Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Hobby Caravan zou schlecht zijn

336 views
Skip to first unread message

Ernest Schloesser

unread,
Jun 6, 2004, 3:27:12 AM6/6/04
to
Hallo,

de handelaar hier heeft het merk 'Hobby' laten vallen en verkoopt alleen nog
Knaus.
Zijn argument: Te veel reklamaties, diverse problemen met de kwaliteit.

Ik heb met Hobby geen ervaring maar we willen nog dit jaar een caravan
kopen. De hobby beviel ons goed (uit de folder).

Klopt het dat de kwaliteit van Hobby niet zo is, of is dit een slap excuus ?

Ernest


gerhard n

unread,
Jun 6, 2004, 3:38:35 AM6/6/04
to
Op Sun, 6 Jun 2004 09:27:12 +0200 schreef "Ernest Schloesser"
<ernest@-no-spam-lochmuehle.net>:

Ik heb verschillende hobby's gehad en nooit geen problemen
ondervonden, het is natuurlijk wel zo hoe je er zelf mee omgaat
Er zal best een kwalitatief betere caravan zijn, maar dan is de prijs
er ook naar!
Het verhaal van die handelaar is dus lulkoek!

gerhard n
--
Posted by news://news.nb.nu

-Henk-

unread,
Jun 6, 2004, 5:12:16 AM6/6/04
to

"Ernest Schloesser" <ernest@-no-spam-lochmuehle.net> schreef in bericht
news:c9uh0n$4lc$1...@online.de...


Je hoort inderdaad vrij regelmatig negatieve verhalen over een Hobby, maar
een ontevreden Hobby-bezitter ben ik nog nooit tegengekomen. Je moet je niet
teveel van die verhalen aantrekken, denk ik. Een slechte naam is gauw
gevestigd. Chateau bijvoorbeeld staat als goed bekend, maar als er toevallig
eens een maandagmorgenproduct uit de fabriek rolt (en in welke fabriek
gebeurt dat niet), en de koper weet in de media daarover aardig wat tam-tam
te maken, dan is de goede naam van Chateau voor jaren naar de knoppen.
Wat ik wél geloof, is dat de prijs een goede indicatie vormt voor de
kwaliteit: Een caravan is zo goed als zijn prijs. Een caravan van 14.000
euro is niet alleen duurder maar ook beter dan een caravan (van een
vergelijkbaar type) van 12.000 euro. Een caravanfabriek kan het zich niet
meer permitteren 2000 euro extra te vragen alleen vanwege de
naamsbekendheid.
Wie bij de goedkopere merken naar de reden van het prijsverschil informeert
krijgt standaard te horen dat dit te maken heeft met materialen die goedkoop
konden worden ingekocht en werk dat goedkoop kon worden uitbesteed. Onzin.
Ook de duurdere merken zullen ongetwijfeld hun goedkope adresjes op dit
gebied weten te vinden.


--

-Henk-

H...@wanadoo.nl


Cock Kkk

unread,
Jun 6, 2004, 5:57:39 AM6/6/04
to
-Henk- had uiteengezet :

> "Ernest Schloesser" <ernest@-no-spam-lochmuehle.net> schreef in bericht
> news:c9uh0n$4lc$1...@online.de...
>> Hallo,
>>
>> de handelaar hier heeft het merk 'Hobby' laten vallen en verkoopt alleen nog
>> Knaus.
>> Zijn argument: Te veel reklamaties, diverse problemen met de kwaliteit.
>>
Hoi Henk,

Neem de verhalen van handelaren contra klant niet met een korreltje
maar met een zak zout. De enkele goede niet te na gesproken.

Cock

--
Een dag niet gelachen is een dag ........?

Marcel Joustra

unread,
Jun 6, 2004, 6:08:36 AM6/6/04
to

"Ernest Schloesser" <ernest@-no-spam-lochmuehle.net> wrote in message
news:c9uh0n$4lc$1...@online.de...

Ik heb er zelf één (KMFE 560 uit 2003) Tot nu toe geen problemen. Heeft de
handelaar soms problemen met Hobby veroorzaakt, en probeert hij op deze
manier bij zijn klanten zonder gezichtsverlies te blijven?


Marcel

Bert W

unread,
Jun 6, 2004, 6:48:57 AM6/6/04
to
gerhard n <S.NIEVEEN.g...@CHELLO.NL.invalid> wrote:
> Op Sun, 6 Jun 2004 09:27:12 +0200 schreef "Ernest Schloesser"
> <ernest@-no-spam-lochmuehle.net>:
>
>
> Ik heb verschillende hobby's gehad en nooit geen problemen
> ondervonden, [..]

