USA wil buiten NATO om landengroep oprichten die Oekraine militair gaat helpen (mee vechten tegen Rusland) en daarna Rusland gaat bezetten!

Bert(AWRvB)

USA wil buiten NATO om landengroep oprichten die Oekraine militair gaat
helpen (mee vechten tegen Rusland) en daarna Rusland gaat bezetten!

Begin dit jaar gaven EU + NATO landen Oekraine toestemming om mensen in
Krim, Loehansk, Donetsk, Cherson en Zaporizja uit te moorden en delen
van Rusland te bezetten. Dat ging blijkbaar niet door omdat Rusland
ingreep toen Oekraine begon met het uitmoorden van mensen in
Krim, Loehansk, Donetsk, Cherson en Zaporizja. Nu wil USA blijkbaar op
een andere manier alsnog Rusland gaan bezetten.

Na 'De Val van de Muur' ging de USA zaken doen met criminelen in
Rusland die de burgers in Rusland wijs maakten dat ze in opdracht van de
overheid van Rusland goederen mochten verkopen aan de USA. Toen Putin
aan de macht kwam in Rusland greep Putin in door die criminelen op te
pakken dit tot woede van de USA. Nu probeert de USA op een andere manier
om Rusland onder controle te krijgen en zo bodemschatten,
landbouwproducten enzovoort te kunnen stelen.

--
Bert ( A W RvB )
(Adres op website)

***
US spaceships maximum velocity:
One light-year a minute.
http://projectcamelot.org/lang/en/clifford_stone_interview_transcript_en.html
***
AWN http://www.awn-archeologie.nl
GEA http://www.gea-geologie.nl
NVR http://www.ruimtevaart-nvr.nl
Sterrenkunde http://www.dekoepel.nl
UFOwijzer http://ufowijzer.nl

PauL

Op Tue, 25 Oct 2022 01:11:32 +0200 schreef Bert(AWRvB):

> Nu probeert de USA op een andere manier
> om Rusland onder controle te krijgen en zo bodemschatten,
> landbouwproducten enzovoort te kunnen stelen.

Je vergist u weer van vijand.

https://www.landbouwleven.be/13697/article/2022-05-03/rusland-heeft-honderdduizenden-tonnen-graan-gestolen

Bert(AWRvB)

Op 25-10-2022 om 03:53 schreef PauL:
Je laat je in de maling nemen door Oekraine!

Volgens Oekraine hoort Moskou ook bij Oekraine.

Vraag aan de mensen die in de gebieden wonen die Rusland heeft
geannexeerd wat of er aan de hand is.

USA bedrijven hebben land ingepikt! Oekraine wou dat mensen daar
ophoepelden (naar Rusland) zodat USA bedrijven dorpen konden afbreken en
er bouwland van maken (waar GMO voedsel zou worden verbouwd)!

R.Phillips

Op dinsdag 25 oktober 2022 om 03:53:09 UTC+2 schreef PauL:
Ah Landbouw!

Stop de oorlog: Voor de komende wintermaanden zouden een paar
miljoen baaltjes van de tien meest populaire cannabis soorten bij
de nog bezette steden gedropt kunnen worden. En dit voorjaar
zou het zoals dat in millitaire kringen heet "het slagveld voorbereid
kunnen worden" door de zeer vruchtbare grond in een omvang van
tienduizenden hectaren met de drone ingezaaid moeten zijn met
een nog fraaiere diversiteit aan cannabis soorten.

Cees Camphuis

Op 25-10-2022 om 01:11 schreef Bert(AWRvB):
> [...]
> om Rusland onder controle te krijgen en zo bodemschatten,
> landbouwproducten enzovoort te kunnen stelen.

Baudet is van mening dat de westerse democratieën door een aantal
reptielen wordt geleid: ‘Ik ben een complotdenker. Ik geloof dat we
geregeerd worden door een wereldwijde samenzwering van kwaadaardige
reptielen.’ Later opperde Baudet: ‘het is een metafoor’. Deze zogenaamde
metafoor verwijst echter naar een complottheorie van Davide Icke. Icke
stelde in zijn boek The biggest secret (1999) dat sommige wereldleiders
en families zoals de Britse koninklijke familie of de familie van George
Bush, uit het sterrenstelsel Draco komen. Ze zijn buitenaardse reptielen
die door gedaantewisseling als mens aan ons verschijnen.

===================================================================================
Het sterrenstelsel Draco, waar ligt dat precies Bert?

het varken van Breslau

Waarom geloof je onmiddellijk alles wat Rusland in een kwaad daglicht stelt?

?

PauL

Op Tue, 25 Oct 2022 10:40:10 +0200 schreef het varken van Breslau:
Omdat er middels satellietbeelden van
Maxar Technologies bewijzen zijn.

PauL

Op Tue, 25 Oct 2022 05:56:19 +0200 schreef Bert(AWRvB):

> Je laat je in de maling nemen door Oekraine!
>
> Volgens Oekraine hoort Moskou ook bij Oekraine.

Je verwart Moskou met De Krim!

het varken van Breslau

Ik heb grote bewondering voor satelliettechnologie. Hoe die echter de
legitimiteit van graantransporten kunnen bewijzen ontgaat me echter.

Of waren het dezelfde soort satellietbeelden als die indertijd bewezen
dat Irak WMD's bezat?

KPGH

Dergelijke 'bewijzen' zijn op meerdere wijzen te interpreten.

Wat 'legaal' en 'illegaal' is, hangt af van het geweldsmonopolie dat
de (dominante) regels oplegt.

Voor zover men het narratief volgt dat rusland graan in Ukraine
confisqueert, zou daarnaast bijvoorbeeld evengoed kunnen worden
geargumenteerd dat rusland daarmee weinig meer doet dan compenseren van
via sancties van haar 'gestolen' inkomsten uit haar eigen agrarische
productie.

Probleem in vooral europa is dat de bevolking door zelfverklaarde
uitverkorenen een lullaby (NL?) over 'universele rechten' wordt
opgedrongen waarbij 'legitimiteit' is geworlteld in mystiek...

R.Phillips

Op dinsdag 25 oktober 2022 om 13:45:21 UTC+2 schreef het varken van Breslau:
Wat op zich niet bewijst dat de Maxar beelden niet kloppen.
https://www.maxar.com/press-releases/maxar-selected-to-deliver-portable-satellite-imagery-ground-systems-to-u-s-army-2020-09-21
Overigens zijn er ook andere bronnen die niet te koop lopen om
beelden met de media te delen. Had ik dat vroeger maar gehad.
https://www.euspaceimaging.com/industries/urban-planning/

PauL

Op Tue, 25 Oct 2022 13:45:19 +0200 schreef het varken van Breslau:

> Ik heb grote bewondering voor satelliettechnologie. Hoe die echter de
> legitimiteit van graantransporten kunnen bewijzen ontgaat me echter.

Blijkbaar is er jou heel veel ontgaan:

--->
Een Russische transportfunctionaris wijst trots op de files van trucks die
op Oekraïense wegen voor checkpoints naar de Krim staan te wachten. ‘Wel
zeven kilometer’, zegt Anatoly Tsoerkin, die door het Kremlin is aangesteld
als transportcoördinator in bezet gebied. ‘(---)
Hoewel de schepen havens in Libanon en Turkije opgaven als eindbestemming,
zetten ze in mei op cruciale dagen hun zender uit en waren ze even
onzichtbaar. Op satellietfoto’s blijken ze dan aan te meren in Latakia, een
haven in het noorden van Syrië.

https://www.demorgen.be/nieuws/de-grote-graanroof-russen-brengen-oekraiens-graan-naar-het-syrie-van-poetins-vriend-assad~b7b4702a/

Jij gelooft dat die zenders per ongeluk zijn uitgevallen zeker?
(zoals de Moskva per ongeluk verging)

KPGH

Alhoewel Biden admin dat op allerlei indirecte wijzen (teneinde te
voorkomen dat ze rechtstreeks verantwoordelijk wordt gemaakt voor een
toename van voedselgebrek in de wereld) hindert, is/was Rusland dcht ik
een veel grotere exporteur van graan dan Ukraine.

Geen 'bewijzen' maar anekdotes dus.

Overigens stelt rusland zich kennelijk op het standpunt dat ze in het
kader van het oprukken van nato in een vuile oorlog weerd betrokken.
Daarmee rechtvaardigt ze dan (eveneens indirect) dat haar 'chain of
command' zich (ook) niet aan verdragen rond oorlogsvoering houdt.

