Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Even een irritatie

83 views
Skip to first unread message

Jay

unread,
Mar 11, 2000, 3:00:00 AM3/11/00
to

Heb vandaag ruim 2 uur lang gedwongen moeten luisteren naar een
draaiorgel. (vandaar het humeur). Wisten jullie al dat zelfs "Hart van
mijn gevoel" van de Kast al in een draaiorgel-uitvoering bestaat?

Is er iemand die een hartstochtelijk pleidooi voor die dingen kan
houden? Ben wel eens benieuwd.

Gr,
Jay, geen vandalist uit principe, maar er zijn uitzonderingen.
cl : Radio 538/Now Dance Partynight
--
"Life is good for you, oh when you're 21..."
Ace of Base - C'est la vie (always 21)

Rob Hoveling

unread,
Mar 11, 2000, 3:00:00 AM3/11/00
to
On Sat, 11 Mar 2000 20:46:32 +0100, Jay
<four_ye...@GEENMAIL.hotmail.com> wrote:

>
>Heb vandaag ruim 2 uur lang gedwongen moeten luisteren naar een
>draaiorgel. (vandaar het humeur). Wisten jullie al dat zelfs "Hart van
>mijn gevoel" van de Kast al in een draaiorgel-uitvoering bestaat?
>
>Is er iemand die een hartstochtelijk pleidooi voor die dingen kan
>houden? Ben wel eens benieuwd.

Nee. Maar ik ben ook een tijdje "lid" geweest van Vrienden voor
Vrienden tegen het Draaiorgel. Wij wilden eens kijken of het mogelijk
was een een vereniging van Vrienden tegen het Draaiorgel op te
richten. Dat soort plannen krijg je als een uur achter zo'n draaiorgel
een pilsje staat te pakken op een verder overvol terras. Ik ben voor
cultureel erfgoed, maar dit is een traditie die wat mij betreft tot
bejaardentehuizen beperkt mag worden. Samen met James Last, maar dat
zul jij wel weer goed vinden dan ;-)

Gr.R., cultuurbarbaar

cp: Novastar - Novastar
--
And I said:
With my belly full,
I intend to get something done
(G. Downie)

Henk Dolleman

unread,
Mar 11, 2000, 3:00:00 AM3/11/00
to
On Sat, 11 Mar 2000 20:46:32 +0100, Jay
<four_ye...@GEENMAIL.hotmail.com> wrote:

>Jay, geen vandalist uit principe, maar er zijn uitzonderingen.

Vandalist? Wa's dat?

Ken wel vandaal.

h (heeft ook niks met draaiorgels)

cl: zoeken op radio... nee. da's ook niks. OK. Patti Smith - Easter
--

"You'll never hear vloerbedekking again" - Zappa.

EwOut

unread,
Mar 11, 2000, 3:00:00 AM3/11/00
to
On Sun, 12 Mar 2000 00:23:19 +0100, Mirella <mir...@freeler.nl>
wrote:

>On Sat, 11 Mar 2000 20:46:32 +0100, Jay
><four_ye...@GEENMAIL.hotmail.com> wrote:
>
>>

>>Is er iemand die een hartstochtelijk pleidooi voor die dingen kan
>>houden? Ben wel eens benieuwd.
>

>niet echt een pleidooi, maar ik hou van die dingen. Vooral nu bijna
>iedereen zijn haat daartegen hier uit. Vind ik echt zielig voor de
>draaiorgels ;). Ze zijn toch cultuurgoed, en dan ook nog eens van het
>smartlappensoort. Bovendien gaan ze qua muziek nog met hun tijd mee
>ook. Ik mocht altijd geld in dat bakje stoppen als ik er langs liep
>aan de hand van mijn moeder of mijn opa. Leve de draaiorgels.
>
Tja, ik vind dan wel dat ze met de hand gedraaid moeten worden. Het
gaat echter tegenwoordig allemaal vanzelf en dan haak ik dus af.

