Nieuw: Caravan Club HetNet

W.J. van der Stok

Wordt nu interactief lid van de: Caravan Club HetNet
Wat in veel nieuwsgroepen niet kan of mag, is op deze
HetNet club wel mogelijk. Zelf nieuwsberichten plaatsen,
je caravan te koop aanbieden, een link van je favoriete
camping plaatsen, foto's van je favoriete caravan plaatsen,
een discussie over de voor en nadelen van een bepaald
merk beginnen, doorgeven wat je de leukste, maar ook
wat je de slechtste camping vond in je laatste vakantie,
uiteraard gaat dit dan natuurlijk over het waarom!
In principe is heel veel mogelijk, zolang het maar normaal
blijft en met Caravans Vouwwagens en Campers te maken
heeft. Uiteraard is dit alleen voor particulieren bestemd, en
niet voor commerciële doeleinden, bedrijven en campings
kunnen wel een link naar hun website plaatsen.
Interesse? ga dan naar www.clubs.nl u kunt deze club vinden
bij Hobby's en Voertuigen, of tik bij 'zoeken' caravan in.
Tot daar, Harry van der Stok

Jan Zandberg

W.J. van der Stok <w.h....@hetnet.nl> schreef in berichtnieuws
OIo3tTUZ$GA.286@net025s...

> Wordt nu interactief lid

Wat moet ik me daarbij voorstellen?

> Wat in veel nieuwsgroepen niet kan of mag, is op deze
> HetNet club wel mogelijk.

Het wordt al duidelijker.....

Groeten, JanZ

Menno vd Heijden

Verwar deze site niet met de enige echte Caravanclub van Nederland de
Nederlandse Caravan Club die overigens ook op het echte Net is te vinden;
www.caravanclub.nl

groet Menno

Tom

> [...]
> Interesse? ga dan naar www.clubs.nl u kunt deze club vinden
> bij Hobby's en Voertuigen, of tik bij 'zoeken' caravan in.

Je legt al zoveel beperkingen op dat je caravanclub niet wezenlijk anders
is dan de optelsom van de nieuwsgroepen nl.reizen, nl.reizen.caravan,
nl.reizen.camper en nl.markt.kamperen (behalve dan het kunnen plaatsen van
foto's). In nl.markt.kamperen mogen zelfs commerciële aanbieders zich
presenteren, mits met mate, en bij jou mag dat niet. Ik wens je alle
belangstelling toe voor je initiatief, maar je moet geen verschillen met
Usenet suggereren waar ze niet zijn.

Groeten,
Tom.

W.J. van der Stok

Beste Tom,

Eerlijk gezegd lees ik tussen de regels van jouw replay dat je
(misschien) een beetje bang bent voor concurrentie t.o.v. de door jou
genoemde nieuwsgroepen, wel eerlijk gezegd is dit niet nodig,
dit is zeker niet de bedoeling. Jammer vind ik wel dat jij
al gelijk begint met: Je legt al zoveel beperkingen op dat je
caravanclub niet wezenlijk anders is dan nl. reizen nl.... etc.etc.
Ik vraag me af welke beperkingen jij bedoeld (behalve commercie
maar dit later) Ook suggereer ik geen verschillen met Usenet, wel
schrijf ik: 'wat in veel nieuwsgroepen niet kan of mag' volgens mij
is met deze tekst niets mis, maar ga je een optelsom maken van
nieuwsgroepen, ja inderdaad dan kan weer bijna alles, maar je moet
dan wel op al deze nieuwsgroepen geabonneerd zijn.
Voor wat betreft de niet toegestane commercie, kan ik je vertellen
dat hier een heel simpele reden achter zit, Deze Het Net club is
opgericht voor caravanners, kampeerders etc. NIET voor bedrijven,
handelaren etc. Voorbeeld: in Caravan Club HetNet zit een foto-
album leden kunnen hier o.a. foto's met tekst plaatsen van hun te koop
staande caravan, begrijpelijk is toch dat een of andere slimmerik niet
welkom is als hij zijn hele handelsvoorraad bij ons gaat plaatsen.
Daarvoor zijn volgens mij genoeg commerciėle sites, wel mogen zij
een link plaatsen. Ook moet het normaal blijven, wel dit lijkt mij
duidelijk.
Tom, eigenlijk moet je de Caravan Club HetNet zien als een gewone
caravan club, die met z,n allen kamperen: Het laatste nieuws (de roddels),
tips, het fotoalbum, discussies, kletsen met je clubgenoten, (voor de lief-
hebbers is clubchatten binnenkort mogelijk) Een keer aanmelden, en voel
je je thuis, dan hoef je nooit meer weg!!! Tom, graag zou ik je als lid
welkom
heten, kom eens rustig internet-kamperen bij en met deze club.
Discussieruimte genoeg bij het Forum. In ieder geval bedankt voor je
reactie.
Met vriendelijke groet, Harry van der Stok

