Het staatsnieuws...heeft een stukje gemist.

Edmund

Feb 19, 2024, 3:41:33 AMFeb 19
Het staatsnieuws...heeft een stukje gemist.
Door een toevallige loop v omstandigheden heeft ons staatsnieuws even
gemist dat de Coronapatienten genezende huisarts na jarenlang getreiterd
te zijn door de staatstrekpoppen, IN HET GELIJK GESTELD IS.

Dr Elens gefeliciteerd!

--
-------------
FREE ASSANGE

Edmund

Pandora

Feb 19, 2024, 5:43:59 AMFeb 19
Op 19-02-2024 om 09:41 schreef Edmund:

> [...]
> gemist dat de Coronapatienten genezende huisarts na jarenlang getreiterd
> te zijn door de staatstrekpoppen, IN HET GELIJK GESTELD IS.

Daar worden we ook niet veel wijzer van. Waar heb je dat nieuws vandaan?

Tevens feliciteren we klimaatwetenschapper Dr. Michael Mann, de man van
de hockeystickcurve, met het winnen van zijn jarenlange rechtszaak
wegens smaad:

https://www.nytimes.com/2024/02/08/climate/michael-mann-defamation-lawsuit.html

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hockeystickcurve

het varken van Breslau

Feb 19, 2024, 5:55:10 AMFeb 19
Ja, ik zag het. Jammer dat al die klimaatontkenners tegenwoordig onder
de dichtstbijzijnde tegel zijn weggekropen...

Leeft Hans labohm eigenlijk nog?

--
"The trouble with having an open mind, of course, is that people will
insist on coming along and trying to put things in it. (Terry Pratchett)"

Manok62

Feb 19, 2024, 6:17:56 AMFeb 19
Op 19-2-2024 om 11:43 schreef Pandora:
Waar hou jij je nou mee bezig, ga afwassen de was doen poetsen ed...

--
Sgtmarnszm Royal Dutch Marines
Ned Nieuw Guinea 030162-301062

Pandora

Feb 19, 2024, 6:46:42 AMFeb 19
Op 19-02-2024 om 11:55 schreef het varken van Breslau:

> Ja, ik zag het. Jammer dat al die klimaatontkenners tegenwoordig onder
> de dichtstbijzijnde tegel zijn weggekropen...
>
> Leeft Hans labohm eigenlijk nog?

https://www.climategate.nl/author/hanslabohm/

Omnibus

Feb 19, 2024, 7:19:52 AMFeb 19

> Ja, ik zag het. Jammer dat al die klimaatontkenners tegenwoordig onder
> de dichtstbijzijnde tegel zijn weggekropen...
>
> Leeft Hans labohm eigenlijk nog?

Wij zitten hier niet in Rusland,
hoe graag je dat ook zou willen.

--
All animals are equal. But some animals are more equal than others.

Henk

Feb 19, 2024, 7:28:58 AMFeb 19
Bij Ongehoord Nieuws geeft Marcel Crok van Clintel wel eens commentaar
op de klimatologe voornemens van de regering.
Is hij al gecancelled ?

--
Stop de omvolking

Jos Bergervoet

Feb 19, 2024, 7:49:56 AMFeb 19
On 2/19/2024 11:43 AM, Pandora wrote:

...> Tevens feliciteren we klimaatwetenschapper Dr. Michael Mann, de
man van
> de hockeystickcurve, met het winnen van zijn jarenlange rechtszaak
> wegens smaad:

Die hockeystick bleek fantasie, maar als je te dom bent voor echte
wetenschap helpt gelukkig klagen over "smaad" altijd nog!

(Was het niet de el nino-piek van 1998 die toen voor een hockeystick
werd aangezien? Op dat moment een valide reden voor bezorgdheid
natuurlijk, maar een hockeystick was het niet.)

--
Jos

Pandora

Feb 19, 2024, 7:50:55 AMFeb 19
Op 19-02-2024 om 13:28 schreef Henk:
Niet gecancelled, maar wel steeds meer irrelevant.

Pandora

Feb 19, 2024, 8:20:33 AMFeb 19
Op 19-02-2024 om 13:49 schreef Jos Bergervoet:
Het is inmiddels een wheelchair, met de sterke temperatuurstijging van
1850-2019 als de rugleuning:

https://klimaatveranda.nl/2021/11/24/een-nieuwe-temperatuurreconstructie-van-de-afgelopen-24-000-jaar/

Jos Bergervoet

Feb 19, 2024, 9:33:30 AMFeb 19
Hoezo "inmiddels"? Het plaatje is opnieuw fantasie want het gaat tot
2100 met een stijging van 6 graden. Terwijl we momenteel pas in 2024
zijn met een stijging van zo'n 0.5 a 1 graad.

Hat *kan* natuurlijk dat die curve in 2100 werkelijkheid wordt maar
gebruik van het woord "inmiddels" is nu gewoon een leugen.

(Het beste kun je mij nu voor "smaad" aanklagen, dan heb je de
discussie alsnog gewonnen! En je hoort er dan ook echt bij, bij
de klimaatwetenschappers. Dat is toch fijn?!)

--
Jos

Edmund

Feb 19, 2024, 10:05:09 AMFeb 19
Nog niet helemaal, de klimaatwappies vluchten weg in hun riolen als
ze alleen z'n naam allen al horen.
Vanzelfsprekend censureert de staatsmedia hem wel.
Vermeldenswaard is dat Crok/clintel aantoonde dat de hockeystick van
pandora's held complete larie is.
Het Intergovernmental Panel On Climate Counterfeiting heeft die grafiek
zelfs verwijderd..... en stiekem weer teruggeplaatst. leuker kunnen ze
het niet maken.
De grafiek toont extreme kou ten tijde dat alle gletsjers smolten
de Medieval Warm Period is uitgegumd evenals de kleine ijstijd.
Intergovernmental Panel On Climate Counterfeiting spaart kosten noch
moeite de geschiedenis te herschrijven en het af te doen aan een lokaal
hittegolfje en een lokaal koude winter.
Het probleem dat ze hierbij hebben is dat de kranten schilderijen
verslagen vd hele wereld glashelder maken dat het een globale
gebeurtenis was.
Digitale data van de officiele instanties vervalsen is daarentegen
Standard Operation Procedure bij de klimaatwappies.