Ewout

cp. Doc's cd

Marly

unread,
Mar 12, 2000, 3:00:00 AM3/12/00
to

Jay <wrote in message >

> Heb vandaag ruim 2 uur lang gedwongen moeten luisteren naar een
> draaiorgel. (vandaar het humeur). Wisten jullie al dat zelfs "Hart van
> mijn gevoel" van de Kast al in een draaiorgel-uitvoering bestaat?

Ik vind de Kast al erg
en dat dan in combinatie met een draaiorgel.........
nightmare in Den Helder of zo???

> Is er iemand die een hartstochtelijk pleidooi voor die dingen kan
> houden? Ben wel eens benieuwd.

Wil je niet weten........

greetzzz Marly
Beck - Mixed Bizness

Mirella

unread,
Mar 12, 2000, 3:00:00 AM3/12/00
to
On Sat, 11 Mar 2000 20:46:32 +0100, Jay
<four_ye...@GEENMAIL.hotmail.com> wrote:

>
>Heb vandaag ruim 2 uur lang gedwongen moeten luisteren naar een
>draaiorgel. (vandaar het humeur). Wisten jullie al dat zelfs "Hart van
>mijn gevoel" van de Kast al in een draaiorgel-uitvoering bestaat?
>

>Is er iemand die een hartstochtelijk pleidooi voor die dingen kan
>houden? Ben wel eens benieuwd.

niet echt een pleidooi, maar ik hou van die dingen. Vooral nu bijna


iedereen zijn haat daartegen hier uit. Vind ik echt zielig voor de
draaiorgels ;). Ze zijn toch cultuurgoed, en dan ook nog eens van het
smartlappensoort. Bovendien gaan ze qua muziek nog met hun tijd mee
ook. Ik mocht altijd geld in dat bakje stoppen als ik er langs liep
aan de hand van mijn moeder of mijn opa. Leve de draaiorgels.

groetjes,
Mirella :)

Marly

unread,
Mar 12, 2000, 3:00:00 AM3/12/00
to

Mirella <> wrote in message ,
Jay

wrote:
>
> >
> >Heb vandaag ruim 2 uur lang gedwongen moeten luisteren naar een
> >draaiorgel. (vandaar het humeur). Wisten jullie al dat zelfs "Hart van
> >mijn gevoel" van de Kast al in een draaiorgel-uitvoering bestaat?
> >
> >Is er iemand die een hartstochtelijk pleidooi voor die dingen kan
> >houden? Ben wel eens benieuwd.
>
> niet echt een pleidooi, maar ik hou van die dingen. Vooral nu bijna
> iedereen zijn haat daartegen hier uit. Vind ik echt zielig voor de
> draaiorgels ;). Ze zijn toch cultuurgoed, en dan ook nog eens van het
> smartlappensoort. Bovendien gaan ze qua muziek nog met hun tijd mee
> ook. Ik mocht altijd geld in dat bakje stoppen als ik er langs liep
> aan de hand van mijn moeder of mijn opa. Leve de draaiorgels.

Ik geef ook altijd wat, al is het alleen al om het plezier wat ze aan
anderen brengen, maar ik loop wel snel door.
Ik 'haat' ze niet, maar het is niet lekker voor mijn oren :-)
en 2 uur aan een stuk
zou bijna medelijden krijgen met Jay,
let wel.................................... bijna

greetzzz Marly
tip voor Mirella : er is in Utreg een museum voor speeldozen en draaiorgels

Chris Laarman

unread,
Mar 12, 2000, 3:00:00 AM3/12/00
to
Nee, ik heb ook iets tegen draaiorgels, hetzelfde als tegen ghettoblasters
en wat ik zelf "drive-on disco's" noem (geluidsinstallaties met een
personenauto eromheen): dat ze mij dwingen te luisteren naar hun muziek, die
en ingeblikt is en meestal mijn smaak niet. Bovendien leef ik mee met
straatmuzikanten.

Gelukkig lijken de draaiorgels hier uit het straatbeeld te verdwijnen.
--
Chris Laarman
(Amsterdam, NL)

"Draaiorgel onder de tram: expierement."

