13/11 Dinsdag duons dag!

nastyho...@gmail.com

Jan 23, 2024, 2:06:42 AMJan 23
Bs”d

Er is nu heel veel bewijs dat God bestaat. De evolutietheorie is volledig onderuit gehaald.

Het antropisch principe bewijst dat het ontstaan van het heelal geen toeval geweest kan zijn: https://tinyurl.com/Antropisch-NL

De hele natuur schreeuwt uit dat het ontworpen is, en niet het resultaat van blind toeval.

Helaas bleven er altijd dwarsliggers die verklaarden dat als er spartelverse dino’s opgegraven werden met daarin elastische pezen, soepele bloedvaten met daarin hemoglobine, en andere zachte delen, dat die dingen toch gewoon 80 miljoen jaar oud zijn. Volgens hen moet de evolutietheorie en de tijdslijn niet aangepast worden, maar moeten we gaan uitzoeken hoe het mogelijk is dat die beesten 80 miljoen jaar lang goed blijven onder de grond.

https://tinyurl.com/delen-zo-zacht

https://tinyurl.com/130-zachte-delen

Toen bleek dat elk dinokarkas positief test voor C14, iets wat onmogelijk is als het ouder is dan 50.000 jaar, toen gingen de die hard goddeloze evolutionisten beweren dat al die dingen besmet waren met extern C14.

Toen twee dappere fossielendeskundigen, Gould en Eldredge, de honderd jaar oude leugen aan de kaak stelden dat het fossielenverslag evolutie zou onderbouwen, en zij gewoon toegaven dat het fossielenverslag het tegenovergestelde van evolutie laat zien, namelijk stasis, onveranderlijkheid van soorten gedurende hun hele verblijf in het fossielenverslag, en het plotseling verschijnen van nieuwe soorten, zonder enige evolutionele band met veronderstelde voorouders, toen verzon men gewoon een andere, nog absurdere evolutietheorie, namelijk de “punctuated equilibrium” theorie, de “verstoord evenwicht” theorie. https://tinyurl.com/fossielenNL

Wanneer ons DNA laat zien dat we een fantastische code in onze cellen dragen wat een programma is voor het maken van een nieuwe mens, hetgeen een ongeloofelijk ingewikkeld wezen is, dan beweert men ijskoud dat dat door stom toeval zichzelf inelkaar gezet heeft.

Wanneer je ze uitlegt dat de tweede hoofdwet van de thermodynamica, de wet van de entropie, dat die zegt dat een systeem aan zichzelf overgelaten vervalt tot een steeds lagere graad van orde totdat uiteindelijk de total entropie, de totale wanorde, bereikt is, en dat het dus onmogelijk is dat dode materie zichzelf spontaan gaat opwerken tot de waanzinnig complexe systemen als u en ik, dan verzinnen ze er gewoon een aanhangsel (inlegvelletje?) bij om toch weer onder dit probleem uit te komen.

Maar nu hebben ze toch uiteindelijk de handdoek in de ring gegooid. De nieuwste ontdekkingen in het DNA, namelijk dat het niet alleen een code is, maar dat er codes door de codes lopen, dat was druppel die de emmer deed overlopen.

Nee, die vergelijking klopt niet helemaal, het was niet de druppel die de emmer deed overlopen, het was de tsunami die de overvolle emmer wegspoelde.

Het DNA, als je bij de eerste letter begint te lezen, dan krijg je een handleiding voor het maken van bijvoorbeeld een oog. Maar nou blijkt, als je bij de tweede letter begint te lezen, dan krijg je een hele andere code, bv een handleiding voor het maken van een oor. En als je in plaats van van links naar rechts van rechts naar links gaat lezen, dan krijg je weer een andere code voor een ander lichaamsdeel. De codes lopen dus door codes heen. Ze zijn met elkaar verwoven.

Het is datacompressie op het hoogste nivo, op een nivo waar computerprogrammeurs alleen maar van kunnen dromen. Dat dit door stom toeval, door mutaties, fouten, en selectie tot stand heeft kunnen komen is onmogelijk. Want in het bijzonder onwaarschijnlijke geval dat op zo’n manier één code gevormd of verbeterd wordt, dan worden de codes die daar doorheen lopen vernield.

Dus de kans dat dit door toeval tot stand is gekomen is nul.

Dit is ontegenzeggenlijk intelligent ontwerp.

En ze proberen hier ook niet eens wat tegen in te brengen. De goddelozen doen er het zwijgen toe.

Hier in PubMed wordt gesproken over die overlappende codes:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17511511

Men merkt daar terloops op dat “dual coding is nearly impossible by chance” oftewel: “overlappende codes zijn vrijwel onmogelijk door toeval”.

Exit evolutietheorie.

Hallo God!

HalleluJah!!

https://tinyurl.com/idiot-ath

PauL

Jan 23, 2024, 8:42:33 AMJan 23
Op Mon, 22 Jan 2024 23:06:41 -0800 (PST) schreef nastyho...@gmail.com:

> Er is nu heel veel bewijs dat God bestaat

Dat kan niet:

"In de Bijbel is God algoed en almachtig. Maar als Hij algoed is, zal Hij
wensen dat er geen kwaad in de wereld is. Als Hij almachtig is, zal Hij
ervoor zórgen dat er geen kwaad is. Dus is Hij een van de twee niet, dus
bestaat Hij niet. Twee: in het Oude Testament bestaan er geen hemel en hel,
in het Nieuwe Testament wel. In een van de twee liegt God dus dat hij zwart
ziet. En een liegende God, dat kan niet."

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161007_02508262

Onderzoeker

Jan 23, 2024, 9:39:10 AMJan 23
PauL formuleerde op dinsdag :
Dat kan ook niet, liegen is iets wat sommige mensen doen, want God kan
niet eens liegen!

(Numeri 23:19) God liegt niet, zoals mensen doen, hij is geen
mensenzoon die van gedachten verandert. Als hij iets zegt, zal hij het
dan niet doen? Als hij spreekt, zal hij het dan niet uitvoeren?

(Johannes 8:44)
Jullie zijn uit jullie vader de Duivel, en jullie doen graag wat
jullie vader wil. Hij was een moordenaar toen hij begon, en hij hield
niet vast aan de waarheid, omdat er geen waarheid in hem is. Als hij
liegt, spreekt hij zoals hij is, want hij is een leugenaar en de vader
van de leugen.

