Religie is een psychische stoornis

rolluf de polluf

Het wordt tijd dat die mensen genezen worden....

Jeroen ter Hofstede

Orac

"Jeroen ter Hofstede" <jeroen.te...@wanadoo.nl> schreef in bericht

> [...]

Religeuzen zijn eveneens psychisch gestoorde trollen.

rolluf de polluf

Orac schreef:

:o) Trollen verzieken misschien alleen usenet, religieuzen verzieken een
hele maatschappij...

rolluf de polluf

rolluf de polluf

Bul Super schreef:

> Het wordt tijd dat we mensen eens met rust laten, ipv dat jouw soort
> grote bek de agenda dicteert.

Waarom mogen religieuzen wel homo's beledigen en discrimineren? Het moet
wel van beide kanten komen....

Bul Super

rolluf de polluf wrote:

> Het wordt tijd dat die mensen genezen worden....

Jeroen ter Hofstede

Kijk, nou hebben we het ergens over. Wat zit je nou te zeiken over
religie? Alsof ieder religieus mens homo's discrimineert.

Pak probleemgedrag aan. Maak het jezelf niet te makkelijk door lekker
generaliserend een hele bevolkingsgroep af te zeiken.

rolluf de polluf

Jeroen ter Hofstede schreef:

Religieuzen zijn gehersenspoeld met sektarische onzin en proberen
anderen hun onzin op te leggen. Ook de katholieken en protestanten doen
dat. Ze zijn gewoon ziek...

Klaas Komt!

Op Tue, 12 Jul 2005 15:02:57 +0200 kwam uit het klavier van Bul Super
onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht:

Ik vind dat je mensen in hun religie mag beledigen en kwetsen.
Religieuzen vallen immers ook ongelovigen lastig met hun gezever.

Uiteraard vind ik wel dat je de rechten van religieuzen moet
respecteren. Dus geen fysieke belemmeringen opwerpen.

--
NH.
*homepage http://www.nholtz.dds.nl *blog http://blogger.xs4all.nl/nholtz *

Klaas Komt!

Op 12 Jul 2005 06:10:45 -0700 kwam uit het klavier van Jeroen ter Hofstede

onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht:

> Kijk, nou hebben we het ergens over. Wat zit je nou te zeiken over
> religie? Alsof ieder religieus mens homo's discrimineert.

Ook het beledigen van homo's moet onder de vrijheid van meningsuiting
vallen. net zoals het kwetsen van religieuzen.

Jeroen ter Hofstede

Klaas Komt! wrote:

> Ook het beledigen van homo's moet onder de vrijheid van meningsuiting
> vallen. net zoals het kwetsen van religieuzen.

Daar valt over te praten. Ik wilde het alleen even niet te ingewikkeld
maken voor rolluf.

Jeroen ter Hofstede

Zeg, lees je wel eens wat er op je gereageerd is? Of blijf je gewoon je
mantra spuwen?

Klaas Komt!

Op 12 Jul 2005 06:23:11 -0700 kwam uit het klavier van Jeroen ter Hofstede

onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht:

> Klaas Komt! wrote:

Ik zag ook nog niet dat Rolluf de hele nieuwsgroep al had volgeplempt
met zijn stelling.

rolluf de polluf

Jeroen ter Hofstede schreef:

Het probleem met die religieuzen is dat zij vanalles mogen roepen en als
er iets teruggeroepen wordt, volgen er rechtzaken, lastercampagnes en
-zoals nu ook blijkt- moor.

rolluf de polluf

rolluf de polluf schreef:

d.

yew betcha

"Jeroen ter Hofstede" <jeroen.te...@wanadoo.nl> wrote in message

> Zeg, lees je wel eens wat er op je gereageerd is? Of blijf je gewoon je
> mantra spuwen?

Rolluf de Polluf verveelt zich en dus plempt hij nieuwsgroepjes vol. Soort
van Thé, maar dan met een nichterige falset.