En kennelijk is zojuist ook op het homefront in de US een opstand
tegen de joods-christelijke wereldheerschappij neergeslagen. De laatste
hoop voor de Europese bevolking lijkt aldus dat de trump-GOP volgende
maand massaal wint en de financiering van de NATO-expansie wordt
stopgezet en Nordstream wordt gerepareerd? :-)

https://www.theguardian.com/us-news/2022/oct/25/democrats-joe-biden-ukraine-war-russia-letter

PauL

Op Wed, 26 Oct 2022 11:40:50 -0000 (UTC) schreef KPGH:
En omdat hun leger ook groter is hebben ze niet geschoten ook?

> Geen 'bewijzen' maar anekdotes dus.

Motief: Graan als wapen
Gelegenheid: Het graan wordt normaal gesproken door Oekraïne geëxporteerd
via de Zwarte Zee. Maar Rusland heeft een groot deel van de kust in handen.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5313837/oekraine-rusland-oorlog-graan-transport-blokkades-hongersnood

En betrapt via satelliettechnologie = altijd schuldig.

het varken van Breslau

Ik geloof niet zoveel. Vooral niet de gehele lawine van berichten hoe
in-en-in slecht de Russen wel niet zijn.

het varken van Breslau

Alleen als je niet bevriend bent met de USA.

KPGH

En dan (voor de verandering) de feiten.
Top Wheat Exporters:

Russia: US$7.3 billion (13.1% of total wheat exports)
United States: $7.29 billion (13.1%)
Australia: $7.2 billion (13%)
Canada: $6.6 billion (11.9%)
Ukraine: $4.7 billion (8.5%)

https://www.worldstopexports.com/wheat-exports-country/

Het gelal over 'als wapen gebruiken' gaat ook nergens over.

Sedert het onderuithalen van de USSR en het Warschaupact, misbruikte
aanvankelijk vooral de US het monopolie van de USD als reserve-currency
als wapen. Eerst tegen kleinere staten als Iraq en later Iran e.d., en
sedert 2014 tegen Rusland en weer meer recent zelfs tegen Europese
bedrijven die betrokken waren bij het bouwen van nordstream2.

Naar wat ik daarvan meekreeg, werden voor rusland o.a. de exportkosten
van wheat e.d. kunstmatig opgedreven doordat westerse faciliterende
bedrijven risico liepen in verband met sancties. Andere (westerse)
exporteurs profiteerden daarvan op kosten van consumenten. (De grootste
producenten, China en India, exporteren niet veel.)

Ook gas werd kennelijk niet 'weaponized' door Rusland, maar het
transport daarvan door de US de EU-regenten. En toen protesten daarover
in Duitsland en Frankrijk begonnen toe te nemen, werd de leiding
eenvoudig opgeblazen.

En nu willen de parmantig met de kont draaiende Eu-regenten Rusland
voorschrijven hoeveel het in rekening kan brengen voor geëxporteerd gas.
Kennelijk met als doel voorspelbare tekorten in europa daardoor volgend
jaar in de propaganda 'voor vrijheid en democratie' te kunnen gebruiken.
Daar zullen China en mogelijk ook India vast graag aan meedoen...

Het wachten is dus op de uitslag van de US verkiezingen, en eventueel een
een paar nucleaire klappen teneinde de verkleumde en door propaganda
verdoofde Europese bevolking te wekken? :-)

PauL

Op Wed, 26 Oct 2022 16:31:58 +0200 schreef het varken van Breslau:

> Alleen als je niet bevriend bent met de USA.

Ik ben niet bevriend met de USA want i.p.v. hun gas
aan de hoogste bieder te verkopen, hadden ze die
aan een schappelijke prijs aan de EU moeten leveren.
Daar hadden ze de Russen veel harder mee getroffen.

PauL

Op Wed, 26 Oct 2022 16:28:47 +0200 schreef het varken van Breslau:

> Ik geloof niet zoveel. Vooral niet de gehele lawine van berichten hoe
> in-en-in slecht de Russen wel niet zijn.

Hun fratsen houden niet op!

--->
Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken heeft met valse foto’s
proberen te bewijzen dat Oekraïne een zogenaamde ‘vuile bom’ bouwt.

Nucleaire experts van de Sloveense regering waren echter de eersten die de
foto herkenden. Ze benadrukten dat het om een oude foto uit 2010 ging en
dat er op de beelden ook duidelijk rookmelders te zien zijn.
<---

https://www.hln.be/buitenland/rusland-deelt-oude-fotos-uit-slovenie-om-bouw-van-vuile-bom-in-oekraine-te-bewijzen~a7fcdea9/

Hoe durven ze, die Slovenen, de Russen in een slecht daglicht stellen!

PauL

Op Wed, 26 Oct 2022 16:29:09 -0000 (UTC) schreef KPGH:

> En dan (voor de verandering) de feiten.
> Top Wheat Exporters:
>
> Russia: US$7.3 billion (13.1% of total wheat exports)
> [...]

Nog wat meer veranderende feiten:

1 Verenigde Staten 17.947.000
2 China 10.982.829
3 Japan 4.123.258
4 Duitsland 3.357.614
12 Rusland 1.299.567

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_bnp

Iedere graankorrel telt!

> [...]
> sedert 2014 tegen Rusland en weer meer recent zelfs tegen Europese
> bedrijven die betrokken waren bij het bouwen van nordstream2.

En dat praat de acties v/d Russen goed?

> [...]
> exporteurs profiteerden daarvan op kosten van consumenten. (De grootste
> producenten, China en India, exporteren niet veel.)

De Russen zijn nu al bezig olietankers aan het anonimiseren om
een eventuele olieboycot te omzeilen.

> [...]
> transport daarvan door de US de EU-regenten. En toen protesten daarover
> in Duitsland en Frankrijk begonnen toe te nemen, werd de leiding

Dat er plots in roebels moest voor betaald worden
was voor de wereldvrede?

> [...]
> jaar in de propaganda 'voor vrijheid en democratie' te kunnen gebruiken.
> Daar zullen China en mogelijk ook India vast graag aan meedoen...

Dat die draaiende Eu-regenten maar eens beginnen met de zomer- en
wintertijd af te schaffen en de gasprijs los te koppelen van de elec.prijs.

> Het wachten is dus op de uitslag van de US verkiezingen, en eventueel een
> een paar nucleaire klappen teneinde de verkleumde en door propaganda
> verdoofde Europese bevolking te wekken? :-)

Toch niet op basis van een oude Sloveense foto uit 2010?
(zie ander bericht)

het varken van Breslau

Ik ben natuurlijk geen jurist, maar kun je me uitleggen waarom het
stoppen of verhinderen van de uitvoer van Russische grondstoffen door
het Westen wel mag en dat het 'weaponizing' en misdadig is als de Russen
het doen?

Barokino

Op 27-10-2022 om 08:40 schreef het varken van Breslau:
Toen Trump indertijd Merkel waarschuwde dat Poetin het gas als politiek
drukmiddel zou kunnen gaan gebruiken reageerde Poetin dat dit onzin was
"omdat het een normale commerciële deal betrof en dus geen politieke
bedoelingen had"......

Barokino

Op 26-10-2022 om 16:28 schreef het varken van Breslau:
Jouw soort ontkent de gaskamers ook nog steeds.

wugi

Op 27/10/2022 om 7:57 schreef PauL:
Mooi gezegd! Politiekers, geef dit eens door aan whom it may concern!

--
guido wugi

Omnibus

Op 27/10/2022 om 10:27 schreef Barokino:
Trump weet hoe handel werkt. En vooral hoe je daar politiek gebruik van
kunt maken. Biden heeft daarvan echt geen flauwe notie.

Verder zijn Amerikanen niet zo dom als wij hier, die laten het echt niet
ongestraft als de politiek aan hun portemonnee komt.

En dat laatste is wat Biden dus wel doet. Vooral indirect, door de
enorme prijsstijgingen in de USA.
Dat pikken de Amerikanen niet en zal de republikeinen de 2022 midterm
elections laten winnen.

--
Busje komt zo, busje komt zo

Omnibus

Op 27/10/2022 om 10:50 schreef wugi:
Het sanctieregime dat wij hier hebben ingevoerd om de Russen tot inkeer
te brengen werkt niet. Dat is geen politiek statement, maar slechts het
constateren van een feit.
En dit keert zich dus als een boomerang tegen de werper er van.

KPGH

PauL <mi...@is.invalid> wrote on Thu 27 Oct 2022 07:57:42a:

> Nog wat meer veranderende feiten:

> [...]

In de jaren 1930 was een algemene 'wijsheid' (op grond waarvan o.a.
polen het kennelijk niet nodig achtte duitse grieven serieus te nemen)
dat Duitsland op grond van 'economische indicatoren' geen kans zou maken
in een nieuw militair conflict. Na WW2 was het GDP-verhaal een tijdlang
verdwenen, maar nu is het kennelijk weer terug.