> https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161007_02508262

Veel nepnieuws, die 'logica' slaat als een tang op een varken.
Het zelfde als met het Vliegend Spaghettimonster, want daar zou je
blijkbaar nog eerder in gaan geloven dan wat er echt in de Bijbel
staat.

Je kun het niet begrijpen omdat er ergens een schroefje los zit. Draai
dat schroefje eens aan en dan zul je het kunnen begrijpen.

Begin maar alvast met vastdraaien....

Waarom heeft God het kwaad toegelaten?
https://www.jw.org/nl/bibliotheek/boeken/U-kunt-voor-eeuwig-in-een-paradijs-op-aarde-leven/Waarom-heeft-God-het-kwaad-toegelaten/

--
-- onderzoeker --

De ongekruisigde

Jan 23, 2024, 9:54:34 AMJan 23
On 2024-01-23, Onderzoeker <analytisc...@onderzoeker.org> wrote:
> [...]
> mensenzoon die van gedachten verandert. Als hij iets zegt, zal hij het
> dan niet doen? Als hij spreekt, zal hij het dan niet uitvoeren?

HAAHAHAAAHAHAHAH! Jij denkt zeker als het in de
bijbel/Bijbel/BIJBEL staat en ik citeer het, dan is het waar?
Nou, nee! Die teksten zijn volledig door de primitieve mens
verzonnen! Want het 'bovennatuurlijke' bestaat niet, derhelve
bestaan er geen goden/God, etc.

> +++

Onderzoeker

Jan 23, 2024, 10:46:38 AMJan 23
De ongekruisigde formuleerde de vraag :
Wat is 'bovennatuurlijk'? Een plaats die je niet kent en waar de
normale bekende natuurwetten niet geldig zijn. Waar komen die wetten
dan vandaan?
De geschiedenis toont aan dat het klopt wat er staat. God kan niet
liegen, alleen mensen doen dat vaak. Klopt die stelling niet?
Ontkenning zal je niet verder kunnen helpen.

--
-- onderzoeker --

Kees van den Doel

Jan 23, 2024, 1:27:39 PMJan 23
In article <nnd$2a579750$5d294568@59cccddc2139b196>, analytisc...@onderzoeker.org says...

> Dat kan ook niet, liegen is iets wat sommige mensen doen, want God kan
> niet eens liegen!

Dat kan Ik wel, wat een Domme Lul dat Godje! Kan nix, Weet nix, Maakte
overal een puinzooi van. Een aap zou het Beter Doen dat dat Godje.

Hij kan blijkbaar ook niet baden want Hij stinkt naar kots, braaksel,
rotte eieren, en ontbindende lijken volgens de laatste enz-i-kliek van
die paus met een jurk (niet die dode die in een HitlerJugend Uniform is
begraven).

De ongekruisigde

Jan 23, 2024, 2:29:52 PMJan 23
Lees een natuurkunde boek.

> +++

nastyho...@gmail.com

Jan 23, 2024, 6:31:29 PMJan 23
Bs"d

Maak aub niet de domme fout om te denken dat God onderworpen is aan jouw logica.

https://tinyurl.com/ath-nonsens

De ongekruisigde

Jan 24, 2024, 3:36:05 AMJan 24
Hoe kan een verzinsel van de mens nou onderworpen zijn aan
bepaalde logica? Die 'bovennatuurlijke' wezens bestaan natuurlijk
niet echt! What were you thinking?

> https://tinyurk.com/LAATURKERTOCHBUITEN!

Onderzoeker

Jan 24, 2024, 7:26:02 AMJan 24
De ongekruisigde heeft ons zojuist aangekondigd :
Dat weet geen mens....en komt ook niet voor in de bekende natuurkunde
laat staan in de bekende geschreven boeken. De wetenschap is nog niet
zover.

Die boeken moeten nog worden geschreven.

Een experimenteel natuurkundige vertelt over zijn geloof.
https://www.jw.org/nl/bibliotheek/tijdschriften/g201407/wenlong-he-interview/

--
-- onderzoeker --

Onderzoeker

Jan 24, 2024, 7:27:27 AMJan 24
nastyho...@gmail.com schreef op 24-1-2024 :
Klopt, als de logica zoek is dan krijg je nonsens.

--
-- onderzoeker --

Onderzoeker

Jan 24, 2024, 7:32:20 AMJan 24
Het is zò dat De ongekruisigde formuleerde :
De astronoom Allan Sandage heeft bijvoorbeeld ooit over het universum
gezegd: „Ik vind het zeer onwaarschijnlijk dat een dergelijke orde uit
chaos is ontstaan. Er moet een organiserend principe zijn. God is voor
mij een mysterie, maar wel de verklaring voor het wonder van het
bestaan, waarom er iets is in plaats van niets.”

Bestaat God echt?
Welke logische redenen zijn er om te onderzoeken of God echt bestaat?

Filmpje, om je verbeeldingskracht wat op te krikken:
https://www.jw.org/nl/bibliotheek/videos/ebtv/bestaat-god-echt/

--
-- onderzoeker --

De ongekruisigde

Jan 24, 2024, 7:43:52 AMJan 24
Je kunt echt geen logische grondhouding aannemen, hè?
Natuurwetten zijn hard (zoals de grond als je valt) en dus niet
te vergelijken met verzinsels.

> Die boeken moeten nog worden geschreven.

Die boeken zijn al geschreven maar je moet ze wel willen lezen en
begrijpen.

> Een experimenteel natuurkundige vertelt over zijn geloof.

Je hebt er altijd wel zo'n 'in z'n vrije tijd' gelovige bij
zitten. Newton was alchemist in zijn vrije tijd. Het woord
'geloof' geeft al aan waar het hier om gaat: verzinsels.

> https://www.jw.ork/LAATDEORKERBUITEN

De ongekruisigde

Jan 24, 2024, 7:49:32 AMJan 24
On 2024-01-24, Onderzoeker <analytisc...@onderzoeker.org> wrote:
Geweldig hoor maar er hoeft natuurlijk helemaal niets! Het feit
dat wij dit hier kunnen intikken geeft al aan dat orde uit chaos
kán ontstaan. Als je een verklaring zoekt zou je ook aan een
multiversum kunnen denken, met schier oneindig veel vertakkingen
en laat nu juist in de vertakking waarin wij leven orde uit chaos
zijn ontstaan (maar je gaat natuurlijk niet 'geloven' in een
dergelijke uitleg en - god verhoede - een kerk stichten hiervoor,
want wetenschap werkt zo niet, dat weet je onderhad toch wel?)

