met een vervelend in de weg zittende buik, 125 kilo schoon aan de haak!

Grappig, zo had ik je me helemaal niet voorgesteld!

Zelf ben ik wel grijs, vijftiger (zelfs bijna 70er) maar niet vadsig.
Krap 80 kilo bij een lengte van circa 1.90.
--
Ruud Harmsen, https://rudhar.com

Ruud Harmsen

Jan 30, 2024, 2:27:16 AMJan 30
> [...]
>dag op zo'n smal fietszadeltje gezeten zijn, wil dat namelijk nog wel
>eens het geval zijn. Erg vervelend vind ik dat, vooral als het gepaard

Af en toe gaan verzitten, en een stukje staand fietsen. Dit voor de
bloedsomloop en doorstroming.

Kees van den Doel

Jan 30, 2024, 3:16:14 AMJan 30
In article <959hrih396sv8aif9...@4ax.com>, r...@rudhar.com says...

> Af en toe gaan verzitten, en een stukje staand fietsen. Dit voor de
> bloedsomloop en doorstroming.

Niet zo vrijpotsig, R. H. De vraag over het zak en kloot probleem werd
voorgelegd aan Prof. Bier, niemand heeft jou iets gevraagd!

Misschien weet Cor een toverspreuk gebed om een beschermende laag
ectoplasma om je lul en omgeving te genereren die de boel lopende
houdt. Of misschien kan Bert iets verzinnen, iets met een edelgas
structuur ofzo.

Bert(AWRvB)

Jan 30, 2024, 6:56:43 AMJan 30
Op 29-1-2024 om 22:54 schreef Sam Kafka:
Welke fietsbroek tegen zadelpijn?

Fietsbroeken met goede zemen zijn fietsbroeken van de merken Assos,
Castelli en FUTURUM. Uiteraard speelt ook de tijd die je op het zadel
spendeert een grote rol. Fiets je vaak hele lange tochten dan zijn de
FUTURUM JONA II, de Assos RSR S9 Targa en de Castelli Premio
fietsbroeken het beste om zadelpijn te voorkomen.27 okt 2022

--
Bert ( A W RvB )
(Adres op website)

***
US spaceships maximum velocity:
One light-year a minute.
http://projectcamelot.org/lang/en/clifford_stone_interview_transcript_en.html
***
AWN http://www.awn-archeologie.nl
GEA http://www.gea-geologie.nl
NVR http://www.ruimtevaart-nvr.nl
Sterrenkunde http://www.dekoepel.nl
UFOwijzer http://ufowijzer.nl

Martin Bier

Jan 30, 2024, 12:44:00 PMJan 30
Sam Kafka napisał:
> Martin Bier scripsit:
Het is ongepast om hier te suggereren dat de Nijmeegse filoloog and collaborateur Barend
Robberts op enige manier geassocieerd zou zijn met Volksnationalist Barends. Maar indien
er een hiernamaals is, dan is het niet onwaarschijnlijk dat ze daar nu samen leuke nieuwe
wetjes ontwerpen om kwetsbare minderheden extra te onderdrukken.

ZitvlakProblemen zijn erg algemeen onder mensen die veel fietsen. Zo had ik zelf twee jaar
geleden een "perineal dermoid cyst." Dat was dus een gezwel tussen m'n scrotum en m'n
anus dat maar niet wegging. Zo eens in de vijf dagen kwam er een grote hoeveelheid bloed
en pus naar buiten. Op een wijkpicknick heb ik hier nog eens met veel detail van verhaald
aan een buurvrouw. Die beloofde voor me te zullen bidden. Dat hielp dus niet. Wat uiteindelijk
wel hielp was een eenvoudige chirurgische ingreep. Wegsnijden en dichtnaaien.

125 kilo is meer dan 250 pond. Dat is een kwart ton in de VS. Volksnationalist Barends zat en
Donald Trump zit in dezelfde categorie. Het is van levensbelang dat je door dieet en
lichaamsbeweging weer een ranke postuur ontwikkelt. Dan leef je langer & prettiger, dan kun je
je plasser weer zien als je naar beneden kijkt en dan loop je misschien ook nog eens tegen een
leuke vrouw of man aan die je aan je perineum wil kietelen.