Nogmaal gefeliciteerd Dr Elens met je HCQ behandelingen!
( dat was het onderwerp he )

Frank Zippo

Feb 19, 2024, 11:25:59 AMFeb 19
Jos Bergervoet <Jos.ber...@xs4all.nl> kirjutas:

>(Het beste kun je mij nu voor "smaad" aanklagen, dan heb je de
>discussie alsnog gewonnen!

Ach, we weten wie het zegt...

>En je hoort er dan ook echt bij, bij de klimaatwetenschappers.
>Dat is toch fijn?!)

Onzin.

(Leuk dat je er weer bent, Jos! Ik verheug met nu al op onze aan-
staande gedachtenwisselingen.)

--
Zippo

Frank Zippo

Feb 19, 2024, 12:33:57 PMFeb 19
Wappie Edmund <nom...@hotmail.com> kirjutas:

>Nogmaal gefeliciteerd Dr Elens met je HCQ behandelingen!
>( dat was het onderwerp he )

Zijn berisping is omgezet naar een waarschuwing. Van de 4 klachten over
zijn handelen blijken er 2 gegrond en 2 niet gegrond. Zie:
<https://tuchtrecht.overheid.nl/zoeken/resultaat/uitspraak/2024/ECLI_NL_TGZCTG_2024_42>

Om dat nou meteen als een totale rehabilitatie te vieren gaat mij wel
wat ver, maar daar zullen de Covid-wappies waarschijnlijk wel maling aan
hebben.

--
Zippo

De ongekruisigde (ds. dr. in de kerk van Roodkapje)

Feb 19, 2024, 2:17:13 PMFeb 19
On 2024-02-19, Edmund <nom...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> gemist dat de Coronapatienten genezende huisarts na jarenlang getreiterd
> te zijn door de staatstrekpoppen, IN HET GELIJK GESTELD IS.

IS NIET WAAR! (je kan niet lezen, blijkbaar)

> Dr Elens gefeliciteerd!

Die kwakzalver moet uit BIG-register worden gehaald.

Jos Bergervoet

Feb 20, 2024, 3:16:44 AMFeb 20
On 2/19/2024 5:25 PM, Frank Zippo wrote:

> (Leuk dat je er weer bent, Jos! Ik verheug met nu al op onze aan-
> staande gedachtenwisselingen.)

De (nieuwe?) naam zegt mij niet direct wie hier spreekt... Een Frank
Zappa-fan waarschijnlijk, maar hadden we die dan?

Hoe dan ook, staatsnieuws en klimaatdogmatiek zouden Frank ongetwijfeld
zeer aan het hart zijn gegaan, als hij nog onder ons was geweest. Ook
de Amerikaanse politiek, de wokeness, de LGBT++, ja Frank heeft echt het
hoogtepunt van de show gemist!

--
Jos

"Are we not men?"

het varken van Breslau

Feb 20, 2024, 3:34:53 AMFeb 20
Druiven, zuur...

--
"There was no safety. There was no pride. All there was, was money.
Everything became money, and money became everything. Money treated us

Pandora

Feb 20, 2024, 4:04:35 AMFeb 20
Op 19-02-2024 om 15:33 schreef Jos Bergervoet:

> [...]
>
> Hat *kan* natuurlijk dat die curve in 2100 werkelijkheid wordt maar
> gebruik van het woord "inmiddels" is nu gewoon een leugen.

Nou professor eenoog, dan heb je weer niet verder gekeken dan je
mopsneusje lang is.
In de tweede figuur zie je de temperatuurcurve uit het artikel van Osman
et al.(2021), zonder de toekomstscenario's:

https://klimaatverandering.files.wordpress.com/2021/11/reconstructie-osman.png

Dat is nog steeds een wheelchair, maar dan met iets lagere rugleuning.
Het zitvlak en de rugleuning van de rolstoel worden de facto gevormd
door de hockeystick van Michael Mann, die daarmee tevens is
'gerehabiliteerd'.

> (Het beste kun je mij nu voor "smaad" aanklagen, dan heb je de
> discussie alsnog gewonnen! En je hoort er dan ook echt bij, bij
> de klimaatwetenschappers. Dat is toch fijn?!)

Het valt me gewoon een beetje van je tegen dat je op de Edmundse tour
gaat en je opponent meteen beschuldigd van leugens.
Toekomstprojecties zijn niet hetzelfde als leugens, maar verwachtingen
op basis van emissiescenario's.
Daarvan zijn er drie (low, medium, high) in de eerste grafiek opgenomen:

https://klimaatverandering.files.wordpress.com/2021/11/screen-shot-2021-11-09-at-6.48.24-pm.png

Ik heb me uitdrukkelijk beperkt tot de sterke temperatuurstijging in de
periode 1850-2019.

Edmund

Feb 20, 2024, 4:27:38 AMFeb 20
Beperk jij je maar tot de kleuterschool en vraag eens of ijs smelt bij
warmte of kou
Vraag eens of water bevriest bij warmte of kou.
Ik wed dat ze het stuk voor stuk beter begrijpen dan jij.

Edmund

het varken van Breslau

Feb 20, 2024, 4:57:52 AMFeb 20
On 20-02-2024 09:16, Jos Bergervoet wrote:

> De (nieuwe?) naam zegt mij niet direct wie hier spreekt... Een Frank
> Zappa-fan waarschijnlijk, maar hadden we die dan?

Ja zeker!

