Moord op Fortuyn was geen politieke moord !?

0 weergaven
Naar het eerste ongelezen bericht

Achim

ongelezen,
15 apr. 2003 15:59:1115-04-2003
aan
Wat mij in de uitspraak het meest frappeerde is, dat de rechter de
moord niet als "politieke moord" wilde bestempelen.
Ik had graag gezien, dat de rechter ons dan even uitlegt wat hij dan
wel als een politieke moord ziet. Als dit geen politieke moord was,
wat dan wel? Ik vind eerlijk gezegd dat we recht hebben op
argumentatie voor dat onnavolgbare standpunt.
Hoewel ik de straf sowieso te laag vind, is dat nog tot daar aan
toe, maar gezwets door de rechter wordt me te gek.

Achim

mijnheer van Dale

ongelezen,
15 apr. 2003 16:04:5815-04-2003
aan

"Achim" <ac...@dall.net> wrote in message

Troost je , ´t OM gaat in hoger beroep .

Willem

ongelezen,
15 apr. 2003 16:17:2015-04-2003
aan

"mijnheer van Dale" <wac...@ntwoord.nl> schreef in bericht

Waar heb je dat vandaan bron graag?
Willem

Willem

ongelezen,
15 apr. 2003 16:19:1815-04-2003
aan

"Achim" <ac...@dall.net> schreef in bericht

Nederland kent in het strafrecht de term politieke moord niet, en een
heleboel mensen vinden de straf weer veel te zwaar ja er zijn er zelfs die
vinden dat volkert een medaille verdient en dat zijn ook burgers van dit
land dus daar heeft de rechter ook rekening mee te houden.

Willem

> Achim

mijnheer van Dale

ongelezen,
15 apr. 2003 16:24:1415-04-2003
aan

"Willem" <ikke...@remove.hotmail.com> wrote in message

Ik snap je, maar nu ff niet .

FUQ

ongelezen,
15 apr. 2003 16:46:2215-04-2003
aan

NOS tv-nieuws 18.00 uur
Blijkt trouwens ook uit het commentaar van de OvJ.

Achim

Ahimsa

ongelezen,
16 apr. 2003 04:32:1716-04-2003
aan
Achim wrote:

> Wat mij in de uitspraak het meest frappeerde is, dat de rechter de
> moord niet als "politieke moord" wilde bestempelen.

Inderdaad nogal wonderlijk.
dat terwijl diezelfde rechter uitging van Volkert motief.
Namelijk het gevaar dat Fortuyn voor de zwakkeren in de samenleving was.
Tenzij die zwakkeren allemaal kennissen van Volkert zijn, is dat een
politiek motief.

--
"Niet de eerste keer dat de VS iets (mede)bedenken en vervolgens zelf weer
afschieten, omdat het niet genoeg kwispelt naar de baas."

Dr. Bam Bam

Willem-Jan Markerink

ongelezen,
16 apr. 2003 20:09:1716-04-2003
aan
Ahimsa <lut...@wanadoo.nl> wrote in news:b7j4dl$14nt$2...@nl-news.euro.net:

> [...]
> Namelijk het gevaar dat Fortuyn voor de zwakkeren in de samenleving was.
> Tenzij die zwakkeren allemaal kennissen van Volkert zijn, is dat een

Terwijl geen van Volkerts werkelijke kennissen hem ooit heeft horen spreken
over zijn zorgen voor die zwakkeren.
2x schofterig hinaus-interpretieren, en onderstreping van het feit dat zo'n
slinxe kankerhond van een Vermolen daar nooit had mogen zitten.
En de overige 2 rechters hebben er een hele zwarte bladzijde in hun CV
bijgekregen.

En het koelbloedig demonstreren van dat wapen, zonder enige spijt, betekent
domweg een zware kans op herhaling, onder gelijke omstandigheden.

Een opkomende 2e Pim doet er goed aan een beloning uit te loven op de scalp
van Volkert, zodat medegevangenen hem te grazen nemen, en verder onheil
voorkomen.

--
Bye,

Willem-Jan Markerink

The desire to understand
is sometimes far less intelligent than
the inability to understand

<w.j.ma...@a1.nl>
[note: 'a-one' & 'en-el'!]

