Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Afwerkingskwaliteit en geluidsisolatie

265 views
Skip to first unread message

Swi...@yahoo.com

unread,
Sep 8, 2001, 2:02:25 PM9/8/01
to
Hallo allemaal,

Ik ben net terug van mijn eerste vakantie met een camper.
We zijn met de familie (mijn vrouw, dochtertje van 2 en ikzelf), naar
de Elzas en de Vogezen geweest. Ik heb een Elnagh Marlin 64, 2.8 Jtd
gehuurd bij een verhuurbedrijf hier in Belgie.
De reis is reuze meegevallen, alleen al het gevoel van vrijheid dat je
hebt, en de kans om gewoon wat verder te rijden als je alles gezien
hebt ter plaatste is gewoon fantastisch. In het begin was het een
beetje wennen om met z'n drieën in zo'n kleine ruimte te leven, maar
je past je zeer snel aan.
Wat meer moeite had ik met de camper. De motor was fantastisch, zelfs
in de bergen geen enkel probleem, maar de afwerking van de Elnagh
Marlin viel enorm tegen. Tijdens de reis zijn een buitenslot, een
deurknop, en een lichtknop gesneuveld. Het zou aan mij kunnen liggen,
maar over het algemeen viel de gehele opbouw nogal wat tegen. Ook was
er vanaf 90 Km/u verschrikkelijk veel lawaai in de cabine, zo erg dat
praten tegen elkaar of luisteren naar de radio niet mogelijk was. Ook
was er veel tocht in de cabine tijdens het rijden, tocht die niet te
lokaliseren was. De camper was nieuw van maart 2001 en had 35.000 Km
op de teller.

Mijn vraag is nu het volgende: Is geluidsisolatie bij alle campers een
probleem, en hoe zit het met de afwerking? Ik begrijp dat men moet
besparen op het gewicht, maar dan nog…..

Groeten,
Peter.


Hortance

unread,
Sep 8, 2001, 2:55:56 PM9/8/01
to
Beste Peter,

We hebben dit jaar een camper gekocht van 9 jaar oud.
Een Knaus camper met bijna een ton op de teller.
Voor een camper van 9 jaar oud is hij in een uitstekende conditie.
we hebben gelukkig geen pech gehad..............ok, de deurkruk.........maar
mag dat ook naar 9 jaar en ik heb hem zelf nog kunnen repareren. Als je een
camper koopt ga je hem eigen maken, je verandert wat, je doet er een goeie
douche-kop in, wat kussentjes, en andere radio van een betere kwaliteit
maar dat is persoonlijk ), een vliegegordijn, je loopt alle kastjes na en
doet er wat schuimrubber in zodat het niet zo rammelt onderweg.........dat
kun je doen als de camper eigendom is, bij een huurcamper doe je dat
niet..........het heeft ons wel een vakantie geduurd voordat hij eigen is.
wat betreft het lawaai tijdens het rijden: dat valt reuze mee..........het
is geen personenauto maar gesprekken kun je rustig voeren zonder je stem te
verheffen en meezingen met de muziek kan ook.
Als je de volgende keer weer een camper huurt...........een Knaus met een
fiat ducato kan ik je zeker aanraden.
Groetjes Hortance
ps; die vrijheid die je hebt met een camper is enorm, ik zou er niet aan
moeten denken om in een caravan door Europa te moeten reizen.
<Swi...@yahoo.com> schreef in berichtnieuws
3b9a5cfd...@news.newsguy.com...

> besparen op het gewicht, maar dan nog...
>
> Groeten,
> Peter.
>
>


* Peter *

unread,
Sep 8, 2001, 7:11:16 PM9/8/01
to

"Hortance" <hort...@home.nl> schreef in bericht
news:0Rtm7.61783$A7.7...@dbsch1.home.nl...

> Groetjes Hortance
> ps; die vrijheid die je hebt met een camper is enorm, ik zou er niet aan
> moeten denken om in een caravan door Europa te moeten reizen.

Oh? Hoezo dan? Ik leef met mijn caravan zoals de meeste camperaars dat doen.
(alleen is mijn uitrusting minder compleet dan in de meeste campers, maar
dat is een keuze)
Volgens mij kan jij alleen maar niet met een aanhanger rijden en zie je er
dáárom tegenop? Nou, dat valt dus allemaal echt wel mee.
Beide kampeermiddelen hebben zo hun eigen charmes waar je in no time aan
gewend raakt. Maar waar het over reizen gaat, zie ík weinig verschillen.
En jij?

Groeten,
Peter

--
Posted by news://news.nb.nu

Hortance

unread,
Sep 9, 2001, 8:20:57 AM9/9/01
to
Beste Peter,
In de eerste plaats kan je een caravan niet met een camper vergelijken!
In de tweede plaats heb ik genoeg ervaring en wil ik niet zo'n sleurhut
achter mijn wagen. ( sorry voor het woord maar zo ervaar ik een rijdende
caravan, als hij 2 weken stilstaat op een camping is hij oké! ) Onderweg zie
ik genoeg gevaar van vakantiegangers die ineens 3 weken op vakantie moeten
naar het zuiden, veel rij-uren maken om maar zo snel mogelijk op de plaats
van bestemming te zijn. Is het je wel eens opgevallen hoe gevaarlijk ze
rijden! Ik ga ze altijd zo snel mogelijk voorbij met mijn camper. Nou moet
je me toch eens vertellen hoe je dat doet in het buitenland want kamperen
mag je niet en zodra jij je opvangbak van het vuile water onder je caravan
zet ben je aan het kamperen (ik neem aan dat je dat niet zo maar loost in de
natuur), je mag niet op camperplaatsen overnachten dus ben je genoodzaakt
een camping op te zoeken waar wij overigens niet op staan. Wij staan ook
niet altijd op een camperplaats, als je een leuk dorpspleintje tegenkomt kun
je daar rustig een nacht blijven staan, en zeker als je in het plaatselijke
restaurant een heerlijk diner hebt genuttigd. Maar als jij met je caravan
komt zullen ze jou de weg wijzen naar de camping. En dan zullen we het maar
niet over het gesjouw van de watertank hebben...........de hoogte en ruimte
van een caravan...........het rij-ongemak want wij mogen 120km als we
willen( en rijden dan nog veilig zonder heen en weer geslingerd te
worden..........een parkeerplaats zoeken ( je bent net te lang en op een
vrachtwagenplaats staan is verboden en zullen de chauffeurs je niet in dank
afnemen).
Je hoort het wel ..........ik heb het niet zo op caravans! Maar als jij
eenmaal in een camper op vakantie bent geweest dan praat je er net zo over.
groetjes Hortance


* Peter * <p.waalbo...@convolution.nl> schreef in berichtnieuws
3b9aa5c9$1...@news.nb.nu...

Hortance

unread,
Sep 9, 2001, 7:59:35 AM9/9/01
to

* Peter *

unread,
Sep 9, 2001, 12:07:25 PM9/9/01
to

"Hortance" <hort...@home.nl> schreef in bericht
news:HQIm7.67084$A7.7...@dbsch1.home.nl...

> Beste Peter,
> In de eerste plaats kan je een caravan niet met een camper vergelijken!
> In de tweede plaats heb ik genoeg ervaring en wil ik niet zo'n sleurhut
> achter mijn wagen. ( sorry voor het woord maar zo ervaar ik een rijdende
> caravan, als hij 2 weken stilstaat op een camping is hij oké! ) Onderweg
zie
> ik genoeg gevaar van vakantiegangers die ineens 3 weken op vakantie moeten
> naar het zuiden, veel rij-uren maken om maar zo snel mogelijk op de plaats
> van bestemming te zijn. Is het je wel eens opgevallen hoe gevaarlijk ze
> rijden! Ik ga ze altijd zo snel mogelijk voorbij met mijn camper. Nou moet
> je me toch eens vertellen hoe je dat doet in het buitenland want kamperen
> mag je niet en zodra jij je opvangbak van het vuile water onder je caravan
> zet ben je aan het kamperen (ik neem aan dat je dat niet zo maar loost in
de
> natuur), je mag niet op camperplaatsen overnachten dus ben je genoodzaakt
> een camping op te zoeken waar wij overigens niet op staan.

Als voormalig beroepschauffeur hoor ik niet bij het volk wat jij hierboven
beschrijft. Ik moet er niet aan denken om langer dan twee nachten ergens op
een camping te staan. De campings die ik aandoe zijn doorgaans piepklein,
met een minimum aan luxe. Als ik vrij sta, zie je mij trouwens niet op een
dorpsplein, maar net door het dorp, tussen een paar bomen. In de meeste
buitenlanden is zo'n plek altijd wel te vinden. Je zult me ook zelden op een
weg vinden waar je me kunt inhalen en als je al achter me zit, zal je geen
last van me hebben.
Hoewel.........., als je gaat "douwen" en "kleven" zul je een lange, saaie
dag meemaken, want ik heb een hekel aan mensen die mij de wet denken te
moeten voorschrijven ;-)). Dan gaat de snelheid met 15 km omlaag en je
komt er pas langs als ik moet poepen.


> Wij staan ook
> niet altijd op een camperplaats, als je een leuk dorpspleintje tegenkomt
kun
> je daar rustig een nacht blijven staan, en zeker als je in het
plaatselijke
> restaurant een heerlijk diner hebt genuttigd. Maar als jij met je caravan
> komt zullen ze jou de weg wijzen naar de camping.

Dat heb ik één keer meegemaakt en ik ken camperaars, die dit bijna dagelijks
in hun vakantie horen, dus zie ik niet zo, waar hier het verschil zit.

> En dan zullen we het maar
> niet over het gesjouw van de watertank hebben...........de hoogte en
ruimte
> van een caravan...........

Lijkt me ook niet van een echt groot belang, de eenvoud van mijn caravan is
mijn keus en heeft niets met het reizen te maken. Ik heb altijd genoeg water
bij me voor de eerstkomende 24 uur en daarna komt er altijd wel een kraan
langs..........

> het rij-ongemak want wij mogen 120km als we
> willen( en rijden dan nog veilig zonder heen en weer geslingerd te
> worden..........

Er zijn niet zoveel campers, die een kruissnelheid van meer dan 100 km/u
kunnen volhouden. ik kan met mijn combinatie urenlang 125 blijven rijden
zonder te slingeren. Dus dit is gewoon een zwak argument.

Bovendien ben jij toch niet zo gek om met zo'n hoge snelheid al die mooie
plekken en zijpaadjes voorbij te scheuren? Ikzelf kijk wel uit!
Ik ben op vakantie, niet op de vlucht!


> een parkeerplaats zoeken ( je bent net te lang en op een
> vrachtwagenplaats staan is verboden en zullen de chauffeurs je niet in
dank
> afnemen).

Hangt er vanaf, vaak pas je met z'n tweeën in een vak en dan is het soms
even wisselen om degene voorop te zetten, die het eerste weg moet. Er valt
altijd wel iets te regelen ;-)) Ik zoek ook geen parkeerplaats, maar een
mooie plek. Zo'n parkeerplaats is altijd maar een noodoplossing, toch?


> Je hoort het wel ..........ik heb het niet zo op caravans! Maar als jij
> eenmaal in een camper op vakantie bent geweest dan praat je er net zo
over.

Ik kan je absolute voorkeur voor campers heel goed begrijpen, waarschijnlijk
reed ik al een camper toen jij nog bezig was met je rijbewijs en timmerde ik
al volkswagenbusjes in, toen jij nog uitgedacht moest worden ;-)). Ik weet
dus heel goed waar we het over hebben. Het lijkt me dus goed, als ik zélf
uitmaak waar op dit moment mijn liefhebberij naar uitgaat en dat is een
rustige kampeerplek, een mooie reis en mooie vergezichten. Die vind ik nu
met de caravan en met de tent, misschien over een paar jaar met een camper
of met een bootje, maar daarom hoef ik toch de rest van de mogelijkheden
niet te vervloeken zoals jij doet?

Joost Dirven

unread,
Sep 9, 2001, 2:03:55 PM9/9/01
to
Hortance, mooi naam trouwens.

Ik heb de reactie van Peter gelezen. Wat hij niet begrijpt is dat het niet
alleen om de truttehut gaat maar zeer zeker ook om het soort volk dat in
zo'n ding zit. Uit Nederland meegenomen broodjes eten langs de snelweg in
Frankrijk.... Een tijdje geleden stond er zo'n schijthuis naast met een
bejaard echtpaar.. Ze waren al aan lange tijd onderweg maar vraten nog
steeds dezelfde - uit NL meegenomen - Margarine die trots met kuipje en al
op tafel stond. "Nee hoor wij moeten al dat vreemde spul niet"...

Daar gaat het voonamelijk om.. die lamme truttehut mentaliteit.

Verder is deze ng voor campers.. weet je wel nl.reizen.camper., dan kun je
niet dus verwachten dat men hier overloopt van liefde voor zo'n rollend
files veroorzakende trekschijthuis...


Overigens.. ik zou je het graag eens bij mij zien doen... 'Dan gaat de


snelheid met 15 km omlaag en je

komt er pas langs als ik moet poepen", want het zou wel eens je laatste
kunnen zijn..

Joost

Email : dir...@useyewear.nl
URL : www.useyewear.nl

* Peter * <p.waalbo...@convolution.nl> schreef in berichtnieuws

3b9b...@news.nb.nu...

A. Kapitein

unread,
Sep 9, 2001, 3:22:14 PM9/9/01
to

"Hortance" <hort...@home.nl> schreef in bericht

news:HQIm7.67084$A7.7...@dbsch1.home.nl...


> Beste Peter,
> In de eerste plaats kan je een caravan niet met een camper vergelijken!
> In de tweede plaats heb ik genoeg ervaring en wil ik niet zo'n sleurhut
> achter mijn wagen. ( sorry voor het woord maar zo ervaar ik een rijdende
> caravan, als hij 2 weken stilstaat op een camping is hij oké! )

Heren jullie zien het gewoon verkeerd.
Die caravaners moet je eren.
Hoe meer hoe beter!
Stel je voor dat ze allemaal een camper kochten.
Dan hebben we pas een echt probleem! ;-))

Groetjes Arie

* Peter *

unread,
Sep 9, 2001, 3:37:29 PM9/9/01
to

"A. Kapitein" <kapi...@tref.nl> schreef in bericht
news:9ngfh5$48p23$1...@reader03.wxs.nl...

Eindelijk iemand, die in deze groep met verstand het toetsenbord bedient
;-)))

Joost Dirven

unread,
Sep 9, 2001, 4:05:47 PM9/9/01
to
Arie,

Ik moet er niet aan denken.. een camper waar iemand uitkomt met een
truttenhutten mentaliteit.. da's pas echt schrikken...