W.J. van der Stok

Beste Menno,
Ik denk niet dat - Caravan Club HetNet - verward zal worden met,
zoals jij schrijft: "de enige echte Caravanclub van Nederland

de Nederlandse Caravan Club die overigens ook op het echte Net
is te vinden " Eerlijk gezegd denk ik ook niet, dat lezers van deze
nieuwsgroep zo stom zijn. Echter twee dingen begrijp ik niet,
misschien wel heel dom van mij, maar dat zij dan zo.
Menno, kun jij mij uitleggen wat het echte Net is,
en wat de enige echte Caravanclub van Nederland is.
Heb ik nou na vele jaren op campings en op internet
gebivakkeerd te hebben, iets gemist, word ik nou gek of............
heb ik nu voor niets op een zondagmiddag zo'n stuk of 30
caravanclubs met adres en tel.nr in het bestand van de Caravan Club
HetNet op Het Net gezet. Beste Menno, ga jij nu aan bestuur en leden
van al deze caravan clubs uitleggen dat er maar een echte Caravanclub
van Nederland is, en dat ze deze op het echte Net kunnen vinden.
Oké Menno, dan ga ik nu verder met Caravan Club HetNet.
Bij onze bestanden is (was al) het postadres van de N.C.C. toegevoegd,
bij de links kun je zsm ook URL van de NCC vinden.

Met vriendelijke groet, Harry.

Tom

W.J. van der Stok <w.h....@hetnet.nl> schreef in berichtnieuws
uOi3KWmZ$GA.184@net025s...

> [...]
> (misschien) een beetje bang bent voor concurrentie t.o.v. de door jou
> genoemde nieuwsgroepen, wel eerlijk gezegd is dit niet nodig,

O, ik heb niets tegen concurrentie. Integendeel: des te meer zielen, des te
meer vreugd.

> [...]
> nieuwsgroepen, ja inderdaad dan kan weer bijna alles, maar je moet
> dan wel op al deze nieuwsgroepen geabonneerd zijn.

'Wat in veel nieuwsgroepen niet kan of mag' is een vergelijking met jouw
site, anders kan ik het niet lezen. Dat is het verschil tussen jouw site en
de nieuwsgroepen die ik bedoelde. En ook dat maakt helemaal niets uit, je
moet uiteraard doen wat je wilt op je site. Prima. Maar je brengt zelf een
vergelijking aan tussen je site en de nieuwsgroep(en), en die klopt niet
helemaal, en dat wou ik even hardop zeggen.
Als je de charters van de vier genoemde nieuwsgroepen optelt, is er daar
een ander (ruimer) aanbod dan je in de bericht suggereerde. En dat
abboneren is een kwestie van een muisklik. De beperking is bijvoorbeeld dat
op jouw site geen commercie is toegestaan; in de nieuwsgroep
markt.nl.kamperen in gematigde vorm wél. Dat geeft, nogmaals, allemaal
niks, begrijp me niet verkeerd. Alleen vond ik de vergelijking met de
nieuwsgroepen dus niet kloppen.

> [...]

> Daarvoor zijn volgens mij genoeg commerciële sites, wel mogen zij

> een link plaatsen. Ook moet het normaal blijven, wel dit lijkt mij

Prima idee, lijkt me alleen maar goed om je site niet te laten vervuilen
door verkooppraatjes.

> [...]
> reactie.
> Met vriendelijke groet, Harry van der Stok

Ik kom wel een keertje langs. Lijkt me een leuk initiatief van je.

Groeten,
Tom.

NB: Ik vind het trouwens op www.clubs.nl lastig om verder te zoeken naar je
site. Kun je niet beter een rechtstreekse URL presenteren? Nu is het nogal
spoorzoeken...

Hans Koch

Wat zitten jullie toch te zeuren over de melding van Harry.
Laat die man zich "asjeblief" inspannen om nog meer informatie over
caravannen op het Internet / HetNet te krijgen.
Het kan mij helemaal niks schelen of Harry op HetNet zit of ergens anders.
Als iedereen niet alleen bij Harry op bezoek gaat, maar ook bij de enige
echte www.caravanclub.nl (NCC), vind ik alles prima!

BTW Weet iemand hoe het komt dat Harrys mailings steeds dubbel bij mij
binnen komen?
Toch niet omdat hij duidelijk wil zijn? ;-)

vrgr Hans Koch
tel/fax +31(0)24 6414658
hk...@mieters.org
h.k...@mieters.org
Een kosmisch perspectief
maakt je eigen bestaan erg relatief.

