Beste mensen hier m'n bekentenis

Edmund

Jan 29, 2024, 4:24:51 AMJan 29
Beste mensen hier m'n bekentenis.

Donald Trump heeft mij ook verkracht.

Kan ik ff vangen

https://www.youtube.com/watch?v=eCfXidq9OhY

--
-------------

The moment any organization established from pure noble intentions get
some influence, it will be corrupted from both inside and outside.
Then we have organizations established from pure evil.

Edmund

Pandora

Jan 29, 2024, 6:24:12 AMJan 29
Op 29-01-2024 om 10:24 schreef Edmund:

> Beste mensen hier m'n bekentenis.
>
> Donald Trump heeft mij ook verkracht.
>
> Kan ik ff vangen
>
> https://www.youtube.com/watch?v=eCfXidq9OhY

Je weet toch wel het verschil tussen verkrachting en smaad?

https://nos.nl/artikel/2506413-trump-moet-e-jean-carroll-nog-eens-83-miljoen-betalen-wegens-smaad

Ik weet nog een leuk muziekje voor de campagne van Trump:

https://www.youtube.com/watch?v=nsMUxdZGgWI

God

Jan 29, 2024, 7:23:32 AMJan 29
Edmund wrote:

> Beste mensen hier m'n bekentenis.
>
> Donald Trump heeft mij ook verkracht.

Zeker ook een SOA opgelopen die is doorgelagen naar je hersenen.

> Kan ik ff vangen

Hoer!

R.PhillihPs

Jan 29, 2024, 8:40:01 AMJan 29
Op maandag 29 januari 2024 om 10:24:51 UTC+1 schreef Edmund:
> Beste mensen hier m'n bekentenis.
>
> Donald Trump heeft mij ook verkracht.
>
> Kan ik ff vangen

Als ik je een doodschop in je X geef ga je dan ook niet jammeren als ik
zeg dat het geen pijn doet?

KPGH

Jan 29, 2024, 9:25:09 AMJan 29
Pandora <pan...@knoware.nl> wrote on Mon 29 Jan 2024 12:24:08p:

> Je weet toch wel het verschil tussen verkrachting en smaad?
>
> https://nos.nl/artikel/2506413-trump-moet-e-jean-carroll-nog-eens-83-mi
> ljoen-betalen-wegens-smaad

Helaas is het US-electoraat net iets minder achterlijk dan dat in NL.
Kan dus wellicht worden afgeschreven als kosten van de campagne voor het
presidentschap? :-)

50% van het US electoraat heeft na de obama-bende, die onderklassen na
2009 kennelijk massaal op straat liet zetten zodat de uitbaters van de
US-versie van de 'sociaaldemocratie' de woningen goedkoop konden
opkopen, inmiddels kennelijk moeite een woning te bekostigen.

https://www.pewresearch.org/short-reads/2022/03/23/key-facts-about-housing-affordability-in-the-u-s/

Vanuit het perspectief van een aanzienlijk en toenemend deel van het
US-electoraat, is het defamation circus vermoedelijk deel van een
strategie waarin sentimentele slogans krijsende miljonairs elkaar zakken
geld toestoppen terwijl hun 'vrije pers' daar omheen danst om af te
leiden van dat overal nutteloze oorlogen en massamoorden worden begonnen
en/of begaan terwijl de lagere klassen in de US zelf steeds verder
worden afgeknepen.

Na dagen in de massamedia wezenloos 'spin-doctoren' rond die opinie van
dat ICJ over gaza, zag ik vandaag voor het eerst een artikel waarin
werd uitgelegd dat alleen 'interim injunction' (die er niet kwam)
relevant was, omdat daarmee de biden admin (internationaal) onder druk
had kunnen worden gezet het assisteren en financieren van het in elkaar
schieten van het concentratiekamp te beperken.

In plaats daarvan wordt nu kennelijk afgeleid van dat hulpgoederen
systematisch worden opgehouden in een klaarblijkelijke poging de
bevolking te verhongeren of tot een uitbraak richting Egypte te dwingen.
Hiertoe werd kennelijk de financiering van dat UNRWA gestaakt vanwege
11/12 medewerkers die kennelijk inmiddels ontslagen zijn. Dit alhoewel
voor zover mij bekend de gewraakte vermeende daden van deze lieden zelf
in de meest algemene termen nog steeds niet beschreven zijn.

En na het uitlokken van een nutteloze oorlog en het opblazen van
Nordstream, wordt nu kennelijk 'uit naam van het milieu' de
gasexport naar euro geleidelijk afgeknepen.

https://www.whitehouse.gov/briefing-room/statements-releases/2024/01/26/fact-sheet-biden-harris-administration-announces-temporary-pause-on-pending-approvals-of-liquefied-natural-gas-exports/

Dat importeren uit Rusland minder vervuilend is dan die LNG-onzin, was
meen ik al bekend voor het opblazen van Nordstream? :-)

Edmund

Jan 29, 2024, 11:04:33 AMJan 29
On 1/29/24 12:24, Pandora wrote:

> Je weet toch wel het verschil tussen verkrachting en smaad?