Groeten en een prettige week.

Joost

Email : dir...@useyewear.nl
URL : www.useyewear.nl
A. Kapitein <kapi...@tref.nl> schreef in berichtnieuws
9ngfh5$48p23$1...@reader03.wxs.nl...

A. Kapitein

unread,
Sep 9, 2001, 4:10:23 PM9/9/01
to

"* Peter *" <p.waalbo...@convolution.nl> schreef in bericht

news:3b9bc52b$1...@news.nb.nu...

Hoi Peter,

Je hebt het zelf in Noorwegen gezien van 't jaar.
Het wordt al iets moeilijker om een plekje te vinden in the bush.
Vat je hem? ;-)

Groetjes, Arie

* Peter *

unread,
Sep 9, 2001, 4:57:43 PM9/9/01
to

"A. Kapitein" <kapi...@tref.nl> schreef in bericht
news:9ngibe$494g1$1...@reader03.wxs.nl...

>
>
>
> Je hebt het zelf in Noorwegen gezien van 't jaar.
> Het wordt al iets moeilijker om een plekje te vinden in the bush.
> Vat je hem? ;-)
>


Yes! "NO CAMPING"
Helaas te wijten aan het gedrag van camperaars, zo begreep ik van insiders.
Ontzettend mooie plekken veranderden door hen in vuilnisbelten. Caravanners
gaan in Noorwegen doorgaans naar campings en tenters gaan verder de natuur
in, maar camperaars bleven graag op afgesneden stukken weg en op kleine
parkeerplaatsen. Op die afgesneden bochten is nog steeds veel mogelijk, maar
het wordt snel minder.

Overigens vond ik vanmiddag nog een treinkaartje van Gjeilo naar Finse in
m'n regenjack ;-))

Joost Dirven

unread,
Sep 10, 2001, 2:37:36 AM9/10/01
to
Aandoenlijk he, dat: "zo begreep ik van insiders."... Hij probeert zich nog
achter iemand anders te verschuilen maar dan komt hij zelf naar voren:
"ontzettend mooie plekken veranderden door hen (campers -red.) in
vuilnisbelten....Caravanners gaan in Noorwegen doorgaans naar campings en

tenters gaan verder de natuur in, maar camperaars bleven graag op afgesneden
stukken weg en op kleine parkeerplaatsen". Dat is de ware Peter.... "bah die
camperaars, leve de truttehutters en tenten.. die zijn pas echt lief".

Zijn excuses aan het eind, (hij wil eigenlijk best wel een camper maar ook
hij kan het net niet en durft er ook niet voor uit te komen), is ontroerend:
"overigens vond ik vanmiddag nog een treinkaartje van Gjeilo naar Finse in
m'n regenjack", waarmee hij wil zeggen: 'nee hoor ik ben een natuurfreak met
geitenwollen sokken en sandalen en ik heb met dat alles niets van doen. Ik
neem mijn verrekijkertje en vlindernetje en ga de paden op de lanen uit..

Ook Petertje is dus laf en onbetrouwbaar..... vooral als je het nog eens
doorleest en goed let op dat "zo begreep ik van insiders" en daar dan zo
zijn geheel eigen draai aangeeft....

Ook tuinkabouters, huilend jongetje en zigeunerinnetje thuis?

dr Joost

Email : dir...@useyewear.nl
URL : www.useyewear.nl

* Peter * <p.waalbo...@convolution.nl> schreef in berichtnieuws
3b9bd7f6$1...@news.nb.nu...

Hortance

unread,
Sep 10, 2001, 1:36:46 PM9/10/01
to
Beste Peter,
even reageren......................

Als voormalig beroepschauffeur hoor ik niet bij het volk wat jij hierboven
beschrijft. Ik moet er niet aan denken om langer dan twee nachten ergens op
een camping te staan. De campings die ik aandoe zijn doorgaans piepklein,
met een minimum aan luxe. Als ik vrij sta, zie je mij trouwens niet op een
dorpsplein, maar net door het dorp, tussen een paar bomen. In de meeste
buitenlanden is zo'n plek altijd wel te vinden. Je zult me ook zelden op een
weg vinden waar je me kunt inhalen en als je al achter me zit, zal je geen
last van me hebben.
Hoewel.........., als je gaat "douwen" en "kleven" zul je een lange, saaie
dag meemaken, want ik heb een hekel aan mensen die mij de wet denken te
moeten voorschrijven ;-)). Dan gaat de snelheid met 15 km omlaag en je
komt er pas langs als ik moet poepen.

*Je hoeft niet voor mij te denken, ik weet mij te gedragen op de weg!


> Wij staan ook
> niet altijd op een camperplaats, als je een leuk dorpspleintje tegenkomt
kun
> je daar rustig een nacht blijven staan, en zeker als je in het
plaatselijke
> restaurant een heerlijk diner hebt genuttigd. Maar als jij met je caravan
> komt zullen ze jou de weg wijzen naar de camping.

Dat heb ik één keer meegemaakt en ik ken camperaars, die dit bijna dagelijks
in hun vakantie horen, dus zie ik niet zo, waar hier het verschil zit.

*Nou wat dacht je ervan dat je een caravan bezit en dat is niet te
vergelijken met een CAMPER!
Je bent een auto met een aanhanger.

> En dan zullen we het maar
> niet over het gesjouw van de watertank hebben...........de hoogte en
ruimte
> van een caravan...........

Lijkt me ook niet van een echt groot belang, de eenvoud van mijn caravan is
mijn keus en heeft niets met het reizen te maken. Ik heb altijd genoeg water
bij me voor de eerstkomende 24 uur en daarna komt er altijd wel een kraan
langs..........

*Bij een camper kun je minimaal 72 uur genieten zonder de stress dat je je
watertank, vuil watertank en
wc moet legen en dan kun je ook nog douchen om weer fris achter het stuur te
gaan.

> het rij-ongemak want wij mogen 120km als we
> willen( en rijden dan nog veilig zonder heen en weer geslingerd te
> worden..........

Er zijn niet zoveel campers, die een kruissnelheid van meer dan 100 km/u
kunnen volhouden. ik kan met mijn combinatie urenlang 125 blijven rijden
zonder te slingeren. Dus dit is gewoon een zwak argument.

*Jij vindt het zwak maar jij bent in overtreding dat je 45 km te hard
rijdt!!!

Bovendien ben jij toch niet zo gek om met zo'n hoge snelheid al die mooie
plekken en zijpaadjes voorbij te scheuren? Ikzelf kijk wel uit!
Ik ben op vakantie, niet op de vlucht!

*nee, blijf jij maar in Nederland en Belgiė hangen..........wij rijden de
eerste paar dagen door om
lekker van de zon te genieten.


> een parkeerplaats zoeken ( je bent net te lang en op een
> vrachtwagenplaats staan is verboden en zullen de chauffeurs je niet in
dank
> afnemen).

Hangt er vanaf, vaak pas je met z'n tweeėn in een vak en dan is het soms


even wisselen om degene voorop te zetten, die het eerste weg moet. Er valt
altijd wel iets te regelen ;-)) Ik zoek ook geen parkeerplaats, maar een
mooie plek. Zo'n parkeerplaats is altijd maar een noodoplossing, toch?

*Jij als beroeps-chauffeur moet toch wel weten dat het frustrerend is als er
een
auto met caravan op jouw slaapplaats staat.


> Je hoort het wel ..........ik heb het niet zo op caravans! Maar als jij
> eenmaal in een camper op vakantie bent geweest dan praat je er net zo
over.

Ik kan je absolute voorkeur voor campers heel goed begrijpen, waarschijnlijk
reed ik al een camper toen jij nog bezig was met je rijbewijs en timmerde ik
al volkswagenbusjes in, toen jij nog uitgedacht moest worden ;-)). Ik weet
dus heel goed waar we het over hebben. Het lijkt me dus goed, als ik zélf
uitmaak waar op dit moment mijn liefhebberij naar uitgaat en dat is een
rustige kampeerplek, een mooie reis en mooie vergezichten. Die vind ik nu
met de caravan en met de tent, misschien over een paar jaar met een camper
of met een bootje, maar daarom hoef ik toch de rest van de mogelijkheden
niet te vervloeken zoals jij doet?

*Pardon.........jij viel uit dat een caravan vergelijkbaar is met een
camper, dat vindt ik onterecht!!
en daar reageer ik op ..............niet op jouw levensstijl!

..............ben je al tachtig.............knap hoor als je dan nog zo
krampeert.

en over die volkswagenbusjes, het zijn mooie campers,met respect voor de
makers!, nu kan ik me voorstellen
dat jij dat met een caravan vergelijkt, maar geloof me een Knauscamper is
toch anders. ( ik kan het weten we zijn 10 jaar
op vakantie geweest in een volkswagenbus LT 28 met 4 personen en als je dan
een Knauscamper hebt weet je pas wat
voor een ruimte en luxe een camper biedt.
groetjes Hortance


Groeten,
Peter

Tom

unread,
Sep 10, 2001, 3:02:22 PM9/10/01
to

"* Peter *" <p.waalbo...@convolution.nl> schreef in bericht
news:3b9bd7f6$1...@news.nb.nu...

>
> Yes! "NO CAMPING"
> Helaas te wijten aan het gedrag van camperaars, zo begreep ik van
insiders.
> Ontzettend mooie plekken veranderden door hen in vuilnisbelten.

Niet alle camperaars, gelukkig. Dat asociale gedrag blijft doorgaans
beperkt tot Winnebagoo-eigenaren en soortgelijke lieden die zich kenmerken
door hun aapachtige gang, doorlopende wenkbrauwen, laag voorhoofd,
luidruchtig gedrag en een overmaat aan rotzooi die ze om zich heen gooien
omdat zelfs het opendoen van een vuilnisbak voor hen een intellectuele
prestatie is waar ze nog dagenlang van moeten uitrusten.

Groeten,
Tom.

* Peter *

unread,
Sep 10, 2001, 3:01:12 PM9/10/01
to

"Hortance" <hort...@home.nl> schreef in bericht
news:OS6n7.74979$A7.9...@dbsch1.home.nl...

> Maar als jij met je caravan
> > komt zullen ze jou de weg wijzen naar de camping.
>
> Dat heb ik één keer meegemaakt en ik ken camperaars, die dit bijna
dagelijks
> in hun vakantie horen, dus zie ik niet zo, waar hier het verschil zit.
>
> *Nou wat dacht je ervan dat je een caravan bezit en dat is niet te
> vergelijken met een CAMPER!
> Je bent een auto met een aanhanger.

Je hebt het vorige niet goed gelezen, nu klopt je antwoord niet zo
erg....... ;-)

>
>
> *Bij een camper kun je minimaal 72 uur genieten zonder de stress dat je je
> watertank, vuil watertank en
> wc moet legen en dan kun je ook nog douchen om weer fris achter het stuur
te
> gaan.

Lekker belangrijk!

Stress???? In m'n vakantie? Om een beetje water? Je bent toch wel goed bij
je hoofd?
En hoeveel campers hebben een douche? Dat is toch alleen bij de grotere
typen? Had jij een douche in die LT?

>
> *Jij vindt het zwak maar jij bent in overtreding dat je 45 km te hard
> rijdt!!!

In Frankrijk? Je weet er niet echt veel van!


>
> *nee, blijf jij maar in Nederland en Belgiė hangen..........wij rijden de
> eerste paar dagen door om
> lekker van de zon te genieten.

Leef je maar helemaal uit, ik zal wel vast koffie voor je zetten, je zal wel
moe zijn als je aankomt. Het valt vast niet mee om met zo'n grote bak eens
een goed tempo te draaien.


>
> *Jij als beroeps-chauffeur moet toch wel weten dat het frustrerend is als
er
> een
> auto met caravan op jouw slaapplaats staat.

Valt wel mee hoor, collega's onder mekaar, moet je maar denken. Nooit
problemen mee gehad. Wél altijd goeie tips gekregen over mooie plekken.

>
>
> en over die volkswagenbusjes, het zijn mooie campers,met respect voor de
> makers!, nu kan ik me voorstellen
> dat jij dat met een caravan vergelijkt, maar geloof me een Knauscamper is
> toch anders. ( ik kan het weten we zijn 10 jaar
> op vakantie geweest in een volkswagenbus LT 28 met 4 personen en als je
dan
> een Knauscamper hebt weet je pas wat
> voor een ruimte en luxe een camper biedt.

Hee bluffer! ;-)) Toen ik die busjes ombouwde, bestond er nog niets anders!

Maar je hebt gelijk: Na een LT 28 is een Knaus een bak van wereldformaat.
Jammer, dat er zo'n kleutermotor in ligt in verhouding tot de grootte en het
gewicht, dat 120 blazen van jou zal dus ook wel loslopen. Met een beetje
tegenwind zit je zo weer aan de 90!

Veel plezier met je superknaus! Zo te lezen kom jij niet verder dan
parkeerplaatsen van de supermarkt, want met zo'n log ding kun je alleen maar
de grotere pleinen op en is het opzoeken van een lekker knus plekkie
helemaal verleden tijd. Het bezit van een camper heeft zo te zien toch ook
wel nadelen, of hou jij niet van een mooie stek aan de rand van een bos met
uitzicht over een prachtige vallei?
Jammer, dat je op een bospaadje altijd zo vast komt te zitten met die
gemotoriseerde torenflat van je. ;-))

Of zie ik nu weer iets niet helemaal goed?

Joost Dirven

unread,
Sep 10, 2001, 3:37:37 PM9/10/01
to
JHT, OTHH, VI,

En toch blijft het er een waar jij en de rest van de truttehutters om je
heen, je hele leven allen maar van kunt dromen.

Verschil moet er zijn.

J Dirven

Email : dir...@useyewear.nl
URL : www.useyewear.nl

Tom <ttt...@wegspam.wxs.nl> schreef in berichtnieuws
9nj2cg$5al$1...@reader01.wxs.nl...

Erik Hylkema

unread,
Sep 10, 2001, 3:50:51 PM9/10/01
to
Welzeker mijnheer Peter....

Het is heel erg comfortabel om te douchen in een heuse camper zonder je
letterlijk en figuurlijk in bochten te hoeven wringen zoals in de meeste
truttenhutters, die niet eens een douche hebben, maar zich moeten redden met
een bekrompel oranje-wc-emmer, zo'n po had ik vroeger altijd bij mijn opa en
oma als ik daar mocht logeren, maar dat terzijde....