> Bestaat God echt?
> Welke logische redenen zijn er om te onderzoeken of God echt bestaat?

Geen enkele natuurlijk en zeker geen die meer geldig zouden zijn
dan bv. onderzoeken of de Rode Macht van Roodkapje echt bestaat.

> Filmpje, om je verbeeldingskracht wat op te krikken:
> https://www.jw.ork/LAATDIEARMEORKENERTOCHBUITEN

Pandora

Jan 24, 2024, 8:00:33 AMJan 24
Op 24-01-2024 om 13:31 schreef Onderzoeker:

> [...]
>
> De astronoom Allan Sandage heeft bijvoorbeeld ooit over het universum
> gezegd: „Ik vind het zeer onwaarschijnlijk dat een dergelijke orde uit

Misschien had hij eens met Nobelprijswinnaar Ilya Prigogine moeten
praten over diens ontdekkingen:

https://www.bol.com/nl/nl/p/orde-uit-chaos/1001004005134736/

> Er moet een organiserend principe zijn.

Zelforganisatie.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Zelforganisatie

> God is voor
> mij een mysterie, maar wel de verklaring voor het wonder van het
> bestaan, waarom er iets is in plaats van niets.”

Nou nee, zoals filosoof Bede Rundle al uitlegt in z'n boek "Why there is
Something rather than Nothing":

"als we onder de indruk en verbluft zijn door de eigenschappen van
levende wezens, hoeveel indrukwekkender, verbluffender en om uitleg
vragend is dan de aard van enig wezen dat de eigenschappen bezit
nodig om zulke wezens te ontwerpen en te creëren? ... maar het
postuleren van een goddelijke architect voegt eenvoudigweg toe aan het
probleem in plaats van het op te lossen: waar voorheen de wezens in de
natuurlijke wereld schreeuwden om uitleg, hebben we nu de
problematische totaliteit met één uitgebreid, we weten niet wat, dat
dit alles overtreft in de problemen die het met zich meebrengt.
Bij mensen hebben we nog enig begrip van de eigenschappen
en vermogens waarin intelligentie en creativiteit zijn gegrondvest, en
enig vermoeden hoe deze tot stand zijn gekomen. Bij God zijn dit
slechts twee van zijn eigenschappen waarvan ons wordt gezegd: je kunt
niet om verdere uitleg vragen van de goddelijke eigenschappen; dat God
zuivere geest is wordt voldoende geacht om te tonen dat, in zijn
geval, zulke eigenschappen geen uitleg nodig hebben.
Bij nader inzien kan het postulaat van een kosmische ontwerper worden
gezien als een zeer primitieve vorm van uitleg. Hoewel het van een God
spreekt, kan het niet echt verder kijken dan het patroon van uitleg
dat geldt op een vertrouwd menselijk niveau. Inderdaad, het is van
hetzelfde niveau als pogingen in het algemeen om God naar het beeld
van de mens te vormen, waarbij het postuleren van de geest geen excuus
is, alsof dit ons op de een of andere manier buiten de natuurlijke
orde zou plaatsen. Het evolutionaire alternatief - een beroep op
willekeurige mutaties samen met selectie van adaptieve eigenschappen -
is misschien niet zonder problemen, maar het heeft op zijn minst de
verdienste om uit de cirkel te breken waarin het designargument
gevangen zit, in de richting wijzend van een echte vorm van uitleg in
plaats van simpelweg het problematische patroon te herhalen, maar nu
verplaatst naar een onbegrijpelijk domein. Nogmaals, de roep om uitleg
mag ons er niet toe brengen zomaar kritiekloos een hypothese met een
oppervlakkige claim tot antwoord te aanvaarden. De status van
uitleg is er een die verdiend moet worden. De veronderstelling dat
elke biologische soort is ontstaan middels een bijzondere daad van
goddelijke schepping verdient deze status amper, en terwijl het 'fine
tuning' argument- de vorm die het ontwerpargument recentelijk heeft
aangenomen - meer verfijnd is, is dit geen echte vooruitgang als dit,
eveneens, is verbonden met het concept van een almachtig en
alwetend wezen gemodelleerd naar de mens."

https://global.oup.com/academic/product/why-there-is-something-rather-than-nothing-9780199270507

PauL

Jan 24, 2024, 8:31:40 AMJan 24
Op Tue, 23 Jan 2024 15:41:03 +0100 schreef Onderzoeker:

> PauL formuleerde op dinsdag :

> Dat kan ook niet, liegen is iets wat sommige mensen doen, want God kan
> niet eens liegen!

Juist daarom de theoloog het opmerkte!

Als iemand een verhaal schrijft over een politieagent die heldendaden doet
maar dan bv. schrijft dat hij geen Identiteitscontrole kan of mag doen,
dan klopt er iets niet! (agenten mogen dit doen bij elke vordering van de
politie in het kader van hun wettelijke taken)

> (Numeri 23:19) God liegt niet, zoals mensen doen, hij is geen
> mensenzoon die van gedachten verandert. Als hij iets zegt, zal hij het
> dan niet doen? Als hij spreekt, zal hij het dan niet uitvoeren?

Je mag daar nog 100 verzen bijhalen om het te camoufleren, een
verhaal met tegenstrijdigheden is niet geloofwaardig.

> [...]
> Het zelfde als met het Vliegend Spaghettimonster, want daar zou je
> blijkbaar nog eerder in gaan geloven dan wat er echt in de Bijbel

Nepnieuws? Je hebt daar wel met een expert te maken:

--->
Met een onontkoombare overtuigingskracht toont Etienne Vermeersch aan dat
we het bestaan van de god van het christendom niet alleen om principiële
redenen, maar ook op grond van 'zijn Openbaring' zowel op rationele als op
ethische gronden niet kunnen aannemen.
Alles wat positief is in de wereld en in de Bijbel kunnen we op een
wetenschappelijke, 'naturalistische' wijze verklaren, zonder op het bestaan
van een god een beroep te moeten doen. Alles wat negatief is, wordt, als we
in de leiding en inspiratie van een goede, wijze en almachtige god geloven,
volkomen onbegrijpelijk en absurd.
Etienne Vermeersch toont heel helder aan dat hetzelfde trouwens geldt voor
de god van de islam en 'zijn Openbaring' in de Koran.
<---
https://etiennevermeersch.be/boek/over-god-etienne-vermeersch

> Je kun het niet begrijpen omdat er ergens een schroefje los zit. Draai
> dat schroefje eens aan en dan zul je het kunnen begrijpen.
>
> Begin maar alvast met vastdraaien....

