Re: Het kan verkeren ...

Pancho Sanza

(nl.reizen en nl.auto toegevoegd)

Gisulat ni Ruud Harmsen:

>Ik heb al ruim 8 jaar geen Honda meer. Je mag raden wat wel.

Ik heb het natuurlijk over de tijd dat jij, volgens eigen zeggen
"bepaalde dingen even zat was en even een ommetje naar Kleve,
Emmerich of Rees maakte".

Wat je tegenwoordig rijdt heb je volgens mij al eens verklapt,
maar ik maak er nu voor het gemak maar even een klein pittig
Koreaantje van.

--
Pancho

Pancho Sanza

(nl.reizen en soc.culture.switzerland toegevoegd)

Gisulat ni Ruud Harmsen:

>Bazel heb ik, hebben we, eens om ons moverende redenen vanuit
>Frankrijk, of eigenlijk de Elzas, bezocht. Fascinerende stad, ik wil
>er ooit nog eens langer naartoe. Ook naar Zurich.

Op mij kwam Bazel over als een tamelijk grauwe industriestad, nogal
detonerend met de rest van het fraaie pittoreske Zwitserland, met
z'n alpenweitjes, klingelende koeienbellen, koekoeksklokken en her-
derinnetjes in dirndljurkjes.

Maar ik ben er misschien meer eentje van de natuur en jij van de
cultuur.

>Zeker.

Als de contouren van de witbesneeuwde(*) bergtoppen in beeld kwamen
wisten wij dat we bijna waren!

(*) We hebben het nu over meerdere decennia geleden.

--
Pancho

Pancho Sanza

(komma tussen nl.reizen en nl.reizen.caravan goed gezet)

Gisulat ni Bakel:

>Duitsland was een zwart gat waar je niet (door)heen ging.

Duitsland heb ik heel lang gekend als een land waar je zo snel mogelijk
doorheen reed over de Autobahn, op weg naar de vakantiebestemming. Later
heb ik enige tijd doorgebracht in Stuttgart en Darmstadt (om "moverende"
redenen) en dat viel eigenlijk best wel mee.

>In het westen moest je over water.

Wat ook z'n charme had. Net als links rijden. En heel andere
stopcontacten!

>In het noorden was niks.

Nou.

>Dus bleef het zuiden over, Frankrijk dus.

Wel heel anders om doorheen te rijden dan Duitsland. Eindeloze
zonnebloem- en papavervelden staan me bij.

>Moest je wel even door België rijden, macadam, macadam.

Je merkt inderdaad meteen dat je in België bent als je de grens bent
gepasseerd. Het land ziet er ook voor het overige wat minder dwang-
matig opgeruimd uit als Nederland. Maar wel gezellig!

--
Pancho

Ruud Harmsen

Sun, 09 Apr 2023 23:18:02 +0200: Pancho Sanza <span...@gmail.com>
scribeva:

> [...]
>derinnetjes in dirndljurkjes.
>
>Maar ik ben er misschien meer eentje van de natuur en jij van de

Dacht je, ja?

Bakel

Ruud Harmsen <r...@rudhar.com> wrote:

> Sun, 09 Apr 2023 23:18:02 +0200: Pancho Sanza <span...@gmail.com>
> scribeva:

> Dacht je, ja?

Bedankt voor deze verhelderende bijdrage, Ruud.