> Lekker belangrijk!
>
> Stress???? In m'n vakantie? Om een beetje water? Je bent toch
wel goed bij
> je hoofd?
> En hoeveel campers hebben een douche? Dat is toch alleen bij
de grotere
> typen? Had jij een douche in die LT?
>
> >
> > *Jij vindt het zwak maar jij bent in overtreding dat je 45 km te hard
> > rijdt!!!
>
> In Frankrijk? Je weet er niet echt veel van!

> Ook in Frankrijk moeten truttenhutters zich aan de snelheid houden, dwz
ook aan de weersomstandigheden. Ik heb zelf als voormalig beroepschauffeur
regelmatig zo'n truttenhut op z'n kant zien gaan omdat die persoon maar ff
dacht een loopje te kunnen nemen met natuursverschijnselen. Ik weet dat je
130 mag maar dat is de helft te hard voor zo'n stuk hut. Ohja, ook
leuk.....heb je zo'n truttenhut wel eens zien slingeren als dr een dikke Daf
of een Scania met huifoplegger komt inhalen? Je zult dr tussenin zitten,
jammer dat het niet mag, maar van mij mag een vrachtwagen best eens een
truttehut inhalen terwijl die truttehut al een andere vrachtwagen aan het
inhalen is.....


>
> >
> > *nee, blijf jij maar in Nederland en Belgiė hangen..........wij rijden
de
> > eerste paar dagen door om
> > lekker van de zon te genieten.
>
> Leef je maar helemaal uit, ik zal wel vast koffie voor je zetten,
je zal wel
> moe zijn als je aankomt. Het valt vast niet mee om met zo'n grote
bak eens
> een goed tempo te draaien.
>

> Natuurlijk voor een ieder persoonlijk, maar wij zijn heus niet moe als wij
met onze camper naar Frankrijk of zo afreizen, bovendien krijg ik af en toe
een heerlijk verzetje van mijn vrouw, soms een lekker kop koffie, of een mok
soep onder het rijden door, zie jij je dat maar ff klaarmaken in je
truttehut onderweg al rijdend.
Het is trouwens heerlijk om onder het rijden de afzuigkap aan te zetten
zodat al die lekkere luchtjes van ons voor truttehufters te ruiken zijn
onderweg. Jammer.....jij zal toch echt moeten stoppen en gefrustreerd een
restaurant in moeten stappen, óf die truttehut helemaal ontruimen omdat je
niet eens bij de koffie kan, laat staan bij de fluitketel. Bovendien.....het
is heerlijk als je beiden met zo'n camper overweg kan, wij kunnen van
bestuurder wisselen dmv een baksteen die we op het gaspedaal mikken, da's
handig joh....!

> >
> > *Jij als beroeps-chauffeur moet toch wel weten dat het frustrerend is
als
> er
> > een
> > auto met caravan op jouw slaapplaats staat.
>
> Valt wel mee hoor, collega's onder mekaar, moet je maar
denken. Nooit
> problemen mee gehad. Wél altijd goeie tips gekregen over mooie
plekken.
>

Ohja??? Hmmmmmm, ik denk er iets anders over....en de rest van je collega's
ook. Zelf heb ik regelmatig de politie opgebeld in Frankrijk en Duitsland in
het hoogseizoen, omdat ik aan mijn uren zat en wilde/moest maffen. En als
truttehufters niet vrijwillig willen vertrekken dat moet je helaas de sterke
arm inschakelen die overigens met alle lof en plezier de hufters een woordje
toesprak om een camping op te gaan zoeken.

> >
> > en over die volkswagenbusjes, het zijn mooie campers,met respect voor de
> > makers!, nu kan ik me voorstellen
> > dat jij dat met een caravan vergelijkt, maar geloof me een Knauscamper
is
> > toch anders. ( ik kan het weten we zijn 10 jaar
> > op vakantie geweest in een volkswagenbus LT 28 met 4 personen en als je
> dan
> > een Knauscamper hebt weet je pas wat
> > voor een ruimte en luxe een camper biedt.
>
> Hee bluffer! ;-)) Toen ik die busjes ombouwde, bestond er nog niets
anders!
>
> Maar je hebt gelijk: Na een LT 28 is een Knaus een bak van
wereldformaat.
> Jammer, dat er zo'n kleutermotor in ligt in verhouding tot de
grootte en het
> gewicht, dat 120 blazen van jou zal dus ook wel loslopen. Met
een beetje
> tegenwind zit je zo weer aan de 90!
>

Helaas helaas Heer Peter....heb zelf ook een Knaus met een 2,5 TD motor
erin, geloof me.....130 haalttie op gemak en ok....als je zware tegenwind
hebt misschien 110, maar dat haalttie echt op zijn sloffen. En ik praat over
een camper van 6,30 en iets van 3.250 kg.

> Veel plezier met je superknaus! Zo te lezen kom jij niet verder
dan
> parkeerplaatsen van de supermarkt, want met zo'n log ding kun je
alleen maar
> de grotere pleinen op en is het opzoeken van een lekker knus
plekkie
> helemaal verleden tijd. Het bezit van een camper heeft zo te zien
toch ook
> wel nadelen, of hou jij niet van een mooie stek aan de rand van
een bos met
> uitzicht over een prachtige vallei?
> Jammer, dat je op een bospaadje altijd zo vast komt te zitten met
die
> gemotoriseerde torenflat van je. ;-))

Ik kan natuurlijk niet voor een ander praten zoals voor Hortance (mooie naam
overigens, moet een bijzonder persoon achter zitten denk ik)
maar wij komen op hele mooie plekjes, en ja.....ook bij supermarkten,
tenslotte nemen wij geen mud aardappels mee en kratten vol met bier. Kun je
overal kopen. Trouwens....voor diegene die nog eens naar Tjechiė
willen.....ik weet nog een mooie tip.....inderdaad op een dorpsplein, je
weet niet wat je overkomt in positieve zin! Maar ook kleine stekjes in het
bos of aan de rand van het meer zijn ons niet vreemd hoor....!


> Of zie ik nu weer iets niet helemaal goed?

Inderdaad vermoed ik dat je eea niet goed ziet, maar daar komt vast nog wel
reactie op, hoop ik tenminste.....:))

Ook een fijne avond,

Erik

Hortance

unread,
Sep 10, 2001, 1:47:06 PM9/10/01
to
Prima , als ze onze campers maar niet vergelijken met een caravan.
groetjes Hortance

A. Kapitein <kapi...@tref.nl> schreef in berichtnieuws
9ngfh5$48p23$1...@reader03.wxs.nl...

* Peter *

unread,
Sep 10, 2001, 5:16:15 PM9/10/01
to

"Tom" <ttt...@wegspam.wxs.nl> schreef in bericht
news:9nj2cg$5al$1...@reader01.wxs.nl...

En als ze langskomen ruik je de onwelriekende nalatenschap van een walmende
camperaars, díe bedoel ik!

* Peter *

unread,
Sep 10, 2001, 5:37:01 PM9/10/01
to

"Hortance" <hort...@home.nl> schreef in bericht
news:u07n7.75065$A7.9...@dbsch1.home.nl...

> Prima , als ze onze campers maar niet vergelijken met een caravan.
> groetjes Hortance
>

Zoals ik al eerder schreef:

Beide kampeermiddelen hebben zo hun eigen charmes waar je in no time aan
gewend raakt. Maar waar het over reizen gaat, zie ík weinig verschillen.

Dus: Waar het over reizen gaat, zie ík weinig verschillen

Joost Dirven

unread,
Sep 10, 2001, 6:15:38 PM9/10/01
to
Alweer fout, truttenhutten hebben geen charme, campers wel.

Joost

Email : dir...@useyewear.nl
URL : www.useyewear.nl

* Peter * <p.waalbo...@convolution.nl> schreef in berichtnieuws
3b9d...@news.nb.nu...

Tom

unread,
Sep 10, 2001, 6:23:48 PM9/10/01
to

"Hortance" <hort...@home.nl> schreef in bericht
news:u07n7.75065$A7.9...@dbsch1.home.nl...

> Prima , als ze onze campers maar niet vergelijken met een caravan.
> groetjes Hortance

Ach, als het plezier van het kamperen/camperen/caravannen, van de natuur en
het op vakantie zijn maar aanwezig is; dan maakt het kampeermiddel niet
zoveel uit. Iedere heug zijn meug, in weerwil wat sommige zwakken van geest
in deze nieuwsgroep over andere kampeermiddelen menen te moeten zeggen: het
ene kampeermiddel is niet perse minder of beter dan het andere.

Groeten,
Tom.

Singles45

unread,
Sep 10, 2001, 6:34:02 PM9/10/01
to

"Erik Hylkema" <erikh...@home.nl> schreef in bericht
news:ES8n7.33208$U31.4...@zwoll1.home.nl...

> >
> > Natuurlijk voor een ieder persoonlijk, maar wij zijn heus niet moe als
wij
> met onze camper naar Frankrijk of zo afreizen, bovendien krijg ik af en
toe
> een heerlijk verzetje van mijn vrouw, soms een lekker kop koffie, of een
mok
> soep onder het rijden door, zie jij je dat maar ff klaarmaken in je
> truttehut onderweg al rijdend.

Wij pakken altijd een terrasje onderweg, ontspanning moet er ook zijn.
Dat jakkeren en koffie op je schoot, gatver echt iets voor een zuinige
gierige Hollander, Nog een Douwe Egberts schatje, jakkes.
Als je een flinke camper wilt rijden maar helaas dat terrasje niet meer kan
pakken omdat je anders je budget te boven gaat is wel een beetje treurig met
je gesteld, blijf dan lekker op de Veluwe of Drente.
Was jij het niet in Tsjechiė, nu een beetje de grote jongen uithangen omdat
je op dat terras door de mand viel.
Je lijkt mij het uitgelezen type daarvoor, de groep wacht dan ook met
gepaste tegenzin op je alibi.
Bestelwagen met ruitjes en GTI (gordijnen, trekhaak, imperiaal), tsj dat
noemt zich camperaar of was het .....raar, familie van Sing Varma toevallig.

Jan
< Het valt me op dat Joost jou nog niet onderste boven schoffelt, die houd
niet zo van die krentige imitatie jongens, hij noemt ze truttehutjesmondeo
volk >

Erik Hylkema

unread,
Sep 10, 2001, 6:33:32 PM9/10/01
to
Guttegut....nu hebben we behalve een JHT OTH ook nog een JHP......of is OHP
meer op zijn plek?
Moet jij trouwens als beroepschauffeur niet allang in je mandje liggen?


Erik

Joost Dirven

unread,
Sep 10, 2001, 6:42:36 PM9/10/01
to
Jawel veeel beter en daarom voor sommigen ook nooit haalbaar.. natte dromen
dus, hoe is trouwens het met je klepjes?...

J Dirven--

Email : dir...@useyewear.nl
URL : www.useyewear.nl

Tom <ttt...@wegspam.wxs.nl> schreef in berichtnieuws

9nje5n$13ob$1...@reader01.wxs.nl...

Hortance

unread,
Sep 10, 2001, 5:34:16 PM9/10/01
to
Erik, dank je voor je support
groetjes Hortance

Erik Hylkema <erikh...@home.nl> schreef in berichtnieuws
ES8n7.33208$U31.4...@zwoll1.home.nl...

Singles45

unread,
Sep 10, 2001, 7:31:04 PM9/10/01
to

"Tom" <ttt...@wegspam.wxs.nl> schreef in bericht
news:9nje5n$13ob$1...@reader01.wxs.nl...

>
> Ach, als het plezier van het kamperen/camperen/caravannen, van de natuur
en
> het op vakantie zijn maar aanwezig is; dan maakt het kampeermiddel niet
> zoveel uit. Iedere heug zijn meug, in weerwil wat sommige zwakken van
geest
> in deze nieuwsgroep over andere kampeermiddelen menen te moeten zeggen:
het
> ene kampeermiddel is niet perse minder of beter dan het andere.
>
> Groeten,
> Tom.
>
Nou Tom, wees maar blij met de caravan.
Ik lees hier zowaar reacties van een camperaar (ene Hylke) die stopt niet
eens meer onderweg maar drinkt zijn soepje en koffie (van thuis meegenomen
natuurlijk want hij stopt immers niet) achter het stuur op.
Gelukkig dwingt zo'n caravan je tot rust en een tussenstop om dan gezellig
wat op een terrasje iets te kunnen nuttigen.
Moet er niet aandenken om zo'n grote camper te moeten rijden en dan bij
iedere financiële uitgave tegen een lege knip te moeten kijken of de Rabo te
moeten bellen voor een extra lening.
Schat, heb je nog een Cup a Soup.

Ben zelf ook wel eens zo iemand in Istrie tegen gekomen.
Een knoert van een Hollandse camper met Catamaran stond er naast ons, maar
ze aten elke dag bruine bonen (bij 37 graden), worteltjes uit blik,
appelmoes en boerenkool met unox worst.
Dat 3 weken lang.
Zelfs de ranja was uit holland mee overgekomen.
Lekkere vakantie heb je dan, geen enkele Hollandse camperaar en caravaner
kon ze evenaren.
Begon me zowat te schamen omdat wij iedere dag uit eten gingen, maar wat wil
je een grote pizza koste nog geen 8 gulden en een vlees of visschotel voor 2
personen nog geen 25,= voor ze tweeën.
Door het extra gewicht van al die potten moest er waarschijnlijk zoveel
extra brandstof in die camper dat een uit etentje er niet meer af kon,
Hollandse zuinigheid op zijn smalst..

Gelukkig zijn veel nieuwsgroepers trots op hun camper net zoals veel
caravaners op hun kampeermiddel, dat blijkt ook wel uit hun postings, door
dat regelmatig verwezen wordt naar het luisteren van ervaringen van anderen
onderweg.
Niet alleen hier, maar ook al reizende kom je een hoop tegenstellingen
tegen.
Als ieder maar plezier heeft in zijn eigen vakantie beleving.
De één houdt van een idyllische vakantie aan een riviertje met in de avond
een kampvuurtje, de ander staat in het gelid op een disco massa camping.
De één gebruikt zijn caravan als of het een rondtrekkende camper is, de
ander gebruikt zijn camper alsof het een stacaravan is.
Wat je al zei; ieder zijn heug en meug.

Jan

Hortance

unread,
Sep 10, 2001, 5:29:13 PM9/10/01
to

> Je hebt het vorige niet goed gelezen, nu klopt je antwoord niet zo
> erg....... ;-)

*hebben ze zeker vooor het restaurant hun eigen potje zitten koken.