In principe wel maar ik houd niet bij wat de woke generatie ervan
homogeniseerd.

Begrijp jij de idioterie van die nep rechtzaken?

Edmund

De ongekruisigde (ds. dr. in de kerk van Roodkapje)

Jan 29, 2024, 2:22:15 PMJan 29
On 2024-01-29, Edmund <nom...@hotmail.com> wrote:

> In principe wel maar ik houd niet bij wat de woke generatie ervan
> homogeniseerd.

wat bedoel je te zeggen met dat 'homogeniseerd [sic]' ?

Omnibus

Jan 30, 2024, 9:00:02 AMJan 30
Op 29/01/2024 om 17:04 schreef Edmund:

> In principe wel maar ik houd niet bij wat de woke generatie ervan
> homogeniseerd.
>
> Begrijp jij de idioterie van die nep rechtzaken?
>
> Edmund

Het probleem zit in het US rechtssysteem. Vooral juryrechtspraak
leidt tot de krankzinnigheid van uitspraken zoals deze, die alle
perken te buiten gaan. Dit krijg je als je om mij duistere reden
denkt dat mensen zonder enige kennis, scholing en/of ervaring zo
maar in een jury kunt dwingen te gaan zitten om te oordelen over
rechtszaken. Dat is echt onvoorstelbaar stupide en leidt dan ook
regelmatig tot grote ellende. Hier gaat het alleen maar om geld,
maar dan wel belachelijk veel, erger is het als mensen onterecht
worden veroordeeld voor zaken die ze helemaal niet hebben gedaan.
Het allerergste is het bestaan van fenomeen van de doodstraf die
bij fouten in de beoordeling van de jury natuurlijk ook nog eens
onherstelbaar is. Een fatsoenlijk beschaafd land heeft uiteraard
ook geen doodstraf.

--
All animals are equal. But some animals are more equal than others.

R.PhillihPs

Jan 30, 2024, 10:08:11 AMJan 30
Op dinsdag 30 januari 2024 om 15:00:02 UTC+1 schreef Omnibus:

> Het probleem zit in het US rechtssysteem. Vooral juryrechtspraak
> leidt tot de krankzinnigheid van uitspraken zoals deze, die alle
> perken te buiten gaan.

Nou nee. Het is een land met matige sociale voorzieningen die weinig op kunnen
vangen van wat er fout gaat. Dat geeft veel ruimte aan de advocatuur en
een rotklap voor wie wat te missen heeft.

> [...]
> maar dan wel belachelijk veel, erger is het als mensen onterecht
> worden veroordeeld voor zaken die ze helemaal niet hebben gedaan.

Dat heb je zo met een markteconomie waar te weinig geregeld is voor
de zwakkeren in de samenleving. Wij klagen wel veel maar je mag ook
weten wat het alternatief is.

> [...]
> bij fouten in de beoordeling van de jury natuurlijk ook nog eens
> onherstelbaar is. Een fatsoenlijk beschaafd land heeft uiteraard

Dat is akkoord. Met mensen heb je altijd fouten. Onherroepelijke
consequenties zijn daarom niet te verdedigen.

Edmund

Jan 30, 2024, 1:22:20 PMJan 30
On 1/30/24 14:59, Omnibus wrote:

> [...]
> denkt dat mensen zonder enige kennis, scholing en/of ervaring zo
> maar in een jury kunt dwingen te gaan zitten om te oordelen over

Er kan daar net zoveel mis gaan als hier, niet meer, waarschijnlijk minder.

> [...]
> bij fouten in de beoordeling van de jury natuurlijk ook nog eens
> onherstelbaar is. Een fatsoenlijk beschaafd land heeft uiteraard

De jury gaat volgens mij niet over de hoeveelheid geld.
Dat de Jury Trump op voorhand schuldig verklaard - ongeacht welke
absurde beschuldiging danook, zit 'm in de hersenspoeling aldaar en
exact hetzelfde zie je hier ook.
Mensen KUNNEN niet meer nadenken.

Verder ben ik best voor de doodstraf net zoals nagenoeg iedereen die ik
een casus voorlegde.
Moet er eerst wel een functionerende rechtspraak ingevoerd worden
natuurlijk.

Omnibus

Jan 30, 2024, 7:27:09 PMJan 30
Op 30/01/2024 om 19:22 schreef Edmund:
Kennelijk wel!

> [...]
> exact hetzelfde zie je hier ook.
> Mensen KUNNEN niet meer nadenken.
>
> Verder ben ik best voor de doodstraf net zoals nagenoeg iedereen die ik

Het is totaal onmenselijk en vooral zit je met het risico
dat er fouten worden gemaakt, wat in de US veel voorkomt.
Onterechte gevangenisstraf kun je alsnog ongedaan maken,
de doodstraf uiteraard niet.
Naast de totale onmenselijkheid op zich al, is het vooral
dat laatste dat de doorslaggevende reden is om principieel
tegen te zijn.