> [...]
> zeer aan het hart zijn gegaan, als hij nog onder ons was geweest. Ook
> de Amerikaanse politiek, de wokeness, de LGBT++, ja Frank heeft echt het

"Und an diesem Mittag wird es still sein am Hafen
Wenn man fragt, wer wohl sterben muss.
Und dann werden Sie mich sagen hören: Alle!
Und wenn dann der Kopf fällt, sag ich: Hoppla!
(Bertold Brecht)"

Pandora

Feb 20, 2024, 5:04:13 AMFeb 20
Op 20-02-2024 om 10:57 schreef het varken van Breslau:

> Ja zeker!

Dancin' Fool.

Pandora

Feb 20, 2024, 5:49:57 AMFeb 20
Op 20-02-2024 om 10:27 schreef Edmund:
Kleuters maken nog wel eens Amoc.
Als die instort als gevolg van de opwarming zou het op sommige plekken
toch nog flink kouder kunnen worden:

https://www.trouw.nl/duurzaamheid-economie/gaat-de-warme-golfstroom-echt-instorten-met-5-tot-10-graden-verkoeling-in-nederland-als-gevolg~bb99460a/

https://www.science.org/doi/10.1126/sciadv.adk1189

Sam Kafka

Feb 20, 2024, 7:30:44 AMFeb 20
Jos Bergervoet <Jos.ber...@xs4all.nl> kirjutas:

>De (nieuwe?) naam zegt mij niet direct wie hier spreekt... Een Frank
>Zappa-fan waarschijnlijk, maar hadden we die dan?

Geeft niks dat jij mijn naam niet herkent. Als ik maar weet dat jij het
bent.

> [...]
>zeer aan het hart zijn gegaan, als hij nog onder ons was geweest. Ook
>de Amerikaanse politiek, de wokeness, de LGBT++, ja Frank heeft echt het

Frank Zappa was politiek incorrect in een tijd toen dat nog kon.

--
Sam Kafka

het varken van Breslau

Feb 20, 2024, 7:34:35 AMFeb 20
Titties and beer!

--
"'Why not alter the habits of a lifetime and speak with candour?'
asked Shimrod.

Pandora

Feb 20, 2024, 7:49:08 AMFeb 20
Op 20-02-2024 om 13:34 schreef het varken van Breslau:

> Titties and beer!

Stink-Foot!

Jos Bergervoet

Feb 20, 2024, 4:20:01 PMFeb 20
Dat is flauw allemaal, maar Zappa kwam ook wel met degelijk en
wetenschappelijk goed onderbouwd materiaal, zoals "Inca Roads",
waar Graham Hancock alleen maar jaloers op kan zijn... (en
bovendien deed Ruth mee!)

--
Jos

Jos Bergervoet

Feb 20, 2024, 4:36:29 PMFeb 20
On 2/20/2024 1:30 PM, Sam Kafka wrote:

> Geeft niks dat jij mijn naam niet herkent.

Is inderdaad niet zo heel belangrijk...

> Als ik maar weet dat jij het bent.

Juist, er zijn hoofdzaken en bijzaken!

--
Jos

Jos Bergervoet

Feb 20, 2024, 5:19:38 PMFeb 20
On 2/20/2024 10:04 AM, Pandora wrote:

> In de tweede figuur zie je de temperatuurcurve uit het artikel van Osman
> et al.(2021), zonder de toekomstscenario's:
>
> https://klimaatverandering.files.wordpress.com/2021/11/reconstructie-osman.png

Niets te zien.. de "rugleuning" is daar maar 1 graad! Wat op zich
kan kloppen, maar de andere variaties in de laatste 5000 jaar
zijn er helemaal weggepoetst (een eerlijk grafiekje zou laten
zien dat de temperatuur in het holoceen echt wel vaker wat op
en neer ging, de rugleuning valt dan bijna niet meer op).

> Dat is nog steeds een wheelchair, maar dan met iets lagere rugleuning.

Die is zo laag dat het haast een normale fluctuatie is, we zijn
natuurlijk meer geinteresserd in de vraag of er een veel hogere
stijging gaat komen waar we echt last van zullen hebben.

> Het zitvlak en de rugleuning van de rolstoel worden de facto gevormd
> door de hockeystick van Michael Mann,

Niet echt, of je er nu "de facto" bijzegt of niet. De originele
hockeystick was een metafoor voor een uit de hand lopende
temperatuurstijging waar we 25 jaar geleden (terrecht) bezorgd
over waren. Je kunt nu de naam hergebruiken voor een klein
sprongetje omhoog maar dat was niet waar we het toen over hadden.

> Het valt me gewoon een beetje van je tegen dat je op de Edmundse tour
> gaat en je opponent meteen beschuldigd van leugens.

Het was om je te helpen! (En niet "meteen" maar pas op het eind.)

> Toekomstprojecties zijn niet hetzelfde als leugens,

Ik beschuldigde de makers van toekomstprojecties ook niet. Ik
beschuldigde *jou* om het demagogische gebruik van "inmiddels"
bij een linkje waarin het over een eeuw verderop gaat.

> Ik heb me uitdrukkelijk beperkt tot de sterke temperatuurstijging in de
> periode 1850-2019.

Ja, ik zie nu dat je er een zinnetje boven had geschreven,
waarin je dus eigenlijk zegt dat het je maar om een klein
deel van dat artikel gaat maar dan toch naar het volledige
artikel verwijst. Zo'n disclaimertaktiek is in de demagogie
altijd erg nuttig!

--
Jos

Jos Bergervoet

Feb 20, 2024, 5:28:55 PMFeb 20
On 2/20/2024 9:34 AM, het varken van Breslau wrote:

> Druiven, zuur...

Door te weinig zon wellicht!

Overigens hebben we met de huidige el nino-piek opnieuw een
grafiek die er dreigend uitziet:
https://www.drroyspencer.com/wp-content/uploads/UAH_LT_1979_thru_January_2024_v6_20x9.jpg
Komt er dan toch nog een hockeystick?! (Het tweede kabinet Den Uyl
schijnt er nu ook aan te komen! We beleven interessante tijden.)

--
Jos

Sam Kafka

Feb 20, 2024, 7:20:40 PMFeb 20
> [...]