Etienne Vermeersch had meer verstand in zijn kleine teen
dan gans jouw wachttoren tezamen! Als de Belgische politici
met een ethisch probleem zaten was het de eerste die ze belden.

Onderzoeker

Jan 24, 2024, 9:14:26 AMJan 24
De ongekruisigde bracht volgend idée uit :
Ja, logisch met ontbijt!

> Natuurwetten zijn hard (zoals de grond als je valt) en dus niet
> te vergelijken met verzinsels.

Je moet eens leren wat verder na te denken, welke opleiding heb jij
gehad?

> [...]
> zitten. Newton was alchemist in zijn vrije tijd. Het woord
> 'geloof' geeft al aan waar het hier om gaat: verzinsels.

Dat wisten we al, je bent alles aan het verzinnen om verdere onzin te
kunnen vertellen.

--
-- onderzoeker --

Onderzoeker

Jan 24, 2024, 9:22:08 AMJan 24
PauL schreef op 24-1-2024 :
Zij hele redenatie van God en geloof is op JW.ORG al onderuit gehaald.
Hij zou het eens moeten lezen of hij heeft het vast niet gedaan. Maar
voor ik verder ga, we moeten eens een afspraak maken en mogelijk komt
hij dan tot inzicht over wat in de bijbel staat een andere weergeve
geeft dan waar hij over heeft geschreven. Misschien is het dan toch een
redelijk persoon om mee van gedachten te wisselen.

--
-- onderzoeker --

Onderzoeker

Jan 24, 2024, 9:52:16 AMJan 24
De ongekruisigde stelde de volgende uitleg voor :
Veel mensen denken dat ellende en chaos in de wereld juist het bewijs
vormen dat God niet kan bestaan. Echter zo makkelijk is het antwoord
niet.

Het idee in de wetenschap illustreert hoe ogenschijnlijk chaotische
systemen en processen uiteindelijk kunnen leiden tot geordende en
voorspelbare resultaten. Een echt antwoord kan de wetenschap niet
geven, mijn idee is dat uit een ogenschijnlijke 'chaos', een verborgen
orde aan het licht komt. Want er spelen hierbij namelijk ingewikkelde
natuurkundige processen een grote rol. Die mogelijkehid kan zijn
opgesloten in de natuur en dan kunnen we stellen dat de natuur is
ontstaan door inteligente structuren, ontworpen door een alomvattend of
organisatorisch meesterbrein.

> [...]
> dergelijke uitleg en - god verhoede - een kerk stichten hiervoor,
> want wetenschap werkt zo niet, dat weet je onderhad toch wel?)

Een atheïsten kerk? Die bestaat al.
https://www.nieuwwij.nl/actueel/nieuw-nederland-de-kerk-voor-atheisten/

De principes over chaos zijn hier allang besproken, wie weet wat er
nog meer kan bestaan, zelfs in een voor mensen onzichbaar fysisch
onzichtbaar universum.

https://www.jw.org/nl/wat-de-bijbel-leert/vragen/bestaat-god-echt/

--
-- onderzoeker --

Onderzoeker

Jan 24, 2024, 10:07:00 AMJan 24
Het is zò dat Pandora formuleerde :
Filosofie is vaak menselijk gezwam in de ruimte zonder dat iemand daar
iets aan heeft.

filosofie, tracht ze mensen een samenhangende, allesomvattende visie
op het universum te geven en kritische denkers van hen te maken. Ze
maakt bij haar zoeken naar waarheid hoofdzakelijk gebruik van
bespiegelingen en niet van waarnemingen.

Advies, het onbegrijpelijke, is opgeschreven in begrijpelijke taal
zodat mensen het kunnen lezen.

Waarom de bijbel lezen?
https://www.jw.org/nl/bibliotheek/boeken/De-Bijbel-Gods-woord-of-dat-van-mensen/Waarom-de-bijbel-lezen/

--
-- onderzoeker --

De ongekruisigde

Jan 24, 2024, 10:09:00 AMJan 24
ach, hij begint te draaien...

> Je moet eens leren wat verder na te denken, welke opleiding heb jij
> gehad?

jij hebt duidelijk weinig opleiding gehad want je blijkt niet in
staat om de wetenschappelijke methode te begrijpen

Onderzoeker

Jan 24, 2024, 10:32:36 AMJan 24
Op 24-1-2024, heeft De ongekruisigde verondersteld :
Ja, kennis, wetenschap met daarbij een goed ontbijt dat doet een mens
goed.

> jij hebt duidelijk weinig opleiding gehad want je blijkt niet in
> staat om de wetenschappelijke methode te begrijpen

Geen antwoord op mijn vraag, de wetenschappelijke methode is algemeen
bekend, alleen weet jij er niet meer om te gaan en wat z'n beperkingen
zijn. Je moet soms ook leren een beetje "out of de box" te denken.

--
-- onderzoeker --

De ongekruisigde

Jan 24, 2024, 11:41:03 AMJan 24
je projecteert; out of the box denken is iets heel anders dan
zaken als 'bovennatuurlijke' wezens gaan verzinnen om de dingen
te proberen te duiden

PauL

Jan 24, 2024, 12:04:10 PMJan 24
Op Wed, 24 Jan 2024 15:22:04 +0100 schreef Onderzoeker:

> Zij hele redenatie van God en geloof is op JW.ORG al onderuit gehaald.

Probeer dit hier maar eens onderuit te halen:

Vermeersch over de fatale ziekte van Tay-Sachs - 1:14 tussenkomst studente
- 3:08 De Almachtige, Algoede God of Allah -

https://www.youtube.com/watch?v=BFvLg5XUeEk

Tegen die realiteit kan uw bla-bla-bijbeltoren niet op!

Pandora

Jan 25, 2024, 5:27:17 AMJan 25
Op 24-01-2024 om 16:06 schreef Onderzoeker:
Filosofen kunnen over het algemeen beter nadenken dan Jehova's Getuigen,
omdat logica een onderdeel is van de filosofie.

> Advies, het onbegrijpelijke, is opgeschreven in begrijpelijke taal zodat
> mensen het kunnen lezen.

