Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Bloot in Preston Palace

1,016 views
Skip to first unread message

para...@home.nl

unread,
Sep 24, 2000, 3:00:00 AM9/24/00
to
Dag makkers,

Kennen jullie Preston Palace in Almelo? Het is een voormalig ziekenhuis dat werd
opgekocht door een handige oud-ijzerhandelaar met de naam Hennie van der Most.
Misschien heb je die naam wel eens eerder gehoord ;-). Hij heeft het gebouw
omgebouwd tot een hotel met een boel faciliteiten, inclusief 'subtropisch
Polynesisch zwemparadijs', je zou het haast een overdekt pretpark kunnen noemen.
Je betaalt per uur dat je binnen bent en kunt dan onbeperkt van alle dingen
genieten. Ook het eten en drinken is gratis.

Wij hebben er gisteren een bezoekje gebracht en natuurlijk moesten we ook naar
het zwemparadijs. Bij het zwembad zagen we wegwijzers hangen naar de
'naaktrecreatie'. We waren daardoor aangenaam verrast, want in het
reclamemateriaal van Hennie (www.most.nl) wordt van alles verteld over een
'spannende en ontspannende jungle' en een 'weergaloze sterrenhemel' met 'apen-
en vogelgeluiden, een "echte" gorilla en panter, palmbomen, een reuze octopus,
een kletterende waterval en zelfs een overdonderende vulkaanuitbarsting', maar
niets over de mogelijkheid tot naturisme.

Goed, het werd meteen een teleurstelling, want toen we de wegwijzers volgden,
kwamen we bij een deur die met een combinatieslot was afgesloten.

We gingen dus maar naar het textielbad. Ik zag iemand van het personeel en vroeg
hoe dat zat met die afgesloten deur. Ze vertelde dat dat slot daar zat om
hinderlijke jongelui buiten te houden, en ze leek tamelijk verbaasd toen ze
hoorde dat wij de combinatie van het slot niet kenden. Nou, die combinatie was
E1972, goed onthouden, kan altijd van pas komen.

In het naturistengedeelte waren niet veel mensen, en dat waren bovendien
allemaal stamgasten. Het verbaasde ons niet echt.

Hennie geeft te weinig informatie. Hij verzwijgt in zijn propaganda dat hij een
apart zwembad^H^H^Hparadijs heeft voor naturisten, en zijn combinatieslot houdt
niet alleen hinderlijke jongelui, maar ook goedwillende naturisten buiten.

--
Paradise at Home
http://members.home.nl/paradise

Theo Seesing

unread,
Sep 24, 2000, 3:00:00 AM9/24/00
to
Ben er wel geweest, maar heb dat niet ontdekt.Vind het een goede tip en zal
er zeker eens een kijkje gaan nemen.
Groetjes Theo

<para...@home.nl> schreef in bericht
news:2hhrss42f9bhfiepn...@4ax.com...

willem

unread,
Sep 24, 2000, 3:00:00 AM9/24/00
to

para...@home.nl wrote:

> Dag makkers,
>
> Kennen jullie Preston Palace in Almelo? Het is een voormalig ziekenhuis dat werd
> opgekocht door een handige oud-ijzerhandelaar met de naam Hennie van der Most.
> Misschien heb je die naam wel eens eerder gehoord ;-). Hij heeft het gebouw
> omgebouwd tot een hotel met een boel faciliteiten, inclusief 'subtropisch
> Polynesisch zwemparadijs', je zou het haast een overdekt pretpark kunnen noemen.
> Je betaalt per uur dat je binnen bent en kunt dan onbeperkt van alle dingen
> genieten. Ook het eten en drinken is gratis.

Ideetje voor de volgende meeting?

>
>
> . Nou, die combinatie was
> E1972, goed onthouden, kan altijd van pas komen.
>

Groetjes,willem.

Willem-Jan Markerink

unread,
Sep 24, 2000, 3:00:00 AM9/24/00
to
In article <2hhrss42f9bhfiepn...@4ax.com>,

para...@home.nl wrote:
>
>Hennie geeft te weinig informatie. Hij verzwijgt in zijn propaganda dat
hij een
>apart zwembad^H^H^Hparadijs heeft voor naturisten, en zijn combinatieslot
houdt
>niet alleen hinderlijke jongelui, maar ook goedwillende naturisten buiten.
>

Als ik me niet vergis, en een docu over Hennie goed herinner, dan is'ie
ooit begonnen met een sauna in de buurt van Almelo/Oldenzaal/Vriezenveen,
dat met name in de (toendertijd) nogal behoudende regio van heinde
en verre klandizie trok om een nogal merkwaardige eigenschap:
kleding in de sauna verplicht

Wat dat betreft is dit zelfs uit commercieel oogpunt vloeken in de
kerk....:))

Btw, hoe verhield de naturistische accommodatie zich tot de rest?
Cq: is het de toegangsprijs voor het geheel wel waard?