>zien dat de temperatuur in het holoceen echt wel vaker wat op
>en neer ging, de rugleuning valt dan bijna niet meer op).

Ik weet zeker dat jij ons een linkje kunt geven naar zo'n "eerlijk
grafiekje". Dus kom maar op!

--
Sam Kafka

Pandora

Feb 21, 2024, 4:13:47 AMFeb 21
Op 20-02-2024 om 23:28 schreef Jos Bergervoet:

> Door te weinig zon wellicht!
>
> Overigens hebben we met de huidige el nino-piek opnieuw een
> [...]

Die is er al en wordt nog prominenter als het zo doorgaat, want "The
linear warming trend since January, 1979 now stands at +0.15 C/decade
(+0.13 C/decade over the global-averaged oceans, and +0.20 C/decade over
global-averaged land)."

https://www.drroyspencer.com/2024/02/uah-global-temperature-update-for-january-2024-0-86-deg-c/

Dat is 1.5 C/century, klimatologisch gezien een zeer snelle stijging.

Pandora

Feb 21, 2024, 4:38:15 AMFeb 21
Op 20-02-2024 om 22:19 schreef Jos Bergervoet:
Zappa heeft ook goed onderbouwd erotisch/pornografisch werk gespeeld:

https://www.youtube.com/watch?v=2NOFTbbJ3vA

En overigens heeft Steve Vai heeft ook wel eens Beethoven gespeeld,

https://www.youtube.com/watch?v=q2BecQvSzEE

maar 't is toch voornamelijk een rockmuzikant.

Pandora

Feb 21, 2024, 5:44:14 AMFeb 21
Op 21-02-2024 om 01:20 schreef Sam Kafka:
Er is een multi-proxy reconstructie van de globale temperatuur in het
Holoceen van Kaufman et al.(2020):

https://www.nature.com/articles/s41597-020-0530-7/figures/3

https://www.nature.com/articles/s41597-020-0530-7

En ook daarin vormen de instrumentele data van 1900-2010 het blad van de
hockeystick dat bijkans een rechte hoek vormt met het meer horizontale
deel van de laatste 10k.

De ongekruisigde (ds. dr. in de kerk van Roodkapje)

Feb 21, 2024, 6:14:44 AMFeb 21
Als leek vind ik dit buitengewoon verontrustend. Het is dat ik
geen kinderen heb want anders zou ik mij serieus zorgen gaan
maken.

Sam Kafka

Feb 21, 2024, 7:19:47 AMFeb 21
Pandora <pan...@knoware.nl> kirjutas:

[Jos B. twijfelt aan eerlijkheid van klimaatgrafiek]

> [...]

>En ook daarin vormen de instrumentele data van 1900-2010 het blad van de
>hockeystick dat bijkans een rechte hoek vormt met het meer horizontale

Ja, maar dat gelooft Jos dus niet. Jos vindt blijkbaar dat het Holoceen
veel hogere pieken (en lagere dalen?) zou moeten vertonen. Nou, daar wil
ik dan ook eigenlijk wel bewijs voor zien. Anders zit Jos naar mijn
mening maar wat voor de kat z'n viool weg te zwetsen, net als de overige
wap^H^H^H klimaat "sceptici".

Waar ik vooral erg benieuwd naar ben is de psychologie achter het
fenomeen klimaat ontkenning. Is het een natuurlijke argwaan ten aanzien
van "gezag"? Is het een algemene angst voor verandering en daaraan
gepaard gaande ontkenning? Of is het alleen maar een banale geldkwestie?
Bang dat men door het klimaat in de portemonnee wordt getroffen?

Kortom: wat schiet een klimaat "scepticus" eigenlijk op met zijn
ideeën?

--
Sam Kafka

Omnibus

Feb 21, 2024, 9:23:55 AMFeb 21
Op 21/02/2024 om 10:13 schreef Pandora:
Voetballen op de vierkante mm. Dit is binnen de marges van
meetfouten. Hier kun je niets mee. En wie kwaadwillend is,
kan er juist alle kanten mee uit. Nog wat goochelen met de
bestaande oude meetgegevens en de scam is rond: je bewijst
vervolgens zogenaamd alles wat bedriegers maar wensen. En
de ene na de andere hoax wordt "wetenschappelijk" bewezen.
Ja ammehoela met dit soort bedrog: gebruik je verstand en
trap niet langer met open ogen in al deze zwendelpraatjes.

--
All animals are equal. But some animals are more equal than others.

Sam Kafka

Feb 21, 2024, 9:55:29 AMFeb 21
Omni Buis <zoz...@fakeadressnomail.be> kirjutas:

> [...]
>Ja ammehoela met dit soort bedrog: gebruik je verstand en
>trap niet langer met open ogen in al deze zwendelpraatjes.

Kijk, hier doe je dus niks tegen.

Agent: "Meneer, u krijgt een bekeuring wegens het 140 km/h rijden op
een traject waar 100 km/h is toegestaan."
Omni Buis: "Dat is binnen de marge van meetfouten. Jij probeert mij
kwaadwillend een onterechte boete aan te smeren, terwijl ik niks fout
deed!"

--
Sam Kafka

Sam Kafka

Feb 21, 2024, 2:15:03 PMFeb 21
Omnibus <zoz...@fakeadressnomail.be> kirjutas:

>Wat je mij laat zeggen, zou ik dus juist NIET zeggen,
>want in dit voorbeeld kan juist niemand zeggen dat er
>een meetfoutje is, omdat dat geen rol kan spelen bij
>de als voorbeeld genoemde, zeer aanzienlijke grootte
>van de snelheidsoverschrijding.

Dat is niet het punt. De cijfertjes staan jou niet aan, dus probeer je
de bron in diskrediet te brengen. En het gaat bij die temperaturen
natuurlijk ook niet om 1 enkel meetfoutje, maar om een trend, vastgelegd
door heel veel metingen, waarin individuele meetfoutjes wegvallen tegen
het gemiddelde.