Nooit geen is altijd wel ;-)

gerhard n

unread,
Jun 6, 2004, 7:53:19 AM6/6/04
to
Op Sun, 6 Jun 2004 12:48:57 +0200 schreef "Bert W"
<SNEE...@lelijkeSPAMMER.invalid>:

Ja, je hebt gelijk!
Ik bedoelde dus geen problemen :-)

monnet

unread,
Jun 6, 2004, 1:13:39 PM6/6/04
to

"Ernest Schloesser" <ernest@-no-spam-lochmuehle.net> schreef in bericht
news:c9uh0n$4lc$1...@online.de...

waarom de naam hobby ,

ja je hebt er een hobby bij , voorzie u maar van een degelijke
gereedsschapskoffer.


-Henk-

unread,
Jun 6, 2004, 1:51:56 PM6/6/04
to

"monnet" <bur...@no.com> schreef in bericht
news:7hIwc.146489$D56.7...@phobos.telenet-ops.be...

>
> ja je hebt er een hobby bij , voorzie u maar van een degelijke
> gereedsschapskoffer.
>
>

O ja? En waarop baseert u dat dan wel? Kent u iemand die wel eens van iemand
gehoord heeft die heeft meegemaakt dat hij iemand had ontmoet had die
slechte ervaringen met een Hobby had?

--

-Henk-

H...@wanadoo.nl


Corona

unread,
Jun 6, 2004, 2:19:35 PM6/6/04
to

"-Henk-" <h...@wanadoo.nl> wrote in message
news:40c35a16$0$153$ee9d...@news.wanadoo.nl...
Henk, je moet de zinnen niet te moeilijk maken hoor , monnet snapt er nou al
niet veel van, maar dan helemaal niks meer.


Willem

unread,
Jun 6, 2004, 2:30:48 PM6/6/04
to
Ik heb een 495 uit 1995 en heb er geen enkel probleem mee gehad. Als ik het
over zou doen zou ik mij zeker weer laten informeren door een Hobby dealer.

Willem

"Ernest Schloesser" <ernest@-no-spam-lochmuehle.net> schreef in bericht
news:c9uh0n$4lc$1...@online.de...

Martin

unread,
Jun 6, 2004, 3:00:58 PM6/6/04
to


Als je de meest verkochte merk caravan bent, heb je in verhouding ook meer
"klachten en/of reklamaties.
Over het algemeen zijn de verhalen van horen vertellen. Heb zelf nu een jaar een
Hobby 650, nog geen klachten gehad.

--
Groeten Martin.
http://www.npo.nl/npo/ie-index2.html


Posted by news://news.nb.nu

Duijfje

unread,
Jun 6, 2004, 3:27:10 PM6/6/04
to

"Ernest Schloesser" <ernest@-no-spam-lochmuehle.net> schreef in bericht
news:c9uh0n$4lc$1...@online.de...

Ernest,
Ik ben in het bezit van een Hobby 460 Prestige.
Ik had de eerste jaren wel problemen. Maar deze werden veroorzaakt door de
chef monteur, althans dat vertelde deze monteur, daar deze onzin verkocht.
Ben nu bij een andere dealer, overigens geen Hobby dealer, maar ik heb geen
problemen meer.
M.a.w. het kan ook aan de dealer zelf liggen.
Suc6 met je keuze.

Duijfje.
Gaarne beantwoorden in groep.


Ernest Schloesser

unread,
Jun 6, 2004, 4:37:30 PM6/6/04
to
O.k. bedankt voor jullie antwoorden.
Mijn resume: slap gelul van de handelaar dus.

Ernest.


"Ernest Schloesser" <ernest@-no-spam-lochmuehle.net> schrieb im Newsbeitrag
news:c9uh0n$4lc$1...@online.de...

erik hoorn

unread,
Jun 6, 2004, 6:36:59 PM6/6/04
to

"Ernest Schloesser" <ernest@-no-spam-lochmuehle.net> schreef in bericht
news:c9uh0n$4lc$1...@online.de...
> Hallo,
>
> de handelaar hier heeft het merk 'Hobby' laten vallen en verkoopt alleen
nog
> Knaus.
<<<KNIP>>>

>
> Klopt het dat de kwaliteit van Hobby niet zo is, of is dit een slap excuus
?
>
> Ernest
>
Ik denk dat het onzin is. Ik heb nu zelf een KIP shuttle, en over kwaliteit
gesproken: mijn vorige Kip (derdehands gekocht op de ANWB caravanbeurs) had
scheuren in het ALKO onderstel, en rotte plekken in de bodem door een lek
zijluik.

