Naar het eerste ongelezen bericht

Paula

ongelezen,
27 feb 2003 03:06:1227-02-2003
aan
Hoi,

Weten jullie toevallig sinds wanneer www.schoolbank.nl NIET meer gratis is?

Ik had me al lang geleden geregistreerd, en ik heb al diverse mensen terug
gevonden. Vandaag had een oud klasgenoot zich geregistreerd, en ik dacht!
JA! die ken ik en daarmee zou ik wel weer in contact willen komen .... tot
mijn ontzetting zou ik daarvoor nu moeten betalen!!!!

Uiteraad kost die site geld, maar ik heb geen email ontvangen dat dit zou
gebeuren, en het staat niet op de homepage. Pas na registratie en als je een
school hebt ingevuld en je ziet iemand die je kent... je drukt op: Stuur een
bericht naar [oudklasgenoot] DAN kun je een abo afsluiten....

Hmm Vind dat de toegankelijkheid in gevaar komt. ZOEK dan sponsors... ik
vind dat je mensen zo op het verkeerde been zet!

Ik heb een email gestuurd naar ser...@schoolbank.nl dat ik dit NIET leuk
vindt. Hen geadviseerd sponsors te zoeken. Ik kan alleen voor mijzelf
spreken.. maar ik ga niet betalen. Ik heb nu in mijn gegevens mijn email
gezet, zodat mensen niet hoeven te betalen als ze mij willen contacten.

Jammer, dat ze eerst 193180 registraties hebben gekregen (wordt steeds
meer), en pas DAARNA vermelden dat je moet betalen als je iemand wilt
contacten...

KUNNEN we hier iets tegen doen? Emails sturen naar de organisatoren? Of in
je contactgegevens openlijk een email opnemen?

groet Paula (erg teleurgesteld in dit)

LN :-)

ongelezen,
27 feb 2003 04:03:5827-02-2003
aan

je hebt gelijk dit slaat inderdaad nergens op, maar ik heb nu in mijn
beschrijving mijn emailadres opgenomen met ipv. het @ teken een spatie en
ipv de . ook een spatie dus wie me dan wil emailen (gratis ) die kan dat nu
dus.

Ik neem tenminste aan dat ze 'm wel snappen;-)
en ook ik heb een emailtje gestuurd naar schoolbank .nl want dit is gewoon
misleiding!

grtz LN:-)

Ron

ongelezen,
27 feb 2003 19:17:2527-02-2003
aan

"Paula" <pauladjv...@yahoo.com> schreef in bericht

Hallo Paula,

Niet alleen moet je betalen voor deze site,
je kunt ook nog eens ongewenste reclame krijgen,
althans... als je hun algemene voorwaarden mag geloven:

3.4 De door jou opgegeven informatie kan gebruikt worden om commerciële
boodschappen specifiek op jou te richten en informatie over jou kan gedeeld
worden met reclamemakers, partners, sponsors en andere partijen. Het gaat
hier echter slechts om algemene informatie die niet tot jou persoonlijk te
herleiden is, tenzij je na verzoek onzerzijds daartoe uitdrukkelijk
toestemming hebt gegeven.
Mocht je er echter geen prijs op stellen dat algemene informatie als
bedoeld gedeeld wordt in de zin en met de gevolgen als hiervoor vermeld, dan
adviseren wij je, je niet te laten registreren, in welk geval gebruik van
onze site echter uitgesloten is. Registreer je je toch, dan moet je ermee
rekening houden dat we jouw gegevens zullen gebruiken in de zin als hiervoor
bedoeld en daarop geen uitzonderingen voor jou zullen maken.

Wat nogal tegenstrijdig is met het artikel daarvoor:

3.3 De geregistreerde gegevens zijn niet zonder jouw toestemming in te zien
door derden en/of mede leden en zullen niet zonder jouw toestemming
overgedragen worden aan derden of aan wie dan ook behalve indien:
Wij hiertoe wettelijk verplicht mochten worden of indien dit noodzakelijk
is om de rechten van onze leden of van ons te beschermen.

Leek me wel handig om te weten.

Groetjes,

Ron

Dick

ongelezen,
28 feb 2003 03:35:3328-02-2003
aan
Ik krijg die site alleen met fouten omdat m´n firewall aan staat.....
Advies: ZET JE FIREWALL UIT....

Mooi niet
Dick

it-s-me

ongelezen,
27 feb 2003 14:13:5227-02-2003
aan
"LN :-)" <eschoo...@home.nl> schreef in bericht

Volgens de reglementen mag je in je gegevens geen informatie opnemen
waarmee je buiten Schoolbank.nl om op te sporen zou zijn. Lees die
dingen maar eens, er staat zo'n ongelooflijke partij onzin in, je maakt
mij niet wijs dat dat juridisch allemaal kan. In het kort komt het erop
neer dat schoolbank.nl te allen tijde alle voorwaarden mag aanpassen,
dat ze degenen die zich bij hen geregistreerd hebben niet op de hoogte
hoeven te stellen van die wijzigingen, omdat ze zelf maar moeten zorgen
dat ze die wijzigingen te weten komen. Jaja, schoolbank.nl is echt
toppie.