Als je de bovenstaande argumentatie van Bede Rundle niet begrijpt kan ik
het nog wel wat vereenvoudigen.
Het punt is dat als je het probleem van de orde en complexiteit in de
wereld probeert te verklaren door een beroep te doen op een nog grotere
orde en complexiteit (God) die het heeft veroorzaakt het probleem
daardoor alleen maar groter wordt. Als je orde en complexiteit gaat
verklaren met een nog grotere orde en complexiteit kom je in een
oneindige regressie terecht. Het is een pseudoverklaring.

Onderzoeker

Jan 25, 2024, 5:48:08 AMJan 25
Er is niets verzonnen, gewoon beter onderzoek doen.

--
-- onderzoeker --

Onderzoeker

Jan 25, 2024, 5:51:21 AMJan 25
Na rijp beraad schreef PauL :
Daar is ook geen behoefte aan, de werkelijkheid is toch wat anders.
Je komt er later misschien wel achter.

Aan een dood paard moet niet aan getrokken worden.

Als laatste,
Voorspellingen die zijn uitgekomen.
https://www.jw.org/nl/bibliotheek/tijdschriften/wachttoren-nr2-2018-mei-jun/bijbelse-profetieen-uitgekomen/

--
-- onderzoeker --

De ongekruisigde (ds.)

Jan 25, 2024, 8:04:44 AMJan 25
Nu begin je echt de weg kwijt te raken. Ik schrijf verzonnen
omdat er geen concrete wetenschappelijke onderbouw is voor het
bestaan van het 'bovennatuurlijke'. Sterker nog: er is geen
enkele denkbare wijze waarop zoiets zou kunnen bestaan, dus zijn
alle schrijfsels over god/God/goden pure fantasie. Het doen van
wat jij 'beter' onderzoek noemt zal daar niets aan veranderen.
Het is buitengewoon naïef, kinderlijk en mogelijk zelfs
kwaadaardig om anders te veronderstellen.

PauL

Jan 25, 2024, 9:18:33 AMJan 25
Op Thu, 25 Jan 2024 11:51:17 +0100 schreef Onderzoeker:

> Daar is ook geen behoefte aan, de werkelijkheid is toch wat anders.
> Je komt er later misschien wel achter.

Later? Prof. Etienne Vermeersch:

'Het blijft onbetwistbaar dat alle christelijke credo's beginnen met de
woorden: "Pisteuo eis hena theon patera pantokratora" (ik geloof in één
God, vader, almachtige - letterlijk: 'allesbeheerser').'

'Een NIET-ALMACHTIGE GOD of ALLAH strookt nu eenmaal niet met de
CHRISTELIJKE of ISLAMITISCHE GODSOPVATTING en bovendien wordt het
godsbegrip dan heel vaag. Welke macht heeft hij nog wel? Kan hij misschien
helemaal niets?

> Aan een dood paard moet niet aan getrokken worden.

> [...]

De Prof. had het jaren geleden over
een aardbeving bij de moslims.

Aardbeving Marokko. Dodental loopt op tot 2901 doden
11-09-23, 23:43 Laatste update: 13-09-23, 14:33

https://www.hln.be/buitenland/aardbeving-marokko~a8e58ee5/

Zijn voorspelling klopt: jouw god kan helemaal niks en
het is niet de schuld van de mens of de ongelovige.

Onderzoeker

Jan 25, 2024, 9:54:18 AMJan 25
Pandora stelde dit idée voor :
Dat denk ik niet, want als je goed onderzoek doet, en leert om logisch
na te denken kom je meestal tot een betere verklaring.

Bovendien, houden JG van logica en minder van onlogische filosofie,
maar wel weer van waarheid en goede logica in de wetenschap.
Deze filosoof wist kwam tot dezelfde conclusie:
‘God is ondoorgrondelijk.’ — Philo van Alexandrië, filosoof uit de
eerste eeuw.

De Bijbel erkent dat er dingen zijn die we als mens nu eenmaal
moeilijk kunnen begrijpen. Sommige dingen, bijvoorbeeld de duur van
Gods bestaan, zijn genialiteit en zijn oneindige wijsheid kunnen niet
gemeten, omschreven of begrepen worden. Die gaan ons begrip gewoon te
boven. Maar dat wil niet zeggen dat we God niet kunnen leren kennen.
Als we over die ingewikkelde dingen nadenken, kunnen we juist ‘tot God
naderen’ (Jakobus 4:8).

> Als je de bovenstaande argumentatie van Bede Rundle niet begrijpt kan ik
> het nog wel wat vereenvoudigen.

Dergelijke onduidelijke 'verklaringen' zijn niet te verduidelijken.

> [...]
> alleen maar groter wordt. Als je orde en complexiteit gaat verklaren met
> een nog grotere orde en complexiteit kom je in een oneindige regressie

WAAR KOMEN WE VANDAAN? - Een logisch antwoord.
https://www.jw.org/nl/bibliotheek/tijdschriften/g201501/oorsprong-van-leven/

--
-- onderzoeker --

Onderzoeker

Jan 25, 2024, 10:44:31 AMJan 25
PauL had uiteengezet :
Het klopt als een zwerende vinger!

Veel succes met je onzin, God is niet de veroorzaker van ellende.

--
-- onderzoeker --

Kees van den Doel

Jan 25, 2024, 12:57:29 PMJan 25
In article <uor96a$1rkpg$2...@dont-email.me>, verst...@holymen.invalid says...

Enz.

> jij hebt duidelijk weinig opleiding gehad want je blijkt niet in
> staat om de wetenschappelijke methode te begrijpen

Jehova Aftuigen is de sekte voor laag opgelijdde domoren.

Het is dus totaal zinloos om daar mee te redeneren. Je kunt net zo goed
een discussie aangaan met een kwakende kikker. Die kun je na afloop
tenminste nog opeten, maar die Jehova freaks zijn erg taai en zout.

PauL

Jan 25, 2024, 10:30:06 PMJan 25
Op Thu, 25 Jan 2024 15:54:11 +0100 schreef Onderzoeker:

> Bovendien, houden JG van logica en minder van onlogische filosofie,
> maar wel weer van waarheid en goede logica in de wetenschap.

"Jehova's getuigen beschouwen de Bijbel als foutloos en zij geloven dat wat
er in de Bijbel staat echt gebeurd is en wetenschappelijk juist is. Hiermee
behoren zij tot de stroming van christenfundamentalisme. Ze geloven dat zij
aanbidden zoals dat ook in het vroege christendom werd gedaan, een
opvatting die restaurationisme wordt genoemd."

https://nl.wikipedia.org/wiki/Jehova%27s_getuigen

Heeft dus niks met logica te maken maar alles met fundamentalisme.
Je baseren op kennis van circa 2000 jaar geleden is *niet* logisch!