Als ik de huidige hobby's vergelijk met KIP zie ik dat het meubilair van de
Hobby iets minder stevig is (KIP gebruikt voor de dragende delen stevig
multiplex), en de kussens wat weker en goedkoper. De oudere Hobby's maakten
veel gebruik van spaanplaat, wat natuurlijk na een paar keer vakantie een
beetje los ging zitten.

Maar: Hobby is marktleider, kent door haar schaalgrootte lage
fabricagekosten, en dat merk je aan de prijs!!!! Nergens krijg je zoveel
waar voor je geld ("Alles is standaard inbegrepen") ! Verder heeft Hobby een
uitgekiend modellengamma, en het moet wel heel gek lopen als je geen model
vindt die matcht met jouw behoeften. De garantie lijkt me ook ok (5 jaar
garantie tegen lekkage).

Je moet je gewoon niet laten weerhouden. De reden waarom ik KIP geweldig
vind, is dezelfde als dat mijn buurman zweert bij Volvo, en ik bij Toyota
(een kwestie van smaak, status, enz enz).

Erik Hoorn

NetBum

unread,
Jun 7, 2004, 1:16:15 AM6/7/04
to
Ik heb met een Hobby de chassisbalk gebroken. Dit zou met een caravan
niet mogen onder geen enkele omstandigheid. Daarom: nooit meer een
Hobby

Martien

monnet

unread,
Jun 7, 2004, 4:37:48 AM6/7/04
to

"Ernest Schloesser" <ernest@-no-spam-lochmuehle.net> schreef in bericht
news:c9vvaa$qam$1...@online.de...

> O.k. bedankt voor jullie antwoorden.
> Mijn resume: slap gelul van de handelaar dus.
>
> Ernest.


zal de toekomst uitwijzen.

Dussel

unread,
Jun 7, 2004, 10:02:02 AM6/7/04
to

"NetBum" <m.ben...@chello.nl> schreef in bericht
news:g0u7c0hgvbhonj1k3...@4ax.com...

> Ik heb met een Hobby de chassisbalk gebroken. Dit zou met een caravan
> niet mogen onder geen enkele omstandigheid. Daarom: nooit meer een
> Hobby
>
> Martien

hoe is je dat gelukt?

Willem

unread,
Jun 7, 2004, 12:30:27 PM6/7/04
to
De toekomst heeft zich al bewezen.....


"monnet" <bur...@no.com> schreef in bericht

news:wPVwc.147138$LH6.7...@phobos.telenet-ops.be...

Piet Paaltjes

unread,
Jun 7, 2004, 12:42:29 PM6/7/04
to
"Dussel" <dorp@nospam@hetnet.nl> schreef in bericht
news:40c47558$0$344$3a62...@textreader.nntp.hccnet.nl...
twee mud aardappelen?

--
Piet Paaltjens,

aan wiens caravan niet meer word gesleurd.
www.powrmovers.nl


Jan apestaart punt

unread,
Jun 7, 2004, 4:36:00 PM6/7/04
to
Hallo Ernest.
Zonder te willen beweren dat, (zeker zijn prijs in overweging nemende), de
Hobby een slechte caravan zou zijn, is er wel terdege kwaliteitsverschil. De
vraag is echter welke kwaliteit heb je nodig, hetgeen je duidelijk moge
worden aan de hand van mijn ervaring.

Mijn caravan kocht ik bij een dealer, die zowel Hobby als Knaus verkoopt.

Om te weten wat hij kon adviseren, vroeg die dealer mij eerst naar wat wij
jaarlijks zoal voor vakantie-plannen hadden. D.w.z. hoeveel km./jaar wij
maken en waarheen?

Na mijn antwoord, dat wij per jaar gemiddeld zo'n 7000 km (verdeeld over 2
vakanties afleggen), was zijn advies om geen Hobby te kopen maar een Knaus.
Naar zijn zeggen zit Knaus veel steviger in elkaar en kan daardoor beter
tegen vibraties en schokken op slecht wegdek of langdurige dynamische
belastingen tijdens lange ritten.

