On 6 feb, 14:27, J <
n...@niks.com> wrote:
> On Sun, 3 Feb 2013 10:44:06 -0800 (PST), Alex <
alexk...@hotmail.com>
> wrote:
>
>
>
> Over taxibedrijven gesproken: afgelopen dinsdag kwam bij scam city op
> national geographic channel het verhaal dat marrokkaanse taxibedrijven
> bij de luchthaven van Marrakech ook oplichters zijn.....
Hint 1: niet alleen in Marrakech, Schiphol maar zowat aan elk
vliegveld kan je bedot worden door taxi's.
Hint 2: zelfs niet alleen aan vliegvelden, maar ook elders durven
taxichauffeurs wel eens omrijden.
Maar het is aan de klant om op voorhand (vliegveld) een prijs af te
spreken. Er zijn kanalen genoeg om te achterhalen wat een correcte
prijs is - voor zover men geen debiel is - ook de nodige assertiviteit
te bezitten om een correcte prijs te bekomen.
Het mooiste argument was vorig jaar in Beijing: " 's nachts vragen we
meer" (het was 5u 's morgens). Mijn antwoord: "u bent hier ook veel
sneller terug dan overdag, dus het moet veel goedkoper". Dit heb ik
ter plekke bedacht en uiteindelijk ben ik nog veel goedkoper in de
stad geraakt dan ik had gedacht (gelezen op het internet).
De meesten die opgelicht worden, smeken er doorgaans ook om. Denk er
maar eens over na.
A.