Oorlog Ukraine - Rusland: Gewonde Ukrainse soldate wordt op slagveld achter gelaten wegens te weinig waarde! Rusland redt haar.

Bert(AWRvB)

Feb 8, 2024, 11:26:44 PMFeb 8
Oorlog Ukraine - Rusland: Gewonde Ukrainse soldate wordt op slagveld
achter gelaten wegens te weinig waarde! Rusland redt haar.

https://twitter.com/SororInimicorum/status/1755232945617416596

In Ukraine melden soldaten dat gewonde soldaten vaak niet worden
geholpen maar dat gewondenverzorgers allerlei organen uit gewonde
soldaten halen en ze laten sterven.

--
Bert ( A W RvB )
(Adres op website)

***
US spaceships maximum velocity:
One light-year a minute.
http://projectcamelot.org/lang/en/clifford_stone_interview_transcript_en.html
***
AWN http://www.awn-archeologie.nl
GEA http://www.gea-geologie.nl
NVR http://www.ruimtevaart-nvr.nl
Sterrenkunde http://www.dekoepel.nl
UFOwijzer http://ufowijzer.nl

PauL

Feb 9, 2024, 4:32:52 PMFeb 9
Op Fri, 9 Feb 2024 05:26:40 +0100 schreef Bert(AWRvB):

> Oorlog Ukraine - Rusland: Gewonde Ukrainse soldate wordt op slagveld
> achter gelaten wegens te weinig waarde! Rusland redt haar.

Je kan misschien aan Human Rights Watch vragen om
het toe te voegen aan hun dossier:

The Russian assault on the Ukrainian city of Mariupol in 2022 left
thousands of civilians dead and injured, including many in apparently
unlawful attacks, new findings show.

Russian forces’ devastation of Mariupol and continued efforts to erase
Ukrainian culture stand out as one of the worst chapters of their
full-scale invasion of Ukraine.

International bodies and governments committed to justice should focus on
investigating senior Russian officials who may have been involved in war
crimes in Mariupol.

https://www.hrw.org/news/2024/02/08/ukraine-new-findings-russias-devastation-mariupol

KPGH

Feb 9, 2024, 5:54:33 PMFeb 9
PauL <mi...@is.invalid> wrote on Fri 09 Feb 2024 10:32:48p:

> [...]
>
> The Russian assault on the Ukrainian city of Mariupol in 2022 left
> thousands of civilians dead and injured, including many in apparently

Kun je je niet beter druk maken over meer recnent gaza en de propaganda
daaromheen?

Kennelijk bestaat alleen in de US nog enig serieus verzet vanuit de
burgerlijke sfeer.

https://www.aclu.org/documents/reject-definitions-of-anti-semitism-that-encompass-protected-speech

In de europese multiculti lijkt het wachten nu voornamelijk nog op
'niet-burgerlijk verzet' waarvan de repressie per dag lastiger schijnt
te worden. En waartegen het gebrul kennelijk steeds verder wordt
opgevoerd ter rechtvaardiging van steeds meer repressie -- en het
voorkomen van het hoorbaar worden van voorstellen voor meer rationele
politiek gericht op Europese (i.p.v. speciale) belangen?

https://www.theguardian.com/world/2024/feb/07/macron-calls-hamas-attacks-biggest-antisemitic-massacre-of-our-century

Duitse TVprogramma's als 'Tagesthemen' doen inmiddels kennelijk ook
geen enkele moeite meer om te verbergen waar hun bevelen vandaan
komen -- never mind de 'vrije media' in NL. :-)

PauL

Feb 10, 2024, 10:02:10 AMFeb 10
Op Fri, 9 Feb 2024 22:54:30 -0000 (UTC) schreef KPGH:

> Kun je je niet beter druk maken over meer recnent gaza en de propaganda
> daaromheen?

Voor "new findings" ga je daar allicht ook een paar jaar moeten wachten.

> Kennelijk bestaat alleen in de US nog enig serieus verzet vanuit de
> burgerlijke sfeer.

BE heeft zich trouwens al druk gemaakt:

"Belgiė ontbiedt de Israėlische ambassadeur en veroordeelt met klem de
bombardementen op de Belgische ontwikkelingsorganisatie Enabel"

https://diplomatie.belgium.be/nl/nieuws/belgie-ontbiedt-de-israelische-ambassadeur-en-veroordeelt-met-klem-de-bombardementen-op-de-belgische-ontwikkelingsorganisatie-enabel

Maar dat zal volgens jou en het varken weer propaganda zijn. /sarcasme

KPGH

Feb 10, 2024, 3:05:20 PMFeb 10
Toen 1 of andere burgerrechtenclub ooit een klacht onder belgische
wetgeving trachtte in te brengen in verband met de sabra and shatila
massacre, werd naar ik me herinner razendsnel de belgische wet veranderd
om dat te verhinderen? :-)

Cees Camphuis

Feb 10, 2024, 3:24:55 PMFeb 10
Op 10-2-2024 om 21:05 schreef KPGH:

> [...]
> wetgeving trachtte in te brengen in verband met de sabra and shatila
> massacre, werd naar ik me herinner razendsnel de belgische wet veranderd

Ja, hij is leuk 😄😄

KPGH

Feb 10, 2024, 4:57:45 PMFeb 10
Cees Camphuis <CeesCa...@ziggo.nl> wrote on Sat 10 Feb 2024
09:24:51p:
hypocriet.

Bert(AWRvB)

Feb 10, 2024, 9:13:41 PMFeb 10
Op 9-2-2024 om 22:32 schreef PauL:
Mensen in Mariupol en omgeving verklaren (nog steeds) wat er in
Mariupol en omgeving gebeurde. Die mensen lieten ook bewijzen zien van
wie Mariupol en omgeving verwoeste!

Dus wie werkelijk wil weten wat er in Mariupol en omgeving gebeurde kan
beter zelf naar dat gebied gaan en daar vragen stellen.

Cees Camphuis

Feb 11, 2024, 2:20:30 AMFeb 11
Op 10-2-2024 om 22:57 schreef KPGH:
😄😄

PauL

Feb 11, 2024, 4:30:49 PMFeb 11
Op Sat, 10 Feb 2024 20:05:17 -0000 (UTC) schreef KPGH:

> [...]
> wetgeving trachtte in te brengen in verband met de sabra and shatila
> massacre, werd naar ik me herinner razendsnel de belgische wet veranderd

Alleen jammer voor jou dat het tegenwoordig de
gewesten zijn wapenleveringen licentiëren:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02/05/wallonie-schort-twee-licenties-van-luikse-munitiefabriek-voor-ex/

En dat is i.t.t. jouw oude koeien wél relevant met wat
daar momenteel gaande is.

KPGH

Feb 11, 2024, 8:38:04 PMFeb 11
Buskruit is relevant? Komt mij eerder voor dat de pulp-propaganda in de
rest van europa steeds meer op die in nederloand-gidsland lijkt... :-)

PauL

Feb 12, 2024, 2:54:50 PMFeb 12
Op Mon, 12 Feb 2024 01:38:02 -0000 (UTC) schreef KPGH:
Ik heb echt wel te doen met jouw propaganda-indigestie.
Daar is mogelijk een uitweg voor: Je migreert naar een
van de Waddeneilanden en wacht geduldig tot de Russen
jouw probleem komen oplossen: Het lamleggen van de
energievoorziening of het doorsnijden van stroom-
en internetkabels. Ref:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/04/19/spionage-russische-schepen/

KPGH

Feb 12, 2024, 4:37:07 PMFeb 12
Tja, de feiten zijn de feiten. In Belgie 'buskruit', en in NL
'vliegtuigonderdelen' waarvan de levering naar ik me voorstel nauwelijk
van medewerking van de regenten van Gods koninkrijk afhankelijk is -- en
waarover een oordeel van 'de regenten-rechter' dan dus goed is voor een
hoop gesnater, maar voor verdere leveringen vermoedelijk irrelevant. Ben
benieuwd.

Vooralsnog lijk me waarschijnlijker dat het gaat om 'brallen voor
bühne' om af te leiden dat de divergentie in het steeds ranziger
wordende 'verontwaardigde' (hypocriete) gebrul rond (o.a.) Gaza en
Ukraine -- dat nu kennelijk een mate van obsceniteit bereikt dat het, in
combinatie met een daardoor veroorzaakte (en overigens onnodige)
inflatie, naar verluid nu steeds grotere groepen in europa aanzet MK er
op na te slaan...? :-)

PauL

Feb 12, 2024, 6:10:11 PMFeb 12
Op Mon, 12 Feb 2024 21:37:03 -0000 (UTC) schreef KPGH:
Ze hebben een bloeiende defensie-industrie met bedrijven zoals Israel
Aerospace Industries (IAI), Israel Military Industries (IMI), Rafael
Advanced Defense Systems en Elbit Systems, die een breed scala aan
wapensystemen en militaire apparatuur produceren, waaronder vliegtuigen,
drones, tanks, raketten, en elektronische oorlogsvoeringssystemen.

Zijn dat feiten of is het ook propaganda?

KPGH

Feb 12, 2024, 7:07:22 PMFeb 12
Het is mij bekend dat o.a. duitsland niet alleen wordt gedwongen idiote
prijzen voor energie te betalen, en om dat zeker te stellen het opblazen
van nordstream moet negeren, maar ook om allerlei rommel in de US en
haar sidekick in het midden-oosten te te kopen.

Bijvoorbeeld de ontwikkeling van de eurofighter werd kennelijk gestaakt
en het geld naar de US gestuurd. Tevens werd naar ik me herinner de
ontwikkeling van een Duitse militaire drone gestaakt, en een contract
voor levering in isreal vergund.

Als men in zuid Amerika eigen lucratieve technologie trachtte te
ontwikkelen waardoor men bovendien minder van de Us afhankelijk kon
worden, leidde dat naar ik mer herinner ook altijd tot een enorm
gebrul.

Maar wat heeft dat met de levering van 'buskruit' en onderdelen voor de
F35 te maken?

PauL

Feb 13, 2024, 2:26:45 PMFeb 13
Op Tue, 13 Feb 2024 00:07:17 -0000 (UTC) schreef KPGH:
Duitsland is gewaarschuwd geweest door verschillende partijen over de
risico's van te afhankelijk zijn van Russisch gas. Een van de belangrijkste
critici is de Verenigde Staten geweest, die bezorgdheid hebben geuit over
de politieke invloed die Rusland kan uitoefenen door middel van
energieleveringen. Daarnaast hebben sommige Europese landen, zoals Polen en
de Baltische staten, gewaarschuwd voor de geopolitieke risico's van te veel
afhankelijkheid van Russisch gas, vanwege hun geschiedenis van conflicten
met Rusland. Ook hebben sommige experts en milieuactivisten gewezen op de
noodzaak van diversificatie van energiebronnen om de klimaatdoelstellingen
te halen en de energieonafhankelijkheid te vergroten.

