waarom NK niet en de VS en Rusland wel?

Seldon, Hari

Waarom mogen de VS of Rusland naar hartelust raketten testen en
atoombommen bouwen en Noord Korea niet?

BugHunter

Seldon, Hari <duim...@likkepot.nl> schreef op Zo 3 Sep 2017 om 22:04:

> Waarom mogen de VS of Rusland naar hartelust raketten testen en
> atoombommen bouwen en Noord Korea niet?

Provocerend. Onbetrouwbaar. Kwaadaardig.

--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
------------///-----------------------------

B.Aron

Op 3-9-2017 om 22:08 schreef BugHunter:

> Provocerend. Onbetrouwbaar. Kwaadaardig.

</>
Wie van de drie wil de echte opstaan ... alle drie dan maar?

B.Aron

--

*****************
* { B.Aron } *

Peter Steenkamp

On Sunday, September 3, 2017 at 10:04:39 PM UTC+2, Seldon, Hari wrote:
> Waarom mogen de VS of Rusland naar hartelust raketten testen en
> atoombommen bouwen en Noord Korea niet?

1) proliferatie is niet goed: hoe meer landen een kernbom hebben hoe groter
de kans op een kernoorlog.
2) Het Noord Koreaanse regime is ernstig, ernstig geschift. Het is in
feite een slaven samenleving. En wie kritiek heeft, wordt in een
strafkamp gestopt, en niet alleen de criticus maar zijn hele familie,
tot en met ongeboren generaties aan toe. Ja er zijn Noord Koreanen
die van hun geboorte tot hun dood in een concentratiekamp leven alleen
omdat hun opa kritiek had op het regime. Dit heet een "drie generatie straf".

http://www.telegraph.co.uk/travel/destinations/asia/north-korea/galleries/what-you-didn-t-know-about-north-korea/there-s-a-three-generations-of-punishment-rule/

Manok62

"Seldon, Hari" <duim...@likkepot.nl> schreef in bericht

> Waarom mogen de VS of Rusland naar hartelust raketten testen en
> atoombommen bouwen en Noord Korea niet?

NK schroef los in bovenkamer.

Bert(AWRvB)

Op 3-9-2017 om 22:04 schreef Seldon, Hari:

> Waarom mogen de VS of Rusland naar hartelust raketten testen en
> atoombommen bouwen en Noord Korea niet?

USA zou NK reactor voor medische doeleinden geven als NK zou stoppen met
testen. NK stopte met testen maar USA leverde geen reactor met als
gevolg dat NK woest is!

--
Bert ( A W RvB )
(Adres op website)

***
US spaceships maximum velocity:
One light-year a minute.
http://projectcamelot.org/lang/en/clifford_stone_interview_transcript_en.html
***
AWN http://www.awn-archeologie.nl
GEA http://www.gea-geologie.nl
NVR http://www.ruimtevaart-nvr.nl
Sterrenkunde http://www.dekoepel.nl
UFOwijzer http://ufowijzer.nl

Seldon, Hari

On 9/3/17 10:08 PM, BugHunter wrote:

> Provocerend. Onbetrouwbaar. Kwaadaardig.

...volgens de Amerikaanse propaganda...

Seldon, Hari

Waarom zou je onmiddellijk alles geloven wat door de westerse pers wordt
beweerd?

Als bijvoorbeeld NK precies dezelfde samenleving zou hebben als de USA
zouden hun vijanden toch foto's van gaskamers en gruwelverhalen over
mislukte executies publiceren?

Seldon, Hari

Begrijp me goed: zoals NK wordt beschreven zou ik er bepaald niet willen
wonen. Maar in de zestiger jaren was het het Griekenland van de kolonels
en in zeventiger jaren werden net zulke dingen over Oostduitsland
beweerd, en uit eigen ervaring weet ik dat die soep daar bepaald niet zo
heet werd gegeten, in tegendeel.

R.Phillips

Op maandag 4 september 2017 08:13:02 UTC+2 schreef Seldon, Hari:
Ik ben al jaren fan van Ri Chun-hi
https://www.youtube.com/watch?v=aveGI9D6vcc

https://www.youtube.com/watch?v=F0ubEQRpjk8

Omdat ze zelf weet, dat ze acteert.