De één rijdt immers 10.000 km/ jaar met zijn caravan, terwijl de ander naar
een camping in Lochem rijdt en per 3 jaar net de 1000 km haalt.

En achteraf blijkt zijn advies wel hout te snijden.

Mijn buurman (iemand, die ik ken als echt voorzichtig en die max. 500
km/jaar rijdt met zijn caravan), reed onlangs met zijn Hobby caravan, met
een iets te hoge snelheid (te laat opgemerkt) over zo'n drempel om de
snelheid in woonwijken laag te houden.

Thuis aangekomen bleek dat de omvormer uit de wand was losgerukt (zware
omvormer zat met schroefjes in het hardboard van de sandwich wand-paneel)
bovendien was zijn keukenblok van de wand losgekomen en ca. 1,5 cm naar
voren en 2 cm naar links opgeschoven. Dit geldt een nu 6 jaar oude Hobby.
Mogelijk is Hobby beter geworden, maar lettend op juist constructiedetails,
is nog steeds mijn indruk dat de Hobby minder marginalen aanhoudt dan b.v.
een Knaus of een LMC, terwijl het uitrustingsniveau van de Hobby juist erg
hoog is, (b.v. standaard magnetron, enz.). Had je mijn buurman 6 maanden
geleden gevraagd wat zijn ervaring was, dan was die alleen maar positief. De
opmerking dat iemand nog nooit problemen heeft gehad met een merk, is dus
geen bewijs voor statistisch goede kwaliteit in vergelijkende zin met andere
merken.

De vraag is dus wat wil je? Kampeer je in ook in Portugal of meestal in
Lochem? Ga ook eens naar een aantal dealers, die caravans van meerdere
leveranciers verkopen - en vraag hun adviezen en vraag waarom!

Groetjes, Jan

--------------------------------------------------------

"Ernest Schloesser" <ernest@-no-spam-lochmuehle.net> schreef in bericht

news:c9uh0n$4lc$1...@online.de...

Bert W

unread,
Jun 7, 2004, 4:42:36 PM6/7/04
to
Piet Paaltjes <paal...@hotmail.com> wrote:
> "Dussel" <dorp@nospam@hetnet.nl> schreef in bericht
> news:40c47558$0$344$3a62...@textreader.nntp.hccnet.nl...
>>
>> "NetBum" <m.ben...@chello.nl> schreef in bericht
>> news:g0u7c0hgvbhonj1k3...@4ax.com...
>>> Ik heb met een Hobby de chassisbalk gebroken. Dit zou met een
>>> caravan niet mogen onder geen enkele omstandigheid. Daarom: nooit
>>> meer een Hobby
>>>
>>> Martien
>>
>> hoe is je dat gelukt?
>>
> twee mud aardappelen?

Gechiptunede PowrMover..

Willem

unread,
Jun 7, 2004, 6:27:55 PM6/7/04
to
En een Knaus? Hoe gedraagt die zich over zo'n hobbel? Wie durft zijn
sleurhut ter beschikking te stellen voor vergelijkend warenonderzoek :) ?

Wim

"Jan" <jc.vd.windt(apestaart)hccnet(punt)nl> schreef in bericht
news:40c4d4fb$0$1595$3a62...@reader10.nntp.hccnet.nl...

Caravanner

unread,
Jun 8, 2004, 2:30:19 AM6/8/04
to

"Willem" <.@.nl> schreef in bericht
news:40c4ebf3$0$163$ee9d...@news.wanadoo.nl...

> En een Knaus? Hoe gedraagt die zich over zo'n hobbel? Wie durft zijn
> sleurhut ter beschikking te stellen voor vergelijkend warenonderzoek :) ?

Hoeft niet, ik heb jarenlang tientallen malen met een (lange) Knaus over
steile hoge verkeershobbels gereden.
Door de ligging in de bocht kon ik ze vaak ook niet met twee wielen tegelijk
nemen, zodat de caravan ook daar een behoorlijke knau van krijgt. Ik kan je
gerust stellen dat een Knaus dat allemaal zonder meer aan kan.
Over een Hobby laat ik me verder niet uit, ik heb geen Hobby (Alhoewel ik
wel de ervaringen van de buurtgenoten, collega's en anderen kan).
Wij hebben overigens onze 22 jaar oude Knaus nog in goede gezondheid
weggedaan en de LMC gekozen om ook daar wederom 20 jaar van te gaan
genieten.

