Google 網路論壇不再支援新的 Usenet 貼文或訂閱項目,但過往內容仍可供查看。

146000 vacatures, bijstand snel afschaffen!!

瀏覽次數:6 次
跳到第一則未讀訊息

Anthony Dewig

未讀,
1999年7月15日 凌晨3:00:001999/7/15
收件者:
In Nova een reportage over het record aantal vacatures in Nederland,
wel 146000.

De vraag naar werknemers is in alle sectoren van de economie van
winkelbedienden tot IT-ers van horeca personeel tot bouwvakkers.
Uitzendbureau's klagen steen en been en melden dat iedereen ruim boven
het minimum loon verdient.

En dan hebben we nog de werkloosheid, tienduizenden steuntrekkers die
niet willen werken.

Waarom moet de maatschappij eigenlijk gezonde, tot werken in staat
zijnde, personen onderhouden terwijl er werk zat is ? Er zijn
bijvoorbeeld tienduizenden jongeren onder de 30 werkloos die zo aan
het werk kunnen maar ze doen het niet , da's knap asociaal want de
werkenden hebben een hogere werkdruk vanwege de openstaande vacatures
en bovendien moeten ze ook nog de uitkering van die luiwammesen
betalen. De bijstand kan voor snel inzetbare en gemakkelijk
bemiddelbare werkzoekenden (lees : iedereen onder de 30) dus eigenlijk
wel afgeschaft worden.

MVG
Anthony

GJ

On Thu, 15 Jul 1999 21:13:51 GMT, anthon...@hotmail.com (Anthony Dewig)
wrote:

> [...]
>werkenden hebben een hogere werkdruk vanwege de openstaande vacatures
>en bovendien moeten ze ook nog de uitkering van die luiwammesen

Wanneer ik zo naar je gekwek luister, dan valt jouw werkdruk nogal mee.

Het valt me trouwens op dat het een bepaalde categorie werkgevers is dat
loopt te klagen. Die nog niet zo lang geleden hun personeel schandalig
behandelden. Zo van, "voor jouw tien anderen" of "maximaal 18 jaar oud,
20 jaar werkervaring", etc. De tijd is aangebroken dat een bepaalde
categorie werkgevers op de blaren komt te zitten. En de demografische
ontwikkelingen overziend, dan wordt de krapte op de arbeidsmarkt nog
veel en veel erger.

GJ

On Thu, 15 Jul 1999 21:27:53 GMT, gjli...@spamfilter.xs4all.nl (GJ)
wrote:

>Wanneer ik zo naar je gekwek luister, dan valt jouw werkdruk nogal mee.
>
>Het valt me trouwens op dat het een bepaalde categorie werkgevers is dat
>loopt te klagen.

Iedereen loopt te klagen.

>Die nog niet zo lang geleden hun personeel schandalig
>behandelden.

Oh ja schandalig.

>Zo van, "voor jouw tien anderen" of "maximaal 18 jaar oud,
>20 jaar werkervaring", etc. De tijd is aangebroken dat een bepaalde
>categorie werkgevers op de blaren komt te zitten.

De tijd is ook aangebroken om tegen gezonde werklozen te zeggen :
werken anders geen uitkering meer.

> En de demografische
>ontwikkelingen overziend, dan wordt de krapte op de arbeidsmarkt nog
>veel en veel erger.

En waarom moeten de werkenden nog premies betalen om steuntrekkers te
financieren ?

Bijstand is bijstand, als dat niet meer nodig is dan moet het stoppen.

Als een vriend aan de grond zit en je biedt hem een bed aan en je
zegt tegen hem dattie mag blijven zolang hij geen werk heeft en je
geeft hem ook nog geld in die periode dan mag je verwachten dat hij
werk gaat zoeken om zelf in zijn onderhoud te voorzien. Je zal raar
opkijken als hij na een paar maanden zegt dat z'n leventje wel leuk
is zo, hij heeft een bed, krijgt geld in z'n handje. Iedereen zou het
dan een ascociale hufter vinden, zo'n vent zou de straat opgesmeten
worden met de medeling dattie het maar moet uitzoeken.

Voor de steuntrekkers geldt eigenlijk hetzelfde, een groep mensen
heeft onderdak en krijgt geld van werkenden op voorwaarde dat ze gaan
proberen zelf in hun onderhoud te voorzien. Aangezien ze dat dus niet
doen gezien de 146000 vacatures is de tijd gekomen om wat draconischer
maatregelen te treffen. Afschaffen van de bijstand bijvoorbeeld voor
een snel inzetbare, goed bemiddelbare groep bijvoorbeeld.

>GJ

MVG
Anthony

Fred Rohde

未讀,
1999年7月15日 凌晨3:00:001999/7/15
收件者:

Vaak sluiten de capaciteiten van de baanlozen en de aangeboden vacatures niet op elkaar aan.

Verder moeten die werkgevers niet zo zeuren, eerst sturen ze hun personeel op kosten van de
gemeenschap in de ww of wao en nu hebben ze spijt dat ze geen personeel kunnen vinden.
Deze heren hebben nog nooit aan iets anders gedacht dan aan zichzelf en verdienen nu echt
geen meelij, hoe zielig ze zich ook voordoen, maken ze maar een beetje minder winst.

FRed

Luuk Koelman

Dewig) wrote:

> [...]

>betalen. De bijstand kan voor snel inzetbare en gemakkelijk
>bemiddelbare werkzoekenden (lees : iedereen onder de 30) dus eigenlijk

Oké, daar gaan we weer:
Ik lees in deze nieuwsgroep nogal eens de opmerking dat het toch maar
verdacht is dat er zoveel werkloosheid is terwijl tegelijkertijd heel
veel vacatures niet ingevuld kunnen worden.

Door mijn werk bij een arbeidsmarktcommunicatiebureau weet ik dat een
bedrijf dat bv. 300 It'ers zoekt, daarvoor minimaal het tienvoudige
aan sollicitaties wil hebben. Met andere woorden: 3000 personen
solliciteren en 2700 worden niet aangenomen.
Wanneer zo'n bedrijf dus 1500 reacties krijgt en dus maar 150
vacatures kan invullen, betekent dat niet dat 'al die werklozen
profiteren van onze belastingcenten' en dat soort onzin.

Het niet kunnen invullen van vacatures heeft in negentig procent van
alle gevallen alles te maken met de soms buitensporig hoge eisen die
werkgevers stellen aan hun sollicitanten.

Luuk Koelman

P.S. En begin nu niet over aspergestekers. Houd de discussie 'schoon'
en laat al die zwart-wit-denkbeelden eindlijk eens los.

On Thu, 15 Jul 1999 22:19:58 GMT, koi...@start.com.au wrote:

>Als het goed is, wordt een dergelijk beleid ook ongeveer zo gevoerd.
>Voor een volledig arbeidsgeschikte onder de 30 (Nederlands sprekend)
>moet toch wel binnen een paar weken iets te vinden zijn. Afschaffen
>gaat een beetje ver, maar met flinke strafkortingen komt men al een
>heel eind. In de praktijk komt er echter niets van terecht omdat de
>politiek de arbeidsbureau's en de SD's niet wil aanpakken. Die
>instanties hebben baat bij zoveel mogelijk 'clienten',

Dat is wel duidelijk. De Europese Unie, dat kennelijk is begonnen om
fraude met haar subsidies aan te pakken, heeft dan ook prompt de
subsidie aan Nederlandse arbeidsbureau's ingetrokken omdat deze teveel
'clienten' hadden opgegeven. Frauderen kunnen ze kennelijk wel.

Nog een mooie kandidaat voor afschaffing , de arbeidsbureau's.

> en zijn met hun
>bureaucratie niet eens in staat iets simpels als de aspergeoogst van
>personeel te voorzien.
>
>--
> - Jan

MVG
Anthony

On Thu, 15 Jul 1999 22:18:05 GMT, rohd...@stad.dsl.nl (Fred Rohde)
wrote:

>Vaak sluiten de capaciteiten van de baanlozen en de aangeboden vacatures niet op elkaar aan.

Wat voor capaciteiten heb je nodig voor winkelbediende of horecahulpje
of appelplukker of aspergesteker. Er is werk zat in alle geledingen
van de economie, voor ieder wat wils.

> [...]
>geen meelij, hoe zielig ze zich ook voordoen, maken ze maar een beetje minder winst.

Heb dan meelij met de werkenden die zich het apezuur moeten werken
omdat er openstaande vacatures zijn en die veel premie moeten betalen
om het steuntrekkers volk te sponsoren.

On Thu, 15 Jul 1999 22:25:58 GMT, lkoe...@xs4all.nl (Luuk Koelman)
wrote:

> [...]
>veel vacatures niet ingevuld kunnen worden.
>
>Door mijn werk bij een arbeidsmarktcommunicatiebureau

Aha, wij hebben een term voor dat soort functies als Microsoft-Project
managers, arbeidsmarktdeskundige communiceerders, netscape cursus
docenten, functiewaarderings medewerkers , ISO9000 auditers en
Lotus-Notes aanhangers: luchtverplaatsers.

> [...]
>vacatures kan invullen, betekent dat niet dat 'al die werklozen
>profiteren van onze belastingcenten' en dat soort onzin.

Zo'n dom geneuzel heb ik nog nooit gehoord. Hebben jullie ook
werkgelegenheidsprojektjes lopen bij de Europese Unie ??

Als er 1500 soliciteren en er zitten 300 goeien bij dan is het
probleem opgelost. Als er iemand bij ons soliciteert die een goeie
kandidaat lijkt dan wordt hij/zij uitgenodigt en als hij geschikt is
krijgtie een baan.

>Het niet kunnen invullen van vacatures heeft in negentig procent van
>alle gevallen alles te maken met de soms buitensporig hoge eisen die
>werkgevers stellen aan hun sollicitanten.

Tuurlijk.

>Luuk Koelman
>
>P.S. En begin nu niet over aspergestekers. Houd de discussie 'schoon'
>en laat al die zwart-wit-denkbeelden eindlijk eens los.

Waarom ? Aspergesteker zijn ook mensen, we gaan toch niet mensen
discrimineren die het nobele werk van aspergessteken uitvoeren. Deze
mensen moeten een medaille krijgen vanwege het uit de grondhalen van
deze overheerlijke lekkernij. Een ieder zonder werk die dit niet wenst
uit de grond te halen mag gelijk zijn uitkering ingetrokken worden.

Met politiek incorrecte groeten,
Anthony

Luuk Koelman

未讀,
1999年7月15日 凌晨3:00:001999/7/15
收件者:

Jij bent een goeie voor de nieuwsgroep nl.koffiepraat
Of kijk ook eens bij
nl.ik-heb-niets-te-zeggen-maar-mijn-mond-houden-kan-ik-niet

Luuk Koelman

On Thu, 15 Jul 1999 23:15:39 GMT, koi...@start.com.au wrote:

> [...]
>is. Dat werk zou prima door sommige bijstandstrekkers gedaan kunnen
>worden. Die verdienen er echter niets mee omdat het het
>vrijstellingsbedrag in de meeste gemeenten zo laag is, en als ze
>tijdelijk uit de bijstand gaan voor de aspergeoogst duurt het weer
>vier tot zes maanden voordat de uitkering weer loopt. Geen enkele
>bijstandstrekker gaat dus asperges plukken, en er moeten Polen e.d.
>voor worden aangetrokken. Het arbeidsbureau kan dan weer mooi in de
>publiciteit scoren door er een stel asielzoekers naar toe te sturen.

Zucht... lezen is blijkbaar een vak apart.

> [...]

>instanties hebben baat bij zoveel mogelijk 'clienten', en zijn met hun

>bureaucratie niet eens in staat iets simpels als de aspergeoogst van

En de aarde is plat en op de maan bevries je want op de zon verbrand
je. Blablabla.

Luuk Koelman

theo1610

> [...]
anthon...@hotmail.com (Anthony Dewig) wrote:

>In Nova een reportage over het record aantal vacatures in Nederland,

Jaja, dat gezeur is een jaarlijks terugkerend ritueel.

Als de regering nu simpelweg zorgt dat arbeid goedkoper wordt,
kunnen de bedrijven meer betalen, krijgen de arbeiders meer
geld in het handje en zal het vanzelf een stuk makkelijker gaan.

Schaf daarnaast al die baantjes af van mensen die zich vermaken
met "omscholing" van langdurig werklozen, invaliden en zwakbegaafden.
Flikker alle adviseurs, onderzoekers etc eruit en ik zweer je, dat
vult al 2/3 van die benodigde 150.000 banen !!

Maar mi heb je altijd wel zo'n aantal vacatures openstaan
in een redelijk draaiende samenleving, dus.....???

>MVG
>Anthony

theo1610 @wxs.nl
"lievebeheersbeestjes bv."

> [...]

>Afschaffen van de bijstand bijvoorbeeld voor
>een snel inzetbare, goed bemiddelbare groep bijvoorbeeld.

Gooi eerst al die welzijnswerkers etc etc die zich bezig
houden met het weer aan het werk krijgen van al die mensen
dan maar in de WW.

Die compleet nutteloze klungels hebben in feite ook gewoon een
uitkering, alleen heet dat werk en is ie 2 tot 4 keer hoger dan
de bijstand etc trekkers.

On Thu, 15 Jul 1999 23:35:27 GMT, koi...@start.com.au wrote:

>Jij bent zeker je carriere bij het Arbeidsbureau begonnen?
>
>--
> - Jan

Gelukkig niet!

Bertus

未讀,
1999年7月16日 凌晨3:00:001999/7/16
收件者:
Helemaal mee enns,Anthony!

Sam

Anthony Dewig wrote in message <378e4c3...@news.xs4all.nl>...

> [...]
>betalen. De bijstand kan voor snel inzetbare en gemakkelijk

>bemiddelbare werkzoekenden (lees : iedereen onder de 30) dus eigenlijk

Het zijn niet de werklozen die verantwoordelijk zijn voor de werkdruk maar
het is de werkdruk die verantwoordelijk is voor het aantal werklozen.
Je begrijpt er duidelijk niets van.