Toen rond 2014 het sanctie-gedoe van derdewereld-landen naar Rusland
werd uitgebreid, werd naar ik me herinner door Rusland zelf gereageerd
door de import van allerlei voedselproducten e.d. tegen te gaan om de
eigen productie te stimuleren.

Dat lukte kennelijk goed. Niet in de laatste plaats omdat voor
voedselproductie energie een primaire ingrediënt is. En Rusland had en
heeft daarvan (i.t.t. Europa) ruim voldoende. Ongeveer hetzelfde geldt
vermoedelijk ook voor wapens waarover de NATO propaganda nu jubelt dat
Rusland zich genoodzaakt ziet rommel uit de derde wereld te halen.

De waarheid lijkt mij eerder dat NATO een soort (pre-napoleontische)
'gehaktmolen-strategie' wat betreft de lokale populatie uitprobeerde en
die, evenals de economische sanctie, imniddels is mislukt.

Het idee was wellicht dat Rusland het kostbare deel van haar
wapenarsenaal (prematuur) zou verschieten in een conflict met een onder
de lokale bevolking geronselde 'wegwerp' stads-guerrilla uitgerust met
flessen benzine en oude geweren e.d. Achter dit (disposable) 'rag-bag
army' verscholen, konden dan in een urbane omgeving goed uitgeruste
special opps Russische pantsers e.d. aanvallen. De geronselde 'rag-bags'
konden daarbij in de westerse propaganda worden voorgesteld als
'patriotten', terwijl gegevens over verliezen daaronder onbekend blijven
omdat iedere vorm van onafhankelijke berichtgeving uit het strijdgebied
kennelijk onmogelijk wordt gemaakt.

Dat leek even te werken waardoor ruslands (in termen van kosten)
aanzienlijk meer materiel verloor dan de US/NATO.

Nu lijkt Rusland echter een conventioneel militair conflict voor te
bereiden, en in de tussentijd goedkope 'derde wereld wapens' in te
zetten teneinde de industriële en civiele infrastructuur in het
strijdgebied te degraderen. De kosten van naar verluid Iraanse
'loitering munitions' zijn wellicht nu al minder dan de kosten van de
verdediging daartegen.

NATO reageert daar nu kennelijk op door te escaleren, waarbij bovendien
de grenzen tussen het strijd- en NATO gebied kennelijk systematisch
worden vervaagd. Die SPD-bende en de 'groene pest' in Duitsland is
kennelijk gekocht en betaald, maar gelukkig hangt Frankrijk nog aan de
rem. :-)

> En dat praat de acties v/d Russen goed?

Welke acties? Als er een echte (federale) Europese unie had bestaan,
dan zou Ukraine een bufferstaat tussen geostrategische invoeldsferen
zijn geweest. Het inlijven daarvan door door 1 van die sferen was dan
klaarblijkelijk voor de andere niet aanvaardbaar geweest.

In dit narratief trachtte de US weer meer gebied aan haar europese
invloedssfeer toe te voegen, terwijl Rusland eerder duidelijk had
gemaakt dat een verdere expansie van NATO een casus belli was. Zo gezien
gkng het om een 'actie van de US' toen vorig jaar kennelijk werd
geweigerd de neutraliteit van Ukraine (of de erkenning van Crimea als
Russisch gebied) op de agenda te zetten met als rechtvaardiging dat het
om een 'soevereine staat' zou gaan.

De US-elite kan zich wellicht beter druk maken over de crisis van haar
constitutionele systeem in plaats van daarvan af te leiden met militaire
expedities. Over die zakkenvullende en voor externe belangen dansende
EU-oligarchie zullen we het maar niet hebben? :-)

PauL

Op Thu, 27 Oct 2022 12:23:55 -0000 (UTC) schreef KPGH:

> Welke acties?

Ik kom tijd te kort om ze allemaal te vernoemen.
En het houdt niet op:

https://www.hln.be/buitenland/rusland-geeft-open-en-bloot-toe-dat-het-massaal-oekraiense-kinderen-deporteert~acb2c6d1/

DNA-technologie is accurater als bewijs dan satelliettechnologie
maar het is niet eens nodig, ze geven het zelf toe.

BTW:
Inwoners Rusland 141.722.205 (2020)
Inwoners Oekraïne 43.922.939 (2020)

Ze zullen dus naast graan ook meer kinderen hebben...

PauL

Op Thu, 27 Oct 2022 08:40:13 +0200 schreef het varken van Breslau:

> [...]
> stoppen of verhinderen van de uitvoer van Russische grondstoffen door
> het Westen wel mag en dat het 'weaponizing' en misdadig is als de Russen

Het westen ontkent die sancties niet. Meer nog:
Ze hebben ze op voorhand aangekondigd.
Stelen is sowieso juridisch niet correct.

https://businessam.be/waarom-plukt-rusland-flitspalen-leeg-uit-zweden/

=> nog niet 100% bewezen maar het motief is er alleszins.

KPGH

Nu gaan we vol over op lallen? :-)

het varken van Breslau

eh... wie is begonnen met economische drukmiddelen, ook wel 'sancties'
genoemd?

Kindje, je bent nu eenmaal niet verstandig genoeg om mee te praten.

het varken van Breslau

Op welke manier is dit een antwoord op mijn vraag?

Maar om het wat gemakkelijker te maken: als de geallieerden tijdens WWII
een Duits schip in beslag namen en de lading zelf gebruikten, was dat
dan stelen?

KPGH

het varken van Breslau <ha...@seldon.net> wrote on Fri 28 Oct 2022
09:33:19a:

Waarom dan niet gewoon smartphones stelen? Hoeft 'putin' niet iedere keer
naar zweden te reizen en daar in paal klimmen. :-)

Kennelijk biedt o.a. Iran een meer praktisch alternatief als het
gaat om hte degraderen van de infrastructuur op een wijze dat de
verdediging daartegen een veelvoud kost van de aanval. (Zo werden de
meeste echte oorlogen gewonnen.)

De duurdere (bijvoorbeeld hypersonische) systemen kunnen dan worden
bewaard voor high value targets en hoog-efficiënte (waaronder nucleaire)
payloads.

> [...]
>
> Maar om het wat gemakkelijker te maken: als de geallieerden tijdens
> WWII een Duits schip in beslag namen en de lading zelf gebruikten, was

Het verschil tussen 'afpersen' (door een gang) en 'belasten' (door een
staat c.q. geclaimd geweldsmonopolie), is grotendeels een functie van
het dominante narratief.

Het idee van 'internationaal recht' ontstond vermoedelijk na WW1 hetgeen
prompt tot een nieuwe oorlog leidde. En liep uit de hand na WW2 toen
tijdens overwinnaarsprocessen het bestaan van een daarvoor 'verborgen
'universeel recht' achteraf opportunistisch werd gecodificeerd.
Vervolgens werd het verondersteld altijd al te hebben bestaan waardoor
het altijd kon worden overtreden.

Hierdoor werd 'recht' ook in de tijd vrijwel geheel afhankelijk van
dominante geweldprojectie. In de periode van bipolaire verhoudingen
tussen de US en USSR na WW2 viel dat een tijdlang minder op omdat de
blokken elkaar bij het definiëren en interpreteren van het universele
recht enigszins in balans hielden.

Die balans verdween met de USSR en het Warschaupact.

China en later in US onder pres Trump verklaarde het 'universele recht'
naar mijn indruk eerder niet langer relevant. Maar de Europese regenten
en de neoliberalen- en neoconservatieven in de US (multiculurelen)
blijven kennelijk hardnekkig op het trommeltje van de 'universele
rechten' slaan aangezien daar hun nooit eindigende stroom van 'speciale
aanspraken' op is gebaseerd? :-)

PauL

Op Fri, 28 Oct 2022 09:33:19 +0200 schreef het varken van Breslau:

> Maar om het wat gemakkelijker te maken: als de geallieerden tijdens WWII
> een Duits schip in beslag namen en de lading zelf gebruikten, was dat
> dan stelen?

Ja natuurlijk!

PauL

Op Fri, 28 Oct 2022 09:26:49 +0200 schreef het varken van Breslau:

> eh... wie is begonnen met economische drukmiddelen, ook wel 'sancties'
> genoemd?

Hadden ze Poetin dan een ruiker bloemen moeten sturen toen
hij de Krim innam?

Als ik mijn "imperium" wil uitbreiden is er juridisch niks mis mee
dat ik met mijn buren ga onderhandelen omdat met een
vergoeding contractueel vast te leggen.

Als ik echter met een kalaschnikow de buurman zijn keuken inneem
of overhoop schiet, met de smoes dat hij mijn vrouw mishandeld,
dan is er juridisch wel een probleem.
En dat moet ik ook niet komen janken dat de
andere buren met mij geen zaken meer willen doen.

het varken van Breslau

Okee. Nou, verdiep je eens in het internationale recht en het
oorlogsrecht. Succes ermee!