Overigens vind ik de vraag van de dealer van Jan vd Windt over "de
vakantieplannen" geen verkeerd uitgangspunt.
--
M.vr.gr.
Jan (Singles45)
http://www.caravanhandboek.nl
http://www.lmc-caravan.com

Lex M

unread,
Jun 8, 2004, 10:39:13 AM6/8/04
to
"Martin" <Duivenz...@hobby.nl> wrote in news:40c369e1$1...@news.nb.nu:

> Heb zelf nu een
> jaar een Hobby 650, nog geen klachten gehad.

Ook niet van je buurman? ;-)

--
Hgr., Lex
http://biod.net

Lex M

unread,
Jun 8, 2004, 10:40:50 AM6/8/04
to
"-Henk-" <h...@wanadoo.nl> wrote in
news:40c35a16$0$153$ee9d...@news.wanadoo.nl:

Ga je over op Hobby, Henk? ;-)

Lex M

unread,
Jun 8, 2004, 10:45:30 AM6/8/04
to
"erik hoorn" <gsx1...@planet.nl> wrote in
news:ca06n7$pme$1...@reader11.wxs.nl:

> Je moet je gewoon niet laten weerhouden. De reden waarom ik KIP geweldig
> vind, is dezelfde als dat mijn buurman zweert bij Volvo, en ik bij
> Toyota (een kwestie van smaak, status, enz enz).

Kom kom.
Dus ik kan net zo goed een Lada kiezen?

--
Hgr., Lex (hecht nauwelijks aan status, zeker niet wat automobielen betreft)
http://biod.net

Poecilia Reticulata

unread,
Jun 8, 2004, 10:59:26 AM6/8/04
to

"Lex M" <d...@maar.net> schreef in bericht
news:Xns9502AA772C...@130.133.1.4...

Idd, je hebt toch ook al een biod....wat zeg ik? 2 ;-)
Groetjes,
Guppie


Peter R.

unread,
Jun 8, 2004, 1:55:03 PM6/8/04
to
On 8 Jun 2004 14:39:13 GMT, Lex M <d...@maar.net> wrote:

>"Martin" <Duivenz...@hobby.nl> wrote in news:40c369e1$1...@news.nb.nu:
>
>> Heb zelf nu een
>> jaar een Hobby 650, nog geen klachten gehad.
>
>Ook niet van je buurman? ;-)

Ja, dat heb je met die megabakken, hé... zonder dat je 't merkt trekt
je buurman bij je in !

Peter R.

Martin

unread,
Jun 8, 2004, 6:35:32 PM6/8/04
to

Dat valt wel mee, met de buurman bedoel ik, hij wilde alleen weten waneer de
zonsverduistering over was. ;-)

PM3

unread,
Jun 9, 2004, 12:56:52 AM6/9/04
to
Martin schreef op woensdag 9-6-2004 in <40c63f34$1...@news.nb.nu>:

>> Ja, dat heb je met die megabakken, hé... zonder dat je 't merkt trekt
>> je buurman bij je in !
>>
>> Peter R.
>
> Dat valt wel mee, met de buurman bedoel ik, hij wilde alleen weten waneer de
> zonsverduistering over was. ;-)

Gisterenmiddag half twee.
Maar het was maar een heel klein verduisteringetje hoor!

--
PM3
recepten: http://members.home.nl/pm3
diabetes: http://members.home.nl/m-m.polling

Bert W

unread,
Jun 9, 2004, 4:42:48 AM6/9/04
to
PM3 <p...@home.invalid.nl> wrote:
> Martin schreef op woensdag 9-6-2004 in <40c63f34$1...@news.nb.nu>:
>
>>> Ja, dat heb je met die megabakken, hé... zonder dat je 't merkt
>>> trekt
>>> je buurman bij je in !
>>>
>>> Peter R.
>>
>> Dat valt wel mee, met de buurman bedoel ik, hij wilde alleen weten
>> waneer de zonsverduistering over was. ;-)
>
> Gisterenmiddag half twee.
> Maar het was maar een heel klein verduisteringetje hoor!