> [...]

>Heb dan meelij met de werkenden die zich het apezuur moeten werken
>omdat er openstaande vacatures zijn en die veel premie moeten betalen

Om allerlei vage zaken en lieden te sponseren bedoel je zeker?

> [...]

>discrimineren die het nobele werk van aspergessteken uitvoeren. Deze
>mensen moeten een medaille krijgen vanwege het uit de grondhalen van

Dat ben ik met je eens, dat men dat nog wil doen als men naar de
steekprijs en de prijs in de supermarkt kijkt is een godsmirakel.

>Een ieder zonder werk die dit niet wenst
>uit de grond te halen mag gelijk zijn uitkering ingetrokken worden.

Ga jij eerst voor half geld werken joh, en kom dan maar weer terug.

>Met politiek incorrecte groeten,

Jan van Aalderen (NL1185)

Anthony Dewig wrote:

> In Nova een reportage over het record aantal vacatures in Nederland,
> wel 146000.

Hoe komt men aan dit aantal? Zijn hier ook alle pseudo-vacatures
meegeteld, die de vakaturebanken van de arbeidsbureau's vervuilen en
alleen advertenties zijn van uitzend- en detacheringsbureau's maar waar
geen werkelijke vacature mee correspondeert? Voor de IT sector vormen
die ongeveer 80-90% van de entries in de vakaturebank. Voor andere
sectoren kan ik dit niet beoordelen.

> [...]
> het minimum loon verdient.
>
> En dan hebben we nog de werkloosheid, tienduizenden steuntrekkers die

Als je beschuldigingen uit, dien je die te bewijzen. Losse kreten van
niet door enige kennis van zaken gehinderde, sensatiebeluste
nieuwsratten overnemen kan elke idioot.

> Waarom moet de maatschappij eigenlijk gezonde, tot werken in staat
> zijnde, personen onderhouden terwijl er werk zat is ? Er zijn

Dat hoeft en doet de maatschappij niet. Zoals werkenden weten, zijn
werknemers verzekerd voor werkloosheid, en betaalt deze verzekering een
eventuele uitkering krachtens de werkloosheidswet.

> [...]
> betalen. De bijstand kan voor snel inzetbare en gemakkelijk
> bemiddelbare werkzoekenden (lees : iedereen onder de 30) dus eigenlijk

Gemakkelijk bemiddelbare werkzoekenden bereiken het bijstand-stadium
niet; die zijn ruim voordien al aan het werk.

Regelmatig verschijnen in deze groep stupide haat-en-nijd-postjes van
yuppen en minkukels, die zich ergeren aan het feit dat in Nederland nog
enigermate een sociaal vangnet bestaat, en dat ook zij daarvoor premies
betalen. Het gaat meestal om dezelfde lieden, die bij onverhoopt
baanverlies het hardst schreeuwen als de bolide van de zaak en de netto
onkostenvergoedingen niet meetellen voor de vaststelling van hun
uitkering, omdat zij over die waarde van die emolumenten ook geen premie
betaalden. Om dezelfde werkgevers, die als het even wat slechter gaat
met de zaken voor hun medewerkers WW aanvragen, om de loonkosten te
drukken (misbruik van sociale voorzieningen!)
Dergelijke stukjes hebben geen enkele informatiewaarde en veroorzaken
slechts onnodige irritatie bij degenen die zich dat aantrekken. Er wordt
niets mee opgelost, niets mee bewezen en niets mee bereikt. Kortom, een
typische activiteit van onbenullige egotrippertjes die niets beters te
doen hebben.

Natuurlijk zijn er lieden die misbruik maken van sociale voorzieningen.
Zoals er ook lieden zijn, die staan te kijken als iemand verzuipt of in
elkaar geschopt wordt; die met 100 door de bebouwde kom scheuren; die
nalaten de sociale dienst in te lichten als iemand in de stamkroeg
opschept hoe hij de boel weet te tillen mbt zijn uitkering. Kortom:
asocialen vindt je overal. Dus waarom met domme stukjes ALLE
uitkeringsgerechtigden aanvallen, als ieder redelijk mens kan begrijpen
dat het om een klein percentage misbruik gaat?

GRRRRRRRRR, JvA

Anthony Dewig wrote:

> [...]
> werken anders geen uitkering meer.

> En waarom moeten de werkenden nog premies betalen om steuntrekkers te

Om dezelfde reden als waarom huiseigenaars premie betalen voor de
opstalverzekering: opdat de verzekering uitbetaalt als dat nodig is.

> Bijstand is bijstand, als dat niet meer nodig is dan moet het stoppen.

Dat doet het ook.

theo1610 wrote:

> Gooi eerst al die welzijnswerkers etc etc die zich bezig
> houden met het weer aan het werk krijgen van al die mensen
> dan maar in de WW.

Deels mee eens, want van het grootste deel van dat bureaucratisch gedoe
hebben bonafide werkzoekenden meer last dan gemak. Echter, er moet toch
contrôle zijn op de juistheid van aanvragen en de nakoming van
verplichtingen.

Overigens, waarom in de WW? Er is immers genoeg nuttig werk te doen, ook
voor de ambtelijke sector! De thuiszorg bijvoorbeeld zit te springen om
mensen, en die gogen en logen willen doorgaans immers zo graag met
mensen omgaan!

Fred Rohde wrote:

> [...]
> geen meelij, hoe zielig ze zich ook voordoen, maken ze maar een beetje minder winst.

Mee eens. Doorgaans wordt van een kleine terugval gebruik gemaakt om
ervaren krachten te dumpen, waarna men als het even wat beter gaat weer
loopt te schreeuwen om een minimum-jeugloner met een academische graad
en 10 jaar ervaring, uiteraard werkend als stagiair voor een zakgeld met
subsidie.

vrgr, jva

koi...@start.com.au wrote:

> [...]
> instanties hebben baat bij zoveel mogelijk 'clienten', en zijn met hun
> bureaucratie niet eens in staat iets simpels als de aspergeoogst van

Na een bepaalde periode is een werkzoekende tegenwoordig gehouden ELK
werk te accepteren, ongeacht eerdere ervaring en opleiding. Dat
aspergestekers niet gevonden worden, is deels te "wijten" aan het feit,
dat de meeste werkzoekenden eerder een baan vinden, deels ook aan de
omstandigheid, dat werkgevers liever zwartwerkers of illegalen voor een
schijntje laten werken dan een werkwillige een eerlijk loon te betalen.

koi...@start.com.au wrote:

> [...]
> voor worden aangetrokken. Het arbeidsbureau kan dan weer mooi in de
> publiciteit scoren door er een stel asielzoekers naar toe te sturen.

Er zijn voor bijstandtrekkers wat beletsels om zo'n tijdelijk baantje -
iets van een paar weken per jaar? - aan te nemen:

-de reiskosten zijn al gauw vrij aanzienlijk, en ze houden dus te weinig
over om van te leven; je gaat je kinderen geen honger laten lijden om
zelf ver weg te kunnen werken;

-ingeval van verblijf nabij de werkplek vallen alleenstaande ouders al
af; er is bovendien weer het probleem van de kosten;

-geldt voor dat soort werk geen stukloon? En kom je als onervaren steker
dan aan een redelijk inkomen?

gr, jva

Stereo

未讀,
1999年7月16日 凌晨3:00:001999/7/16
收件者:

Anthony Dewig <anthon...@hotmail.com> schreef in berichtnieuws
378e4c3...@news.xs4all.nl...

Knip.

<<
De bijstand kan voor snel inzetbare en gemakkelijk
bemiddelbare werkzoekenden (lees : iedereen onder de 30) dus eigenlijk wel
afgeschaft worden. >>

Anthony,

Ik denk dat afschaffing van een deel van de bijstand ( tot onder de 30 ) het
verkeerde middel is om de hier genoemde vacatures te vervullen.

Ik heb zo het idee dat het structureel in ons land de verkeerde kant opgaat,
de economie is immers gericht op de vrije markt situatie, wat nu eenmaal
risico,s voor bedrijven inhoudt, je kan deze bedrijfsrisico,s dan ook nooit
afwentelen op personen.

Het is vandaag de dag b.v. internet wat de klok slaat, maar wie zegt dat dat
over tien jaar nóg zo is ?

En als dat sociale opvangnet dan niet bestaat ( bijstand ) kreperen we wéér
van de armoede, daar, waar we járenlang voor geknokt hebben om dat van
gunst, tot wet te verheffen.

Het alternatief is dan revolutie, ( burgeroorlog ) om deze ellende te
voorkomen is het bestaande sociale stelsel indertijd ingevoerd, wat de VVD
net zo hard weer wil afbreken.....

Afgaan op een tijdelijke impuls ( zo noem ik het maar ) ( nova ) zie ik
als een vorm van kortzichtigheid.

Dat er het één en ander schort aan onze economie, da,s een heel andere zaak,
een van volslagen willekeur en winstbejag.

,t is toch hondsbrutaal hé ? dat bij zoveel vacatures de schuld bij de
personen gelegd wordt, daar de werkgevers vroeger bij je aan de deur
bedelden of je alsjeblieft bij hen werken wilde.

Maar zo gaat dat nu eenmaal, alles gedelegeerd naar personeelschefs,
psychologische rapporten, eisen zus, eisen zo, plaatje dit, plaatje dat, o
ja, cursussen solliciteren, t moet niet gekker worden.

Denk in het vervolg effe verder na voordat je onzin citeert.

groetjes, stereo

"Jan van Aalderen (NL1185)" <jvaa...@xs4all.nl> wrote:

> [...]
>voor de ambtelijke sector! De thuiszorg bijvoorbeeld zit te springen om
>mensen, en die gogen en logen willen doorgaans immers zo graag met

Dan vindt men vast snel een baan zonder de bekende poespas
door allerlei banenvindhelpers die zwaar gesubsidieerd opduiken
bij reorganisaties en bedrijfssluitingen.

theo1610 @wxs.nl
"lievebeheersbeestjes bv."

Ernst Naber

未讀,
1999年7月16日 凌晨3:00:001999/7/16
收件者:

Jan van Aalderen (NL1185) heeft geschreven in bericht
<378E7D26...@xs4all.nl>...

> [...]
>omstandigheid, dat werkgevers liever zwartwerkers of illegalen voor een
>schijntje laten werken dan een werkwillige een eerlijk loon te betalen.

Precies. Ze willen toch zo graag een vrije markt? Betaal dan maar meer.

Ernst.

Homepage: De laatste waarschuwing!
http://huizen.dds.nl/~enaber

The "free" market: A free fox in a free henhouse.

koi...@start.com.au heeft geschreven in bericht
<378faa4f...@news.skyweb.net>...

>Jawel, maar dat werk moet hem dan wel worden aangeboden wanneer hij
>zelf niet in staat is het zelf te vinden. Voor bepaalde groepen
>werklozen, ouderen b.v., is het probleem niet dat ze werk weigeren,
>maar dat geen enkele werkgever ze wil hebben omdat ze te duur zijn.

Welnee. De winsten vliegen de pan uit en er is lastenverlaging in overvloed
uitgekeerd aan bedrijven opdat ze nieuwe mensen zouden aannemen.

> [...]

Homepage: De laatste waarschuwing!
http://huizen.dds.nl/~enaber

The "free" market: A free fox in a free henhouse.

Luuk Koelman heeft geschreven in bericht
<378e5fc2...@news.xs4all.nl>...

>Het niet kunnen invullen van vacatures heeft in negentig procent van
>alle gevallen alles te maken met de soms buitensporig hoge eisen die
>werkgevers stellen aan hun sollicitanten.

Precies. Juist de werkgevers zijn bij werkloosheid gebaat omdat ze altijd
een pool aan arbeidskrachten binnen handbereik willen hebben voor als er
hoogconjunctuur is. Die mogen dan vooral geen geld kosten maar moeten wel
gelijk inzetbaar zijn, dus opleiding en ervaring hebben. Vooral dat laatste
kan alleen als je eerst hebt gewerkt en vervolgens een tijdje "in de
wachtkamer bent geparkeerd" op kosten van de maatschappij.

Nu zijn ze weer een rampscenario aan het creeren om de publieke opinie en de
politiek aan te zetten tot "keihard ingrijpen" om het uitgestoten
arbeidsleger weer te mobiliseren. De virtuele crisis-staat doemt weer op.

De kosten van de arbeidspool (uitkeringen, scholing) wentelen ze af op de
gemeenschap - vooral op de zielige Anthony Dewigs die toch zoveel belasting
moeten betalen - en nu proberen ze weer goedkoop te profiteren van mensen
die ze eerst aan hun lot hebben overgelaten, ondanks alle lastenverlaging
die ze van paars kado hebben gekregen. Wie zijn hier nu eigenlijk de
werkelijke luie uitvreters??!!

Laat ze maar gewoon meer loon betalen (hun eigen vraag en aanbod-verhaal),
investeren in lange-termijn-scholing in tijden van recessie, wat minder
begaafde mensen aannemen en hun best doen voor deeltijdwerk ipv mensen
voortdurend te criminaliseren.

>Luuk Koelman

Ernst.

Homepage: De laatste waarschuwing! (met o.a. "De virtuele crisis-staat")

Ernst Naber

未讀,
1999年7月16日 凌晨3:00:001999/7/16
收件者:

Sam heeft geschreven in bericht ...

>Het zijn niet de werklozen die verantwoordelijk zijn voor de werkdruk maar
>het is de werkdruk die verantwoordelijk is voor het aantal werklozen.
>Je begrijpt er duidelijk niets van.

:-))))))))))))

Ernst.

Homepage: De laatste waarschuwing!

Arno Huiskamp

Dewig) wrote:

>En dan hebben we nog de werkloosheid, tienduizenden steuntrekkers die
>niet willen werken.

Valt wel mee: toen indertijd - bij vrijwel volledige werkgelegenheid -
nog het begrip "frictiewerkloosheid" werd gehanteerd, hadden we nog
zo'n 110 á 120000 werklozen, en dat bij een veel kleinere omvang van
de werkende bevolking. Inderdaad zullen daarbij ook de
onverbeterlijken hebben behoord, maar afgaande op dat getal (einde
'60-er jaren) moeten we op dit moment wel een meer dan volledige
werkgelegenheid heb.