PauL

Op Sat, 29 Oct 2022 09:34:34 +0200 schreef het varken van Breslau:
Oh maar dan ga ik je vrienden terug in een kwaad daglicht moeten stellen:

--->
Ook de mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch (HRW) spreekt over het
gebruik van "verboden landmijnen" door de Russen.
<---

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/04/20/ontmijning-oekraine/

> en het oorlogsrecht. Succes ermee!

Oh maar het woordje "oorlog" werd eergisteren maar
voor het eerst uitgesproken tijdens de propaganda.
Is de speciale operatie je dan ontgaan, toch?

Ze hebben dat waarschijnlijk veranderd om satellieten
uit de lucht te kunnen schieten :-/

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/rusland-dreigt-amerikaanse-commerciele-satellieten-te-vernietigen

het varken van Breslau

On 29.10.22 13:14, PauL wrote:

> Oh maar dan ga ik je vrienden terug in een kwaad daglicht moeten stellen:

Ik ben geen "vriend" van wie dan ook in een conflict, maar ik heb wel
het gevoel dat je je beter aan de feiten kunt houden.

> --->
> Ook de mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch (HRW) spreekt over het
> gebruik van "verboden landmijnen" door de Russen.

Ja, ja, en de Ukrainers schieten uitsluitend met peperkoek uit angst
iemmand te bezeren. Algemeen bekend.

> [...]
> Is de speciale operatie je dan ontgaan, toch?
>
> Ze hebben dat waarschijnlijk veranderd om satellieten

Ik weet het niet, maar is het opblazen van bruggen en pijpleidingen, of
het vermoorden van dochters van politieke tegenstanders meer of minder
erg dan schieten op satellieten?

Baron

Op 29-10-2022 om 14:40 schreef het varken van Breslau:
<Q>

Terrorist Poetin begon.

Baron
--
*Baron*

het varken van Breslau

Terrorist NATO wilde op de drempel van het Kremlin gaan zitten.

Net zoals Terrorist Warschaupact in 1962 op de drempel van de USA ging
zitten. Lieten de Amerikanen dat toen toe?

Ik dacht het niet.

Baron

Op 29-10-2022 om 15:35 schreef het varken van Breslau:
<Q>

Keuze van Oekraïne, maar wat is het verschil Rusland met zijn oligarchen
of de VS met zijn miljonairs, geen strijd meer waard.

Baron

--
*Baron*

het varken van Breslau

Het lijkt me de eerste plicht van iedere regering oorlogen te vermijden.

Als Zelensky gewoon was blijven traineren en uitstellen, dan had dat
tienduizenen mensenlevens gespaard. Maar nee, hij moest en zou in de
NATO en wel vandaag! Of anders toch morgen!

En Rusland reageerde net zoals de USA zou hebben gereageerd als
Chroetschow zijn keutel in 1962 niet had ingetrokken.

Baron

Op 29-10-2022 om 16:32 schreef het varken van Breslau:
<Q>

Rusland heeft een bewind!

Baron

--
*Baron*

Cees Camphuis

Op 29-10-2022 om 16:32 schreef het varken van Breslau:
Poetin begon.
En heeft daar nu flink spijt van, die domme lul met z'n communistische
KGB training. Zonder tegenspraak regeren loopt altijd verkeerd af, China
gaat nu ook die kant op.

Baron

Op 29-10-2022 om 20:27 schreef Cees Camphuis:
<Q>

Poetins gezag in tanende, haalt hij 2023 ?

Baron

--
*Baron*

wugi

Op 27/10/2022 om 11:10 schreef Omnibus:
Rusland heeft ook wel zijn eigen boomerangs geworpen.

--
guido wugi

Omnibus

Op 29/10/2022 om 21:11 schreef wugi:
Het is geen excuus voor wat Rusland uitvoert, maar ook niet voor het
achterwege laten van een slimmere aanpak. Domweg alleen maar straffen
uitdelen helpt nooit. Het is een van de redenen waarom veel
overheidsmaatregelen niet tot het gewenste resultaat leiden.
Het domweg gebruiken van dwang en geweld is op de lange termijn nooit
effectief.

PauL

Op Sat, 29 Oct 2022 14:40:32 +0200 schreef het varken van Breslau:

> Ik ben geen "vriend" van wie dan ook in een conflict, maar ik heb wel
> het gevoel dat je je beter aan de feiten kunt houden.

Het is een feit dat jij het onverdedigbare probeert te verdedigen.

> Ja, ja, en de Ukrainers schieten uitsluitend met peperkoek uit angst
> iemmand te bezeren. Algemeen bekend.

Als ik een granaat in je keuken kom leggen dan ga jij mij
vriendelijk de hand komen schudden zeker?

FEIT: Rusland viel Oekraïne binnen en het Westen was zogezegd
hysterisch toen ze dat voorspelden.

> Ik weet het niet, maar is het opblazen van bruggen en pijpleidingen, of
> het vermoorden van dochters van politieke tegenstanders meer of minder
> erg dan schieten op satellieten?

Als je hele woonblokken met onschuldige mensen neerhaalt,
weet je dat je iets terug kan verwachten van de nabestaanden.

Vraag anders eens aan de mensen in "Algerije, Egypte, Jemen, Bangladesh,
Vietnam,...hoe erg het is om onschuldig zonder graan te zitten, door
toedoen van een "speciale operatie".

KPGH

Kip en ei. De 1 z'n terrorist is de ander z'n vrijheidsstrijder.
Als in Gaza een 'woonblok wordt neergehaald' wordt dat 'zelfverdediging'
genoemd.

> Vraag anders eens aan de mensen in "Algerije, Egypte, Jemen,
> Bangladesh, Vietnam,...hoe erg het is om onschuldig zonder graan te
> zitten, door toedoen van een "speciale operatie".

Ukraine is bij lange na niet de grootste exporteur van graan e.d.

Anders dan wat nu in de europese propaganda kennelijk wordt
gesuggereerd, bestond de deal destijds uit 2 delen: 1. Schepen vanuit
Ukraine zouden worden doorgelaten; 2. Het (indirect) hinderen van
Russische exporten van agrarische producten (door deze middels sancties
tenminste duurder te maken e.d.) zou worden gestaakt.

Van het laatste is tot op heden kennelijk weinig terecht gekomen.

De praktische oplossing in deze fase is vermoedelijk het front te
bevriezen zoals destijds in N. Korea gebeurde.

Het lijkt duidelijk dat het regime in Kiev, meer bepaald de
geostrategische centrales waarvan ze evenals de EU-regenten haar bevelen
neemt, dat nu voorkomt met high profile provocaties.

En als over 2 weken de trump-GOP de verkiezingen wint en de materiële
ondersteuning van de strijd vanuit de US opdroogt, dan zal 'putin'
ongetwijfeld Wiedergutmachung van de EU-regenten eisen die dan (op
kosten van de bevolking) zal moeten worden betaald -- bijvoorbeeld in de
vorm permanent hogere gasprijzen dan china en india e.d in rekening
wordt gebracht....

het varken van Breslau

Waren alle mensen in Hamburg, Dresden, Hiroshima en Nagasaki 'schuldig'?

wugi

Op 29/10/2022 om 21:23 schreef Omnibus:
Dacht Putain, euh, Poetin dat maar.

--
guido wugi

Baron

Op 30-10-2022 om 09:35 schreef het varken van Breslau:
<Q>

Jou realiteit Hari.

Baron

PauL

Op Sun, 30 Oct 2022 01:20:20 -0000 (UTC) schreef KPGH:

> Kip en ei.

Kippen horen niet op een andermans grondgebied te lopen
en dan zal je er ook geen eieren van vinden.

> De 1 z'n terrorist is de ander z'n vrijheidsstrijder.
> Als in Gaza een 'woonblok wordt neergehaald' wordt dat 'zelfverdediging'
> genoemd.

En was dat ook bij een speciale operatie, die 3 dagen zou duren,
waar alleen professionelen aan zouden deelnemen, om daarna dan
toch 300.000 lukraak uitverkorene te sturen?

Volgens het Britse ministerie van Defensie rekruteert het huurlingenleger
Wagner, dat in Oekraïne actief is, nu ook Russische gevangenen die lijden
aan ernstige ziekten als aids of hepatitis C. (zie URL lager)

En dat moeten we ook 'normaal' vinden zeker?

> Ukraine is bij lange na niet de grootste exporteur van graan e.d.

En toch vreest de VN een ergere voedselcrisis als graan
wegblijft uit grote delen van de wereld.

> [...]
> tenminste duurder te maken e.d.) zou worden gestaakt.
>
> Van het laatste is tot op heden kennelijk weinig terecht gekomen.