> [...]
> en het geld naar de US gestuurd. Tevens werd naar ik me herinner de
> ontwikkeling van een Duitse militaire drone gestaakt, en een contract

De ontwikkeling van de Eurofighter is niet gestaakt. De Eurofighter
Typhoon, een multirolgevechtsvliegtuig dat wordt geproduceerd door een
consortium van Europese bedrijven, waaronder Airbus, BAE Systems en
Leonardo, wordt nog steeds geproduceerd en wordt gebruikt door
verschillende luchtmachten over de hele wereld. De Eurofighter is een
belangrijk onderdeel van de luchtverdediging en gevechtsmogelijkheden van
veel Europese landen. Hoewel er in het verleden wel discussies en
uitdagingen waren met betrekking tot de financiering en ontwikkeling van
het project, is het programma voortgezet en blijft het een belangrijk
vliegtuig binnen de Europese luchtvaartindustrie.

> [...]
> ontwikkelen waardoor men bovendien minder van de Us afhankelijk kon
> worden, leidde dat naar ik mer herinner ook altijd tot een enorm

Zuid-Amerika is een divers continent waar technologie en technologische
ontwikkeling sterk variëren van land tot land en zelfs binnen landen.
Sommige landen in Zuid-Amerika, zoals Brazilië, Chili, en Argentinië,
hebben een relatief ontwikkelde technologische sector, met bloeiende
industrieën in bijvoorbeeld informatietechnologie, telecommunicatie,
biotechnologie, en ruimtevaart. Deze landen hebben ook een aantal
gerenommeerde universiteiten en onderzoeksinstellingen die bijdragen aan
technologische innovatie.

Aan de andere kant zijn er ook landen in Zuid-Amerika waar de
technologische ontwikkeling minder ver gevorderd is, met beperktere toegang
tot moderne technologieën en infrastructuur. Economische en politieke
factoren spelen hierbij vaak een rol.

Over het algemeen kan worden gezegd dat Zuid-Amerika als continent op
technologisch gebied een gemengd beeld vertoont, met enkele landen die
opmerkelijke vooruitgang boeken, terwijl andere nog steeds uitdagingen
ondervinden op dit gebied.

> Maar wat heeft dat met de levering van 'buskruit' en onderdelen voor de
> F35 te maken?

Wel, dat was net zoals bij de Russiche inbrekers onder het motto:
Niet met ons geld of onze wapens!

KPGH

Feb 13, 2024, 8:28:59 PMFeb 13
PauL <mi...@is.invalid> wrote on Tue 13 Feb 2024 08:26:41p:

'Duitsland' (het centrale politieke establishment) realiseerde zich na
de ontmanteling van het Warschaupact vermoedelijk dat de geostrategische
belangen van Europa en de US uiteen zouden gaan groeien, en (zoals
iedere enigszins serieuze investeerder weet) is onder dergelijke
omstandigheden 'hedging your bets' vaak een goed idee.

Kennelijk om te voorkomen dat een levensvatbaar Europees blok in dat
licht zou ontstaan, werd eerst die Europese grondwet gesaboteerd, en
werden vervolgens de woekerbaasje van o.a. de 'sociaal democratie'
(Schreuder e.d.) aangezet te woekeren in het kader van dat 'hedging your
bets' zodat het grondig gediscrediteerd werd. :-)

> [...]
> diversificatie van energiebronnen om de klimaatdoelstellingen te halen
> en de energieonafhankelijkheid te vergroten.

Zou het geen goed idee Rusland te betalen om die 'sommige Europese
landen' (met de daar door internationale inlichtingendiensten
geīnstalleerde regimes) over te nemen zodat Europa ervan af is -- en men
in Europa eindelijk kan beginnen met het opzetten van een levensvatbare
librale Europese unie? :-)

> [...]
> van het project, is het programma voortgezet en blijft het een
> belangrijk vliegtuig binnen de Europese luchtvaartindustrie.

Klaarblijkelijk onzin want men kan geld maar 1 keer uitgeven. Wat naar
de F35 gaat, gaat niet naar de ontwikkeling van een (onafhankelijk)
Europees platform.

> Zuid-Amerika is een divers continent waar technologie en
> technologische ontwikkeling sterk variÃĢren van land tot land en zelfs
> binnen landen.

Wat in Zuid-Amerika (tenminste tot aan de opkomst van China) tamelijk
constant was, was de Monroe Doctrine. En het lijkt niet geheel
onvoorstelbaar dat sedert de ondergang van het Warschaupact wordt
getracht een vergelijkbare doctrine (onder de vlag van 'de EU') aan
Europa op te leggen -- waarbij wat Norman Finkelstein aanduidde als
'Holocaustindustrie' dan nog tracht een zo groot mogelijk deel vna de
buit veilig te stellen? :-)

> Wel, dat was net zoals bij de Russiche inbrekers onder het motto:
> Niet met ons geld of onze wapens!

Rusland doet (evenals de US en China) wat in 'haar belang' (als
gedefinieerd door haar kernestablishment) is. Het oprukken van nato
maakte een reactie in dat licht vroeg of laat onvermijdelijk.

Alhoewel ik het alleen van buitenaf kan beoordelen, leek mij in dat
licht een vergissing dat Rusland (evenals de US) het 'Europa van de 100
vlaggen' aanmoedigde door lokale populisten te ondersteunen. Hierdoor
werd Europa IMHO klaarblijkelijk (verder) in de invloedssfeer van de na
1990 dominante internationalistische belangen gedreven waarvan men nu
wellicht het resultaat ziet.

Een stabiele orde in Europa leek mij alleen mogelijk met twee
min-of-meer geostrategisch gelijkwaardige regionale blokken -- Rusland
en een Europese federatie die hun (gedeeltelijke onderscheiden) belangen
rationeel vertegenwoordigen...

PauL

Feb 14, 2024, 3:30:11 PMFeb 14
Op Wed, 14 Feb 2024 01:28:56 -0000 (UTC) schreef KPGH:
In het verleden heeft Duitsland goedkoop Russisch gas verkregen via
verschillende pijpleidingen en onderhandelingen tussen de Duitse regering
en Russische energiebedrijven, voornamelijk Gazprom.
Zij deden dus zoals de gewone consument, die de goedkoopste kip koopt,
los van het feit of ze goed behandeld werd.

> [...]
> (Schreuder e.d.) aangezet te woekeren in het kader van dat 'hedging your
> bets' zodat het grondig gediscrediteerd werd. :-)

En dan nu de realiteit:
--->
Duitsland richtte zijn blik dan ook naar het westen, meer bepaald naar
België. Ons land kan via zijn lng-terminal in Zeebrugge en zijn
pijpleidingen met Noorwegen en Groot-Brittannië aardig wat gas van west
naar oost pompen. Door de flessenhals op Belgische bodem weg te werken, kan
Fluxys nu over de twee pijpleidingen samen op maximale capaciteit zowat 30
GWh per uur richting Duitsland sturen. Daarmee vult het al een flink stuk
van het gat in dat door het wegvallen van Nord Stream 1 was ontstaan.
<---
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/06/05/nieuwe-gaspijleiding-van-fluxys-zorgt-voor-extra-uitvoer-naar-du/

Poetin kan zijn kas opvreten :-)

> [...]
> getalleerde regimes) over te nemen zodat Europa ervan af is -- en men
> in Europa eindelijk kan beginnen met het opzetten van een levensvatbare

Wat dacht je van het uitleveren van Kaja Kallas, de premier van Estland,
die nu op de lijst van gezochte personen in Rusland staat?
Ik kende haar niet eens en zou eerder verwachten dat ze
de premier van Israël of wat hamasleiders op die lijst zetten.
Die russen zijn kennelijk helemaal seniel geworden!

> Klaarblijkelijk onzin want men kan geld maar 1 keer uitgeven. Wat naar
> de F35 gaat, gaat niet naar de ontwikkeling van een (onafhankelijk)
> Europees platform.

Je kan niet alles aan iedereen verkopen ook!
Dassault produceert elf Rafales per jaar.
In België maakte de Rafale kans om de vloot van F-16 Fighting Falcon
vliegtuigen te vervangen. Deze had in 2018 concurrentie met de Eurofighter
Typhoon en de F-35 Lightning II. De F-35 heeft uiteindelijk het contract
gewonnen en worden vanaf 2023 geleverd. Op 3 december 2021 werd dan weer
het contract getekend van 80 Rafale F4 toestellen voor de luchtmacht van de
Verenigde Arabische Emiraten. Nog geen twee maanden later volgde een
contract met Griekenland.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dassault_Rafale

> [...]
> Europa op te leggen -- waarbij wat Norman Finkelstein aanduidde als
> 'Holocaustindustrie' dan nog tracht een zo groot mogelijk deel vna de

Een deel van de buit werd al teruggevonden:
--->
In een verborgen ruimte in een woning heeft de Argentijnse politie een
groot aantal nazi-objecten gevonden. De voorwerpen zijn vermoedelijk door
nazi’s meegenomen toen ze tegen het eind van de Tweede Wereldoorlog vanuit
Europa naar Zuid-Amerika vluchtten.
<---
https://historiek.net/geheime-ruimte-vol-nazi-spullen-ontdekt-in-argentinie/69665/

> Rusland doet (evenals de US en China) wat in 'haar belang' (als
> gedefinieerd door haar kernestablishment) is. Het oprukken van nato
> maakte een reactie in dat licht vroeg of laat onvermijdelijk.

Dan heeft de lijder (opzettelijke schrijfwijze) zich toch flink
misrekend want door zijn agressie is de nato tot op
30 km genaderd van zijn schuilplaats:

--->
Het domein bevindt zich in een nationaal park in de autonomie republiek
Karelië, op nauwelijks 30 kilometer van de grens met Finland, en dus ook
met de NAVO, op de oever van het Ladogameer, het grootste meer van Europa.
<---
https://www.gva.be/cnt/dmf20240130_97782753

Zo weten we meteen ook vanwaar al die migranten
per fiets toekwamen in Finland :-)

KPGH

Feb 14, 2024, 5:26:09 PMFeb 14
> [...]
> capaciteit zowat 30 GWh per uur richting Duitsland sturen. Daarmee
> vult het al een flink stuk van het gat in dat door het wegvallen van

Belgiė heeft met de big picture niets te maken. Voor 'democratische
koninkrijkjes' was in een levensvatbare EU klaarblijkelijk geen plaats
geweest. Individueel zijn het in de nieuwe geostrategische context nu
weinig meer dan parasietennesten waarbinnen oligarchieėn van
zelfverklaarde uitverkoren de bevolking in de context van
cliėntenstaatjes kaalvreten en daarbij voor bescherming schatting
betalen aan grote geostrategische spelers.