Arno.

"Never ascribe to malice, what adequately can be explained by stupidity"

vtnet

Anthony Dewig wrote:

> [...]
> deze overheerlijke lekkernij. Een ieder zonder werk die dit niet wenst

> uit de grond te halen mag gelijk zijn uitkering ingetrokken worden.

Als die lekkernij dan zo overheerlijk is, dan ben je mischien wel bereid
om er wat meer voor te betalen zodat de lonen voor het verzamelen ervan
stijgen en er dus meer aanbod komt om aan de vraag naar arbeiders te
voldoen.

Waar jij aan voorbij gaat is dat een markt functioneert op basis van
vraag en aanbod, en dat mensen dus kunnen worden gedwongen om voor een
bord voedsel het meest krankzinnige werk te doen als er geen (inkomsten)
bodem bestaat zodat ook de armste klasse nog een keus heeft om 'nee' te
zeggen. (Hierop is het concept van positieve burgerrechten gebaseerd.)

Zonder keus bestaat er geen markt.

> Met politiek incorrecte groeten,

> Anthony

Met politiek nog veel meer incorrecte groet,

Maarten van 't Net

Onno Hovers

In nl.politiek Anthony Dewig <anthon...@hotmail.com> wrote:

> Zo'n dom geneuzel heb ik nog nooit gehoord. Hebben jullie ook
> werkgelegenheidsprojektjes lopen bij de Europese Unie ??

Nadat ik afgestudeerd was had ik ook een baan gezocht binnen
de IT. Ik heb inmiddels een baan. Maar mijn ervaringen zijn
precies dezelfde als hierboven beschreven is. Een gemiddeld
IT bedrijf wijst 50% tot 90% van de sollicitaties af.

Bovendien zijn veel van de vacatures in de IT wereld opgeklopt.
Als een bedrijf een programmeur zoekt, dan opent het bedrijf de
vacature niet alleen, maar het stuurt ook de vacature aan allerlei
detacheringsbureaus en uitzendbureaus. En zo komt dezelfde vacature
vaak tien keer in de vacaturebanken.

Als de IT wereld echt zo 'om mensen zit te springen', waarom
vermelden ze dan niet het volledig salaris en arbeidsvoorwaarden
in hun advertentie? Waarom laten ze de mensen vernederende
sollicitatieprocedures doorlopen, die soms weken duren. Waarom
moeten sollicitanten in een 'psychologisch onderzoek' hun hele
zielsleven en al hun zwaktes blootgeven? Waarom groeien de
detacheringsbedrijven als kool, en romen ze de arbeidsmarkt af?

--
Onno Hovers, MS/Ir, e-mail: on...@surfer.xs4all.nl
"We'd better jump under the bandwagon before the train leaves the station."

Hans Kamp

> [...]

> het minimum loon verdient.
>
> En dan hebben we nog de werkloosheid, tienduizenden steuntrekkers die

Het spijt mij, Anthony, maar er werden een aantal werklozen het volgende
gevraagd: "Stel ik heb per direct een baan voor u. Accepteert u die baan?"
Het blijkt dat bijna 100 procent ja zegt.

> Waarom moet de maatschappij eigenlijk gezonde, tot werken in staat
> zijnde, personen onderhouden terwijl er werk zat is ?

Dat werk moet ook bereikbaar zijn. Ik zou bijvoorbeeld graag programmeur
willen worden, maar het lukt niet om aan de bak te komen. Ik ben iemand "met
een vlekje": autisme. De vooroordelen tegen autisme schijnen onuitroeibaar
te zijn... Er is wel interessante informatie te vinden op
http://www.autism.org en http://www.autisme-nva.nl. Ik wil hier niet de
zielepoot uithangen, maar men moet zich realiseren dat de bedrijven
vooralsnog iemand willen hebben "zonder een vlekje", en dat er weinig bekend
is over de bij mij zeer milde aandoening.

> [...]

> werkenden hebben een hogere werkdruk vanwege de openstaande vacatures
> en bovendien moeten ze ook nog de uitkering van die luiwammesen

Hoe wil jij dit probleem oplossen? Ze willen best wel aan het werk!

> De bijstand kan voor snel inzetbare en gemakkelijk
> bemiddelbare werkzoekenden (lees : iedereen onder de 30) dus eigenlijk
> wel afgeschaft worden.

En dan? Je kunt ze de Melkertbaan inschoppen, maar dan verdienen ze minder
dan wat jij zegt over het minimumloon.

Hans Kamp.

378e62c8...@news.xs4all.nl...

> Wat voor capaciteiten heb je nodig voor winkelbediende of horecahulpje
> of appelplukker of aspergesteker. Er is werk zat in alle geledingen
> van de economie, voor ieder wat wils.

Hoe wil jij ongeveer 2 miljoen werklozen aan 146.000 vacatures helpen? Er
blijven dan ongeveer 1.854.000 werklozen over.

378e5770...@news.xs4all.nl...

> [...]
> dan een ascociale hufter vinden, zo'n vent zou de straat opgesmeten
> worden met de medeling dattie het maar moet uitzoeken.

En als hij buiten zijn schuld geen werk vindt, zoals ik?

Hans Kamp.

ree...@weirdness.com

未讀,
1999年7月16日 凌晨3:00:001999/7/16
收件者:
On Thu, 15 Jul 1999 21:13:51 GMT, anthon...@hotmail.com (Anthony

Laat je behandelen of ga es werken klootzak.

koi...@start.com.au wrote:

>Als een werkgever kan kiezen tussen een 25-jarige en een 45-jarige
>scheelt dat hem zo 2000 gulden per maand. Iedere werkgever is dus op
>zoek naar jonge werknemers. Omdat de staat in Nederland d.m.v. de
>CAO's de arbeidsmarkt de facto verboden heeft, mag zo'n 45-jarige ook
>niet over z'n salaris gaan onderhandelen, en komt dus niet aan het
>werk. Vervolgens creeert het poldermoerasmodel een atmosfeer waarin
>men gaat denken dat het de schuld van die 45-jarige is dat hij
>werkloos is. Er is immers 'werk genoeg'.

We hebben deze situatie aan de vakbonden te danken zeker ?

koi...@start.com.au wrote:

>Ook. Het zijn de fasces, de door de staat goedgekeurde werknemers- en
>werkgeversorganisaties die slechts kleine minderheden van werkgevers
>en werknemers vertegenwoordigen, en die via de staat CAO's mogen
>opleggen die de kracht van wet hebben. De staat is dus in eerste
>instantie voor bovenstaande verantwoordelijk.

De staat zal wel altijd wel overal voor verantwoordelijk zijn.
Maar die zie ik niet staken om een cao af te dwingen.

koi...@start.com.au wrote:

>De staat legt CAO's op zonder iemand wat te vragen.

Whatever, de vakbonden in huidige vorm zijn de pest
voor gezonde verhoudingen, opdoeken die parasietenhoop.

<37903b38...@news.skyweb.net>...

>Degenen die profiteren van het het poldermoerasmodel.

Dat zijn dezelfden als in elk kapitalistisch systeem.

De fasces
>bijvoorbeeld.

Je bedoelt de werkgevers- en werknemerszuilen? De elites van die zuiltjes
worden uit
dezelfde maatschappelijke lagen gerekruteerd. Er is tussen hen - en trouwens
ook niet tussen de politici in de Kamers - op geen enkele manier een
belangentegenstelling. De rekening van hun gekonkel wordt vervolgens in
mindere mate bij de
werknemer maar vooral bij de uitgestotenen gelegd.

Het poldermoerasmodel heeft verzuimd enkele aanvullende
>aspecten van de verticale maatschappijorganisatie van Musolini over te
>nemen. De fasces in het Italie zetten ten minste iedereen aan het
>werk.

Aan het werk zetten gebeurt nog steeds. We leven inderdaad in een
semi-fascistische maatschappij, wat je alleen merkt als je het systeem
irriteert, bijvoorbeeld door minder dan gemiddeld productief te zijn. Pas
dan laat het zijn ware contouren zien, al is het minder erg dan in de States
moet ik eerlijk zeggen.

Aan de andere kant zijn de werklozen nodig voor de arbeidspool waaruit in
hoogconjunctuur naar believen kan worden gegraaid door luie werkgevers.

Helaas, de arbeidspool is ze nog niet groot genoeg. En ze zijn te lui
geweest om tijdig in de overgeblevenen te investeren. Dus roepen ze maar
weer dat de uitkeringen afgeschaft moeten worden. Kan dat geld tenminste nog
naar het bedreigsleven worden overgeheveld, bijvoorbeeld om weer een luxe
business-seat te reserveren in de Amsterdam ArenA.

> [...]

anthon...@hotmail.com (Anthony Dewig) wrote:

>En dan hebben we nog de werkloosheid, tienduizenden steuntrekkers die

Wel rukker, zo gauw als iemand de handen uit de mouwen wil steken
komt daar vadertje staat roet in het eten gooien met allerlei debiele
regeltjes en de eis het grootste deel van de verdiensten af te staan,
dus lazerstraal op met je debiele gekanker op mensen met 'n uitkering.

> [...]

anthon...@hotmail.com (Anthony Dewig) wrote:

>En dan hebben we nog de werkloosheid, tienduizenden steuntrekkers die

Wel rukker, zo gauw als iemand de handen uit de mouwen willen steken

Sporty

On Thu, 15 Jul 1999 22:02:53 GMT, anthon...@hotmail.com (Anthony
Dewig) wrote:

> [...]
>dan een ascociale hufter vinden, zo'n vent zou de straat opgesmeten
>worden met de medeling dattie het maar moet uitzoeken.

Als je de boel naar een micro-omgeving wil verkleinen, dan moet je dat
wel consequent doen. Die goede werkloze vriend krijgt geld van degene
die hem onderdak verleent. Voor dat onderdak moet die werkloze
natuurlijk betalen. Voor zijn dagelijkse boodschappen gaat die
uitkeringsgerechtigde naar het winkeltje van de weldoener.

Uitkeringsgerechtigden hebben nl. ook in de 'grote' wereld geen gratis
kost en inwoning en besteden hun inkomsten weer in dezelfde
'geldgevende' maatschappij.

Sporty.

J3B

In article <7mlqpg$mbnq$1...@reader2.wxs.nl>, theo1610

<URL:mailto:theo...@wxs.nl> wrote:

> [...]
>
> Maar mi heb je altijd wel zo'n aantal vacatures openstaan
> in een redelijk draaiende samenleving, dus.....???

Er zijn 10.000-en te recruteren door het met straffe hand
saneren vn de vele, vele belastingsadministraties die ons dan weer
100 gulden, dan weer 200 gulden afpersen, waarbij de uitvoeringskosten
wel een derde bedragen van de opbrengst.

rioolbelasting
reinigingsheffing
onroerend zaak belasting eigenaren deel
onroerend zaak belasting gebruikersdeel
waterschapslasten
kijk en luister bijdrage
vele, vele leges
PARKEERHEFFING

--

3
e-mail: j3b...@xs4all.nl

In article <7mn3v3$ela$1...@s.surfer.xs4all.nl>, Onno Hovers

<URL:mailto:on...@surfer.xs4all.nl> wrote:

> [...]
> precies dezelfde als hierboven beschreven is. Een gemiddeld
> IT bedrijf wijst 50% tot 90% van de sollicitaties af.

In de gezondheidszorg klaagt men over tekorten
maar biedt men geen serieus te nemen salarissen.
Men heeft daar liever dat ander personeel
't er bij doet [applicatie beheer / netwerkbeheer].
De centrale afdelingen automatisering in 4 van de 5
ziekenhuizen die ik ken proberen taken als applicatie-
beheer te mijden en tonen een kwaliteit c.q. productiviteit
die maakt dat ik ze nimmer op commerciele basis zou willen inhuren.

Dus de bijdrage aan de IT-vacatures in de gezondheidszorg
kun je w.s. met een stevige korrel zout nemen.

> Bovendien zijn veel van de vacatures in de IT wereld opgeklopt.

in de gezondheidszorg wel

> [...]
>
> Als de IT wereld echt zo 'om mensen zit te springen', waarom
> vermelden ze dan niet het volledig salaris en arbeidsvoorwaarden

precies

in de gezondheidszorg kregen ze dan w.s. vrijwel niemand meer.

> [...]
> zielsleven en al hun zwaktes blootgeven? Waarom groeien de
> detacheringsbedrijven als kool, en romen ze de arbeidsmarkt af?

omdat men heeft geleerd dat veel informatici dermate contact-gestoord
zijn, dat er met dergelijke truuks veel garen valt te spinnen .....

de kunst is iemand te vinden die zich in no time verantwoordelijk voelt
voor alle organisatie ellende van het ziekenhuis en die de sociale
vaardigheden ontbeert om over z'n eigen salaris te onderhandelen.
Dat zijn n.l. de blijvertjes .....

Overigens moet worden aangetekent dat m.i. op de meeste plaatsen geen
behoefte bestaat aan it-ers pur sang ....

IT moet je als bij vak gedaan hebben in combinatie met de juiste
cursussn.

IT als hoofdopleiding produceert teveel wereldvreemde snuiters
die maar met grote moeite in een echte organisatie productief zijn te
maken .....

theo1610

未讀,
1999年7月16日 凌晨3:00:001999/7/16
收件者:
J3B <j3b...@xs4all.nl> wrote:

Zolang ik in rust kan leven en werken draag ik
graag de helft van mijn inkomsten aan de staat af.
Dankzij die staat ben ik tenslotte in de gelegenheid
rustig te kunnen leven en werken.

Ik verwacht dan wel dat dat geld gebruikt wordt voor
continuering of verbetering van mijn levensomstandigheden,
en niet om die omstandigheden in snel tempo te verslechteren.

Lijkt me redelijk, toch ?

<37906cfe...@news.skyweb.net>...

