Poetin-criticus Aleksej Navalny in gevangenis overleden

Baron

Feb 16, 2024, 6:32:49 AMFeb 16
Poetin-criticus Aleksej Navalny is in de gevangenis overleden, dat meldt
persbureau Reuters.

<https://www.telegraaf.nl/nieuws/189561324/poetin-criticus-aleksej-navalny-in-gevangenis-overleden>

Schoft Poetin.

Baron

Manok62

Feb 16, 2024, 6:37:37 AMFeb 16
Op 16-2-2024 om 12:32 schreef Baron:
Smeerlap Putin 🤮🤮🤮

--
Sgtmarnszm Royal Dutch Marines
Ned Nieuw Guinea 030162-301062

Number51

Feb 16, 2024, 8:02:00 AMFeb 16
Op 16-2-2024 om 12:32 schreef Baron:
"Wilders: "Ik draag het hier met trots.
Een Russisch-Nederlandse vriendschapsspeld.

<https://twitter.com/Nutwerk/status/1758457484686106706/photo/1>

jdewitte

Feb 16, 2024, 8:16:56 AMFeb 16
On Friday, February 16, 2024 at 2:02:00 PM UTC+1, Number51 wrote:
> Op 16-2-2024 om 12:32 schreef Baron:
x..
> "Wilders: "Ik draag het hier met trots.
> Een Russisch-Nederlandse vriendschapsspeld.
>
> <https://twitter.com/Nutwerk/status/1758457484686106706/photo/1>

N.B.!!: "4:30 PM - 27 feb 2018" ?! Nog steeds publiekelijk gedragen ?

Henk

Feb 16, 2024, 8:23:58 AMFeb 16
'n goeie vraag !

--
Waar blijft mijn uitkering

Number51

Feb 16, 2024, 8:36:51 AMFeb 16
Op 16-2-2024 om 14:23 schreef Henk:
Het bericht is nog altijd publiekelijk toegankelijk. Ik ben benieuwd of
Wilders het bericht alsnog gaat verwijderen, dat is het minste dat hij
zou kunnen doen.

Henk

Feb 16, 2024, 9:07:49 AMFeb 16
PVV-leider Geert Wilders heeft de dood van Navalny „verschrikkelijk”
genoemd. „Oppositieleider Navalny sterft in een barbaarse strafkolonie
van een barbaars regime” ...

joh

Feb 16, 2024, 9:55:51 AMFeb 16
Daar heeft hij zich al over uitgelaten. Hij gaat niet alle onacceptabele uitspraken uit het verleden
terugnemen. Dan is het einde zoek, dat is veel te veel werk.

God

Feb 16, 2024, 10:22:09 AMFeb 16
Henk
> Henk

> PVV-leider Geert Wilders heeft de dood van Navalny
> „verschrikkelijk” genoemd.

Hier e beelden van dit historische moment:

http://tinyurl.com/2claz3e2

Number51

Feb 16, 2024, 10:31:58 AMFeb 16
God <godratF...@herejezus.nl> Wrote in message:r
> Henk> Henk >> jdewitte>>> Number51 >>>> Baron>>> >>>> "Wilders: "Ik draag het hier met trots.>>>> Een Russisch-Nederlandse vriendschapsspeld.>>>>>>>> <https://twitter.com/Nutwerk/status/1758457484686106706/p>>>> hoto/1> >>>>>> N.B.!!:  "4:30 PM - 27 feb 2018" ?! Nog steeds>>> publiekelijk gedragen ? >> >> 'n goeie vraag !> > PVV-leider Geert Wilders heeft de dood van Navalny> „verschrikkelijk†genoemd. > Hier e beelden van dit historische moment:http://tinyurl.com/2claz3e2

Een bevriend barbaars regime

Cees Camphuis

Feb 16, 2024, 10:36:37 AMFeb 16
Op 16-2-2024 om 12:32 schreef Baron:
Dat een getrainde communist als Poetin nooit z'n streken verliest is
duidelijk.
Rusland zal altijd een gevaar blijven, defensie-uitgaven z.s.m. flink
omhoog.