Je zou kunnen beginnen met verschillende zadels te proberen. Van die brede Hollandse zadels
krijg ik binnen vijf kilometer gigantische kramp in de "gluteus maximus." Moderne zadels hebben
vaak een open gleuf in het midden juist om de boel wat ruimte te geven. Je kunt verder je zadel
naar voren en naar achteren schuiven en je kunt ook de hoek een beetje varieren. Experimenteer daar
wat mee! Maar als je door streng dieet & veel beweging gewicht verliest, dan zal het sowieso voor je
zitvlak makkelijker worden om zich met het zadel te verzoenen. Met een kwart ton op een
zadeloppervlak van zo'n 100 vierkante centimeter heb je het over een druk van meer dan honderdduizend
pascal en dat is teveel voor een doorsnee, halve-eeuw-oude teelbal.

Draag nooit een onderbroek als je fietst. Koop een heuse fietsbroek met een low-friction, synthetische
"chamois." Je zit dan heerlijk en comfortabel op een soort kussentje. Voor een langere rit smeer ik
doorgaans vaseline op het zitvlak. Maar is ook speciale chamois cream verkrijgbaar bij de meeste
fietsspeciaalzaken. Talkpoeder is natuurlijk net zo onzinnig als dat het kankerverwekkend is.

Stuur anders een email naar m'n "ecu" emailadres. Dan kan ik je eventueel persoonlijk verder op weg
helpen (letterlijk & figuurlijk) zonder dat UfoEdelgasBert zich ermee bemoeit of dat InterLinguaHarmsen
denigrerende spottende opmerkingen maakt over je klaarblijkelijke zwaarlijvigheid.

Onderzoeker

Feb 3, 2024, 10:49:15 AMFeb 3
Onderzoeker stelde dit idée voor :
> Chloe Interview - deze Robot wordt Mens.
>
> Toeval of Intelligent Design?
>
> Deze slimme humanoid robot geeft het antwoord:
>
> https://www.youtube.com/watch?v=NBjfAbZr5NY
>
> Hoe is de Mens dan ontstaan?

Vervolg:

Hoe is het leven begonnen?

https://www.jw.org/nl/bibliotheek/boeken/5-vragen-ontstaan-leven/hoe-is-leven-begonnen/

--
-- onderzoeker --

De ongekruisigde (ds. dr. in de kerk van Roodkapje)

Feb 4, 2024, 4:05:54 AMFeb 4
On 2024-01-28, Onderzoeker <analytisc...@onderzoeker.org> wrote:
> Chloe Interview - deze Robot wordt Mens.
>
> Toeval of Intelligent Design?

gemaakt door de mens (een niet-bovennatuurlijk wezen dat net als
andere dieren uit eerder leven is geëvolueerd)

> Hoe is de Mens dan ontstaan?

toeval

Pandora

Feb 4, 2024, 7:17:04 AMFeb 4
Op 04-02-2024 om 10:05 schreef De ongekruisigde (ds. dr. in de kerk van
Roodkapje):
Je vergeet een belangrijk ingredient: natuurlijke selectie, ook al heeft
dat ook een stochastisch aspect. Zelfs de best aangepaste kan door de
bliksem worden getroffen, maar statistisch hebben degenen die het best
aangepast zijn aan hun milieu de meeste kans om te overleven en te
reproduceren.
De mensachtigen hebben daarbij een geweldige uitvinding gedaan, de
culturele niche, die hen minder afhankelijk maakt van één bepaald
milieu. Of, in de woorden van Nietzsche, "der Mensch ist das noch nicht
festgestellte Tier".

Onderzoeker

Feb 12, 2024, 8:10:36 AMFeb 12
Het is zò dat De ongekruisigde (ds. dr. in de kerk van Roodkapje)
formuleerde :
Toeval bestaat niet

--
-- onderzoeker --

Onderzoeker

Feb 12, 2024, 8:12:54 AMFeb 12
Pandora was zeer hard aan het denken :
Natuurlijke selectie, is een drogredenatie.

Zeker als er niets te selecteren valt.

--
-- onderzoeker --

Pandora

Feb 18, 2024, 3:48:02 AMFeb 18
Op 12-02-2024 om 14:10 schreef Onderzoeker:
Dus alles is voorbestemd?
Of zeg je dat alleen maar omdat je wilt geloven dat God alles onder
controle heeft en jou daarom niks kan overkomen?
Dat is geloof voor bange mensjes.

Pandora

Feb 18, 2024, 4:15:03 AMFeb 18
Op 12-02-2024 om 14:12 schreef Onderzoeker:
De werking van natuurlijke selectie is al lang en breed aangetoond,
zowel onder laboratoriumomstandigheden als in het wild.
De reden waarom jouw clubje daar zo fel tegen ageert is omdat het aan de
laatste stoelpoot van je geloof zaagt.