PauL

Jan 25, 2024, 10:33:21 PMJan 25
Op Thu, 25 Jan 2024 16:44:25 +0100 schreef Onderzoeker:
Dan is hij ook niet de oplosser of verlosser waar
jij hem laat voor doorgaan!

Dat is wat jij in je ander bericht "goede logica
in de wetenschap" noemde :-p

Pandora

Jan 26, 2024, 5:11:49 AMJan 26
Op 25-01-2024 om 15:54 schreef Onderzoeker:
De meeste JG's zullen net als jij blindelings de partijlijn volgen zoals
ze die door het Wachttorengenootschap krijgen voorgeschoteld. Dat is ook
de reden waarom jij voor informatie uitsluitend naar www.jw.org verwijst.

Onderzoeker

Jan 26, 2024, 8:52:52 AMJan 26
Pandora formuleerde de vraag :
Bij bij kom je nu over als een blinde die voor zijn beurt aan het
spreken is.

Heb je geen betere argumenten en begin je steeds weer met denigrerende
waltaal uit te slaan? Er wordt door mij en de uitgevers van jw.org heel
wat andere lektuur gelezen, over verschillende onderwerpen, inclusief
wetenschappelijk materiaal.

Het voordeel van jg.org is dat het in ruim 1000 talen te lezen is in
gesporken taal, video opnamen en dat kun je van geen ander
wetenschappelijk tijdschrift zeggen.
De artikelen zijn geschreven voor een breed publiek en makkelijk te
lezen en te begrijpen omdat logica hier een grote rol in speelt.

Sluit nepnieuws en onzinnige pseudo-wetenschappelijke conclusies uit.
Het motto is: ‘Onderzoek alles, houd vast aan wat goed is.’
— 1 THESS. 5:21.

--
-- onderzoeker --

Pandora

Jan 27, 2024, 4:41:48 AMJan 27
Op 26-01-2024 om 14:52 schreef Onderzoeker:
Heb jij wel ooit eens een boek van Richard Dawkins gelezen? Of een ander
werk over de evolutietheorie zonder religieuze bias? Noem dan eens een
titel.

> Het voordeel van jg.org is dat het in ruim 1000 talen te lezen is in
> gesporken taal, video opnamen en dat kun je van geen ander
> wetenschappelijk tijdschrift zeggen.

Wikipedia bestaat ook in een heleboel talen en is objectiever.

> [...]
>
> Sluit nepnieuws en onzinnige pseudo-wetenschappelijke conclusies uit.
> Het motto is: ‘Onderzoek alles, houd vast aan wat goed is.’

Het is van a tot z religieuze propaganda, pseudoonderzoek met als motto
'hou vast aan de Bijbel'.

PauL

Jan 27, 2024, 5:32:33 AMJan 27
Op Fri, 26 Jan 2024 14:52:47 +0100 schreef Onderzoeker:

> Het voordeel van jg.org is dat het in ruim 1000 talen te lezen is in
> gesporken taal, video opnamen en dat kun je van geen ander
> wetenschappelijk tijdschrift zeggen.

Ik vind die video's best wel grappig. Ze staan daar te zwaaien met een
smartphone alsof ze de info zo vers van het internet gehaald hebben
terwijl het zeer oude wijn is in nieuwe zakken.

> De artikelen zijn geschreven voor een breed publiek en makkelijk te
> lezen en te begrijpen omdat logica hier een grote rol in speelt.

De marketingmachine van de JG's draait inderdaad op volle toeren.
Ze leveren zelfs persoonlijk aan huis.

Onderzoeker

Jan 28, 2024, 5:58:10 AMJan 28
Het is zò dat Pandora formuleerde :
Klopt, maar ze proberen wel ofjectief te zijn, maar zijn het niet.
Personen die hierin schrijven zijn onderheveig aan censuur. Ik heb het
al eens geprobeerd maar ze blokkeren sommige stukken. Daarom is JW.ORG
met heel veel informatie en uitleg gekomen zeker als het over religie
gaat.

> Het is van a tot z religieuze propaganda, pseudoonderzoek met als motto 'hou
> vast aan de Bijbel'.

Dat is prima, echter je moet ook verder lezen kijken en onderzoek
doen.

Zoals: hoe is leven onstaan: door intellect of door heel veel toeval.

DETROIT BECOME HUMAN - Chloe Interview.
https://www.youtube.com/watch?v=NBjfAbZr5NY

Is hier sprake van enig toeval?

De evolutie-theorie heeft nu langzaan toch afgedaan, mensen geloven
het niet meer.

--
-- onderzoeker --

Onderzoeker

Jan 28, 2024, 6:36:39 AMJan 28
PauL formuleerde op zaterdag :
Ik wist niet dat het je zo opviel...maar he nodig ze eens binnen met
een kopje koffie.

De oorlog vanuit het oosten kan ook wel eens heel snel en persoonlijk
worden aan je huis. Ze willen de dienstplicht weer gaan invoeren.

(Mattheüs 24:14) En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele
bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en
dan zal het einde komen.

--
-- onderzoeker --

De ongekruisigde (ds.)

Jan 28, 2024, 7:09:41 AMJan 28
On 2024-01-28, Onderzoeker <analytisc...@onderzoeker.org> wrote:
> Het is zò dat Pandora formuleerde :

> Dat is prima, echter je moet ook verder lezen kijken en onderzoek
> doen.

dat gebeurt al en je moet leren dat aan de professionals over te
laten! al die lekenpraat hier :-(

Pandora

Jan 28, 2024, 8:43:24 AMJan 28
Op 28-01-2024 om 11:58 schreef Onderzoeker:

> [...]

Veelzeggend dat je hier geen antwoord op geeft.

> [...]
>
> Dat is prima, echter je moet ook verder lezen kijken en onderzoek doen.
>
> Zoals: hoe is leven onstaan: door intellect of door heel veel toeval.

Leuk hoor, maar vooralsnog fictie.

Ken je de film 'Ex Machina'?
Dat loopt voor de schepper niet goed af, want het schepsel overtreft hem
uiteindelijk in intelligentie. De omgekeerde wereld.

https://www.imdb.com/title/tt0470752/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_8_nm_0_q_ex

> Is hier sprake van enig toeval?
>
> De evolutie-theorie heeft nu langzaan toch afgedaan, mensen geloven het
> niet meer.