Henk

Feb 16, 2024, 11:10:51 AMFeb 16
On 2/16/24 16:22, God wrote:
> Henk

> Hier e beelden van dit historische moment:
>
> http://tinyurl.com/2claz3e2

uBlock Origin has prevented the following page from loading ?

--
Allahu Akbar

Omnibus

Feb 16, 2024, 12:18:20 PMFeb 16
Op 16/02/2024 om 15:55 schreef joh:
Dat heeft Wilders helemaal niet gezegd, integendeel. Woorden
in de mond van anderen leggen is duivels. Vade retro satanem.

--
All animals are equal. But some animals are more equal than others.

joh

Feb 16, 2024, 12:34:01 PMFeb 16
jawel, leugenaar, sla de handelingen er maar op na

het varken van Breslau

Feb 16, 2024, 2:06:53 PMFeb 16
Jammer genoeg staat voor iedereen de doodsoorzaak vast, ongeacht hoeveel
of hoe weinig hij/zij ervan af weet.

--
"nl.politiek is als het roken:je weet dat het slecht voor je is, maar
je kunt er niet afbijven."

Manok62

Feb 16, 2024, 2:18:02 PMFeb 16
Op 16-2-2024 om 14:01 schreef Number51:
2018 sukkel...

Manok62

Feb 16, 2024, 2:19:32 PMFeb 16
Op 16-2-2024 om 15:55 schreef joh:
Klopt en terecht...

Baron

Feb 16, 2024, 2:23:35 PMFeb 16
Op 16-2-2024 om 17:10 schreef Henk:
<Q>

Klik op doorgaan maar dat wist je al pineukio :-)

Baron

Henk

Feb 16, 2024, 3:03:13 PMFeb 16
Yep :-)

--
Stop de omvolking

Pandora

Feb 17, 2024, 5:20:57 AMFeb 17
Op 16-02-2024 om 20:06 schreef het varken van Breslau:

> Jammer genoeg staat voor iedereen de doodsoorzaak vast, ongeacht hoeveel
> of hoe weinig hij/zij ervan af weet.

De levensverwachting voor een man is in Rusland iets meer dan 65 jaar.
Op 47-jarige leeftijd overlijden in Russische politieke gevangenschap is
daarom verdacht. Ook al zou hij niet direct vermoord zijn, de slechte
behandeling draagt zeker niet bij aan de gezondheid.

het varken van Breslau

Feb 17, 2024, 7:33:23 AMFeb 17
Persoonlijk prefereer ik het niet hals over kop dingen aan te nemen.
Helaas vorm ik daarin een minderheid.

--
"The trouble with having an open mind, of course, is that people will
insist on coming along and trying to put things in it. (Terry Pratchett)"

Baron

Feb 17, 2024, 7:48:40 AMFeb 17
Op 17-2-2024 om 13:33 schreef het varken van Breslau:
<Q>

<https://www.ad.nl/video/productie/herdenkingsplek-navalny-vernield-onder-ogen-van-politie-427706>

Tja Hari, from Russia with love.

Baron

Number51

Feb 17, 2024, 8:09:03 AMFeb 17
Op 17-2-2024 om 13:33 schreef het varken van Breslau:
Maar je vormt die minderheid niet in je eentje.

Baron

Feb 17, 2024, 8:33:15 AMFeb 17

Omnibus

Feb 17, 2024, 9:25:28 AMFeb 17
Op 16/02/2024 om 18:33 schreef joh:
Hij heeft zijn visie op de islam heel wat keren uitgelegd.
Dat laat jij weg waarmee je dus een totaal verkeerd beeld
schetst van de realiteit net als islamieten die eindeloos
proberen Wilders vals te besmeuren en hem als hater en/of
leugenaar weg te zetten.
Terwijl het beeld van de islam dat hij geeft wel degelijk
klopt.

Omnibus

Feb 17, 2024, 9:25:44 AMFeb 17
Op 17/02/2024 om 14:09 schreef Number51:
Idioten zijn zelden in de minderheid. Het is een
van de redenen waarom de oude Grieken (die hem
nota bene zelf hebben bedacht en naamgegeven)
de democratie de slechtste bestuursvorm vonden.

