Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

vignet Tjechië ?

0 views
Skip to first unread message

betty

unread,
Dec 20, 2002, 3:14:57 PM12/20/02
to
-----------------------------------------------------------------
Is het juist dat men bij het binnenrijden van Tjechiė een
vignet moet kopen ? Voor alle wegen ?
Indien niet alle wegen, wat is dan de kwaliteit van die andere wegen.
Ik zou langs Tjechiė wille rijden op doortocht naar Wenen.
Bettie
----------------------------------------------------------------


andré

unread,
Dec 20, 2002, 3:55:53 PM12/20/02
to

"betty" <betties...@hotmail.com> schreef in bericht
news:5TKM9.62492$Ti2....@afrodite.telenet-ops.be...
> -----------------------------------------------------------------
> Is het juist dat men bij het binnenrijden van Tjechië een

> vignet moet kopen ? Voor alle wegen ?
> Indien niet alle wegen, wat is dan de kwaliteit van die andere wegen.
> Ik zou langs Tjechië wille rijden op doortocht naar Wenen.
> Bettie
> ----------------------------------------------------------------
>
>

Zie voor meer info de site van de anwb maar het tol vignet voor
Tjechie kost voor 10 dagen 3,10 euro.


Andre


Joepie

unread,
Dec 20, 2002, 4:32:23 PM12/20/02
to

> > Is het juist dat men bij het binnenrijden van Tjechiė een

> > vignet moet kopen ? Voor alle wegen ?
> > Indien niet alle wegen, wat is dan de kwaliteit van die andere wegen.
> > Ik zou langs Tjechiė wille rijden op doortocht naar Wenen.

> > Bettie
> > ----------------------------------------------------------------
> >
> >
>
> Zie voor meer info de site van de anwb maar het tol vignet voor
> Tjechie kost voor 10 dagen 3,10 euro.

Controle zijn veelvuldig, de boetes hoog

Cees


Jelis

unread,
Dec 20, 2002, 6:10:01 PM12/20/02
to

"betty" <betties...@hotmail.com> schreef in bericht
news:5TKM9.62492$Ti2....@afrodite.telenet-ops.be...
> -----------------------------------------------------------------
> Is het juist dat men bij het binnenrijden van Tjechië een

> vignet moet kopen ? Voor alle wegen ?
> Indien niet alle wegen, wat is dan de kwaliteit van die andere wegen.
> Ik zou langs Tjechië wille rijden op doortocht naar Wenen.
> Bettie
> ----------------------------------------------------------------
>

Men is niet verplicht om bij binnenkomst in Tsjechië een vignet te kopen.
Vignet is alleen verplicht op de autosnelwegen en enkele aangeduide
autowegen. Staat in principe aangegeven met het bord
(blauw met schuine rode streep waarin staat "Bez Plopatku".) hetgeen
betekent dat je er NIET ZONDER vignet mag rijden.
Er wordt veelvuldig gecontroleerd, vooral bij de afritten van de snelwegen
en je krijgt zonder pardon een behoorlijke boete, ik dacht op dit moment
tenminste 1000 CZ Kroon. Je kunt tolvignetten voor verschillende perioden
kopen, 10 dagen, 1 maand, kwartaal en een jaar. Een maandvignet kost volgens
mij iets van 8 Euro. Ze zijn te koop bij vrijwel elk benzinestation.
Op alle overige wegen behoeft men geen tolvignet te hebben.
De kwaliteit van de wegen is over het algemeen behoorlijk tot goed, maar wel
veel langzaam vrachtverkeer. Daar tegenover staat dat je op die manier
overal in Tsjechië kunt komen en veel van het land ziet. Per slot van
rekening is een autosnelweg in Tsjechië niet anders dan een autosnelweg in
Nederland of waar dan ook en bedoeld om snel je over een grotere afstand te
verplaatsen.
Ik reis al jaren, met caravan, in Tsjechië, Slowakije, Hongarije enz. en
probeer zoveel mogelijk de kleinere wegen op te zoeken. Op die manier leer
ik de landen het beste kennen.

Jelis


0 new messages