De evolutietheorie leert ons juist dat JG van een valse analogie uitgaan
en dat je voor een intelligente vleesrobot niet een nog intelligentere
maker nodig hebt, maar hetzelfde resultaat kunt bereiken (bezieling van
de materie) middels een dom genetisch (re)productieproces op basis van
variatie en selectie (trial and error).

PauL

Jan 28, 2024, 9:45:55 PMJan 28
Op Sun, 28 Jan 2024 12:36:35 +0100 schreef Onderzoeker:

> PauL formuleerde op zaterdag :

> Ik wist niet dat het je zo opviel...maar he nodig ze eens binnen met
> een kopje koffie.

Ze zijn al tevreden als ze mij hun foldertje mogen afgeven,
dat 5 minuten later al bij het oud papier ligt.

> De oorlog vanuit het oosten kan ook wel eens heel snel en persoonlijk
> worden aan je huis. Ze willen de dienstplicht weer gaan invoeren.

Ik ben al eens ontsnapt aan de dienstplicht
(broederdienst => dienstvrijstelling) dus zal het de
volgende keer ook wel lukken.

> (Mattheüs 24:14) En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele
> bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en
> dan zal het einde komen.

De oorlog vanuit het oosten is onvoorspelbaar.

Onderzoeker

Feb 3, 2024, 3:43:06 AMFeb 3
PauL had uiteengezet :

> Ze zijn al tevreden als ze mij hun foldertje mogen afgeven,
> dat 5 minuten later al bij het oud papier ligt.

Dan kun je het beter niet aannemen, anders doe je mee aan onnodig
milieu vervuiling.

> Ik ben al eens ontsnapt aan de dienstplicht
> (broederdienst => dienstvrijstelling) dus zal het de
> volgende keer ook wel lukken.

Als er een mobilisatie komt dan ben jij ook weer aan de beurt.

> De oorlog vanuit het oosten is onvoorspelbaar.

De voorspellingen in de bijbel zijn nog altijd uitgekomen, oorlog is
zeker niet onvoorspelbaar, alleen is de tijd moeilijk te voorspellen.
De geschiedenis herhaald zich ook nu weer, want de oorlog is al
begonnen zonder dat velen het beseffen.

(Mattheüs 24:4-8) Jezus antwoordde: ‘Pas op dat niemand je misleidt, 5
want er zullen velen komen die mijn naam gebruiken en zeggen: “Ik ben
de Christus”, en ze zullen veel mensen misleiden. 6 Jullie zullen horen
van oorlogen en berichten van oorlogen. Raak niet in paniek, want die
dingen moeten gebeuren, maar het is nog niet het einde. 7 Want het ene
volk zal strijden tegen het andere, en het ene koninkrijk tegen het
andere. In de ene plaats na de andere zullen voedseltekorten en
aardbevingen zijn. 8 Al die dingen zijn het begin van de weeën. . .

[...]

PauL

Feb 3, 2024, 6:12:32 AMFeb 3
Op Sat, 03 Feb 2024 09:43:03 +0100 schreef Onderzoeker:

> PauL had uiteengezet :

> Dan kun je het beter niet aannemen, anders doe je mee aan onnodig
> milieu vervuiling.

Okay, ik zal hen de volgende keer zeggen dat ze het beter niet kunnen
laten drukken omdat het toch maar om weg te gooien is :-p

> Als er een mobilisatie komt dan ben jij ook weer aan de beurt.

Dan zal ik mij wel in de voedingsafdeling, ver van het geweld, wrikken.
Soldaten moeten ook eten.

> De voorspellingen in de bijbel zijn nog altijd uitgekomen,

/me: Waren er al oorlogen voor de bijbel werd geschreven?

ChatGPT
Ja, er waren veel oorlogen die plaatsvonden vóórdat de Bijbel werd
geschreven. De Bijbel, met name het Oude Testament, beschrijft
gebeurtenissen die zich over een lange periode uitstrekken en verschillende
oorlogen en conflicten bevatten. Voordat de Bijbel werd samengesteld, waren
er echter al vele andere oorlogen in verschillende delen van de wereld.
-------

> oorlog is
> zeker niet onvoorspelbaar, alleen is de tijd moeilijk te voorspellen.

Wel, ik voorspel dat het gaat regenen.
Maar vraag me niet wanneer want dat is me te moeilijk!

> [...]
> andere. In de ene plaats na de andere zullen voedseltekorten en
> aardbevingen zijn. 8 Al die dingen zijn het begin van de weeën. . .

Dat zijn dus allemaal zaken die daarvoor ook al dikwijls gebeurden.
Net zoals het in de lage landen al veel heeft geregend.

> (Mattheüs 24:14) En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele
> bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en
> dan zal het einde komen.

De Apocalyps is van alle tijden. Talloze keren is het einde van de wereld
voorspeld. De Jehova’s getuigen dachten dat het in 1914 zou gebeuren en
later opnieuw in 1975. De laatste voorspelling van de Amerikaanse
evangelist Harold Camping wees 21 maart 2011 aan als het einde der tijden.
Eerder had hij al voorspellingen gedaan voor 21 mei 1988 en 7 september
1994.

https://www.nporadio1.nl/nieuws/wetenschap-techniek/2618c5a8-d084-4eec-8ebe-93921353e607/de-eindtijd-die-maar-niet-komt

Onderzoeker

Feb 3, 2024, 8:39:23 AMFeb 3
PauL schreef op 3-2-2024 :

> Okay, ik zal hen de volgende keer zeggen dat ze het beter niet kunnen
> laten drukken omdat het toch maar om weg te gooien is :-p

Hé, simpele ziel, je hoeft geen traktaatje aan te nemen want we leven
in een digitale wereld. Je kunt ze via jw.org gewoon lezen en nog veel
meer. Dan kun je beter zeggen: ik lees alles via jullie webpagina
bewaar die maar voor de apen misschien kunnen die er nog wat mee als ze
tenminste lezen kunnen.

> Dan zal ik mij wel in de voedingsafdeling, ver van het geweld, wrikken.
> Soldaten moeten ook eten.

Niet eten, maar je moet schieten!
Je mag niet weigeren, anders krijg je de doodstaf, tegen de muur zoals
ze het vroeger en Poetin ook laat doen.

> /me: Waren er al oorlogen voor de bijbel werd geschreven?