Hier in Brabant vandaag. Maar berichtgeving is tegenstrijdig... ;-)

Bert W

unread,
Jun 9, 2004, 4:43:08 AM6/9/04
to
Martin <Duivenz...@hobby.nl> wrote:
> Peter R. wrote:
>> On 8 Jun 2004 14:39:13 GMT, Lex M <d...@maar.net> wrote:
>>
>>> "Martin" <Duivenz...@hobby.nl> wrote in
>>> news:40c369e1$1...@news.nb.nu:
>>>
>>>> Heb zelf nu een
>>>> jaar een Hobby 650, nog geen klachten gehad.
>>>
>>> Ook niet van je buurman? ;-)
>>
>> Ja, dat heb je met die megabakken, hé... zonder dat je 't merkt trekt
>> je buurman bij je in !
>>
>> Peter R.
>
> Dat valt wel mee, met de buurman bedoel ik, hij wilde alleen weten
> waneer de zonsverduistering over was. ;-)

LOL

Caravanner

unread,
Jun 9, 2004, 5:01:52 AM6/9/04
to

"Bert W" <SNEE...@lelijkeSPAMMER.invalid> schreef in bericht
news:40c6cffe$0$563$e4fe...@news.xs4all.nl...

Tandemasser gekocht Bert ? :-))
--
M.vr.gr.
Jan
http://www.caravanhandboek.nl


Bikkel

unread,
Jun 9, 2004, 3:18:04 PM6/9/04
to

> Ik heb met een Hobby de chassisbalk gebroken. Dit zou met een caravan
> niet mogen onder geen enkele omstandigheid. Daarom: nooit meer een
> Hobby
>
> Martien
>
Hoe kwam dat?
Met 120 door Tjechie gereden?
Ik heb al div. Hobby's gehad en nog steeds maar nog nooit problemen gehad.
Ja nieuwe banden en een lek raampje maar dat is alles in bijna 20 jaar.

Grts Dirk.


Vincent

unread,
Jun 10, 2004, 3:33:26 PM6/10/04
to
Ernest Schloesser wrote:
> Hallo,
>
> de handelaar hier heeft het merk 'Hobby' laten vallen en verkoopt alleen nog
> Knaus.
> Zijn argument: Te veel reklamaties, diverse problemen met de kwaliteit.
>
> Ik heb met Hobby geen ervaring maar we willen nog dit jaar een caravan
> kopen. De hobby beviel ons goed (uit de folder).
>
> Klopt het dat de kwaliteit van Hobby niet zo is, of is dit een slap excuus ?
>
> Ernest
>
>
Opmerkingen met betrekking tot het gebruik zou ik zeker ter harte nemen.
Hobby toont zich in het algemeen wat minder degelijk met het beslag dan
stalgenoot Fendt of Knaus. Tevens heet het rijgedrag meestal iets
beneden-gemiddeld te liggen.
Verder wordt een deel van de voordelige prijs toch ook behaald dankzij
een iets minder zorgvuldige productiemethode. Het grootste deel daarvan
kun je zelf in een week-end klussen verhelpen. Ik denk dan aan: Met de
kitspuit nalopen van alle naden waar evt bocht binnen kan dringen (zoals
toiletschacht die overigens ook bij LMC aandacht vraagt)
Nalopen of de bekabeling overal wel goed afgeschermd is tegen schuivende
bagage. Leidingen van de luchtcirculatie onder de banken naar de
bovenkant verleggen i.p.v. op de grond.

Even nog een paar puntjes nalopen en klaar is Clara. Alleen het aantal
caravans dat er op gebouwd is om elke keer weer overbeladen met 130 km/h
Frankrijk te doorkruisen is beperkt.

(Overigens onlangs een stukje 145 reden met mijn combinatie. Dat was wel
een aparte gewaarwording.)

Greetz,
Vincent

Bert W

unread,
Jun 10, 2004, 5:14:19 PM6/10/04
to
Vincent <vin...@gogh.net> wrote:
>
> (Overigens onlangs een stukje 145 reden met mijn combinatie. Dat was
> wel
> een aparte gewaarwording.)

TopGear laatst gezien?

Groet, Bert W

Caravanner

unread,
Jun 10, 2004, 6:29:42 PM6/10/04
to

"Bert W" <SNEE...@lelijkeSPAMMER.invalid> schreef in bericht
news:40c8d52e$0$563$e4fe...@news.xs4all.nl...