De deal liep tot 20 november maar blijkbaar is er een ander
excuus gevonden, zonder enig bewijs, om hem te verbreken.
De NAVO verwijt Rusland voedsel als wapen in te zetten.

https://www.demorgen.be/nieuws/live-oekraine-verenigd-koninkrijk-huurlingenleger-wagner-rekruteert-nu-ook-ernstig-zieke-gevangenen~b38bed0a/

> De praktische oplossing in deze fase is vermoedelijk het front te
> bevriezen zoals destijds in N. Korea gebeurde.

Als je geen problemen veroorzaakt is er geen oplossing nodig.

PauL

Op Sun, 30 Oct 2022 09:35:22 +0100 schreef het varken van Breslau:

> Waren alle mensen in Hamburg, Dresden, Hiroshima en Nagasaki 'schuldig'?

Als ik jou zo bezig hoor mag een genocide ook
nog eens overgedaan worden :-(
Er is niks, maar dan ook niks, dat die 'speciale operatie'
goed praat.

Cees Camphuis

Op 31-10-2022 om 06:51 schreef PauL:
Haha, het is eenvoudiger van een Jehova een moslim te maken dan Hari te
overtuigen dat Poetin een fascistische misdadiger is.

Het varken van breslau

Als je onvoorwaardelijk alles gelooft is geen oplossing mogelijk.

Het varken van breslau

On 10/31/2022 6:51 AM, PauL wrote:
Zover ik je gedachtengang kan volgen is het volgens jou geoorloofd
onschuldige mensen en kinderen te doden als hun baasjes maar slecht
genoeg zijn?

Het varken van breslau

Nee hoor. Putin is een misdadiger omdat hij een ander land is
binnengevallen. Net zoals ieder staatshoofd dat een ander land binnenvalt.

Staatshoofden die welbewust poker spelen met de levens van hun
onderdanen komen er bij mij ook niet zo goed af.

PauL

Op Mon, 31 Oct 2022 08:03:43 +0100 schreef Het varken van breslau:
Absoluut niet! Ik vind het zelfs ongeoorloofd dat Russische jongens,
uit ver gelegen dorpen, die nog nooit asfalt of straatverlichting
hebben gezien, op "oefening" worden gestuurd.
Zo zijn er in Oekraïne al krijgsgevangen genomen die
niet eens wisten waar ze waren, behalve op oefening.

PauL

Op Mon, 31 Oct 2022 08:02:00 +0100 schreef Het varken van breslau:
Voordat het gebied, geleid door een Joodse Oekraïner, zogezegd
“gedenazificeerd” moest worden was er geen noemenswaardig
probleem met graantransport.

KPGH

PauL <mi...@is.invalid> wrote on Mon 31 Oct 2022 06:51:16a:

> Kippen horen niet op een andermans grondgebied te lopen
> en dan zal je er ook geen eieren van vinden.

Zoals al opgemerkt: De 1 z'n terrorist is de ander z'n
vrijheidsstrijder.

Hetzelfde geldt voor de 'legitimiteit' van regimes en conflicterende
gebiedsaanspraken door regimes -- vaak vooral de puppet-masters
daarachter.

> En was dat ook bij een speciale operatie, die 3 dagen zou duren,
> waar alleen professionelen aan zouden deelnemen, om daarna dan
> toch 300.000 lukraak uitverkorene te sturen?

Een 'speciale operatie' waarbij de bevolking wordt verdrongen door
zelfverklaarde uitverkorenen wordt legitiem als die 65 jaar doorgaat?

> [...]
> huurlingenleger Wagner, dat in Oekraïne actief is, nu ook Russische
> gevangenen die lijden aan ernstige ziekten als aids of hepatitis C.

De diarree van 'verklaringen over Ukraine' van 'Britse ministeries' e.d.
terwijl iedere vorm van serieuze berichtgeving onmogelijk wordt gemaakt,
kennen we inmiddels. Vrees dat verklaringen op o.a. RT dat de UK
achter het opblazen van Nordstream zit, meer geloofwaardig zijn. :-)

> En toch vreest de VN een ergere voedselcrisis als graan
> wegblijft uit grote delen van de wereld.

Elementaire micro-economische theorie leert dacht ik dat de hoogste
marginale prijs in een 'vrije markt' door alle producenten, dus ongeacht
hun eigen procyductiekosten, in rekening kan worden gebracht. (Daarmee
worden o.a. de wenselijkheid van 'windfall taxes' verklaard.) Op dit
moment bijvoorbeeld voor de elektriciteitsprocutie voor zover die niet
afhankelijk is van olie of gas.

Door het opvoeren van agrarische prijzen door de USD als 'wapen' in te
zetten door internationale transacties voor Rusland te bemoeilijken,
kunnen prijzen dus worden beïnvloed ten gunste van overige (voornamelijk
met nato gelieerde) exporteurs. Een ander gevolg van prijsverhogingen,
waar de UN het vermoedelijk over heeft, is echter dat exportstromen
naar gebieden die voorheen al beperkte financieringsmogelijkheden
hadden opdrogen.

> De deal liep tot 20 november maar blijkbaar is er een ander
> excuus gevonden, zonder enig bewijs, om hem te verbreken.
> De NAVO verwijt Rusland voedsel als wapen in te zetten.

Om af te leiden van dat NATO (de US) de USD als wapen inzet, en op het
viooltje zaagt over de gevolgen daarvan? Zoiets noemt men in de US, waar
men wat minder naïef is over de aard van propaganda, wel "getting in
front of the story.":-)

> Als je geen problemen veroorzaakt is er geen oplossing nodig.

Naar ik begrijp waarschuwen vele analysen en think-tanks rond o.a. de
CIA al meer dan 25 jaar dat het oprukken van NATO en het ongebreidelde
uitbreiden van de joods-christelijke EU van 'overleggende' regenten
(naar zuid Amerikaans model onder directie van de US) tot een
debacle kon gaan leiden.

Het voornaamste probleem lijkt nu dat voor internationale
inlichtingendiensten dansende EU-regenten op het blikken
neoconservatieve trommeltje blijven slaan, terwijl duidelijk lijkt dat
Rusland zal doen wat noodzakelijk is om te voorkomen dat ze haar
militaire presentie in de zwarte zee en daarmee vermoedelijk het
mediterrane gebied grotendeels verliest.

Omnibus

Op 31/10/2022 om 06:51 schreef PauL:
Juist. Korter kan het niet worden gezegd.

het varken van Breslau

Ja ja, maar beperkt je verontwaardiging zich tot dat stoute Rusland,
c.q. Duitsland, of is die algemeen geldig, d.w.z. ook voor de Ukraine of
de geallieerden in hun oorlogen?

R.Phillips

Op zaterdag 29 oktober 2022 om 15:35:41 UTC+2 schreef het varken van Breslau:
Niet relevant voor dit, omdat het toen Sovjet Unie was.
Wie verbrak de drie documenten van het memorandum van Boedapest?

God

KPGH
> [...]
>
> Een 'speciale operatie' waarbij de bevolking wordt
> verdrongen door zelfverklaarde uitverkorenen wordt legitiem

He getver :(

R.Phillips

Op zondag 30 oktober 2022 om 09:35:24 UTC+1 schreef het varken van Breslau:
Andere doelen en het werkt daarom niet bij Oekraine. Ze zijn gemotiveerd omdat
ze eerder afgrijselijke ervaringen hadden met Stalinisten.

Omnibus

Op 31/10/2022 om 12:29 schreef het varken van Breslau:
WW1, WW2 en de koude oorlog zijn al lang afgelopen. Sommige oude
oorlogshetzers snappen dat niet en blijven hangen in denkbeelden uit het
verleden.
Ons aller vriend Poetin is daar nu wel het meest actuele voorbeeld van.

PauL

Op Mon, 31 Oct 2022 12:29:37 +0100 schreef het varken van Breslau:
Ik ben niet kwaad op Costa Rica, dat geen leger heeft...

PauL

Op Mon, 31 Oct 2022 11:01:18 -0000 (UTC) schreef KPGH:

> Zoals al opgemerkt: De 1 z'n terrorist is de ander z'n
> vrijheidsstrijder.

Zoals aangegeven: die kippen horen daar niet thuis.

Territoriale integriteit is een principe uit het internationaal recht dat
stelt dat de grenzen van staten niet gewijzigd mogen worden.
Artikel °6 van resolutie 1514 (1960) (XV) van de Algemene Vergadering van
de Verenigde Naties legde vast dat het zelfbeschikkingsrecht van volkeren
door territoriale integriteit beperkt wordt. Resolutie 2625 (XXV) voegde
daaraan toe dat die inperking enkel geldt als een land gelijke rechten
hanteert en een vertegenwoordigende regering heeft.

> Hetzelfde geldt voor de 'legitimiteit' van regimes en conflicterende
> gebiedsaanspraken door regimes -- vaak vooral de puppet-masters
> daarachter.