In de killfile d'r mee, dacht ik al tijden geleden. Filteren op IP adres,
want anders blijft hij weer opduiken.

rolluf de polluf

Klaas Komt! schreef:

> [...]
> onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht:

> Ik zag ook nog niet dat Rolluf de hele nieuwsgroep al had volgeplempt

rolluf Schrijft men zonder hoofdletter.

Klaas Komt!

Op Tue, 12 Jul 2005 15:31:34 +0200 kwam uit het klavier van rolluf de polluf

onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht:

> rolluf de polluf schreef:

Wat moordlust betreft; Atheisistische regimes spannen wat dat betreft de
kroon. Het merendeel van de 200 miljoen doden van de 20e eeuw zijn gevallen
onder de atheisten Hitler, Stalin, Mao en Pol-Pot.

rolluf de polluf

Klaas Komt! schreef:

> [...]
> kroon. Het merendeel van de 200 miljoen doden van de 20e eeuw zijn gevallen
> onder de atheisten Hitler, Stalin, Mao en Pol-Pot.

En voor het gemak laten wie de andere 5000 jaar even achterwegen? In die
tijd is er geen mens omwille van een of andere 'god' omgebracht, hč?

Jeroen ter Hofstede

Klaas Komt! wrote:
> [...]
>
> Ik vind dat je mensen in hun religie mag beledigen en kwetsen.
> Religieuzen vallen immers ook ongelovigen lastig met hun gezever.

Ik heb zelden zulk gezever van jou gelezen.

Kun je ook hier achter staan?

"Ik vind dat je homo's in hun seksuele geaardheid mag beledigen en
kwetsen. Homo's vallen immers ook hetero's lastig met hun
nichterigheid."

"Ik vind dat je vrouwen in hun sekse mag beledigen en kwetsen. Vrouwen
vallen immers ook mannen lastig met hun vrouwelijkheid."

"Ik vind dat je Duitsers voor nazistische moffen mag uitmaken. Duitsers
vallen immers ook Nederlanders lastig met hun nazistisch gebral."

"Ik vind dat je usernetters mag uitmaken voor neo-nazi's, fascisten,
lafbekken, moordenaars en Buitengewoon Minderwaardige Mensen(*).
Usenetters vallen immers ook mensen lastig met hun ideeën."

"Ik vind dat je alle Marokkanen voor criminelen mag uitmaken.
Marokkanen vallen immers ook mensen lastig met hun criminele gedrag."

Het is toch eigenlijk zo eenvoudig. Pak geen groep op basis van gedrag
van een deel van hen. Pak dat deel aan, op hun gedrag.

Ga niet alle mensen kwetsen die een bepaald kenmerk hebben, omdat je
een keer last hebt gehad van een aantal mensen met dat kenmerk.

Ik kan niet geloven dat ik /jou/ dat moet uitleggen.

(*) Sorry, kon het even niet laten.

Bul Super

Klaas Komt! wrote:

> [...]
> kroon. Het merendeel van de 200 miljoen doden van de 20e eeuw zijn gevallen
> onder de atheisten Hitler, Stalin, Mao en Pol-Pot.

Hitler had het wel altijd over "de voorzienigheid".

Jeroen ter Hofstede

rolluf de polluf wrote:

> En voor het gemak laten wie de andere 5000 jaar even achterwegen? In die

> tijd is er geen mens omwille van een of andere 'god' omgebracht, hè?

Je snapt 't echt niet, he? Als zowel atheïsten als religieuzen mensen
ombrengen, is dat dus geen kenmerk van religieuzen alleen, en slaat het
dus als een tang op een varken om moordlust louter op het conto van
religie te schrijven.

Franneke

Klaas Komt! tikte:

> [...]
>
> Ik vind dat je mensen in hun religie mag beledigen en kwetsen.
> Religieuzen vallen immers ook ongelovigen lastig met hun gezever.

Logica is hier ver te zoeken, vrees ik.
Het was al beter geweest als er had gestaan: "Ik vind dat ik religieuzen die
mij lastig vallen met hun gezever, in hun religie mag beledigen en kwetsen."