>
> >
> >
> > *Bij een camper kun je minimaal 72 uur genieten zonder de stress dat je
je
> > watertank, vuil watertank en
> > wc moet legen en dan kun je ook nog douchen om weer fris achter het
stuur
> te
> > gaan.
>
> Lekker belangrijk!

*zeker vooral als je een paar dagen in de vrije natuur wil staan!!
Jij besteedt de dag liever met opzoek naar water..........je kunt natuurlijk
ook wat extra
jerrycans kopen.


>
> Stress???? In m'n vakantie? Om een beetje water? Je bent toch wel goed bij
> je hoofd?
> En hoeveel campers hebben een douche? Dat is toch alleen bij de grotere
> typen? Had jij een douche in die LT?

*de meeste campers hebben een douche.........doe je ogen open. of mag jij
niet met die grote jongens praten. :)

>
> >
> > *Jij vindt het zwak maar jij bent in overtreding dat je 45 km te hard
> > rijdt!!!
>
> In Frankrijk? Je weet er niet echt veel van!

*Europa bestaat meer dan Frankrijk alleen!
>
>
> >
> > *nee, blijf jij maar in Nederland en België hangen..........wij rijden


de
> > eerste paar dagen door om
> > lekker van de zon te genieten.
>
> Leef je maar helemaal uit, ik zal wel vast koffie voor je zetten, je zal
wel
> moe zijn als je aankomt. Het valt vast niet mee om met zo'n grote bak eens
> een goed tempo te draaien.

*ben je een beetje jaloers?

> > *Jij als beroeps-chauffeur moet toch wel weten dat het frustrerend is
als
> er
> > een
> > auto met caravan op jouw slaapplaats staat.
>
> Valt wel mee hoor, collega's onder mekaar, moet je maar denken. Nooit
> problemen mee gehad. Wél altijd goeie tips gekregen over mooie plekken.

* je klinkt niet erg collegiaal..........maar ja wij zijn geen collega's,
want jij rijdt met een caravan
en ikke niet! (heb ik even mazzel)


> >
> > en over die volkswagenbusjes, het zijn mooie campers,met respect voor de
> > makers!, nu kan ik me voorstellen
> > dat jij dat met een caravan vergelijkt, maar geloof me een Knauscamper
is
> > toch anders. ( ik kan het weten we zijn 10 jaar
> > op vakantie geweest in een volkswagenbus LT 28 met 4 personen en als je
> dan
> > een Knauscamper hebt weet je pas wat
> > voor een ruimte en luxe een camper biedt.
>
> Hee bluffer! ;-)) Toen ik die busjes ombouwde, bestond er nog niets
anders!

*jij leest niet goed, heb ik dan gezegd dat het anders is? (misschien heb ik
wel in die
tussentijd een caravan gehad, wie weet..............en spreek ik daarom uit
ervaring.
ach gelukkig bestaan er ook nog tenten zodat je niet genoodzaakt bent om je
vakantie
in een caravan te volbrengen.


>
> Maar je hebt gelijk: Na een LT 28 is een Knaus een bak van wereldformaat.
> Jammer, dat er zo'n kleutermotor in ligt in verhouding tot de grootte en
het
> gewicht, dat 120 blazen van jou zal dus ook wel loslopen. Met een beetje
> tegenwind zit je zo weer aan de 90!

*ach we zullen die onzin maar niet geloven als je toch niet uit ervaring
spreekt.


>
> Veel plezier met je superknaus! Zo te lezen kom jij niet verder dan
> parkeerplaatsen van de supermarkt, want met zo'n log ding kun je alleen
maar
> de grotere pleinen op en is het opzoeken van een lekker knus plekkie
> helemaal verleden tijd. Het bezit van een camper heeft zo te zien toch ook
> wel nadelen, of hou jij niet van een mooie stek aan de rand van een bos
met
> uitzicht over een prachtige vallei?
> Jammer, dat je op een bospaadje altijd zo vast komt te zitten met die
> gemotoriseerde torenflat van je. ;-))

*ach, ach, ik begin je een beetje zielig te vinden................je wilt
graag een camper
maar je kan het gewoon niet betalen..........dat is helemaal niet erg, ik
kan niet in jouw portemonnee
kijken, maar val mij er dan niet mee lastig en nog een goede tip: ga naar de
gespecialiseerde caravansite.

Hortance

unread,
Sep 10, 2001, 5:31:26 PM9/10/01
to
een collega van Peter?............zeker ook in het bezit van een caravan.
groetjes Hortance

Tom <ttt...@wegspam.wxs.nl> schreef in berichtnieuws
9nj2cg$5al$1...@reader01.wxs.nl...

Lil

unread,
Sep 11, 2001, 3:47:11 AM9/11/01
to
Hallo Peter,

Gefeliciteerd met je eerste camper vakantie.....
Je weet nu ook dat niet iedere camper zaligmakend is.
Hier kan je dan nuttig gebruik van maken. Het lijkt me dat wanneer je
besluit een camper te kopen dat je wel degelijk let op de dingen die
je nu zijn tegengevallen. Niet iedere camper is hetzelfde hoor. En
volgens mij treft je ook geen enkele camper die alles exact zó heeft
zoals jij dat graag wilt. Tevens noem de 35000 kilometer voor een
camper van een maand of 5 oud.... een huurcamper, die volgens mij knap
is afgeragd door huurders die het niet zo nauw nemen. Met een "eigen"
camper zouden die waarschijnlijk heel anders omgaan. Er zijn echt wel
campers waarin je gewoon met elkaar kan praten hoor... De tocht die je
ervaarde zit waarschijnlijk in de opbouw, ik denk dat je een
alkoofcamper had waar de afwerking tussen de alkoof en de cabine nog
wat te wensen overliet. En Nee niet alle campers zijn zo slecht
afgewerkt.

Jammer overigens dat de meeste posters in deze groep het veel te druk
hebben met het afkraken van caravans in plaats van jouw de juiste
informatie te geven. Als je je een beetje verdiept in deze groep zul
je gaan denken dat de meeste camperbezitters hun camper met
hersencellen hebben moeten betalen.

Groetjes, Lil


On Sat, 08 Sep 2001 18:02:25 GMT, Swi...@yahoo.com wrote:

>Hallo allemaal,
>
>Ik ben net terug van mijn eerste vakantie met een camper.
>We zijn met de familie (mijn vrouw, dochtertje van 2 en ikzelf), naar
>de Elzas en de Vogezen geweest. Ik heb een Elnagh Marlin 64, 2.8 Jtd
>gehuurd bij een verhuurbedrijf hier in Belgie.
>De reis is reuze meegevallen, alleen al het gevoel van vrijheid dat je
>hebt, en de kans om gewoon wat verder te rijden als je alles gezien
>hebt ter plaatste is gewoon fantastisch. In het begin was het een
>beetje wennen om met z'n drieėn in zo'n kleine ruimte te leven, maar
>je past je zeer snel aan.
>Wat meer moeite had ik met de camper. De motor was fantastisch, zelfs
>in de bergen geen enkel probleem, maar de afwerking van de Elnagh
>Marlin viel enorm tegen. Tijdens de reis zijn een buitenslot, een
>deurknop, en een lichtknop gesneuveld. Het zou aan mij kunnen liggen,
>maar over het algemeen viel de gehele opbouw nogal wat tegen. Ook was
>er vanaf 90 Km/u verschrikkelijk veel lawaai in de cabine, zo erg dat
>praten tegen elkaar of luisteren naar de radio niet mogelijk was. Ook
>was er veel tocht in de cabine tijdens het rijden, tocht die niet te
>lokaliseren was. De camper was nieuw van maart 2001 en had 35.000 Km
>op de teller.
>
>Mijn vraag is nu het volgende: Is geluidsisolatie bij alle campers een
>probleem, en hoe zit het met de afwerking? Ik begrijp dat men moet
>besparen op het gewicht, maar dan nog…..
>
>Groeten,
>Peter.
>

Tom

unread,
Sep 11, 2001, 3:36:15 AM9/11/01
to

"Hortance" <hort...@home.nl> schreef in bericht
news:OS6n7.74979$A7.9...@dbsch1.home.nl...
> Beste Peter,
> even reageren......................


Eh, Hortance en Peter, de discussie is niet meer te volgen. Bij gebrek aan
een goede quote-instelling, ik denk van Hortance, is niet meer te
onderscheiden wie wat zegt. Vermoedelijk door een foute instelling in de
newsreader van Hortance komen er geen quotetekentjes te staan voor quotes
en lijkt het nu dat Hortance zegt wat Peter eigenlijk zegt. Kun je daar wat
aan doen, want het is zo zonde van de discussie als niemand het kan volgen.

Groeten,
Tom.

Tom

unread,
Sep 11, 2001, 4:11:21 AM9/11/01
to

"Singles45" <sing...@hotmail.com> schreef in bericht
news:9njhu0$1vi7$1...@news.kabelfoon.nl...

> Nou Tom, wees maar blij met de caravan.
> Ik lees hier zowaar reacties van een camperaar (ene Hylke) die stopt niet
> eens meer onderweg maar drinkt zijn soepje en koffie (van thuis
meegenomen
> natuurlijk want hij stopt immers niet) achter het stuur op.

Dat heeft op zich, lijkt me, niet zoveel met campers te maken als wel met
stompzinnig rijgedrag. Die gekken vind je ook bij caravanners, alleen zit
de koffie dan in een thermosfles. Oeps, hete koffie over het stuur,
schuivert, en het hele gezin hangt samen gezellig in een boom...

> Gelukkig dwingt zo'n caravan je tot rust en een tussenstop om dan
gezellig
> wat op een terrasje iets te kunnen nuttigen.

Ik zou dat niet durven beweren, vele malen meegemaakt hebbend dat
doodvermoeide caravanvaders met nietsziende kol-ogen op oneindig en
zweetdruppels, doodvermoeid, met hun caravan en hun jengelend kroost de
camping op reden na uren rijden om die camping maar te kunnen halen. Dat
almaar doorscheuren zit 'm in de aard van het beestje, en wat minder in het
soort kampeermiddel dat ze met zich meezeulen. Voor sommigen is vakantie
een vlucht over de snelweg...
Trouwens: op parkeerplaatsen zie ik altijd net zo veel verstandige
camperaars die rustig aan koffiedrinken, een wandelingetje maken, met de
kinderen spelen etc. Ik zie niet zozeer een fundamenteel verschil in
rustgedrag tussen camperaars en caravanners.

Evenmin is er verschil in het truttengehalte van beide soorten kampeerders:
al denkt menige camperaar met zijn vrijheid een avonturier á la Livingstone
te zijn die met één pink sturend zijn super-dubbellucht door de bergpassen
jaagt, in feite zijn veel camperaars net zulke simpele Jordanezen als veel
caravanners: valletjes voor de ramen, porceleinen herderinnetjes op het
tuttige nachtkastje, een setje Lallemandjes om in te zitten met een glas
Grolsch kijkend naar de lillende billen van de buurvrouw, zuuuunig zodat ze
evenzeer meegebrachte bruine bonen en mudden aardappels eten staande naast
de lokale pizzeria, foute kapsels en een opvallende voorkeur voor André
Hazes en geprakte aardappels. Je hebt aardige en minder aardige camperaars,
en het feit dat er in deze nieuwsgroep toevallig enkele lieden figureren
die hartstochtelijk lid zijn van het eikelgilde betekent nog niet dat alle
camperaars een bord voor hun kop hebben. En dat geldt ook voor caravanners.
Zodra echter een caravan of camper verheven wordt tot statusgoed, zoals
diezelfde eikels in deze nieuwsgroep niet nalaten te moeten rondbazuinen,
wordt het wat deerniswekkend en zieligjes.

> Moet er niet aandenken om zo'n grote camper te moeten rijden en dan bij
> iedere financiële uitgave tegen een lege knip te moeten kijken of de Rabo
te
> moeten bellen voor een extra lening.
> Schat, heb je nog een Cup a Soup.

Dat is inderdaad iets heel anders: een béétje camper kost een stevige duit,
zeker als je met het hele gezin er een plaatsje in moet vinden. Ik heb een
hoop caravanlol voor een uitgave van eenmalig 28.000 gulden en jaarlijks
zo'n 800 aan verzekeringspremie, onderhoud en stalling en een beetje extra
benzine. Een camper is wat pittiger aan de prijs. Maar ja, ieder zijn lol.
Als ik heel handig zou zijn of heel veel geld zou hebben, zou ik misschien
ook wel een camper rijden. Of een groter zeiljacht kopen. Of een wereldreis
maken. Maar ik ben ook heel tevreden met wat ik nu gebruik: een kleiner
zeiljacht, een caravan, een koepeltentje en af en toe een huissie huren.
Zonder porceleinen herderinnetjes... ;-))

<knip>

> Gelukkig zijn veel nieuwsgroepers trots op hun camper net zoals veel
> caravaners op hun kampeermiddel, dat blijkt ook wel uit hun postings,
door
> dat regelmatig verwezen wordt naar het luisteren van ervaringen van
anderen
> onderweg.

Mwa... ik ben niet eens trots - het is slechts een gewoon kampeermiddel. Ik
vind het leuk om met de caravan op stap te gaan omdat het ding comfort
biedt. Maar voor camperaars geldt dat evenzeer, alleen ben je veel mobieler
en kun je gemakkelijker overal komen en doortrekken. Maar om daar nu
'trots' op te zijn... dat geldt misschien voor de man (m/v) die het ding
heeft gebouwd of het intensief met het zweet zijns aanschijns onderhoudt,
dan mag je trots zijn, maar voor mij als eenvoudige gebruiker ben ik
hoogstens gelukkig met het feit dat ik het qua gezondheid en financiën nog
allemaal (weer) kan doen.

> Niet alleen hier, maar ook al reizende kom je een hoop tegenstellingen
> tegen.
> Als ieder maar plezier heeft in zijn eigen vakantie beleving.
> De één houdt van een idyllische vakantie aan een riviertje met in de
avond
> een kampvuurtje, de ander staat in het gelid op een disco massa camping.
> De één gebruikt zijn caravan als of het een rondtrekkende camper is, de
> ander gebruikt zijn camper alsof het een stacaravan is.
> Wat je al zei; ieder zijn heug en meug.

Precies.

Groeten,
Tom.

Tom

unread,
Sep 11, 2001, 3:41:25 AM9/11/01
to

"Hortance" <hort...@home.nl> schreef in bericht
news:Oian7.76388$A7.9...@dbsch1.home.nl...

