gedenk gij volk

Hein Zwetser

Sep 23, 2021, 4:08:03 PMSep 23
sophie hermans komt ons land redden,waar precies hebben we dit aan te
danken ?
--
Beste Joodse organisaties,
De Oorlog is niet van jullie maar van ons allemaal

R.Phillips

Sep 24, 2021, 2:36:33 AMSep 24
Op donderdag 23 september 2021 om 22:08:03 UTC+2 schreef Hein Zwetser:
> sophie hermans komt ons land redden,waar precies hebben we dit aan te
> danken ?

Aan haar Pappa Loek Hermans en zijn andere dochter Carolien.

Hein Zwetser

Sep 24, 2021, 2:50:02 AMSep 24
Op 24-9-2021 om 08:36 schreef R.Phillips:
een corrupte bende

R.Phillips

Sep 24, 2021, 4:05:31 AMSep 24
Op vrijdag 24 september 2021 om 08:50:02 UTC+2 schreef Hein Zwetser:

> een corrupte bende
> --

Loek? Welnee. Waar haal je dat vandaan?

Hein Zwetser

Sep 24, 2021, 4:24:03 AMSep 24
Op 24-9-2021 om 10:05 schreef R.Phillips:
ontroverses
Hermans raakte tijdens zijn loopbaan verschillende malen in opspraak,
o.m. vanwege zijn rol als bestuurder bij het COA, bij het zorgbedrijf
Meavita, en vanwege zijn grote aantal nevenfuncties ('bijbanen').[1] Als
lid van de vierhoofdige ledenraad van de Koninklijke Vereniging voor
Facultatieve Crematie gaf Hermans in 2012 toestemming voor de verkoop
van het crematorium- en begrafenisbedrijf van de Vereniging, de
Facultatieve Groep, aan de directeur van dit bedrijf, Henry Keizer.[2]
Hermans was ook commissaris bij dit bedrijf. De verkoop vond plaats voor
een prijs die ver onder de boekwaarde lag. Keizer, die ook voorzitter
was van de VVD, kwam door zijn rol in de transactie in opspraak en moest
het voorzitterschap van de partij in 2017 neerleggen. In 2013 raakte
Hermans ook in opspraak binnen zijn eigen partij toen hij als mentor van
beginnende VVD-politici door een van hen van machtsmisbruik werd
beschuldigd.[3] Ook was Hermans toezichthouder bij het Waarborgfonds
Sociale Woningbouw, de waakhond van de woningbouwsector, in de tijd dat
het miljarden kostende derivatendebacle bij Woningcorporatie Vestia naar
buiten kwam.[4]

COA
Hermans stapte in 2011 op als voorzitter van de Raad van Toezicht van
het COA toen deze organisatie in opspraak kwam over het salaris en de
manier van leidinggeven van bestuursvoorzitter en partijgenoot Nurten
Albayrak. Toenmalig VVD-fractieleider Stef Blok verweet Hermans dat hij
erop had moeten toezien dat Albayraks salaris aan de balkenendenorm werd
aangepast.[5]

Meavita
Hermans was president-commissaris van Meavita op het moment dat dit
thuiszorgbedrijf in 2009 failliet ging. Daarbij verloren 20.000
werknemers hun baan. Uit het onderzoeksverslag van de Ondernemingskamer
van het Gerechtshof Amsterdam bleek dat Hermans als toezichthouder niet
optrad, toen bleek dat bestuurder Theo Meuwese niet naar behoren
functioneerde. Nadat de Ondernemingskamer op 2 november 2015 stelde dat
Meavita failliet was gegaan door wanbeleid van het bestuur, stapte
Hermans op als VVD-fractievoorzitter van de Eerste Kamer.[6][7] De
Ondernemingskamer gaf toestemming aan de AAF en de curatoren om hun
onderzoekskosten tot een bedrag van 155.000 euro te verhalen op Hermans.
Het falen van Hermans bij Meavita is in de rechtszaak onder meer geweten
aan zijn veelvuldige nevenfuncties; letterlijk valt in de uitspraak te
lezen dat Hermans als voorzitter van de raad van commissarissen "te veel
functies in zich verenigde en zijn taak bij Meavita Nederland niet
voldoende serieus nam".[8][9][10] In 2018 werd in de dan nog lopende
rechtszaak een schikking getroffen.[11]

Nevenfuncties
De afgelopen decennia had Hermans 96 nevenfuncties, daarvan gemiddeld
tien en soms twintig gelijktijdig.[4] In januari 2016 had hij 12
bijbanen, te weten:
- Adviseur van de Nederlandse Maatschappij tot Bevordering der
Tandheelkunde;
- Voorzitter van het Nederlands Uitgeversverbond;
- Voorzitter van de Stichting Katholieke Universiteit Nijmegen;
- Lid van het bestuur van de Academie voor Wetgeving;
- Lid van de Raad van Advies van Koninklijke Horeca Nederland;
- Lid van de Raad van Advies van de Stichting Zeldzame Ziektenfonds;
- Voorzitter van Greenport Holland (een lobbyorganisatie van het
tuinbouwbedrijfsleven);
- Voorzitter van het Platform Hout in Nederland;
- Voorzitter van de Stichting "Vrienden van het Nationaal Archief";
- Voorzitter van het Toezicht- en Adviescollege "CBRE Real Estate Funds";
- Lid van de Raad van Advies van het "Luzac College", en
- Lid van het bestuur van de Stichting Instituut GAK te Hilversum.

Eerder had Hermans 84 andere nevenfuncties (deels overlappend, deels
niet), onder meer voorzitter van MKB Nederland en het Aids Fonds,
bestuurslid bij werkgeversorganisatie VNO-NCW, de Sociaal-Economische
Raad en de Wereldomroep. Ook was hij toezichthouder bij het Nederlands
Bureau voor Toerisme en Congressen, de Free Record Shop, voetbalclub SC
Heerenveen en het Korps Landelijke Politiediensten, en adviseur bij het
Waddenfonds en de Stichting Voorlichtingscentrum Crematoriumbouw.[12][13]

R.Phillips

Sep 24, 2021, 4:42:19 AMSep 24
Op vrijdag 24 september 2021 om 10:24:03 UTC+2 schreef Hein Zwetser:
Maar was dat tijdens zijn bestuurlijke carriere?

Hein Zwetser

Sep 24, 2021, 4:54:02 AMSep 24
Op 24-9-2021 om 10:42 schreef R.Phillips:
zalme worst wezen. heeft een mentaliteit van lik me vestje en is vvd er

KPGH

Sep 24, 2021, 6:04:59 AMSep 24
Wat is het verschil? Men is verkozen of niet verkozen en krijgt in Gods
koningrijk overeenkomstig voordeeltjes en baantjes toegeschoven?