met de auto naar Turkije, wat is de beste route?

Nico Vermaas

Hoi,

Als ik met de auto naar Turkije (Instanbul) wil rijden. Wat is dan de
beste route? Is het veilig om door Servie te rijden? Is het
mogelijk/verstandig om te kamperen onderweg?

Nico

Sunny

Allereerst bij Venlo de grens over !

"Nico Vermaas" <nico.nie...@hacom.nl> schreef in bericht

Arno

'Veilig' is een erg relatief begrip, waar denk je aan?
Anyway, de ferry van Venetie/Ancona/Bari naar Igoumenitsa/Patras
is ook een mogelijke route. Buiten het hoogseizoen meestal plek
zonder reservering.

Ciao,

Arno
http://travel.to/MiddleEast

Rab...@carrot.xs4all.nl...Please eat the carrot to see my address better....
========= (c) 1998 Carrot spam protection, never post without :-) ==========

Poecilia reticulata.

"Nico Vermaas" <nico.nie...@hacom.nl> schreef in bericht

Ik weet het niet zeker of het de juiste route is, maar ik ben op de grens
van Roemenie wel mensen tegengekomen die onderweg waren naar Turkije.
Wel rijd het door Roemenie niet erg snel, maar het is een belevenis op zich,
het Roemeense platte land doet denken aan plaatjes die ik wel heb gezien van
hoe het 100 jaar geleden toeging.
Bovendien is het er zeer goedkoop (zorg wel voor duitse marken...heee, met
dat ik het type.....zullen nu wel euros zijn).
De route is dan door duitsland, oostenrijk, hongarije, roemenie, voor de
rest weet ik het niet, want verder ben ik niet geweest.
Groeten,
Guppie

Ben Ruck

"Nico Vermaas" <nico.nie...@hacom.nl> schreef in bericht

De verzekering dekt rijden door Serviė meestal niet, dus het antwoord is dan
simpel.

Naar Zuid Italiė, dan overvaren naar Griekenland en via Thessaloniki door
naar Turkije is de beste route, goede wegen, schiet lekker op.
Als je naar de omgeving van Izmir of zuidelijker gaat, dan kun je ook meteen
vanuit Italiė varen.

Door Roemeniė is erg leuk, maar als je wilt opschieten een ramp, smalle
drukke wegen, veel vrachtverkeer, overal verkeerscontrole, het schiet niet
op.

Jan Groen

Ik raad je aan met de ferry te gaan vanuit Bari of Brindisi. Ik ben via
Brindisi-Igoumenitsa gegaan,
goede verbinding, met de nachtboot.

Goeie reis & de Grieken maken veel muziek 's-nachts aan boord, houd daar
rekening mee !

Groeten,

Jan Groen.
"Ben Ruck" <ben.ruc...@euronet.nl> wrote in message

mr. michael (rev 0.02)

"Poecilia reticulata." <h.sloot...@chello.nl> wrote in message

Bulgarije en daarna Turkije...

Mike

Erwin Gavic

"Ben Ruck" <ben.ruc...@euronet.nl> writes:

>De verzekering dekt rijden door Servie meestal niet, dus het antwoord is dan
>simpel.

Afgezien van het feit dat dat langzamerhand verandert, kun/moet je aan de grens (bv. Kroatie-Joegoslavie) een verzekering kopen.

--
Erwin Gavic ega...@xs4all.nl
http://bosnie.pagina.nl/

Nico Vermaas

On Sun, 30 Jun 2002 22:58:40 +0200, Arno <rab...@carrot.xs4all.nl>
wrote:

> [...]
>Anyway, de ferry van Venetie/Ancona/Bari naar Igoumenitsa/Patras
>is ook een mogelijke route. Buiten het hoogseizoen meestal plek

Nou, een redelijke kans dat m'n auto niet opengebroken wordt als ik in
een hotelletje overnacht of dat m'n tent niet opengesneden wordt als
ik op een camping sta.
En ik zou bijvoorkeur wat landen aandoen waar ik nog niet geweest ben,
Tjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Bulgarije en dan misschien
terug door voormalig Joegoslavie ofzo (als ik dat durf).