W.J. van der Stok <w.h....@hetnet.nl> schreef in berichtnieuws

P. Waalboer

Hans wrong onder andere uit zijn clubtoetsenbord:

> Wat zitten jullie toch te zeuren over de melding van Harry.

<knip>

> Als iedereen niet alleen bij Harry op bezoek gaat, maar ook bij
de enige
> echte www.caravanclub.nl (NCC), vind ik alles prima!

<knip>

Veel harder kon jij ook niet zeuren!
Enige echte?
tj, tj, tj..............

NCC?
agozjiegozjiegozjie!

Geef me dan De club van Harry maar: geen gezeur, maar gewoon fijn
meedoen!

Hè, dát doet me goed! Is dat even lekker!

;-)

Peter,
van de enige echte tentenclub!

Menno vd Heijden

Hallo Harry,

Het grote verschil tussen de NCC en "jouw" club is dat jij een virtuele club
hebt op Het Net/Internet en de NCC een traditionele Club is (in meerdere
opzichten).
Als enthousiast caravanner en internetter juich ik meer leuke initiatieven
alleen maar toe! De doelen tussen de twee clubs zijn totaal verschillend en
bijten elkaar absoluut niet.
In de nabije toekomst zijn wij bij de NCC van plan ook een community op de
NCC site te maken die dan alleen voor NCC-leden toegankelijk zal zijn (met
Club informatie). Zo ver is het nog niet en ik ben ook benieuwd naar jouw
ervaringen op HetNet.

> Menno, kun jij mij uitleggen wat het echte Net is,

Ja, maar hier zit enig persoonlijk leedvermaak naar KPN toe bij. Ik heb de
geboorte van HetNet van zeer nabij meegemaakt en vind het leuk om te zien
dat tegenwoordig HetNet ook een echt net is (in tegenstelling tot haar
jeugd).

Als Webmaster van de NCC zal ik de link naar Caravanclub HetNet binnenkort
opnemen op onze site.

Succes verder met de Caravanclub HetNet.
Groet Menno

W.J. van der Stok

Hallo Menno,
Bedankt voor je positieve reactie, e.e.a. is mij
nu duidelijk, graag wil ik mijn ervaringen tzt
doorgeven, maar je kan natuurlijk ook zelf
lid worden, je bent altijd welkom.
Met vriendelijke groet,
Harry

W.J. van der Stok

Hallo Tom,

Bedankt voor je reactie, eerlijk gezegd vond ik je eerste bericht een
beetje aanvallend geschreven, maar je tweede vergoed heel veel.
Over bepaalde zaken zullen we het waarschijnlijk niet eens worden,
maar dat moet ook kunnen. Verder vraag je om de URL. wel dit is nog
steeds het grote nadeel van Het Net, je hebt krijgt wel een eigen URL
maar je tikt "je eigen vrij van dienst" (RSI) om dit in te voeren:
www.clubs.nl/community/default.asp?club=caravan+club+hetnet
dat bedoel ik, nou maar hopen dat er geen fout instaat!
Ik vermoed dat dit bedoeld is om te bewerkstelligen dat je eerst
naar de Het Net of de .www.clubs nl pagina's gaat, om dan via buttons
bij de clubs te komen, automatisch pik je dan gelijk wat reclame mee,
en daar gaat het waarschijnlijk om, maar als het goed is moet je via de
zoekbutton, na caravan ingetikt te hebben snel bij de diverse caravan
clubs terechtkomen, ook kun je even kijken bij de rubriek hobbies en
voertuigen. Ik was dat getik en gebutton natuurlijk al snel zat, daarom
adviseer ik iedereen die regelmatig naar Caravan Club HetNet gaat
om even een snelkoppeling te maken. Tom, je bent van plan om een keer
langs te komen, wel van harte welkom, en als je dan toch in de buurt ben
ga dan ook even kijken bij de Oldtimer Caravan Club op Het Net, deze
site is nu bijna klaar en gaat in februari draaien en is dan alleen voor de
leden van de OCC, mocht jouw caravan toevallig 25 jaar of ouder zijn,
dan kun je bij de bestanden lezen van: wat de OCC 'in het echt' doet.
Met vriendelijke groet, Harry.

Roel Moberts

Tom,
Je hebt gelijk als je bedoelt dat er 'inhoudelijk' weinig verschillen
zullen zijn tussen de club op HetNet, en de verzameling Usenet
nieuwsgroepen. Wel is er denk ik een belangrijk ander verschil: de
mogelijke laagdrempeligheid van een club op HetNet. Zelfs binnen mijn
eigen werkking (ik werk bij een softwarehuis, waar dus iedereen gewend
is met PC's te werken) merk ik nog vaak dat mensen het bestaan van
Usenet nieuwsgroepen niet kennen, c.q. de drempel te hoog vinden om ze
te gaan gebruiken. Persoonlijk snap ik dat niet, maar toch is het zo.

