Tweede Kamer eist hard optreden tegen rellende Eritreeërs

Cees Camphuis

Feb 19, 2024, 1:45:06 AMFeb 19
Wilders: ’Oppakken en uitzetten’

Tweede Kamer eist hard optreden tegen rellende Eritreeërs: ’Gevolgen
voor verblijfsvergunning’

DEN HAAG - Partijen in de Tweede Kamer willen opheldering over de rellen
bij een bijeenkomst van de Eritrese gemeenschap in Den Haag. Acht
agenten raakten daarbij gewond. Minister Dilan Yeşilgöz (Justitie en
Veiligheid) vindt dat het geweld niet zonder consequenties mag blijven.

De VVD-fractie heeft een reeks vragen aan het demissionaire kabinet
gesteld over de gebeurtenis. De liberalen willen dat er „stevig
bestraft” wordt. De partij vindt ook dat „dit soort ernstige
geweldplegingen gevolgen moeten hebben voor het kunnen krijgen van een
permanente verblijfsvergunning dan wel het Nederlanderschap.”

De ongeregeldheden braken zaterdagavond uit bij een zalencentrum waar
regeringsgezinde Eritreeërs bijeen waren. Tegenstanders van het
dictatoriale regime zochten de confrontatie. Volgens de burgemeester van
Den Haag zou het om relschoppende jongeren van de Eritrese organisatie
Brigade Nhamedu gaan.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1922087332/tweede-kamer-eist-hard-optreden-tegen-rellende-eritreeers-gevolgen-voor-verblijfsvergunning

Nu grote woorden. Maar daden?
Ik geloof er niets van.
Omtzigt zal met linx meestemmen, dus ook dit jaar zullen we weer
duizenden en duizenden Eritreeërs worden toegelaten.
Bedankt linx!

Pandora

Feb 19, 2024, 7:31:30 AMFeb 19
Op 19-02-2024 om 07:45 schreef Cees Camphuis:

> Wilders: ’Oppakken en uitzetten’

Maar daarmee zou Wilders dan wel weer een dictatoriaal regime in de
kaart kunnen spelen:

"Het doel zou dan zijn dat Eritrese vluchtelingen in een kwaad daglicht
worden gesteld en dat Nederland besluit ze terug te sturen. "Het
allerliefst willen ze natuurlijk dat die oppositieleden teruggestuurd
worden naar Eritrea, want dan kunnen ze er korte metten mee maken.""

https://nos.nl/artikel/2509479-rellen-den-haag-kunnen-ook-werk-regering-eritrea-zijn

Cees Camphuis

Feb 19, 2024, 8:06:27 AMFeb 19
Op 19-2-2024 om 13:31 schreef Pandora:

> [...]
>
> "Het doel zou dan zijn dat Eritrese vluchtelingen in een kwaad daglicht
> worden gesteld en dat Nederland besluit ze terug te sturen.

Jij bent toch niet van de complottheorieën Pandora?

Pandora

Feb 20, 2024, 4:28:23 AMFeb 20
Op 19-02-2024 om 14:06 schreef Cees Camphuis:

> Jij bent toch niet van de complottheorieën Pandora?

Klopt, complottheoristen zijn meestal heilig overtuigd van hun gelijk,
zonder substantieel bewijs. Ik baseer me daarentegen op gedegen
journalistiek:

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2509603-de-lange-arm-van-eritrea-hoe-een-dictatuur-in-afrika-hier-leidt-tot-geweld

Manok62

Feb 20, 2024, 4:32:07 AMFeb 20
Op 20-2-2024 om 10:28 schreef Pandora:

> Klopt, complottheoristen zijn meestal heilig overtuigd van hun gelijk,
> zonder substantieel bewijs. Ik baseer me daarentegen op gedegen
> journalistiek:

Bestaat dat dan...?

--
Sgtmarnszm Royal Dutch Marines
Ned Nieuw Guinea 030162-301062

Cees Camphuis

Feb 20, 2024, 5:47:35 AMFeb 20

> Klopt, complottheoristen zijn meestal heilig overtuigd van hun gelijk,
> zonder substantieel bewijs. Ik baseer me daarentegen op gedegen
> [...]

Dus je erkend het totale falen de van IND.
Nou, da's al heel wat.

Pandora

Feb 21, 2024, 4:45:35 AMFeb 21
Op 20-02-2024 om 11:47 schreef Cees Camphuis:

> Dus je erkend het totale falen de van IND.
> Nou, da's al heel wat.

Heb ik ook nog een eigen mening?

het varken van Breslau

Feb 21, 2024, 5:02:23 AMFeb 21
Voor Cees ben je gewoon een van de stemmetjes in zijn hoofd die hem
precies dat laten lezen wat hij graag wil lezen. Wat je zelf te berde
brengt is volslagen irrelevant.

--
"nl.politiek is als het roken:je weet dat het slecht voor je is, maar
je kunt er niet afbijven."