Je bent illegaal aan het wauwelen

> Een 'speciale operatie' waarbij de bevolking wordt verdrongen door
> zelfverklaarde uitverkorenen wordt legitiem als die 65 jaar doorgaat?

Een speciale operatie door verkeerd geïnformeerde
jaknikkers uit het Kremlin. Dat is het

> De diarree van 'verklaringen over Ukraine' van 'Britse ministeries' e.d.
> terwijl iedere vorm van serieuze berichtgeving onmogelijk wordt gemaakt,

Kijk dan naar de Russische staatstelevisie:

--->
“Dit is een wrede en sadistische oorlog tegen burgers”
Een ongewone scène op de Russische staatstelevisie: enkele talkshowgasten
baren opzien met hun kritische uitspraken over het Kremlin. “Het probleem
is dat het internationaal recht werd geschonden”, klinkt het onder meer. De
moderatoren reageren verbouwereerd en proberen vervolgens de kritiek de kop
in te drukken.
<---
https://www.hln.be/buitenland/talkshowgasten-overdonderen-moderatoren-op-russische-tv-dit-is-een-wrede-en-sadistische-oorlog-tegen-burgers~ab34e31f/

Als de Russen het zelf al zeggen...

> kennen we inmiddels. Vrees dat verklaringen op o.a. RT dat de UK
> achter het opblazen van Nordstream zit, meer geloofwaardig zijn. :-)

Het kunnen ook de VS zijn.

> [...]
> waar de UN het vermoedelijk over heeft, is echter dat exportstromen
> naar gebieden die voorheen al beperkte financieringsmogelijkheden

Je vergat nog het valselijk argument v/h Kremlin dat het graan toch niet
in de armste landen geraakt. Maar dat is onzin want in Turkije bv. wordt
het vermalen tot bloem voor Afrika.

> [...]
> viooltje zaagt over de gevolgen daarvan? Zoiets noemt men in de US, waar
> men wat minder na is over de aard van propaganda, wel "getting in

Ik denk niet dat de USD een obstakel is voor die graandeal.

> [...]
> uitbreiden van de joods-christelijke EU van 'overleggende' regenten
> (naar zuid Amerikaans model onder directie van de US) tot een

Op zondag 23 oktober 1983 betoogden 400.000 mensen tegen de plaatsing van
Amerikaanse en Russische kernraketten in West- en Centraal-Europa. De
Pershing-raketten werden in West-Duitsland geïnstalleerd, de kruisraketten
in Italië, West-Duitsland, Groot-Brittannië, Nederland en België.

Moest dat laatste niet het geval geweest zijn dan stonden
de Russen al aan je voordeur, en zou je er waarschijnlijk
nog een erectie van gekregen hebben ook.

het varken van Breslau

cui bono?

het varken van Breslau

Ik ben niet kwaad op mensen die geen hersens hebben...

PauL

Op Mon, 31 Oct 2022 21:57:26 +0100 schreef het varken van Breslau:

> cui bono?

Zeg eens wat de gewone Rus aan het imperialisme van Poetin heeft.

"Ondanks het NAVO-lidmaatschap van buurlanden Noorwegen en
Denemarken bleven Finland en Zweden tijdens de Koude Oorlog neutraal.
Na de inval in Oekraļne steunde een groeiende meerderheid in Finland en
Zweden de toetreding tot de NAVO. "

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2022/07/05/navo-uitbreiding-toetreding-finland-en-zweden-nieuws

Volgens KPGH zal het wel weer aan de USD liggen!

KPGH

PauL <mi...@is.invalid> wrote on Mon 31 Oct 2022 10:39:53p:

> Zeg eens wat de gewone Rus aan het imperialisme van Poetin heeft.

Het primaire probleem is Europa en haar vanaf lokale 'soevereine'
terpjes slogans krijsende onderling 'overleggende' zakkenvullende
regenten die (met minstens een beetje hulp van buitenaf) een
geostrategisch noodzakelijke Europese federalisatie steeds hebben
gesaboteerd.

Rusland is voor europa een geostrategisch gegeven waarmee een
arrangement noodzakelijk is. 'Putin' maakt voor Europa niet
uit. Als 'Putin' verdwijnt, zou daarvoor een regime in de plaats kunnen
treden dat (aanzienlijk) minder diplomatiek zou reageren op
provocaties.en irritaties.

Dat de russische bevolking nooit erg enthousiast was over het oprukken
van NATO behoeft niet al te veel verwondering. Vooral niet na wat zou
kunnen worden geïnterpreteerd als 1 van de grootste genocides achter de
sluier van wat werd aangeduid als 'economic shock therapy'.

Het oprukken van de nato moest vanuit het russiche perspectief ergens
worden gestopt, en 'red lines' werden rond 2014 voor zover mij bekend
tamelijk duidelijk getrokken --en vervolgens door de US genegeerd
terwijl door haar geïnstalleerde (oligarchische) europese
'democratische' circus-regimes erom heen dansten.

En nu dreigt de europese bevolking daarvoor de hoofdprijs te gaan
betalen -- voor zover ze dat al niet doet.

> [...]
> Denemarken bleven Finland en Zweden tijdens de Koude Oorlog neutraal.
> Na de inval in Oekraïne steunde een groeiende meerderheid in Finland

Wellicht herinnerde lokale regenten daar zich hoe het met salvador
allende in Chile of manuel noriega in Pannama afliep toen die niet de
door regionale puppet-master gewenste 'democratische beslissingen'
namen? :-)

PauL

Op Mon, 31 Oct 2022 21:58:07 +0100 schreef het varken van Breslau:

> Ik ben niet kwaad op mensen die geen hersens hebben...

Dat doet mij aan die ‘braindrain' in Rusland denken.
Bedankt voor de voorzet!

https://www.businessinsider.nl/braindrain-rusland-economie-sancties-oorlog-oekraine/

--->
Maar Russische autoriteiten verbieden het burgers om met meer dan
tienduizend dollar het land te verlaten: een poging om hen - en hun geld -
binnen de grenzen te houden.
<---

Verdorie toch ! Weeral die USD :-/

PauL

Op Tue, 1 Nov 2022 00:41:34 -0000 (UTC) schreef KPGH:

> [...]
> terwijl door haar getalleerde (oligarchische) europese
> 'democratische' circus-regimes erom heen dansten.

Die verhaaltjes werden door Poetin zelf al ondermijnd:

https://www.businessinsider.nl/poetin-ondermijnt-reden-oorlog-oekraine-rusland/

De NATO is een verdedigingsalliantie. Ze voeren bij mijn weten
geen speciale operaties uit om grond af te pakken.

> En nu dreigt de europese bevolking daarvoor de hoofdprijs te gaan
> betalen -- voor zover ze dat al niet doet.

Je vergeet de Russische bevolking: Die mogen/mochten niet eens
met een bordje "Stop de oorlog" over straat lopen.

> [...]
> allende in Chile of manuel noriega in Pannama afliep toen die niet de
> door regionale puppet-master gewenste 'democratische beslissingen'

Of misschien voelden ze aankomen dat Jair Bolsonaro
te veel bomen had laten kappen in Brazilië :-/

Het varken van breslau

On 11/1/2022 2:15 AM, PauL wrote:

> [...]
>
> De NATO is een verdedigingsalliantie. Ze voeren bij mijn weten
> geen speciale operaties uit om grond af te pakken.

Want waarom zou je een openlijke oorlog voeren als je je vazallen het
vuile werk kunt laten opknappen...

Cees Camphuis

Op 1-11-2022 om 08:46 schreef Het varken van breslau:
Ja, dat zal Poetin zich nu wel hardop afvragen na z'n blunder.

PauL

Op Tue, 1 Nov 2022 08:46:57 +0100 schreef Het varken van breslau:

> Want waarom zou je een openlijke oorlog voeren als je je vazallen het
> vuile werk kunt laten opknappen...

Niet allemaal:

--->
Kazachstan, een van de trouwste bondgenoten van Rusland, heeft een verzoek
geweigerd om met troepen deel te nemen aan het Russische offensief in
Oekraïne. Rusland krijgt dan weer wel versterking vanuit Tsjetsjenië. (---)
Tsjetsjenië is een deelrepubliek van Rusland, waar momenteel een
pro-Russisch bestuur heerst. Opvallend, want een van Poetins eerste
oorlogen als machtshebber in Rusland was die in Tsjetsjenië. Daar
verklaarde hij in 1999 het regime als “onwettig” en viel hij Grozny binnen.
Die stad werd op dat moment “de meest verwoeste stad op aarde”.
<---

https://www.gva.be/cnt/dmf20220226_92857836

Het kan niet missen dat ze in Noorwegen de militaire alarmfase
verhoogt hebben. Heb dat maar eens als buur.

het varken van Breslau

Ja, En?