Jay heeft geschreven in bericht <38CAA298...@GEENMAIL.hotmail.com>...

w8in

unread,
Mar 12, 2000, 3:00:00 AM3/12/00
to
Op Sun, 12 Mar 2000 00:23:19 +0100 slingerde Mirella
<mir...@freeler.nl> het volgende de nieuwsgroep in:


>
>niet echt een pleidooi, maar ik hou van die dingen. Vooral nu bijna
>iedereen zijn haat daartegen hier uit. Vind ik echt zielig voor de
>draaiorgels ;). Ze zijn toch cultuurgoed, en dan ook nog eens van het
>smartlappensoort. Bovendien gaan ze qua muziek nog met hun tijd mee
>ook. Ik mocht altijd geld in dat bakje stoppen als ik er langs liep
>aan de hand van mijn moeder of mijn opa. Leve de draaiorgels.
>


Op zich vind ik draaiorgels nog wel ok. Het hoort gewoon bij het
Nederlandse straatbeeld. En dat geschud met die centenbak hoort er ook
bij, maar het staat zo bedel-achtig.

Dat kreng wordt machinaal aangedreven en het enige waarvoor geld wordt
opgehaald is het onderhoud van het orgel. Nu heb ik niet om de
aanwezigheid van het draaiorgel gevraagd, dus heb ik liever dat er
niet gebedeld wordt ook. Veel straatmuzikanten hebben gewoon een
kleedje liggen waarop je desgewenst je geld kunt gooien, dan blijft
het wat vrijblijvender :)

Overigens...ga maar eens bij winkeliers vragen hoe zij dat
herrie-kreng voor hun toko vinden :)

Verder mag het draaiorgel van mij wel blijven (volgende maand emigreer
ik :P)


w8in

http://DutchUSA.cjb.net
----
If aliens are smart enough to travel through space, why do they
keep abducting the dumbest people on earth?

Rick Buur

unread,
Mar 12, 2000, 3:00:00 AM3/12/00
to

Henk Dolleman schreef:

> >Jay, geen vandalist uit principe, maar er zijn uitzonderingen.
>
> Vandalist? Wa's dat?

Een vandalist is iemand die de ideologie van het vandalisme aanhangt.
Kortom iemand die bushokjes vernielt op Paars te laten vallen.

Ik kan me een discussie herinneren over het foute gebruik van dit woord
naar aanleiding van het singeltje van Danny de Munk met de zinsnede
"Amsterdam laat je niet kisten door zo'n zootje vandalisten".

Mirella

unread,
Mar 12, 2000, 3:00:00 AM3/12/00
to
On Sun, 12 Mar 2000 11:14:31 +0100, Rick Buur
<rick...@speed.a2000.nl> wrote:

>
>
>Henk Dolleman schreef:
>
>> >Jay, geen vandalist uit principe, maar er zijn uitzonderingen.
>>
>> Vandalist? Wa's dat?
>
>Een vandalist is iemand die de ideologie van het vandalisme aanhangt.

is het niet gewoon een fan van de Vandals? ;)

groetjes,
Mirella :)

Mr. Stonehouse

unread,
Mar 12, 2000, 3:00:00 AM3/12/00
to

Marly wrote:
>
> <draaiorgels>


>
> Ik geef ook altijd wat, al is het alleen al om het plezier wat ze aan
> anderen brengen, maar ik loop wel snel door.
> Ik 'haat' ze niet, maar het is niet lekker voor mijn oren :-)
> en 2 uur aan een stuk
> zou bijna medelijden krijgen met Jay,
> let wel.................................... bijna

Nu al die popcentra moeten voldoen aan al die mileu-eisen wat betreft
geluid zou ik ook graag een norm willen zien aan het aantal db's bij
draaiorgels. Draaiorgel=geluidsoverlast. ** Da's mijn mening.

Ik ben opgehouden met geld geven toen duidelijk werd wat voor figuren er
achter het draaiorgelgedoe zaten. Dat bleken verveldende figuurtjes die
het publiek aan de kant joeg dat naar de bekende panfluiters zaten te
luisteren. Onder het mom van wij hebben een vergunnening om op dit
tijdstip te spelen en dus moet u naar onze muziek gaan luisteren. Al was
hun standplek 150 a 200 meter verderop en zou dat georgel de panfluiters
zo wie zo wel overstemmen.