--
Bye,

Willem-Jan Markerink

The desire to understand
is sometimes far less intelligent than
the inability to understand

<w.j.ma...@a1.nl>
[note: 'a-one' & 'en-el'!]

Eilko

unread,
Sep 25, 2000, 3:00:00 AM9/25/00
to
Willem-Jan Markerink wrote:
>
> In article <2hhrss42f9bhfiepn...@4ax.com>,
> para...@home.nl wrote:
> >
> >Hennie geeft te weinig informatie. Hij verzwijgt in zijn propaganda dat
> hij een
> >apart zwembad^H^H^Hparadijs heeft voor naturisten, en zijn combinatieslot
> houdt
> >niet alleen hinderlijke jongelui, maar ook goedwillende naturisten buiten.
> >
>
> Als ik me niet vergis, en een docu over Hennie goed herinner, dan is'ie
> ooit begonnen met een sauna in de buurt van Almelo/Oldenzaal/Vriezenveen,
> dat met name in de (toendertijd) nogal behoudende regio van heinde
> en verre klandizie trok om een nogal merkwaardige eigenschap:
> kleding in de sauna verplicht
>
> Wat dat betreft is dit zelfs uit commercieel oogpunt vloeken in de
> kerk....:))
>

hmm. Toch geloof ik dat zo'n sauna nuttig kan zijn. Er zijn kennelijk
veel mensen die wel naar de sauna willen, maar bang zijn voor het naakt
zijn. Ik kan me voorstellen dat dat voor veel mensen een hele hoge
drempel is. Als je die naar zo'n kleding-sauna laat gaan, dan komen ze
er daar misschien achter dat een sauna heerlijk is, maar dat die kleren
in de weg zitten.

Maar mij zal je nooit in zo'n sauna zien..

Eilko.

para...@home.nl

unread,
Sep 25, 2000, 3:00:00 AM9/25/00
to
On Sun, 24 Sep 00 23:22:41 GMT, w.j.ma...@a1.nl (Willem-Jan Markerink) wrote
in nl.naturisme:

>Btw, hoe verhield de naturistische accommodatie zich tot de rest?

Natuurlijk is het natuurbad wat kleiner dan het textielbad. De bijbehorende
sauna is echter gigantisch, groot genoeg voor minstens dertig man. Ik weet niet
of er een sauna is bij het textielgedeelte.

>Cq: is het de toegangsprijs voor het geheel wel waard?

Eerste uur 30
Tweede uur 20
Derde uur 10 (geloof ik)
Volgende uren 5

Vier uur (vanaf 16 uur, niet op za) 55

Kids 3 tm 10 jaar half geld

Groepenkorting niet bekend.

para...@home.nl

unread,
Sep 25, 2000, 3:00:00 AM9/25/00
to
On Mon, 25 Sep 2000 09:24:47 +0200, Eilko <nij...@xs4all.nl> wrote in
nl.naturisme:

>Toch geloof ik dat zo'n sauna nuttig kan zijn. Er zijn kennelijk
>veel mensen die wel naar de sauna willen, maar bang zijn voor het naakt
>zijn.

En van die mensen zijn er verschillende soorten. Sommige willen niet zelf bloot
zijn, andere willen geen bloot zien. Kinderen hebben van het laatste geen last.
En dan zijn er nog mensen die niet van gemengd bloot houden.

>Maar mij zal je nooit in zo'n sauna zien..

In Nederland heb ik nog nooit een sauna aangetroffen waar je je broek aan moest
houden.
In Finland (waar ik met de sauna kennismaakte) hing zelfs een bordje op de deur
met in drie talen het verzoek (lees bevel) om je kleren uit te trekken. Er was
een landgenoot die zich daar niet aan hield.
In Ierland heb ik een sauna gezien waar je je broek juist aan moest houden. Ik
ben niet naar binnen gegaan.
In Israel stonden er geen instructies op de deur van de sauna. Maar ik merkte
gauw genoeg dat bloot niet op prijs werd gesteld.

para...@home.nl

unread,
Sep 26, 2000, 3:00:00 AM9/26/00
to
On 25 Sep 2000 16:25:16 GMT, Joop Letteboer <jo...@casema.net> wrote in
nl.naturisme:

>Het Sportfondsenbad in Amersfoort is daar een goed voorbeeld van. Het
>staat zelfs middels een bordje (weer zo'n eng bordje) op de saunadeur:
>zwemkleding verplicht.

Aan welke kant van de deur hangt dat bordje?