Jos Bergervoet

Jan 31, 2024, 3:34:13 AMJan 31
On 1/29/2024 3:25 PM, KPGH wrote:

> [...]
> geld toestoppen terwijl hun 'vrije pers' daar omheen danst om af te
> leiden van dat overal nutteloze oorlogen en massamoorden worden begonnen

Maar hoe weet jij dat die nutteloos zijn? Die vraag moet je
toch eerst voorleggen aan Pandora, lijkt mij. Hopelijk krijg
je nog antwoord want met jouw gedrag verdien je dat niet! (En
voor haarzelf is het ook handiger om niet te antwoorden.)

--
Jos

Edmund

Jan 31, 2024, 4:18:22 AMJan 31
Hoezo "kennelijk" dat zou dus ergens uit blijken.
Ik meen dat de jury gaat over schuldig of niet en de rechter over de
strafmaat.

> [...]
> Naast de totale onmenselijkheid op zich al, is het vooral
> dat laatste dat de doorslaggevende reden is om principieel

Je hebt een nogal belangrijk deel v m'n posting uitgegumd, nl
"Moet er eerst wel een functionerende rechtspraak ingevoerd worden
natuurlijk. "
Oftewel de schuld moet 100% vast staan, in 't eggie ipv het juridische
gezever dat eoa travestiet iets "acht".
Er zijn naar mijn mening echt wel misdrijven die doodstraf
rechtvaardigen en het hoeft voor mij niet zo'n lugubere bedoeling te
zijn als in de US zoals liters gif inspuiten.

Pandora

Jan 31, 2024, 4:34:46 AMJan 31
Op 31-01-2024 om 09:34 schreef Jos Bergervoet:
Ik weet bij die warrige, wijdlopige schrijfsels van KPGH nooit waar ik
op moet reageren. De pointe ontbreekt.
Misschien dat jij en ik het weer eens simpel over 't klimaat kunnen
discussieren. Merk jij al iets van dat Grand Solar Minimum?

https://www.sidc.be/SILSO/home

KPGH

Jan 31, 2024, 10:21:42 AMJan 31
Pandora <pan...@knoware.nl> wrote on Wed 31 Jan 2024 10:34:43a:

> [...]

Wat precies is gebeurd weet ik ook niet.

Maar goed mogelijk lijkt dat het begin van het conflict rond Ukraine
onderdeel was van een 'clandestine operation' waarbij Rusland in een
invasie werd gelokt die economische sancties sancties (effectief gericht
tegen de Russische bevolking) moesten rechtvaardigen waarna men in
Ukraine zelf op onverwacht veel weerstand zou zou stuiten. Hierop zou
dan het regime van pres putin in een coup of zo worden vervangen door
een soort zuid-Amerikaanse stijl 'politieke generalissimo'.

Het sanctie-scenario mislukte vermoedelijk omdat Rusland zich vanaf 2014
(Crimea) op het schoksgewijs intensiveren van sancties (Saddam Hussein
destijds) had voorbereid.

Daarnaast trok ruslnd zich kennelijk onverwaxcht snel terug nadat men
zich realiseerde dat men met provocaties in de eerste invasie was
gelokt, en opende tweede front waar men minder op voorwaarden van de
tegenstander moest opereren.

De biden admin weigerde vervolgens kennelijk het oostelijk oprukken van
nato te beëindigen , en nu heeft men het (in Vietnam stijl) over een
'tegenoffensief' in 2025 -- terwijl de (macron stijl) 'generalissimos'
niet Rusland maar (west) Europa overnemen.

> [...]
> Misschien dat jij en ik het weer eens simpel over 't klimaat kunnen
> discussieren. Merk jij al iets van dat Grand Solar Minimum?

Als men op een spoor staat en een vrachttrein ziet aankomen, is het
wellicht verstandig om het spoor te verlaten?

Dus in plaats van naar lieden te luisteren die zelf (zo veel mogelijk
onopvallend) het spoor verlaten en daarbij anderen vertellen dat het gaat
om een 'locomotiefje' dat niet naderbij komt maar in de verte staat te
groeien. Hetgeen men dient te negeren zodat meer tijd overblijft voor
'belangrijkere zaken'?