Trouwens ook meegemaakt dat ik de panfluiters in een andere stad zag
spelen, over doorgeprikte illusies gesproken, maar da's een ander
verhaal.

Mr. Stonehouse

** U mag deze regel ongevraagd quoten, ook in real life.

D'r was ook eens een anti voetbal vereniging genaamd AVV


w8in

unread,
Mar 12, 2000, 3:00:00 AM3/12/00
to
Op Sun, 12 Mar 2000 11:14:31 +0100 slingerde Rick Buur
<rick...@speed.a2000.nl> het volgende de nieuwsgroep in:

>
>
>Henk Dolleman schreef:
>
>> >Jay, geen vandalist uit principe, maar er zijn uitzonderingen.
>>
>> Vandalist? Wa's dat?
>
>Een vandalist is iemand die de ideologie van het vandalisme aanhangt.

>Kortom iemand die bushokjes vernielt op Paars te laten vallen.
>

Nee, een vandalist is gewoon een dikke woordenboekofiel :)

Coen Schilderman

unread,
Mar 12, 2000, 3:00:00 AM3/12/00
to
Op Sat, 11 Mar 2000 20:31:54 GMT,
rhov...@geen.ongevraagde.rotzooi.daoretrappers.com (Rob Hoveling)
had een helder moment en schreef ons de volgende woorden:

>Nee. Maar ik ben ook een tijdje "lid" geweest van Vrienden voor
>Vrienden tegen het Draaiorgel.

Zeg dat maar eens tegen die gozer in Utrecht met zijn draaiorgel. Die
ziet er gewoon gevaarlijk uit man...

C
--
cp: Cake - Fasion Nugget
--
Roes zag net de aardbodem bewegen,
klare mannen waas is onze taal

.-=[ SCouT ]=-.

unread,
Mar 12, 2000, 3:00:00 AM3/12/00
to
w8in <rcspa...@wxs.nl> wrote:

>Op Sun, 12 Mar 2000 00:23:19 +0100 slingerde Mirella

>Overigens...ga maar eens bij winkeliers vragen hoe zij dat


>herrie-kreng voor hun toko vinden :)
>

Hier in Utrecht mogen ze dus maximaal 15 minuten op 1 plek blijven
staan, en dan mogen ze weer oprotten.

Graag zelfs.

Roland

cp: Formule 1 op RTL-5


*=-

Ik sluit m'n ogen voor een hoop dingen, maar ik zie alles!

urL : http://listen.to/scout -=[GeeWizz! Now with RealAudio!]=-
maiL : scout[AT]tb-303[DOT]org

-=*

Jay

unread,
Mar 12, 2000, 3:00:00 AM3/12/00
to
Marly wrote:
>
> Ik vind de Kast al erg
> en dat dan in combinatie met een draaiorgel.........
> nightmare in Den Helder of zo???

Absoluut ja, alle 'boeken' (noem je dat zo?) heb ik zeker 3 keer
gehoord. Volume was trouwens ook keihard, we konden elkaar niet eens
verstaan. Klanten liepen weg bij de kraam. We hebben een klacht
ingediend trouwens, volgens de regels mogen ze maar 1 uur maximaal op
dezelfde plaats spelen.

Gr,
Jay
cp : Tarkan - "Tarkan" [cd]

.-=[ SCouT ]=-.

unread,
Mar 12, 2000, 3:00:00 AM3/12/00
to
Coen Schilderman <co...@mikonz.demon.nl> wrote:


>Zeg dat maar eens tegen die gozer in Utrecht met zijn draaiorgel. Die
>ziet er gewoon gevaarlijk uit man...
>

Die met die tattoo's in z'n nek?

Mwah.. 20 jaar geleden zag 'ie er wel vervaarlijk uit, toen ik als 7
jarig jongetje een stuiver in z'n bakkie mocht gooien.