Sedert WW2 is meen ik theoretisch onderbouwd dat de uitkomst van op het
maximaal direct gewin gerichte onderhandelingen tussen tussen alles van
private partijen tot geostrategische entiteit, afhankelijk is van de
relatieve posities van onderhandelingspartijen.

Meer bepaald, bij onderhandelingen tussen rationale partijen die ieder
voor maximaal gewin onderhandelen, is de uitkomst dat de dominante
partij een groter deel van de vrucht van de coöperatie krijgt dan de
ondergeschikte partij. Hierdoor groeien in een reeks van rationele
onderhandelingen onder 'laissez fair condities' verschillen tussen
partijen steeds verder uiteen totdat voor de onderschikte partij open
conflict de optimale (rationele) keuze wordt.

Geweldsmonopolies ('staten' onder een 'sociaal contract') kunnen dit
effect mitigeren door aan particuliere partijen onder hun geweld regels
op te leggen waardoor voor ongelijke onderhandelingsposities wordt
gecompenseerd.

In de geostrategische sfeer ontbreekt de mogelijkheid tot compenseren,
en en zijn stabiele realaties tussen geweldmonopolies zolang ze elkaar
(wat betreft de mogelijkheid van geweldprojectie) in balans houden.

Met het wegvallen van de USSR als geostrategische tegenhanger van de US,
veranderde de positie van west Europa in de zin van dat ze haar
geostrategische frontlijnpositie als junior-partner van de US verloor
waardoor haar onderhandelingspositie werd verzwakt en de relatie met de
US begon te tenderen naar de (exploitatieve) relatie tussen de US en
Zuid amerika.

En dat had dan weinig te maken met 'goed' of 'slecht', en alles met
tendensen die uit naar ik begrijp inmiddels goed begrepen gametheorie
voortvloeien.

O.a. Duitsland trachtte kennelijk voor de veranderende relatie met de US
te compenseren door minder van de US afhankelijke relaties van andere
geostrategische entiteiten (waaronder Rusland) te cultiveren.

Het probleem daarbij was (aanvankelijk) niet een te grote invloed van
Rusland, maar een onder de nieuwe geostrategische condities te grote
invloed van de US.

> Wat dacht je van het uitleveren van Kaja Kallas, de premier van
> Estland, die nu op de lijst van gezochte personen in Rusland staat?

So what? 'Putin' staat toch ook op zo'n lijst?

> Ik kende haar niet eens en zou eerder verwachten dat ze
> de premier van Israƫl of wat hamasleiders op die lijst zetten.
> Die russen zijn kennelijk helemaal seniel geworden!

Tegenwoordig maakt iedereen een lijst van 'gezochte personen'. En met
die seniliteit valt het kennelijk wel mee, want naar ik begrijp heeft
'Putin' ook de leden van zo'n zogenaamde 'internationale rechtbank' er
maar op gezet toe ze hen erop zette? :-)

> [...]
> toestellen voor de luchtmacht van de Verenigde Arabische Emiraten. Nog
> geen twee maanden later volgde een contract met Griekenland.

Platformen vooral geschikt voor het afknallen van 'unlawful enemy
combatants' en milities van (vaak Afrikaanse) potentaten die de gunst
van hun internationale beschermheren verloren, hebben vermoedelijk
weinig te maken met systemen die het kunnen opnemen tegen de moderne
platformen van geostrategische hoofdrolspelers.

Volg de aeronautics industry niet in enig detail, maar de eurofighter
was naar ik begrijp oorspronkelijk een project bedoelt om de
noodzakelijke technologie rond een (redelijk) onafhankelijk Europees
platform te ontwikkelen dat concurrenten met platformen van de
toenmalige grote militaire spelers. Dat zou zeer bewerkelijk zijn
geweest, en alleen mogelijk in een Europese context. Naast de
'gebruikelijke demonstranten' die babbelden over een vredesdividend
e.d., beviel dat ook de US dat naar ik me herinner slecht.

Inmiddels is (ook) van de ontwikkeling van onafhankelijke Europese
'state of the art' military technology kennelijk niets meer over: men
mag nu kennelijk in ruil voor het inleveren van enorme bedragen in de US
een paar schroeven aan die F35 e.d. aandraaien. :-)

PauL

Feb 15, 2024, 2:37:58 PMFeb 15
Op Wed, 14 Feb 2024 22:26:06 -0000 (UTC) schreef KPGH:

> Belgi韨eeft met de big picture niets te maken.

Maar Duitsland wel:

De rol van Duitsland binnen de Europese Unie (EU) is significant en
invloedrijk, zowel politiek als economisch. Hier zijn enkele belangrijke
aspecten van de rol van Duitsland binnen de EU:
Economische kracht: Duitsland is de grootste economie van de Europese Unie
en een van de grootste ter wereld. Het land speelt een cruciale rol in het
bevorderen van economische groei en stabiliteit binnen de EU. Duitse
bedrijven behoren tot de meest competitieve en innovatieve in Europa,
waardoor ze een belangrijke rol spelen in de economische integratie en
ontwikkeling van de EU.
Politieke invloed: Als een van de oprichters van de Europese Unie heeft
Duitsland een sterke politieke invloed binnen de EU-instellingen, zoals de
Europese Raad, de Europese Commissie en het Europees Parlement. Duitsland
speelt een actieve rol bij het vormgeven van EU-beleid op verschillende
gebieden, waaronder economie, handel, energie, milieu, migratie en
buitenlands beleid.
Leiderschap en bemiddeling: Duitsland heeft vaak een leidende rol gespeeld
bij het faciliteren van overeenkomsten en compromissen tussen EU-lidstaten,
vooral tijdens periodes van politieke spanning of crisis. Als een van de
grootste en meest invloedrijke landen in de EU, wordt van Duitsland
verwacht dat het een constructieve rol speelt bij het zoeken naar
oplossingen voor gemeenschappelijke uitdagingen en bij het bevorderen van
eenheid en samenwerking binnen de EU.
Europese integratie: Duitsland heeft zich consequent gecommitteerd aan het
streven naar verdere Europese integratie en samenwerking op verschillende
gebieden, zoals het bevorderen van de eurozone, het versterken van de
gemeenschappelijke markt en het bevorderen van politieke samenwerking op
het gebied van veiligheid en defensie. Als een van de grootste voorstanders
van Europese integratie speelt Duitsland een belangrijke rol bij het
aanmoedigen van andere lidstaten om nauwer samen te werken en de
gemeenschappelijke Europese belangen te bevorderen.
Al met al is de rol van Duitsland binnen de EU prominent en wordt het
beschouwd als een centrale speler bij het vormgeven van het Europese
project en het bevorderen van de belangen van de Europese Unie als geheel.

> Voor 'democratische
> koninkrijkjes' was in een levensvatbare EU klaarblijkelijk geen plaats

Bwah:

België staat op plaats 11 van belangrijke handelspartners, met een totale
waarde van 89,2 miljard euro. Duitsland voerde voor 46 miljard euro uit
naar ons land, en voerde voor 43 miljard euro goederen in vanuit België.
Voor België is Duitsland de belangrijkste markt, gevolgd door Frankrijk en
Nederland.

https://www.hln.be/economie/belgie-op-tien-na-belangrijkste-handelspartner-van-duitsland~a2df0929/

Waarom jij dan het schoothondje van Poetin wilt zijn is mij een raadsel.

> So what? 'Putin' staat toch ook op zo'n lijst?

De ene lijst is de andere niet en de ene (oorlogs) misdaad
al zeker de andere niet!

> [...]
> 'Putin' ook de leden van zo'n zogenaamde 'internationale rechtbank' er
> maar op gezet toe ze hen erop zette? :-)

Iedereen doet niet zoals Zuid-Afrika, dat is naar
het Internationaal Gerechtshof in Den Haag gestapt.

> [...]
> 'gebruikelijke demonstranten' die babbelden over een vredesdividend
> e.d., beviel dat ook de US dat naar ik me herinner slecht.

Eurofighter is een geavanceerd multirole gevechtsvliegtuig dat is
ontwikkeld door een consortium van Europese defensiebedrijven, waaronder
Airbus, BAE Systems en Leonardo. De bedoeling van Eurofighter is om een
hoogwaardig gevechtsvliegtuig te bieden dat kan worden ingezet voor
verschillende taken binnen luchtverdediging, lucht-luchtgevechten,
grondaanvallen en verkenning.
Enkele belangrijke doelstellingen van Eurofighter zijn:
Luchtverdediging: Eurofighter is ontworpen om vijandelijke vliegtuigen te
onderscheppen en neer te halen, waardoor het een belangrijke rol speelt bij
het beschermen van het luchtruim van de deelnemende landen.
Lucht-luchtgevechten: Het vliegtuig is uitgerust met geavanceerde sensoren,
wapensystemen en manoeuvreerbaarheid om effectief te opereren in
lucht-luchtgevechten tegen andere vliegtuigen.
Grondaanvallen: Eurofighter kan ook worden ingezet voor het uitvoeren van
grondaanvallen met precisiewapens tegen gronddoelen, zoals vijandelijke
troepen, voertuigen en infrastructuur.
Verkenning: Het vliegtuig heeft ook verkenning mogelijkheden, waardoor het
informatie kan verzamelen over vijandelijke posities en activiteiten om de
situational awareness te verbeteren.
Eurofighter wordt beschouwd als een van de meest geavanceerde
gevechtsvliegtuigen ter wereld en wordt ingezet door verschillende
luchtmachten over de hele wereld, waaronder die van Duitsland, het Verenigd
Koninkrijk, Italië, Spanje, Oostenrijk, Saoedi-Arabië en anderen. Het
vliegtuig is bedoeld om te voldoen aan de eisen van moderne luchtgevechten
en om de operationele capaciteiten van de deelnemende landen te versterken.