Vanuit die gedachte vind ik het idee voor een club op HetNet wel
sympathiek (alhoewel ik benieuwd ben hoe snel de zaak dichtslibt met
semicommerciele berichten). Wellicht is het een idee om in de nieuwe
'Club' af en toe aandacht te vragen voor onze nieuwsgroep, voor mensen
die wat meer willen? Lijk me jou wel toevertrouwd ;-)

roel.moberts.vcf

Tom

Roel Moberts <roel.m...@capgemini.nl> schreef in berichtnieuws
388D4D20...@capgemini.nl...

> [...]
> Usenet nieuwsgroepen niet kennen, c.q. de drempel te hoog vinden om ze
> te gaan gebruiken. Persoonlijk snap ik dat niet, maar toch is het zo.

Ik kan me die drempel ook wel voorstellen. Nog afgezien van het feit dat
maar weinig werkgevers het op prijs zullen stellen als werknemers in
werktijd vrolijk in nieuwsgroepen gaan zitten posten.

> [...]
> 'Club' af en toe aandacht te vragen voor onze nieuwsgroep, voor mensen
> die wat meer willen? Lijk me jou wel toevertrouwd ;-)

Ik vind het ook een sympathiek initiatief, laat daar geen misverstand over
bestaan. Laat 1000 bloemen bloeien... Maar je doet een goeie suggestie, dus
ik hou 'm in de gaten.

Groeten,
Tom.

Frits

Voordeel van Harry' s club is dat je
a; Nooit naar allerlei mooie lokaties in Nederland hoeft te rijden.
b: Dat je je radio lekker hard kunt aanzeten
c: Dat je lak aan je buren kunt hebben.
d: Dat je je douce of afwas-bak vuil achter kunt laten.
e; Dat je alleen maar een muisarm ipv trekarm kunt krijgen.
f: Dat je nooit met je kinderen naar een Kayak-, Safari- of
Avonturenkamp hoeft
En zo kan ik nog een tijdje doorgaan
Frits

W.J. van der Stok

Hee psst Frits,

Ben je al lid?

Harry.

W.J. van der Stok

Roel en Tom,

Natuurlijk jullie conversatie even gelezen, en prima houdt "me" maar
in de gaten, Ik hoor het graag als er commercieel misbruik van de
Caravan Club HetNet wordt gemaakt. Wat betreft laag- en hoogdrempel
gehalte van resp. sites en de nieuwsgroepen in het algemeen, ook ik
kom dat tegen bij mijn werkgever, ( 'ons' bedrijf beheert o.a. grote
databases zoals Postcodeloterij, Airmiles, EuroClix en dergelijke)
regelmatig merk je dat de nieuwsgroepen bij collega's onbekend zijn,
of wel bekend maar gewoon niet bekeken worden. terwijl ik weet dat
sommigen zich eigen sufsurfen. Het lijkt mij leuk als een van jullie
is een kort en bondig promootje schrijft over -(kampeer)nieuwsgroepen-
hoe kom je er op- hoe meld je je aan- en af- etc etc, dit wil ik dan ergens
in CCHN plaatsen, want daarvoor is deze club; zoveel mogelijk info
over caravans vouwwagens campers etc. en alles wat daarmee te maken
heeft weer doorgeven aan anderen, die misschien niet weten dat er
veel info bij de voor hun bedoelde nieuwsgroepen staat.
Alvast bedankt, Harry.

Tom

W.J. van der Stok <w.h....@hetnet.nl> schreef in berichtnieuws
uyDdpZ4Z$GA.211@net025s...

> Roel en Tom,
>
> Natuurlijk jullie conversatie even gelezen, en prima houdt "me" maar
> in de gaten, Ik hoor het graag als er commercieel misbruik van de
> Caravan Club HetNet wordt gemaakt.

Ik bedoel overigens dat 'in de gaten houden' niet negatief. Het is gewoon
een leuk initiatief en verdient belangstelling. Dus ga ik af en toe kijken.

Groeten,
Tom.

Frits

Eh...eh...wel van de NCC omdat ik eerder genoemde
nadelen graag voor lief neem.......je ziet ,ik twijfelde even
omdat ik even moest denken, waarvan?
(nog) niet van Het Net..maar als ik je daar een
plezier mee doe...uiteindelijk staat mijn sleurhut
nog tot maart in de stalling en nu het weer wat mooier
wordt krijg ik alweer de kriebels.
]Frits