Nu is het een lelijke zweterige bedelaar met 2 vervaagde spreeuwen
tat's in z'n nek.
En dan heb ik 't nog niet eens over z'n muzieksmaak :-)

Jay

unread,
Mar 12, 2000, 3:00:00 AM3/12/00
to
Marly wrote:
>
> Ik geef ook altijd wat, al is het alleen al om het plezier wat ze aan
> anderen brengen, maar ik loop wel snel door.

hehehe. Een lucifer kunnen ze krijgen. ;-)

> zou bijna medelijden krijgen met Jay,
> let wel.................................... bijna

En bedankt, dan maar weer :)

Jay

unread,
Mar 12, 2000, 3:00:00 AM3/12/00
to
"Mr. Stonehouse" wrote:
>
> Trouwens ook meegemaakt dat ik de panfluiters in een andere stad zag
> spelen, over doorgeprikte illusies gesproken, maar da's een ander
> verhaal.

Ach, het heeft wel wat. M'n moeder heeft er zelfs een CD van gekocht.
Lekker vrolijk en ongecompliceerd. Hoewel het natuurlijk net als het
draaiorgel ongevraagde bijverschijnselen bij het winkelen zijn.

Gr,
Jay, met de dubbele moraal vandaag

Jay

unread,
Mar 12, 2000, 3:00:00 AM3/12/00
to
Mirella wrote:
> Ze zijn toch cultuurgoed, en dan ook nog eens van het
> smartlappensoort. Bovendien gaan ze qua muziek nog met hun tijd mee
> ook.

Da's nou juist een van mijn grootste bezwaren. Een draaiorgel vind ik
per definitie zo uit de tijd. Je zal als artiest 'geeerd' worden met een
draaiorgeluitvoering van je nummer. Brrr.

> Ik mocht altijd geld in dat bakje stoppen als ik er langs liep
> aan de hand van mijn moeder of mijn opa. Leve de draaiorgels.

Mocht ik ook, nooit gedaan. Had altijd zin om een mep tegen de onderkant
van dat bakkie te geven, maar dat mocht nooit ;-)

Gr,
Jay, die Mirella bewondert voor haar moed :)

Mr. Stonehouse

unread,
Mar 12, 2000, 3:00:00 AM3/12/00
to

Jay wrote:
>
> "Mr. Stonehouse" wrote:
> >
> > Trouwens ook meegemaakt dat ik de panfluiters in een andere stad zag
> > spelen, over doorgeprikte illusies gesproken, maar da's een ander
> > verhaal.
>
> Ach, het heeft wel wat. M'n moeder heeft er zelfs een CD van gekocht.
> Lekker vrolijk en ongecompliceerd. Hoewel het natuurlijk net als het
> draaiorgel ongevraagde bijverschijnselen bij het winkelen zijn.

*Als* ik een uur op een terrasje moest zitten vlakbij een draaiorgel of
bij de panfluiters dan wist ik het wel... dan liever als ongevraagd
bijverschijnsel de panfluiters.

Wordt het niet eens tijd voor een live-muziek vrije winkelzone :-)

Mr. Stonehouse die nog niet weet hoe ons Joske het vandaag gedaan
heeft met z'n bolide. Ik ga vannavond de samenvatting wel bekijken.

np: Herman Brood piano spelend in een of ander nederland 1 programma

Ton Maas

unread,
Mar 12, 2000, 3:00:00 AM3/12/00
to
In article <#Zc5336i$GA.157@net025s>,
"Marly" <MS...@hetnet.nl> wrote:

>> Is er iemand die een hartstochtelijk pleidooi voor die dingen kan
>> houden? Ben wel eens benieuwd.
>

>Wil je niet weten........

Ja hoor! Ook ik heb een aperte hekel aan draaiorgels, maar er zijn twee
uitzonderingen:

Huub de Lange - Life and Death in a Street Organ [muziek voor draaiorgel en
strijkers. Origineel en prachtig!]

Sylvie Courvoisier - Ocre [wat dachten jullie van jazz en avantgarde met
een pierement? Twee jaar geleden op de Music Meeting en een enorme hit!]

Ton

cp: Trio Globo - idem (alleen al de goddelijke mondharmonica van Howard
Levy!)