Eilko

unread,
Sep 26, 2000, 3:00:00 AM9/26/00
to
para...@home.nl wrote:
>
> On 25 Sep 2000 16:25:16 GMT, Joop Letteboer <jo...@casema.net> wrote in
> nl.naturisme:
>
> >Het Sportfondsenbad in Amersfoort is daar een goed voorbeeld van. Het
> >staat zelfs middels een bordje (weer zo'n eng bordje) op de saunadeur:
> >zwemkleding verplicht.
>
> Aan welke kant van de deur hangt dat bordje?


je bedoelt dat de textielplicht aan die kant van de deur geldt, waar
het bordje ook hangt? Klinkt logisch, zo werken de verboden te roken
bordjes in de trein ook..

:-))

Eilko.

para...@home.nl

unread,
Sep 26, 2000, 3:00:00 AM9/26/00
to
On 26 Sep 2000 15:02:02 GMT, Joop Letteboer <jo...@casema.net> wrote in
nl.naturisme:

>>Aan welke kant van de deur hangt dat bordje?

>Buitenkant. Volgens mij stond er op dat bordje: In de sauna
>zwemkleding verplicht. Dan is ook duidelijk welke ruimte hier bedoeld
>wordt.

Ja, in dat geval is het duidelijk. Stond er alleen 'zwemkleding verplicht' dan
zou je kunnen uitleggen dat dat voorschrift alleen buiten de sauna geldt (en dat
is tamelijk normaal.

>Zou dat overigens betekenen dat buiten de sauna 'bloot' wél
>toegestaan is?...;-)

Heel vaak ontbreken bordjes dat zwemkleding verplicht is, omdat met dat
vanzelfsprekend vindt. Soms is dat verwarrend.

Zo herinner ik me een bordje bij een textielzwembad: "Alleen met badschoenen te
betreden". Je zou daaruit kunnen concluderen dat alle kleding verboden is,
behalve badschoenen. Je zou ook kunnen concluderen dat blote voeten en
straatschoenen verboden zijn. De waarheid was: als je schoenen draagt, dan
moeten het badschoenen zijn.

En bij de recreatieruimte van een sauna stond: Uitsluitend toegang in
badkleding. Dat kon je letterlijk nemen: bloot is verboden en straatkleding ook.
Maar dat was niet waarschijnlijk. In de sauna zelf was bloot normaal. Misschien
bedoelde men dat straatkleding verboden was (bloot en badkleding toegestaan)
misschien ook dat bloot verboden was (en dan lag badkleding meer voor de hand
dan straatkleding).

Simon Lebi

unread,
Sep 26, 2000, 3:00:00 AM9/26/00
to

<para...@home.nl> wrote in message
news:2hhrss42f9bhfiepn...@4ax.com...

> Dag makkers,
>
> Kennen jullie Preston Palace in Almelo? Het is een voormalig ziekenhuis
dat werd
> opgekocht door een handige oud-ijzerhandelaar met de naam Hennie van der
Most.
> Misschien heb je die naam wel eens eerder gehoord ;-).

** KNIP **

> Hennie geeft te weinig informatie. Hij verzwijgt in zijn propaganda dat
hij een
> apart zwembad^H^H^Hparadijs heeft voor naturisten, en zijn combinatieslot
houdt
> niet alleen hinderlijke jongelui, maar ook goedwillende naturisten buiten.

> Paradise at Home

Ah, eindelijk weer eens iets over dat prachtige Tukkerland ;-)

Ik ben een paar keer bij "Hennie" geweest. Nog niet in de oude kerncentrale
van Kalkar die ook van hem is, maar wie weet.

Het textielgedeelte van Preston Palace is erg de moeite waard als
zwemparadijs. De hele
middag/avond lekker fruit eten, wat drinken en volop mogelijkheden voor
zwemmen, stoombad en sauna. Meestal wel erg druk en vooral later op de avond
komen er bedronken jongeren, al doet het personeel zijn/haar best om deze te
weren.

Het naturistische gedeelte is in dezelfde zaal, slechts gescheiden door een
metershoge wand. Je geniet dus van dezelfde sterrenhemel en dezelfde muziek.
De saunacabine en stoombad zijn wel wat klein, maar vind ik goed. Het
zwembad is natuurlijk heerlijk om in te zwemmen. Ik ben een paar keer in het
naturistische gedeelte geweest en daar was bijna niemand (een keer was er
echt niemand, een keer drie anderen gezien en een keer ongeveer 12
personen). Vwb die toegangscode; heb ik gewoon gevraagd bij de balie.