>Een bekeuring voor een gemeten verschil van maar een
>paar kilometer wordt juist NIET uitgeschreven, omdat
>dat te veel klein is. Door de potentiële meetfouten
>is er dan onvoldoende zekerheid of de meting correct
>is. Juist daarom wordt zo'n meting als te marginaal
>beschouwd en niet gebruikt om er een bekeuring op te
>baseren.

Jan is 183,3 cm lang en Piet is 183,4 cm lang. Een verwaarloosbaar
verschil, misschien is er zelfs wel verkeerd gemeten! Maar nu: kever
soortje A is 2 mm groot en kever soortje B is 1 mm groot. Bij Jan en
Piet vallen die 1 mm verschil niet op, maar bij de kevertjes is die 1 mm
verschil echt levensgroot! Die 1 mm kun je niet zomaar wegpoetsen met
"marges van meetfouten", die is essentieel.

Waarom trouwens die argwaan tegen de gevestigde klimatologie? Denk jij
dat ze proberen jou een loer te draaien met hun waarschuwingen en zo ja,
wat hebben ze daar dan volgens jou mee voor?

--
Sam Kafka

Kees van den Doel

Feb 21, 2024, 2:18:14 PMFeb 21
In article <ocpbtitvo6bsnh474...@janniekee.org>, samgreg...@gmail.com says...

> [Jos B. twijfelt aan eerlijkheid van klimaatgrafiek]

GRafiekjes zijn alle maal oplichters.

> Kortom: wat schiet een klimaat "scepticus" eigenlijk op met zijn
> ideeën?

Wat schiet een aap op met luid brullen in de brons tijd?

Dat is een reet-oor iesse vraag.

Sam Kafka

Feb 21, 2024, 2:54:44 PMFeb 21
Kees van den Doel <kwak...@kulketlekkel.nl> kirjutas:

>GRafiekjes zijn alle maal oplichters.

Verdomd interessant, maar gaat u verder...

>Wat schiet een aap op met luid brullen in de brons tijd?

Wat schiet Doel op met over poep potsen?

>Dat is een reet-oor iesse vraag.

Oh pardon. Reets!

--
Sam Kafka

Omnibus

Feb 21, 2024, 3:47:39 PMFeb 21
Op 21/02/2024 om 20:14 schreef Sam Kafka:
> Omnibus <zoz...@fakeadressnomail.be> kirjutas:

> Dat is niet het punt.

Dat is wél het punt.
EOD.

Jos Bergervoet

Feb 21, 2024, 4:31:57 PMFeb 21
On 2/21/2024 8:54 PM, Sam Kafka wrote:
> Kees van den Doel <kwak...@kulketlekkel.nl> kirjutas:

> Verdomd interessant, maar gaat u verder...

Leuke lamp overigens!

--
Jos

Omnibus

Feb 21, 2024, 4:34:04 PMFeb 21
Op 21/02/2024 om 22:30 schreef Jos Bergervoet:
Wat kan ik hier kopen voor een tientje?

Sam Kafka

Feb 21, 2024, 4:43:42 PMFeb 21
Omnibus <zoz...@fakeadressnomail.be> kirjutas:

>Dat is wél het punt.

Het punt is dat die abnormale stijging van de temperatuur in zo'n
relatief korte tijd net zo zonnebankklaar bewezen is als de 40 km/h die
jij te hard rijdt op een snelweg waar slechts 100 km/h is toegestaan.

Dat gelul over "marges van meetfouten" is niets anders dan jouzelf een
excuus geven om die cijfers onder het tapijt te kunnen schuiven. "Niks
aan het handje hoor, alleen maar wat onnauwkeurige metingen."

>EOD.

Denk maar niet dat je van mij af bent, Buis! Ik hou je in de smiezen!

--
Sam Kafka

Jos Bergervoet

Feb 21, 2024, 4:46:49 PMFeb 21
On 2/21/2024 11:44 AM, Pandora wrote:

> [...]
>
> https://www.nature.com/articles/s41597-020-0530-7
>
> En ook daarin vormen de instrumentele data van 1900-2010 het blad van de

Helemaal niet! Ook dat grafiekje (...-7/figures/3 bedoel ik) bevat
een stuk toekomst (kijk naar de "inset" waar het vergroot is, de
"0" is het heden en pas daarna gaat het stijl omhoog. Alleen de
oranje lijn gaat bij 0 al iets omhoog, de rode, groene en blauwe
doen dat niet.

En zelfs die oranje lijn komt bij lange na niet zo hoog als 6000
jaar geleden (toen was hij een hele graad hoger dan nu, lezen we
af). Dus dank je voor dit eerlijke grafiekje, Pandora, het is wat
Sam vroeg en het laat zien dat er *nu* nog geen spectaculaire
stijging is (het kan nog komen, maar is niet "inmiddels" al zo).

Nou, fijn dat we het allemaal zo snel eens zijn, maar het is nu
toch weer niet gelukt om jou de discussie te laten winnen. Mij
aanklagen voor smaad was misschien toch beter geweest!

--
Jos

"Maybe you should stay with yo' mama"

Jos Bergervoet

Feb 21, 2024, 5:05:04 PMFeb 21
On 2/21/2024 10:13 AM, Pandora wrote:

> Die is er al en wordt nog prominenter als het zo doorgaat, want "The
> linear warming trend since January, 1979

He nee, een "linear" trend is toch geen hockeystick? Die moet krom
zijn. De stijging moet steeds sneller gaan om het een hockeystick
curve te noemen. Jij wilt gewoon die wetenschapper die dat fout
voorspeld had blijven steunen, maar zoals Andre van Duin al zong:
"Recht is recht en krom is krom!"

> https://www.drroyspencer.com/2024/02/uah-global-temperature-update-for-january-2024-0-86-deg-c/
>
> Dat is 1.5 C/century, klimatologisch gezien een zeer snelle stijging.