Barokino

Op 3-9-2017 om 22:04 schreef Seldon, Hari:

> Waarom mogen de VS of Rusland naar hartelust raketten testen en
> atoombommen bouwen en Noord Korea niet?

Wordt noord-Korea zonder dat wapenbezit door een ander land bedreigd??

hari seldon

Als communistisch land in ieder geval door de USA.

R.Phillips

Op maandag 4 september 2017 10:04:14 UTC+2 schreef hari seldon:
Zoek maar eens onder Chongryon. Die worden in Japan met de nek aangekeken.
En dan is er de Juche aanhang wereldwijd. Ook in Nederland.
Allemaal onderdeel van GML/Rode Morgen en ICOR.

Naar de remake van Lenin Riefenstahl:
https://www.youtube.com/watch?v=7Fl8nTUa3zo&list=RD7Fl8nTUa3zo#t=23

KPGH

Barokino <baro...@upcmail.nl> wrote on Mon 04 Sep 2017
09:53:17a:
Ga dat meer in Irak en Libie vragen. :-)

Barokino

Op 4-9-2017 om 10:04 schreef hari seldon:
??uh??

pieterw4809

Op 4-9-2017, heeft hari seldon verondersteld :
onzin.
dat zou China niet dulden.

--
Cheers, Pieter
Vernuft is een sublimatie van domheid

pieterw4809

Op 4-9-2017, heeft R.Phillips verondersteld :
da's het Chinese leger.
stukje van de parade dit jaar:
https://www.youtube.com/watch?v=L9kYO6_ZGEg&t=267s
(daar kunnen de mariniers niet aan tippen)

R.Phillips

Op maandag 4 september 2017 14:29:25 UTC+2 schreef pieterw:
Zeker ook heel Riefenstahl!

hari seldon

Nou... noem eens een communistisch land dat zich niet in de warme, eh,
belangstelling van de USA mag verheugen?

Peter Steenkamp

On Monday, September 4, 2017 at 8:36:10 AM UTC+2, Seldon, Hari wrote:

> [...]
> en in zeventiger jaren werden net zulke dingen over Oostduitsland
> beweerd, en uit eigen ervaring weet ik dat die soep daar bepaald niet zo

Noord Korea is wereldkampioen mensenrechten schenden:

https://en.wikipedia.org/wiki/Human_rights_in_North_Korea

"North Korea's human rights record is among the worst in the world
and has been globally condemned, with groups such as the United
Nations, Amnesty International, Human Rights Watch, and the European
Union all critical of the country's record. Indeed, most international
human rights organizations consider North Korea to have no contemporary
parallel with respect to violations of liberty."

En jij wilt dat een dergelijk land ook nog eens kernwapens krijgt? Dan ben je
in mijn ogen niet goed snik.

hari seldon

Zoals ik al zei: ik zou er niet willen wonen. Maar als je hier in het
westen verplicht wordt alle onzin die men over vijandelijke staten
schrijft te geloven, dan is het verschil niet zo heel erg groot...

Barokino

Op 4-9-2017 om 15:01 schreef hari seldon:
Welke van die landen wordt met kernwapens bedreigd?

Seldon, Hari

Schat, ieder land zonder kernwapens wordt gechanteerd door de landen met
kernwapens. De harde feiten worden dan wel verdoezeld achter allerlei
sjieke verdragen, maar dat is de harde werkelijkheid.

Cees Camphuis

Seldon, Hari <duim...@likkepot.nl> wrote:

> Waarom mogen de VS of Rusland naar hartelust raketten testen en
> atoombommen bouwen en Noord Korea niet?

Niet mogen? Staat de politie op de
loer dan?

hari seldon

Nou ja, de USA profileert zich graag als de politieagent van de wereld.

Maar zonder gekheid: stel - als gedachtenexperiment - dat de USA een
bepaald land wil aanvallen. Omdat ze een atoombom dreigen te maken
bijvoorbeeld, en dat ondergraaft het monopolie van de USA en de andere
landen die er wel een hebben. Dus dat mag niet.

Als zo'n land vriendjes is met de USA, zoals Israel, en gegarandeerd
dezelfde doelen nastreeft, dan is het geen probleem, dan wordt het
gewoon vaag gehouden of ze nu wel of niet een atoombom hebben. En als
zo'n land hem gebruikt, dan is het echt om de eigen huid te redden en
valt hij toch maar op een stel vuile Arabieren.

