Informatie FKK Tannen Hotel in Westerwald

Michel T.

Wij denken erover een paar dagen naar FKK Tannen Hotel in Westerwald
(gemeente Puderbach) Duitsland te gaan. Lekker naturistisch uitrusten en
wandelen. Althans dat zou volgens de advertentie daar uitstekend kunnen. Wie
kan en wil ons iets vertellen over dit Hotel?

Ben benieuwd.

Groeten,

Michel T. en Annemiek

Cees van der Werf

"Michel T." <alb...@hotmail.com> schreef in bericht
Hallo Michel T. en Annemiek

Wij zijn daar een jaar geleden een week-end geweest (in januari).
Het hotel is eenvoudig maar schoon.
Wij waren dat week-end de enige gasten (een beetje saai)
Er komen wel plaatselijke bewoners van buiten het hotel voor de sauna.
Het binnenzwembad stelt niet zoveel voor, de waterspiegel is 50 cm lager dan
de rand, dat doet niet gezellig aan (afm. 4x6 m.)
Als je naar buiten kunt wordt het een stuk interessanter. Er is een grote
ligweide en een rond zwembad van ong. 8m
Naturistisch wandelen zit er niet in, je kunt er heerlijk wandelen maar
gewoon op de openbare wegen en paden.
Wij zijn van plan om het Parkhotel-parksauna in Solms te proberen in mei.
Dat lijkt wat groter, luxer (en duurder)

Cees

Dussie

"Michel T." <alb...@hotmail.com> schreef in bericht
Ook wij zijn er na vele jaren Zweifall(Hotel Zum walde) er een keertje
geweest.
We kunnen de opmerkingen van Cees van der Werf onderschrijven.
Je boft alleen als het stralend zonnig weer is, dan kun je lekker naar
buiten.
Binnen is het vrij somber en een beetje vergane glorie.
Ook met weinig gasten, tamelijk leeg en dus ongezellig.
Voor ons geen tweede keer meer.

kamp

Voor wat betreft Hotel Zum Walde kan ik mee praten.
Hoe durft dit hotel te adverteren onder naturisten!
In de sauna mag je alleen NA 20.00 uur bloot.
Bij het zwembad, nauw ja, zwembadje moet je zwemkleding dragen; wat te
denken van een bankstel bij het
zwembad met stoffen kussens, lekker fris als deze nat worden, al leg je
eerst je handdoek er op.
Ik heb zelfs bij naturisten reisbureaus dit hotel vermeld gezien; gaan ze
nooit kijken?
Je kan nog beter naar Thermea 2000 gaan dan weet je bij het sauna gedeelte
is het bloot en kan je
goed vertoeven. En in het hotel textiel.

"Dussie" <k.dusseld...@hccnet.nl> schreef in bericht

Dussie

"kamp" <geer...@hotmail.com> schreef in bericht

> [...]
gedeelte
> is het bloot en kan je
> goed vertoeven. En in het hotel textiel.

Daar heb ik al meer dan tien jaar andere ervaringen hoor..
Overdag kun je in Zum Walde beneden gewoon lekker bloot naar de sauna en
zwemmen.
Mogelijk zijn er overdag een paar uur dat er ook met badpak mag worden
gezwommen,
maar alle gasten weten dat het na bepaalde tijd "FKK-plicht" is.
Ook wordt er op gelet dat de gasten dan niet "opgesloten" zitten in hun
badjas.
Enne... na het zwemmen even afdrogen en met een handdoek in een lekkere
stoel zitten
is toch niet verkeerd.....

kamp

Wij zijn er in voorjaar 2000 geweest.
Bij binnenkomst bij de receptie werd ons gelijk vertelt dat na 20.00 uur
bloot in de sauna en zwembad konnen zijn.
Toen wij om plm. 17.00 uur in de ruimtes waren zagen wij mensen uitsluitend
in zwemkleding, ook in de ver gelegen rust
ruimte.
In het hotel gedeelte hebben wij ook geen kontakt kunnen krijgen met gelijk
gestemde.
Namelijk gasten welke cursussen hielden en oudere tijdens het ontbijt.
Zijn we op een verkeerd tijdstip geweest?
Geert.

"Dussie" <k.dusseld...@hccnet.nl> schreef in bericht

Michel T.

Cees van der Werf <cvd...@hetnet.nl> schreef in berichtnieuws
a5fagn$h6m$1...@nl-news.euro.net...

Beste Cees,

Bedankt voor je informatie. Wellicht dat het hotel toch wel aardig is voor
een paar daagjes onthaasten in mei. Lekker in de sauna en in de omgeving.
Als het weer tenminste meewerkt.

Groeten,

Michel

Michel T.

Dussie <k.dusseld...@hccnet.nl> schreef in berichtnieuws
a5grd4$sl5$1...@news.hccnet.nl...

Bedankt voor de reactie. Wellicht toch zelf ook maar even gaan kijken daar
op de bakermat van de FKK. een weereens wat anders dan France.

smoot...@planet.nl

Hallo Michel en Annemiek,

Jullie kunnen wat betreft Tannen Hotel je licht eens opsteken bij de
Nederlandse Smoothy Club, deze club maakt regelmatig gebruik van dit hotel.

Een mailtje naar deze club, en je krijgt beslist antwoord, bezoek de website
www.wnn.nu eens hier vindt je gelijk het e-mail adres.

"Michel T." <alb...@hotmail.com> schreef in bericht

Michel T.

<smoot...@planet.nl> schreef in berichtnieuws