14/7 Goedemorgen!

nastyho...@gmail.com

Bs"d

Goedemorgen! Het is weer een prachtige dag vandaag! Het zonnetje schijnt aan een blauwe hemel, het is hier een behaaglijke 26 graden, alles rustig en vredig, het leven is goed!

Vanavond met zonsondergang begint het loofhuttenfeest, ter nagedachtenis dat God de Israelieten in loofhutten deed wonen na hun uittocht uit de slavernij in Egypte. Ik wens jullie allemaal een prettig loofhuttenfeest toe.

En zeg nou niet van: "Ik doe daar niet aan!" want het is beter om het nu al vrijwillig te doen, dan om te wachten tot je gedwongen wordt:

" Het zal geschieden dat al de overgeblevenen van alle heidenvolken die tegen Jeruzalem zijn opgerukt, van jaar tot jaar zullen opgaan om zich neer te buigen voor de Koning, de HEERE van de legermachten, en om het Loofhuttenfeest te vieren.
17. Het zal geschieden dat er geen regen zal vallen op hem die uit de geslachten van de aarde niet zal opgaan naar Jeruzalem om zich voor de Koning, de HEERE van de legermachten, neer te buigen.
18. Als het geslacht van de Egyptenaren, waarop geen regen is gevallen, niet zal opgaan en komen, dan zal de plaag komen waarmee de HEERE de heidenvolken zal treffen die niet zullen optrekken om het Loofhuttenfeest te vieren.
19. Dit zal de straf zijn voor de zonde van Egypte en de straf voor de zonde van alle heidenvolken die niet zullen opgaan om het Loofhuttenfeest te vieren."
Zacheria 14.

https://tinyurl.com/second-dag5

https://tinyurl.com/mijd-kwaad

Kees van den Doel

On Sunday, September 19, 2021 at 10:03:47 PM UTC-7, nastyho...@gmail.com wrote:

> [...]
> nagedachtenis dat God de Israelieten in loofhutten deed wonen na hun
> uittocht uit de slavernij in Egypte. Ik wens jullie allemaal een

Is dat die vertoning waar die gekken met een bos takken op het dak van
hun autootje rondrijden om dan een hutje te bouwen op de top van hun
gesubsidieerde steuntrekkers flatje? Dat vond ik altijd een komies
spektakel toen ik nog in Israel woonde.

> En zeg nou niet van: "Ik doe daar niet aan!" want het is beter om het
> nu al vrijwillig te doen, dan om te wachten tot je gedwongen wordt:

Ja, dan komt Midas Wolf uit de Hemel en blaast alle huisjes om behalve
de loofhutten. Of was het de gelaarsde Kat?

Pandora

On Sun, 19 Sep 2021 22:03:46 -0700 (PDT), "nastyho...@gmail.com"
<nastyho...@gmail.com> wrote:

>Bs"d
>
>Goedemorgen! Het is weer een prachtige dag vandaag! Het zonnetje schijnt aan een
>blauwe hemel, het is hier een behaaglijke 26 graden, alles rustig en vredig, het leven is goed!

De Schepping lacht je weer toe:
https://www.nhm.ac.uk/wpy/gallery/2015-the-final-leap?tags=ed.4

nastyho...@gmail.com

Bs"d

Ik hou ook van een hamburger op zijn tijd!

https://tinyurl.com/Spreuk10-20

Pandora

On Mon, 20 Sep 2021 07:04:22 -0700 (PDT), "nastyho...@gmail.com"
<nastyho...@gmail.com> wrote:

>Bs"d
>
>Ik hou ook van een hamburger op zijn tijd!

Als jij de hamburger bent lust ik er wel twee.

Jos Bergervoet

On 21/09/20 3:31 PM, Pandora wrote:

> De Schepping lacht je weer toe:

Ho, wacht nou.. is die 26 graden niet 0.8 graden hoger dan wat
het pre-industrieel zou zijn geweest? Hoe kan iemand daar nou ooit
nog rustig en vredig van genieten?!

--
Jos