Ahimsa

ongelezen,
17 apr. 2003 01:49:2817-04-2003
aan
Willem-Jan Markerink wrote:

> Terwijl geen van Volkerts werkelijke kennissen hem ooit heeft horen
> spreken over zijn zorgen voor die zwakkeren.

Waar komt dit verhaal toch vandaan?
Ik hoor het steeds, vooral van de familie van Fortuyn, maar waar komt het
vandaan?
Volkerts daad wordt vn begin af aan verbonden met zjin milieu-activisme,
maar ik heb meteen gezegd dat ik dan de connectie met Fortuyn niet zo heel
erg zie. Het meest in het oog springende programma van Fortuyn lijkt mij de
meest duidelijk aanleiding. Dat Volkert zich met milieu bezig hield
betekend niet dat hij over andere zaken geen mening heeft!

> 2x schofterig hinaus-interpretieren, en onderstreping van het feit dat
> zo'n slinxe kankerhond van een Vermolen daar nooit had mogen zitten.

Wat een onzin.
Wie had je dan als rechter laten optreden?
De broer van Pim Fortuyn!?!

> [...]
>
> En het koelbloedig demonstreren van dat wapen, zonder enige spijt,
> betekent domweg een zware kans op herhaling, onder gelijke omstandigheden.

Zit toch niet zo te papagaaien.
Jij bent toch niet bij de rechtzaak geweest, wat weet jij van de
"koelbloedigheid" waarmee hij het pistool demonstreerde. Dat deed hij op
verzoek van de rechtbank!!

> Een opkomende 2e Pim doet er goed aan een beloning uit te loven op de
> scalp van Volkert, zodat medegevangenen hem te grazen nemen, en verder
> onheil voorkomen.

ik zou je grapjas noemen als ik niet het vermoeden had dat je het meende.
Maar hieruit blijkt wel je dubbele moraal. Je bent helemaal niet tegen
moord, je bent er alleen tegen als het om een persoon gaat die je aanstaat.

AcbDfe

ongelezen,
17 apr. 2003 04:15:5417-04-2003
aan
"Willem-Jan Markerink" <w.j.ma...@a1.nl> wrote in message news:<Xns936015E003BC...@130.133.1.4>...

> Een opkomende 2e Pim doet er goed aan een beloning uit te loven op de scalp
> van Volkert, zodat medegevangenen hem te grazen nemen, en verder onheil
> voorkomen.

Nederland heeft absoluut géén behoefte aan "een 2e Pim". De eerste was
al erg genoeg! Wat een megalomane, verwaande kwast was dat. En dan nog
durven te beweren dat hij namens het volk spreekt ook, verwerpelijk!
Hij was een schande voor de homobeweging, een schande voor de
bijstandsgerechtigden, een schande voor de mensen met een allochtone
afkomst (ook ik heb verre voorvaderen uit Belgiė en daarvóór uit nog
veel verdere streken) en een schande voor de politiek in het algemeen.
De mensen die dachten dat hij een toekomstig premier was, die hebben
toch een onrealistisch beeld van de samenleving! Begrijp me goed, ik
ben tegen geweld en zeker tegen moord. Ik geloof ook dat de dader
gestraft moet worden, maar dan moet je wel realistisch zijn en er geen
poppenkast van maken. Achttien jaar is zwaarder dan gebruikelijk; het
zou me niets verbazen als er in hoger beroep twee jaar af zou gaan.
Een ieder die verkondigt dat hij/zij na de straf "met een pistool
klaar staat" of "hem wel zal weten te vinden" (of dergelijke
uitlatingen), die is heel gevaarlijk bezig en kent blijkbaar de
basisprincipes van de rechtspraak niet. Uit den boze zijn ook de
uitlatingen van bepaalde ministers en andere politici, dat kan echt
niet; ik denk dat zij zich daar ook voor zullen moeten verantwoorden,
wat in het geval van ministers tot aftreden zal leiden (een tweede "ik
sprak als mens" Nawijn wordt niet geduld). Wat een ellende zal een
doorstartend kabinet te weeg brengen? Volle cellen in ieder geval,
want ik zal nooit een ID dragen en ik ga mezelf minstens 1x per dag
aangeven: het hoofdbureau van politie passeer ik toch dagelijks op weg
naar de brievenbus, dus dat gaat in één moeite door en ze zijn altijd
open. De puinhopen van Fortuyn zijn begraven, de puinhopen van
CDA-VVD-LPF moeten nog geruimd worden.