> een collega van Peter?............zeker ook in het bezit van een caravan.
> groetjes Hortance

Dat doet eigenlijk niet zo ter zake. Wat ik alleen maar wil zeggen, buiten
het gemakkelijk herkenbare asociale gedrag van sommige lieden in deze
nieuwsgroep, dat rotzooi maken niet is voorbehouden aan één bepaalde groep
kampeerders. Of het nu camperaars zijn, caravanners, tentkampeerders of
Renault4-slapers, je hebt altijd aso's die hun troep en herrie vér om zich
heen spreiden. Misschien dat je hoogstens zou kunnen zeggen dat de meest
eenvoudige kampeerders (niet die op popconcerten), de LAW-wandelaars, met
hun piepkleine tentje en eenpits-gasstelletje hun omgeving nog het minst
belasten met hun aanwezigheid. Maar dat is slechts een vermoeden.

Groeten,
Tom.

Tom

unread,
Sep 11, 2001, 4:39:48 AM9/11/01
to

"Lil" <gom...@quicknet.nl> schreef in bericht
news:r9frptocpl57cgdva...@4ax.com...

> Jammer overigens dat de meeste posters in deze groep het veel te druk
> hebben met het afkraken van caravans in plaats van jouw de juiste
> informatie te geven.

Hoho, niet 'de meeste'. In feite zijn het slechts enkelingen met een veel
te grote mond die campers en caravans gebruiken als communicerende vaten:
de eigen winnebrakoe kan alleen maar groter worden door andere
kampeermiddelen af te zeiken.

> Als je je een beetje verdiept in deze groep zul
> je gaan denken dat de meeste camperbezitters hun camper met
> hersencellen hebben moeten betalen.

Woehahahahaaa! Heel goed, Lil. LOL - :-))


Groeten,
Tom.

Erik Hylkema

unread,
Sep 11, 2001, 7:21:59 AM9/11/01
to
Geachte heer schoolmeester JHT, OTH, THT,

Wat bijzonder hoffelijk en aardig van u dat u de les weer eens probeert voor
te schrijven aan ons allemaal.
Zeker weinig omzet gedaan gisteren, gezien uw lange postingen.....of was u
zo uitgeslapen....of heeft u gewoon niets te doen, dus dan maar weer Peter
en Hortance afzeiken?
Sommige mensen leren het nooit. Duik uw truttehut in, doe de gordijntjes
dicht en ga lekker burgelijk zitten wezen....
Overigens wel leuk om te lezen....vooral om Hortance waar ik smakelijk om
kan lachen....en al mede gezien het feit dat ik zelf een oud-collega ben van
Peter, en zijn zienswijze absoluut niet kan waarderen en ook absoluut niet
te tolereren is.
Nogmaals, ik kan de discussie prima volgen, de echte quotes zijn voor mij
zeer ontvankelijk, de rest van de shitzooi verdwijnt gelijk mijn eikelmandje
in.
Ben benieuwd of Hortance en Peter deze aangename en humoristische discussie
voortzetten.

Met een hartelijke groet,

Erik

"Tom" <ttt...@wegspam.wxs.nl> schreef in bericht

news:9nkghg$1jet$1...@reader02.wxs.nl...

Dirk Vermeulen

unread,
Sep 11, 2001, 7:30:24 AM9/11/01
to
Dank je God, en Tom's ouders, om deze fijne mens op de wereld te zetten.

Nog iemand met hersens.


Erik Hylkema

unread,
Sep 11, 2001, 7:27:24 AM9/11/01
to
Geachte JHT, THT etc....

Ja.....LAW-wandelaars zijn tenminste aardige bescheiden mensen, over het
algemeen met genoeg budget, doch zij verkiezen op een bijzondere wijze hun
ontspanning te zoeken. Ik heb in mijn leven ontzettend veel te doen met
LAW's, overigens met veel plezier en ik kan alleen maar zeggen dat ik
respect heb voor hun manier van recratie zoeken. Heel wat anders dan
truttehutters die maar denken dat ze de koning uit kunnen hangen, maar
uiteindelijk alleen maar ergenissen oproepen bij de gemiddelde nederlander
die op een fatsoenlijke manier wil ontspannen....
Trouwens ik vermoed dat het heerlijk visweer zal zijn de komende
dagen......tijd om weer eens wat aas uit te gaan gooien....

gegroet,

Erik


"Tom" <ttt...@wegspam.wxs.nl> schreef in bericht

news:9nkghh$1jet$2...@reader02.wxs.nl...

Erik Hylkema

unread,
Sep 11, 2001, 7:37:44 AM9/11/01
to
Beste JHT, OTH, heer Tom,

Dat heeft allerszins met ervaring te maken en het feit dat het gewoon een
enorm comfort is om jezelf te laten vervoeren met een luxueze camper, that's
all...!

"> Dat heeft op zich, lijkt me, niet zoveel met campers te maken als wel met
> stompzinnig rijgedrag. Die gekken vind je ook bij caravanners, alleen zit
> de koffie dan in een thermosfles. Oeps, hete koffie over het stuur,
> schuivert, en het hele gezin hangt samen gezellig in een boom...
>

JHT, u ijlt.....stompzinnige reactie wat nergens op slaat.....tijd voor uw
pilletje....!


>
> Ik zou dat niet durven beweren, vele malen meegemaakt hebbend dat
> doodvermoeide caravanvaders met nietsziende kol-ogen op oneindig en
> zweetdruppels, doodvermoeid, met hun caravan en hun jengelend kroost de
> camping op reden na uren rijden om die camping maar te kunnen halen. Dat
> almaar doorscheuren zit 'm in de aard van het beestje, en wat minder in
het
> soort kampeermiddel dat ze met zich meezeulen. Voor sommigen is vakantie
> een vlucht over de snelweg...
> Trouwens: op parkeerplaatsen zie ik altijd net zo veel verstandige
> camperaars die rustig aan koffiedrinken, een wandelingetje maken, met de
> kinderen spelen etc. Ik zie niet zozeer een fundamenteel verschil in
> rustgedrag tussen camperaars en caravanners.
>

JHT....met 1 pink? hahahahaha.....waarom denkt u dat er een automatische
piloot zit op een beetje camper?
De rest van de shitzooi ga ik maar niet op in, da's voor de eikelmand.

JHT, OTH.....inderdaad....wie het breed heeft laat het breed hangen en
zonder vervelend te willen doen....mensen die wat bereiken kunnen gewoon
leven zoals ze willen....tijd voor een ander vak misschien JHT? En schiet
nou niet in de stress....neem gerust een pilletje meer.

Inderdaad....eindelijk een verstandig woord JHT!

> > Niet alleen hier, maar ook al reizende kom je een hoop tegenstellingen
> > tegen.
> > Als ieder maar plezier heeft in zijn eigen vakantie beleving.
> > De één houdt van een idyllische vakantie aan een riviertje met in de
> avond
> > een kampvuurtje, de ander staat in het gelid op een disco massa camping.
> > De één gebruikt zijn caravan als of het een rondtrekkende camper is, de
> > ander gebruikt zijn camper alsof het een stacaravan is.
> > Wat je al zei; ieder zijn heug en meug.
>
> Precies.
>
> Groeten,
> Tom.
>
>

> Met groet terug JHT en uiteraard aan Peter,

Erik


Erik Hylkema

unread,
Sep 11, 2001, 7:38:37 AM9/11/01
to
Tjakka.....de killfile in....ojee, past niet....dan maar het eikelmandje in
tis toch herfst...

Gegroet,

Erik

Erik Hylkema

unread,
Sep 11, 2001, 7:40:04 AM9/11/01
to
JHT....je ziet weer rood van jaloezie.....niet goed voor je klepjes....
Sparen heer Tom....of handig leren worden....., of lekker wegkwijnen in uw
truttehutje....

Regards,

Erik

Joost Dirven

unread,
Sep 11, 2001, 8:05:00 AM9/11/01
to
Iemand in deze ng zijn vuilnisbak laten openstaan??

Joost

Email : dir...@useyewear.nl
URL : www.useyewear.nl

Tom <ttt...@wegspam.wxs.nl> schreef in berichtnieuws
9nkghh$1jet$3...@reader02.wxs.nl...

Erik Hylkema

unread,
Sep 11, 2001, 8:08:10 AM9/11/01
to
Joost....je weet toch hopelijk wel wat er afkomt van een ongedierte op
vuilnis en bakken die openstaan....?
Juist.....ratten....ze verzamelen zich en vermenigvuldigen zich.....bah..!
bij deze de vuilnisbak dicht...!

Groeten,

Erik


"Joost Dirven" <dir...@useyewear.nl> schreef in bericht
news:9nkujj$r4s$1...@news.IAEhv.nl...

Dirk Vermeulen

unread,
Sep 11, 2001, 8:14:56 AM9/11/01
to

Joost Dirven <dir...@useyewear.nl> schreef in berichtnieuws
9nkujj$r4s$1...@news.IAEhv.nl...

> Iemand in deze ng zijn vuilnisbak laten openstaan??

Waarom?? Kom jij hem anders met je 9m lange, 6.5 ton wegende vuilniskar
ophalen? Kan daar dan nog iets bij naast dat ego van je?

Joost Dirven

unread,
Sep 11, 2001, 9:19:57 AM9/11/01
to
Uuhhh minderwaardigheidscomplex, minderwaardig, jaloers....... of misschien
nog erger... een truttehut misschien?

Joost Dirven

Email : dir...@useyewear.nl
URL : www.useyewear.nl

Dirk Vermeulen <vermeule...@yahoo.com> schreef in berichtnieuws
9nkvdo$21hk$1...@scavenger.euro.net...

Joost Dirven

unread,
Sep 11, 2001, 9:22:45 AM9/11/01
to
Goed gedaan jochie.. geldt trouwens ook voor dhr Hortance.

Joost

Email : dir...@useyewear.nl
URL : www.useyewear.nl


Erik Hylkema <erikh...@home.nl> schreef in berichtnieuws

rtmn7.79644$A7.9...@dbsch1.home.nl...

Joost Dirven

unread,
Sep 11, 2001, 9:29:12 AM9/11/01
to
En dan heb ik nog maar een van de kleinere Winnebago's maar hij is wel heel
erg mooi en compleet uitgerust: bv generator, was and afmachine, wasdroger
en een microwave maar ook een truttehuttencrusher.. Het product daarvan
wordt gebruikt voor isolatie van Ford Mondeo's.

Joost

Email : dir...@useyewear.nl
URL : www.useyewear.nl

Dirk Vermeulen <vermeule...@yahoo.com> schreef in berichtnieuws
9nkvdo$21hk$1...@scavenger.euro.net...
>

Erik Hylkema

unread,
Sep 11, 2001, 9:43:41 AM9/11/01
to
Joost....

Waar heb je die truttehuttencrusher op de kop weten te tikken?
Heb nl. ook interesse!
Gaarne even je reactie.....
Overigens zou ik bijna de threat 'bijpraten' weer eens willen openen...:-)

Groeten,

Erik


"Joost Dirven" <dir...@useyewear.nl> schreef in bericht

news:9nl3hd$ako$1...@news.IAEhv.nl...

Dirk Vermeulen

unread,
Sep 11, 2001, 11:12:11 AM9/11/01
to
Nee, gewoon moe van al je gezeik

Joost Dirven <dir...@useyewear.nl> schreef in berichtnieuws

9nl302$9af$1...@news.IAEhv.nl...

* Peter *

unread,
Sep 11, 2001, 12:12:06 PM9/11/01
to

"Lil" <gom...@quicknet.nl> schreef in bericht
news:r9frptocpl57cgdva...@4ax.com...
>
> Jammer overigens dat de meeste posters in deze groep het veel te druk
> hebben met het afkraken van caravans in plaats van jouw de juiste
> informatie te geven. Als je je een beetje verdiept in deze groep zul
> je gaan denken dat de meeste camperbezitters hun camper met
> hersencellen hebben moeten betalen.

En als ze werkelijk dat restantje hersenen hadden gebruikt, zouden ze zéker
een caravan gekocht hebben.
Toch is het jammer, hébben ze één hersencel, is-ie nog kwaadaardig ook!

* Peter *

unread,
Sep 11, 2001, 12:14:39 PM9/11/01
to

"Hortance" <hort...@home.nl> schreef in bericht
news:u07n7.75065$A7.9...@dbsch1.home.nl...
> Prima , als ze onze campers maar niet vergelijken met een caravan.
> groetjes Hortance
>

Die van jou staat toch aan de Mayweg?
Tj, tj, tj, tj, ......................

L v Wingerden

unread,
Sep 11, 2001, 12:33:51 PM9/11/01
to

Goh Tom,

Nog even en men begint je aardig te vinden.
Ben je zo veranderd of kun je voor een zacht prijsje een DUBBELLUCHT kopen.
Het lijkt wel of je lieverdjes hebt geslikt.

Met vr gr Leen

"Dirk Vermeulen" <vermeule...@yahoo.com> schreef in bericht

news:9nksq8$1np4$2...@scavenger.euro.net...

Joost Dirven

unread,
Sep 11, 2001, 12:41:38 PM9/11/01
to
Die crusher leen ik je graag geheel gratis.. ho ho... campers eerst..

Joost

Email : dir...@useyewear.nl
URL : www.useyewear.nl


Erik Hylkema <erikh...@home.nl> schreef in berichtnieuws

hyon7.80487$A7.9...@dbsch1.home.nl...

Joost Dirven

unread,
Sep 11, 2001, 12:43:48 PM9/11/01
to
Och dat kan zo he.. gewoon niet lezen... ook een truttehut zeker...... ben
eigenlijk wel zeker want je post zowel hier bij ons als in het
truttehuttenhok.. (nl.reizen.caravan)

Joost Dirven.. voor jou mijnheer Dirven

Email : dir...@useyewear.nl
URL : www.useyewear.nl

Dirk Vermeulen <vermeule...@yahoo.com> schreef in berichtnieuws

9nl9us$74k$1...@scavenger.euro.net...

Joost Dirven

unread,
Sep 11, 2001, 12:46:42 PM9/11/01
to
Nee leen.. hij is gewoon schizofreen.... Dit is zijn vriendelijke kant...
bijwerking van die pillen na een harttransplantatie.

Joost

Email : dir...@useyewear.nl
URL : www.useyewear.nl

L v Wingerden <lwing...@chello.nl> schreef in berichtnieuws
P1rn7.101810$ju1.3...@amsnews02.chello.com...

Dirk Vermeulen

unread,
Sep 11, 2001, 2:59:26 PM9/11/01
to
Joost Dirven <dir...@useyewear.nl> schreef in berichtnieuws
9nleua$8k6$1...@news.IAEhv.nl...