Marly

unread,
Mar 12, 2000, 3:00:00 AM3/12/00
to

Coen Schilderman <wrote in message >

(Rob Hoveling)
> had een helder moment en schreef ons de volgende woorden:
>
> >Nee. Maar ik ben ook een tijdje "lid" geweest van Vrienden voor
> >Vrienden tegen het Draaiorgel.
>
> Zeg dat maar eens tegen die gozer in Utrecht met zijn draaiorgel. Die
> ziet er gewoon gevaarlijk uit man...

Even op een zijspoor:

Coen reageert op een bericht van Rob Hoveling
Maar dat bericht staat nergens in deze draad..............
hoe kan dat?
Ook zou het bericht van Rob eerder gepost zijn dan de allereerste irritatie
van Jay, leek me ook wat voorbarig.

Ben ik nu ook "lost" ?

greetzzz Marly
cp Patti Smith - Gloria
ook beetje vreemd >:-)

Paul Vettenburg

unread,
Mar 12, 2000, 3:00:00 AM3/12/00
to

Mr. Stonehouse heeft geschreven in bericht <38CBCF3F...@wanadoo.nl>...

>Mr. Stonehouse die nog niet weet hoe ons Joske het vandaag gedaan
>heeft met z'n bolide. Ik ga vannavond de samenvatting wel bekijken.


Als vanouds: na 18 rondjes aan de kant...

Paul

Jay

unread,
Mar 12, 2000, 3:00:00 AM3/12/00
to
Marly wrote:
>
> Coen reageert op een bericht van Rob Hoveling
> Maar dat bericht staat nergens in deze draad..............
> hoe kan dat?

Ik kreeg 'm ook niet door.

> Ook zou het bericht van Rob eerder gepost zijn dan de allereerste
> irritatie van Jay, leek me ook wat voorbarig.

Was me nog niet eens opgevallen.

> Ben ik nu ook "lost" ?

The Lost UsenetNewbies. Leuke bandnaam (on-topic <g>)

Gr,
Jay
cp : Live - Run to the water

Henk Van.De.Weerdt

unread,
Mar 12, 2000, 3:00:00 AM3/12/00
to
Hello,

ewou...@planet.nl (EwOut) wrote:

E> Tja, ik vind dan wel dat ze met de hand gedraaid moeten worden. Het
E> gaat echter tegenwoordig allemaal vanzelf en dan haak ik dus af.

Hier idem, en er zijn er zelfs die aangedreven worden door een
pruttelende
2 takt (brommer??)motortje, dan zakt bij mij de broek al helemaal af!

with regards, Henk van.de.Weerdt
E-mail: hvdw...@gmx.net
FTP: hvdweerdt.dyndns.org
IP: 212.187.15.202


Mark van Ketel

unread,
Mar 12, 2000, 3:00:00 AM3/12/00
to
Marly wrote:
>
> Coen Schilderman <wrote in message >
> (Rob Hoveling)
> > had een helder moment en schreef ons de volgende woorden:
> >
> > >Nee. Maar ik ben ook een tijdje "lid" geweest van Vrienden voor
> > >Vrienden tegen het Draaiorgel.
> >
> > Zeg dat maar eens tegen die gozer in Utrecht met zijn draaiorgel. Die
> > ziet er gewoon gevaarlijk uit man...
>
> Even op een zijspoor:
>
> Coen reageert op een bericht van Rob Hoveling
> Maar dat bericht staat nergens in deze draad..............
> hoe kan dat?
> Ook zou het bericht van Rob eerder gepost zijn dan de allereerste irritatie
> van Jay, leek me ook wat voorbarig.
>
> Ben ik nu ook "lost" ?

Dat zal wel aan de goede newsfeed van je newsserver liggen ;-)
Ik zie het bericht van Rob gewoon in de thread staan.