>Het kapitalisme is geen systeem

Inmiddels wel. Er zit systematiek in het functioneren en er is een van
bovenaf opgelegde orde. Dan is het dus gewoon een systeem.

Het feit dat veel mensen zelf graag kapitaal willen vergaren om grenzenloos
te kunnen consumeren is een mooie voedingsbodem voor de groten om de
samenleving naar hun hand te zetten. De ethiek die daaraan ten grondslag
ligt, is alleen niet noodzakelijkerwijs "natuurlijk" - zoals in een
natuurlijke staat der dingen - maar wordt (mede) van bovenaf opgelegd.

Je kunt ook je systeem (orde, bestuur, moraal) zo inrichten dat er andere
eigenschappen van de mens worden gestimuleerd. En dat gebeurt ook, gezien
het feit dat er nog steeds geen eenvormigheid in politieke systemen is waar
te nemen.

Maar misschien moet je eens wat meer uitleggen over wat je nu precies
bedoelt, want het blijft meestal bij wat onwattige kretologie.

en het poldermoerasmodel is een kopie
>van het Italie van de jaren dertig. Neo-fascisme dus, en dat heeft
>weinig met kapitalisme te maken.

Volgens jou is iedereen kapitalist, dus de fascisten ook. Je bijt jezelf
weer in de staart. Bovendien wordt het fascisme altijd gesteund door twee
peilers: geloof (de katholieke kerk) en het groot-kapitaal (Hou jij ze dom,
dan hou ik ze arm).

>Ik heb het over de fasces die in de SER zitten, en sinds 1948 geen
>concurrent hebben toegelaten.

Er zijn in andere adviesorganen weer andere belangengroepen ingekapseld, ook
al hebben die niet dezelfde status de almachtige SER.

>Er bestaan maar weinig maatschappelijke lagen in Nederland. Nederland
>is een zeer egalitair land.

Forget it. De meeste top-banen gaan naar dezelfde figuren die al eeuwen in
het hoogste kringetje zitten, de ouwe regentenkliek.

Wat op wereldschaal geldt - het westen heeft zich mede dankzij de
kolonisaties en het roof-imperialisme een onaantastbare economische
voorsprong toegeeigend, een voorsprong die alleen maar groter wordt - geldt
ook op binnenlands niveau. Bolkestein's grootvader was bijvoorbeeld ook al
minister, Van den Broek trouwt in de koninklijke familie en ik vertelde je
al een keer dat het barst van de jonkheren en baronnen in de magistratuur.

Misschien kom je er theoretisch tussen met je
upward-mobility-baan-en-opleiding (hoewel het inmiddels voor
arbeiders/lagere middenklassekinderen weer onbetaalbaar is geworden te
studeren aan de Universiteit), maar je komt nauwelijks het echte old boys
network binnen. Het beste en meest prestigieuze baantje wordt toch altijd
weer binnen eigen kring vervuld.

Jij hebt het waarschijnlijk over corrupte
>politici.

Politici, vakbondsbonzen, captains of industry, allemaal zaten ze op
dezelfde scholen, kwamen ze op dezelfde clubs, werden ze door hetzelfde
jezuietencollege gevormd (Bolkestein en Borst zaten bijvoorbeeld bij elkaar
in de klas op het Barleaus gymnasium, Van Mierlo en Lubbers komen allebei
uit Jezuitische kringen, Kok komt van het kakkineuze Neyenrode net als de
directeur van het megaconcern) et cetera, et cetera...

>Dat klopt.

>Niet alleen minder productief. Ouder worden helpt ook, dan kan je het
>wel schudden.

Je raakt hier ook in no-time opgebrand. Ze zuigen je helemaal leeg en gooien
je omhulsel op de WAO-hoop. En die proberen ze dan ook nog af te branden.

States

>Nou, de arbeidsproductiviteit in de U.S. ligt lager dan in NL, de
>gemiddelde werkdruk is ook een stuk minder. In de U.S. kan je nog een
>half uur met je collega's gaan kletsen. Hoef je in NL niet te
>proberen. Daarnaast is de arbeidsparticipatie in de U.S. veel hoger,
>de wetgeving adequater, en is er ook veel meer werkgelegenheid. De
>kans dat mensen uit de rattenrace vallen is dus geringer.

Lijkt me niet. Er is een geweldsobsessie en de armoede is gigantisch.
Bag-lady's hebben wij hier nog nauwelijks, maar dat komt ongetwijfeld nog.
Wij lopen altijd 20 jaar achter op de VS.

>Of sportverenigingen. Een plaatselijke voetbalclub kan voor zo'n 2000
>gulden per jaar zo'n kracht krijgen.

>Daar wordt flink aan gewerkt door op grote schaal economische
>vluchtelingen toe te laten.

Misschien moeten wij ook wat meer greencards in de grote loterij gooien.

>Dat is niet de 'maatschappelijke' verantwoordelijkheid van de
>werknemer meneer. Het is de taak van de overheid.

Hoe kom je daarbij? De werkgever is ten alle tijden verantwoordelijk voor
zijn eigen productie en dus voor het niveau van zijn personeel. Ze mogen
zich in de handen knijpen dat de staat dat allemaal voor ze opvangt. Wat
daar een geld in omgaat...... Je zou het haast een secundaire
lastenverlichting noemen.

De consumenten krijgen steeds meer invloed in het mediatijdperk. Bij uitstek
een tijd om eens aan maatschappelijk ondernemen te gaan denken.

>Dat is op de lange termijn ook een heel goed plan voor een aantal
>uitkeringen, maar daar is wel een soort sociaal-economische
>aardverschuiving voor nodig.

Voor welke uitkeringen en waarom?

>Die business seats zijn ook al aangelegd door een overheid die beweert
>dat het bouwen van stadions voor voetballende miljonairs tot haar
>kerntaken behoort.

Ik ben zelf een ongelofelijk voetbalfanaat (leuk dat de Amerikaanse vrouwen
het WK wonnen. Als ze Amerikanen underdog zijn, zijn ze altijd veel beter te
pruimen), maar dat de gemeente de club hier 9 miljoen kado geeft voor een
nieuw stadion, is natuurlijk waanzin.

theo1610

未讀,
1999年7月16日 凌晨3:00:001999/7/16
收件者:

Mooi gesproken tegen die socialistische mini-dictator annex paus !

>Ernst.

theo1610 @wxs.nl
"lievebeheersbeestjes bv."

Dutchy

未讀,
1999年7月16日 凌晨3:00:001999/7/16
收件者:

Anthony Dewig heeft geschreven in bericht
<378e4c3...@news.xs4all.nl>...

> [...]

>betalen. De bijstand kan voor snel inzetbare en gemakkelijk

>bemiddelbare werkzoekenden (lees : iedereen onder de 30) dus eigenlijk

Bedoel je nou dat iedereen onder de 30 geen bijstand zou moeten krijgen.

Groet
Kevin

In article <7mnv1t$ola2$1...@reader3.wxs.nl>, theo1610
<URL:mailto:theo...@wxs.nl> wrote:

> [...]

Ja, maar laat ze dat dan in een keer doen, in plaats van me
psychisch te martelen met kilo's overbodig papier.

het lijkt er verdorie wel op of dat het meer gaat
om zo veel mogelijk mensen te trieiteren dan om op een
doelmatige manier een redelijk bedrag voor algemeen nut
te incasseren.

80% van de ambtenaren zijn voor mij VERBORGEN werkelozen
en zouden daarom ambtshalve bij de werkeloosheidscijfes opgeteld moeten
worden

Hans Kamp <hans...@introweb.nl> schreef in berichtnieuws
93212917...@tbird.introweb.nl...

> Anthony Dewig <anthon...@hotmail.com> schreef in berichtnieuws
> 378e4c3...@news.xs4all.nl...

Hans,

<<
[...]

Ben er even geweest, er schijnen zeer vele vormen van autisme te zijn, de
oorzaak ligt, als ik het goed begrepen heb, dat het doorgeven van prikkels
van buitenaf op een of andere manier geblokkeerd, dan wel geremd wordt in de
hersenen.
wat ik wél vernomen heb, ( op een andere manier ) is, dat de synapsen, die
de onderlinge verbindingen vormen ten aanzien van de algehele
"stroomvoorziening" prikkels afgeven, waardoor er een stof aangemaakt wordt
door de hersenen, en dié stof moet voor de chemische reactie zorgen, die
omgezet wordt in electriciteit, zodat hersencellen alle informatie kunnen
doorgeven waar ze nodig is.

waarschijnlijk wordt die stof wel aangemaakt, maar nét niet in de juiste
verhoudingen, of bereikt deze de plekken niet, of onvolledig, waar ze moet
zijn.

In ieder geval zou een baan als als programmeur voor jou dé ideale
gelegenheid zijn, je verder te ontwikkellen.

Ik ben toch bezig te kijken naar een baan voor mijn zoon, die administratief
medewerker wil worden, zal ongevraagd even verder kijken als je me toestaat.

Mijn hersenen werken veels te snel, het gevolg is, dat ik de inhoud van mijn
berichten allang ken, maar die klote-vingers het tempo niet kunnen
bijhouden, dat moeten eigenlijk 300 aanslagen per minuut zijn, maar ik haal
de 50 niet eens.

ps als je de berichten hier zo eens leest, de mijne ook hoor, kunnen we niet
eens een behoorlijk bericht opstellen.....

groetjes, stereo

On Fri, 16 Jul 1999 07:13:43 +0200, "Hans Kamp" <hans...@introweb.nl>
wrote:

>Dat werk moet ook bereikbaar zijn. Ik zou bijvoorbeeld graag programmeur
>willen worden, maar het lukt niet om aan de bak te komen.

Maar mensen die vanwege hun aandoening niet aan de bak komen horen dan
ook in eigenlijk in de wao te zitten.

> Ik ben iemand "met
>een vlekje": autisme. De vooroordelen tegen autisme schijnen onuitroeibaar
>te zijn..

Dat zal ongetwijfeld zo zijn, tijdens een sollicitatie gesprek wordt
er vaak gelet op communicatieve vaardigheden.

Krijg je wel begeleiding van een arbeidsbermiddelaar ?

Ernst Naber wrote:

> koi...@start.com.au heeft geschreven in bericht
> <378faa4f...@news.skyweb.net>...

Zelfs dat is niet altijd het probleem: vaak lopen mensen die
andersoortig werk zouden willen accepteren - met name tijdelijk, om in
ieder geval even zelf te verdienen of aan dat soort werk te "proeven" -
aan tegen sancties die daarop worden gesteld door kortzichtige
regelneven, in de vorm van complicaties bij hervatten van de uitkering,
enigerlei "hertoetsing", vervallen van eerder wel bestaande
mogelijkheden - bv recht op scholing na X maanden werkloosheid - of
ander gezeur.

Gaat men bijv tijdelijk aan de slag voor een lager loon, dan eet het GAK
van twee walletjes: na de tijdelijke job krijgt men geen nieuw recht op
een uitkering - de periode waarop men nog recht had, schuift wel op maar
begint niet opnieuw te lopen -, maar de uitkering wordt wel opnieuw
berekend naar het lagere loon. Hetzelfde dus als wanneer je villa is
afgebrand en je tijdelijk een flatje hebt betrokken zodat je niet in een
duur hotel hoeft, waarna de verzekeringmaatschappij de schade berekent
op basis van de waarde van het flatje als dank voor het uitsparen van de
hotelkosten.

> Welnee. De winsten vliegen de pan uit en er is lastenverlaging in overvloed
> uitgekeerd aan bedrijven opdat ze nieuwe mensen zouden aannemen.

Helaas, een regeling ontwerpen ",OPdat.." is nog heel iets anders dan
die regheling uitvoeren ",ZOdat...". Dat lijken ze in Den Haag maar niet
te willen snappen.

vrgr, jva

> Ernst.
>
> Homepage: De laatste waarschuwing!
> http://huizen.dds.nl/~enaber
>
> The "free" market: A free fox in a free henhouse.

J1

未讀,
1999年7月16日 凌晨3:00:001999/7/16
收件者:
In nl.politiek J3B <j3b...@xs4all.nl> wrote:

[waarom ingewikkelde procedures?]

> omdat men heeft geleerd dat veel informatici dermate
> contact-gestoord zijn, dat er met dergelijke truuks veel garen
> valt te spinnen .....

Jij hebt teveel films gekeken knul...

De reden dat veel bedrijven dat soort uitgebreide tests doen is
dat informatici weten dat ze gewild zijn. Bedrijven zijn
doodsbenauwd dat ze mensen aannemen en duur opleiden, en dat die
vervolgens fluitend overstappen naar de concurrent.

Nu helpen dat soort tests natuurlijk geen moer, maar de
gemiddelde manager heeft dan in ieder geval het gevoel zijn best
gedaan te hebben.

> [...]
> Overigens moet worden aangetekent dat m.i. op de meeste
> plaatsen geen behoefte bestaat aan it-ers pur sang ....

Jij hebt een heel verkeerd beeld van wat IT inhoudt.
Systeembeheerders e.d. op ziekenhuisafdelingen maken bepaald niet
het gros van de IT sector uit. Die grote krapte op de
arbeidsmarkt zit hem voornamelijk in universitair opgeleiden, bij
bedrijven die zich in IT specialiseren, of die een eigen
development afdeling hebben. Dat zijn banen die je met een
stoomcursus WP echt niet kan doen hoor.

> IT moet je als bijvak gedaan hebben in combinatie met de juiste
> cursussn.

MCSE zeker? Laat me niet lachen. Informatica is geen vak dat je
er "eventjes" bij doet.

> IT als hoofdopleiding produceert teveel wereldvreemde snuiters
> die maar met grote moeite in een echte organisatie productief
> zijn te maken .....

Waar haal je het vandaan? "Revenge of the Nerds" gezien
gisteravond?

J1
--

"Reason. This demigod unto which you cluster. Sacriledge.
You sacrifice the purity of the air beneath your wings."

Zsjoske

未讀,
1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17

<37915ccf...@news.skyweb.net>...