Uiteraard is het idee van de gebruikelijke alarmistische slogans ('het
milieu', 'de democratie', 'nooit meer' e.d. -- die in een nieuwe
totale oorlog 'moeten worden verdedigd') af te leiden naar echte
onderwerpen zoals de woeker daarachter. En dat ook nog zonder dat
het al te veel tijd kost, want het moet zonder subsidie of
'wiedergutmachung'. :-)

Cees Camphuis

Jan 31, 2024, 10:37:41 AMJan 31
Op 31-1-2024 om 16:21 schreef KPGH:

> Wat precies is gebeurd weet ik ook niet.
>
> Maar goed mogelijk lijkt dat het begin van het conflict rond Ukraine
> onderdeel was van een 'clandestine operation' waarbij Rusland in een
> invasie werd gelokt

Waarom verslijt jij Poetin voor dom, KPGH?

Omnibus

Jan 31, 2024, 1:15:29 PMJan 31
Op 31/01/2024 om 16:37 schreef Cees Camphuis:
Omdat hij er geen snars van snapt, hetgeen hij
tracht te camoufleren met interessant doenerij
en quasi "geleerd" klinkend taalgebruik.

KPGH

Jan 31, 2024, 2:49:03 PMJan 31
Cees Camphuis <CeesCa...@ziggo.nl> wrote on Wed 31 Jan 2024
04:37:35p:
Had wellicht meer met desinformatie, infiltratie en/of opinies van
verschillende facties binnen en rond het regime te maken, dan met 'dom'?

De relatief snelle reactie toen men zich realiseerde dat er iets ernstig
mis was, en een nieuw front opende waar met het initiatief had in plaats
van het oude front te blijven verdedigen, leek allerminst 'dom'.

Zoals JM Keynes het uitdrukte:
"When the facts change, I change my mind. What do you do, sir?"

'Dom' lijkt meer dat het de biden admin en de daaromheen dansende
Europese regenten op hetzelfde trommeltje bleven slaan nadat de coup
mislukte; de 'facts on the ground' zich hadden gewijzigd; en ook die
sancties niet werkte.

Het enige wat kennelijk werkte was het opblazen van Nordstream waarvan
o.a. het regime in Duitsland nu afleidt met idioot gekrijs over dat
'Ukriane moet winnen' omdat 'putin' anders geheel Europa onder de voet
loopt. :-)

Cees Camphuis

Feb 1, 2024, 1:34:11 AMFeb 1
Op 31-1-2024 om 20:49 schreef KPGH:
Vertel 's wat over die verschillende facties binnen en rond het regime?

KPGH

Feb 1, 2024, 7:09:34 AMFeb 1
Cees Camphuis <CeesCa...@ziggo.nl> wrote on Thu 01 Feb 2024
07:34:04a:

> Vertel 's wat over die verschillende facties binnen en rond het
> regime?

Iedere organisatie kent imho formeel of informeel een dominante centrale
leiding (leider) met daar omheen (verticale/top-down) strata (facties)
die de divergerende belangen van de verschillende klassen binnen de
organisatie vormen.

En met betrekking tot die klassen weer (horizontale) facties die de
divergerende belangen daarbinnen vertegenwoordigen.

Wat structuren van organisaties naar ik me voorstel vooral van elkaar
onderscheidt, is waar de accenten liggen wat betreft de horizontale en
verticale communicatielijnen tussen de verschillende (belangen-)
cohorts, en in verband met geweldsmonopolies (waaronder staten) welk
deel van het belangenconglomeraat (conceptueel) beter af zou zijn bij
zonder het monopolie? :-)

https://theconversation.com/one-mans-freedom-fighter-can-we-ever-define-terrorism-11051

Cees Camphuis

Feb 1, 2024, 7:54:04 AMFeb 1
Op 1-2-2024 om 13:09 schreef KPGH:
Maar door welke factie is Poetin nou in de val gelokt dan?

Jos Bergervoet

Feb 1, 2024, 10:24:06 AMFeb 1
On 1/31/2024 10:34 AM, Pandora wrote:

> Ik weet bij die warrige, wijdlopige schrijfsels van KPGH nooit waar ik
> op moet reageren.

> ... Merk jij al iets van dat Grand Solar Minimum?

Het kan best zijn dat dat de pointe was! Maar het intreden van zo'n
"grand" minimum duurt meerdere decennia. De normale, snellere
variaties zijn wel duidelijk aan het uitslingeren sinds 1975:
http://wso.stanford.edu/gifs/north.gif (Wilcox/Stanford observatory)

Voordat in en rondom het zonnestelsel alles erdoor wordt beinvloed
kan het nog wel een paar jaar duren (zo lang duurt het voor die
variaties door ijle gaswolken etc. heen bewegen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Heliospheric_current_sheet )

En daarna zou de invloed te merken zijn in meer wolkvorming, door
meer condensatiekernen omdat geladen kosmische deeltjes minder
worden geblokkeerd. (NB: zoals je wel weet is de eigenlijke daling
in zonnestraling bij een grand solar maximum verwaarloosbaar!)

Van die extra wolken is wellicht al iets te merken, we hebben de
laatste zomers niet meer maandenlange brandende zon bij wolkenloze
hemel gehad, wat in de jaren daarvoor een opvallend weertype was...