> Och dat kan zo he.. gewoon niet lezen...

Nee, dat zou betekenen dat ik geen enkele draad kan lezen want je snaart er
overal tussen.

>ook een truttehut zeker...... ben
> eigenlijk wel zeker want je post zowel hier bij ons als in het
> truttehuttenhok.. (nl.reizen.caravan)

toch niet, maar je had gewoon niet door dat deze draad automatisch in beide
ng verscheen.

>
> Joost Dirven.. voor jou mijnheer Dirven

Ik lees dat je op vakantie vertrekt? Eindelijk goed nieuws

Hoe zit dat eigenlijk met de belastingen? Zo'n camper die je als
bedrijfswagen inschrijft, kan dat eigenlijk wel? Snoeven over een grote
camper is natuurlijk iets makkelijker wanneer de rest van de
belastingbetalers meebetalen...

Hey, prettige vakantie nog.. Haast je niet terug

* Peter *

unread,
Sep 11, 2001, 3:16:24 PM9/11/01
to

<Swi...@yahoo.com> schreef in bericht
news:3b9a5cfd...@news.newsguy.com...
> Ook
> was er veel tocht in de cabine tijdens het rijden, tocht die niet te
> lokaliseren was. De camper was nieuw van maart 2001 en had 35.000

Die niet te lokaliseren tocht komt ook voor bij bestelwagens zonder
tussenschot. Het ontstaat door circulerende lucht, die afgekoeld om je oren
waait.
Door bijvoorbeeld een gordijn achter de cabine te hangen, verklein je de
hoeveelheid afkoelbare lucht, zodat je er niets meer van merkt.

Joost Dirven

unread,
Sep 11, 2001, 4:11:07 PM9/11/01
to
Kereltje,

Het wordt nog veel makkelijker wanneer je een goedlopend bedrijf hebt die
zoeen grote dure camper betalen kan, want zo een hele grote Amerikaanse
Winnebago camper kost veel geld in onderhoud, belasting en verzekeringen
maar daarnaast moet je ook het verbruik niet uitvlakken. 1 op 4-5 en dat dan
zo een 65.000km per jaar. Omdat je als goedlopend bedrijf veel belasting
betaalt mag je afschrijfposten hebben. Onze grote Winnebago is zoeen
bedrijfswagen. Om dat te kunnen en mogen moet je ook over een prive auto
beschikken. En dat doe wij ook: mijn vrouw rijdt soms in mijn Range Rover
(GEEN LPG!) of anders in haar MG als ze boodschappen hier in het dorp doet.
Verder rijd ik door de week ook soms in een grote BMW als ik naar het
buitenland moet en in het weekend in een Triumph Stag uit 1977 waarmee ik al
verschillende Concours d' Elegance heb gewonnen.

Ik denk dat ik met mijn belastingen jou, jouw familie en velen anderen van
het burgelijke, goedkope proleterige, truttenhut, klootjesvolk, dat een kop
koffie op een terassje in het buitenland nog te duur vindt, al heel erg lang
aan het vreten hou. Niet tijd dat je iets terug deed voor "the hand that
feeds you?

Dag kereltje... toch een jaloers baasje.. he?.. goed zo.. daar is ook wel
een gegronde reden voor: verschil moet er zijn...

Regards,

Joost JFA Dirven CEO,
FASTER IMPORT

Email : dir...@useyewear.nl
URL : www.useyewear.nl


Dirk Vermeulen <vermeule...@yahoo.com> schreef in berichtnieuws

9nln48$l03$1...@scavenger.euro.net...

Singles45

unread,
Sep 11, 2001, 5:12:15 PM9/11/01
to

"Joost Dirven" <dir...@useyewear.nl> schreef in bericht
news:9nlr34$aev$1...@news.IAEhv.nl...

Knip bla,bla...

> Ik denk dat ik met mijn belastingen jou, jouw familie en velen anderen van
> het burgelijke, goedkope proleterige, truttenhut, klootjesvolk, dat een
kop
> koffie op een terassje in het buitenland nog te duur vindt, al heel erg
lang
> aan het vreten hou. Niet tijd dat je iets terug deed voor "the hand that
> feeds you?
>
>

> Joost JFA Dirven

Prettige vakantie Joost,
Je hebt zo je best gedaan om zoveel mogelijk je cursus typevaardigheid op
deze nieuwsgroep te beoefenen.
Een welverdiende lange vakantie voor jou als geprofeteerd deelnemer zien wij
dan ook lijdzaam aan.

Oh ja voor ik het vergeet, neem gewoon onderweg een kopje koffie op een
terras, dat gehaast en die krenterigheid van zelfzetters is nergens
goedvoor, is altijd één van jou stellingen.
Helaas is hier niet iedereen het met je eens, deze vond ik nog voor in de la
zelfs, verder zoeken heeft dan geen zin meer Joost, treurig toch.

Erik Hylkema <erikh...@home.nl> schreef in berichtnieuws

ES8n7.33208$U31.4...@zwoll1.home.nl...
>Natuurlijk voor een ieder persoonlijk, maar wij zijn heus niet moe als wij
met onze camper naar Frankrijk of zo afreizen, bovendien krijg ik af en toe
een heerlijk verzetje van mijn vrouw, soms een lekker kop koffie, of een mok
soep onder het rijden door,

Ach ja een gevaar op de weg en nog een Cup a Soupje van thuis ook, weer zo
één truttenhuttenmondeoopjounieuwsgroepverziekersvolk je zou ze de kost
moeten geven.
Kan je hem niet meenemen en een beetje heropvoeden.

Prettige vakantie en alvast vrolijk Pasen toegewenst.

M.vr.gr.

Jan


Dirk Vermeulen

unread,
Sep 11, 2001, 5:01:20 PM9/11/01
to
Nee, niet jaloers. Na weken je gelul te lezen dacht ik dat je moeilijker op
je paard zou te krijgen zijn.

Maar ik heb je door. Materiële bezittingen zijn het enige wat voor je
telt... Zielig.

Maar zoals je zelf schreef: verschil moet er zijn....

Have a nice life (once you get one)


Joost Dirven <dir...@useyewear.nl> schreef in berichtnieuws

9nlr34$aev$1...@news.IAEhv.nl...

Joost Dirven

unread,
Sep 11, 2001, 5:25:10 PM9/11/01
to

Oh ja kereltje, ik was ik nog iets vergeten,

Zin om ook een keer naar een golf weekend voor campers te komen dat ook dit
jaar weer door onze vliegclub zal worden georganiseerd? Je bent van harte
welkom, want dan kun je nog wat meer leuke en mooie auto's bewonderen. Wel
die vreselijk ordinaire burgermans auto van je thuislaten en die trekhaak
vinden ze ook niet zo heel geslaagd. We zoeken trouwens nog een jongeman die
klusjes doet op de baan en zo, iets voor jou? Oh ja mijn schoenen kun je dan
ook even poetsen, wel secuur zijn.. Je mag uiteindelijk ook wel eens iets
terugdoen doen voor de mensen die door hun bedrijf mede de Nederlandse
eonomie draaiende houden en waarvan jij al veel te lang profiteert zonder
iets terug te doen. Want als je niet meer dan een truttehut kunt rijden,
kan't natuurlijk niet erg veel zijn dat jij voorstelt, zeg nou zelf.

Regards,

Joost JFA Dirven CEO,
FASTER IMPORT

Email : dir...@useyewear.nl
URL : www.useyewear.nl

Joost Dirven <dir...@useyewear.nl> schreef in berichtnieuws
9nlr34$aev$1...@news.IAEhv.nl...

* Peter *

unread,
Sep 11, 2001, 5:55:10 PM9/11/01
to

"Hortance" <hort...@home.nl> schreef in bericht
news:J8Jm7.67256$A7.7...@dbsch1.home.nl...
> Beste Peter,
> In de eerste plaats kan je een caravan niet met een camper vergelijken!
> In de tweede plaats heb ik genoeg ervaring en wil ik niet zo'n sleurhut
> achter mijn wagen. ( sorry voor het woord maar zo ervaar ik een rijdende
> caravan, als hij 2 weken stilstaat op een camping is hij oké! ) Onderweg
zie
> ik genoeg gevaar van vakantiegangers die ineens 3 weken op vakantie moeten
> naar het zuiden, veel rij-uren maken om maar zo snel mogelijk op de plaats
> van bestemming te zijn. Is het je wel eens opgevallen hoe gevaarlijk ze
> rijden! Ik ga ze altijd zo snel mogelijk voorbij met mijn camper.

Lamaar, brulaap!
Ik zit al de hele avond tegen beelden uit Amerika aan te hikken...........
Misschien vliegen ze morgen ergens bij óns binnen, dan hebben we die spullen
allemaal niet meer nodig.

Dirk Vermeulen

unread,
Sep 12, 2001, 1:34:05 AM9/12/01
to
Sad but true
* Peter * <p.waalbo...@convolution.nl> schreef in berichtnieuws
3b9e8871$1...@news.nb.nu...

Dirk Vermeulen

unread,
Sep 12, 2001, 2:12:48 AM9/12/01
to
Quad erat demonstrandum!!

Je moet natuurlijk wel opletten als je met zoveel poeha alles tentoonstelt
is de kans groot dat er eens iemand langskomt wanneer je op vakantie bent.
De 2e Wilakkersstraat 7 in Eindhoven was het toch? Net voor De Burgh, hé.

Kijk dat is het probleem met het materiële, je bent het zo weer kwijt. Maar
een fijn mens, dat blijf je voor je leven...

Weet je, ik vroeg me een paar dingen af:

1) Als je zo'n goedlopend succesbedrijf hebt, hoe komt het dan dat je je de
godganse dag met deze ng bezighoudt?
2) Wanneer je zo'n succesformule hebt, hoe komt het dan dat je slechts 3
verkooppunten hebt?

Ik hoef eigenlijk geen antwoord op die vragen, maar ben ervan overtuigd dat
je het niet kan nalaten op deze post weer te reageren omdat:
1) Ik weer je materiële eigendommen in vraag stel.
2) Je altijd het laatste woord wil hebben.

Bovendien frusteert het je mateloos dat je niets van me kent. Daarom sla je
als een blinde naar een ei en maak je jezelf best belachelijk. Doe gerust
verder, wij lachen ons hier een breuk.

Erik Hylkema

unread,
Sep 12, 2001, 6:50:58 AM9/12/01
to
Huftertje DV,

Waar haal je het lef en het recht vandaan om iemand privé adres zomaar te
posten op de ng.
Ga ergens anders lopen zieken.

Met den minste minachting,

Erik

"Dirk Vermeulen" <vermeule...@yahoo.com> schreef in bericht

news:9nmuip$1m5p$1...@scavenger.euro.net...

Dirk Vermeulen

unread,
Sep 12, 2001, 9:06:40 AM9/12/01
to
Fantastisch. Gezien zijn laatste bericht begrijp ik dat jij diegene bent die
nu de schoenen kuist van de heer Dirven.

Graag antwoord ik op je bericht:

1) Het was de keuze van de heer Dirven zelf om zich met naam en toenaam
kenbaar te maken. Iedereen kan meteen achter zijn adres en bedrijfsgegevens
komen.

2) Daar was niet zoveel lef voor nodig, net zoveel als er nodig is om elke
draad van deze nieuwsgroep te verzieken met gewauwel.

3) Plots is het natuurlijk niet meer zo leuk hé. Je staat niet meer zo
veilig achter de anonimiteit van Internet. Hebben jullie zelf voor gekozen.

4) Het meest schitterende van je stuk proza wil ik effe herhalen:

> Ga ergens anders lopen zieken.
>

Kijk, dat proberen velen in deze ng jullie nu al gedurende de 2 maand dat ik
deze ng volg wijs te maken.

Ik probeer het met volgende mop duidelijk te maken:

****
Een Winnebago rijdt 's avonds over de A54. Onder het nuttigen van een kopje
soep, met één vinger sturend, geniet de bestuurder van de duurbetaalde luxe.
Hij heeft het toch maar fijn voor elkaar, vindt hijzelf.

De radio speelt een leuk muziekje. Plots wordt de uitzending onderbroken
door verkeersinformatie:
"Op de A54 wordt een spookrijder gemeld".

Het valt onze bestuurder plots op dat hij al een tijdje tegenliggers met
knipperende koplampen tegemoet rijdt.

De bestuurder steekt zijn hoofd uit zijn raampje en roept de tegenliggers:
"Jullie tr**hutrijders! Jullie rijden allemaal de verkeerde kant! Ga uit de
weg voor mijn Winnebago. Laag sociaal volk, kan je de borden niet lezen?
Wacht maar tot ik thuis ben, ik zal mijn woede eens koelen op de camper ng!"
***


> Met den minste minachting,
Dubbele negatie, dus moet ik eigenlijk lezen "hoogachtend"?

Ach, wo cares?

Erik Hylkema

unread,
Sep 12, 2001, 9:09:34 AM9/12/01
to
Beste Dirk,

Och, who cares....
Je mag lezen wat je wilt lezen, maar wat jij doet is ontzettend laag en zal
als het aan mij ligt bestraft worden.
Adresgegevens van personen behoren niet op usenet uitgebreid en al helemaal
niet intimiderend.
Nog nooit van abuse@..... gehoord zeker? ;-)

With regards,

Erik

Dirk Vermeulen

unread,
Sep 12, 2001, 9:19:43 AM9/12/01
to

----- Original Message -----
From: Erik Hylkema <erikh...@home.nl>
Newsgroups: nl.reizen.camper
Sent: Wednesday, September 12, 2001 3:09 PM
Subject: Re: [off-topic]Re: Afwerkingskwaliteit en geluidsisolatie

> Beste Dirk,
>
> Och, who cares....
> Je mag lezen wat je wilt lezen, maar wat jij doet is ontzettend laag en
zal
> als het aan mij ligt bestraft worden.

Kijk, dan hebben we toch nog iets gemeen.


> Adresgegevens van personen behoren niet op usenet uitgebreid en al
helemaal
> niet intimiderend.
> Nog nooit van abuse@..... gehoord zeker? ;-)

Jij gaat ons eens vertellen wat netiquette is?

Dank je God dat ik dit nog mag meemaken.

>
> With regards,
>
> Erik
>
>
>


Erik Hylkema

unread,
Sep 12, 2001, 9:17:12 AM9/12/01
to
Dirkje....

Wat leuk dat je zo lekker hapt....inderdaad goed visweer....!
Overigens leuk om te weten dat je nog lang niet jarig bent....ach....zomaar
een voorbeeldje......