Ook bij die stelling zet ik trouwens mijn vraagtekens, maar in ieder geval
tref je er geen onschuldigen mee.

Jeroen ter Hofstede

Waaruit dus het beperkte nut van killfiles blijkt. Replies blijf je
zien, en die zijn des te irritanter omdat je niet direct ziet waar het
over gaat.

Afgezien daarvan, en afgezien van het feit dat Google geen killfile
kent, komt iemand niet zo makkelijk in mijn killfile. Men moet dan op
zijn minst offtopic trollerig spammen. Die types van Tros Opgelicht
bijvoorbeeld.

Klaas Komt!

Op Tue, 12 Jul 2005 15:36:11 +0200 kwam uit het klavier van rolluf de polluf

> tijd is er geen mens omwille van een of andere 'god' omgebracht, hè?

dat beweer ik helemaal niet. Maar de misdaden van de Inquisitie zijn
natuurlijk heel klein bier vergeleken met de Goelags.

Klaas Komt!

Op Tue, 12 Jul 2005 15:51:33 +0200 kwam uit het klavier van Franneke

> [...]

> Ook bij die stelling zet ik trouwens mijn vraagtekens, maar in ieder geval

Je weet dat ik de vrijheid van meningsuiting heel belangrijk vind. Onder
die vrijheid valt ook het mij lastig vallen met religieus gezever. Onder
die vrijheid valt ook het uitmaken voor geitenneuker van aanhangers van
bepalade religies.

De vrijheid van meningsuiting is voor mij belangrijker dan het recht om
niet op je lange tenen te worden getrapt.

Klaas Komt!

Op 12 Jul 2005 06:36:49 -0700 kwam uit het klavier van Jeroen ter Hofstede

Het mag van mij allemaal. het valt m.i. onder de vrijheid van
meninsguiting.

> (*) Sorry, kon het even niet laten.

rolluf de polluf

Jeroen ter Hofstede schreef:

En ik spam niet en ben ook geen troll. Ik uit mijn mening als
niet-gelovige homosexuele jongen.

Zolang religieuzen zoals bijv. die lul van de EO (Andries Knevel) zijn
evangelische onzin mag uiten, uit ik ook mijn mening - ookal beschouwt
een ander het als onzin.

Franneke

Klaas Komt! tikte:

> [...]
>
> De vrijheid van meningsuiting is voor mij belangrijker dan het recht
> om niet op je lange tenen te worden getrapt.

Toch zit er een inkonsekwentie in jouw stelling.
Je beweert dat jij gelovigen mag lastigvallen omdat gelovigen jou ook
lastigvallen. Dat is dus jouw rechtvaardiging: iemand die mij lastigvalt mag
ik ook lastigvallen.
Maar hoe zit het dan met de gelovigen die jou *niet* lastigvallen? Die
hebben jou toch niks misdaan? Bij hen vervalt die rechtvaardiging dan toch?

Jeroen ter Hofstede

Klaas Komt! wrote:
> [...]
>
> De vrijheid van meningsuiting is voor mij belangrijker dan het recht om
> niet op je lange tenen te worden getrapt.

Een opmerking als "Religie is een psychische stoornis" of
"geiteneukers" heeft niets met meningsuiting te maken. Het is kwetsen
en schelden, /onder het mom van/ vrije meningsuiting.

rolluf de polluf

Jeroen ter Hofstede schreef:

Ja en religieuzen mogen blijkbaar wel ongehinderd homo's kwetsen? Ik
kwets die religieuze zieligerds gewoon terug.

D.E.

"Jeroen ter Hofstede" <jeroen.te...@wanadoo.nl> schreef in bericht

Tja, ik kijk wat er in die heilige boekjes staat en zou ze niet graag
volgen.
Oh er zitten elementen in die heel mooi zijn, maar er staan ook zat dingen
in
die van geen kant deugen. Dus ik moet er maar vanuit gaan dat die gelovigen
de goede dingen eruit halen en de rest laten liggen?
Ik vertrouw daar niet meer op. Waarom? Kijk maar eens naar de rechtzaak
van vandaag.