Maar ik heb geen idee of dat mogelijk of gevaarlijk of gewoon heel erg
niet-leuk is. Iemand zo'n route wel eens gedaan? Zijn er misschien
Turken in de nieuwsgroep die die kant wel eens opgaan? Hoe rijden
jullie?

Nico

Syngrafeas

Beste Nico,

Ik zou met de auto naar of Venetie, Ancona of Brindisi rijden en vandaaruit
met de Ferry naar Igoumenitsa. Vanuit Igoumenitsa, via de Katarapas of langs
de Albanese grens richting Alexandroupolis richting Turkije. Je kunt op de
Ferry uitrusten en er weer tegenaan, dat is het grote voordeel.

Succes!

Syngrafeas

"Nico Vermaas" <nico.nie...@hacom.nl> schreef in bericht

Mustafa Çakir

Beste Nico,

Ik ben 2 jaar geleden via Joegoslavie-Bulgarije geweest. Dat kan ik je
alvast aanraden. Joegoslavie is nu OK maar Bulgarije is corrupt. Grote kans
dat je beroofd wordt.
Je ken ook via Joegoslavie-Macedonie-Griekenland. Helaas zijn ze aan de
grens een beetje traag.

Via Italie-Griekenland of Italie-Turkije (met de boot natuurlijk) is de
beste optie.

Dit jaar neem ik de route
Nederland-Duitsland-Zitserland-Italie(Bari)-Griekenland(Igoumenitsa)-Turkije
.

"Nico Vermaas" <nico.nie...@hacom.nl> wrote in message
> [...]

Mustafa Çakir

Nico Vermaas

Hoi Mustafa,

En als ik via Hongarije en Roemenie zou gaan en Bulgarije in 1 dag
kunnen doen zonder er te overnachten. Is dat veiliger?
Waar vinden die berovingen plaats in Bulgarije, op campings? of gewoon
op straat? Weet je of er veel kampeermogelijkheden zijn onderweg?

Nico

Jan Groen

Hoi,

Toen ik in Griekenland met de auto was, wilde ik via land terug reizen,
Bulgarije, Roemenie, etc.
Dat werd mij door de Grieken ten stelligste afgeraden, je auto wordt
volledig gestript ! Zeker met een buitenlandse plaat.
Terug ook weer via Brindisi gegaan, is erg goed bevallen, niet nodig om te
reserveren, naar de haven gaan en zo'n kantoorje binnengaan & kaartje kopen.

JG
"Mustafa Çakir" <cak...@hotmail.com> wrote in message

Nico Vermaas

Oef.. wat bedoel je precies met etc.? Bulgarije en Roemenie zijn
onveilig? Hoe zit het met Tjechie, Slowakije en Hongarije? Zou dat een
betere route zijn? Alleen moet ik dan door Servie en Macedonie he?
Zijn die ook zo gevaarlijk?

On Wed, 03 Jul 2002 12:47:14 GMT, "Jan Groen" <jang...@wanadoo.nl>

Mustafa Çakir

Nico,

Gewoon via Italie.
Wil je echt door Bulgarije, spreek dan met een paar turken af (die ook naar
Turkije gaan) dat jullie achter elkaar rijden.
Neem dan een hoop briefjes van 5/10 Euro mee. Die zul je aan de grens nodig
hebben. Want er staan veel posten aan de grens. Je komt alleen voorbij de
posten als je betaald.

Nico, Roemenie is ook onveilig/corrupt. (Alle voormalige oostbloklanden).
5 jaar geleden ging ik via Hongarije - Roemenie. Hongarije is mij
meegevallen. Maar Roemenie kan ik je alvast afraden. Vroeger namen ze aan de
grens genoegen met een reepje chocola of een blik cola. at gold ook voor de
verkeersboetes. Nu willen ze de Euro briejes. Liefst meer dan 20 Euro

Poecilia reticulata.