Manok62

Feb 17, 2024, 9:38:44 AMFeb 17
Op 17-2-2024 om 11:20 schreef Pandora:
Achut Pandoortje ziet het licht...

Manok62

Feb 17, 2024, 9:40:46 AMFeb 17
Op 17-2-2024 om 13:48 schreef Baron:
Smerige tering Russen 🤮🤮🤮

Number51

Feb 17, 2024, 9:43:07 AMFeb 17
Op 17-2-2024 om 15:25 schreef Omnibus:
Dat is in nl.politiek inderdaad te zien.

Edmund

Feb 17, 2024, 10:03:09 AMFeb 17
Toon maar aan randdebiel

------------ mobile

The moment any organization established from pure noble intentions get some
influence, it will be corrupted from both inside and outside.

Then we have organizations established from pure evil.

Edmund

Edmund

Feb 17, 2024, 10:04:23 AMFeb 17
Toon maar aan randdebiel

Omnibus

Feb 17, 2024, 10:13:59 AMFeb 17
Op 17/02/2024 om 15:40 schreef Manok62:
Vladimir Hari schijnt werkelijk te denken dat we
hem niet door hebben als Poetin mol/troll..

KPGH

Feb 17, 2024, 10:15:03 AMFeb 17
De levensverwachting van gewone russen is vermoedelijk niet erg relevant
voor door internationale propaganda-centrales naar voren geschoven en
gefinancierde populistische provocateurs die zo onverstandig zijn nog
eens terug te komen nadat hen de wacht is aangezegd? De vraag zou
wellicht meer moeten zijn: "What the fuck did he [or anybody] expect?"
Hoor nooit iets over de repressie van politieke (bijvoorbeeld
communistische, sektarische en/of zelfs serieuze liberale) dissidenten
in onder meer Rusland -- waarop westerse regimes klaarblijkelijk nog
minder zitten te wachten dan het huidige regime in Rusland.

Assassinations zijn daarnaast sedert tenminste Obama en Trump ook weer
onderdeel van het westerse repertoire van geopolitieke instrumenten. In
de context van het midden-oosten, is het nieuwe eufemisme nu kennelijk
'degrading' -- van o.a. politieke organisaties door daarbinnen
prominente figuren met behulp van 'clandestine operations' te
'neutraliseren'.

Daarnaast is het discrediteren van o.a. interne dissidenten door ze
krankzinnig te verklaren om daarmee vrijheidsbeperkingen (waaronder
onvrijwillige 'behandeling') te rechtvaardigen, speciaal in Europa
(anders dan in de US zonder effectieve burgerrechtenorganisaties)
vermoedelijk ook al weer 'lock, stock and barrel'.

In NL, waar de bevolking (ook) na WW2 systematisch afhankelijk werd
gehouden van een regime van zelfverklaarde uitverkorenen door het in 'de
verzorgingsstaat' bezitsloos te houden zodat het weinig anders restte
dan te emigreren of (na midden 1960/70) voor met aardgasbaten
gefinancierde kruimels te dansen, heeft dat kennelijk alweer extreme
vormen aangenomen onder codetermen als 'psychisch beperking' en
'maatschappelijke ondersteuning' etc. :-)

Cees Camphuis

Feb 17, 2024, 10:26:56 AMFeb 17
Op 17-2-2024 om 16:15 schreef KPGH:

> 'psychisch beperking' etc. :-)

Hahahaha, zeg dat wel! 😄😄😄

Manok62

Feb 17, 2024, 10:30:30 AMFeb 17
Op 17-2-2024 om 16:13 schreef Omnibus:
51 net zo'n gluiperd...

het varken van Breslau

Feb 17, 2024, 12:11:22 PMFeb 17

en natuurlijk is vanuit de huidige situatie de doodsoorzaak van Navalny
niet te falsificeren...