>Als het goed is, wordt een dergelijk beleid ook ongeveer zo gevoerd.
>Voor een volledig arbeidsgeschikte onder de 30 (Nederlands sprekend)
>moet toch wel binnen een paar weken iets te vinden zijn.

Binnen 3 dagen momenteel.
Alle uitzendbureau's zitten te springen om mensen.
Dag 1 laat je je inschrijven.
Dag 2 op gesprek.
Dag 3 begin je.

> [...]
>instanties hebben baat bij zoveel mogelijk 'clienten', en zijn met hun
>bureaucratie niet eens in staat iets simpels als de aspergeoogst van

Ik ben het niet vaak met je eens maar dit klopt helemaal.

~~~~~~~~~~~~
& Mvg. Zsjoske.
~~~~~~~~~~~~

>--
> - Jan

Zsjoske

未讀,
1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17
收件者:

Hans Kamp heeft geschreven in bericht
<93212920...@tbird.introweb.nl>...

>En als hij buiten zijn schuld geen werk vindt, zoals ik?

Op dit moment hoeft niemand werkloos te zijn die wil werken, een beetje
hersens heeft en gezond van lijf en ledenen is.

~~~~~~~~~~~~
& Mvg. Zsjoske.
~~~~~~~~~~~~

> [...]

>omstandigheid, dat werkgevers liever zwartwerkers of illegalen voor een
>schijntje laten werken dan een werkwillige een eerlijk loon te betalen.

Klopt.
Zeker die asperge boeren zijn maar wat blij met al die illegale Polen.
Goedkoop en rechteloos.

~~~~~~~~~~~~
& Mvg. Zsjoske.
~~~~~~~~~~~~

>gr, jva

Carla

未讀,
1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17
收件者:
En waar haal je in godsnaam die wijsheid vandaan? Laat me raden, je kent
zo'n paar hufters die 'niet willen werken' in je omgeving, jouw
gedachtengang voor werklozen wellicht. Je slaat de krant open en ziet al het
werk wat aangeboden wordt en hieruit volgt al snel de conclusie: zij willen
niet. Want wie wil werken, daar heeft Nederland een baan voor!!! De diverse
werkgevers gaan dan kiezen uit: jongst (is goedkoop); pas van school (is
kneedbaar en heeft een nietszeggende mening); werkervaring (hoe minder hoe
goedkoper ook weer) enz. enz. enz.
Wat mij betreft zijn uitspraken als die van jou -Zsjoske- zo enorm bodemloos
en ondoordacht en vrijwel hersenloos opgeschreven, zo enorm vervelend voor
de mensen waar je absoluut geen rekening mee houdt.

Carla

Carla

未讀,
1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17
收件者:
niet op elkaar aan.

Helaas wordt op deze zinvolle en betekenisvolle zin niet ingegaan door
Alwetende Anthony (die ook waarschijnlijk maar een stelling dropt om zijn
afstudeerprojectje mee te vullen)

|Wat voor capaciteiten heb je nodig voor winkelbediende of horecahulpje
|of appelplukker of aspergesteker. Er is werk zat in alle geledingen
|van de economie, voor ieder wat wils.

Dus je bent afgestudeerd advocaat, informatica-bons, socioloog, psycholoog
enz. enzomeer ook en je gaat vrolijk aan het werk als aspergesteker
om......????? reden?? AH om te werken, want er is werk en dus zul je werken.
Je opleiding hoeft in beginsel niet zwaar aan te sluiten bij de werkervaring
die je opdoet. Maar om nu appels te gaan plukken terwijl je nog zwaar
geëndorfineerd van het afstuderen (of slagen voor je VWO of MAVO of ZV)
gemotiveerd bent om binnen je 'vakgebied' aan de slag te gaan? Binnen dat
vakgebied zijn of geen vacatures of is zoveel aanbod dat je echt zwaar moet
concurreren. En dan maar borden gaan wassen tegen een hongerloon? Dan liever
een uitkering als overbrugging en als vrijwilliger gaan werken binnen een
gebied waar je meer goed doet (asiel, verpleeghuis, bejaardenclub, etc.).

|Heb dan meelij met de werkenden die zich het apezuur moeten werken
|omdat er openstaande vacatures zijn en die veel premie moeten betalen
|om het steuntrekkers volk te sponsoren.

Je bedoeling tot discussie is redelijk, maar wel jammer dat je diverse zaken
door elkaar heen gaat halen. Werkenden en zich in het zweet werken voor
werklozen en daar tegenover de openstaande vacatures stellen, dat zijn toch
twee heel verschillende dingen, moet je toch met me eens zijn.
Met steuntrekkers scheer je wel een heel groot gedeelte van de bevolking
over een kam. Uit die term blijkt nogal een -persoonlijk?- negatieve inslag
en dat is zeker niet van toepassing op zo'n groot aantal mensen. Het lijkt
haast of je het ontvangen van een uitkering als iets positiefs ervaart, of
in ieder geval dat de uitkeringsgerechtigde <-- waar zou die term toch
vandaan komen- het als prettig ervaart. Je zal maar op straat staan na een
reorganisatie en dan maar genoegen moeten nemen met een baan die zwaar
beneden je ervaring, opleiding, motivatie (interesse) ligt. For
joepie-ik-mag-werken-sake? Vreemde gedachtengang!

Carla

In article <7moeuq$h...@cs.vu.nl>, J1

<URL:mailto:jbr...@not4mail.cs.vu.nl> wrote:
> In nl.politiek J3B <j3b...@xs4all.nl> wrote:
>
> [waarom ingewikkelde procedures?]
>
> Jij hebt teveel films gekeken knul...

nee hoor

> [...]
> doodsbenauwd dat ze mensen aannemen en duur opleiden, en dat die
> vervolgens fluitend overstappen naar de concurrent.

en wat denk je dat die tests uitmaken hiervoor ?

helemaal niets

wat zeur je er dan over ?

ruis genereren ?

> Nu helpen dat soort tests natuurlijk geen moer, maar de
> gemiddelde manager heeft dan in ieder geval het gevoel zijn best
> gedaan te hebben.

de gemiddelde manager weet niets, kan niets en verbeeld zich van alles

> Jij hebt een heel verkeerd beeld van wat IT inhoudt.

ik heb anders een heel aardig beeld van wat IT inhoudt op de werkvloer
in de gezondheidszorg

> Systeembeheerders e.d. op ziekenhuisafdelingen maken bepaald niet
> het gros van de IT sector uit.

Darom stond er in mijn postings netjes bij
dat het om die sector ging.

> [...]
> bedrijven die zich in IT specialiseren, of die een eigen
> development afdeling hebben. Dat zijn banen die je met een

Dat zijn ook niet de de zaken waar ik het over heb.

En je suggestie dat je met een stoomcursus WP zinvol IT-werk
kunt doen in de medische sector is jouw testimonium paupertatis mentis,
die ik bij deze van harte signeer ;-P

Ik heb het over in house development van administratieve
applicaties, integratie van bestaande systemen,
medisch besliskundige ondersteuning, medische beeldbewerking,
archivering van medische beelddata

Ik heb er een paar stagaires te veel gezien
ik ben op ze afgeknapt

in een real world mixed vendor, mixed OS omgeving
komen er zelden robuust werkende oplossingen uit hun handen

de neiging tot monopolisering [als klantenbinding] is
in de commmerciele sector TE groot, om een aantal van dergelijke
projecten aan een firma uit te besteden.

> MCSE zeker?

absoluut niet, ga je mond spoelen

> Laat me niet lachen. Informatica is geen vak dat je
> er "eventjes" bij doet.

Jammer dan, ik heb genoeg applicaties geschreven voor medische
beeldbewerking c.q. medische statistiek *erbij*

netwerk voor een grote afd. nucleaire geneeskunde opgebouwd vanaf 0

gewoon ERBIJ, naast medische research taken

omdat de professionals van automatisering er totaal niets van bakten
en ons met de puinhoop lieten zitten

> Waar haal je het vandaan? "Revenge of the Nerds" gezien
> gisteravond?

nee, een paar stagaires te veel gezien

en een paar informatici aan het werk gezien, die wel eventjes
applicaties zouden bouwen

ik heb een aantal grote projecten in academische ziekenhuizen
waar alleen al bij de eerste aanschaf meer dan 2.500.000 [en een
veelvoud daarna] aan werd uitgegeven zien mislukken in de handen van de
'professionals' terwijl het gewone personeel op de werkvloer de ellende
draaiende hield met wat houtje touwtje knoopwerk

als puntje bij paaltje komt weten zij het allerbeste wat
er daadwerkelijk gebeurt in de organisatie, wat er nodig is
en wat de meest robuuste oplossing is......

vaak niet met de beste tools, dat geef ik grif toe,
maar qua productiviteit doen ze de professionals moordende concurrentie
aan en qua bruikbaarheid zijn ze altijd winnaar......

Sporty

未讀,
1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17
收件者:
On Sat, 17 Jul 1999 02:27:13 +0200, "Carla" <dra...@dds.nl> schreef
de volgende wijze woorden:

Werken is lijden. Hoe meer je lijdt, hoe meer aanzien je geniet. Die
arbeidsethos is er tot in de poriën bij de calvinisten ingeramd. Zo is
het nu eenmaal Carla. Je kan er geen donder aan doen, maar zodra
iemand niet geschikt is of werk moet verrichten onder zijn/haar niveau
en daar geen zin in heeft staat de 'werklijder' op en veroordeelt
zonder scrupules. Iedereen behoort toch te lijden? Pas dan doe je het
'goed'. De profiteur moet aangepakt worden! Het marktmechanisme of, zo
je wil, het kapitalisme viert hoogtij. Menselijke voorkeuren zijn
ondergeschikt aan het kapitaal. Slaven van de markt zijn we.
Daarnaast; zodra de Nederlander ook maar denkt dat er aan de inhoud
van zijn portemonnaie getrokken wordt zonder daar iets consumptiefs
voor terug te zien, springt z/hij in de hoogste boom.
Wat inderdaad vaak vergeten wordt is dat een mens met een minimale
uitkering zich helemaal niet schikt in zijn bestaan. Z/hij kan immers
niet meedoen met de graaicuiltuur die bestaat? Maar is daar wel in
groot geworden, dus wil ook meedoen, maar er is simpelweg niet iets
wat naar zijn behoeften toegesneden is om te participeren en past daar
voor. Nou ja, dan schoppen we hem of haar toch maar gewoon naar de
aspergestekerij oid ongeacht zijn eigen voorkeuren? Productie,
productie en nog eens productie, daar gaat het om. Naar de mens kijken
is er niet meer bij. Economische groei is belangrijk, hét
belangrijkste, ongeacht de mens die het moet uitvoeren, want z/hij is
verworden tot productiemiddel.

Wat veelal ook nog eens vergeten wordt is dat het geld van uitkeringen
rechtstreeks terugkomt in de plaatselijke economie. Het verdwijnt dus
niet, het wordt weer besteed, waar anderen (de 'lijders') weer profijt
van trekken.

>Carla

Sporty

theo1610 wrote:

> De staat zal wel altijd wel overal voor verantwoordelijk zijn.
> Maar die zie ik niet staken om een cao af te dwingen.

Men wordt weliswaar tot staken opgeroepen omwille van een CAO, maar men
staakt gemeenlijk omwille van een loonsverhoging. Een subtiel doch
essentieel verschil in agenda tussen vakbondsbons en werknemer.

vrgr, JvA

Onno Hovers wrote:

> [...]
> vacature niet alleen, maar het stuurt ook de vacature aan allerlei
> detacheringsbureaus en uitzendbureaus. En zo komt dezelfde vacature

Dat is wel meer dan 10 keer. Bovendien anticiperen veel detacheerders op
aanvragen, door voor veelgevraagde functies waarin ze niemand vrij
hebben een "vakature" aan te melden in de vakaturebank. Die mag
vermeldingen niet weigeren, en dus is de vakaturebank vwb IT-functies
volkomen dichtgeslibd met dit soort schijn-vacatures. Die wel meetellen
in de statistieken.

> [...]

> in hun advertentie? Waarom laten ze de mensen vernederende

> sollicitatieprocedures doorlopen, die soms weken duren. Waarom

Vernederende sollicitatieprocedures? Vind je solliciteren vernederend,
of doel je op specifieke procedures daarbij?

> moeten sollicitanten in een 'psychologisch onderzoek' hun hele
> zielsleven en al hun zwaktes blootgeven? Waarom groeien de

Dat hoef je niet: als het een bonafide onderzoeksbureau is, worden de
resultaten eerst met jou besproken - kan leerzaam zijn -, en gaat pas na
jouw fiat een conclusie naar de opdrachtgever.

Ook ben je er zelf bij, als dat onderzoek plaatsvindt. Vraagt men naar
al te persoonlijke zaken, dan kun je rustig informeren wat daarvan de
relevantie is en eventueel weigeren daarop in te gaan. Proberen hoever
men kan gaan voordat de kandidaat assertief reageert is vaak onderdeel
van de test. Het antwoord interesseert ze dan geen moer, maar wel hoe je
reageert.

Een balletje dat ik zelf wel eens opgooi, met name als lieden van de
afdeling Personeelzaken - tegenwoordig vaak heel anglofiel Human
Resources ("Menselijke hulpmiddelen") geheten; het geeft een mentaliteit
aan - een cursusje hebben gevolgd en psycholoogje proberen te spelen:
bij inbreuk makende vragen het wederkerigheidsbeginsel toepassen. Bij
persoonlijke of zelfs brutale vragen over mij, vraag ik dan iets even
vertrouwelijks over het bedrijf of de kwalificaties als psycholoog van
de persoon tegenover mij.

> detacheringsbedrijven als kool, en romen ze de arbeidsmarkt af?

Dat is mede de Y2K-hype. Medio 2000 storten de detacheringsbedrijven
weer eens als kaartenhuizen in elkaar. Die met de representatieve panden
en topzware organisaties gaan eerst. Een massa kleintjes wordt
meegesleurd. En we hebben weer een recessie aan de hand. Tot de volgende
hype of hausse.

vrgr, JvA

ree...@weirdness.com wrote:

> On Thu, 15 Jul 1999 21:13:51 GMT, anthon...@hotmail.com (Anthony
> Dewig) wrote:
>
> Laat je behandelen of ga es werken klootzak.