> [...]
de
> verkeersboetes. Nu willen ze de Euro briejes. Liefst meer dan 20 Euro

Sorrie, maar ik vind dat onzin.
Het kan eens voorkomen bij de grens, de grenswachten zijn inderdaad wat
sneller als je de procedure smeert, maar dat je er zonder smeermiddel niet
langskomt is niet waar.
Groeten,
Guppie (2 keer in Roemenie geweest en onlangs nog met mensen gesproken die
met veel plezier gedurende een aantal maanden door roemnie hebben gereden
met een camper)

Nico Vermaas

"Mustafa Çakir" <cak...@hotmail.com> wrote:

>Gewoon via Italie.

mmm, te gewoon :-/

>Wil je echt door Bulgarije, spreek dan met een paar turken af (die ook naar
>Turkije gaan) dat jullie achter elkaar rijden.

Interessant idee. Helemaal vanuit Nederland lijkt het me een beetje te
lastig, maar vanaf de Roemeens/Bulgaarse grens misschien wel een goed
idee. En lijkt me nog leuk ook. Weet je of er voor de
Roemeens/Bulgaarse grens ontmoetingsplaatsen zijn voor zulk soort
'convooien'? En aan de Turks/Bulgaarse grens?
Heeft iemand dit wel eens op deze manier gedaan?

Nico

http://www.hacom.nl/~nico/hiking.htm
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Nico Vermaas

"Poecilia reticulata." <h.sloot...@chello.nl> wrote:

Is er een verschil in hoe Turken en West-Europeanen worden behandeld?
Het lijkt erop alsof Mustafa slechtere ervaringen heeft dan jij.

Nico

> [...]

>met veel plezier gedurende een aantal maanden door roemnie hebben gereden

Arno

Wellicht krijg je meer kijk op de zaak door een berichtje te
posten in een duitse nieuwsgroep. news:de.rec.reisen

Het probleem met 'slechte' ervaringen is dat deze verhalen
erg lang blijven rondzingen terwijl de realiteit bv al
jaren anders kan zijn.

Ik ben ontelbare malen voor 'de lol' aangehouden omdat de lokale
wetshandhavers of militairen simpelweg niks te doen hadden.
Kost je een paar uur aan thee drinken enz, een deel van de realiteit
waar in mijn situatie gewoon niet aan te ontkomen valt.

Benader dezelfde situatie met een houding van achterdocht, angst
enz dan kan e.a. meer kosten dan een paar uur. De lui die door je
raampje naar binnen kijken ruiken een dergelijke houding al van
een kilometer.

Wil je echt deze route rijden, gewoon doen zou ik zeggen.Bij lang
genoeg vragen zal er altijd iemand opduiken met juist dat verhaal
waardoor je besluit om af te haken....

Nico Vermaas

Hoi Arno,

Arno <rab...@carrot.xs4all.nl> wrote:
>Het probleem met 'slechte' ervaringen is dat deze verhalen
>erg lang blijven rondzingen terwijl de realiteit bv al
>jaren anders kan zijn.

exact, helemaal mee eens. Het is ook een natuurlijke reactie om juist
dat soort verhalen te onthouden he? Ik ben er al een paar keer
tegenaan gelopen dat ik nogal ongerust op reis ben gegaan (Rusland,
Zuid-Amerika) en dat het allemaal reuze meeviel. (zoals ik eigenlijk
al verwachtte anders was ik misschien wel niet gegaan). Ongetwijfeld
geldt dat hier ook.

> [...]
>Kost je een paar uur aan thee drinken enz, een deel van de realiteit
>waar in mijn situatie gewoon niet aan te ontkomen valt.

Mmm, ik heb geen haast en eigenlijk lijkt het me best wel geinig.
Levert misschien nog wel mooie verhalen op. Thee drinken met Bulgaarse
militairen? gaaf. Ik heb een keer uren aan de Mongoolse grens
vastgestaan en heel wat handen moeten schudden met grenswachters die
ik een sigaretje of wat chocola had gegeven.

Alleen beroofd en bestolen worden is natuurlijk minder leuk. Ik
probeer de kans daarop een beetje in te schatten.