Doe toch niet zo hysterisch...

PauL

Op Tue, 1 Nov 2022 10:50:07 +0100 schreef het varken van Breslau:

> Ja, En?
>
> Doe toch niet zo hysterisch...

Dat zeiden de Russen ook toen het westen voorspelden
dat ze een inval gingen doen.

het varken van Breslau

Het lijkt erop dat de Amerikaanse beleidsmakers de waarde van een
self-fulfilling prophecy beter begrijpen dan jij.

KPGH

PauL <mi...@is.invalid> wrote on Tue 01 Nov 2022 02:15:45a:

> Die verhaaltjes werden door Poetin zelf al ondermijnd:
>
> https://www.businessinsider.nl/poetin-ondermijnt-reden-oorlog-oekraine-
> rusland/

Irrelevant narratief. Churchill merkte naar verluid op dat 'In wartime,
truth is so precious that she should always be attended by a bodyguard
of lies.'

Voor zover ik het kon volgen ging de aanloop naar dit conflict ongeveer
zo:

In Ukraine trachtten zowel de US als Rusland sedert langere tijd met
allerlei methoden maar telkens met wisselend succes de overhand te
krijgen door het installeren van cliënten-regimes.

Na het installeren van een TV-clown als president werd de druk op zowel
het neutrale als het russisch-gezinde deel van het electoraat sterk
opgevoerd, en bleef van de populariteit van de president uit de
soap-serie weinig over.

Voorafgaande aan de invasie was de populariteit van het regime kennelijk
zo laag geworden, dat Rusland wellicht veronderstelde dat het met een
min of meer symbolische invasie weer een door haar gecontroleerd regime
zou kunnen installeren.

Toen duidelijk werd dat een slecht voorbereide invasiemacht werd
opgewacht door een cabal van (van buitenaf) goed bewapende radicale
lokale milities en internationale huurlingen die vermoedelijk de lokale
civiele infrastructuur en (onder een onverwacht maar klaarblijkelijk
voorbereide martial law teneinde vluchten door het beoogde kanonnen-voer
te voorkomen) geronselde civiele bevolking als dekking gebruikte,
veranderde het doel van de invasie kennelijk naar het consolideren van
haar positie rond zwarte zee. Daartoe werd dan strategisch kritiiek
gebied geannexeerd verklaard met als klaarblijkelijk doel aan te geven
dat de nieuwe aldus ontstane grens met alle middelen zal worden
verdedigd.

Een in bepaald opzicht vergelijkbare situatie bestond in Korea
vermoedelijk nadat een (door aanvankelijke successen overmoedig
geworden) Amerikaans commando meende haar militaire succes te kunnen
consolideren door het doorstoten tot aan de Chinese grens.

De Europese bevolking heeft nu geen enkele belang bij een dergelijke
escalatie. Een oorlog rond Crimea en in verband daarmee de nu
geannexeerde gebieden, zal zonder US-gezinde coup in Moskou vermoedelijk
vrijwel zeker tot een eindoverwinning voor Rusland leiden aangezien het
US-electoraat klaarblijkleijk geen zin heeft in bodybags met Amerikaanse
militairen en zeker niet in een nationale mobilistie.

Het bellicose gekrijs van die zogenaamde Europese commissie c.s.
teneinde haar paradijsje van 'soevereine' staatjes onder 'overleggende'
zakkenvullen regenten te consolideren, kan derhalve worden
geclasificeerd als volksverraad? :-)

KPGH

het varken van Breslau <ha...@seldon.net> wrote on Tue 01 Nov 2022
10:50:07a:
De Europese zelfverklaarde uitverkorenen en ander 'sociale'
(paternalistische) Europese (contrarevolutie) paradijsvogels hebben alle
reden voor hysterie:

Een levensvatbare Europese federatie gebaseerd op een liberale
constitutie (niet de NL-verbastering van 'liberalisme' in de zin van
'mercantilisme') zou het einde van koninklijke/adellijke paradijsvogels
en hun sociaal- en christendemocratische proxy's (meer bepaald de
daarvan afgeleide exclusieve privileges) 'bij gratie Gods' betekenen.

Maar het alternatief lijkt evenmin aantrekkelijk. Zoals Benjamin
Franklin opmerkte in verband met de Amerikaanserevolutie: "We must all
hang together, or most assuredly, we will all hang separately." :-)

Omnibus

Op 01/11/2022 om 11:01 schreef het varken van Breslau:
Niemand had het vuige spelletje van Poetin kennelijk door, althans
gelovigen in de goedheid van de mens weigerden de realiteit te zien.

Alleen de Amerikanen lieten zich niet van de wijs brengen en waren het
die de wereld er voor waarschuwden dat Poetin bezig was met een inval
van Rusland in Oekraïne voor te bereiden.

Aangezien wereldvreemden in de EU nog al de overhand hebben, geloofden
de machthebbers hier niet dat dat zou gaan gebeuren.

Tot Poetin inderdaad deed wat de Amerikanen hadden voorspeld en een
aanvalsoorlog tegen Oekraïne begon. Met laffe smoesjes er om heen, zoals
het goochelen met de benaming "speciale militaire operatie" en het zelfs
in Rusland aan de eigen bevolking verbieden om voor de door hem begonnen
oorlog tegen Oekraïne het woord "oorlog" te gebruiken.

PauL

Op Tue, 1 Nov 2022 11:04:15 -0000 (UTC) schreef KPGH:

> Irrelevant narratief. Churchill merkte naar verluid op dat 'In wartime,
> truth is so precious that she should always be attended by a bodyguard
> of lies.'

Blijkbaar heb je 'the same old story' nog niet opgemerkt:

In 2008 achten Westerse diplomaten Rusland verantwoordelijk voor de crisis
en de invasie van Georgië. Poetin antwoordde dat zijn land geen andere
keuze had dan Georgië binnen te vallen omdat tientallen Russische
'vredebewaarders' in Zuid-Ossetië waren omgebracht. De inval diende om een
menselijke catastrofe te vermijden, luidde het.

https://www.hln.be/buitenland/poetin-vs-hebben-oorlog-in-georgie-georchestreerd~ac757383/

Verdorie toch, zo altijd een land moeten binnenvallen,
omdat je niet anders kon. Hoeveel pech kan je hebben!

> Voor zover ik het kon volgen ging de aanloop naar dit conflict ongeveer
> zo:

Ja ja, weer de schuld v/d VS of het Westen.
Je kan zo de nieuwe woordvoerder van Poetin worden!

PauL

Op Tue, 1 Nov 2022 11:01:25 +0100 schreef het varken van Breslau:
Oh maar die zogenaamde ‘vuile bom’ had ook als
als vals geklasseerd. Als ze daar in het kremlin eens
niet vals spelen, zijn ze het wellicht vergeten.

het varken van Breslau

On 01.11.22 13:41, PauL wrote:

> Blijkbaar heb je 'the same old story' nog niet opgemerkt:

Ik heb je mee teruggenomen naar Caesar en Livius. Hoeveel older wil je
de story nog hebben?

het varken van Breslau

Je verliest je coherentie.

KPGH

PauL <mi...@is.invalid> wrote on Tue 01 Nov 2022 01:41:34p:

> Blijkbaar heb je 'the same old story' nog niet opgemerkt:
>
> In 2008 achten Westerse diplomaten Rusland verantwoordelijk voor de
> crisis en de invasie van Georgi毛.

Had meen ik ook iets met het oprukken vsn nato en de zwarte zee te
maken?

> Ja ja, weer de schuld v/d VS of het Westen.

'Schuld' wordt altijd door een dominante partij c.q. een overwinnaar
bepaald.

Het centrale front heeft zich immers naar het oosten verplaatst. Vermoed
daarom dat de bevolking in de US niet zo dom is zich nog een keer in een
Europees avontuur te laten betrekken.

De 'schuldigen' vindt men vermoedelijk bij de Europese bevolking die nu
al voor haar 'misdaad' betaalt in de vorm van extreme energieprijzen die
tot de ondergang van haar industrie雗 moeten leiden. Ondertussen wordt
naar alle waarschijnlijkheid haar energie-infrastructuur opblazen door
haar 'vrienden' zodat, mocht men ooit wakker worden, geen alternatieven
meer voorhanden is voor dure en vervuilende en gevaarlijke LNG-importen.

Zoals JP Curran het uitdrukte: "It is the common fate of the indolent to
see their rights become a prey to the active. The condition upon which
God hath given liberty to man is eternal vigilance; which condition if
he break, servitude is at once the consequence of his crime and the
punishment of his guilt." :-)

het varken van Breslau

On 01.11.22 17:13, KPGH wrote:

> [...]
> haar 'vrienden' zodat, mocht men ooit wakker worden, geen alternatieven
> meer voorhanden is voor dure en vervuilende en gevaarlijke LNG-importen.