KPGH

Feb 16, 2024, 12:45:23 PMFeb 16
PauL <mi...@is.invalid> wrote on Thu 15 Feb 2024 08:37:54p:

> [...]
> belangrijke aspecten van de rol van Duitsland binnen de EU:
> Economische kracht: Duitsland is de grootste economie van de Europese
De regenten-EU stelt evenals Duitsland geostrategisch en geopolitiek zo
goed als niets voor. De rol van een regionale staat is niet bijzonder
relevant als de gehele regio ten onder te gaan omdat het er niet in
slaagt zich van een verrot systeem te ontdoen.

Ook het duitse economische model ontaarde onder een monetaire zonder
fiscale unie klaarblijkelijk in een woekerfeest waarop alleen pres Trump
waagde te wijzen. De biden admin dacht kennelijk 'geen woorden maar
daden', en begon een oorlog om sancties en daarmee hoge energieprijzen
voor duitsland te rechtvaardigen. En voor iedereen die daarna nog een
beetje traag van begrip was, liet het Nordstream opblazen. :-)

Duitsland neemt evenals die EU en o.a. de meeste staatjes die daar deel
van uitmaken, haar bevelen van de primair de US en o.a. lokale elites en
finkelstein's holocaust-industrie die grossieren in narratieve waarop ze
allerlei speciale aanspraken baseren.

Voor zover de US-civil war gerechtvaardigd was om een (terugkeer naar)
een confederatie van 'overleggende' lokale regenten (met op de
achtergrond allerlei externe belangen waarbij die regenten aanleunden)
te voorkomen, dan zou een succesvolle 'Europese civil war' om de
bevolking van de regenten-EU te ontdoen en een slagvaardige Europese
federatie te stichten, vermoedelijk ook de geschiedenisboeken in gaan
als een 'noodzakelijk conflict'. Helaas leerde (anders dan de US van de
civil war) Europa niets van WW1 en WW2, en begon telkens het gekrijs
over 'schuld' en daarop gebaseerde aanspraken opnieuw. En nu is het
schieten alweer begonnen terwijl ook zelfverklaarde uitverkoren weer
over elkaar heen buitelen met het aan de bevolking opdringen van
narratieven op grond waarvan ze 'speciale aanspraken' rechtvaardigen...
:-)

> Waarom jij dan het schoothondje van Poetin wilt zijn is mij een
> raadsel.

Vermoed dat het verstandiger is zich druk te maken over wat in Europa
aan de gang is. Met het kwaadaardige gezwel dat daar nu overal woekert
en metastasen vormt, heeft 'Putin' klaarblijkelijk weinig te maken. :-)

> De ene lijst is de andere niet en de ene (oorlogs) misdaad
> al zeker de andere niet!

Dat verhaal heeft met de 'westerse reactie' op wat in concentratiekamp
gaza aan de gang was en is, iedere relevantie verloren. De rest van de
wereld keerde zich al langere tijd af van het westerse
(propagandistische) narratief rond 'vrijhandel' en 'mensenrechten' --
beiden als door haar gedefinieerd en op haar voorwaarden.

De mate waarin de rest van de wereld zich oriënteert op o.a. het Chinese
alternatief zal nu echter vermoedelijk in een aanzienlijke
stroomversnelling komen. De vraag lijkt nu voornamelij hoeveel idiote
oorlogen de uitbaters van de 'joods-christelijk cultuur' nog zullen
beginnen in pogingen deze trend te stoppen.

..
Het platform was voor zover mij bekend nog lang niet uitgerijpt, en met
het divergeren van fondsen naar de F35 ontbreken nu vermoedelijk de
middelen om het verder te ontwikkelen. Tijdens WW1 vielen onvoldoende
geteste vliegtuigen, waarachter het motto naar ik me herinner ook was
dat de noodzakelijke kosten zouden worden gemaakt 'tegen de tijd dat het
nodig was' ook massaal uit de lucht.

In veel opzichte is o.a. de geschiedenis van Eurofighter als de
geschiedenis van de corrupte regenten-EU Waarbij inconsistenties als
gevolg van sabotage van zelfverklaarde uitverkorenen werden afgedaan
onder een motto in de zin van dat eventuele problemen zich t.z.t.
'vanzelf' zouden oplossen.

Dat het zo niet werkt ondervond men bijvoorbeeld al na 2008 op de harde
manier toen staatsrenten van EU-landen 'onverwacht' uit elkaar
begonnen te groeien nadat duidelijk werd dat zonder fiscale en (dus)
politieke unie die zongenaamde 'europese solidarteit weinig voorstelde
als het om betalen ging.

En zoals ronald reagan al opmerkte: "You ain't seen nothing yet..." :-)

Cees Camphuis

Feb 16, 2024, 2:00:46 PMFeb 16
Op 16-2-2024 om 18:45 schreef KPGH:
> narratieven op grond waarvan ze 'speciale aanspraken' rechtvaardigen...
> 😄

Hij is weer goed, KGHP 😄😄😄

PauL

Feb 16, 2024, 3:09:45 PMFeb 16
Op Fri, 16 Feb 2024 17:45:20 -0000 (UTC) schreef KPGH:
Europa, en Duitsland in het bijzonder, hebben verschillende belangrijke
lessen geleerd uit beide wereldoorlogen. Hier zijn enkele van de
belangrijkste lessen die zijn geleerd:

Vreedzame conflictoplossing: Een van de belangrijkste lessen uit de twee
wereldoorlogen is het belang van vreedzame conflictoplossing en diplomatie.
De destructieve gevolgen van oorlog hebben landen aangespoord om meer
nadruk te leggen op internationale samenwerking, verdragen en diplomatie om
conflicten te voorkomen en op te lossen.

Streven naar Europese eenheid: De verwoestende impact van de twee
wereldoorlogen heeft bijgedragen aan het streven naar Europese eenheid.
Organisaties zoals de Europese Unie zijn opgericht met als doel economische
samenwerking, politieke stabiliteit en vrede te bevorderen door middel van
nauwere banden tussen Europese landen.

Democratische waarden en mensenrechten: De gruwelen van de oorlog hebben de
nadruk gelegd op het belang van democratische waarden en mensenrechten.
Landen hebben geleerd dat het respecteren van fundamentele rechten en
vrijheden essentieel is voor het voorkomen van autoritarisme en het
waarborgen van stabiliteit en vrede.

Ontwapening en internationale samenwerking: Na de Tweede Wereldoorlog
hebben landen geleerd dat ontwapening en internationale samenwerking op het
gebied van veiligheid en wapenbeheersing cruciaal zijn om de dreiging van
oorlog te verminderen en vrede te bevorderen.

Herdenking en educatie: Het belang van het herdenken van de slachtoffers en
het onderwijzen van toekomstige generaties over de gruwelen van oorlog is
ook een belangrijke les. Door middel van herdenkingen, monumenten en
educatieve programma's proberen landen de herinnering levend te houden en
ervoor te zorgen dat de fouten uit het verleden niet worden herhaald.

In het bijzonder heeft Duitsland na de Tweede Wereldoorlog geleerd om
verantwoordelijkheid te nemen voor zijn verleden, zich te verzoenen met de
slachtoffers van de Holocaust en actief te streven naar vrede en
samenwerking in Europa. Dit heeft geresulteerd in een sterke nadruk op
democratie, mensenrechten en Europese integratie binnen Duitsland.

> Vermoed dat het verstandiger is zich druk te maken over wat in Europa
> aan de gang is. Met het kwaadaardige gezwel dat daar nu overal woekert
> en metastasen vormt, heeft 'Putin' klaarblijkelijk weinig te maken. :-)

De verkiezingen voor het Europees Parlement vinden plaats
van 6 tot 9 juni 2024. Ken jij toevallig kandidaten die stalinsgewijs
zijn verbannen naar een strafkolonie in Siberië en kennelijk op middelbare
leeftijd zijn doodgevallen na een wandeling?

> [...]
> (propagandistische) narratief rond 'vrijhandel' en 'mensenrechten' --
> beiden als door haar gedefinieerd en op haar voorwaarden.

Om relevant te zijn ga je eerst moeten zeggen hoeveel duizenden
raketten de Ukies initieel hebben afgeschoten op Rusland en
hoeveel gijzelaars ze namen.

> [...]
> oorlogen de uitbaters van de 'joods-christelijk cultuur' nog zullen
> beginnen in pogingen deze trend te stoppen.

Met China woedt er al eens een handelsoorlog. China beschouwt
Taiwan als een afvallige provincie en zegt dat het een ‘vreedzame
hereniging’ wil. Het is eens wat anders dan een dictator die
staat te lullen dat hij niets anders kon en het de schuld is
van het Westen.

(---)

> [...]
> begonnen te groeien nadat duidelijk werd dat zonder fiscale en (dus)
> politieke unie die zongenaamde 'europese solidarteit weinig voorstelde

Verschillende Europese landen hebben al een hypotheek genomen:

--->
Zijn superjacht Dilbar, genoemd naar zijn moeder, lag in Hamburg voor
herstellingen en werd intussen in beslag genomen door de Duitse
autoriteiten. Zijn jacht is een van de grootste ter wereld. Het gevaarte
zou een binnenzwembad bevatten en is zo'n 550 miljoen euro waard. Ook zijn
villa in het noorden van Sardinië werd in beslag genomen door de Italiaanse
autoriteiten.
<---

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/03/07/wie-zijn-de-russische-oligarchen-wiens-jachten-en-luxejets-in-he/

> En zoals ronald reagan al opmerkte: "You ain't seen nothing yet..." :-)

We komen voor uw onrechtmatig verkregen winst",
zei de Amerikaanse president Joe Biden :-p

KPGH

Feb 16, 2024, 8:30:19 PMFeb 16
PauL <mi...@is.invalid> wrote on Fri 16 Feb 2024 09:09:41p:

> [...]
Zonder 'social compact' met daarop gebaseerde instituties en regels die
de eenheid desnoods met geweld kunnen bewaken tegen corruptie van zowel
buitenaf als binnenuit, betekent 'vreedzame conflictoplossing' niets.

De slogan "Ein Volk, ein Reich, ein Führer!" was naar ik me voorstel
wellicht een propagandistische verdraaiing van de US pledge allegiance:
"...one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for
all..."?

> [...]
> doel economische samenwerking, politieke stabiliteit en vrede te
> bevorderen door middel van nauwere banden tussen Europese landen.

Hoe toch op met die onzin. Het gekrijs om herstelbetalingen begon na WW2
vrijwel onmiddellijk weer. De US maakte daar toen (tijdelijk) een einde
aan door aan (een deel van) de 'Marshall hulp' (zachte leningen) de
voorwaarde te verbinden dat haar nieuwe cliëntenstaten geen aanspraken
op elkaar zouden hebben zolang de 'hulp' niet was vergoed.