Maar of er al duidelijke concensus is? Niet zo veel... Oordeel zelf:
https://www.google.com/search?q=cloud+formation+increasing+cosmic+rays

--
Jos

R.PhillihPs

Feb 1, 2024, 10:57:21 AMFeb 1
Op woensdag 31 januari 2024 om 16:37:41 UTC+1 schreef Cees Camphuis:
Poetin wil alles kapot maken in het westen zodat zijn vriendjes zijn ideeen
naar binnen kunnen schuiven. Ik waarschuw wel als ik weer boelshit van
hem zie. Een voorproefje:
https://www.nu.nl/buitenland/6299890/oekraine-krijgt-miljardensteun-van-eu-nu-ook-dwarsligger-hongarije-akkoord-is.html
Orban had geen keus meer. Ze wilden Hongarije een periode van stemrecht uitsluiten.
Poetin overspeelde zijn hand omdat hij de centen niet meer heeft. Dat is
dan dom. Begraaip jaai maai?

Henk

Feb 1, 2024, 11:01:05 AMFeb 1
In die grafiek lijken de magnetische fluctuaties eerder uit te dempen ?

Een lagere magnetische veldsterkte betekent meer zonnevlekken ?

> [...]
> hemel gehad, wat in de jaren daarvoor een opvallend weertype was...
>
> Maar of er al duidelijke concensus is? Niet zo veel... Oordeel zelf:

Stop de omvolking

Jos Bergervoet

Feb 1, 2024, 12:06:53 PMFeb 1
On 2/1/2024 5:01 PM, Henk wrote:

> In die grafiek lijken de magnetische fluctuaties eerder uit te dempen ?

Precies, dat doen ze in een grand minimum.

> Een lagere magnetische veldsterkte betekent meer zonnevlekken ?

De meeste zonnevlekken zijn er normaliter bij het wisselen van de
polariteit (iedere 11 jaar). Als het veld zwakker is hebben die
wisselingen blijkbaar een zwakker effect en zijn er daardoor
ook minder vlekken.
https://en.wikipedia.org/wiki/Solar_minimum#Grand_solar_minima_and_maxima

(Maar voor de invloed op de aarde is dat niet waar het om gaat...)

--
Jos

Pandora

Feb 2, 2024, 4:29:04 AMFeb 2
Op 01-02-2024 om 16:23 schreef Jos Bergervoet:
De laatste jaren zijn juist bovengemiddeld zonnig geweest. 2018, 2019,
2020, 2022, 2023 staan allemaal in de top 10 van de meest zonnige jaren:

https://www.knmi.nl/nederland-nu/klimatologie/lijsten/jaarextremen/jaar

Jos Bergervoet

Feb 20, 2024, 3:40:22 AMFeb 20
On 2/2/2024 10:29 AM, Pandora wrote:

> De laatste jaren zijn juist bovengemiddeld zonnig geweest.

De vijf weken lange hittegolven laten het al een paar jaar afweten...

> 2018, 2019,
> 2020, 2022, 2023 staan allemaal in de top 10 van de meest zonnige jaren:
>
> https://www.knmi.nl/nederland-nu/klimatologie/lijsten/jaarextremen/jaar

Je ziet het, een duidelijke concensus is er zelfs niet in nl.politiek,
een doorgaans erg gezapig en gelijkgestemd clubje...

--
Jos

Pandora

Feb 20, 2024, 4:43:51 AMFeb 20
Op 20-02-2024 om 09:40 schreef Jos Bergervoet:

> De vijf weken lange hittegolven laten het al een paar jaar afweten...

Hittegolven in NL duurden tot nu toe hooguit 18 dagen (in 1975).
We hebben nog hittegolven gehad in 2018 (2x), 2019 (2x), 2020, 2022:

https://www.knmi.nl/nederland-nu/klimatologie/lijsten/hittegolven

Edmund

Feb 20, 2024, 5:31:58 AMFeb 20
Sinds 1901 telt het KNMI het aantal landelijke hittegolven. In 2016
hebben we de temperatuurreeksen van de vijf oudste KNMI-meetstations
HERZIEN EN HERBEREKENINGEN gedaan. Voor het station De Bilt waren de
benodigde temperatuurcorrecties op warme, zonnige zomerdagen het grootst.

DIT HEEFT ERTOE GELEID DAT EEN AANTAL HITTEGOLVEN VOOR 1951 ZIJN KOMEN
TE VERVALLEN.

hahahahahahhaahhaa je wil het echt niet bevatten he.

--
-------------
FREE ASSANGE

Edmund

Pandora

Feb 20, 2024, 6:08:57 AMFeb 20
Op 20-02-2024 om 11:31 schreef Edmund:
Dat heeft te maken met een inhomogeniteit in de meetreeks als gevolg van
"een combinatie van de overgang van de pagode naar de Stevenson
thermometerhut in 1950 en een verplaatsing van de metingen van een
beschutte naar een open locatie in 1951."