Mocht je niet perse een heel uitgebreide sauna zoeken maar vind je het wel
prettig om maar met enkelen te zijn, dan lijkt Preston Palace mij een goede
keus. De prijs vind ik ook behoorlijk normaal, iets van 12,50 per uur of
30,= per 2 uur, inclusief fruit en -drankjes.

Trouwens, waarschijnlijk is deze ruimte goed te gebruiken voor een meeting,
weinig anderen gegarandeerd.

Groetjes,
Simon


para...@home.nl

unread,
Sep 26, 2000, 3:00:00 AM9/26/00
to
On Tue, 26 Sep 2000 21:38:20 +0200, "Simon Lebi" <simo...@hotmail.com> wrote
in nl.naturisme:

>Het naturistische gedeelte is in dezelfde zaal, slechts gescheiden door een
>metershoge wand. Je geniet dus van dezelfde sterrenhemel en dezelfde muziek.
>De saunacabine en stoombad zijn wel wat klein, maar vind ik goed.

Wāāāt? Ik heb nog nooit zo'n gigantische sauna gezien.

>Het
>zwembad is natuurlijk heerlijk om in te zwemmen. Ik ben een paar keer in het
>naturistische gedeelte geweest en daar was bijna niemand (een keer was er
>echt niemand, een keer drie anderen gezien en een keer ongeveer 12
>personen).

Dat komt ongetwijfeld door de toegangscode.

>Vwb die toegangscode; heb ik gewoon gevraagd bij de balie.

Inderdaad, maar menigeen zal zich door de gesloten deur laten afschrikken en
niet verder informeren.

Willem-Jan Markerink

unread,
Sep 26, 2000, 3:00:00 AM9/26/00
to
In article <au22tsk1lm0jh3db5...@4ax.com>,

para...@home.nl wrote:
>On Tue, 26 Sep 2000 21:38:20 +0200, "Simon Lebi" <simo...@hotmail.com>
wrote
>in nl.naturisme:
>
>>Het naturistische gedeelte is in dezelfde zaal, slechts gescheiden door
een
>>metershoge wand. Je geniet dus van dezelfde sterrenhemel en dezelfde
muziek.
>>De saunacabine en stoombad zijn wel wat klein, maar vind ik goed.
>
>Wāāāt? Ik heb nog nooit zo'n gigantische sauna gezien.

:))
Hennie zal wel gedacht hebben, als het dan toch bloot moet dan liefst zo
ver mogelijk van elkaar af....;-))

>>Vwb die toegangscode; heb ik gewoon gevraagd bij de balie.
>
>Inderdaad, maar menigeen zal zich door de gesloten deur laten afschrikken
en
>niet verder informeren.

Anderen worden nieuwsgierig....;-))
Tis trouwens wel een zeldzaam leip concept....kent iemand vergelijkbare
barrieres met cijfersloten op deze planeet?
Misschien een artikeltje in de naturistische media waard?....;-))

Simon Noot

unread,
Sep 27, 2000, 3:00:00 AM9/27/00
to
"Simon Lebi" <simo...@hotmail.com> wrote in message
news:8qqvs4$153m$1...@buty.wanadoo.nl...
> Het naturistische gedeelte is in dezelfde zaal, slechts gescheiden door
een
> metershoge wand. Je geniet dus van dezelfde sterrenhemel en dezelfde
muziek.
> De saunacabine en stoombad zijn wel wat klein, maar vind ik goed. Het

> zwembad is natuurlijk heerlijk om in te zwemmen. Ik ben een paar keer in
het
> naturistische gedeelte geweest en daar was bijna niemand (een keer was er
> echt niemand, een keer drie anderen gezien en een keer ongeveer 12
> personen). Vwb die toegangscode; heb ik gewoon gevraagd bij de balie.
>
> Mocht je niet perse een heel uitgebreide sauna zoeken maar vind je het wel
> prettig om maar met enkelen te zijn, dan lijkt Preston Palace mij een
goede
> keus. De prijs vind ik ook behoorlijk normaal, iets van 12,50 per uur of
> 30,= per 2 uur, inclusief fruit en -drankjes.
>
> Trouwens, waarschijnlijk is deze ruimte goed te gebruiken voor een
meeting,
> weinig anderen gegarandeerd.
>
> Groetjes,
> Simon
Lees ik het nou goed? Naamgenoot?

De prijs vind ik ook behoorlijk normaal, iets van 12,50 per uur of 30,= per
2 uur,

2 x É 12,50 = denk ik É 25 en geen É 30,00.
Of vergis ik mij ergens in!
--
Nude regards

Elly & Simon
Stay healthy, happy and nifoc

Karina

unread,
Sep 27, 2000, 3:00:00 AM9/27/00
to

Willem-Jan Markerink schreef:
>

> Tis trouwens wel een zeldzaam leip concept....kent iemand vergelijkbare
> barrieres met cijfersloten op deze planeet?
> Misschien een artikeltje in de naturistische media waard?....;-))
>

Yep, komt ook voor bij de toegangspoort van sommige
verenigingsterreinen.