We moeten voor het eind van deze eeuw maar eens wat van die CO2 uit
de atmosfeer weghalen. Technologisch kan dat best. Maar je zult
zien dat men het daar niet over eens wordt! Als het in Dubai veel te
warm wordt maar in Noord-China juist veel aangenamer dan krijgen we
oeverloos gemarchandeer, natuurlijk. (En met maatregelen die het
probleem oplossen verliezen de activisten hun speeltje, dus ook die
zullen er tegen zijn...)

--
Jos

De ongekruisigde (ds. in de kerk van Roodkapje)

Feb 21, 2024, 5:08:05 PMFeb 21
On 2024-02-21, Jos Bergervoet <Jos.ber...@xs4all.nl> wrote:

> [...]
> "0" is het heden en pas daarna gaat het stijl [sic] omhoog. Alleen de
> oranje lijn gaat bij 0 al iets omhoog, de rode, groene en blauwe

*steil ... (aan de koffie Jos!)

Sam Kafka

Feb 21, 2024, 5:32:03 PMFeb 21
Jos Bergervoet <Jos.ber...@xs4all.nl> kirjutas:

>En zelfs die oranje lijn komt bij lange na niet zo hoog als 6000
>jaar geleden (toen was hij een hele graad hoger dan nu, lezen we
>af).

Maar toen deed de temperatuur er wel een jaartje of pakweg 2000 over
om 1 graad te stijgen. Nu gebeurt dat in een veel korter tijdbestek.

>Dus dank je voor dit eerlijke grafiekje, Pandora, het is wat
>Sam vroeg en het laat zien dat er *nu* nog geen spectaculaire
>stijging is (het kan nog komen, maar is niet "inmiddels" al zo).

Ach, Moeder Aarde zal ook deze aanslag op haar gezondheid wel overleven
hoor. Daar ga ik vast van uit. De vraag is natuurlijk wel of het voor
het mensDom ook wel zo aangenaam zal verlopen de aankomende tijd.

Misschien moeten we straks wel als mollen onder de grond gaan leven,
omdat aan het Aardoppervlak onze hersenen aan de kook dreigen te raken
door de verzengende hitte. Misschien overleeft de mensheid het niet
eens! Maar dan komt er daarna altijd, na kortere of langere tijd, wel
weer wat nieuws om het van ons over te nemen.

Geen zorgen voor de toekomst dus!

--
Sam Kafka

Sam Kafka

Feb 21, 2024, 5:40:53 PMFeb 21
Wappie Edmund <nom...@hotmail.com> kirjutas:

>Toch mooi dat de staat Elens gelijk moest geven nietwaar.

De staat heeft Elens geen gelijk gegeven, kneus! Eerst had hij een
berisping, die is nu omgezet in een waarschuwing.

Met andere woorden, speciaal voor de domme voetbalfans onder ons: de
rode kaart was te streng bestraft. Een gele kaart vond men achteraf meer
op z'n plaats. Maar een overtreding blijft het.

--
Sam Kafka

Manok62

Feb 21, 2024, 6:04:27 PMFeb 21
Op 21-2-2024 om 22:33 schreef Omnibus:

> Wat kan ik hier kopen voor een tientje?

Een hoop slap geouwehoer...

--
Sgtmarnszm Royal Dutch Marines
Ned Nieuw Guinea 030162-301062
www.mariniersnieuwguinea61-62.nl

Jos Bergervoet

Feb 21, 2024, 6:08:06 PMFeb 21
On 2/21/2024 11:31 PM, Sam Kafka wrote:
> Jos Bergervoet <Jos.ber...@xs4all.nl> kirjutas:

> Maar toen deed de temperatuur er wel een jaartje of pakweg 2000 over
> om 1 graad te stijgen.

Ik bekritiseerde het eerdere grafiekje omdat het de temperatuur in
het verleden helemaal constant had gemaakt! Hier zien we tenminste
de fluctuaties. Ze lijken inderdaad niet zo heel snel, in het
verleden, maar dat kan ook zijn omdat de resolutie van die oude
data daar niet hoog genoeg voor is, er zijn namelijk echt wel eens
natuurlijk cataclysmen geweest, zoals rondom het beruchte jaar 536:
https://www.science.org/content/article/why-536-was-worst-year-be-alive

> Ach, Moeder Aarde zal ook deze aanslag op haar gezondheid wel overleven

De evolutie wrijft zich al in haar handen!

> Geen zorgen voor de toekomst dus!

Hmm...

--
Jos

(Vernor Vinge?)

Edmund

Feb 22, 2024, 3:39:24 AMFeb 22
On 2/19/24 18:33, Frank Zippo wrote:
> [...]
>
> Om dat nou meteen als een totale rehabilitatie te vieren gaat mij wel
> wat ver, maar daar zullen de Covid-wappies waarschijnlijk wel maling aan

Tja de staat plakt er rustig nog 20 pagina's gezwets bij om te verhullen
dat Elens gelijk had en heeft en gewoon patienten mag genezen.
Dat de staat -Junkie de Jonge- zich bemoeid heeft en opdracht gegeven
heeft Elens aan te pakken, het staat allemaal niet op de voorpagina's he.

Waar jij staat is wel duidelijk, met je covid wappies.
Elens heeft AL z'n oudere kwetsbare patienten genezen totdat het hem
verboten werd en meteen de eerstvolgende weer overleed!
Dit was tijdens de eerste gevaarlijke wuhan-lab variant hadden en niet
het verkoudheidje van nu.
Vanzelfsprekend weet een leraar engels met vaak opvallend grote pupillen
het allemaal veel beter dan artsen, logisch dat jij je daar achter schaart.

Pandora

Feb 22, 2024, 4:26:57 AMFeb 22
Op 21-02-2024 om 22:46 schreef Jos Bergervoet:
Een kleine correctie volstaat in dit geval.
Wellicht was je nog niet op de hoogte van het feit dat in sommige
wetenschappen met een historische component yr BP ("years before
present") 1950 standaard als 'heden' geldt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Before_Present

Dat geven de auteurs van het betreffende artikel ook aan in de sectie
"Methods". Vandaar dat die curve van de instrumentele data, die tot 2010
gaat, nog een stukje doorloopt na 0 yr BP.