Inderdaad "weird", om niet te zeggen gestoord of domweg onbeschoft.

Dit soort posters behoort een UDP te krijgen.

*PLONK*

GRRRRRRRRRRRRRRRR, JvA

djb NL2986

<koi...@start.com.au> schreef in berichtnieuws
> [...]

> werklozen, ouderen b.v., is het probleem niet dat ze werk weigeren,
> maar dat geen enkele werkgever ze wil hebben omdat ze te duur zijn.

Als daar nou eens snel een oplossing voor kwam!

Groetjes, Dick.

Dick J Bax d.j...@hccnet.nl NL2986
--
BaanGarantie: economisch en sociaal gezien het beste alternatief. Voor
wie wil en kan werken dus liever een passende baan dan een uitkering.

Luuk Koelman <lkoe...@xs4all.nl> schreef in berichtnieuws
378e5fc2...@news.xs4all.nl...

> [...]
> alle gevallen alles te maken met de soms buitensporig hoge eisen die
> werkgevers stellen aan hun sollicitanten.
<knip>

Werkgevers moet eens vaker op hun onredelijkheid worden gewezen. Laat
die sollicitatieprocedures en -eisen ook maar eens controleren door een
groep van uitkeringsgerechtigden die men niet meer aan de bak laat
komen. Kunnen meteen banen mee worden gecreëerd...

Groetjes, Dick.

Dick J Bax d.j...@hccnet.nl NL2986
--
BaanGarantie: economisch en sociaal gezien het beste alternatief. Voor

wie wil en kan werken dus liever een passende baan creëren dan een

378e63d5...@news.xs4all.nl...

> On Thu, 15 Jul 1999 22:25:58 GMT, lkoe...@xs4all.nl (Luuk Koelman)
> wrote:
<knip>

> [...]
> deze overheerlijke lekkernij. Een ieder zonder werk die dit niet wenst
> uit de grond te halen mag gelijk zijn uitkering ingetrokken worden.

Dwangarbeid?

Groetjes, Dick.

Dick J Bax d.j...@hccnet.nl NL2986
--
BaanGarantie: economisch en sociaal gezien het beste alternatief. Voor

wie wil en kan werken dus liever een passende baan creėren dan een
uitkering.

Stereo <Cho...@stereo.demon.nl> schreef in berichtnieuws
932162286.3788....@news.demon.nl...

> [...]

> van buitenaf op een of andere manier geblokkeerd, dan wel geremd wordt in

In de Twentsche Courant Tubantia is een discussie gaande waarin gevraagd
werd of autisme te genezen is. M.i. is het dat niet. Mocht het ooit te
genezen zijn, dan m.b.v. hersenoperaties en niet gedragstherapie. Wat jij
omschrijft is de neurologische kant van de zaak.

> [...]
> verhoudingen, of bereikt deze de plekken niet, of onvolledig, waar ze moet

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe het bij mij zit; ik ben geen
neuropsycholoog. De officiele diagnose is bij mij: PDD/NOS, met daarnaast
bovengemiddelde intelligentie (IQ = 135).

> In ieder geval zou een baan als als programmeur voor jou dé ideale
> gelegenheid zijn, je verder te ontwikkellen.

Helaas denken bedrijven daar anders over.

> [...]
> berichten allang ken, maar die klote-vingers het tempo niet kunnen
> bijhouden, dat moeten eigenlijk 300 aanslagen per minuut zijn, maar ik

Hihihi. Tja... ik heb wel eens gelezen dat men 10 keer zo snel denkt dan men
praat. We hebben te logge spraakorganen. :-D

> ps als je de berichten hier zo eens leest, de mijne ook hoor, kunnen we
niet
> eens een behoorlijk bericht opstellen.....

Hoezo niet?

3790d3c6...@news.skyweb.net...

> Ik heb met het omgekeerde te maken. Dat is uiteraard veel erger. Mijn
> hersens werken op zo'n 15 aanslagen per minuut als ik goed wakker ben,
> maar m'n vingers doen wel 300 aanslagen per minuut. Het resultaat kan
> verwoestend en tenenkrommend zijn.

Maak dan de hele tekst dan eerst in je hersenen op ;-), voordat je gaat
typen.

Zsjoske <zo...@zsjoske.demon.nl> schreef in berichtnieuws
932167406.7832....@news.demon.nl...

> Hans Kamp heeft geschreven in bericht
> <93212920...@tbird.introweb.nl>...

> Op dit moment hoeft niemand werkloos te zijn die wil werken, een beetje
> hersens heeft en gezond van lijf en ledenen is.

Dat vind ik ook, maar de realiteit op dit moment komt daar niet mee overeen.

378fb424...@news.xs4all.nl...

> Maar mensen die vanwege hun aandoening niet aan de bak komen horen dan
> ook in eigenlijk in de wao te zitten.

...zonder te kijken of ze daadwerkelijk willen werken? Ik beschouw mij als
werkloos, maar in feite heb ik een Melkertbaan. Ik houd toezicht op een
mediatheek in een middelbare school. Mij lijkt daarbij uiterlijke verzorging
en communicatieve vaardigheden wel belangrijk. Weinig autisten hebben die
vaardigheden. Daarnaast doe ik wat administratief werk, en soms - als de
receptioniste er niet is - neem ik haar werk waar. Ik heb - zoals je in de
voorgaande posting hebt kunnen lezen - een computerachtergrond. Deze
mediatheek heeft een website, die door mij onderhouden wordt:
http://members.tripod.lycos.nl/TwickelMTBorne, en ik maak leerlingen en soms
leraren wegwijs op het Internet.

onuitroeibaar

> Dat zal ongetwijfeld zo zijn, tijdens een sollicitatie gesprek wordt
> er vaak gelet op communicatieve vaardigheden.

Het zou mooi zijn als het bedrijf zich meer verdiept in autisme, en kijkt of
dat een probleem is met de vacature. Ik zou het niet goed doen als directeur
of vertegenwoordiger, maar niemand maakt mij wijs dat dat een probleem is
bij programmeren. De personeelschef moet eens te rade gaan bij de RIAGG die
mij gediagnostiseerd hebben.

> Krijg je wel begeleiding van een arbeidsbermiddelaar ?

Het arbeidsbureau beschouwt mij als onbemiddelbaar. De GMD schatte ongeveer
7 jaar geleden, dat ik voor 5 % arbeidsongeschikt ben. Ik beschouw mijzelf
niet als arbeidsongeschikt. Die begeleiding is knudde.

Hans Kamp.

Anthony Dewig

未讀,
1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17
收件者:
On Sat, 17 Jul 1999 03:29:09 +0200, "Jan van Aalderen (NL1185)"
<jvaa...@xs4all.nl> wrote:

>Inderdaad "weird", om niet te zeggen gestoord of domweg onbeschoft.
>
>Dit soort posters behoort een UDP te krijgen.
>
>*PLONK*
>
>GRRRRRRRRRRRRRRRR, JvA

Ja, verschrikkelijk is dat. Hoe durft iemand het voor te stellen om
ten tijde van grote economische voorspoed met bijna 150000 vacatures
die niet vervuld kunnen worden om dan maar de bijstand voor gezonde,
snel inzetbaren onder de 30 jaar maar gewoon helemaal af te schaffen.

Dat kan natuurlijk niet , daar moet de progressieve politiek correcte
elite natuurlijk zwaar tegen tekeer gaan.

De volgende stap is waarschijnlijk dat de bevoegdheden van de
internet-gestapo worden uitgebreid zodat de gedachtenpolitie iedereen
kan vervolgen die niet voldoet aan het politiek correcte gedachten
goed van de Haagse criminelen.

MVG
Anthony

J1

未讀,
1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17
收件者:

> nee hoor

Je hebt natuurlijk gelijk: er bestaat niet zoiets als _teveel_
films kijken...

> en wat denk je dat die tests uitmaken hiervoor ?
> helemaal niets

Precies.

> wat zeur je er dan over ?

Het gaat er niet om hoe ik over die tests denk, maar hoe degenen
die ze uitvoeren er over denken. Dat probeerde ik uit te leggen.

> ruis genereren ?

> de gemiddelde manager weet niets, kan niets en verbeeld zich
> van alles

Precies.

> Darom stond er in mijn postings netjes bij
> dat het om die sector ging.

Ik meende dat de discussie over de krapte op de arbeidsmarkt vs.
het grote aantal werklozen ging. Als ik het verkeerd gelezen heb,
excuus.

> [...]
> En je suggestie dat je met een stoomcursus WP zinvol IT-werk
> kunt doen in de medische sector is jouw testimonium paupertatis mentis,

Ik chargeerde enigszins. En met mijn armoe van geest valt het wel
mee hoor. Spreek je moerstaal.

> Ik heb het over in house development van administratieve
> applicaties, integratie van bestaande systemen,
> medisch besliskundige ondersteuning, medische beeldbewerking,
> archivering van medische beelddata

Ah, dat is wat anders. Uit je oorspronkelijke posting meende ik
op te maken dat je het over systeembeheer e.d. had.

> Ik heb er een paar stagaires te veel gezien
> ik ben op ze afgeknapt

Wat voor opleiding hadden die stagiaires gedaan?

Ik begrijp dus dat jullie interne automatiseringsafdeling met
behulp van stagiaires de boel heeft verneukt. En dat probeer je
dan te projecteren op de IT sector als geheel?

> in een real world mixed vendor, mixed OS omgeving
> komen er zelden robuust werkende oplossingen uit hun handen

Voor iemand die afgeeft op managers balk je ze aardig na.

> de neiging tot monopolisering [als klantenbinding] is
> in de commmerciele sector TE groot, om een aantal van dergelijke
> projecten aan een firma uit te besteden.

Het ging toch om stagiaires? Ik kan de situatie niet meer
helemaal volgen geloof ik.

> absoluut niet, ga je mond spoelen

*grinnik* sorry...

> Jammer dan, ik heb genoeg applicaties geschreven voor medische
> beeldbewerking c.q. medische statistiek *erbij*

Ik heb geen zicht op hoe ingewikkeld die applicaties waren, maar
de gedachte dat informatica alleen maar programmeren is is een
misvatting. Hoewel ik gerust geloof dat je er verstand van hebt
hoor.

> netwerk voor een grote afd. nucleaire geneeskunde opgebouwd
> vanaf 0

Dat klinkt indrukwekkend. Zeker voor iemand die het "erbij" doet.
Windows NT netwerkje? Hoeveel computers gaat om?

> omdat de professionals van automatisering er totaal niets van
> bakten en ons met de puinhoop lieten zitten

Dit gaat over jullie eigen automatiseringsafdeling? Dat kun je
nauwelijks generaliseren naar de IT sector als geheel (hetgeen
jij wel schijnt te doen, getuige je conclusies dat gebruikers het
beter _altijd_ zelf kunnen doen).

> [...]

> als puntje bij paaltje komt weten zij het allerbeste wat er
> daadwerkelijk gebeurt in de organisatie, wat er nodig is en wat

Dat is juist. Nogmaals, ik weet niet met welke automatiseerders
jullie hebben samengewerkt, maar regel 1 bij automatisering is
_zeer_ intensieve samenwerking met de (toekomstige) gebruikers.

Dit klinkt eigenlijk meer als een stel nerds die op hun
zolderkamer zijn gaan zitten hacken om vervolgens met een
wanproduct naar buiten te komen: "Alsjeblieft, klaar!".

> maar qua productiviteit doen ze de professionals moordende
> concurrentie aan en qua bruikbaarheid zijn ze altijd
> winnaar......

Ligt er maar heel erg aan wat de eisen zijn. Er bestaan nu
eenmaal IT projecten die te groot zijn om zelf te doen. Maar 50
computers met een Windows NT netwerkje opzetten valt daar
uiteraard niet onder (hoewel het onderhoud wel een full time klus
schijnt te zijn :)).

Mvg,

Zsjoske wrote:

> Ik ben het niet vaak met je eens maar dit klopt helemaal.

Nee hoor. Werkgevers zitten absoluut niet te wachten op verslaafden en
criminelen waardoor de bedrijfscultuur wordt verpest en de andere
werknemers het elders proberen. In het algemeen zal iemand die langdurig
van een minimumuitkering leeft en onder de 30 trachten is trachten zijn
inkomen met legale of illegale middelen aan te vullen.

En als dat met legale middelen is dan zal dat over het algemeen
betekenen dat men naar werk zoekt of tracht zelfstandig iets te doen --
waarbij de staat geen speciale voorkeur zou moeten hebben. En als het
met illegale middelen is (en men dus geen legale inkomensdervende
activiteiten zoekt), dan is het correct om de strafbare daden te
vervolgen en het niet de vermeende onwil om te werken.

Het kortingsargument zou praktisch alleen een toepassing kunnen hebben
op de werknemersverzekeringen aangezien die vaak veel hoger zijn dan het
minimum en bovendien geen vermogenstoets kennen. (Maar het is wellicht
praktischer om dit soort verplichte verzekeringen te saneren en
grotendeels aan de vrije markt over te laten want bij de monopolies is
er vermoedelijk wel een bureaucratisch probleem ontstaan -- naar ik
begrijp zijn de resultaten van de pensioenfondsen betreurenswaardig in
vergelijking met de rendementen in de vrije sector.)

En uiteraard zijn ook sociale diensten bureaucratieėn, maar dat zou
juist een argument kunnen zijn om de sollicitatieplicht bij
minimumuitkeringen maar helemaal af te schaffen en de betalingen naar de
belastingdienst over te hevelen die dan meneen een beter overzicht heeft
over eventuele verzwegen neveninkomsten. De sociale diensten kunnen dan
worden omgevormd tot semi-sociale en semi-politionele diensten die zich
bezighouden met het controleren en begeleiden van criminelen die aan
lager wal zijn geraakt en van een minimumuitkering leven.