Groetjes,willem.

Eilko

unread,
Sep 27, 2000, 3:00:00 AM9/27/00
to

Het verenigingsterrein van de vereniging waar ik lid van ben is met een
stalen deur afgesloten, en alle leden hebben een sleutel. Gasten mogen
uitsluitend onder toezicht van een lid in het clubgebouw zijn. Om buiten
op het grasveld te lopen hebben zelfs de leden een speciaal pasje nodig.
En wil je op die grote lap asfalt zijn, dan moet je via de radio toe-
stemming vragen aan de verkeerstoren...

Eilko.

Anje of Jan

unread,
Sep 27, 2000, 3:00:00 AM9/27/00
to
Karina <sin...@dolfijn.nl> schreef in berichtnieuws
39D23C02...@dolfijn.nl...

> Yep, komt ook voor bij de toegangspoort van sommige
> verenigingsterreinen.

Absoluut! Voor wat betreft Nederland weet ik het niet, in Frankrijk wel
meegemaakt.

Groetjes,
Anje
--
Leven is meervoud van lef. (Loesje)


Willem-Jan Markerink

unread,
Sep 27, 2000, 3:00:00 AM9/27/00
to
In article <39D23C02...@dolfijn.nl>,

Karina <sin...@dolfijn.nl> wrote:
>
>
>Willem-Jan Markerink schreef:
>>
>
>> Tis trouwens wel een zeldzaam leip concept....kent iemand vergelijkbare
>> barrieres met cijfersloten op deze planeet?
>> Misschien een artikeltje in de naturistische media waard?....;-))
>>
>
>Yep, komt ook voor bij de toegangspoort van sommige
>verenigingsterreinen.

Hmm....maar da's meer tussen de echte buitenwereld en naturisme, minder een
zedelijke indoor maatregel....op een poort tussen een gemengde
textiel-/naturisme-camping zou het vergelijkbaar zijn.

Willem-Jan Markerink

unread,
Sep 27, 2000, 3:00:00 AM9/27/00
to
In article <39D24A8D...@xs4all.nl>, Eilko <nij...@xs4all.nl> wrote:

>Karina wrote:
>>
>> Willem-Jan Markerink schreef:
>> >
>>
>> > Tis trouwens wel een zeldzaam leip concept....kent iemand
vergelijkbare
>> > barrieres met cijfersloten op deze planeet?
>> > Misschien een artikeltje in de naturistische media waard?....;-))
>> >
>>
>> Yep, komt ook voor bij de toegangspoort van sommige
>> verenigingsterreinen.
>
>Het verenigingsterrein van de vereniging waar ik lid van ben is met een
>stalen deur afgesloten, en alle leden hebben een sleutel. Gasten mogen
>uitsluitend onder toezicht van een lid in het clubgebouw zijn. Om buiten
>op het grasveld te lopen hebben zelfs de leden een speciaal pasje nodig.
>En wil je op die grote lap asfalt zijn, dan moet je via de radio toe-
>stemming vragen aan de verkeerstoren...

:))))

Simon Noot

unread,
Sep 27, 2000, 3:00:00 AM9/27/00
to
"Eilko" <nij...@xs4all.nl> wrote in message
news:39D24A8D...@xs4all.nl...

> Karina wrote:
> >
> > Willem-Jan Markerink schreef:
> > >
> >
> > > Tis trouwens wel een zeldzaam leip concept....kent iemand
vergelijkbare
> > > barrieres met cijfersloten op deze planeet?
> > > Misschien een artikeltje in de naturistische media waard?....;-))
> > >
> >
> > Yep, komt ook voor bij de toegangspoort van sommige
> > verenigingsterreinen.
>
> Het verenigingsterrein van de vereniging waar ik lid van ben is met een
> stalen deur afgesloten, en alle leden hebben een sleutel. Gasten mogen
> uitsluitend onder toezicht van een lid in het clubgebouw zijn. Om buiten
> op het grasveld te lopen hebben zelfs de leden een speciaal pasje nodig.
> En wil je op die grote lap asfalt zijn, dan moet je via de radio toe-
> stemming vragen aan de verkeerstoren...
>
> Eilko.

Euh???????????

Haal jij nou het vliegen en het naturisme al door elkaar??

> En wil je op die grote lap asfalt zijn, dan moet je via de radio toe-
> stemming vragen aan de verkeerstoren...

Klapje van de wieken zeker???