Willem-Jan Markerink

ongelezen,
17 apr. 2003 15:45:5317-04-2003
aan
Acb...@hotmail.com (AcbDfe) wrote in news:ee685efa.0304170015.2a93b5d9
@posting.google.com:

> Nederland heeft absoluut gbn behoefte aan "een 2e Pim". De eerste was
> al erg genoeg!

Jij mag god op je blote knieen gaan smeken dat de volgende charismatische
leider, over een jaar of wat, als de doorgeschoten tolerantie echt zware
excessen gaat veroorzaken, van hetzelfde integere kaliber is als Pim.
Hint: die kans is godsgruwelijk klein.
En dan is het te laat, dan gaan ook de goeien onder de kwaden lijden.

Willem-Jan Markerink

ongelezen,
17 apr. 2003 15:52:2217-04-2003
aan
Ahimsa <lut...@wanadoo.nl> wrote in news:b7lf89$1uro$1...@nl-news.euro.net:

> [...]
> lijkt mij de meest duidelijk aanleiding. Dat Volkert zich met milieu
> bezig hield betekend niet dat hij over andere zaken geen mening heeft!

Uiteraard hebben zijn advocaten hem deze political-correcte tekst door de
strot gedrukt....met alleen bontjassen win je niet genoeg zieltjes.
Blijft een feit dat als je in wijde kring bekend bent over je mening tav
dierenleed, dat je dan niet opeens iemand neerknalt wegens gevaar voor
zwakkeren in de samenleving, zonder dat *iemand* in je
vrienden/familiekring daar wat van wist
(alsof relifascistische allochtonen zwak zijn, en terwijl hun integere
landgenoten wel het zwaard boven het hoofd hing als deze laffe hond niet
gelijk opgepakt was geworden!)

> Wat een onzin.
> Wie had je dan als rechter laten optreden?

Iemand met niet zo'n radicaal verleden.
Dat kan toch niet zo heel moeilijk zijn.
'Schijn vermijden' heet dat. Grotesk gefaald op dat punt.

> [...]
> Jij bent toch niet bij de rechtzaak geweest, wat weet jij van de
> "koelbloedigheid" waarmee hij het pistool demonstreerde. Dat deed hij op

Zoals Marten al zei: hij had ook weerzin kunnen hebben jegens dat wapen; nu
pakte hij het maar wat gretig uit de handen van de rechter....
Da's een recidivist in wording.

> [...]
> meende. Maar hieruit blijkt wel je dubbele moraal. Je bent helemaal niet
> tegen moord, je bent er alleen tegen als het om een persoon gaat die je

Ik ben ook helemaal niet tegen eenzame opsluiting.

luctor-e...@holland.nl

ongelezen,
17 apr. 2003 16:34:3117-04-2003
aan
On 17 Apr 2003 19:45:53 GMT, "Willem-Jan Markerink" <w.j.ma...@a1.nl>
wrote:

>als de doorgeschoten tolerantie echt zware
>excessen gaat veroorzaken,

Heb net een rondje stad gemaakt en de verpaupering grijnst je tegemoet. De
balie van het postkantoor wordt nu ook al bezet door de Dochters der
Duisternis, de MaanKoppen.

De Spuistraat bestaat uit een kakafonie van imponeerloopjes imiterende
krijsende Antillianen en slaafs volgende of hautain minachtende moslima's.

Massief dreigend gebeuk uit een te nieuwe sportwagen met te jonge
Marokkaantjes, blinkschitterende gouden stiftanden in een haveloos uiterlijk.

De stilte, de tederheid, de glimlach is verdwenen.

Primitiviteit viert hoogtij.

En men noemt het multicultureel.

De belanghebbenden zijn elders.

Zij tellen hun centen.

>Hint: die kans is godsgruwelijk klein.
>En dan is het te laat, dan gaan ook de goeien onder de kwaden lijden.

Men ziet het niet.

" Twaalf heit de klok, de klok heit twaalf.
Gij kunt slapen en ik moet waken,
Dat is mijn plicht! "
___

Slogan overheid bevrijdingsdag 2003: " Vrijheid is onbetaalbaar ..."
(maar de 'achterstands'wijken mogen dokken. Iedere dag weer ...)

Allen beantwoorden
Auteur beantwoorden
Doorsturen
0 nieuwe berichten