Cees Camphuis

Feb 21, 2024, 6:00:01 AMFeb 21
Op 21-2-2024 om 10:45 schreef Pandora:
Je ontkent het totale falen de van IND in deze kwestie?

Pandora

Feb 21, 2024, 6:14:28 AMFeb 21
Op 21-02-2024 om 11:59 schreef Cees Camphuis:
Wat is de rol van de IND in deze kwestie?

Cees Camphuis

Feb 21, 2024, 9:20:57 AMFeb 21
Op 21-2-2024 om 12:14 schreef Pandora:
Wie laat al die mensen toe?

Henk

Feb 21, 2024, 9:36:12 AMFeb 21
Formeel de IND maar wel op aanwijzing van de Linxe partijen.

Gisteren bij Ongehoord Nieuws wees Arnold Karskens (voorzitter ON) erop,
dat de overgrote meerderheid van die Eritrese 'vluchtelingen' naar hier
komen uit economische motieven, een uitkering, een huis met voorrang
toegewezen, een auto, vakanties in Eritrea, enz.

Arnold Karskens is verschillende malen in Eritrea geweest als
oorlogsverslaggever en heeft daardoor kontakten met de Eritrese gemeenschap.

--
Stop de omvolking

Pandora

Feb 21, 2024, 9:41:05 AMFeb 21
Op 21-02-2024 om 15:20 schreef Cees Camphuis:
En dat is volgens jou niet volgens het juiste protocol/wettelijke
procedure gegaan?

Cees Camphuis

Feb 21, 2024, 10:32:31 AMFeb 21
Op 21-2-2024 om 15:41 schreef Pandora:
Blijkbaar niet.

KPGH

Feb 21, 2024, 11:15:28 AMFeb 21
En wie zit achter al die idiote en/of corrupte wetten en/of protocolen?

Wellicht dezelfde lui die in de houding springen als elders voor
'lebensraum' verjaagde en zich tegen apartheid verzettende populaties
worden uitgeroeid? :-)

Omnibus

Feb 21, 2024, 12:15:41 PMFeb 21
Op 21/02/2024 om 15:36 schreef Henk:
Dank voor de tip. Zeker de moeite waard om nog even
te gaan bekijken via "uitzending gemist"of zo iets.

--
All animals are equal. But some animals are more equal than others.

Omnibus

Feb 21, 2024, 12:16:37 PMFeb 21
Op 21/02/2024 om 15:41 schreef Pandora:
Zinloos om te discussiëren over regels die niet deugen.
Althans om te doen alsof des Pudels Kern hem daar niet
in zit, want daar zit het hem wél. Er moet struktureel
iets veranderen: dweilen helpt niets met de kraan open.

Cees Camphuis

Feb 22, 2024, 1:29:35 AMFeb 22
Op 21-2-2024 om 18:16 schreef Omnibus:
Precies.
Als de IND zowel voor- als tegenstanders van het regime toelaat die
elkaar hier gaan bestrijden vind ik dat er iets mis is.
Pandora blijkbaar niet.
Maar die is dan ook linx.

Pandora

Feb 22, 2024, 5:32:16 AMFeb 22
Op 21-02-2024 om 17:15 schreef KPGH:
De wijzen van Sion?

> Wellicht dezelfde lui die in de houding springen als elders voor
> 'lebensraum' verjaagde en zich tegen apartheid verzettende populaties
> worden uitgeroeid? :-)

Wie zijn die lui?
Noem eens namen.

KPGH

Feb 22, 2024, 8:36:52 AMFeb 22
Pandora <pan...@knoware.nl> wrote on Thu 22 Feb 2024 11:32:13a:

> De wijzen van Sion?

> Wie zijn die lui?
> Noem eens namen.

Al diegenen die dagelijks in Nederlandse kranten worden 'besproken'. :-)

De functie van het eindeloze gekrakeel over naar voren geschoven
individuele figuren (c.q. 'namen'), dient klaarblijkelijk slechts om te
insinueren dat die op een systematisch niveau wezenlijke verschillen
representeren, en zo af te leiden van van de mechanismen, netwerken en
belangen daarachter.

Over de exacte relaties tussen individuen (die de publiek aandacht door
propaganda aangestuurd domineren) en het systeem daarachter valt van
buitenaf echter weinig met enige zekerheid te zeggen. Dit niet in de
laatste plaats omdat een belangrijke functie van het accent op
'namen' juist is om het systeem daarachter in de schaduw te behouden.

Dat is klaarblijkelijk een reden dat bijvoorbeeld op websites van o.a.
Nederlandse 'kranten' (regenten-outlets) naar mijn indruk in een
internationale context volstrekt disproportioneel portretfoto's te zien
zijn: Alles wat het 'verworpen volk' behoeft te weten, is de positie
van 'de verkozenen' (die 'alles goed regelen' voor de 'verworpenen') in
een hiėrarchische hofhouding 'bij gratie Gods'.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dordtse_Leerregels