Nienke

n.n@zeelandnet.nl An

ongelezen,
28 feb 2003 14:02:5828-02-2003
aan

Eerst was het gratis.....ik zag dat hoe populaider het werd, hoe gekker de
voorwaarden werden.
Ik had dus ook geprobeerd mijn email adres er in te zetten, en dan met # ipv
@, nah dat feest ging niet door hoor....
Ik had zo gehoopt een basisschool reunie, dat kan ik nu wel vergeten op deze
manier!
Snert site, eigenlijk zou iedereen zijn gegevens moeten wissen, blijft er
van de schoolbank niks meer over....

An

Bio

ongelezen,
28 feb 2003 15:05:5828-02-2003
aan

"Assurancetourix" <assuran...@chello.nl.invalid> schreef in bericht
> Fraai is dat. Registratie opzeggen? Wachtwoord intikken. En hoewel dat
> toch echt hetzelfde ww is als waarmee ik inlogde, meent het systeem
> dat het wachtwoord ineens onjuist is als ik dat wil gebruiken om mij
> uit te laten schrijven.
>
> Ik heb dat nu twee keer gedaan, en ziedaar: Wél twee e-mails ter
> bevestiging. Maar aangezien ik na de eerste opzegging gewoon weer kon
> inloggen, blijkt dus dat je helemaal niet uit die database bent
> verwijderd. Hoe anders kan ik twéé bevestigingen krijgen?

> [...]

Hmmmmmmmmmmmmmm

's effe proberen!!!!

Bio

Rayfra

ongelezen,
28 feb 2003 16:58:3528-02-2003

> 4.6 Je stemt ermee in bij je basisinformatie, in fotovelden, in vrije
> invoervelden en bij je profielen geen informatie zoals
> telefoonnummers, URL's, e-mail adressen, ICQ-nummers, of andere
> persoonlijke herleidbare informatie te melden.

Hoe komt het dat een ander bepaald wat ik wel en niet mag met mijn eigen
gegevens eigenlijk, dat kan toch ook niet?
Gr. Fram <druist toch wel tegen de regels in maar toch>

Tom

ongelezen,
28 feb 2003 17:23:0728-02-2003
aan

"Dick" <dNiOcSk...@hotmail.com> schreef in bericht

> Ik krijg die site alleen met fouten omdat m´n firewall aan staat.....

Vreemd verhaal. Een site die 'ziet' dat je firewall aanstaat en daarom
fouten geeft, als het al klopt, is het waard om snel aan voorbij te gaan...

Groeten,
Tom.

n.n@zeelandnet.nl An

ongelezen,
1 mrt 2003 09:07:2501-03-2003
aan

Assurancetourix wrote:
> [...]
> helemaal niet uit die database bent verwijderd. Hoe
> anders kan ik twéé bevestigingen krijgen?

Dit is raar.....bij mij hetzelfde, ik krijg me niet uitgeschreven????

An

Chris en Sonja

ongelezen,
2 mrt 2003 03:27:5902-03-2003
aan
Hoi,

Net ff op de site ven schoolbank geweest en als je je email op die site wil
hebben kan je @ en de . vervangen voor een -

Ik heb dit neergezet bij vertel iets over je zelf maar ook achter mijn naam
kan ik dit zetten.
Ik denk voor iemand die een mailtje wilt sturen dit heel duidelijk is.

Groetjes Sonja

it-s-me

ongelezen,
2 mrt 2003 05:20:4002-03-2003
> [...]
op deze
> manier!
> Snert site, eigenlijk zou iedereen zijn gegevens moeten wissen, blijft

Toch zag ik vorige week bij één van 'mijn' scholen nog diverse mensen
staan waarvan ik uit hun gegevens zo hun e-mailadres kon afleiden. Het
moge duidelijk zijn dat schoolbank.nl nog lang niet alles geschoond
heeft. Overigens zijn er nog veel meer sites waar je oude klasgenoten
kunt vinden, ik weet alleen niet hoe het daar is met de
contactmogelijkheden buiten de site om. Andere oplossingen: een nl
nieuwsgroep oprichten waar je oproepen kunt plaatsen om mensen te vinden
of zorgen dat je via Google of een grote zoekmachine voor e-mailadressen
te vinden bent. Als iedereen dat gaat doen, staat schoolbank.nl straks
helemaal buiten spel :-))

Nienke

Leen Kievit

ongelezen,
5 mrt 2003 10:13:3205-03-2003
aan
"Tom" <ttt...@wegmetdiespam.planet.nl> wrote in message news:<b3omq6$g3e$1...@nl-news.euro.net>...

Het is niet zozeer de firewall alswel de daarin opgenomen 'popup
killer' die volgens het simpele principe werkt dat alle URL's waarin
de tekens a en d na elkaar voorkomen ( 'ad' dus ) niet opgevraagd
mogen worden.

startpagina.nl had hetzelfde probleem (zie
http://service1.symantec.com/SUPPORT/INTER/nisintl.nsf/ddocid/20021104145215928)

Leen Kievit
Rosetta.nl / SchoolBANK.nl

Allen beantwoorden