Treinkaartjes kopen in Belgie?

6 Aufrufe
Direkt zur ersten ungelesenen Nachricht

ungelesen,
08.08.2022, 05:48:3208.08.22
an
Zijn er in Belgie nog loketten op de stations of ben je grotendeels
afhankelijk van kaartautomaten zoals in Nederland? Kun je bij die
kaartautomaten ook betalen met buitenlandse passen of creditcards?
Ik zou graag treinkaartjes willen kopen op station Brussel zuid.
In Belgie zijn er toch geen poortjes op de stations zoals in
Nederland?

Sjoerd

ungelesen,
08.08.2022, 08:55:0308.08.22
an
Op maandag 8 augustus om 11.48 uur schreef P:
> Zijn er in Belgie nog loketten op de stations of ben je grotendeels
> afhankelijk van kaartautomaten zoals in Nederland? Kun je bij die
> kaartautomaten ook betalen met buitenlandse passen of creditcards?

De kaartautomaten hebben een hele hoop betaalmogelijkheden. Ook Maestro-
kaarten worden geaccepteerd, dat zijn dus de gewone Nederlandse
bankpassen.
Loketten zijn er wel, maar ik heb er nooit gebruik van gemaakt.

> Ik zou graag treinkaartjes willen kopen op station Brussel zuid.

Nou, wat ik nog handiger vind: ook met de NMBS-app kun je vervoers-
bewijzen bestellen. Heb je wel een (evt. virtuele) creditcard voor
nodig. In de app verschijnt dan een QR-code die je aan de conducteur
kunt laten zien.

> In Belgie zijn er toch geen poortjes op de stations zoals in
> Nederland?

Voorzover ik me kan herinneren niet, maar er komt wel bijna altijd
een conducteur langs in de trein.

ungelesen,
08.08.2022, 11:05:4808.08.22
an
On Mon, 8 Aug 2022 14:53:09 +0200, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

>De kaartautomaten hebben een hele hoop betaalmogelijkheden. Ook Maestro-
>kaarten worden geaccepteerd, dat zijn dus de gewone Nederlandse
>bankpassen.

ING maakt tegenwoordig gebruik van Vpay betaalpassen. Zouden die ook
geaccepteerd worden? Ik heb ook nog een mastercard creditcard.

> [...]
>bewijzen bestellen. Heb je wel een (evt. virtuele) creditcard voor
>nodig. In de app verschijnt dan een QR-code die je aan de conducteur

Ik ben daar niet zo voor. Liever papieren kaartjes.
Enfin: op station Brussel Zuid zullen toch ook wel loketten zijn? Voor
internationale verbindingen.

s|b

ungelesen,
08.08.2022, 13:19:5708.08.22
an

<https://www.belgiantrain.be/nl/station-information/nmbs-stations/ticket-offices>
<http://www.belgianrail.be/nl/stations-en-trein/zoek-een-station/1/BRUSSEL-ZUID.aspx>

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>

Sjoerd

ungelesen,
08.08.2022, 13:22:5508.08.22
an
Op maandag 8 augustus om 17.05 uur schreef P:

> ING maakt tegenwoordig gebruik van Vpay betaalpassen. Zouden die ook
> geaccepteerd worden?

Ja, ik was er de laatste zomer vóór corona, en herinner me ook dat V-Pay
op de automaten.

> Ik heb ook nog een mastercard creditcard.

Daarmee zal het ook zeker lukken.

> Ik ben daar niet zo voor. Liever papieren kaartjes.
> Enfin: op station Brussel Zuid zullen toch ook wel loketten zijn? Voor
> internationale verbindingen.

Ja, het is ook wel op het web te vinden, bijvoorbeeld hier:
"Koop je vervoersbewijs aan het loket"
www.belgiantrain.be/nl/station-information/nmbs-stations/ticket-offices

Maar is het jou bekend dat je ook in Nederland al kaartjes naar elk
station in België kunt kopen? Met de app NS Internationaal gaat dat weer
met die QR-codes, maar via de NS-automaten met papieren kaartjes.

ungelesen,
15.08.2022, 03:07:2215.08.22
an
On Mon, 8 Aug 2022 19:21:36 +0200, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

>Maar is het jou bekend dat je ook in Nederland al kaartjes naar elk
>station in België kunt kopen? Met de app NS Internationaal gaat dat weer
>met die QR-codes, maar via de NS-automaten met papieren kaartjes.

Bij de ns kaartautomaten kan het niet naar *elk* Belgisch station: ik
kan niet alle stations daarin vinden.
Bovendien moet ik op de heenweg een hotelovernachting doen in Brussel
Zuid en de volgende dag dan weer verder.
Kaartjes kopen van een station in België naar een ander station in
België lukt niet in de ns kaartautomaten. Alleen van een Nederlands
station naar een Belgisch station en terug.

Sjoerd

ungelesen,
15.08.2022, 04:45:1915.08.22
an
Op maandag 15 augustus om 09.07 uur schreef P:
Wel, het meest voor de hand liggend is dan om op Brussel Zuid gewoon een
ticket uit een kaartautomaat te halen. Ik weet niet meer of je dat ook
een dag tevoren kunt doen. Kun je eens naar kijken. En anders een ticket
kopen bij een loket.

ungelesen,
18.08.2022, 06:57:2018.08.22
an
On Mon, 15 Aug 2022 10:44:37 +0200, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

> [...]
>ticket uit een kaartautomaat te halen. Ik weet niet meer of je dat ook
>een dag tevoren kunt doen. Kun je eens naar kijken. En anders een ticket

Ga ik ook doen. Dat is het nadeel van openbaar vervoer: je hebt soms
een hotelovernachting nodig.

Sjoerd

ungelesen,
18.08.2022, 08:49:3018.08.22
an
Op donderdag 18 augustus 2022 om 12.57 uur schreef P:

> Ga ik ook doen. Dat is het nadeel van openbaar vervoer: je hebt soms een
> hotelovernachting nodig.

Ik vraag me af waar je dan naar toe wilt. Ik kon met gemak in 1 dag met de
trein van het noorden des lands naar Luxemburg reizen. Met een overstap op
Brussel Zuid.

ungelesen,
18.08.2022, 11:38:1418.08.22
an
On Thu, 18 Aug 2022 14:48:40 +0200, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

>Ik vraag me af waar je dan naar toe wilt. Ik kon met gemak in 1 dag met de
>trein van het noorden des lands naar Luxemburg reizen. Met een overstap op
>Brussel Zuid.

Naar een dierentuin: pairi daiza heet het.
Ik kan er niet om 10:00 uuur zijn als het opengaat.

Nimbus 2001

ungelesen,
19.08.2022, 15:11:2819.08.22
an
Op 18/08/2022 om 17:38 schreef P:
Is er geen overnachting vlakbij de dierentuin?
Dan kan je de reis op je gemak op dag 1 doen en ben je de volgende dag
fris en fruitig op tijd bij de dierentuin.

--

bye for now.

ungelesen,
22.08.2022, 07:51:3222.08.22
an
On Fri, 19 Aug 2022 21:11:26 +0200, Nimbus 2001
<nom...@please.invalid> wrote:

>Is er geen overnachting vlakbij de dierentuin?

De dierentuin heeft zelf inderdaad hotels maar die zijn nogal duur
volgens hun website.
0 neue Nachrichten