D.E.

"Klaas Komt!" <karoshi=@goddeloos.nl.invalid> schreef in bericht

> [...]
> gevallen
> onder de atheisten Hitler, Stalin, Mao en Pol-Pot.

Welke atheistische regimes? Volgens mij spoor je niet helemaal.

Klaas Komt!

Op Tue, 12 Jul 2005 16:06:37 +0200 kwam uit het klavier van Franneke

Dat geldt voor mij.

> Maar hoe zit het dan met de gelovigen die jou *niet* lastigvallen? Die
> hebben jou toch niks misdaan? Bij hen vervalt die rechtvaardiging dan toch?

IK zal gelovigen die mij niet lastigvallen inderdaad ook niet met mijn
gezever lastigvallen. En ik ben nog vrij tolerant. Jehova's die bij mij
langs komen zal ik altijd heel beleefd te woord staan bijvoorbeeld.

Op zich hoef je geen rechtvaardiging te hebben. Vrijheid van
meningsuiting is immesr een recht dat zonder meer geldt, dus ook als je
niet lastiggevallen bent.

D.E.

rolluf de polluf wrote:

> En voor het gemak laten wie de andere 5000 jaar even achterwegen? In die

> tijd is er geen mens omwille van een of andere 'god' omgebracht, hč?

Je snapt 't echt niet, he? Als zowel atheďsten als religieuzen mensen

ombrengen, is dat dus geen kenmerk van religieuzen alleen, en slaat het
dus als een tang op een varken om moordlust louter op het conto van
religie te schrijven.

-----------------------------------

Bij die religies staat dat vaak in hun doctrines.

rolluf de polluf

D.E. schreef:

Exact!

D.E.

"Klaas Komt!" <karoshi=@goddeloos.nl.invalid> schreef in bericht
.
Ja dat begrijpen sommigen niet, die deken dat je dan meteen zou inzien
dat zij gelijk hebben. Maar goed opgelost.

D.E.

"Franneke" <fran...@hotmail.com> schreef in bericht

Nee hoor, hun geloofsovertuiging beinvloed de leefwereld altijd.
Dus gewoon aanpakken.

Klaas Komt!

Op 12 Jul 2005 07:10:50 -0700 kwam uit het klavier van Jeroen ter Hofstede

Daar denken wij dan anders over. het is gewoon een meningsuiting,
ongeacht het feit dar=t er lieden zijn die zich geketst voelen. Als je
het eventuele "gekwest" zijn als maat neemt kun je niets meer zeggen.
Dan zou ook iedere dominee of imam de mond gesnoerd worden. Er zijn
immesr zat atheisten die een verwijzing naar het hellevuur als kwetsend
ervaren. Communisten mogen dan ook niets meer zeggen, er zijn immers zat
kapitalisten die hun taal als zeer kwetsend ervaren.

"Schelden doet geen pijn" heb ik altijd geleerd.

Message has been deleted

Klaas Komt!

Op Tue, 12 Jul 2005 16:16:02 +0200 kwam uit het klavier van D.E.

onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht:

> "Klaas Komt!" <karoshi=@goddeloos.nl.invalid> schreef in bericht

> Welke atheistische regimes? Volgens mij spoor je niet helemaal.

dat staat toch heel duidelijk boven jouw zin:

"Hitler, Stalin, Mao en Pol-Pot."

Of wil je hun misdaden ontkennen?

Franneke

Klaas Komt! tikte:

Goed; dan zijn we het wel ongeveer eens.
Persoonlijk vind ik overigens dat achterlijke gescheld van wijlen Van Gogh
en sommige van onze eigen potsers weinig te maken hebben met vrije
meningsuiting. Het mag wel, in de zin dat het niet verboden is, maar het
duidt op een ernstig gebrek aan innerlijke beschaving.