Enige voordelen lijken mij:

1. Minder bureaucratie en beter controle hetgeen goedkoper is.

2. Doordat de belastingdienst de uitkering uitbetaalt in de vorm van een
negatieve belasting, verliezen diegenen die een degelijke uitkering
ontvangen het negatieve stigma dat verbonden is aan de bijstand hetgeen
crimineel gedrag zal tegengaan en herintegratie zal bevorderen -- de
overgang van negatieve naar positieve belasting geleidelijk is.

3. Een negatieve belasting is meer flexibel dan een uitkering en men kan
er dus experimenteel een aantal kenmerken van een basisinkomen inbouwen
teneinde te zien of men zo de 'poverty trap' kan terugdringen. (Een echt
basisinkomen is immers onbetaalbaar en zal alleen maar tot massieve
fraude leiden als mensen onder de belasting trachten uit te komen om
haar te betalen.)

Maarten van 't Net

Ernst Naber

未讀,
1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17
收件者:

Zsjoske heeft geschreven in bericht
> [...]

>Op dit moment hoeft niemand werkloos te zijn die wil werken, een beetje
>hersens heeft en gezond van lijf en ledenen is.

O, een autist mag wel productiemedewerker worden, maar geen
computerprogrammeur, wat Hans graag wil. De vlekjes worden aan de lopende
band blijkbaar gemakkelijk weggepoetst.

Sporty heeft geschreven in bericht <378fe45c...@news.wxs.nl>...

>Werken is lijden. Hoe meer je lijdt, hoe meer aanzien je geniet. Die

>arbeidsethos is er tot in de poriėn bij de calvinisten ingeramd. Zo is

>Sporty

Sporty, my man. Weet je zeker dat we niet elkaars alter ego's zijn? Dat ik
niet stiekum onder een pseudoniem post?

<378EF3D2...@xs4all.nl>...

>Helaas, een regeling ontwerpen ",OPdat.." is nog heel iets anders dan
>die regheling uitvoeren ",ZOdat...". Dat lijken ze in Den Haag maar niet
>te willen snappen.

Ik ben bang dat ze dat wel snappen. Het klinkt alleen als een mooie
rechtvaardiging om naar buiten toe
om te roepen dat de bedrijven worden vetgemest om nieuwe mensen aan te
nemen.

Het werkelijke doel is de macro-economische cijfers (=bedrijfswinsten) op te
voeren en de
mensen te conditioneren op de verborgen premisse "Wat goed is voor de
economie is goed voor ons allemaal".

En als die macro-cijfers minder groeien, is er weer reden voor paniek en het
daarop volgende persoffensief wat uiteindelijk weer resulteert in "keihard
ingrijpen" in de verzorgingsstaat of zo. Weer een gevalletje van de virtuele
crisis-staat dus.... (dit even ter spam van mijn web-column).

>vrgr, jva

Ernst.

Homepage: De laatste waarschuwing! (inclusief column "De virtuele
crisis-staat")

A B S

未讀,
1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17
收件者:
Ik ben het niet met je eens om de bijstand onder de 30-jr af te
schaffen. Je hebt bv een opleiding gedaan op HBO-niveau ... waarom
zou je als vuilnisman aan de slag moeten omdat ze daarvoor de
bestaande vacatures niet kunnen vervullen?

Wat betreft het aantal vacatures in de IT ... die stellen weer hoge
eisen aan het te verwerven personeel. Opleiding X jonger als 25 jr
met 10 jaar ervaring!!! En daarbij is de IT een groot vakgebied van
Field Service Engineers tot Programmeurs, Systeembeheerders, etc etc
etc

Wat betreft het transport (de vakorganisatie meld 6.000 openstaande
vacatures .. hm veel seizoenswerk wegens vakanties etc) die ze niet
kan vervullen. In de nabije toekomst zien ze nog grotere problemen om
aan werknemers te komen. Maar niet iedereen kan en wil chauffeur zijn
... dagen van 10 a 12 uur of meer (internationaal) zijn heel gewoon...
en dat moet je maar net willen. Nu iedereen terug gaat naar een
werkweek van 36 uur of minder kun je mensen niet verplichten werkweken
te gaan maken van 60 uur! Daarbij is het halen van je
grootrijbewijs (C en CE) en de benodigde diploma's (CCV-B
chauffeursdiploma) ADR (gevaarlijke stoffen) en ATP etc ook geen
peuleschil .. en welke werkeloze heeft het geld voor z'n opleiding
liggen?

Maar er zijn inderdaad een aantal werkelozen (hoe groot dat aandeel is
zou ik werkelijk niet weten maar af en toe vrees ik het ergste) dat
niet wil werken en het allemaal wel gescheten vindt ... voor die paar
100 gulden meer gaan ze immers niet aan de slag <verliezen ze hun
huursubsidie etc> Dat soort types frustreert mij wel moet ik je
eerlijk zeggen.

Angelique

On Sat, 17 Jul 1999 00:51:39 +0200, "Zsjoske" <zo...@zsjoske.demon.nl>
wrote:

>Hans Kamp heeft geschreven in bericht
><93212920...@tbird.introweb.nl>...

>Op dit moment hoeft niemand werkloos te zijn die wil werken, een beetje
>hersens heeft en gezond van lijf en ledenen is.

Niemand hoeft werkeloos te zijn als hij/zij maar wil werken?
1) Heb je een oneffenheid in je CV dan kun je het bijna wel
vergeten...
2) Sommige mensen leveren een groter risico qua ziekte (en de
werkgever moet op dit moment een jaar zelf lang de ziektewet betalen)
3) Nou ja, denk zelf maar na ... d'r zijn genoeg redenen waarom
iemand telkens weer tussen de wal en het schip komt te vallen.

4) Het toverwoord : Heeft U ERVARING ... ?
En @#!$!@#$ hoe krijg je ervaring als niemand je een kans wil geven?

5) Hm ... welke banen zou ik moeten aannemen?
Opleiding oa rijbewijs BCE, CCV-B, ADR binnenkort ook ATP?
Mavo D , Havo (met exacte vakken) , etc etc etc ...
Ik zit vrij goed in m'n opleidingen overigens, altijd zelf in ge-
investeerd omdat werkgevers m'n opleidingen niet wilden betalen!

Kassiere bij AH?
Moet ik maar kantoren gaan schoonmaken?

Oke, nu is de arbeidsmarkt goed voor mij ... da's ook anders
geweest! Ik krijg zelfs van andere transportbedrijven banen
aangeboden!

Angelique

A B S

未讀,
1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17
收件者:
Hans,

Heb je al bij Concise geinformeerd?
Kunnen zij niet een detacheringsjob voor je vinden ...

Echt waar, probeer het het zijn hele schappelijke mensen bij Concise!
Vraag naar Esther of Leslie!!!

Gouden tip hoor!!!

On Thu, 15 Jul 1999 22:40:52 GMT, anthon...@hotmail.com (Anthony
Dewig) wrote:

>Wat voor capaciteiten heb je nodig voor winkelbediende of horecahulpje
>of appelplukker of aspergesteker. Er is werk zat in alle geledingen
>van de economie, voor ieder wat wils.

JA, voor ieder wat wils!!!
En daarom moet je iemand NIET verplichten appels of wat dan ook te
gaan plukken! HIJ/ZIJ heeft immers een opleiding gevolgd en wenst
daar ook gebruik te maken!!!

>Heb dan meelij met de werkenden die zich het apezuur moeten werken
>omdat er openstaande vacatures zijn en die veel premie moeten betalen
>om het steuntrekkers volk te sponsoren.

Anthony die kennelijk nog niet doorheeft dat het bedrijf waar hij werk
hem ook wel eens de laan zou kunnen uitsturen!!!
Ga je dan Appels plukken???

> [...]

1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17
收件者:

>bureaucratie niet eens in staat iets simpels als de aspergeoogst van

Seizoenswerk lost het probleem voor een werkeloze niet op!
Het is slechts tijdelijk werk ... leuk voor de werkgevers als hun
vakatures worden ingevuld , maar de werkzoekende heeft er bijna niets
aan!

Ik zeg hiermee niet dat je het werk daarom moet laten liggen.
Maar van die wat was het ... 184.000 openstaande vacatures op dit
moment is er heel wat seizoenswerk bij.

A B S

未讀,
1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17
收件者:
On Sat, 17 Jul 1999 02:43:16 +0200, "Jan van Aalderen (NL1185)"
<jvaa...@xs4all.nl> wrote:

>Men wordt weliswaar tot staken opgeroepen omwille van een CAO, maar men
>staakt gemeenlijk omwille van een loonsverhoging. Een subtiel doch
>essentieel verschil in agenda tussen vakbondsbons en werknemer.

Vaak wordt er ook gestaakt omwille van de secundaire
werkomstandigheden. Zo wilden de werkgevers (transport) bij twee man
(M/V) op een wagen de tweede niet volledig uit betalen! Dat is
gelukkig van de baan ... dankzij de vakbonden!!!

De CAO is een goede zaak. Iedereen weet zo waar hij/zij recht op
heeft. Hm ... soms kom je in de verkeerde loonschaal terecht
(loontrede) maar ja, je wilt toch die baan. Maar in de CAO staat je
uurloon, overwerkvergoedinge, CAO vergoedingen etc etc etc goed
beschreven. Het zou wel erg vreemd zijn als we de vakbonden de laan
zouden uitsturen en de werkgevers alles voor het zeggen zouden hebben
of niet soms?

A B S

未讀,
1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17
收件者:

>Als daar nou eens snel een oplossing voor kwam!

Bied je dan aan, mits je die baan wilt hebben, voor het salaris wat
JIJ Wenst!!! Voor de werkgever is het dan Take it or Leave it!!!
Een beetje onderhandelen kan m.i. geen kwaad ... nee heb je, ja kun je
krijgen!

> [...]

收件者:

>Binnen 3 dagen momenteel.
>Alle uitzendbureau's zitten te springen om mensen.

Oke ... probeer het volgende maar eens uit!

Vrouw
Rijbewijs BCE
CCV-B (chauffeursdiploma)
ADR (gevaarlijke stoffen certificaat)
Geen ervaring ...

Dag 3 begin je???
Laat me niet lachen zeg!!!

Ik heb mij zelfs in die tijd bij een transportbedrijf GRATIS voor de
duur van de proeftijd aangeboden !!! NO GO , iedereen kon tussen de
vangrail rijden!!!
De schoften!!!

> [...]

收件者:

>Whatever, de vakbonden in huidige vorm zijn de pest
>voor gezonde verhoudingen, opdoeken die parasietenhoop.

Heb jij wel enig idee van wat je hier nu uitkraamt?

> [...]

>probleem opgelost. Als er iemand bij ons soliciteert die een goeie
>kandidaat lijkt dan wordt hij/zij uitgenodigt en als hij geschikt is

Als je echt 300 mensen nodig hebt ... dan laat je vacatures toch niet
onvervuld openstaan ... of ben ik nou gek aan het worden???

Desnoods geeft je iemand het voordeel van de twijfel en probeer je
hem/haar uit dmv een 1/2 jaar contract!!!
Je zou eens verbaasd kunnen staan ... en papieren zeggen niet altijd
iets over iemand kunnen en vaardigheden ... dat wordt ook wel eens
vergeten!

On Fri, 16 Jul 1999 00:30:27 GMT, theo...@wxs.nl (theo1610) wrote:

> [...]

Maar na , 21 juni ben je mooi weer werkeloos...

> [...]

>berichten allang ken, maar die klote-vingers het tempo niet kunnen
>bijhouden, dat moeten eigenlijk 300 aanslagen per minuut zijn, maar ik haal

Oefenen gewoon oefenen .... ik haal de 300 aanslagen gemakkelijk -)

In article <3791d564...@news.skyweb.net>,
<URL:mailto:koi...@start.com.au> wrote:

> Nou, een paar nerds zitten er echt wel bij. Soms zijn die heel
> waardevol bij R&D, maar men kan die maar het beste afgezonderd in een
> eigen kelder laten werken, met harde muziek, een pizza-magnetron, en
> zo, en vooral verbieden zich te laten zien in het personeelsrestaurant
> of bij de stafvergadering.

mijn opmerking over contact gestoorde informatici
was niet origineel

ik ken hem al van eind jaren 60
over de informatici die destijds
de centrale computers van onze huidige
telefooncentrales programmeerden

het vooroordeel is vele, vele malen bevestigd geworden

en menig partner van een PTI-er heeft zich
in die jaren verzucht hoe mensen die professioneel
zo met telecommunicatie bezig zijn prive zo
contact gestoord kunnen zijn ....

ook dit is een grapje uit de mid 70-er jaren

een grapje dat tot op heden overeind is gebleven

--

In article <3790d3c6...@news.skyweb.net>,

> [...]
> hersens werken op zo'n 15 aanslagen per minuut als ik goed wakker ben,
> maar m'n vingers doen wel 300 aanslagen per minuut. Het resultaat kan

so we noticed

In article <7mpmgs$5...@cs.vu.nl>, J1

<URL:mailto:jbr...@not4mail.cs.vu.nl> wrote:
> In nl.politiek J3B <j3b...@xs4all.nl> wrote:

[snip]

> Precies.

> Ik meende dat de discussie over de krapte op de arbeidsmarkt vs.
> het grote aantal werklozen ging. Als ik het verkeerd gelezen heb,
> excuus.

Ik dacht dat de draad ging over de opgefokte situatie
op de IT-markt

specifiek over wat ik zie in de gezondheidszorg
in deze gaf ik commentaar

> Ik chargeerde enigszins.

U dingt mee voor de prijs van 'Undestatement of the Year 1999' ?

> En met mijn armoe van geest valt het wel
> mee hoor. Spreek je moerstaal.

Beledig een ander dan niet

> Ah, dat is wat anders. Uit je oorspronkelijke posting meende ik
> op te maken dat je het over systeembeheer e.d. had.