Ruud Harmsen

Feb 22, 2024, 5:30:28 AMFeb 22
Wed, 21 Feb 2024 23:31:57 +0100: Sam Kafka <samgreg...@gmail.com>
scribeva:
> [...]
>
>Misschien moeten we straks wel als mollen onder de grond gaan leven,
>omdat aan het Aardoppervlak onze hersenen aan de kook dreigen te raken

Of, als de Warme Golfstroom ermee kapt, waar volgens recent onderzoek
zeker kans op is, krijgen we in Nederland net als in Canada en New
York elke winter min 20. Wel goed voor de Elfstedentocht, dat dan weer
wel! Zijn de rayonhoofden al geïnterviewd, wat die ervan vinden?

Atlantic meridional overturning circulation (AMOC).
https://www.science.org/doi/10.1126/sciadv.adk1189
Physics-based early warning signal shows that AMOC is on tipping
course

> / Misschien overleeft de mensheid het niet
>eens! Maar dan komt er daarna altijd, na kortere of langere tijd, wel
>weer wat nieuws om het van ons over te nemen.
>
>Geen zorgen voor de toekomst dus!

Zeker wel, helaas. Zeker die van mijn kleinkinderen, die
waarschijnlijk op hun 80e nog naar Amersfoort of Duitsland moeten
vluchten, waar ze dan niet welkom zullen zijn, omdat al heel veel van
de wereldbevolking dan op drift is. You ain’t seen nothing yet, ik
voorspel het je.

Om maar eens een wereldbekend doemdenker te citeren:
“Er was een gisteren, vandaag is vandaag, en hopelijk is er morgen
weer een morgen. Een gelukkig morgen, van ‘het morgen’, dat morgen
vandaag zal zijn. Niet ‘een gelukkige morgen’, van ‘de morgen’ die
gevolgd zal worden door de namiddag.”

Google kent’m niet, EendEendGa wel.
--
Ruud Harmsen, https://rudhar.com

Jos Bergervoet

Feb 22, 2024, 6:08:36 AMFeb 22
Dank voor de uitleg, maar het verandert niet veel aan de conclusie dat
de oranje lijn aan het eind bij lange na niet de waarde van 6000 jaar
geleden (OK, 6050 jaar geleden) haalt, en dat de rode, groene en blauwe
helemaal geen markante stijging vertonen.

Onze discussie over een "eerlijke" grafiek ging over het weglaten van
die variaties in het verleden. (Overigens zie je in de inset ook mooi
de dip op -1400, rond het bekende jaar 536).

--
Jos

Pandora

Feb 22, 2024, 6:20:40 AMFeb 22
Op 21-02-2024 om 13:19 schreef Sam Kafka:
Wellicht heb je hier wat aan:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0191886922001209

Interessant: "Right-wing ideological conviction is the strongest
predictor of climate denial".

Vandaar dat klimaatontkenning ook vaak samen gaat met racisme en
anti-immigratie.

Omnibus

Feb 22, 2024, 6:38:04 AMFeb 22
Op 22/02/2024 om 12:20 schreef Pandora:
Clueless oh-en is tegenwoordig bijna een doctrine,
zeg eigenlijk maar gerust compleet bij de meesten!

Sam Kafka

Feb 22, 2024, 6:49:31 AMFeb 22
Wappie Edmund <add...@is.invalid> kirjutas:

>Tja de staat plakt er rustig nog 20 pagina's gezwets bij om te verhullen
>dat Elens gelijk had en heeft en gewoon patienten mag genezen.

Welnee. Meteen al in de inhoudsindicatie aan het begin van de tuchtrecht
uitspraak is te lezen wat wel en wat niet door de beugel kon qua acties
van de dokter:

"De inspectie verwijt de huisarts dat hij 1) in strijd met de geldende
regels, aan patiënten off-label ivermectine en HCQ heeft
voorgeschreven, [...] Het Centraal Tuchtcollege verklaart de
klachtonderdelen 1 en 2 gegrond, [...]"

Dat laat aan duidelijkheid niets te wensen over.

[Knip ongegronde insinuaties]

Allemaal gezwam, gezwets en gespeculeer op niks af.

--
Sam Kafka

Pandora

Feb 22, 2024, 6:55:05 AMFeb 22
Op 22-02-2024 om 12:37 schreef Omnibus:
Jij bent het perfecte datum in deze statistiek.

De ongekruisigde (ds. in de kerk van Roodkapje)

Feb 22, 2024, 6:57:30 AMFeb 22
On 2024-02-22, Ruud Harmsen <r...@rudhar.com> wrote:
> [...]
> York elke winter min 20. Wel goed voor de Elfstedentocht, dat dan weer
> wel! Zijn de rayonhoofden al geïnterviewd, wat die ervan vinden?

Dat is een fijne combinatie met het stijgen van de energiekosten
door verminderde beschikbaarheid van energiebronnen en
ontmoedigingsbeleid door overheden i.v.m. vrees voor
klimaatverandering.

Edmund

Feb 22, 2024, 8:10:32 AMFeb 22
inderdaad

De 4 klachtonderdelen zijn door het Centraal Tuchtcollege opnieuw
beoordeeld en men komt tot de volgende uitspraak:

1 off-label voorschrijven HCQ en Ivermectine : was eerder ongegrond maar
nu weer een beetje gegrond verklaard, omdat Rob Elens het overleg met de
apotheek bij nader onderzoek weliswaar bewezen had gevoerd maar
onvoldoende had vastgelegd in hun ogen; off-label voorschrijven mag dus
gewoon (mits voldoende goed gedocumenteerd)

2 informed consent verklaring vragen bij vaccinatie : was eerder
ongegrond maar nu toch weer enigzins gegrond verklaard, want het was
volgens hen onnodig om een patient-verklaring te vragen (maar ook weer
niet verboden)

3 ongevraagd bemoeien met andere arts : eerder deels gegrond maar nu
geheel ongegrond verklaard

4 social media uitingen ongepast : eerder deels gegrond maar nu geheel
ongegrond verklaard

> [Knip ongegronde insinuaties]
>
> Allemaal gezwam, gezwets en gespeculeer op niks af.