Voor de begrijpende lezertjes leggen ze het hier allemaal nog eens
duidelijk uit:

https://www.knmi.nl/over-het-knmi/nieuws/homogenisatie-zorgt-voor-betrouwbare-temperatuurreeksen

https://klimaatveranda.nl/2019/07/22/analyse-van-de-knmi-homogenisatie/

https://klimaatveranda.nl/2019/10/24/robuustheid-van-homogenisatie-van-knmi-onderzocht/

Cees Camphuis

Feb 20, 2024, 6:28:54 AMFeb 20
Op 20-2-2024 om 12:08 schreef Pandora:
En volkomen toevallig kwam dat de klimaatalarmisten goed uit.
Je weet écht héél zeker dat er bij een tegenovergesteld resultaat
soortgelijk zou zijn gehandeld?

Edmund

Feb 20, 2024, 6:43:22 AMFeb 20
Natuurlijk weet ons sufkutje dat zeker, alleen door een toevallige loop
v omstandigheden zijn er UITSLUITEND "homogenisaties" naar een kouder
verleden EN warmer heden.
Wat een toeval he.

Ons sufmutsje heeft vast nog wel 400 links waar ze helder gaan uitleggen
dat gletsjers smelten door kou en aanvriezen bij warmte.

Pandora

Feb 20, 2024, 7:05:36 AMFeb 20
Op 20-02-2024 om 12:28 schreef Cees Camphuis:
Dat laat de meteoroloog koud.

> Je weet écht héél zeker dat er bij een tegenovergesteld resultaat
> soortgelijk zou zijn gehandeld?

Ik heb geen reden om dat te betwijfelen.

Sam Kafka

Feb 20, 2024, 7:27:03 AMFeb 20
Jos Bergervoet <Jos.ber...@xs4all.nl> kirjutas:

>De vijf weken lange hittegolven laten het al een paar jaar afweten...

Twee jaar geleden was het in Engeland zó bloedheet dat het vliegverkeer
op Luton Airport ernstig gehinderd werd door het smeltend asfalt van de
start- en landingsbanen. Desondanks wist de Engelse blogger en klimaat-
ontkenner Dr Richard North nog een plekje te verzinnen, ergens in het
Noordelijke IJszeegebied, waar het die dagen toevallig net even wat
kouder was dan normaal.

Ik heb daar toen een ironisch commentaar op gepost, iets in de geest
van: "ik sta hier met mijn schoenzolen vastgekleefd in het asfalt, maar
gelukkig is het wel lekker koud in de Berinzee. Inderdaad valt het
allemaal wel mee met die klimaatopwarming." Dr Richard North heeft mij
toen als dank verbannen van zijn blog, wat ik niet erg sportief van hem
vond, maar ik was het gewend, want hij had dat al een paar keer eerder
met mij gedaan.

>Je ziet het, een duidelijke concensus is er zelfs niet in nl.politiek,
>een doorgaans erg gezapig en gelijkgestemd clubje...

Onzin. Er wordt hier over heel veel zaken diametraal van mening
verschild. Ter informatie: ik heb jou nu bij het clubje "Typisch Regs"
ingedeeld. Nauw verwant aan Wappie Edmund, die ik heb leren kennen als
net zo'n oppervlakkige, nietzeggende kletskous als jij.

--
Sam Kafka

Pandora

Feb 20, 2024, 7:27:31 AMFeb 20
Op 20-02-2024 om 12:42 schreef Edmund:
Nee, logisch als je het meetstation van een beschutte (vóór 1951) naar
een open locatie verplaatst. Een beschutte locatie is immers meestal warmer.

Die nieuwe locatie is in overeenstemming met de internationale
richtlijnen van de WMO zoals aangegeven in de "Guide to Instruments and
Methods of Observation Volume I – Measurement of Meteorological
Variables", sectie 1.3.3.1(b):

"The site should be well away from trees, buildings, walls or other
obstructions."

https://library.wmo.int/records/item/68695-guide-to-instruments-and-methods-of-observation

het varken van Breslau

Feb 20, 2024, 7:35:35 AMFeb 20
Nog buiten geweest de afgelopen jaren? Of zit je op een gesloten afdeling.

--
"'Why not alter the habits of a lifetime and speak with candour?'
asked Shimrod.

Sam Kafka

Feb 20, 2024, 9:01:36 AMFeb 20
PADVINDER MAGERMANS <man...@gmail.com> KREUNDE:

>LIJKT MIJ TERECHT JIJ BENT NL EEN MISSELIJK MAKEND FIGUUR EN WIJ VAN
>NL.POLITIEK ZIJN JOU DAN OOK LIEVER KWIJT DAN RIJK 🤮🤮🤮

WIJ VAN WC-EEND ADVISEREN WC-EEND !!!