LOL

Anje of Jan

unread,
Sep 27, 2000, 3:00:00 AM9/27/00
to

Willem-Jan Markerink <w.j.ma...@a1.nl> schreef in berichtnieuws
8qtm2j$gh06q$1...@ID-34205.news.cis.dfn.de...


> Hmm....maar da's meer tussen de echte buitenwereld en naturisme,

De *echte* buitenwereld??
(Produkt X wast *echt* goed schoon! Luier Y houdt uw baby *echt*
droog!...blablabla reclames..) ;-)

para...@home.nl

unread,
Sep 27, 2000, 3:00:00 AM9/27/00
to
On Tue, 26 Sep 2000 21:38:20 +0200, "Simon Lebi" <simo...@hotmail.com> wrote
in nl.naturisme:

>Het naturistische gedeelte is in dezelfde zaal, slechts gescheiden door een
>metershoge wand. Je geniet dus van dezelfde sterrenhemel en dezelfde muziek.
>De saunacabine en stoombad zijn wel wat klein, maar vind ik goed.

Wāāāt? Ik heb nog nooit zo'n gigantische sauna gezien.

>Het


>zwembad is natuurlijk heerlijk om in te zwemmen. Ik ben een paar keer in het
>naturistische gedeelte geweest en daar was bijna niemand (een keer was er
>echt niemand, een keer drie anderen gezien en een keer ongeveer 12
>personen).

Dat komt ongetwijfeld door de toegangscode.

>Vwb die toegangscode; heb ik gewoon gevraagd bij de balie.

Inderdaad, maar menigeen zal zich door de gesloten deur laten afschrikken en
niet verder informeren.

--

para...@home.nl

unread,
Sep 27, 2000, 3:00:00 AM9/27/00
to
On Wed, 27 Sep 2000 20:27:14 +0200, Karina <sin...@dolfijn.nl> wrote in
nl.naturisme:

>> Tis trouwens wel een zeldzaam leip concept....kent iemand vergelijkbare
>> barrieres met cijfersloten op deze planeet?

>Yep, komt ook voor bij de toegangspoort van sommige
>verenigingsterreinen.

dat is een ander geval. Wie zich aanmeldt bij een naturistenterrein, krijgt de
cijfercode en/of een magneetkaartje. Maar wie aanklopt bij het zwemparadijs van
Hennie krijgt niets, want de juffrouw bij de balie weet niet dat je naar het
naturistengedeelte wilt, en jij weet niet dat je haar om de code kunt vragen.

Willem-Jan Markerink

unread,
Sep 27, 2000, 3:00:00 AM9/27/00
to
In article <i3s4ts89h8j1siaci...@4ax.com>,

Btw, is het trouwens wel duidelijk dat zich achter die deur een
naturisten-gedeelte bevindt, of is die voorkennis ook al vereist?

michel

unread,
Sep 27, 2000, 9:48:36 PM9/27/00
to

>In Ierland heb ik een sauna gezien waar je je broek juist aan moest houden.
Ik
>ben niet naar binnen gegaan.
>In Israel stonden er geen instructies op de deur van de sauna. Maar ik
merkte
>gauw genoeg dat bloot niet op prijs werd gesteld.


Dat zijn nu ook twee landen die nog heel wat af te leggen hebben op de
beschavingsladder, niet??
Beste groeten
Michel


Eeltje de Vries

unread,
Sep 28, 2000, 2:22:42 AM9/28/00
to

"Willem-Jan Markerink" <w.j.ma...@a1.nl> schreef in bericht news:8qtm2j$gh06q$1...@ID-34205.news.cis.dfn.de...

> In article <39D23C02...@dolfijn.nl>,
> Karina <sin...@dolfijn.nl> wrote:
> >
> >
> >Willem-Jan Markerink schreef:
> >>
> >
> >> Tis trouwens wel een zeldzaam leip concept....kent iemand vergelijkbare
> >> barrieres met cijfersloten op deze planeet?
> >> Misschien een artikeltje in de naturistische media waard?....;-))
> >>
> >
> >Yep, komt ook voor bij de toegangspoort van sommige
> >verenigingsterreinen.
>
> Hmm....maar da's meer tussen de echte buitenwereld en naturisme, minder een
> zedelijke indoor maatregel....op een poort tussen een gemengde
> textiel-/naturisme-camping zou het vergelijkbaar zijn.
>
>

Een gemengde camping is Camping Classe bij Ravenna in Italiė.
Je kunt daar zonder meer van het textielgedeelte naar het naturistische
deel wandelen. Het is zo aangelegd dat je geen vrij zicht hebt vanaf
het ene deel naar het andere, maar er is geen slot. Als je met auto
naar het naturistische deel wilt dan druk je op een knop waardoor
een poort open schuift (op dat moment kun je wel iets zien...). Na
het passeren van de poort (schuifdeur) gaat die uit zichzelf dicht.