Regards,

Erik

Tom

unread,
Sep 12, 2001, 10:12:35 AM9/12/01
to

"Dirk Vermeulen" <vermeule...@yahoo.com> schreef in bericht
news:9nlu8p$25hm$1...@scavenger.euro.net...

> Nee, niet jaloers. Na weken je gelul te lezen dacht ik dat je moeilijker
op
> je paard zou te krijgen zijn.
>
> Maar ik heb je door. Materiële bezittingen zijn het enige wat voor je
> telt... Zielig.
>
> Maar zoals je zelf schreef: verschil moet er zijn....
>
> Have a nice life (once you get one)

Ah, je hebt ons nieuwsgroepterroristje ook ontmoet, Dirk? Dat mannetje D.
dat op de een of andere manier de dwanggedachte heeft opgevat dat groot
synoniem is aan mooi, en dat iedereen dat vooral moet weten omdat de
zielenpoot anders zo vreselijk ongelukkig is? Erg hoor, als je voor je
levensgeluk zo afhankelijk bent van grote campers. Ik zei het daarom al
eerder: wat sommige mannen toch allemaal niet doen om hun kleine piemeltjes
te compenseren... En dan ben je, haha, CEO (!) van een, haha,
zonnebrillenhandeltje. Tistochwat, hoe laag mensen kunnen zinken - en
vooral anderen daarmee menen te moeten belasten...
Sterkte, Dirk, met je berichtwisseling met dit mannetje. Maar een goede
raad kan zijn: stop 'm in je killfile. Hij begrijpt het allemaal niet zo
goed, wat redelijk denkende mensen schrijven.

Groeten,
Tom.

Erik Hylkema

unread,
Sep 12, 2001, 10:00:11 AM9/12/01
to

JHT, OTH...waarde heer Tom,

Hoe krijg je het voor elkaar? Vast lekker geslapen vannacht?
Wat een schitterend stukje heb je weer weggeschreven.....moet vast veel
energie kosten.

Regards,

Erik

Dirk Vermeulen

unread,
Sep 12, 2001, 10:07:07 AM9/12/01
to
Ik vrees dat dat de enige manier zal zijn. Of gewoon wegblijven uit deze ng.
Al met al worden alle vragen toch teniet gedaan door deze heren.

Ik ga een sticker op mijn camper hangen: " Great lovers don't need big
cars".

Groeten,

DIrk


Tom <ttt...@wegspam.wxs.nl> schreef in berichtnieuws

9nnq30$pfr$1...@nl-news.euro.net...


>
> "Dirk Vermeulen" <vermeule...@yahoo.com> schreef in bericht
> news:9nlu8p$25hm$1...@scavenger.euro.net...
> > Nee, niet jaloers. Na weken je gelul te lezen dacht ik dat je moeilijker
> op
> > je paard zou te krijgen zijn.
> >

> > Maar ik heb je door. Materiėle bezittingen zijn het enige wat voor je

Tom

unread,
Sep 12, 2001, 10:19:41 AM9/12/01
to

"Dirk Vermeulen" <vermeule...@yahoo.com> schreef in bericht
news:9nnnj8$787$1...@scavenger.euro.net...

>
> ----- Original Message -----
> From: Erik Hylkema <erikh...@home.nl>
> Newsgroups: nl.reizen.camper
> Sent: Wednesday, September 12, 2001 3:09 PM
> Subject: Re: [off-topic]Re: Afwerkingskwaliteit en geluidsisolatie

<knip>


> > Adresgegevens van personen behoren niet op usenet uitgebreid en al
> helemaal
> > niet intimiderend.
> > Nog nooit van abuse@..... gehoord zeker? ;-)

> Jij gaat ons eens vertellen wat netiquette is?
> Dank je God dat ik dit nog mag meemaken.

Hehehe... je lacht je toch rot: de doorgewinterde crimineel die hulpeloos
jammert dat zijn buurman zonder licht op de fiets rijdt.

Groeten,
Tom.

Erik Hylkema

unread,
Sep 12, 2001, 10:05:19 AM9/12/01
to
Je mag gerust blijven beste Dirk,
ik vind eea wel vermakelijk....
Maar volgens mij kun je beter opzouten naar Cyprus joh....

Regards,

Erik

"Dirk Vermeulen" <vermeule...@yahoo.com> schreef in bericht

news:9nnqc3$pik$1...@scavenger.euro.net...

Dirk Vermeulen

unread,
Sep 12, 2001, 10:37:28 AM9/12/01
to

----- Original Message -----
From: Erik Hylkema <erikh...@home.nl>
Newsgroups: nl.reizen.camper
Sent: Wednesday, September 12, 2001 3:09 PM
Subject: Re: [off-topic]Re: Afwerkingskwaliteit en geluidsisolatie

> Beste Dirk,
>
> Och, who cares....
> Je mag lezen wat je wilt lezen, maar wat jij doet is ontzettend laag en
zal
> als het aan mij ligt bestraft worden.

Kijk, dan hebben we toch nog iets gemeen.


> Adresgegevens van personen behoren niet op usenet uitgebreid en al
helemaal
> niet intimiderend.
> Nog nooit van abuse@..... gehoord zeker? ;-)

Jij gaat ons eens vertellen wat netiquette is?

Dank je God dat ik dit nog mag meemaken.

>
> With regards,
>
> Erik
>
>
>


Tom

unread,
Sep 12, 2001, 10:50:02 AM9/12/01
to

"Dirk Vermeulen" <vermeule...@yahoo.com> schreef in bericht
news:9nnqc3$pik$1...@scavenger.euro.net...

> Ik vrees dat dat de enige manier zal zijn. Of gewoon wegblijven uit deze
ng.
> Al met al worden alle vragen toch teniet gedaan door deze heren.
>
> Ik ga een sticker op mijn camper hangen: " Great lovers don't need big
> cars".

Hehe... LOL! ...:-))

Groeten,
Tom.

Hortance

unread,
Sep 13, 2001, 4:58:15 PM9/13/01
to
Beste Peter,
je snapt het nog steeds niet!
gegroet

* Peter * <p.waalbo...@convolution.nl> schreef in berichtnieuws

3b9d...@news.nb.nu...


>
> "Hortance" <hort...@home.nl> schreef in bericht

> news:u07n7.75065$A7.9...@dbsch1.home.nl...
> > Prima , als ze onze campers maar niet vergelijken met een caravan.
> > groetjes Hortance
> >
>
> Zoals ik al eerder schreef:
>
> Beide kampeermiddelen hebben zo hun eigen charmes waar je in no time aan
> gewend raakt. Maar waar het over reizen gaat, zie ík weinig verschillen.
>
> Dus: Waar het over reizen gaat, zie ík weinig verschillen

Hortance

unread,
Sep 13, 2001, 5:00:15 PM9/13/01
to
Beste Tom,
Jij snapt het ook al niet!
gegroet
ps; we zitten hier toch op een campernieuwsgroep!

Tom <ttt...@wegspam.wxs.nl> schreef in berichtnieuws
9nje5n$13ob$1...@reader01.wxs.nl...

>
> "Hortance" <hort...@home.nl> schreef in bericht
> news:u07n7.75065$A7.9...@dbsch1.home.nl...
> > Prima , als ze onze campers maar niet vergelijken met een caravan.
> > groetjes Hortance
>
> Ach, als het plezier van het kamperen/camperen/caravannen, van de natuur
en
> het op vakantie zijn maar aanwezig is; dan maakt het kampeermiddel niet
> zoveel uit. Iedere heug zijn meug, in weerwil wat sommige zwakken van
geest
> in deze nieuwsgroep over andere kampeermiddelen menen te moeten zeggen:
het
> ene kampeermiddel is niet perse minder of beter dan het andere.
>
> Groeten,
> Tom.
>
>
>


Erik Hylkema

unread,
Sep 13, 2001, 5:10:27 PM9/13/01
to
Beste Hortance.....

Onze hofnar JHT, OTH zal het nooit snappen....
Wat wil je als je alles in je killifile stopt of nog erger....in je
eikelmandje?
Ga eikeltjes sparen JHT.....per kilo levert het vast wel een paar rooie
centen op....misschien een begin naar een eenvoudige LT28 of zo??

Gegroet,

Erik


Hortance <hort...@home.nl> schreef in berichtnieuws
z79o7.98141$A7.12...@dbsch1.home.nl...

Hortance

unread,
Sep 13, 2001, 5:05:02 PM9/13/01
to
Beste Jan,
Ieder zijn meugd...........zijn jouw woorden!
Dus laat die mensen toch in hun waarde die hun eigen potje koken.
gegroet Hortance

Singles45 <sing...@hotmail.com> schreef in berichtnieuws
9njhu0$1vi7$1...@news.kabelfoon.nl...
>
> "Tom" <ttt...@wegspam.wxs.nl> schreef in bericht
> news:9nje5n$13ob$1...@reader01.wxs.nl...


> >
> > Ach, als het plezier van het kamperen/camperen/caravannen, van de natuur
> en
> > het op vakantie zijn maar aanwezig is; dan maakt het kampeermiddel niet
> > zoveel uit. Iedere heug zijn meug, in weerwil wat sommige zwakken van
> geest
> > in deze nieuwsgroep over andere kampeermiddelen menen te moeten zeggen:
> het
> > ene kampeermiddel is niet perse minder of beter dan het andere.
> >
> > Groeten,
> > Tom.
> >

> Nou Tom, wees maar blij met de caravan.
> Ik lees hier zowaar reacties van een camperaar (ene Hylke) die stopt niet
> eens meer onderweg maar drinkt zijn soepje en koffie (van thuis meegenomen
> natuurlijk want hij stopt immers niet) achter het stuur op.

> Gelukkig dwingt zo'n caravan je tot rust en een tussenstop om dan gezellig
> wat op een terrasje iets te kunnen nuttigen.

> Moet er niet aandenken om zo'n grote camper te moeten rijden en dan bij
> iedere financiële uitgave tegen een lege knip te moeten kijken of de Rabo
te
> moeten bellen voor een extra lening.
> Schat, heb je nog een Cup a Soup.
>

> Ben zelf ook wel eens zo iemand in Istrie tegen gekomen.
> Een knoert van een Hollandse camper met Catamaran stond er naast ons, maar
> ze aten elke dag bruine bonen (bij 37 graden), worteltjes uit blik,
> appelmoes en boerenkool met unox worst.
> Dat 3 weken lang.
> Zelfs de ranja was uit holland mee overgekomen.
> Lekkere vakantie heb je dan, geen enkele Hollandse camperaar en caravaner
> kon ze evenaren.
> Begon me zowat te schamen omdat wij iedere dag uit eten gingen, maar wat
wil
> je een grote pizza koste nog geen 8 gulden en een vlees of visschotel voor
2
> personen nog geen 25,= voor ze tweeën.
> Door het extra gewicht van al die potten moest er waarschijnlijk zoveel
> extra brandstof in die camper dat een uit etentje er niet meer af kon,
> Hollandse zuinigheid op zijn smalst..


>
> Gelukkig zijn veel nieuwsgroepers trots op hun camper net zoals veel
> caravaners op hun kampeermiddel, dat blijkt ook wel uit hun postings, door
> dat regelmatig verwezen wordt naar het luisteren van ervaringen van
anderen
> onderweg.

> Niet alleen hier, maar ook al reizende kom je een hoop tegenstellingen
> tegen.
> Als ieder maar plezier heeft in zijn eigen vakantie beleving.
> De één houdt van een idyllische vakantie aan een riviertje met in de avond
> een kampvuurtje, de ander staat in het gelid op een disco massa camping.
> De één gebruikt zijn caravan als of het een rondtrekkende camper is, de
> ander gebruikt zijn camper alsof het een stacaravan is.
> Wat je al zei; ieder zijn heug en meug.
>

> Jan
>
>
>


Tom

unread,
Sep 13, 2001, 5:31:57 PM9/13/01
to

"Hortance" <hort...@home.nl> schreef in bericht
news:z79o7.98141$A7.12...@dbsch1.home.nl...

> Beste Tom,
> Jij snapt het ook al niet!

Zou je ten minste meer dan in één one-liner kunnen uitleggen waar ik jouw
diepe gedachtengang mis? Want wat je bedoelt is redelijk duister.

> gegroet
> ps; we zitten hier toch op een campernieuwsgroep!

Ja, en wat wil je daarmee zeggen?

Groeten,
Tom.


Hortance

unread,
Sep 13, 2001, 5:24:21 PM9/13/01
to
?????????????????????????????????????????????????

* Peter * <p.waalbo...@convolution.nl> schreef in berichtnieuws
3b9e...@news.nb.nu...

>
> "Hortance" <hort...@home.nl> schreef in bericht
> news:u07n7.75065$A7.9...@dbsch1.home.nl...
> > Prima , als ze onze campers maar niet vergelijken met een caravan.
> > groetjes Hortance
> >
>
> Die van jou staat toch aan de Mayweg?
> Tj, tj, tj, tj, ......................

Hortance

unread,
Sep 13, 2001, 5:32:42 PM9/13/01
to
Beste Peter,

Jij vergeleek een caravan met een camper, daar heb ik mijn conclusie over
gegeven.
Ik heb niet gevraagd om afgezeken te worden door jouw en je medecollega's in
de nieuwsgroep.
groeten Hortance
ps: jullie zeggen wat van anderen, maar jullie zijn veel
erger.........jullie kunnen beter het goede voorbeeld geven. ( kijk eens in
de spiegel)
Sorry, maar je bent zielig en ik hoop dat je geen kanker krijgt, dan zal je
wel anders praten.

* Peter * <p.waalbo...@convolution.nl> schreef in berichtnieuws

3b9e380c$1...@news.nb.nu...
>
> "Lil" <gom...@quicknet.nl> schreef in bericht
> news:r9frptocpl57cgdva...@4ax.com...
> >
> > Jammer overigens dat de meeste posters in deze groep het veel te druk
> > hebben met het afkraken van caravans in plaats van jouw de juiste
> > informatie te geven. Als je je een beetje verdiept in deze groep zul
> > je gaan denken dat de meeste camperbezitters hun camper met
> > hersencellen hebben moeten betalen.
>
> En als ze werkelijk dat restantje hersenen hadden gebruikt, zouden ze
zéker
> een caravan gekocht hebben.
> Toch is het jammer, hébben ze één hersencel, is-ie nog kwaadaardig ook!