--
KAFKA

Edmund

Feb 20, 2024, 9:50:49 AMFeb 20
Je bent werkelijk nog te stom om te begrijpen wat ik schreef.

De ongekruisigde (ds. dr. in de kerk van Roodkapje)

Feb 20, 2024, 10:16:31 AMFeb 20
Mijn indruk is dat jij zelf niet de strekking begrijpt van wat
je schrijft, laat staan dat je een doordachte, doortimmerde,
logische onderbouwing - zoals Pandora die geeft - zou kunnen
bevatten. Je reageert dan ook niet inhoudelijk op haar betoog
maar begint een suffe ad-hominem, zoals je eerder ook tegen
Marion Koopmans deed. Nu ga jij natuurlijk schrijven dat mijn
verhaal ook een ad-hominem is, echter er is wel een verschil
(weet je wat dat is?)

Jos Bergervoet

Feb 20, 2024, 3:57:15 PMFeb 20
On 2/20/2024 1:26 PM, Sam Kafka wrote:
> [...]
> toen als dank verbannen van zijn blog, wat ik niet erg sportief van hem
> vond, maar ik was het gewend, want hij had dat al een paar keer eerder

O, dus hij toont wel mededogen en laat je dan toch steeds weer toe?!
(De man is duidelijk niet van deze tijd...)

--
Jos

Jos Bergervoet

Feb 20, 2024, 4:08:03 PMFeb 20
On 2/20/2024 1:05 PM, Pandora wrote:

> Dat laat de meteoroloog koud.

> Ik heb geen reden om dat te betwijfelen.

In de fysica gebeurt het wel vaker dat gemeten data gereviseerd
worden. Het aanzien en de perceptie van betrouwbaarheid wordt daar
doorgaans dan toch door geschaad. (Ook al is er geen reden tot
twijfel, de andere fysici gaan toch denken dat als het de eerste
keer fout was dat het dan nu ook wel weer fout kan zijn!)

--
Jos

Sam Kafka

Feb 20, 2024, 4:18:57 PMFeb 20
Jos Bergervoet <Jos.ber...@xs4all.nl> kirjutas:

>O, dus hij toont wel mededogen en laat je dan toch steeds weer toe?!

Een andere keer bekloeg de geachte Dr zich erover dat hij en zijn blog
niet serieus genomen werden, of eigenlijk in feite totaal genegeerd,
door de Britse schrijvende pers (zeg maar de vermaledijde MSM).

"Tja, wat verwacht je anders van ze als je ze steeds maar weer bespot en
belachelijk maakt in jouw blog?" commentaarde ik toen in antwoord op
zijn verzuchting.

En ja hoor, daar kreeg ik alweer een Ban aan mijn palmares toegevoegd!

Waarmee maar weer eens ten overvloede werd bewezen dat politiek rechts
weliswaar de mond vol heeft van "freedom of speech", maar dan uiteraard
alleen als het ze zelf goed uitkomt.

>(De man is duidelijk niet van deze tijd...)

Ach, een nieuw gmail accountje is natuurlijk zo gemaakt en achter een
vpn valt nogal lastig te filteren.

--
Sam Kafka

Omnibus

Feb 20, 2024, 7:20:03 PMFeb 20
Op 20/02/2024 om 11:31 schreef Edmund:
Het verzinnen van meetresultaten, dan wel verandering
van normen en/of criteria is de eenvoudigste manier om
nepgegevens in te brengen in de discussies over al die
niet bestaande klimaatveranderingen.
Je kunt hierbij het best de vergelijking maken met de
z.g. "grote leugen". Dat was ooit een noodzakelijk
leugentje om bestwil: de partners erkenden dan dat een
of twee van hen waren vreemd gegaan wat ooit nodig was
omdat je zonder zo'n formele reden niet kon scheiden.
Iedereen wist dat het gelogen was, maar alleen zo kon
men het doel bereiken, n.l. echtscheiding in overleg.

--
All animals are equal. But some animals are more equal than others.

Omnibus

Feb 20, 2024, 7:24:20 PMFeb 20
Op 20/02/2024 om 12:08 schreef Pandora:
Hoe het belazeren van de kluit tot het door de bedriegers
gewenste resultaat leidt! Het is wel mooi dat ze zelf niet
eens door hebben dat ze net zo dom als Fred Kaps zijn, als
die zo dom zou zijn geweest zijn grootste truc nog tijdens
de voorstelling aan zijn eigen publiek te komen uitleggen!

Omnibus

Feb 20, 2024, 7:25:31 PMFeb 20
Op 20/02/2024 om 13:27 schreef Pandora:
Nog meer erkenning van het gegeven dat hier dus zeer
eenvoudig goocheltrucs mogelijk zijn die tot totaal
andere resultaten kunnen leiden. Fred Kaps zou zo'n
domme fout echt niet maken, zoals ik net heb gezegd!