Maar als zo'n land geen vriendjes is met de USA, dan wordt er natuurlijk
eerst een propagandaoorlog gevoerd, liefst tien of twintig jaar van
tevoren, om iedereen ervan te overtuigen dat in zo'n schurkenstaat alles
mis is wat je maar kunt bedenken. En als dan iedereen in het Westen er
grondig van doordrongen is dat het doelwit inderdaad uit gehersenspoelde
untermenschen bestaat, ja, dan kun je de druk steeds verder opvoeren,
sancties instellen, provoceren en hopen dat zo'n landje een rode lijn
overschrijdt.

Dan kun je militair ingrijpen en opnieuw De Vrije Wereld Redden (TM).

Help maar kijken.

Barokino

Op 4-9-2017 om 22:06 schreef Hautacuperche:

> Onzin. De grootste mensenrechtenschender is nog altijd de VS.
> Alleen pleegt die de grootste wreedheden tegen andere volken (oa. de buren
> van NK).
>
> Daarnaast is de VS ook nog het enige land ter wereld dat ooit kernwapens
> daadwerkelijk heeft ingezet. En toen zat er een heel wat verstandiger kerel
> in het Witte Huis dan op dit moment, ook dat nog...

Streek je GM-auto in de brand, smijt alle IBM-technologie je raam uit,
stop met brood eten want het tarwe komt uit de VS. Doen doen doen,
voorkom dat je ooit van collaboratie wordt beschuldigd

Henk

On 09/05/2017 04:34 PM, Barokino wrote:
> [...]

Zuid-Korea, China, Rusland, Japan, Taiwan ?

> Streek je GM-auto in de brand, smijt alle IBM-technologie je raam uit,
> stop met brood eten want het tarwe komt uit de VS. Doen doen doen,
> voorkom dat je ooit van collaboratie wordt beschuldigd

Typisch Linx, als ze het niet af kunnen doen met een Godwin, is het de
schuld van de KAJ.

--
Holle mantra's zijn Linx

Cees Camphuis

Op 4-9-2017 om 20:31 schreef hari seldon:

> [...]
> gewoon vaag gehouden of ze nu wel of niet een atoombom hebben. En als
> zo'n land hem gebruikt, dan is het echt om de eigen huid te redden

Terecht dan toch?
Israël heeft al meerdere oorlogen gevoerd met een veel grotere vijand.
Nu geen last meer.

hari seldon

En als je Linux gebruikt...?

Barokino

Op 6-9-2017 om 10:01 schreef Hautacuperche:
> "Altijd weer die Finnen!" :-)
>
> Zowel mijn auto als mijn laptop zijn overigens niet van Americaanse maar van
> Japanse makelij.

De technische grondslag kwam uit de VS, Japan maakte na en verbeterde de
productiemethodes. Die laptop is dus wel degelijk een IBM-afstammeling.

> En waar mijn bakker zijn graan vandaan haalt weet ik niet,
> maar de VS is niet het enige (en zelfs niet het grootste) graan- en
> tarweproducerende land in de wereld.
>
> Zie overigens niet in waarom ik een hardwerkende graanboer in de Midwest
> verantwoordelijk zou moeten houden voor de misdaden van de VS.

Welke misdaden? Dat ze eerst jouw favoriete staatsbestel in Europa
vernietigd hebben en daarna jouw 2de keus bestel 40 jaar buiten de deur
hielden?

Barokino

Op 6-9-2017 om 13:18 schreef Hautacuperche:

> En ja hoor, daar istie al: de onvermijdelijke Godwin :-)

Sterk antwoord! Doet de waarheid pijn?

Henk

On 09/06/2017 10:01 AM, Hautacuperche wrote:
> On Wednesday 06 September 2017 08:09, hari seldon wrote:
>
> "Altijd weer die Finnen!" :-)

Linus Torvalds woont en werkt in de Verenigde Staten en is
genaturaliseerd tot Amerikaan...

Seldon, Hari

"€œWhen people say ‘we must move with the times" they really mean "you
must do it my way." That is what I'€™m tellin' you. And there are some
who would say that Ankh-Morpork is...a kind of vampire. It bites, and
what it bites it turns into copies of itself. It sucks, too. It seems
all our best go to Ankh-Morpork, where they live in squalor. You leave
us dry."

Terry Pratchett: The Fifth Elephant.