--
"In the beginning there was nothing, which exploded. (Terry Pratchett)"

KPGH

Feb 17, 2024, 12:59:57 PMFeb 17
het varken van Breslau <ha...@seldon.net> wrote on Sat 17 Feb 2024
06:11:19p:
Vermoed dat dat geen prioriteit is. De officiële positie is naar ik
vernam (voor het moment) dat het om een interne Russische aangelegenheid
gaat.

Maar ongeacht de achtergrond van het incident, speelt nu heel misschien
ook een beetje dat het incident wordt gebruikt als 'message in a
bottle' aan anderen die door het regime worden beschouwd als van
buitenaf gesteunde verraders? :-)

het varken van Breslau

Feb 17, 2024, 1:26:07 PMFeb 17
On 17-02-2024 18:59, KPGH wrote:
> [...]
> ook een beetje dat het incident wordt gebruikt als 'message in a
> bottle' aan anderen die door het regime worden beschouwd als van

Het 'incident' wordt hier in het westen in ieder geval gebruikt om ons
nog bozer en oorlogszuchtiger te maken en nog meer geld uit te geven dat
beter elders had kunnen worden besteed. Hoe en waarom Navalny is
gestorven heeft daar nog maar heel weinig mee te maken.

Cees Camphuis

Feb 17, 2024, 1:53:52 PMFeb 17
Op 17-2-2024 om 19:26 schreef het varken van Breslau:
Poetin begon.
Maar jij kan niet wachten om onder Poetins regime te leven Hari.
Misschien kan de Merkel (aka IM 'Erika') wel een goed woordje voor je
doen om een verblijfsvergunning voor Rusland te krijgen?
Een van huis uit fascistische achtergrond strekt vast tot aanbeveling.

Omnibus

Feb 17, 2024, 5:53:10 PMFeb 17
Op 17/02/2024 om 19:26 schreef het varken van Breslau:
Je bent weer heel braaf "his masters voice" aan het spelen.
Het baasje zal ongetwijfeld heel erg tevreden zijn met jou.

KPGH

Feb 17, 2024, 7:07:01 PMFeb 17
het varken van Breslau <ha...@seldon.net> wrote on Sat 17 Feb 2024
07:26:04p:
In een geopolitieke context gaat het om een 'incident' - d.w.z. een op
de 1 of andere manier relevante gebeurtenis. In een andere context is de
gebeurtenis buiten de kring van de overledene oninteressant. Weet niet,
maar per dag overlijden vermoedelijk meer dan 100.000 mensen in de
wereld.

Klaarblijkelijk wordt (ook) dit incident gebruikt in de propaganda rond
grenzen in europa. Als de man inderdaad werd gedood, lijkt het moment
minder voor de hand te liggen. Tenzij (ook) Rusland beoogt het conflict
rond de locatie van 'geostrategische breuklijnen' in Europa verder te
escaleren...

Ruud Harmsen

Feb 18, 2024, 5:20:26 AMFeb 18
Sat, 17 Feb 2024 13:33:20 +0100: het varken van Breslau
<ha...@seldon.net> scribeva:

>Persoonlijk prefereer ik het niet hals over kop dingen aan te nemen.
>Helaas vorm ik daarin een minderheid.

Ik eveneens. Estou convosco. Estou contigo. (Citaat uit: Kapiteinen
van Abril).
--
Ruud Harmsen, https://rudhar.com

Omnibus

Feb 18, 2024, 6:15:30 AMFeb 18
Op 18/02/2024 om 11:20 schreef Ruud Harmsen:
Ieder heeft recht op zijn eigen gekte, niet om
anderen daarmee lastig te vallen. Oprotten dus.

pieterw

Feb 18, 2024, 9:39:52 AMFeb 18
Edmund gebruikte zijn klavier om te schrijven :

> Toon maar aan randdebiel

dat zegt hij toch, lees de handelingen.
bovendien heb ik het hem zelf horen zeggen in de Kamer.

Ruud Harmsen

Feb 18, 2024, 3:39:29 PMFeb 18
Sun, 18 Feb 2024 12:15:24 +0100: Omnibus <zoz...@fakeadressnomail.be>
scribeva:
U bent een onvriendelijk mens. Moge God, zo hij bestaat, U hier
passend voor belonen.