Intussen zijn ook veertig jaar Duitse politiek gericht op stabiliteit,
vrede en welvaart opgeblazen en in discrediet gebracht. Waarvoor?
Zogenaamde onafhankelijkheid en koste van tienduizenden doden (tot nog toe).

Cees Camphuis

Op 1-11-2022 om 17:13 schreef KPGH:
> 'Schuld' wordt altijd door een dominante partij c.q. een overwinnaar
> bepaald.

Maar wanneer wint die Poetin van jou nou 's een keer dan?
Zit je al > 250 dagen op te wachten toch?

Cees Camphuis

Op 1-11-2022 om 17:32 schreef het varken van Breslau:
Terecht.
Merkel is gewoon een spion van Poetin gebleken die Duitsland ernstig
heeft verzwakt.
Goed dat de Groenen en socialisten weer orde op zaken stellen en > 100
miljard extra in defensie steken.

Omnibus

Op 01/11/2022 om 20:07 schreef Cees Camphuis:
De schade die Merkel heeft aangericht is onmetelijk. Helaas heb ik niet
bepaald de indruk dat de huidige Duitse machthebbers het er veel beter
gaan afbrengen. Groen en links zijn nu eenmaal basisingrediënten voor
ellende.

PauL

Op Tue, 1 Nov 2022 14:17:31 +0100 schreef het varken van Breslau:
Maar het was Poetin die in 2008 zei dat zijn land geen andere
keuze had dan Georgië binnen te vallen. En in Oekraïne
gebeurde dat opnieuw.

Hij heeft de Vlamingen gelukkig nog niet de dappersten
van alle Galliërs genoemd :-/

PauL

Op Tue, 1 Nov 2022 16:13:44 -0000 (UTC) schreef KPGH:

> Had meen ik ook iets met het oprukken vsn nato en de zwarte zee te
> maken?

Als ik merk dat jouw portefeuille dikker wordt dan de mijne,
mag ik dan systematisch biljetten gaan stelen, onder het
voorwendsel dat ik niet anders kon?

> 'Schuld' wordt altijd door een dominante partij c.q. een overwinnaar
> bepaald.

Overwinnaar? Zeg ons eens welke delen de vs of het westen
illegaal hebben geannexeerd en hoeveel ze de burgers hebben
betaald om het feestje te komen opluisteren.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5336669/overspeelt-poetin-zin-hand
(dat burgers daarvoor betaald worden hoorde ik op de radio)

Dan kunnen we afwegen wie de grootste
agressor is, en de grootste schuld draagt.

> Het centrale front heeft zich immers naar het oosten verplaatst. Vermoed
> daarom dat de bevolking in de US niet zo dom is zich nog een keer in een
> Europees avontuur te laten betrekken.

De NATO is een verdedigingsalliantie en de inval gebeurde daarbuiten.
Er is wel al eens een raket heel dicht bij Polen terecht gekomen, wat
kon gezien worden als een provocatie.

> De 'schuldigen' vindt men vermoedelijk bij de Europese bevolking die nu
> al voor haar 'misdaad' betaalt in de vorm van extreme energieprijzen die
> tot de ondergang van haar industrieꬠmoeten leiden.

Van mij mag jij aan zelfkastijding doen
maar daar ga ik niet in mee.

Het varken van breslau

En waarin verschilt dat van the same old story waarin westerse
mogendheden 'geen andere keuze hadden' dan andere landen binnen te vallen?

Pas op: dat lijstje is langer dan je denkt!

Cees Camphuis

Op 2-11-2022 om 08:57 schreef Het varken van breslau:
Jaha, zo vielen de Amerikanen op 6 juni 1944 zomaar Frankrijk binnen,
balen voor Hari.
Maar de Fransen vonden dat niet zo erg.

KPGH

Cees Camphuis <CeesCa...@ziggo.nl> wrote on Tue 01 Nov 2022
08:05:16p:
'Putin' heeft nu vermoedelijk geen enkele haast meer.

Eerst bleek dat het vervangen van een inmiddels onpopulair (via een TV
soap-serie naar voren geschoven) regime met behulp van een grotendeels
symbolische invasie niet werkte. Hierop herdefinieerde rusland kennelijk
haar strategische doel tot het consolideren van de toegang tot de zwarte
zee.

in dat licht kritiek territorium werd vervolgens (symbolisch)
geannexeerd teneinde dit te signaleren.

Hiermee werd kennelijk beoogd het front in diplomatiek opzicht effectief
te bevriezen tenzij NATO (de US + vazallen) bereid zou zijn het conflict
te escaleren naar een formeel militair conflict tussen 'soevereine
staten', en in werkelijkheid een conflict tussen primaire geostrategisch
blokken. (Korea)

Het probleem voor NATO werd daarna vermoedelijk enerzijds te voorkomen
dat het front zou worden bevroren, en anderzijds te voorkomen dat een
formeel militair conflict tussen door de US en Rusland geleide blokken
zou ontstaan. Dat verklaard vermoedelijk de toename van provocaties rond
het strijdgebied teneinde te voorkomen dat het nieuwe front de de facto
nieuwe grens wordt en iedereen naar huis gaat als een eindoverwinning
(zonder aanzienlijke escalatie) niet mogelijk is.

Rusland reageert nu kennelijk op provocaties met het degraderen van de
civiele infrastructuur in Ukraine teneinde de controle van het regime
daar te ondermijnen. Dat regime wordt kennelijk afgedwongen met behulp
van martial law (nl-standrecht?) waarover ik geen details tegenkwam. In
plaats daarvan hebben de westerse media het kennelijk liever over de
'Nacht und Nebel praktijken' van die Wagner Group. (Die er naar ik me
voorstel ook flink tegenaan gaan.)

Ook wat europa betreft heeft Rusland vermoedelijk geen haast of belang
bij escalatie. Beter wellicht te wachten tot de temperatuur daalt, en de
'putin-propaganda' wordt ingehaald door de realiteit van onbetaalbare
energie voor een steeds groter deel van de bevolking en een (verdere)
compressie van de middenklasse -- en daarmee de tendens tot oligarchie
onder zelfverklaarde uitverkorenen en het verzet daartegen.

Het grootste risico lijkt mij dat de Biden admin en haar EU-cliënten
regimes de provocaties te ver zullen opvoeren terwijl de Russische
publieke opinie zich verzet tegen een conventionele escalatie die een
algemene mobilisatie gevolgd door hoge militaire verliezen noodzakelijk
zou maken.

De voor de hand liggende strategie voor rusland wordt dan een eigen zeer
snelle escalatie. Te vergelijken met die van de US in Japan toen
duidelijk werd dat een strijd tegen een door 'delusional fanaticism'
bevangen tegenstander met conventionele middelen alleen met zeer hoge
verliezen aan eigen kant kon worden beëindigd.

Ook het Russische leiderschap wil een dergelijk radicale escalatie
('alles of niets') vermoedelijk bij voorkeur voorkomen. Maar gezien het
gekakel van o.a. die Von der Leyen dat Ukriane 'moet winnen', zou het
desondanks die kant kunnen opgaan?

KPGH

PauL <mi...@is.invalid> wrote on Wed 02 Nov 2022 04:32:04a:

> Van mij mag jij aan zelfkastijding doen
> maar daar ga ik niet in mee.

Kastijden wordt meestal gedaan door degene met de zweep. Niet door
degene die beweert 'recht te hebben' op de zweep oftewel controle over
een geweldsmonopolie.

De reden zijnde dat 'recht' in de echte wereld om te beginnen een
product is van het bezit van 'de zweep'.

Voor het verkrijgen van 'de zweep' is echter coöperatie onvermijdelijk,
en 'recht' is aldus hetgeen wat coöperatie voor betrokken interessant
moet maken.

M.a.w. 'internationaal recht' bestaat niet, maar wordt geclaimd door op
enig moment (vermeend) dominante partijen die trachtten aanspraken los
van belangen in de tijd te bevriezen. Een ander woord voor
'internationaal recht' dat in de plaats moet treden voor
overeenkomsten/verdragen, is aldus 'parasitime'... :-)

PauL

Op Wed, 2 Nov 2022 08:57:37 +0100 schreef Het varken van breslau:
De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties sinds eind oktober 1945.
Met primaire verantwoordelijkheid: het handhaven van de internationale
veiligheid en vrede

> Pas op: dat lijstje is langer dan je denkt!

Dat is een heel lange lijst, ja.

Mochten de landen die hier ooit al zijn binnengevallen hun annexatie
uit het verleden -poetinsgewijs- willen terugpakken dan
zou het bloed hier in beken vloeien, wijl ze mekaar afschieten.
It is loading more messages.