Mark
cp: Carlos Creator - Little Drummer Boy
--
=========================================== ,_ o
Name - Mark van Ketel (aka Blizzard) ======= / //\, ==
E-Mail - mvk...@purmerend.org ======= \>> | ====
Home Page - http://www.purmerend.org/mvketel/ \\, ======

Marly

unread,
Mar 13, 2000, 3:00:00 AM3/13/00
to

Jay <wrote in message

> Marly wrote:
> >
> > Coen reageert op een bericht van Rob Hoveling
> > Maar dat bericht staat nergens in deze draad..............
> > hoe kan dat?
>
> Ik kreeg 'm ook niet door.

oooooowwww jeeeeeeeee
voor insiders tuurlijk

> > Ook zou het bericht van Rob eerder gepost zijn dan de allereerste
> > irritatie van Jay, leek me ook wat voorbarig.
>

> Was me nog niet eens opgevallen.

ben nog bij de tijd :)

> > Ben ik nu ook "lost" ?
>

> The Lost UsenetNewbies. Leuke bandnaam (on-topic <g>)

zoals jij toch altijd weer on top(ic) komt

greetzzz Marly
cp Blind Faith - Well Allright

Henk Dolleman

unread,
Mar 13, 2000, 3:00:00 AM3/13/00
to
On Mon, 13 Mar 2000 00:08:58 +0100, "Marly" <MS...@hetnet.nl> wrote:

>cp Blind Faith - Well Allright

Ha. Mooi. Eg wel.

h
--

"You'll never hear vloerbedekking again" - Zappa.

Chris Laarman

unread,
Mar 13, 2000, 3:00:00 AM3/13/00
to
Bij mij klopt het rijtje wel. - Chris

Jay heeft geschreven in bericht <38CC1DAB...@GEENMAIL.hotmail.com>...


Jan Peter

unread,
Mar 13, 2000, 3:00:00 AM3/13/00
to
On Sun, 12 Mar 2000 23:05:19 +0100, "Marly" <MS...@hetnet.nl> wrote:

>Even op een zijspoor:


>
>Coen reageert op een bericht van Rob Hoveling
>Maar dat bericht staat nergens in deze draad..............
>hoe kan dat?

>Ook zou het bericht van Rob eerder gepost zijn dan de allereerste irritatie
>van Jay, leek me ook wat voorbarig.
>

>Ben ik nu ook "lost" ?

Nee hoor. Of eigenlijk: ja. Zoiets gebeurt bij mij vrijwel elke dag:
mijn provider geeft niet alle berichten in volgorde door. En dat ligt
niet altijd aan het tijdsverschil in reageren/werkelijk posten.
Sterker nog, soms krijg ik berichten niet eens door. Afgaande op
reply's zijn dat er maar een paar per dag, maar toch. Provider heeft
geen idee hoe dat komt, maar geeft de schuld aan andere providers. (En
ach, Chello sucks, toch?)

Jan Peter
cp Pavement - Terror Twilight

Jan Peter

unread,
Mar 13, 2000, 3:00:00 AM3/13/00
to
On Sun, 12 Mar 2000 23:31:25 +0100, "Paul Vettenburg"
<PEVett...@hetnet.nl> wrote:

>
>Als vanouds: na 18 rondjes aan de kant...

Volgens mijn pa: hij heeft het nog lang volgehouden ;-)

The Doctor

unread,
Mar 13, 2000, 3:00:00 AM3/13/00
to
Chris Laarman wrote:
>
> en ingeblikt is en meestal mijn smaak niet. Bovendien leef ik mee met
> straatmuzikanten.

Die ook hun muziek opdringen...
Niet erg consequent.

//Doc.

--
Mede-voorsteller nl.muziek.mp3 - Alles over MP3 (maar geen binary's)
Stemming vanaf 20 februari tot en met 19 maart. Het stemformulier
is te vinden in <news:nl.newsgroups.announce> onder
Message-ID: <news:95108230...@nathan.polyware.nl>


frans

unread,
Mar 13, 2000, 3:00:00 AM3/13/00
to
Henk Dolleman schreef

"Marly" wrote:
>
> >cp Blind Faith - Well Allright
>
> Ha. Mooi. Eg wel.

Yes, Little Stevie in topvorm :-)

Frans

cp: Cuby & the Blizzards - Desolation

--
"Ze bloes en nozzing but ze bloes"


Chris Laarman

unread,
Mar 14, 2000, 3:00:00 AM3/14/00
to
The Doctor heeft geschreven in bericht <38CC49AF...@freemail.nl>...

>Chris Laarman wrote:
>>
>> en ingeblikt is en meestal mijn smaak niet. Bovendien leef ik mee met
>> straatmuzikanten.
>
>Die ook hun muziek opdringen...
>Niet erg consequent.