> [...]
>Wil je echt deze route rijden, gewoon doen zou ik zeggen.Bij lang
>genoeg vragen zal er altijd iemand opduiken met juist dat verhaal

Helemaal mee eens, het zit voor het grootste deel tussen je oren of
een land 'eng en onvriendelijk' is he? Je hebt wel een gezonde
reisinstelling zo te horen. Ik ben ook eigenlijk helemaal niet van
plan me bang te laten maken, maar op dit moment heb ikgewoon helemaal
geen informatie en alle info, zowel positief als negatief, is welkom.

mr. michael (rev 0.02)

> [...]
> beste optie.
>
> Dit jaar neem ik de route

Nederland-Duitsland-Zitserland-Italie(Bari)-Griekenland(Igoumenitsa)-T

Ik had weinig problemen in Bulgarije. Ben in twee dagen langs de
zwarte zee van Roemenie door Bulgarije naar Griekenland gereden. In
Bulgarije heeft de politie me 4x aangehouden en gevraagd waar ik heen
ging. Het idee dat ze op geld uit waren had ik niet. De grenzen waren
rustig, maar niet snel. Ook hier hoefde ik niets extra te betalen. Ik
vond het daar eigenlijk wel gezellig..:))

Mike

Poecilia reticulata.

> "Poecilia reticulata." <h.sloot...@chello.nl> wrote:
>
> Is er een verschil in hoe Turken en West-Europeanen worden behandeld?
> Het lijkt erop alsof Mustafa slechtere ervaringen heeft dan jij.

-

Ja, dat zou best wel eens kunnen kloppen, ze pikken de inlanders er perfect
uit.
Roemenen die roemenie in wil, maar in het westen woont komt de grens bijna
niet over zonder een behoorlijke bijdrage in het inkomen van een grenswacht.
(Die informatie heb ik van een Roemeen)
Ze beschouwen die mensen als financieel zeer geslaagde mensen en zijn daar
nogal jaloers op, omdat ze uiteindelijk uit hetzelfde nest komen.
Bovendien spreken buitenlanders de taal niet, dus stoppen ze er veel minder
energie in.
Dus het antwoord moet zijn ja, helaas klopt je conclusie.
Groeten,
Guppie

Mustafa Çakir

Klopt. Ze hebben zeker wat tegen de Turken. Net iets tussen de Nederlanders
en de Duitsers. De Ottomanen hebben daar het lang voor het zeggen gehad.
Deze mensen hebben het echter veel slechter dan de Nederlanders. En als ze
de Turkse vakantiegangers zien die het beter hebben dan zij, dan kunnen zij
er moeilijk tegen.

bayc...@gmail.com

Op zondag 30 juni 2002 21:42:50 UTC+2 schreef Nico Vermaas:
Hi Nico ,Ik was in 2013 nr turkije gegaan met auto via Bulgarije en wij waren met zijn 3een .Mocht je willen kampren ga dan naar erkende plekken en regel het vanuit Nederland.En rij via Bulgarije id middag en ochtend om nog enkele corrupte ambtenaren te omzeilen.

HdB

Op maandag 18 april 2016 15:09:39 UTC+2 schreef bayc...@gmail.com:
Een antwoord op een vraag uit....2002! Wow!

ozze...@gmail.com

Dat zou ik niet echt doen. Als je kampeert is de kans groot dat er snacht's in je auto gesnuffeld wordt. Blijf veilig in je auto en probeer zo min mogelijk tijdens de nacht te rijden. Als je wil stoppen kies dan een plaats waar veel toeristen zijn (die eventueel ook op weg zijn).

najah el majnaoui

Op zondag 30 juni 2002 om 21:42:50 UTC+2 schreef Nico Vermaas:
> [...]
> beste route? Is het veilig om door Servie te rijden? Is het
> mogelijk/verstandig om te kamperen onderweg?

Hi Nico,

heb je ondertussen een antwoord gekregen op je vraag? wij zitten in dezelfde situatie.
bedankt

najah