> Democratische waarden en mensenrechten:

En wie maakt uit wat 'mensenrechten' zijn? En hoe conflicten tussen
verschillende (bijvoorbeeld negatieve en positieve) 'rechten' dienen te
worden beoordeeld? :-)

> [...]
> op het gebied van veiligheid en wapenbeheersing cruciaal zijn om de
> dreiging van oorlog te verminderen en vrede te bevorderen.

Ook na WW1 maakte de 'overleggende' regenten van de nieuwe wereldorde na
'the war to end war' goede zwier met 'ontwapening'.

Meer populistische onzin dus. Die 'landen' (nationale
staten) werden iets meer dan 200 jaar geleden uitgevonden, en waren
sedertdien een voortdurende bron van zowel interne als externe
conflicten.

Inmiddels is de 'nationale staat' (wellicht buiten china) als basis voor
een geweldsmonopolie volkomen onpraktisch geworden, en zou men zich
zeker in europa wellicht beter druk kunnen maken over alternatieven.

> [...]
> herdenkingen, monumenten en educatieve programma's proberen landen de
> herinnering levend te houden en ervoor te zorgen dat de fouten uit het

'Brood op de plank' en gelijke kansen (aanspraak op een zekere materiele
welvaart en sociaal-economische mobiliteit) werken vermoedelijk beter.
'Herdenken' en 'educatie' (zakelijk propaganda en indoctrinatie) meestal
niet of anders slechts voor korte tijd.

> [...]
> en samenwerking in Europa. Dit heeft geresulteerd in een sterke nadruk
> op democratie, mensenrechten en Europese integratie binnen Duitsland.

Het opdringen van 'de holocaust' aan de eurpese bevolking als
'historisch feit', begon voor zover mij bekend met een gelijknamige
TV-soap uit 1978. https://en.wikipedia.org/wiki/Holocaust_(miniseries)

Daar bestond naar ik me herinner destijds ook in kringen vna (echte)
overlevenden van wat zij toen meen ik aanduidde als 'shoah' (de
lotgevallen nvan het deel van van slachtoffer van WW2 die door het
NS-regime als 'joden' werden geclassificeerd en op grond daarvan werden
vervolgd) oorspronkelijk nogal wat bezwaar.

Kennelijk niet in de laatste plaats omdat door de serie de oorzaken en
gevolgen van WW2 grof uit verband werden getrokken?

Wat de afloop betreft: Lord Ismay als eerste directeur van de nato
beschreef de functie daarvan bondig: "Keep the Russians out, the
Americans in, and the Germans down". Margaret Thatcher waarschuwde meen
ik al dat een verenigd Duitsland een geheel ander karakter zou krijgen
dan het verdeeld gehouden Duitsland van na WW2, en het lastig te
controleren zou zijn. Vooral als de US zich effectief terug zou trekken
als het geostrategische front naar elders zou verplaatsen.

Het idee was hierop kennelijk het verenigde Duitsland in te binden in
een Europese min of meer federale structuur die vervolgens echter
werd gesaboteerd door allerlei belangen achter een voldoende
verdeelt Europa waarbinnen de verschillende 'nationale identiteiten'
tegen elkaar konden worden uitgespeeld.

En nu wordt een combinatie van repressie en propaganda (niet alleen in
duitsland) kennelijk steeds verder opgevoerd om de gevolgen van het
saboteren van een levensvatbare EU nog zo lang mogelijk op te houden.

> [...]
> zijn verbannen naar een strafkolonie in Siberië en kennelijk op
> middelbare leeftijd zijn doodgevallen na een wandeling?

Hitler won een referendum over zijn beleid naar ik meen met iets van 98%
van de stemmen? :-) Het is naar ik begrijp (tenminste de facto) nu zelfs
verboten in dat parlement van nationale (regenten-) partijen
onafhankelijke (federalistische) euro-partijen te beginnen. Wellicht
omdat men angst heeft dat daaruit een nieuwe federale laag zou kunnen
ontstaan die de overleggende regenten zou kunnen gaan verdringen?

> [...]
> hereniging’ wil. Het is eens wat anders dan een dictator die
> staat te lullen dat hij niets anders kon en het de schuld is

Een reden ontbreekt om in europa een oordeel over Taiwan te hebben.
Europa kan zich voorlopig beter druk maken over Europa.

> [...]
> n-wiens-jachten-en-luxejets-in-he/

> We komen voor uw onrechtmatig verkregen winst",
> zei de Amerikaanse president Joe Biden :-p

Dieven verdedigen zich kennelijk geregeld met dat gestolen zaken
eigenlijk om te beginnen al van hen waren, en ze door anderen
onrechtmatig verkregen bezit slechts terugnamen. Wellicht zou men zich
ook eens kunnen afvragen hoe degenen waarvan nazi's kunstwerken stalen
en waarover het zeuren kennelijk nooit ophoudt, om te beginnen zelf aan
die kunstwerken waren gekomen? :-)

Van de USD als 'reserve currency' blijft op deze manier in ieder geval
weinig meer over.

Cees Camphuis

Feb 17, 2024, 2:27:04 AMFeb 17
Op 17-2-2024 om 02:30 schreef KPGH:
In Duitsland uitgezonden onder de titel "Happy Days".

PauL

Feb 17, 2024, 9:17:51 PMFeb 17
Op Sat, 17 Feb 2024 01:30:16 -0000 (UTC) schreef KPGH:
In Rusland betekent dit inderdaad niets. Met Poetin onderhandelen
is zinloos want die onderhandelt alleen met zichzelf.
Gelukkig wonen wij in Europa, ook al zit jij constant
de eigen nest te bevuilen.

> [...]
> wellicht een propagandistische verdraaiing van de US pledge allegiance:
> "...one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for

Je slaat er naar als een uil naar een kluit!

De Pledge of Allegiance werd voor het eerst gepubliceerd in 1892 en is
sindsdien meerdere keren gewijzigd. De woorden "under God" werden
toegevoegd in 1954 tijdens het presidentschap van Dwight D. Eisenhower, als
reactie op het communisme tijdens de Koude Oorlog.
De woorden "Ein Volk" zijn tegenwoordig compatibeler met het totalitair
regime in Rusland omdat ze als beesten overal keet schoppen waar
"hun volk" woont.

> [...]
> voorwaarde te verbinden dat haar nieuwe cliꭴenstaten geen aanspraken
> op elkaar zouden hebben zolang de 'hulp' niet was vergoed.

Bij mijn weten is de US geen europees land.
Welke rekeningen heb jij daar nog meer openstaan?

https://unric.org/nl/universele-verklaring-van-de-rechten-van-de-mens/

> En hoe conflicten tussen
> verschillende (bijvoorbeeld negatieve en positieve) 'rechten' dienen te
> worden beoordeeld? :-)

Rechtbanken. En dan liefst onafhankelijke. Niet zoals tegenwoordig in
Rusland waar rechters kunnen ontslagen worden als ze niet in de
pas v/d president lopen. => totalitair regime.

> [...]
> staten) werden iets meer dan 200 jaar geleden uitgevonden, en waren
> sedertdien een voortdurende bron van zowel interne als externe

Het zou nuttig voor je kunnen zijn om eens een landkaart te nemen
(niet die waar poetin zich op blindstaarde) om vast te stellen dat de
de huidige conflicten in het Oostblok, Gaza, Congo,...
niet in het oude Europa plaatsvinden.

> Inmiddels is de 'nationale staat' (wellicht buiten china) als basis voor
> een geweldsmonopolie volkomen onpraktisch geworden, en zou men zich
> zeker in europa wellicht beter druk kunnen maken over alternatieven.

Manfred Weber van de EVP gaf in een interview met nieuwssite ‘POLITICO’
drie weken geleden al aan dat Europa nood heeft aan een eigen atoomschild.
Hij verwees daarbij naar de mogelijke terugkeer van Donald Trump naar het
Witte Huis en de oorlogsretoriek van de Russische president Poetin.

Ben je nu content of blijf je liever op de schoot van Poetin zitten?

KPGH

Feb 17, 2024, 11:27:36 PMFeb 17
PauL <mi...@is.invalid> wrote on Sun 18 Feb 2024 03:17:47a:

> [...]
> De woorden "Ein Volk" zijn tegenwoordig compatibeler met het
> totalitair regime in Rusland omdat ze als beesten overal keet schoppen

Pledge overgenomen van een site waar de huidige versie stond. Punt is
dat ermee kennelijk werd aangegeven dat zonder een 'social compact' dat
voor iedereen daaronder in principe gelijkelijk geldt, 'recht' niets
betekent. In europa trachtte 'speciale belangen' klaarblijkelijk telkens
weer van die conclusie af te leiden omdat ze anders hun 'speciale
aanspraken' zouden moeten opgeven.

Ook in de US bestaan op dit moment klaarblijkelijk problemen op dit punt
(de opkomst van het 'multiculturalisme'), maar in ieder geval wordt de
vrijheid van burgers zich daartegen te verzetten kennelijk (nog) veel
minder onderdrukt dan in Europa (weer) het geval is.

> https://unric.org/nl/universele-verklaring-van-de-rechten-van-de-mens/

> Rechtbanken. En dan liefst onafhankelijke.

'Onafhankelijk' van wie?

Theoretisch is meen ik goed onderbouwd dat 'onpartijdige rechtbanken'
niet bestaan, en 'onafhankelijk' is klaarblijkelijk een wezenloze slogan
om af te leiden van welke belangen (noodzakelijk partijdige)
'rechtbanken' vertegenwoordigen.

> [...]
> (niet die waar poetin zich op blindstaarde) om vast te stellen dat de
> de huidige conflicten in het Oostblok, Gaza, Congo,...

Maar wel in een koloniale context waarvan de overleggende regenten van
het europa van de 100 vlaggen klaarblijkelijk geen afstand van wensen te
doen -- ook al betekent dat 'Der Untergang des Abendlandes' die nu
klaarblijkelijk in volle gang is.

Maar ik ben blij dat je het ermee eens bent dat Europa genoeg interne
problemen heeft, en dus buiten europa voorlopig niets te zoeken heeft;
en dus zou moeten ophouden met zich zonder redelijke aanleiding te
identificeren met een conflictpartij. En op grond daarvan vervolgens die
partijen te ondersteunen in conflicten rond territorium zonder dat de
Europese bevolking daar belang bij heeft.