Yes, het begon als met Kaïn die abel doodsloeg toen is de ellende
begonnen, echter zulke grote oorlogen waren er nog niet omdat er niet
zoveel mensen waren die oorlogen konden voeren. Toen het wel kon en het
geweld groter werd besloot God de hele toemalige wereld te vernietigen
en dat was ook gebeurd. (ze konden niet meer ademen onder water)

> [...]
> er echter al vele andere oorlogen in verschillende delen van de wereld.

Klopt helemaal, maar nu wel wat specifieker. Laat AI nu eens iets
voorspellen over deze tijd, hoe lang zal het nog duren?

> Wel, ik voorspel dat het gaat regenen.
> Maar vraag me niet wanneer want dat is me te moeilijk!

Meestal klopt die voorspellingen over het klimaat niet. Wanneer komt
de volgende aardbeving? Of overstroming, ja wanneer er teveel water uit
de lucht komt vallen.

> Dat zijn dus allemaal zaken die daarvoor ook al dikwijls gebeurden.
> Net zoals het in de lage landen al veel heeft geregend.

Je maakt je daar maar makkelijk vanaf, zo (on)duidelijk en algemeen is
het niet.

> [...]
> Eerder had hij al voorspellingen gedaan voor 21 mei 1988 en 7 september

1914 is de 1e wereldoorlog begonnen, klopt volgens de tijdrekening en
voorspelling over het begin van het einden. De rest kun je op jw.org
lezen.

> https://www.nporadio1.nl/nieuws/wetenschap-techniek/2618c5a8-d084-4eec-8ebe-93921353e607/de-eindtijd-die-maar-niet-komt

Het zijn geen persoonlijk voorspellingen, maar wat de bijbel heeft
voorspelt voor onze tijd.

Het einde van de wereld.
https://www.jw.org/nl/bibliotheek/tijdschriften/g201511/bijbel-over-einde-van-wereld/

--
-- onderzoeker --

PauL

Feb 3, 2024, 7:13:11 PMFeb 3
Op Sat, 03 Feb 2024 14:39:17 +0100 schreef Onderzoeker:

> 1914 is de 1e wereldoorlog begonnen, klopt volgens de tijdrekening en
> voorspelling over het begin van het einden. De rest kun je op jw.org
> lezen.

De rest valt onder de theorie van Festinger:
Hier grondig uitgelegd door de professor:

https://www.youtube.com/watch?v=z7sDvPbjQHo&t=403s

De Zevendedagsadventisten deden het jullie al voor.
Niks nieuw onder de zon.

Onderzoeker

Feb 12, 2024, 9:12:24 AMFeb 12
PauL stelde de volgende uitleg voor :
> Niks nieuw onder de zon. 1844 hadden zij als uitkomst.
Er was wel een klein foutje ingeslopen.

Het jaar 1914 was een nauwkeurige berekening vanuit de bijbelse
geschriften en belangrijk, dat het ook is uitgekomen, de 1e
wereldoorlog brak toen uit. Het begin van het einde volgens Jezus
voorspelling. Echter die periode van het einde zou nog een langere
tijdperiode voorduren. Daar kwam men al snel achter.

https://www.jw.org/nl/bibliotheek/boeken/wat-de-bijbel-leert/1914-een-belangrijk-jaar-in-de-bijbelse-profetie%C3%ABn/

Jezus zei: ‘Van die dag en dat uur weet niemand iets af, noch de
engelen der hemelen noch de Zoon, dan de Vader alleen’ (Mattheüs 24:36,
42). Hij voegde eraan toe dat het einde op een onverwacht tijdstip zou
komen, ‘op een uur waarvan gij het niet hebt gedacht’ (Mattheüs 24:44).

Hoewel we niet te weten kunnen komen op welke dag en welk uur het
einde precies komt, heeft Jezus wel een ‘teken’ gegeven: een reeks
gebeurtenissen waaraan we kunnen herkennen dat de tijdsperiode is
aangebroken die aan het einde van de wereld voorafgaat (Mattheüs 24:3,
7-14). De Bijbel duidt deze periode aan als ‘de tijd van het einde’,
‘de eindtijd’ of ‘de laatste dagen’ (Daniël 12:4; NBV; 2 Timotheüs
3:1-5).

https://www.jw.org/nl/wat-de-bijbel-leert/vragen/wanneer-einde-van-de-wereld/

De Zevendedagsadventisten hebben verschillende keren in hun
geschiedenis pogingen gedaan om het einde der tijden te voorspellen,
maar deze voorspellingen zijn niet uitgekomen. Een van de bekendste
voorspellingen was gebaseerd op de interpretatie van profetieën in de
Bijbel, met name de interpretatie van de "2300 dagen" uit het boek
Daniël. In 1844 geloofden veel Zevendedagsadventisten dat Jezus rond
die tijd zou terugkeren.

De voorspelling staat bekend als de Grote Teleurstelling, omdat Jezus
niet fysiek terugkwam zoals voorspeld. Na deze teleurstelling herzagen
de Zevendedagsadventisten hun leerstellingen en ontwikkelden ze een
meer flexibele houding ten opzichte van profetieën en de exacte timing
van het einde der tijden.

--
-- onderzoeker --

PauL

Feb 12, 2024, 3:14:11 PMFeb 12
Op Mon, 12 Feb 2024 15:12:18 +0100 schreef Onderzoeker:

> [...]

> geschriften en belangrijk, dat het ook is uitgekomen, de 1e
> wereldoorlog brak toen uit. Het begin van het einde volgens Jezus

De moord op de Oostenrijkse aartshertog Franz Ferdinand
wordt beschouwd als de directe aanleiding voor het
uitbreken van de Eerste Wereldoorlog. Staat daar iets van
in bijbelse geschriften? NEEN.

> Echter die periode van het einde zou nog een langere
> tijdperiode voorduren. Daar kwam men al snel achter.

De ondertekening van de wapenstilstand (deze ging in op
11 november 1918 om 11 uur 's ochtends) vond plaats in een
treinwagon in het bos van Compiègne, ten noorden van Parijs.
> [...]

> 42). Hij voegde eraan toe dat het einde op een onverwacht tijdstip zou
> komen, ‘op een uur waarvan gij het niet hebt gedacht’ (Mattheüs 24:44).

Tsja, nu circa 2000 jaar later zijn er minder onverwachte tijdstippen.
Als de timer van de wasmachine op "0" staat is dat een teken
dat ze gedaan heeft met wassen :-)