Klaas Komt!

Op Tue, 12 Jul 2005 16:28:31 +0200 kwam uit het klavier van Franneke

Dat is een heel ander verhaal. Een meningsuiting in de zin van
vrije-meningsuiting is natuuurlijk iets heel anders dan beschaafd
gedrag.

Franneke

Klaas Komt! tikte:

> [...]

> Dat is een heel ander verhaal. Een meningsuiting in de zin van
> vrije-meningsuiting is natuuurlijk iets heel anders dan beschaafd

Sterker nog: je kan je afvragen of iemand uitschelden voor bijv. islamlul of
geitenneuker nog wel als een mening te verkopen is.

rolluf de polluf

Franneke schreef:

En homo's kwetsen wordt in dit land tegenwoordig als normaal beschouwd...

Klaas Komt!

Op Tue, 12 Jul 2005 16:38:02 +0200 kwam uit het klavier van Franneke

Ook onbeschaafd tokkie gedrag valt er onder. Anders krijg je van dat B55
gezever, van "fascisme is geen mening, maar een misdaad". En vul voor
"fascisme" dan maar een willekurige zaak in die bij jou gevoelens van
afschuw veroorzaken.

Franneke

rolluf de polluf tikte:

Dat was vroeger juist veel erger. Dankzij "pim" is de situatie wat
verbeterd, maar deze begint nu langzaamaan weer bergafwaarts te gaan.
Weet je wat pas echt salonfähig is onder de neo-politiek-correcten? Het
kwetsen van moslims.

Jos Horikx

On Tue, 12 Jul 2005 16:38:22 +0200, rolluf de polluf
<roll...@hotmail.com> wrote:

>En homo's kwetsen wordt in dit land tegenwoordig als normaal beschouwd...

Anderszins is het echter ook bevreemdend dat het beschimpen van
ideeën (en dus het gedrag dat daar uit voortvloeit) onmiddellijk,
automatisch en bijna mechanisch wordt vertaald als het beschimpen
van mensen of groeperingen...

JH

Klaas Komt! wrote:

>Ik heb zelden zulk gezever van jou gelezen.
>
>Kun je ook hier achter staan?

Zo moeilijk is dat toch niet?
Hij zegt dat je mensen _in_hun_religie_ mag beledigen.
Dus als volgens een geloofsboekje homo's van een rots (of flatgebouw, wat
sommige praktische zaken betreft geldt de letterlijkheid van sommige heilige
boekjes blijkbaar niet) mogen worden gedonderd, waarom mag je daar niet al
die specifieke geloofsaanhangers op aanspreken? *Zij* legitimiteren die
haat, louter door *dat* geloof aan te hangen.

> "Ik vind dat je homo's in hun seksuele geaardheid mag beledigen
> en kwetsen. Homo's vallen immers ook hetero's lastig met hun
> nichterigheid."

Is het hetero lastigvallen inherent aan nichterigheid? (Zoals het homo
lastigvallen dat wel is aan 1 bepaalde godsdienst.)
Overigens vind ik die über-homo's van de Canal-parade met hun
superioriteitswaan ook behoorlijk irri.

> "Ik vind dat je vrouwen in hun sekse mag beledigen en kwetsen.
> Vrouwen vallen immers ook mannen lastig met hun vrouwelijkheid."

Sommige wijven maken dan ook gruwelijk misbruik van hun sekse. Waarom zou ik
ze dan en daar niet fijntjes op mogen wijzen?
Overigens is vrouwelijkheid een aangeboren eigenschap. Voor een geloof kies
je ad ultimo.

<rest voorbeelden geknipt>

Ik vind dat je nazi's in hun nazidom mag beledigen en kwetsen.
Nazi's vallen immers ook anderen lastig met hun fascisme.

Kun je ook /hier/ niet achter staan?

Ik kan niet geloven dat ik /jou/ dat moet uitleggen.

--
"I'm surprised that people can embrace Islam, the least huggable of
all religions." Salman Rushdie