Edmund

Feb 18, 2024, 5:42:07 PMFeb 18
Grootmuiltje heeft altijd een grote muil dat iedereen alles moet aantonen.
Daarintegen voor de onzin die hij zelf uitbraakt toont hij nooit iets
aan, als je hem daarop wijst dan probeert hij dat om te keren en moet je
die onzin zelf opzoeken.
Als je gewoon zegt " toon maar aan" duikt ie weg.

> bovendien heb ik het hem zelf horen zeggen in de Kamer.

Nope dat heb je niet.

--
-------------

Pandora

Feb 19, 2024, 6:11:56 AMFeb 19
Op 16-02-2024 om 12:32 schreef Baron:

> Poetin-criticus Aleksej Navalny is in de gevangenis overleden, dat meldt
> [...]

Rouwen/herdenken mag ook al niet.

https://nos.nl/artikel/2509503-celstraffen-voor-russen-die-navalny-publiekelijk-herdachten

Zelfs moeder mag er niet bij.

https://nos.nl/artikel/2509527-woordvoerder-navalny-moeder-en-advocaten-geweigerd-bij-mortuarium

'Poetin wil duidelijk maken dat oppositie voeren gelijk staat aan sterven'

https://nos.nl/collectie/13965/artikel/2509449-poetin-wil-duidelijk-maken-dat-oppositie-voeren-gelijk-staat-aan-sterven

Boris Nadezjdin moet dus oppassen.

https://nos.nl/artikel/2508018-tegenstander-van-poetin-mag-niet-meedoen-aan-presidentsverkiezingen

SWB

Feb 19, 2024, 2:03:13 PMFeb 19
On 2/17/2024 4:33 AM, het varken van Breslau wrote:

> Persoonlijk prefereer ik het niet hals over kop dingen aan te nemen.

Goede zaak. Met al dat hals over kop aannemen van
dingen wordt niemand veel wijzer lijkt mij. Als we
voortaan alle eventuele mogelijkheden open laten, en
er zoveel mogelijk alternatieve verklaringen aan toe
voegen wordt het voor jou vermoedelijk een stuk
minder hinderlijk om te lezen, dacht ik zo.

Bovendien voorkomt dat eventueel dat je bij bijna elk
bericht moet antwoorden dat er nog niets vast staat
en dat het allemaal ook best wel eens Amerikaanse of
Britse propaganda zou kunnen zijn.

> Helaas vorm ik daarin een minderheid.

Heel jammer is dat. Maar je kunt jouw wijsheid toch
misschien ook eens nuttig inzetten? Als jij voortaan
pas reageert wanneer alles definitief zeker is, dan
weet iedereen waar hij of zij aan toe is. Dat zou
eventueel een hoop gezever kunnen besparen.

--
SWB

het varken van Breslau

Feb 19, 2024, 4:57:41 PMFeb 19
Ik vind je tekst heel leuk. Het sarcasme is net niet overdreven en
daardoor effectiever dan bij je andere phillipicas.

Neemt niet weg dat het verstandiger is toch te proberen om feiten van
emoties te onderscheiden. En steeds wat ze noemen 'real life checks' uit
te voeren.

--
"There is a theory which states that if ever anyone discovers exactly
what the Universe is for and why it is here, it will instantly disappear

KPGH

Feb 19, 2024, 7:17:56 PMFeb 19
het varken van Breslau <ha...@seldon.net> wrote on Mon 19 Feb 2024
10:57:37p:
"on review, Amnesty International concluded that comments made by Navalny
some 15 years ago, including a video which appears to compare immigrants
to cockroaches, amounted to "hate speech" which was incompatible with the
label "prisoner of conscience"..."

https://www.bbc.com/news/world-europe-56181084

Als ik nu naar cnn kijk doet het een beetje denken aan het circus rond
evita peron destijds. In de woorden van Al Bundy: "I had a little bit of
glory, yeah. But you had pie, and I haven't eaten in twenty years! I'd
give you that trophy now for a piece of pie! So pardon me if I don't cry
for you, Argentina, but I sell women's shoes, AND I'm married!"