80% van het systeembeheer wordt er in de gezondheidszorg 'bij gedaan'

en de resterende 20% is niet inzetbaar buiten het centrale
computersysteem

> [...]
> behulp van stagiaires de boel heeft verneukt. En dat probeer je
> dan te projecteren op de IT sector als geheel?

nee, ik zie een vast patroon in de gezondheidszorg
van voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten
en niet bereid te zijn te betalen voor competentie

en een patroon van managers die grote pakketten kopen
zonder zelfs eerst maar een FATSOENLIJK eisen en wensenlijstje
te maken, terwijl ze al zo ver van de werkvloer vervreemd zijn
dat ze sowieso beschermd moeten worden tegen zichzelf
waarbij de centrale IT afdeling ook, maar in andere richting, vervreemd
is en ongevraagd adviezen geeft die een zekere ramkoers met de
werkelijheid op gaan leveren.

en managers en prof. IT-ers die samenspannen hou je niet tegen
hoeveel de werkvloer ze ook waarschuwt .....

en de werkvloer die dan met houtje touwtje oplossingen zelf maar weer
alles aan elkaar knoopt naar beste inzicht en kunnen en voor zover niet
openlijk gesaboteerd door managers en centrale afdeling,
die zit altijd met de gebakken peren

managers en prof. IT-ers in de gezondheidszorg willen te vaak en te veel
van bovenaf IT-oplossingen opleggen terwijl ze te weinig weten van wat
de werkvloer nodig heeft

geen arts of verpleegkundige die haar werk of handelswijze zal aanpassen
aan de IT-technologie, als dat niet tegelijk ee efficiency verbetering
geeft of resulteert in problemen door gebrek aan flexibiliteit van de
software ......

> Voor iemand die afgeeft op managers balk je ze aardig na.

constatering van simpele feiten

> Het ging toch om stagiaires?

Het gaat om de z.g. professionele IT-ers en zij die daartoe worden
opgeleid, versus een groep goed willende amateurs, die relatief weinig
van IT weten, maar daar tegenover het primaire proces steengoed kennen
en weten welke flexibiliteit waar wordt gevraagd van de software
en va de mensen

> Ik kan de situatie niet meer
> helemaal volgen geloof ik.

Ik heb al enkele malen ons eigen ziekenhuis en grote firma's uit de
problemen geholpen nadat de grote firma maanden lang niet in staat was
reele problemen op te lossen waartoe ze zich wel contractueel hadden
gecommitteerd en waarvan ze ten tijde van sluiten van het contract
beweerden dat het een off-the-shelf oplossing betrof.

In al die gevallen heb ik buiten het contract om GE-EIST EN GEKREGEN
dat ik toegang kreeg tot alle betreffende broncode en
referentiedocumenten en vaak ook de electrische schema's
[interfacing gamma-camera aan third-party acquisitiecomputer]

De firma's betaalden overigens zeer dik voor die uren ....... ;-)

Enkele interfaces en enkele algorithmes uit die tijd worden
nog steeds commercieel verhandeld.

> [...]
> hoor.

> Dat klinkt indrukwekkend. Zeker voor iemand die het "erbij" doet.

Er zijn als allerlaatste een paar banale PC's toegevoegd
voor banale dingen als textverwerking

Microsoft crap wil ik niet onderhouden

In mijn huidige baan heb ik contractueel vastgelegd
dat ik nimmer hoef te werken met M$ spullen.

> Hoeveel computers gaat om?

Tijdens de overgang van oude naar nieuwe systeem was het het meest
complex [maximale omvang gelijktijdig]:

6 PDP-11 met real-time OS [RT-11 / TSX], gekoppeld met een dedicated
real-time netwerkpakket [DRTS-11 / Techlan]

per PDP-11 3 terminals en 1 - 2 grafische interfaces

3 van de PDP-11's waren niet alleen 'input only' geinterfaced, maar
bestuurden ook 2 SPECT-gamma-camera's en een dual-head total body
camera

[de PDP's kregen tot 5.000 - 100.000 interrupts per seconde af te
handelen + 1-3 background applicaties met directe gebruikersinteractie]

1 PDP-11 met zware hardware modificatie [tot 1.200.000 interrupts/sec
via een soort concentrator] draaide forth en hing aan een Mac

1 PDP-11 fungeerde als real time netwerk server

daaraan hingen ook nog eens 2 stand-alone mobiele MCS-560
acquisitie computers middels 2 seriele poorten

1 acquisitie PDP-11 fungeerde tevens als bridge naar nieuwe netwerk
[eerst op basis van thin-wire [dienst automatisering lag toen 3 jaar
achter op de oorspronkelijke plannen met aanleg infrastructuur op basis
UTP] en later UTP]

aan nieuwe netwerk verder 3 mac's, ten dele op basis van AppleShare,
ten dele op basis van tcp/ip en NFS

en maximaal 8 tal werkstations op eerst SunOS 4.1.1.b en later
Solaris
5 van die workstations waren verbonden met een dedicated
acquisitiecomputer omdat de werkstations de real time performance niet
konden leveren die de PDP-11jes nog wel konden

en een groeiend aantal [bij mijn vertrek 8] PC's met
Windows for workgroups, PC-NFS en gigantisch veel gedonder
[gewone kantoorapplicaties kostten me meer tijd dan de hele
rest van het systeem bij elkaar en ik deed het ERBIJ !]

daarnaast een aantal speciale netwerkprinters c.q.
workstation/printer combinaties met speciaal
home-made printerdrivers
[b.v. voor 40.000+ hardcopies A4 dye-sublimation per jaar vanaf eind
1990]

Je eerste reactie zal w.s. zijn dat het erg houtje touwtje is, maar
we zaten met eisen t.a.v. continuiteit van patientenzorg
In die jaren werd het hele camera-park vervangen
de hele afdeling in 4 etappes verbouwd
general purpose computers waren en zijn nog steeds te langzaam

Vanaf 1984 konden we met een real-timeOS en real-time netwerksoftware
vanaf 4 camera's simultaan dataacquisitie doen dwars door het netwerk
op de schijven van de server [DMA van acquisitie controller naar
netwerkcontroller over netwerk naar netwerkcontroller server en dan in
DMA naar harddiskcontroller en zo naar schijf

Vanaf 1990 kon dat niet meer, want general purpose systemen
kunnen een dergelijke load niet meer garanderen [sic]

Momenteel draait het allemaal op TCP/IP over UTP en over
3 gescheiden subnetten [load distributie] en nog steeds
is local caching op schijf een must.

krijgt het woord 'houtje touwtje' nu enige substantie ??

en dat allemaal met standaard software
en een paar dozijn kleine scriptjes

daar bovenop hadden we dan nog de specifieke medische applicaties voor
b.v. 3-D reconstructie of voor kwantitatieve beeldbewerking

[deels in house ontwikkeld, deels in house customized,
deels commerciele software]

Deze oplossing was overigens op jaar basis minstens 150.000
goedkoper [incluis m'n eigen salaris] dan volledige uitbesteding
daarnaast ging onze downtijd flink omlaag [1 dag 1 camera er uit scheelt
F 6000]

Daarnaast kregen we omdat we zoveel know how zelf hadden en [daartoe
uiteindelijk door Digital / Siemens / Strichmann geauthoriseerd]
zo veel storingen zelf konden oplossen vele tienduizenden guldens
extra kortingen op onderhoudstarieven.

O, ja in deze context: de centrale afdeling automatisering heeft zich
in mijn tijd officieel totaal terug getrokken en onze technische dienst
mocht op onze afdeling NIETS doen zonder mijn toestemming, nadat ze een
keer bij een wijziging aan de electra een verdieping hoger een
gammacamera spontaan in beweging hadden gebracht terwijl er een patient
onder lag.

Verder moet je je realiseren dat de applicaties die wij gebruikten
voor medische doeleinden in vergelijking tot de systeem en
kantoorautomatisering alfa-testversies waren.
toch, m.n. voor de beeldverwerking, was de complexiteit nauwelijks lager
dan die voor een tekstverwerker.
Het is werkelijk onbegrijpelijk, dat die alfa-testversies [wereldwijd
b.v. 10 - 100 licenties] ONEINDIG VEEL MINDER problemen gaven dan de
standaard PC-applicaties waarvan er miljoenen licenties verkocht zijn.
En ik heb het nu over vele tientallen van dergelijke applicaties.

> Dit gaat over jullie eigen automatiseringsafdeling?

Ik ken nu IT-afdelingen van 2 academische ziekenhuizen
en 3 perifere ziekenhuizen

ik ben er allerminst kapot van, van hun prestaties

de prestaties waren VERUIT het best in het allerkleinste ziekenhuis,
somewhere in de rimboe in NL.

> Dat kun je
> nauwelijks generaliseren naar de IT sector als geheel (hetgeen
> jij wel schijnt te doen, getuige je conclusies dat gebruikers het
> beter _altijd_ zelf kunnen doen).

in de gezondheidszorg ......

gezien de kneuzen die we op de centrale afdelingen plegen aan te trekken
m.n. vanwege de te lage salarissen

> Dat is juist. Nogmaals, ik weet niet met welke automatiseerders
> jullie hebben samengewerkt, maar regel 1 bij automatisering is
> _zeer_ intensieve samenwerking met de (toekomstige) gebruikers.

en dat is precies het punt waarop het het eerste afknapt
- het gebrek aan voorkennis van de automatiseerder over de procesgang
- de waanzinnig vele uitzonderingen
- begrip voor de gewnste hoge mate van flexibiliteit
maken dat die zeer intensieve samenwerking TE VEEL tijd kost van de gebruiker
zijn bagage is te licht

> Dit klinkt eigenlijk meer als een stel nerds die op hun
> zolderkamer zijn gaan zitten hacken om vervolgens met een
> wanproduct naar buiten te komen: "Alsjeblieft, klaar!".

dat was het gevoel wat ik van stagaires kreeg

> [...]
> computers met een Windows NT netwerkje opzetten valt daar
> uiteraard niet onder (hoewel het onderhoud wel een full time klus

Over dergelijke configuraties heb ik het niet. Die vind je
in elke kantoortuin

Ik heb n.a.v. deze periode een god gloeiende pest hekel gekregen tegen
Mickey$oft.

Ik werk prive al eeuwen met Acorn en hun RiscOS, hoe obscuur dat ook
moge zijn, is een veel stabielere, minder complexere, uniformere
en productievere omgeving.

Al mijn huidige stagaires hebben op de afdeling de keuze
[op bestandsformaat is ten slotte alles uitwisselbaar]
en binnen 3 dagdelen hebben z allemaal definitief voor RiscOS
gekozen voor hun projecten, ook al hebben ze daarvoor
al diverse projecten met Word en Excell gewerkt.

Brains

未讀,
1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17
收件者:
Klinkt leuk, maar kom eens met een cijfermatig bewijs.
Hoeveel procent is seizoensgebonden en hoeveel procent is vast?
Overigens ben ik het eens met de stelling dat gezonde mensen ook een baan
dienen te aanvaarden waarvoor ze misschien niet gestudeerd hebben. Werk is
werk en het is natuurlijk volkomen belachelijk dat zolang er in Nederland
nog werklozen zijn al weer gedacht wordt aan een nieuwe lading
gastarbeiders. Degenen die daarover denken zouden zich de ogen uit het
hoofd moeten schamen!
Wat is er verkeerd aan om met een HTS diploma op de tram te staan? Waarom
mag een monteur geen MTS diploma hebben enz.enz.
Brains

Tja, Nederlanders in de zon liggen en Gastarbeiders het werk op laten
knappen! Wat een maatschappij! Daar gaat iedere beschaving aan kapot, kijk
maar naar b.v. de Romeinen is ook aan dergelijke luiheid kapot gegaan.

Sporty

未讀,
1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17
收件者:
On Sat, 17 Jul 1999 09:51:43 +0200, "Ernst Naber"
<enaberS...@dds.nl> schreef de volgende wijze woorden:

>Sporty, my man. Weet je zeker dat we niet elkaars alter ego's zijn? Dat ik
>niet stiekum onder een pseudoniem post?
>
>Ernst.

En laat dat een waarschuwing zijn voor de posters hier!!

Ergens las ik ook al dat je voetbalfanaat bent. Het moet niet gekker
worden. Ook zo blij dat Reuser terug is?

Sporty.

Stan Veuger

GJ wrote:

> [...]
> categorie werkgevers op de blaren komt te zitten. En de demografische
> ontwikkelingen overziend, dan wordt de krapte op de arbeidsmarkt nog

Vrij irrelevant verhaal. Het gaat erom dat mensen die wel kunnen werken maar op
dit moment geen baan hebben gewoon lui zijn. Zij willen zichzelf niet
onderhouden, dat hoeft dus ook niet voor hen gedaan te worden: afschaffen die
bijstand gedurende periodes van hoogconjunctuur!

Stan Veuger.

A B S <l...@worldonline.nl> schreef in berichtnieuws
37907ba7...@news.worldonline.nl...

> [...]
> Kunnen zij niet een detacheringsjob voor je vinden ...
>
> Echt waar, probeer het het zijn hele schappelijke mensen bij Concise!

Weet jij toevallig het adres van hun website? Ik zou daar eens een kijkje
kunnen nemen. Of: wat voor bedrijf is Concise?

379fa421...@news.skyweb.net...

> http://www.concise.nl/ bestaat, en lijkt dat bureau te zijn.

Bedankt, Koibito. Ik zal daar eens een kijkje nemen.

Hans Kamp.

Bob

未讀,
1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17
收件者:
Wat een taal wordt hier uitgeslagen!
theo1610 <theo...@wxs.nl> schreef in berichtnieuws
7mnqhe$mit2$4...@reader2.wxs.nl...

On Sat, 17 Jul 1999 20:16:58 +0200, "Bob" <nos...@hotmail.com> wrote:

>Wat een taal wordt hier uitgeslagen!

relativeren is een kunst en neem 't niet te persoonlijk. Beschouw
het als een soort therapie. Anders gaat men oude vrouwtjes moles-
teren of de binnenstad verherbouwen.

GJ

載入更多則訊息。
0 則新訊息