Omtzigt bekent kleur

Henk

Feb 17, 2024, 5:25:38 AMFeb 17

<https://www.telegraaf.nl/nieuws/1903204484/omtzigt-over-formatie-te-lang-doorgepraat-met-pvv-vvd-en-bbb>

Gisteravond in Zwolle heeft Pieter Omtzigt verklaard, dat hij met zijn
NSC niet in een meerderheidskabinet met de PVV gaat zitten.

Ook hekelde hij de opstelling van de VVD om niet met GroenLinx-PvdA te
willen gaan formeren tesamen met de NSC.

Dus Omtzigts voorkeur gaat overduidelijk uit naar een coalitie over Linx !

--
Stop de omvolking

Manok62

Feb 17, 2024, 5:56:08 AMFeb 17
Op 17-2-2024 om 11:25 schreef Henk:
Draaikont van de bovenste plank, gaat bij voorbaat al mis...

--
Sgtmarnszm Royal Dutch Marines
Ned Nieuw Guinea 030162-301062

The Grinch

Feb 17, 2024, 7:04:59 AMFeb 17
Over rechts campagne voeren en dan over links formeren. Yesilgöz had haar kiezers
al op dezelfde manier willen bedriegen. @Pieter Omzicht: hier zit Nederland dus
niet op te wachten!

The Grinch

Cees Camphuis

Feb 17, 2024, 9:21:13 AMFeb 17
Op 17-2-2024 om 11:25 schreef Henk:

Dat zei ik 24 november 2023 al.
Omtzigt wil Timmermans 1.

Omnibus

Feb 17, 2024, 9:26:37 AMFeb 17
Op 17/02/2024 om 13:04 schreef The Grinch:
Het beste is nieuwe verkiezingen, nu de kiezer
het gedraai en de besluiteloosheid van Omtzigt
en Yesilgöz nog vers voor ogen staan. Met niks
anders dan een nieuwe informateur schieten wij
niets op. Dat de boel is vastgelopen ligt niet
aan Plasterk. Het heeft geen zin om de schijn
op te wekken dat het aan hem heeft gelegen.

--
All animals are equal. But some animals are more equal than others.

Manok62

Feb 17, 2024, 9:37:17 AMFeb 17
Op 17-2-2024 om 15:26 schreef Omnibus:
Helemaal mee eens.

Von Schweighausen

Feb 18, 2024, 2:41:52 AMFeb 18

"Cees Camphuis" <CeesCa...@ziggo.nl> schreef in bericht
hij voelt zich beter thuis tussen graaiers en oplichters

Cees Camphuis

Feb 18, 2024, 9:34:21 AMFeb 18
Op 18-2-2024 om 08:41 schreef Von Schweighausen:
Klopt, Omtzigt is gewoon linx.

joh

Feb 18, 2024, 10:56:11 AMFeb 18
En de kiezer heeft gesproken.
Misschien kan rechts dat eindelijk accepteren, en ophouden te huiliehuilen.

Henk

Feb 18, 2024, 1:25:05 PMFeb 18
Maakt het ook nog uit dat Omtzigt voor de verkiezingen de indruk wekte
eerder over rechts te willen gaan dan over Linx?

--
Miele er is geen betere

joh

Feb 18, 2024, 1:53:35 PMFeb 18
Die kans is nog niet verkeken.
Daarnaast, hij heeft er ook niet geheimzinnig over gedaan problemen met de PVV te hebben.

> --
> Miele er is geen betere
ze

Frank Zippo

Feb 18, 2024, 3:21:57 PMFeb 18
Padvinder Kramphuis <CeesCa...@ziggo.nl> rochelde:

>Klopt, Omtzigt is gewoon linx.

De Wet Van Kramphuis: Als het mij niet aanstaat is het Linx.

--
Zippo

Baron

Feb 18, 2024, 3:31:08 PMFeb 18

Henk

Feb 18, 2024, 3:50:40 PMFeb 18
Maar zijn afslaan naar Linx mag je dan geen (niet ongrondwettelijke)
kiezersbedrog noemen ?

joh

Feb 18, 2024, 6:00:30 PMFeb 18
On Sunday, February 18, 2024 at 9:50:40 PM UTC+1, Henk wrote:

> Maar zijn afslaan naar Linx mag je dan geen (niet ongrondwettelijke)
> kiezersbedrog noemen ?

Nee.
Pertinente beloftes die de dag na de verkiezingen in de prullenbak verdwijnen - zoals van Wilders destijds over de AOW-leeftijd - zijn kiezersbedrog, gewekte verwachtingen zijn de verantwoordelijkheid van de verwachter.

Henk

Feb 19, 2024, 3:18:01 AMFeb 19
Er is natuurlijk een groot verschil met het opgeven van bepaalde
programmapunten om een coalitie te bereiken en een (niet
ongrondwettelijke) koerswijziging naar Linx, terwijl de kiezers de
indruk hadden dat de partij een rechtsere koers aan zou houden...

De peilingen lijken de teleurstelling daarover ook aan te geven !

joh

Feb 19, 2024, 3:33:38 AMFeb 19
Zeker. Het daags na de verkiezingen opgeven van wat als breekpunt gepresenteerd werd is kiezersbedrog.
Maar het is onmogelijk in lijn met de indruk van elke kiezer te handelen. Derhalve is het onzin daarover te klagen.

