Een milieuvriendelijk natuurlijk huishoudmiddeltje wat beter werkt dan Round Up (Glysofaat)!

Bert(AWRvB)

Een milieuvriendelijk natuurlijk huishoudmiddeltje wat beter werkt dan
Round Up (Glysofaat)!

Soms is het wel grappig om zelf te experimenteren om te zien of bij
elkaar gevoegde milieuvriendelijke (schoonmaak)middelen beter werken.

Omdat chloor niet meer gebruikt mag worden in zeep voor vaatwasmiddelen
werkt die zeep niet meer goed. Dus ben ik gaan experimenteren.
Vaatwasmiddel (ik gebruik vloeibare groene zeep) met azijn werkt goed
als voorwas in een vaatwasmachine en maakt ook oa WC's schoon (beter dan
chloor maar doet er iets langer over).

Nu blijkt dat een combinatie van vaatwaszeep en azijn en zout beter
werkt dan Round Up.

Hier is de uitleg:

Natural Weed Killer That Works Better Than Round Up || DIY That Saves
Money And Works In 24 Hours - YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=tZlnSWjNt0o

--
Bert ( A W RvB )
(Adres op website)

***
US spaceships maximum velocity:
One light-year a minute.
http://projectcamelot.org/lang/en/clifford_stone_interview_transcript_en.html
***
AWN http://www.awn-archeologie.nl
GEA http://www.gea-geologie.nl
NVR http://www.ruimtevaart-nvr.nl
Sterrenkunde http://www.dekoepel.nl
UFOwijzer http://ufowijzer.nl

Baron von Solemacher

Op 25-10-2023 om 21:37 schreef Bert(AWRvB):
<Q>

<https://www.youtube.com/watch?v=NbPMt76PRVc>

Baron

--

*Baron*

PauL

Op Wed, 25 Oct 2023 21:37:33 +0200 schreef Bert(AWRvB):

> Nu blijkt dat een combinatie van vaatwaszeep en azijn en zout beter
> werkt dan Round Up.

Het unieke aan Roud Up is dat het onkruid vernietigt tot in de wortel
en de grond ongemoeid laat. Jij vernietigt de grond!

Bert(AWRvB)

Op 26-10-2023 om 06:37 schreef PauL:
Dit antwoord kan er al staan maar ik zie het niet!
Dan maar dubbel.

Round Up doodt al het leven in de grond. Planten zijn verbonden met oa
paddenstoelen en zwammen die onderling stoffen uitwisselen waar ze beide
voordeel van hebben. Omdat Round Up het bodemleven doodt moeten de
boeren kunstmest kopen (zwendel).

Vaatwasmiddel en azijn worden door de natuur afgebroken.

Baron von Solemacher

Op 25-10-2023 om 21:47 schreef Baron von Solemacher:
> Op 25-10-2023 om 21:37 schreef Bert(AWRvB):
> <Q>
>
> <https://www.youtube.com/watch?v=NbPMt76PRVc>
>
> Baron

<Q>

Schoonmaakazijn, spiritus, groene zeep, ossegal, soda de ouderwetse
producten schoonmaak, Bertus.

Baron
--

*Baron*

KPGH

Zo ligt het vermoedelijk niet.

Op de achtergrond spelen naar ik aanneem nog steeds de belangen achter
gepatenteerde genetic engineered crops.

Herbicide tolerant crops are designed to tolerate specific
broad-spectrum herbicides, which kill the surrounding weeds, but leave
the cultivated crop intact. Currently, the only varieties Cultivated in
the U.S. are engineered to be tolerant to glyphosate.

https://www.beyondpesticides.org/resources/genetic-engineering/herbicide-tolerance

Over 'terminator genes' waarover het naar ik me herinner zo'n 10-20 jaar
geleden nog gereld ging, en die ertoe diende maximale winsten door
blijvende afhankelijkheid veilig te stellen, heeft die voor globale
hegemonisten dansende Europese commissie het helemaal niet meer? ;-)

https://geneticliteracyproject.org/2021/12/15/gmo-patent-controversy-terminator-genes-seed-piracy-forcing-farmers-buy-seeds/

PauL

Op Thu, 26 Oct 2023 10:55:53 -0000 (UTC) schreef KPGH:

> Zo ligt het vermoedelijk niet.
>
> Op de achtergrond spelen naar ik aanneem nog steeds de belangen achter
> gepatenteerde genetic engineered crops.

In de praktijk is er geen deftig alternatief:

Professor Gewasbescherming Pieter Spanoghe via Radio 1 Select:

https://radio1.be/luister/select/de-wereld-vandaag/de-europese-commissie-wil-de-omstreden-onkruidverdelger-glyfosaat-tien-jaar-langer-toestaan-goed-idee

3 of 5 keren spuiten met iets anders is dan niet schadelijk zeker...
En die groene idealisten willen maar niet komen schoffelen...

> [...]
> blijvende afhankelijkheid veilig te stellen, heeft die voor globale
> hegemonisten dansende Europese commissie het helemaal niet meer? ;-)

De EU lidstaten zijn er nog altijd niet uit:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/10/13/glyfosaat/

PauL

Op Thu, 26 Oct 2023 09:39:07 +0200 schreef Bert(AWRvB):

> [...]
> paddenstoelen en zwammen die onderling stoffen uitwisselen waar ze beide
> voordeel van hebben. Omdat Round Up het bodemleven doodt moeten de

Dat de boeren het nog mogen gebruiken heeft een reden hoor.

Pelargonzuur, dat voor particulieren nu gebruikt wordt in Roundup is een
natuurlijk middel maar het verzuurt de bodem en daarom vermeldt de
erkenningsakte van verschillende producten voor de particulier op basis van
pelargonzuur dat je minimaal tien meter afstand moet houden van
oppervlaktewaters. Dat betekent tien meter afstand van een afvoerputje van
je terras, van een afvoergoot aan je oprit, van het rioolputje of van een
beek. In de praktijk is dat weinig realistisch.”

> Vaatwasmiddel en azijn worden door de natuur afgebroken.

--->
Deze producten zijn zeer schadelijk voor het milieu en kunnen de bodem en
het grondwater verontreinigen. Zout kan de grond onvruchtbaar maken en de
toekomstige groei van planten verhinderen. Azijn verzuurt de grond en kan
de groei van sommige planten aantasten. Bleekwater is zeer giftig voor
planten en kan onomkeerbare schade toebrengen aan het ecosysteem.
<---

https://immo.vlan.be/nl/advies/praktische-tips/52599/zout-azijn-en-bleekwater-zijn-verboden-om-onkruid-te-verdelgen-waarom-en-wat-zijn-de-alternatieven

Het milieuvriendelijkste is schoffelen.
Ik hoor het mijn moeder (levenslang boerin) het nog altijd al grijnzend
zeggen: De groene gaan komen schoffelen....NOT