Edmund

Feb 21, 2024, 3:55:14 AMFeb 21
Ach onze vrind Heller en vele anderen hebben laten zien dat de meeste vd
MEETSTATIONS!!!! in kan het niet genoeg benadrukken en zal zo vertellen
waarom, helemaal niet voldoen aan de eisen die de klimaatwappies er zelf
aan stellen.
De meeste zijn van aanvankelijk geplaatst in een buitengebied inmiddels
netjes ombouwd door steden, geasfalteerde parkeerplaatsen en naast
uitlaten v verwarmingen en airco's.
Tot zo ver de meetstations waar ze nog een thermometer gebruiken.
Nog veel leuker is het dat de meeste "meetstations" helegaal geen
thermometer hebben, daar wordt de gewenste temperatuur gewoon verzonnen.
Het is echt vele malen leuker en zotter dan iemand zou verwachten, als
er een schaarse goed opgestelde meter is dan wordt die zonder
uitzondering "gehomogeniseerd" met de meters die boven een verwarming
of op een parkeerplaats staan.
Niet de goede meting wordt gebruikt, nope de verwarmde metingen zijn
leidend, je vraagt je af waarom he.

het varken van Breslau

Feb 21, 2024, 4:04:27 AMFeb 21
Een beetje wetenschapper houdt daar vanaf de allereerste meting al
rekening mee...

--
"nl.politiek is als het roken:je weet dat het slecht voor je is, maar
je kunt er niet afbijven."

Edmund

Feb 21, 2024, 5:02:36 AMFeb 21
Ze moesten wel omdat ze betrapt zijn op het uitpoetsen van de meeste
hittegolven v h verleden.
Sommige mensen vroegen zich af hoe je tot laten we zeggen van 1900 tot
1950 27 hittegolven gehad kunt hebben maar van 1900 tot 2020 nog maar 11.
Best wel gek he.

Het is geen grap zo doen ze het echt over de hele wereld en toch zijn er
mensen - hele domme weliswaar - die deze komische tak serieus nemen.

De ongekruisigde (ds. dr. in de kerk van Roodkapje)

Feb 21, 2024, 6:11:52 AMFeb 21
Je projecteert je eigen domheid op anderen. Deskundigen die ermee
bezig zijn hebben al lang de waarde van de data ingeschat en
meegenomen in hun modellen. Dat jij dat blijkbaar niet begrijpt
wijst op een grote mate van domheid, die je compenseert met een
grote bek. Dat werkt dus niet en je zorgt er alleen maar voor dat
je steeds minder serieus wordt genomen.

De ongekruisigde (ds. dr. in de kerk van Roodkapje)

Feb 21, 2024, 6:12:55 AMFeb 21
On 2024-02-21, De ongekruisigde (ds. dr. in de kerk van Roodkapje) <verst...@holymen.invalid> wrote:

> [...]
> wijst op een grote mate van domheid, die je compenseert met een
> grote bek. Dat werkt dus niet en je zorgt er alleen maar voor dat

Eiverige Edmund stel ik voor als jouw nieuwe handle.

Cees Camphuis

Feb 21, 2024, 6:22:37 AMFeb 21
Op 21-2-2024 om 12:12 schreef De ongekruisigde (ds. dr. in de kerk van
Roodkapje):
Wat is Eiverig?

De ongekruisigde (ds. dr. in de kerk van Roodkapje)

Feb 21, 2024, 7:17:49 AMFeb 21
Een ijverig iemand die het weliswaar probeert maar het steeds
verkeerd heeft en dus eiverig schrijft.

Omnibus

Feb 21, 2024, 9:24:04 AMFeb 21
Op 21/02/2024 om 12:11 schreef De ongekruisigde (ds. dr. in de kerk van
Roodkapje):
Inhoudsloosheid krijgt hier steeds meer namen en gezichten.

De ongekruisigde (ds. dr. in de kerk van Roodkapje)

Feb 21, 2024, 9:52:27 AMFeb 21
On 2024-02-21, Omnibus <zoz...@fakeadressnomail.be> wrote:
> Op 21/02/2024 om 12:11 schreef De ongekruisigde (ds. dr. in de kerk van
> Roodkapje):
>>

> Inhoudsloosheid krijgt hier steeds meer namen en gezichten.

Goh... Je hebt een spiegel gevonden en jezelf aangekeken?

Manok62

Feb 21, 2024, 4:03:12 PMFeb 21
Op 21-2-2024 om 15:52 schreef De ongekruisigde (ds. dr. in de kerk van
Roodkapje):

Gaaaaaaaaap...

--
Sgtmarnszm Royal Dutch Marines
Ned Nieuw Guinea 030162-301062

Sam Kafka

Feb 21, 2024, 4:47:05 PMFeb 21
Padvinder Magermans <man...@gmail.com> geeuwde:

>Gaaaaaaaaap...

Zuster! Padvinder Magermans wil naar bedjetoe!

--
Sam Kafka