Ja en daar ging de zijkant. :-))

Martin

unread,
Jun 10, 2004, 6:41:19 PM6/10/04
to
Caravanner wrote:
> "Bert W" <SNEE...@lelijkeSPAMMER.invalid> schreef in bericht
> news:40c8d52e$0$563$e4fe...@news.xs4all.nl...
>> Vincent <vin...@gogh.net> wrote:
>>>
>>> (Overigens onlangs een stukje 145 reden met mijn combinatie. Dat was
>>> wel
>>> een aparte gewaarwording.)
>>
>> TopGear laatst gezien?
>
> Ja en daar ging de zijkant. :-))

En daarna de auto. ;-)

Caravanner

unread,
Jun 10, 2004, 6:52:22 PM6/10/04
to

"Martin" <Duivenz...@hobby.nl> schreef in bericht
news:40c8e38c$1...@news.nb.nu...

> Caravanner wrote:
> > "Bert W" <SNEE...@lelijkeSPAMMER.invalid> schreef in bericht
> > news:40c8d52e$0$563$e4fe...@news.xs4all.nl...
> >> Vincent <vin...@gogh.net> wrote:
> >>>
> >>> (Overigens onlangs een stukje 145 reden met mijn combinatie. Dat was
> >>> wel
> >>> een aparte gewaarwording.)
> >>
> >> TopGear laatst gezien?
> >
> > Ja en daar ging de zijkant. :-))
>
> En daarna de auto. ;-)

Ik had de test eigenlijk wel willen zien met de Subaru.
Dan had ik ook geen twijfel meer gehad of ik hem (Subaru) nou wel of niet in
het lijstje van eventueel in aanmerking komende auto's kon laten staan. :-)

Martin

unread,
Jun 10, 2004, 7:07:49 PM6/10/04
to

Waarvoor dat lijstje? Ga je ook een poging wagen! :-))

Bert W

unread,
Jun 10, 2004, 7:37:20 PM6/10/04
to

Een WRX Sti haalt 171 km/u met een Kip. Dus die moet je schrappen. ;-) De
gebruikte Evo was zwaaaaar opgevoerd. Wat ik me herinner was iets van 700 Nm
koppel. Geen wonder dat die boem zei. ;-)

Nee, ze hadden www.caravantrekker.nl even moeten vragen om advies. Er zijn
standaardauto's die het record kunnen breken. ;-)

Groet, Bert W

Harry

unread,
Jun 10, 2004, 7:25:22 PM6/10/04
to

"Caravanner" <carav...@hotmail.com> schreef in bericht
news:caanco$n01$1...@nl-news.euro.net...

Ach die zijkant viel wel mee... Top Gear moet bij volgende test
even aandacht besteden aan goed afgesloten raampjes...
Bij de laatste test:, met de helikopter, was het resultaat ongeveer
hetzelfde als 145 km p/u tegen een betonnen brugpijler.....

Harry


Harry

unread,
Jun 10, 2004, 8:21:12 PM6/10/04
to

"Bert W" <SNEE...@lelijkeSPAMMER.invalid> schreef in bericht
news:40c8f5f5$0$15440$e4fe...@news.xs4all.nl...

Even voor de historie:

Ene Hennerici (bouwer van oa Eifelland caravans) sponsorde een formule
2
ploeg. Die vestigde in 1969 een nieuw én volgens mij nooit meer
verbeterd
wereldrecord 'auto en caravan': 202,8 km per uur...met een Eifelland
310
Bron: -Caravannen door de tijd- ISBN 90 201 2942 2

Harry.


Bert W

unread,
Jun 11, 2004, 3:39:30 AM6/11/04
to
Harry <Harry@geenspam.> wrote:
>>>>>> Vincent <vin...@gogh.net> wrote:
>>>>>>>
>>>>>>> (Overigens onlangs een stukje 145 reden met mijn combinatie. Dat
>>>>>>> was wel
>>>>>>> een aparte gewaarwording.)
>>>>>>
>>>>>> TopGear laatst gezien?
>>>>>
>>>>> Ja en daar ging de zijkant. :-))
>>>> En daarna de auto. ;-)
>>>
>>> Ik had de test eigenlijk wel willen zien met de Subaru.
>>> Dan had ik ook geen twijfel meer gehad of ik hem (Subaru) nou wel of
>>> niet in het lijstje van eventueel in aanmerking komende auto's kon
>>> laten staan. :-)
>>
>> Een WRX Sti haalt 171 km/u met een Kip. Dus die moet je schrappen.
>> ;-) De gebruikte Evo was zwaaaaar opgevoerd. Wat ik me herinner was
>> iets van 700 Nm koppel. Geen wonder dat die boem zei. ;-)
>> Nee, ze hadden www.caravantrekker.nl even moeten vragen om advies.
>> Er zijn standaardauto's die het record kunnen breken. ;-)
>>
> Ene Hennerici (bouwer van oa Eifelland caravans) sponsorde een formule
> 2
> ploeg. Die vestigde in 1969 een nieuw én volgens mij nooit meer
> verbeterd
> wereldrecord 'auto en caravan': 202,8 km per uur...met een Eifelland
> 310
> Bron: -Caravannen door de tijd- ISBN 90 201 2942 2