Sure dat ie z'n patienten heeft genezen doet er natuurlijk niet toe.
Je spoort voor geen meter

--
-------------
FREE ASSANGE

Edmund

Sam Kafka

Feb 22, 2024, 9:00:33 AMFeb 22
> [...]

>1 off-label voorschrijven HCQ en Ivermectine : was eerder ongegrond maar
>nu weer een beetje gegrond verklaard, [...]

Even gegoogled op de letterlijke verwoording van jouw uitspraak
hierboven. En wie schertst mijn verbazing dat die afkomstig blijkt van
drie wappie sites die het blijkbaar van elkaar hebben overgeschreven.
Zie: <https://t.ly/w92g2>

De verwoording is ook nogal misleidend: "was eerder ONgegrond maar nu
weer een beetje GEgrond verklaard" is natuurlijk onzin. Het onderhevige
onderdeel was eerder GEgrond verklaard en is nu nog steeds GEgrond.

Of deze fout opzettelijk is gemaakt of dat er een denkfout aan ten
grondslag ligt zou ik niet durven zeggen.

>Sure dat ie z'n patienten heeft genezen doet er natuurlijk niet toe.
>Je spoort voor geen meter

Laatst had ik last van enorme hoofdpijn. Ik heb toen een halve fles
wodka opgezopen en inderdaad bleek mijn hoofdpijn drie dagen later,
ondanks een kleine opleving in het begin, totaal verdwenen! Waarmee maar
weer eens is bewezen dat wodka een uitstekend medicijn is tegen
hoofdpijn!

--
Sam Kafka

Edmund

Feb 22, 2024, 9:08:39 AMFeb 22
Ik had je al verteld dat je niet spoort nietwaar.
Geeft niks dat je geen flauw benul hebt van hetgeen er gebeurd is, laat
het je vooral niet weerhouden geinformeerde mensen te bespotten.
Doe gewoon nog even een tekst van de echte experten zoals junkie de
jonge, die heeft verstand van zelfmedicatie :-)

Ruud Harmsen

Feb 22, 2024, 9:10:12 AMFeb 22
Thu, 22 Feb 2024 15:00:16 +0100: Sam Kafka <samgreg...@gmail.com>
scribeva:
>Even gegoogled op de letterlijke verwoording van jouw uitspraak
>hierboven. En wie schertst mijn verbazing

Schetst. Tekent, laat zien.

> [...]
>ondanks een kleine opleving in het begin, totaal verdwenen! Waarmee maar
>weer eens is bewezen dat wodka een uitstekend medicijn is tegen

Tja.

Sam Kafka

Feb 22, 2024, 9:10:27 AMFeb 22
> [...]

>https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0191886922001209

>Interessant: "Right-wing ideological conviction is the strongest

Bedankt! Ik heb het gelezen (de cijfertjesneukerij wel een beetje
overgeslagen, eerlijk gezegd) en dacht toen: tja, dat had ik eigenlijk
ook zelf wel kunnen bedenken. Maar dat was aan de overkant misschien
toch wat te streng beoordeeld voor mezelf geweest.

>Vandaar dat klimaatontkenning ook vaak samen gaat met racisme en
>anti-immigratie.

Zouden er ook studies zijn gedaan naar de correlatie tussen IQ en
politieke oriëntatie? Vast wel!

--
Sam Kafka

Sam Kafka

Feb 22, 2024, 9:23:40 AMFeb 22
> [...]

>Doe gewoon nog even een tekst van de echte experten zoals junkie de
>jonge, die heeft verstand van zelfmedicatie :-)

Weer een hoop ongesubstantieerd gekwaak in de ruimte van Wappie Edmund.
Zo weet jij bijvoorbeeld helemaal niets van mijn mening over "junkie de
jonge". En "geinformeerde mensen" vind ik nogal een eufemisme, als ik zo
eens in ogenschouw neem door wat voor soort bronnen mensen zich zoal
laten informeren.

Dat ik volgens jou niet spoor beschouw ik als een grove belediging die
ik niet snel zal vergeten!

--
Sam Kafka

Sam Kafka

Feb 22, 2024, 9:27:05 AMFeb 22
Ruud Harmsen <r...@rudhar.com> kirjutas:

>Schetst. Tekent, laat zien.

Heel erg bedankt dat je mij op deze domme fout wijst, Ruud! Ik had
dat natuurlijk absoluut niet in de gaten toen ik het intikte.

Waarmee maar weer eens bezwezen is dat 1 Ruud op usenet beter is
dan 10 Ruden op X (voorheen Twitter).

--
Sam Kafka

Edmund

Feb 22, 2024, 9:44:15 AMFeb 22
On 2/22/24 15:23, Sam Kafka wrote:
> Wappie Edmund <nom...@hotmail.com> kirjutas:

> Weer een hoop ongesubstantieerd gekwaak in de ruimte van Wappie Edmund.

En dat baseer jij op wat precies?

> [...]
> jonge". En "geinformeerde mensen" vind ik nogal een eufemisme, als ik zo
> eens in ogenschouw neem door wat voor soort bronnen mensen zich zoal

In dit gevalletje : uit eerste hand en jij?

> Dat ik volgens jou niet spoor beschouw ik als een grove belediging die
> ik niet snel zal vergeten!

Dat is mooi meegenomen.
Moet ik je verder nog iets uitleggen over kaatsen oid want ook dat
begrijp je niet zie ik.

Manok62

Feb 22, 2024, 9:45:45 AMFeb 22
Op 22-2-2024 om 15:23 schreef Sam Kafka:
Bij hoge uitzondering dan:

Jullie infiltranten sporen allemaal voor geen meter, dus beter was aan
andere zijde van de fictieve grenspaal blijven AUB...