> [...]
> eigen atoomschild. Hij verwees daarbij naar de mogelijke terugkeer van
> Donald Trump naar het Witte Huis en de oorlogsretoriek van de

Voor een 'eigen atoomschild' (militaire organisatie überhaupt) is om te
beginnen een geünificeerde en op de 1 of andere manier gelegitimeerde
commandoketen nodig. En daarvoor is politieke integratie, en daarmee
naast monetaire o.a. fiscale integratie nodig. Daar heb je ze weer: Ein
Volk, ein Reich, ein Fuhrer. En dan liever niet verkozen door de
zakkenvullende en eeuwig herdenkende overlegregenten van de 'Europese
commissie'. :-)

> Ben je nu content of blijf je liever op de schoot van Poetin zitten?

Zoals al opgemerkt heb ik het idee dat Europa na wat Rusland werd
geflikt na de ontmanteling van het Warschaupact, tot op heden relatief
geluk heeft gehad terwijl de nato steeds verder oprukte. Maar evenals
voor WW2, zou dat wellicht snel kunnen veranderen.

Vooral verontrustend lijkt dat (evenals voor WW2 over Duitsland) de
Europese bevolking voortdurend wordt vertelt dat de militaire slagkracht
van Rusland als het erop aankomt niet toereikend zal zijn. En dat het
dus uiteindelijk moet verliezen als nato maar blijft door escaleren.

En/of dat de Russische leiding met het grootste nucleaire arsenaal van
het moment 'het niet zal aandurven' dat arsenaal in te zetten als dat de
rationele keuze wordt. En die kant lijkt het nu snel op te gaan met het
opvoeren van o.a. guerrilla-aanslagen (in het westen zou het
'terrorisme' worden genoemd) in Rusland zelf nu het bconventionele front
lijkt te zijn vastgelopen.

Zie de laatste dagen de 1e na de andere Europese politieke clown bazelen
over dat de keuze in Ukraine nu is tussen 'winnen' en 'verliezen'. En
dat 'verliezen' een ramp zou zijn.

Niemand heeft het over onderhandelen over nieuwe grenzen...

het varken van Breslau

Feb 18, 2024, 4:30:50 AMFeb 18
je kunt beter geen pixels meer aan PauL verspillen, want hij is het
ongeneeslijke schoolvoorbeeld van Amerikaanse koude-oorlog-propaganda...

--
"There is a theory which states that if ever anyone discovers exactly
what the Universe is for and why it is here, it will instantly disappear

Omnibus

Feb 18, 2024, 6:14:37 AMFeb 18
Op 18/02/2024 om 10:30 schreef het varken van Breslau:

> je kunt beter geen pixels meer aan PauL verspillen, want hij is het
> ongeneeslijke schoolvoorbeeld van Amerikaanse koude-oorlog-propaganda...

Meaning: "je kunt beter geen pixels meer aan mij verspillen
want ik ben het ongeneeslijke schoolvoorbeeld van Russische
koude-oorlog-propaganda..."

--
All animals are equal. But some animals are more equal than others.

KPGH

Feb 18, 2024, 10:18:29 AMFeb 18

Ihet varken van Breslau <ha...@seldon.net> wrote on Sun 18 Feb 2024
10:30:47a:
IMHO vermoedelijk eerder een standard-issue multiculti-evangelist die
met behulp van holle slogans over 'vrijhandel' en 'mensenrechten' e.d.
op een kosmopolitisch trommeltje slaat waarbij een 'door God gegeven
natuurlijke orde' onder mensen wordt verondersteld. En waartegen verzet
dus 'zinloos' is en derhalve moet worden aangemerkt als 'haat' of
'belediging' e.d.. Kortom, een strategie die karl popper in "The Open
Society and Its Enemies" in de jaren 1940 herleidde tot 'the doctrine
of the chosen people'.

Helaas is er in het 'openbare debat' in europa nu weinig anders meer
waar men op zou kunnen reageren. :-)

Geen expert, maar wellicht bestaat in Europa rond de manipulatie van
noties rond 'identity-politics' vs 'multiculturalism', nu tot op zekere
hoogte een relatie met de wijze waarop in China identiteiten door de
partij werden gemanipuleerd teneinde deze ondergeschikt te maken of
houden aan de partij-ideologie:

Toen het niet lukte de publieke perceptie van regionale identiteiten
(die een gevaar voor de suprematie van de partij-idiologie konden
vormen) uit te doven, maakte men kennelijk een U-turn en verplaatste het
accent naar de 'culturele eigenheden' van ieder individueel dorp waarvan
het behoud dan (tegen de internationale kapitalisten') werd beschermd
door de partij-cultuur?

PauL

Feb 19, 2024, 2:30:17 AMFeb 19
Op Sun, 18 Feb 2024 04:27:33 -0000 (UTC) schreef KPGH:

> 'Onafhankelijk' van wie?

Bijvoorbeeld van Poetin.

> [...]
> niet bestaan, en 'onafhankelijk' is klaarblijkelijk een wezenloze slogan
> om af te leiden van welke belangen (noodzakelijk partijdige)

Een rechtbank wordt als onafhankelijk beschouwd wanneer deze vrij is van
externe beïnvloeding en haar beslissingen onpartijdig en onbevooroordeeld
neemt, zonder inmenging van politieke, sociale, economische of andere
externe machten. Ze mag niet onderworpen zijn aan instructies of druk van
de wetgevende of uitvoerende takken van de overheid. Het moet in staat zijn
om zijn oordeel te vellen op basis van de wet en de feiten van de zaak,
zonder externe druk.

Met de zaak Navalny bewijzen ze in Rusland dat
dat daar absoluut niet het geval is.
Er zijn verschillende redenen waarom de Europese bevolking belang heeft bij
het steunen van Oekraïne tegen de invasie van Rusland:

Internationale wet en soevereiniteit: Het steunen van Oekraïne tegen de
Russische invasie is een kwestie van het handhaven van internationale
wetten en het respecteren van de soevereiniteit van naties. Als Rusland
ongestraft zijn buurlanden kan binnenvallen en hun territoriale integriteit
kan schenden, kan dit een gevaarlijk precedent scheppen dat de vrede en
stabiliteit in Europa ondermijnt.

Mensenrechten: De inspanningen om Oekraïne te steunen gaan ook over het
beschermen van de mensenrechten en de waardigheid van mensen. De Russische
invasie heeft geleid tot conflicten, geweld en humanitaire crises,
waaronder ontheemde bevolkingen en slachtoffers van oorlogsgeweld. Door
Oekraïne te steunen, kunnen Europese landen bijdragen aan het verminderen
van menselijk leed en het beschermen van de rechten van burgers.

Regionale stabiliteit: Een agressieve Russische buitenlandse politiek vormt
een bedreiging voor de stabiliteit en veiligheid van Europa als geheel.
Door Oekraïne te steunen, kunnen Europese landen helpen voorkomen dat het
conflict zich verspreidt en verdere destabilisatie in de regio veroorzaakt.

Economische belangen: Een stabiel Oekraïne is ook belangrijk voor Europese
economische belangen. Oekraïne is een belangrijke handelspartner voor
verschillende Europese landen, en het bevorderen van stabiliteit en
welvaart in Oekraïne kan indirect bijdragen aan de economische groei in
Europa.

Defensie van democratische waarden: Het steunen van Oekraïne tegen de
Russische invasie is ook een kwestie van het verdedigen van democratische
waarden en het opkomen voor het recht van naties om hun eigen toekomst te
bepalen. Democratische landen in Europa hebben er belang bij om samen te
komen en zich te verzetten tegen pogingen tot agressie en ondermijning van
democratische instellingen en processen.

Kortom, het steunen van Oekraïne tegen de Russische invasie is niet alleen
in het belang van Oekraïne zelf, maar ook van cruciaal belang voor de
vrede, stabiliteit, mensenrechten en democratische waarden in heel Europa.

> [...]
> Volk, ein Reich, ein Fuhrer. En dan liever niet verkozen door de
> zakkenvullende en eeuwig herdenkende overlegregenten van de 'Europese

Tja, in het Kremlin is niet veel overleg nodig.
Wie ergens tegenin gaat krijgt plots vergiftigingsverschijnselen,
wordt abrupt gearresteerd en of valt spontaan ergens dood.

PauL

Feb 19, 2024, 3:43:56 AMFeb 19
Op Sun, 18 Feb 2024 15:18:26 -0000 (UTC) schreef KPGH:

> [...]

> op een kosmopolitisch trommeltje slaat waarbij een 'door God gegeven
> natuurlijke orde' onder mensen wordt verondersteld.

Het varken van Breslau zou zijn nickname beter veranderen naar:
"het schoothondje van Poetin" Veel objectiever!

Cees Camphuis

Feb 19, 2024, 4:23:56 AMFeb 19
Op 19-2-2024 om 09:43 schreef PauL:
Hahaha, is wel zo!

Von Schweighausen

Feb 19, 2024, 6:40:02 AMFeb 19

"PauL" <mi...@is.invalid> schreef in bericht
wie braakt er zulke totaal onrealistische onzin uit als "ukraine moet
winnen, nog meer sancties tegen de russen ten koste van de burgers in de eu,
en de russen willen heel europa veroveren",
alles van hetzelfde narratief "leugens en grote flauwe kul".

Von Schweighausen

Feb 19, 2024, 6:42:02 AMFeb 19

"Cees Camphuis" <CeesCa...@ziggo.nl> schreef in bericht
droom maar verder, de ukraine heeft al verloren..

Pandora

Feb 19, 2024, 7:02:54 AMFeb 19
Op 19-02-2024 om 12:41 schreef Von Schweighausen:
Laten we het anders stellen, Poetin heeft deze oorlog nog niet gewonnen.

https://nos.nl/nieuwsuur/collectie/13965/artikel/2509369-militair-historicus-poetin-en-hitler-maakten-vergelijkbare-misrekening

Bovendien, de Russische economie groeit nu vooral door de hogere
defensieuitgaven, "Maar op de langere termijn heb je economisch veel
minder aan al die kogels, granaten en drones, zegt hoogleraar Brakman.
Die gaan immers de lucht in op het slagveld."

https://www.trouw.nl/duurzaamheid-economie/poetins-economie-groeit-dit-jaar-met-2-6-procent-maar-dat-cijfer-zegt-lang-niet-alles~b8f34563/

Omnibus

Feb 19, 2024, 7:20:32 AMFeb 19
Op 19/02/2024 om 13:02 schreef Pandora:
Elke roebel die Rusland besteed aan schiet en ploftuig is weggegooid
geld. En levert dus alleen maar evenveel verlies op voor de economie.
Overigens geldt dat voor elk land, tenzij het gaat om landen die die
troep niet zelf weg knallen maar aan andere landen door verkopen. Op
die manier verdienen schurkenstaten als Iran en N-Korea buitengewoon
goed aan b.v. Rusland. De aanschaf van dat schiettuig kost de Russen
dus alleen maar geld en is dus puur inkrimping van Poetins economie.