Hortance

unread,
Sep 13, 2001, 5:34:25 PM9/13/01
to
Beste Peter,

Gelukkig je kan ook nog verstandig praten.
groeten Hortance


* Peter * <p.waalbo...@convolution.nl> schreef in berichtnieuws

3b9e633c$1...@news.nb.nu...
>
> <Swi...@yahoo.com> schreef in bericht
> news:3b9a5cfd...@news.newsguy.com...
> > Ook
> > was er veel tocht in de cabine tijdens het rijden, tocht die niet te
> > lokaliseren was. De camper was nieuw van maart 2001 en had 35.000
>
> Die niet te lokaliseren tocht komt ook voor bij bestelwagens zonder
> tussenschot. Het ontstaat door circulerende lucht, die afgekoeld om je
oren
> waait.
> Door bijvoorbeeld een gordijn achter de cabine te hangen, verklein je de
> hoeveelheid afkoelbare lucht, zodat je er niets meer van merkt.

Hortance

unread,
Sep 13, 2001, 5:35:47 PM9/13/01
to
Beste Peter,
Mijn naam is Hortance, als het je te moeilijk is zeg dan maar niks!

* Peter * <p.waalbo...@convolution.nl> schreef in berichtnieuws

3b9e8871$1...@news.nb.nu...

Tom

unread,
Sep 13, 2001, 5:57:40 PM9/13/01
to

"Hortance" <hort...@home.nl> schreef in bericht
news:_B9o7.98372$A7.12...@dbsch1.home.nl...

> Sorry, maar je bent zielig en ik hoop dat je geen kanker krijgt, dan zal
je
> wel anders praten.

Wat heeft die ziekte met het discussie-onderwerp te maken?

Groeten,
Tom.

Singles45

unread,
Sep 13, 2001, 6:08:09 PM9/13/01
to

"Hortance" <hort...@home.nl> schreef in bericht
news:2c9o7.98181$A7.12...@dbsch1.home.nl...

> Beste Jan,
> Ieder zijn meugd...........zijn jouw woorden!
> Dus laat die mensen toch in hun waarde die hun eigen potje koken.
> gegroet Hortance
>

Ik geloof dat je niet helemaal begrijpt wat er met de tekst bedoeld werd
Hortance.
Ene Hylkema en Dirven lopen hier heel de boel af te kraken en zeker
caravaners die ze overigens continu beschuldigen van zuinigheid.
In de caravan eten of koffiekannetje in de auto onder het rijden, doordat ze
geen geld hebben of willen uitgeven voor een terrasje.
Mijn voorbeeld is dat Hr. Hylkema zelf vertelt dat hij eigenlijk bij die
zuinige Hollanders behoord en dus duidelijk stennis zoekt en maakt op de
nieuwsgroep terwijl hij niet eens bevat wat hij zelf schrijft.

Het tweede voorbeeld is om aan te geven dat er zowel mensen met een camper
zijn die de zelfde eigenschappen bezitten als sommige mensen met een caravan
en dat het afzetten tegen een bepaalde doelgroep niet de juiste weg is om te
communiceren op de nieuwsgroep.

De nieuwsgroep zal door dit soort heren vervallen in een verval waar de
uitslag al een beetje zichtbaar begint te worden, namelijk opheving van de
doelstelling.
Als je al wat langer meeleest kan je vaststellen dat al veel lezers en
posters zijn afgevallen en dat nieuwe mensen, als ze al de poging doen, snel
weer afhaken.
Zonde, zonde, in ieder geval was dit niet de bedoeling van de oprichters van
de groep.

Jan <Hopend op herstel v/d groep >

Hortance

unread,
Sep 13, 2001, 5:57:27 PM9/13/01
to
Beste Tom,
als je nou eens goed leest wat Peter schrijft!
(onderaan de tekst)

Tom <ttt...@wegspam.wxs.nl> schreef in berichtnieuws
9nr9nf$3sq$1...@nl-news.euro.net...

Hortance

unread,
Sep 13, 2001, 6:02:07 PM9/13/01
to
Beste Tom,
het begin van de discussie heb je niet gevolgd.
Antwoord op je tweede vraag is dat er op deze nieuwsgroep caravan-eigenaars
zijn die de campereraars af zitten te kraken ( verzieken), laten die een
camper kopen of naar de caravannieuwsgroep verhuizen!
groeten en welterusten

Tom <ttt...@wegspam.wxs.nl> schreef in berichtnieuws

9nr87b$276$2...@nl-news.euro.net...

Hortance

unread,
Sep 13, 2001, 6:11:16 PM9/13/01
to
Beste Jan,
Ik begrijp het wel, maar ze worden gevoerd door mensen die hier niet op de
nieuwsgroep thuis horen.........( volgens Hylkema en Dirven: truttehutters)
En als ik reageer op iemand die zegt dat een caravan hetzelfde is als een
camper dan moet je kunnen begrijpen dat ik het daar niet mee eens ben en dan
wordt je ook nog eens afgezeken door die betreffende personen.
Het is toch logisch dat je in de verdediging schiet.
groeten Hortance

Singles45 <sing...@hotmail.com> schreef in berichtnieuws

9nra69$qh2$1...@news.kabelfoon.nl...

Erik Hylkema

unread,
Sep 13, 2001, 6:05:09 PM9/13/01
to
Joh Jan....doe dr wat aan dan....! :-)
Maar nogmaals, ik beleef mijn vakantie op de manier zoals ik prefereer....
Overigens heb ik de indruk dat Hortance het op een of ander manier best met
me eens is, doch dit is slechts een interpretatie....

Regards,

Erik

Singles45 <sing...@hotmail.com> schreef in berichtnieuws

9nra69$qh2$1...@news.kabelfoon.nl...

Tom

unread,
Sep 13, 2001, 6:48:04 PM9/13/01
to

"Hortance" <hort...@home.nl> schreef in bericht
news:8aao7.98675$A7.12...@dbsch1.home.nl...

> Beste Jan,
> Ik begrijp het wel, maar ze worden gevoerd door mensen die hier niet op
de
> nieuwsgroep thuis horen.........( volgens Hylkema en Dirven:
truttehutters)

Dan snap je Usenet nog niet helemaal. In geen enkele nieuwsgroep geldt
immers dat bepaalde mensen wel of bepaalde mensen er 'thuis horen'. Of ben
jij de moderator van deze nieuwsgroep? Het gaat er alleen om dat mensen wat
gespreksonderwerpen betreft on-topic blijven. Hoe wou je anders deelnemers
de toegang tot de nieuwsgroep ontzeggen of toestaan? Het bezit van een
camper verschaft niemand het voorrecht in deze ng te 'mogen' posten, net zo
min als het bezit van een caravan een barrière daarvoor mag zijn.

> En als ik reageer op iemand die zegt dat een caravan hetzelfde is als een
> camper dan moet je kunnen begrijpen dat ik het daar niet mee eens ben

Dat werd ook niet beweerd, als ik de discussie nog eens nalees.

Groeten,
Tom.

Tom

unread,
Sep 13, 2001, 6:55:43 PM9/13/01
to

"Hortance" <hort...@home.nl> schreef in bericht
news:z1ao7.98608$A7.12...@dbsch1.home.nl...

> Beste Tom,
> het begin van de discussie heb je niet gevolgd.
> Antwoord op je tweede vraag is dat er op deze nieuwsgroep
caravan-eigenaars
> zijn die de campereraars af zitten te kraken ( verzieken), laten die een
> camper kopen of naar de caravannieuwsgroep verhuizen!

Ik heb hier maar een beperkt aantal verziekers van deze nieuwsgroep gezien,
en dat zijn camperaars die alle moeite hebben gedaan om met de weinige
hersencellen die ze hebben, het begrip truttenhutter tot saaiens toe uit te
benen. Het zeuren over caravan(ners) hebben juist zij hier geïntroduceerd;
het op deze wijze afkraken van caravanners, wat trouwens een vrij zinloze
bezigheid is in een campergroep, sla je dan zeker gemakshalve over? Het is
overigens opvallend dat de (ex-)caravanners c.q. de 'gemengden' (want je
hebt mensen die én een camper gebruik(t)en én een caravan hebben/hadden)
nog enige moeite doen om deze nieuwsgroep een beetje sociaal te houden.
Gelukkig zijn er heel goede camperaars die dat ook doen.

> groeten en welterusten

Ja - slaap ze en morgen gezond weer op.

Groeten,
Tom.

Tom

unread,
Sep 13, 2001, 6:58:02 PM9/13/01
to

"Hortance" <hort...@home.nl> schreef in bericht
news:bZ9o7.98565$A7.12...@dbsch1.home.nl...

> Beste Tom,
> als je nou eens goed leest wat Peter schrijft!
> (onderaan de tekst)

Ja, dat heb ik gelezen. Hij heeft het over een kwaadaardige hersencel -
maar daaruit begreep ik dat hij niet zozeer een tumor bedoelde, als wel het
verschijnsel dat de eigenaar van die ene hersencel met deze nieuwsgroep
kwaadaardige bedoelingen heeft. Maar ik kan me bij herlezing voorstellen
dat er gemakkelijk een misverstand over kan bestaan.

Groeten,
Tom.

Singles45

unread,
Sep 14, 2001, 11:23:01 AM9/14/01
to

"Hortance" <hort...@home.nl> schreef in bericht
news:8aao7.98675$A7.12...@dbsch1.home.nl...

> Beste Jan,
> Ik begrijp het wel, maar ze worden gevoerd door mensen die hier niet op de
> nieuwsgroep thuis horen.........( volgens Hylkema en Dirven:
truttehutters)

knip

> groeten Hortance

Iedereen is vrij op wat voor een nieuwsgroep dan ook te posten.
Moet je anders bij nl.:
media reageren als je er mee te doen hebt.
politiek als je een gekozene bent of bestuurslid ppartij.
ouders alleen reageren als je kinderen hebt.
onderwijs verplicht leraar(es) zijn.
tent als je op vakantie gaat met de tent.
hobby... als je verzamelaar bent.
doe het zelf als je houdt van knutselen.
muziek alleen posten als je artiest bent.
vogels kunnen fluiten
sport.voetbal voetballer zijn.
Zo ook is het met nl.camper en nl.caravan veel van deze mensen hebben een
gezamenlijke doelstelling en dat is vakantie vieren in een eigen rijdende
"woning".
Zij bereizen dezelfde landen en straten, waarin ze tips met elkaar kunnen
delen.
Zij komen allen op veel campings en langs camperplaatsen die voor beiden
interessant zijn.
Zij bezoeken de zelfde festivals (wijnfeesten etc.).
De accessoires voor camper en caravan zijn veelal dezelfde.
Veel campers worden opgebouwd of hebben interieur gelijk aan dezelfde merk
caravan.
Het slaapmatras, de eettafel en de koelkast zijn als voorbeeld echt in beide
voertuigen eender, zeker als het ook nog eens om het zelfde merk gaat.

Net zoals ik onderdelen koop bij een camperbouwer als ook bij een
caravanverkooppunt.
Veel commerciėle verkooppunten verkopen zowel campers als caravans.
(Zou dat dan ook niet mogen)

Al met al wil ik aangeven dat mensen met een camper hun ervaringen delen met
mensen in de caravangroep, als ook de caravaners hun ervaringen kunnen delen
met mensen met een camper in de campergroep.
Juist de wederzijdse ervaringen zijn van wezenlijk belang bij het
beantwoorden van elkanders vragen.

Lees de caravangroep maar eens door, hier zal je zien dat er voldoende mense
n met een camper reageren op vragen van caravaners.
Worden ze dan niet weggehoond, NEE hoor het word juist gewaardeerd dat ze
posten.
De 2 eerder genoemden heren echter worden genegeerd, want die zeggen hier
"ga weg van de campergroep" terwijl ze zelf met de zelfde soort teksten op
de caravangroep posten.
Echter nergens zie je iemand reageren met "ga weg...".
Zouden ze echter normale hulpvaardige antwoorden geven dan zou op dit soort
posters ook een normale beantwoording volgen en zijn ze zoals elke
nieuwsgroeper welkom.

Echter veel nieuwsgroeper hebben dit soort posters, er zijn er op usenet nog
veel meer, in hun <afzender blokkeren> staan.(ook wel eikelmandje genoemd)


Groeten Jan


g v willigen

unread,
Sep 11, 2001, 5:51:45 PM9/11/01
to

"* Peter *" <p.waalbo...@convolution.nl> schreef in bericht
news:3b9b...@news.nb.nu...

>
> "Hortance" <hort...@home.nl> schreef in bericht
> news:HQIm7.67084$A7.7...@dbsch1.home.nl...

> > Beste Peter,
> > In de eerste plaats kan je een caravan niet met een camper vergelijken!
> > In de tweede plaats heb ik genoeg ervaring en wil ik niet zo'n sleurhut
> > achter mijn wagen. ( sorry voor het woord maar zo ervaar ik een rijdende
> > caravan, als hij 2 weken stilstaat op een camping is hij oké! )

Hoi,
Om even olie op de caravan/camper hetze te gooien even het volgende;ik las
in een artikel
dat de bouw van campers en caravans in de toekomst zal evalueren naar een
mix van
beide voertuigen.Het wordt dan een soort mpv waaraan aan de achterzijde
volgens een
stekkerprincipe een compartiment met wielen wordt bevestigd.Dan heb je om te
reizen
een camper;ben je op de plaats van bestemming wordt het compartiment
achtergelaten
en bevestigd aan units waaruit stroom,water airco etc.betrokken wordt.Deze
units behoeven
zich zelfs niet op een camping te bevinden;parkeerterreinen,sportvelden en
zelfs bij scholen
en universiteiten zou e.e.a. toegepast kunnen worden....
Het lijkt een sprookje maar dan zijn we hier ook van het gez. af.
Gerrit de toekomst campervanner.

Tom

unread,
Sep 14, 2001, 7:58:15 PM9/14/01
to

"g v willigen" <gwi...@hetnet.nl> schreef in bericht
news:eIifHnW...@net005s.hetnet.nl...

<KNIP>


> ben je op de plaats van bestemming wordt het compartiment
> achtergelaten
> en bevestigd aan units waaruit stroom,water airco etc.betrokken
wordt.Deze
> units behoeven
> zich zelfs niet op een camping te bevinden;parkeerterreinen,sportvelden
en
> zelfs bij scholen
> en universiteiten zou e.e.a. toegepast kunnen worden....

Dat wordt dus een soort huttentrut... ;-))

Groeten,
Tom.

g v willigen

unread,
Sep 13, 2001, 3:15:11 PM9/13/01
to

"Tom" <ttt...@wegspam.wxs.nl> schreef in bericht
news:9nu56h$grt$1...@nl-news.euro.net...
> ha,ha,da' s een goeie
groeten G.
>


0 new messages