Nietzsche: "Sinds Copernicus tuimelt de mens uit centrum richting X."

De mens als het biologische centrum van het universum is het laatste
geloofsbastion dat jouw clubje nog wanhopig probeert te verdedigen tegen
de wetenschap.

Misschien dat de wijsheid ooit nog eens tot je doordringt.
Prediker 3:18: "Niet meer dan de dieren zijn ze, want de mensen en de
dieren treft hetzelfde lot."

Onderzoeker

Feb 19, 2024, 5:55:54 AMFeb 19
Op 18-2-2024, heeft Pandora verondersteld :
Dat hoef je niet te bewijzenn in het lab. De natuur laat zelf zien dat
variatie alleen onstaat binnen een populatie of familie binnen een
''soort' of familie. Daarna stopt de voortplanting. Zelfs een ezel weet
dat het klopt zonder naar het LAB te verwijzen om daar naar een bewijs
te zoeken.

De stoelpoot waar jij het over hebt is het evolutie-theorie cq geloof,
deze heeft langzaam afgedaan en is brandhout geworden. Nog steeds geen
enkel wetenschappelijk overtuigend bewijs geleverd, zeker niet door de
echte wetenschap omdat het een hoax is. Bovendien heeft de wetenschap
nog geen enkel bewijs gevonden hoe leven is of kan zijn onstaan,
slechts gebaseerd op veel fantasie en wens denken. Leven kan alleen
zijn onstaan door ontwerp en intellect. Vraag het maar eens aan AI, hoe
onstaat complexiteit en orde in een wereld vol chaos? De natuur is het
ultime bewijs van orde en intellect.

> Nietzsche: "Sinds Copernicus tuimelt de mens uit centrum richting X."

Nietzsche filosofie, daar hebben we niets aan in de wetenschap, echter
wel de basis van het evolutie-geloof.

Nietzsche zegt: "Er zijn mensen die uit medeleven met en zorg voor een
ander zwaarmoedig worden; het soort medelijden dat daarbij ontstaat is
niets anders dan een ziekte." Door je het lijden van een ander voor te
stellen en als het ware na te voltrekken, komt er meer lijden in de
wereld.

Dat krijg je als je zwaarmoedig bent en totaal de weg kwijt bent.

> De mens als het biologische centrum van het universum is het laatste
> geloofsbastion dat jouw clubje nog wanhopig probeert te verdedigen tegen de
> wetenschap.

Dat is niet nodig, want ieder weldenkend mens weet dat filosofische
uitspraken niets met goede wetenschap heeft te maken.

Bovendien is het geen verdediging tegen goede wetenschap waar de
evolutie-theorie en hoe leven is ontstaan, zeker geen onderdeel van is.

Je weet niet eens hoe wetenschap werkt.

> Misschien dat de wijsheid ooit nog eens tot je doordringt.
> Prediker 3:18: "Niet meer dan de dieren zijn ze, want de mensen en de
> dieren treft hetzelfde lot."

Ben je opeens bijbel vast geworden? Je zou eens meer moeten lezen.

Mensen zijn geen dieren, gedragen zich wel vaak zo. Hoewel het
eigelijk een belediging voor de dieren is.

--
-- onderzoeker --

Onderzoeker

Feb 19, 2024, 7:45:27 AMFeb 19
Pandora schreef op 18-2-2024 :

> Dus alles is voorbestemd?

Geen voorbestemming, toeval of ongeval, (onbekende oorzaak) kan je
zeker overkomen, wel afhandelijk van je gedrag.

De natuur kent geen toeval, alles verloopt volgens natuurkundige
regels. Kent geen verschil tussen 'goed' en 'kwaad'.

> Of zeg je dat alleen maar omdat je wilt geloven dat God alles onder controle
> heeft en jou daarom niks kan overkomen?

Als je bewust of onbewust verkeerde dingen doet kan je zeker een
ongeluk overkomen.

> Dat is geloof voor bange mensjes.
Onzin.

Ieder mens kan van alles overkomen, en dat is van verschillende
factoren afhankelijk.
Voorbeeld: als je zonder uitkijken een drukke straat over gaat kan het
mis gaan en als je geluk hebt kom je misschien nog heel over.
En mens zal ermee moeten leren leven en aanpassen.
Dan valt het ongeluk dat je kan overkomen in de meeste gevallen wel
mee.

--
-- onderzoeker --