Von Schweighausen

Feb 19, 2024, 7:35:53 AMFeb 19

"Pandora" <pan...@knoware.nl> schreef in bericht
daar tegenover hebben ze vrijwel voor niets energie en grondstoffen en die
gaan niet de lucht in.

Von Schweighausen

Feb 19, 2024, 7:37:39 AMFeb 19

"Omnibus" <zoz...@fakeadressnomail.be> schreef in bericht
voordat ze daaraan toe zijn hebben ze allang gewonnen omdat ze nu al 10 maal
meer munitie produceren.

KPGH

Feb 19, 2024, 10:34:38 AMFeb 19
PauL <mi...@is.invalid> wrote on Mon 19 Feb 2024 08:30:14a:

> Bijvoorbeeld van Poetin.

Zou men zich in europa niet beter druk kunnen maken over de uitbaters
van de 'joods-christelijke cultuur' die overal metastasen heeft gevormd
en die groeien kool? :-)

> [...]
> overheid. Het moet in staat zijn om zijn oordeel te vellen op basis
> van de wet en de feiten van de zaak, zonder externe druk.

Je beschouwd maar een eind weg. Je moet alleen niet zeuren als de
corruptie en pedanterie uiteindelijk tegen haar grenzen aanloopt, en
andere 'beschouwers' weer dominant worden -- en daarna niet al te veel
tijd meer hebben voor jou 'beschouwing'. :-)

> Met de zaak Navalny bewijzen ze in Rusland dat
> dat daar absoluut niet het geval is.

Vermoed dat de hypocrisie rond de gang van zaken in het midden-oosten
meer relevant is voor de staat van 'het recht'. :-)

> Er zijn verschillende redenen waarom de Europese bevolking belang
> heeft bij het steunen van Oekraïne tegen de invasie van Rusland:
>
> Internationale wet en soevereiniteit:

'Internationale wet' bestaat niet. Alleen verdragen die echter alleen
effect hebben zolang verdragspartijen ze erkennen en inhoudelijk op
hoofdlijnen gelijkelijk interpreteren. (
'Soevereiniteit' is loze slogan. In een geostrategische context staan in
de echte wereld ook 'staten' (geweldsmonopolies), evenals individuele
personen, veelal in hiërarchische verhoudingen den in divisies tegenover
elkaar.

Invloed op het cliëntenregime in Ukraine was geruime tijd onderwerp van
een conflict tussen de US en Rusland. Nadat de US dit conflict kennelijk
grotendeels had gewonnen en een regime domineerde dat klaarblijkelijk
niet in een territoriaal compromis was geïnteresseerd en dat daartoe
vermoedelijk opdracht had gekregen, kon van rusland redelijkerwijs niet
worden verwacht dat het met een cliëntenregime zou gaan onderhandelen
onder de fictie dat het om een 'soeverein geweldsmonopolie' ging.

Dergelijke methoden om verantwoordelijkheid te ontwijken kon met tegen
die zogenaamde 'palestijnen' (al of niet verjaagde arabieren e.d, in de
context van apartheid) tientallen jaren gebruiken, maar Rusland (met het
grootste nucleair arsenaal) was en is vermoedelijk een beetje te groot
om te kunnen verwachten dat het daaraan ook meedoet.

> Mensenrechten:

Die onzin kennen we nu wel. Wordt het niet tijd dat je kanon koopt en
eigenhandig gaza gaat bevrijden? :-)

> Regionale stabiliteit:

'Regionale stabiliteit' was historisch het resultaat van zakelijke
onderhandelingen tussen geostrategische entiteiten (staten of blokken)
op basis van feitelijke verhoudingen. Daarbij was dan ook nog meestal
een redelijke mate van machtsbalans tussen partijen noodzakelijk.

Stabiliteit tussen (of binnen) geweldsmonopolies nooit gebaseerd op
gejammer over ficties waaronder 'internationaal recht' en 'nationale
soevereiniteit' als geïnterpreteerd door een partij die onbeperkte
hegemonie (in dit geval voor de 'joods-christelijke cultuur')
nastreeft.

> Economische belangen: Een stabiel Oekraïne is ook belangrijk voor
> Europese economische belangen.

'Europa' (de Europese bevolking -- niet te verwarren met de
joods-christelijke regenten) heeft geen belang bij een eindeloze oorlog
met Rusland voor het in-standhouden van 1 van meest corrupte regimes ter
wereld.

> [...]
> alleen in het belang van Oekraïne zelf, maar ook van cruciaal belang
> voor de vrede, stabiliteit, mensenrechten en democratische waarden in

Is dat verhaal zo langzamerhand niet een beetje afgekloven rond het
voorstellen van Israël als een voorpost in de strijd tegen aanstormende
islamitische horden op grond waarvan het onvoorwaardelijk dient te
worden gesteund meer bepaald gefinancierd? :-)

Cees Camphuis

Feb 19, 2024, 10:44:40 AMFeb 19
Op 19-2-2024 om 16:34 schreef KPGH:
> 'Internationale wet' bestaat niet.

Mooi.
Zijn we daar ook weer vanaf. 😀😀

KPGH

Feb 19, 2024, 10:56:32 AMFeb 19
Pandora <pan...@knoware.nl> wrote on Mon 19 Feb 2024 01:02:51p:

> [...]
>
> https://nos.nl/nieuwsuur/collectie/13965/artikel/2509369-militair-histo
> ricus-poetin-en-hitler-maakten-vergelijkbare-misrekening

Daar hebben we 'hitler' ook weer. :-)

De 'misrekening' tussen WW1 en WW2 was klaarblijkelijk dat de
overwinnaars na WW1 in de veronderstelling verkeerde dat een omsingeld
Duitsland onder allerlei sancties geen (militair) gevaar meer zou
vormen, en de duitse bevolking zonder risico onbeperkt kon worden
afgetapt voor 'herstelbetalingen' e.d.

De opkomst van een leider als Hitler was vermoedelijk het resultaat van
een combinatie van de woekerpraktijken van de overwinnaars van WW1, en
de misrekening van de Duitse oligarchie (na o.a. de beurscrash van 1929)
die hoopten de gevolgen van internationale woekerpraktijken zo veel
mogelijk af te wentelen op de Duitse bevolking. O.a. door het als
kanselier installeren van wat hen toescheen als een politieke clown.

Het naar voren schuiven van ogenschijnlijk incompetente en/of corrupte
politici met populistische ideologieën om van echte oppositie af te
leiden, was daarbij vermoedelijk niet de eerste keer. Alleen deze keer
ging het mis en werd de oligarchie door haar eigen creatie aan kant
geschoven.

Het aldus gecreëerde regime deed gezien de situatie waarin het zich
bevond vermoedelijk het enige wat ze kon doen, en behoefde dus niet druk
te maken over iets anders dan directe resultaten. Dit ongeacht de mate
van morele corruptie die nodig was om die resultaten te realiseren.

Op de Europese schaal lijkt nu een enigszins vergelijkbaar proces aan de
gang. Waarbij dan de 'overleggers' van die 'Europese commissie', naast
met de oligarchie die het hitler-regime effectief installeerde in een
uiterste poging haar privileges veilig te stellen, vermoedelijk ook het
1 en andere gemeen heeft met de ('sociaal democratische') 'provisional
government' in Rusland die kennelijk eveneens in een uiterste poging
werd geïnstalleerd teneinde bestaande privilege zo veel mogelijk te
redden nadat de tsaristische oligarchie onhoudbaar was geworden.

Ook die government beloofde WW1 voort te zetten tot aan "its glorious
conclusion". Wellicht niet in de laatste plaats om af te leiden van
interne inconsistenties achter haar zogenaamde hervormingen 'in het
belang van het volk' dat aan het front massaal over de kling werd
gejaagd? :-)

De functie van NATO was sedert WW2 ' to keep the Russians out, the
Americans in, and the Germans down'. En dat is ze nog steeds. Het
belangrijkste verschil met de periode van de 'koude oorlog', lijkt dat
nato daarna een veroveringsideologie ging vertegenwoordigen -- Fukuyama
e.d.

Verscholen achter holle slogans ('democratie', 'de vrije markt',
'mensenrechten', 'antidiscriminatie' etc), kregen de praktijken onder
deze ideologie kennelijk een steeds agressiever waarbij de oppositie
mee-evalueerde. Onder andere in de vorm van ISIL, en hybride vormen van
open strijdvoering die nu kennelijk ook europa hebben bereikt.

> [...]
> minder aan al die kogels, granaten en drones, zegt hoogleraar Brakman.
> Die gaan immers de lucht in op het slagveld."

Als voorspellingen voor de korte termijn niet uitkomen, gaat men
over op de 'langere termijn'? Het dwepen met 'de hoogleraar' en 'de
rechter' e.d. verandert echter niets aan de observatie van JM Keynes
rond1923 dat "The long run is a misleading guide to current affairs. In
the long run we are all dead" Als het zo doorgaat in Europa niet
noodzakelijk als gevolg van 'old age'...? :-)

KPGH

Feb 19, 2024, 10:57:34 AMFeb 19
Nou jij nog? :-)

Cees Camphuis

Feb 19, 2024, 11:03:12 AMFeb 19
Op 19-2-2024 om 16:56 schreef KPGH:
Ja, 'hitler' blijft leuk 😀😀

Cees Camphuis

Feb 19, 2024, 11:03:35 AMFeb 19
Op 19-2-2024 om 16:57 schreef KPGH:
Haha, 😀😀

PauL

Feb 19, 2024, 1:05:36 PMFeb 19
Op Mon, 19 Feb 2024 16:44:36 +0100 schreef Cees Camphuis:

> Mooi.
> Zijn we daar ook weer vanaf. ����

Misschien moet Nederland eens zijn nationaliteit afnemen met
een poetinwet. Dan zijn we daar helaas nog niet van af want hij zal naar
Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens stappen :-)

PauL

Feb 19, 2024, 1:05:42 PMFeb 19
Op Mon, 19 Feb 2024 12:39:41 +0100 schreef Von Schweighausen:

> [...]

> en de russen willen heel europa veroveren",
> alles van hetzelfde narratief "leugens en grote flauwe kul".