Baron

Feb 19, 2024, 3:41:23 AMFeb 19
Op 19-2-2024 om 09:33 schreef joh:
<Q>

Wilders irriteren en zijn standpunten die al ingeleverd zijn en zonder
resultaat om tot een compromis te komen, dat is de politiek die er
achter zit wachten op het moment dat het knapt, Timmerfrans zit in de
wachtkamer.

Baron

Omnibus

Feb 19, 2024, 7:18:58 AMFeb 19
Op 18/02/2024 om 16:56 schreef joh:
Links bedoel je.

Omnibus

Feb 19, 2024, 7:19:27 AMFeb 19
Op 19/02/2024 om 09:41 schreef Baron:
Daar mag hij eeuwig blijven zitten.

Number51

Feb 19, 2024, 7:31:11 AMFeb 19
Op 19-2-2024 om 13:18 schreef Omnibus:
Links is druk aan het onderzoeken of en hoe een rechts kabinet gevormd
kan worden, rechts jankt vooral.

Henk

Feb 19, 2024, 10:03:25 AMFeb 19
Alleen een rechts kabinet gaat niet gebeuren, omdat Pieter Omzigt met
zijn NSC naar Linx is gegaan !

--
Waar blijft mijn uitkering

Number51

Feb 19, 2024, 10:11:09 AMFeb 19
Op 19-2-2024 om 16:03 schreef Henk:
\Wilders is door zijn koelkast ook naar links gegaan, hij heeft de
kiezer weer belazerd.

Barokino

Feb 19, 2024, 10:35:40 AMFeb 19
Op 17-2-2024 om 11:25 schreef Henk:

Ik heb altijd al gezegd dat die die griffo niet te vertrouwen is. Als
kamerlid werkte hij al mee aan het grootste naoorlogse parlementaire
schandaal, de eerste inperking van stemrecht sinds 14 mei 1940.

Je kan dus van zo'n figuur niet verwachten dat hij een democraat is.

Number51

Feb 19, 2024, 10:45:29 AMFeb 19
Op 19-2-2024 om 16:40 schreef Barokino:

> Ik heb altijd al gezegd dat die die griffo niet te vertrouwen is.

Pieter Omtzigt is katholiek. Hij is opgegroeid in een katholiek gezin en
gaat bijna elke week naar de kerk, afwisselend naar een
Syrisch-orthodoxe of katholieke kerk. Bron: Gemini

Henk

Feb 19, 2024, 1:21:31 PMFeb 19
Wilders heeft niemand belazerd !

Een regering heeft een meerderheid van tenminste 76 zetels in de Tweede
Kamer nodig en die heeft Wilders niet gevonden agv. de blokkade van Omtzigt.

Dus nu ligt de bal bij Linx. Omtzigt heeft al aangegeven, dat
GroenLinx-PvdA wat hem betreft wel een acceptabele coalitiepartner zou
kunnen zijn.
En misschien kan de SP ook meedoen :-)

Cees Camphuis

Feb 19, 2024, 1:30:37 PMFeb 19
Dat had ik 24 november al door. En de financiële problemen zijn dan ineens
niet meer zo groot zoals recent werd aangegeven.
Omtzigt is linx en zal in juni graag de electorale prijs betalen, het
groeit hem allemaal toch al boven het hoofd.

Number51

Feb 19, 2024, 1:32:21 PMFeb 19
Op 19-2-2024 om 19:21 schreef Henk:
Hij heeft alles waarvoor jij en je lotgenoten op hem hebben gestemd in
de ijskast gezet. Blijft een kneiterlinks onuitvoerbaar programma over
waar andere sukkels dan jij en je lotgenoten voor gekozen hebben.
Wilders is een uitstekend marketier zonder realiteitszin.

> Een regering heeft een meerderheid van tenminste 76 zetels in de Tweede
> Kamer nodig en die heeft Wilders niet gevonden agv. de blokkade van Omtzigt.

Omtzigt is dus een verstandige vent.

> Dus nu ligt de bal bij Linx. Omtzigt heeft al aangegeven, dat
> GroenLinx-PvdA wat hem betreft wel een acceptabele coalitiepartner zou
> kunnen zijn.
> En misschien kan de SP ook meedoen :-)

Liever niet, de SP stapt gelukkig niet in een kabinet met neoliberalen.
Ik meldde na de exitpoll GL/PvdA + VVD + NSC + D66
Timmermans premier en dat gaat het vast worden.

Henk

Feb 19, 2024, 1:53:57 PMFeb 19
Mwah beperking van de omvolking stond en staat nog steeds prominent
vooraan...

> Omtzigt is dus een verstandige vent.

Hij maakt op mij nou niet direkt zo'n heldere indruk !

> Liever niet, de SP stapt gelukkig niet in een kabinet met neoliberalen.
> Ik meldde na de exitpoll GL/PvdA + VVD + NSC + D66
> Timmermans premier en dat gaat het vast worden.

Afwachten maar de sleutels van het torentje liggen inderdaad voor het
grijpen voor Timmermans !
Maar alles heeft natuurlijk een prijs...

--
Stop de omvolking