For the record: http://www.guinnessworldrecords.com/index.asp?id=43513
Een gemodificeerde Ford Escort Cosworth op 12 dec. 2001 haalde een snelheid
van 207,38 km/u.

Ik ken wel een paar auto's in standaardtrim, die het record kunnen
verpletteren. Ik loof een gratis trekkrachtrapport uit voor degene die dit
hier als eerste meldt.... ;-)


--
Groet, Bert W
====================================
Alle info over trekauto's: www.caravantrekker.nl
=============================

Bert W

unread,
Jun 11, 2004, 3:42:23 AM6/11/04
to
Harry <Harry@geenspam.> wrote:
> "Caravanner" <carav...@hotmail.com> schreef in bericht
> news:caanco$n01$1...@nl-news.euro.net...
>>
>> "Bert W" <SNEE...@lelijkeSPAMMER.invalid> schreef in bericht
>> news:40c8d52e$0$563$e4fe...@news.xs4all.nl...
>>> Vincent <vin...@gogh.net> wrote:
>>>>
>>>> (Overigens onlangs een stukje 145 reden met mijn combinatie. Dat
>>>> was wel
>>>> een aparte gewaarwording.)
>>>
>>> TopGear laatst gezien?
>>
>> Ja en daar ging de zijkant. :-))
>
> Ach die zijkant viel wel mee... Top Gear moet bij volgende test
> even aandacht besteden aan goed afgesloten raampjes...
> Bij de laatste test:, met de helikopter, was het resultaat ongeveer
> hetzelfde als 145 km p/u tegen een betonnen brugpijler.....

't Was toch een mobiele kraan? Anyway, wat vond je van het schuivende
porceleinen theepotje op de tafel. Ik heb me kapot gelachen.

Groet, Bert W

Caravanner

unread,
Jun 11, 2004, 5:26:26 AM6/11/04
to

"Bert W" <SNEE...@lelijkeSPAMMER.invalid> schreef in bericht
news:40c96215$0$48920$e4fe...@news.xs4all.nl...

> Anyway, wat vond je van het schuivende
> porceleinen theepotje op de tafel. Ik heb me kapot gelachen.

Idem.

Caravanner

unread,
Jun 11, 2004, 5:40:37 AM6/11/04
to

"Martin" <Duivenz...@hobby.nl> schreef in bericht
news:40c8e9c3$1...@news.nb.nu...

> Caravanner wrote:
>
> Waarvoor dat lijstje? Ga je ook een poging wagen! :-))

Wij zijn op zoek naar een andere caravantrekker, die ook bij wat minder
soepel terrein (doorweekte grond, natte veen, modder e.d.) onze 1500 kg
zware caravan moeiteloos naar en van zijn plek krijgt, in de bergen en op
vlak terrein topje rijdt. Overigens ook belangrijk ook nog eens betaalbaar
is (nieuw of 1 jaar oud). Overigens zijn wij in het geheel niet ontevreden
over de huidige Xantia 2.0 16V, die gaat dus nog even mee tot........
Ik hoor de laatste tijd wat mindere reacties over de kwaliteit van de
Subaru.
Wij zijn op zoek naar een andere caravantrekker,in ieder geval met
achterbank en of dat nu een bus, 4WD of iets anders wordt is nog niet
helemaal duidelijk.
Boven aan staan in ieder geval Nissan/Opel/Trafic bus, Merc. bus, Suzuki
grand Vitara, Subaru, Hyunda santa fe en vergelijkbare auto's.

Peter R.

unread,
Jun 11, 2004, 2:17:07 PM6/11/04
to

In ieder geval, met een Mitsu EVO7 van +/- 775 pk lukte het niet. Maar
da's dan ook maar een tweelitertje.
Hier loopt vast ergens schoon volk rond dat beter kan. I loof een krat
trappist uit. Voorwaarden voor acceptatie dezelfde als die van
Guinness !

Peter R.

0 new messages