Moet er eerst iemand met een Kalashnikov je keuken komen
overhoop halen om de territoriale integriteit te aanvaarden?
Verder heb ik nog wat "propaganda":

"Met een prijs op het laagste niveau sinds 2021 "is de energiecrisis in
feite verteerd", zegt Matthias Detremmerie, trader bij energieleverancier
Elindus"

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02/19/gasprijs-op-niveau-van-voor-de-energiecrisis/

PauL

Feb 19, 2024, 1:05:48 PMFeb 19
Op Mon, 19 Feb 2024 15:34:36 -0000 (UTC) schreef KPGH:

> Zou men zich in europa niet beter druk kunnen maken over de uitbaters
> van de 'joods-christelijke cultuur' die overal metastasen heeft gevormd
> en die groeien kool? :-)

Oh maar ik kan de drukte hier straks op een boogscheut waarnemen:

--->
GENT - In de KAA Gent Arena wordt deze week niet alleen op Europees niveau
gevoetbald, maar ook vergaderd. De absolute top van de Europese financiële
politiek komt samen in het Gentse voetbalstadion om te vergaderen. “Een
unieke kans om mijn collega’s te laten kennismaken met Gent”, zegt
vicepremier Vincent Van Peteghem (CD&V).
<---

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240218_96028415

Als propaganda wil ik er nog aan toevoegen dat er in dat voetbalstadion
een "gracht" is rondom het plein (voor veiligheid en onderhoudswerken)
Wanneer er iemand onder de ministers van Financiën van de 27 landen
tegenspartelt kunnen ze die poetinsgewijs meteen in die gracht gooien. :-p

KPGH

Feb 19, 2024, 1:47:22 PMFeb 19
Cees Camphuis <CeesCa...@ziggo.nl> wrote on Mon 19 Feb 2024
05:03:08p:
in de woorden van George Santayana:
"Those who cannot remember the past are condemned to repeat it."

KPGH

Feb 19, 2024, 1:55:03 PMFeb 19
PauL <mi...@is.invalid> wrote on Mon 19 Feb 2024 07:05:39p:

> Moet er eerst iemand met een Kalashnikov je keuken komen
> overhoop halen om de territoriale integriteit te aanvaarden?

Jij realiseert je kennelijk niet dat ze minstens 30 jaar je keuken
overhoop halen om allerlei idiote oorlogen te bekostigen...

Cees Camphuis

Feb 19, 2024, 1:55:19 PMFeb 19
Op 19-2-2024 om 19:47 schreef KPGH:
Zeg dat wel 😄😄

Cees Camphuis

Feb 19, 2024, 1:55:54 PMFeb 19
Op 19-2-2024 om 19:55 schreef KPGH:
Poetin begon.

KPGH

Feb 19, 2024, 2:00:08 PMFeb 19
En als er teveel lastpakken zijn, dan sturen ze bommenwerpers om het hele
soepzootje op te ruimen terwijl pres biden staat te bazelen over het
'recht op zelfverdiging'? :-)

PauL

Feb 19, 2024, 2:54:41 PMFeb 19
Op Mon, 19 Feb 2024 18:55:00 -0000 (UTC) schreef KPGH:

> Jij realiseert je kennelijk niet dat ze minstens 30 jaar je keuken
> overhoop halen om allerlei idiote oorlogen te bekostigen...

Tegen Poetin, met zelfs een eigen brouwerij op zijn buitenverblijf,
en al die oligarchen kan ik natuurlijk niet op maar de modale Rus
zou maar al te graag zijn keuken inruilen voor de mijne.
En eieren heb ik al meer dan 30 jaar met hopen aan groothandelsprijs,
thuisgebracht. Zelfs tijdens de fipronilcrisis. Intussen moeten veel Russen
op hun kin kloppen door een oorlogszuchtige dictator.

het varken van Breslau

KPGH

Feb 19, 2024, 5:18:36 PMFeb 19
PauL <mi...@is.invalid> wrote on Mon 19 Feb 2024 08:54:38p:

> Tegen Poetin, met zelfs een eigen brouwerij op zijn buitenverblijf,
> en al die oligarchen kan ik natuurlijk niet op maar de modale Rus
> zou maar al te graag zijn keuken inruilen voor de mijne.

Hoe dacht je dat het aan de ander kant ging?

https://www.theguardian.com/news/2021/oct/03/revealed-anti-oligarch-ukrainian-president-offshore-connections-volodymyr-zelenskiy

Daarnaast is ook in het westen de compressie van de middenklasse in volle gang en groeien bezits en welvaartverschillen uit elkaar.

Zelf in de US schijnt de levensverwachting nu te dalen.

In amsterdam liggen kennelijk zoveel daklozen op straat dat
propaganda; voor het publiek verbergen; verjagen; of als
'aangeboden voorzieningen' voorgestelde vrijheidsberoving e.d. niet meer werken.

Overal schijnt nu stront op straat te liggen.

Maar in plaats van rond 'skid row' toiletten op straat te
plaatsen waarmee zou worden erkent dat er een probleempje is, is de
'oplossing' van de 'linkse' regenten nu kennelijk daklozen 'op hun
gedrag te laten aanspreken'. :-)

https://www.at5.nl/artikelen/225116/toename-daklozen-en-viezigheid-op-oosterdokseiland-paar-keer-drol-naast-mn-scooter

PauL

Feb 19, 2024, 10:02:05 PMFeb 19
Op Mon, 19 Feb 2024 22:18:33 -0000 (UTC) schreef KPGH:

> Hoe dacht je dat het aan de ander kant ging?
>
> https://www.theguardian.com/news/2021/oct/03/revealed-anti-oligarch-ukrainian-president-offshore-connections-volodymyr-zelenskiy

Als er een Oekraïner in mijn keuken komt zitten zal het een
oorlogsvluchteling zijn die ik zelf heb uitgenodigd en geen
inbrekende Rus of oorlogsmisdadiger, anders bel ik de politie.

> Daarnaast is ook in het westen de compressie van de middenklasse in volle gang en groeien bezits en welvaartverschillen uit elkaar.

Gelukkig is er Poetin om zich te ontfermen over de kansarmen.
Volgens iStories krijgen werkloze Russen een maandloon aangeboden van
300.000 roebels (een kleine 5.000 euro), dat in sommige deelrepublieken
tien keer hoger ligt dan het mediaan inkomen daar.

https://istories.media/en/reportages/2022/07/12/russia-began-recruiting-the-unemployed-to-send-to-war/

En als ze sneuvelen is er wellicht nog een win-for-live voor de
nabestaanden. Waar wacht je nog op om u aan te melden?
Je erfgenamen gaan tevreden zijn :-)

> Zelf in de US schijnt de levensverwachting nu te dalen.

Je kan nog te veel en te snel eten hebben ook! (fastfood)

Ruud Harmsen

Feb 20, 2024, 3:28:19 AMFeb 20
Mon, 19 Feb 2024 15:34:36 -0000 (UTC): KPGH
<absol...@invalid.invalid> scribeva:

>Die onzin kennen we nu wel.

Nuff said.
--
Ruud Harmsen, https://rudhar.com

Ruud Harmsen

Feb 20, 2024, 3:32:32 AMFeb 20
Mon, 19 Feb 2024 20:54:38 +0100: PauL <mi...@is.invalid> scribeva:
>Intussen moeten veel Russen
>op hun kin kloppen door een oorlogszuchtige dictator.

Die uitdrukking moest ik opzoeken:
https://www.vlaamswoordenboek.be/definities/term/kin,%20op%20zijn%20~%20kunnen%20kloppen

het varken van Breslau

Feb 20, 2024, 3:33:59 AMFeb 20
Ik begrijp niet goed waarom jij, zo te zien toch een redelijk ontwikkeld
mens, in die Durchhaltenpropaganda blijft meegaan.

--
"There was no safety. There was no pride. All there was, was money.
Everything became money, and money became everything. Money treated us

Pandora

Feb 20, 2024, 4:18:02 AMFeb 20
Op 20-02-2024 om 09:33 schreef het varken van Breslau:
Wellicht is dat het beeld vanuit jouw ivoren toren.

het varken van Breslau

Feb 20, 2024, 4:57:28 AMFeb 20
Bekijk het eens zo: de sterkste drift in de mens is het laten
voortbestaan van zijn genen. Hoe optimaliseer je die kans: door ze te
laten verbranden in een derde wereldoorlog, of ze te laten zuchten onder
een heel stout dictatoriaal regime?

Hint: stoute regimes verdwijnen vroeg of laat weer.

--
"Und an diesem Mittag wird es still sein am Hafen
Wenn man fragt, wer wohl sterben muss.

het varken van Breslau

Feb 20, 2024, 7:18:55 AMFeb 20
Je schijnt toe te geven dat ik verder kan zien... Maar dat zal je
bedoeling wel niet zijn.

--
"'Why not alter the habits of a lifetime and speak with candour?'
asked Shimrod.

PauL

Feb 20, 2024, 7:26:11 AMFeb 20
Op Tue, 20 Feb 2024 10:57:26 +0100 schreef het varken van Breslau:

> [...]
> een heel stout dictatoriaal regime?
>
> Hint: stoute regimes verdwijnen vroeg of laat weer.

Dan hebben veel dieren het beter bekeken.
Ze duelleren om te kijken wie het sterkst is en of de genen
mag doorgeven, maar laten de rest van de kudde met rust.
Ik zou Vitali Klitschko eens laten duelleren met Poetin.
Het stoute regime zou na 1 ronde al weg zijn.

het varken van Breslau

Feb 20, 2024, 7:37:23 AMFeb 20
Ben er altijd al van uit gegaan dat je het de Ukies en de Russkis zelf
moet laten uitvechten.

Baron

Feb 20, 2024, 9:10:10 AMFeb 20
Op 20-2-2024 om 13:37 schreef het varken van Breslau:

> Ben er altijd al van uit gegaan dat je het de Ukies en de Russkis zelf
> moet laten uitvechten.

<Q>

Ja Dr. Paai met het recht van de sterkste.

Baron

Cees Camphuis

Feb 20, 2024, 10:06:15 AMFeb 20
Op 20-2-2024 om 15:10 schreef Baron:
Dan zouden de Amerikanen weg zijn uit Europa en de Russen de baas in
Nederland.
De natte droom van fascist Paai!

Omnibus

Feb 20, 2024, 7:24:24 PMFeb 20
Op 20/02/2024 om 13:26 schreef PauL:
Wel boksen natuurlijk, geen judo..

--
All animals are equal. But some animals are more equal than others.