Zie ook http://campingclasse.cjb.net

Wat betreft de toegang tot naturistenterreinen heb je maar weinig
terreinen die "vrij" toegankelijk zijn. Een voorbeeld is Club du Soleil
du Dole (f-12-01). Dat lijkt misschien mooi, maar het betekent wel
dat jongens op brommers zo maar het terrein op kunnen crossen
en met veel lawaai een rondje tussen alle kampeerders kunnen
maken. (Dit is wel eens voorgekomen.....).

Bij vrijwel alle naturistenterreinen heb je een poort/hek e.d. afgesloten
met een slot. Of met een sleutel, of een cijferslot. De code van de
cijfersloten wordt meestal vrij vaak veranderd.

Eeltje

P.S.: Soms lijkt het uit de reacties van sommigen wel alsof die
weinig of geen ervaringen hebben met naturistenterreinen. Of
vergis ik me?

para...@home.nl

unread,
Sep 28, 2000, 3:00:00 AM9/28/00
to
On 27 Sep 2000 18:35:34 GMT, Joop Letteboer <jo...@casema.net> wrote in
nl.naturisme:

>Dat zwemkleding verplicht is, vind ik niet normaal.

Zo'n reactie kon ik in deze nieuwsgroep verwachten. ;-(
Als je een willekeurige openbare zwemgelegenheid inloopt, mag je verwachten dat
het regel is dat je daar zwemkleding draagt. Misschien vind je dat niet normaal,
maar het is nu eenmaal wel de norm, of je het leuk vindt of niet.
Als je ergens een advertentie leest van een tropisch zwemparadijs met een
heleboel toeters en bellen, en er staat niets in die advertentie over het al of
niet dragen van zwemkleding, dan weet ik genoeg.

para...@home.nl

unread,
Sep 28, 2000, 3:00:00 AM9/28/00
to
On Wed, 27 Sep 00 22:44:17 GMT, w.j.ma...@a1.nl (Willem-Jan Markerink) wrote
in nl.naturisme:

>>Wie zich aanmeldt bij een naturistenterrein, krijgt de


>>cijfercode en/of een magneetkaartje. Maar wie aanklopt bij het
>>zwemparadijs van
>>Hennie krijgt niets, want de juffrouw bij de balie weet niet dat je naar
>>het naturistengedeelte wilt, en jij weet niet dat je haar om de code kunt
>>vragen.
>
>Btw, is het trouwens wel duidelijk dat zich achter die deur een
>naturisten-gedeelte bevindt, of is die voorkennis ook al vereist?

Nee, dat is niet duidelijk! Wij waren de juffrouw bij de balie al gepasseerd, en
toen werden wij aangenaam verrast door wegwijzertjes die naar het naturistendeel
wezen. We wisten niet dat dat er was. Het reclamemateriaal van Hennie zwijgt
erover.

Willem-Jan Markerink

unread,
Sep 28, 2000, 3:00:00 AM9/28/00
to
In article <2hs5tssooh10ipt5e...@4ax.com>,

Ik vind dat je 'tropisch' best strikt mag uitleggen....;-))

Willem-Jan Markerink

unread,
Sep 28, 2000, 3:00:00 AM9/28/00
to
In article <nrs5tsk9kt8qmah3c...@4ax.com>,

Aha, dus alleen binnen een verwijzing (meerdere zelfs?), om vervolgens bij
een mysterieus cijferslot aan te belanden, zonder enige toelichting. Fraai
concept, ik zie Hennie er voor aan om dit hoogstpersoonlijk zelf
bedacht te hebben....:))
Heeft wel wat van een spookhuis trouwens....:))

Ook leuk: voor elk cijfer een puzzeltje/kwis....hou je de gasten
bezig....:))

Btw, had je de code genoemd trouwens? Of wisselt'ie wekelijks?
(kzie ze er voor aan....8-))

para...@home.nl

unread,
Sep 28, 2000, 3:00:00 AM9/28/00
to
On Thu, 28 Sep 00 09:08:23 GMT, w.j.ma...@a1.nl (Willem-Jan Markerink) wrote
in nl.naturisme:

>Btw, had je de code genoemd trouwens?

Ja, die was E1972

>Of wisselt'ie wekelijks?

Geen idee, maar in dat geval weet je dus dat je bij de balie een nieuwe code
kunt halen.

Erik Baas

unread,
Sep 28, 2000, 3:00:00 AM9/28/00
to
Eeltje de Vries wrote:

> P.S.: Soms lijkt het uit de reacties van sommigen wel alsof die
> weinig of geen ervaringen hebben met naturistenterreinen. Of
> vergis ik me?

Mijn ervaringen met naturistenterreinen (m.n. in Nederland en Frankrijk)
zijn van meer dan 10 jaar geleden, daar heeft niemand wat aan. Eigenlijk
heb ik alleen over Schellinkhout en Bergen aan zee wat actueels te
vertellen, maar ja... ;-)

--
Erik.

Eilko

unread,
Sep 28, 2000, 3:00:00 AM9/28/00
to
Simon Noot wrote:
>
> "Eilko" <nij...@xs4all.nl> wrote in message
> news:39D24A8D...@xs4all.nl...
> > Karina wrote:
> > >
> > > Willem-Jan Markerink schreef:
> > > >
> > >
> > > > Tis trouwens wel een zeldzaam leip concept....kent iemand
> vergelijkbare
> > > > barrieres met cijfersloten op deze planeet?
> > > > Misschien een artikeltje in de naturistische media waard?....;-))
> > > >
> > >
> > > Yep, komt ook voor bij de toegangspoort van sommige
> > > verenigingsterreinen.
> >
> > Het verenigingsterrein van de vereniging waar ik lid van ben is met een
> > stalen deur afgesloten, en alle leden hebben een sleutel. Gasten mogen
> > uitsluitend onder toezicht van een lid in het clubgebouw zijn. Om buiten
> > op het grasveld te lopen hebben zelfs de leden een speciaal pasje nodig.
> > En wil je op die grote lap asfalt zijn, dan moet je via de radio toe-
> > stemming vragen aan de verkeerstoren...
> >
> > Eilko.
>
> Euh???????????
>
> Haal jij nou het vliegen en het naturisme al door elkaar??

Nee hoor, ik heb het niet over naturisme gehad :)



> > En wil je op die grote lap asfalt zijn, dan moet je via de radio toe-
> > stemming vragen aan de verkeerstoren...
>
> Klapje van de wieken zeker???


Weet je waarom bij een vliegtuig de dop op de benzinetank moet?
Anders wordt de benzine er tijdens het vliegen uitgezogen...

Eilko.

Inge & Pierre

unread,
Sep 28, 2000, 3:00:00 AM9/28/00
to
<para...@home.nl> schreef ...
> Willem-Jan Markerink wrote

>
> >Btw, had je de code genoemd trouwens?
> Ja, die was E1972
> >Of wisselt'ie wekelijks?

Hooguit eens per 28 jaar, lijkt me ;-)

Pierre


PS
En dan misschien nog alleen, omdat de cijfercode
ineens in een nieuwsgroep werd gepubliceerd.....

para...@home.nl

unread,
Sep 28, 2000, 3:00:00 AM9/28/00
to
On 28 Sep 2000 18:07:25 GMT, "Inge & Pierre" <ir...@hetnet.nl> wrote in
nl.naturisme:

>> >Btw, had je de code genoemd trouwens?
>> Ja, die was E1972
>> >Of wisselt'ie wekelijks?
>
>Hooguit eens per 28 jaar, lijkt me ;-)

Dat denk ik niet, want dat zwemparadijs is er nog niet zo lang. Hooguit een jaar
of vijf. Misschien is 1972 het jaar waarin Hennie met de business begon, of het
geboortejaar van de medewerker die de code mocht uitkiezen.

>En dan misschien nog alleen, omdat de cijfercode
>ineens in een nieuwsgroep werd gepubliceerd.....

Dat valt wel mee. De code is bestemd om hinderlijke snotjochies te weren, en die
lezen deze nieuwsgroep niet.


Helaas schrijven ze er wel eens in.

Willem-Jan Markerink

unread,
Sep 28, 2000, 3:00:00 AM9/28/00
to
In article <7b47tskaq90hv1389...@4ax.com>,

:))

Simon Lebi

unread,
Oct 1, 2000, 3:00:00 AM10/1/00
to

"Simon Noot" <sim...@lycos.com> wrote in message
news:39d2010d$0$26308@reader2...
> "Simon Lebi" <simo...@hotmail.com> wrote in message

**KNIP**

> De prijs vind ik ook behoorlijk normaal, iets van 12,50 per uur of 30,=
per
> 2 uur,
>

> 2 x f 12,50 = denk ik f 25 en geen f 30,00.


> Of vergis ik mij ergens in!

> --
> Nude regards
>
> Elly & Simon
> Stay healthy, happy and nifoc
>

Ik weet niet precies wat de toegangsprijs is, volgens mij moet je per twee
uur betalen maar het kan ook zijn dat je per uur moet betalen. De toegang
zal ergens tussen de 10 en 15 gulden per uur zijn.

Simon

0 new messages