Blijkbaar denk ik in schakeringen, met de grens ergens tussen draaiorgels en
straatmuzikanten. Maar wat let jou om binair te denken...
--
Chris Laarman
(Amsterdam, NL)

Marly

unread,
Mar 14, 2000, 3:00:00 AM3/14/00
to

frans <wrote in message

> Henk Dolleman schreef
> "Marly" wrote:
> >
> > >cp Blind Faith - Well Allright
> >
> > Ha. Mooi. Eg wel.
>
> Yes, Little Stevie in topvorm :-)

Heeeeeeeee,
nu gebeurt het weer........
Aan de hand van deze posting zie ik dat Henk gereageerd heeft, maar die
posting is "er tussen uitgevallen", die is dus niet doorgekomen.

Het komt vaker voor dus dat ik niet weet waarop gereageerd wordt,
en ik maar denken dat het aan mij ligt dat ik het af en toe niet kan volgen.

greetzzz Marly
nog steeds Pink Floyd met High Hopes

Henk Dolleman

unread,
Mar 14, 2000, 3:00:00 AM3/14/00
to
On Tue, 14 Mar 2000 11:29:41 +0100, "Marly" <MS...@hetnet.nl> wrote:

>Het komt vaker voor dus dat ik niet weet waarop gereageerd wordt,
>en ik maar denken dat het aan mij ligt dat ik het af en toe niet kan volgen.

Ligt aan je provider. Je newsserver functioneert dan niet goed. Ik zou
een gratis abo bij hetnet nemen en hun newsserver gaan gebruiken. Die
werkt echt prima.

h (deed dat - casema is uien)

cp: Mayfield Four - Fall out

The Doctor

unread,
Mar 14, 2000, 3:00:00 AM3/14/00
to
Chris Laarman wrote:
>
> Blijkbaar denk ik in schakeringen, met de grens ergens tussen draaiorgels en
> straatmuzikanten. Maar wat let jou om binair te denken...

Ik doelde slechts op jouw argument dat de draaiorgels en stuiterauto's hun
muziek aan je opdringen. Straatmuzikanten doen dat ook, en vaak nog
bijzonder onzuiver op de koop toe.
Het is slechts zelden dat opgedrongen muziek op straat me kan bekoren, en
dat is vaker een straatmuzikant dan een orgel, en nooit een stuiterende
auto, maar ik zou toch zeker niet durven stellen dat alle straatmuzikanten
medeleven verdienen.

Ed "The Fozz" Mul

unread,
Mar 14, 2000, 3:00:00 AM3/14/00
to
Op Mon, 13 Mar 2000 20:49:51 +0100 orakelde "frans"
<fr...@berkenschutse.demon.nl> in een heldere bui:

>Henk Dolleman schreef
>"Marly" wrote:
>>
>> >cp Blind Faith - Well Allright
>>
>> Ha. Mooi. Eg wel.
>
>Yes, Little Stevie in topvorm :-)

Niet te verwarren met Little Steven ;) Maar zo 'little' was Winwood
toen toch niet meer?

Ed

cp: Where we Stand - Rich Wyman (géén familie van...)

--

I'm a Child inside a Father (Ian McNabb)

Marly

unread,
Mar 14, 2000, 3:00:00 AM3/14/00
to

Henk Dolleman <> wrote in message

"Marly" <> wrote:
>
> >Het komt vaker voor dus dat ik niet weet waarop gereageerd wordt,
> >en ik maar denken dat het aan mij ligt dat ik het af en toe niet kan
volgen.
>
> Ligt aan je provider. Je newsserver functioneert dan niet goed. Ik zou
> een gratis abo bij hetnet nemen en hun newsserver gaan gebruiken. Die
> werkt echt prima.

Ik gebruik dus Het Net als nieuwsserver,
en meestal ook om in te bellen,
ben er verder uitermate tevreden over Het Net, jammer van die tel-tikken.

greetzzz Marly
ik wou dat ik kon mopperen over Casema :-(

Henk Dolleman

unread,
Mar 14, 2000, 3:00:00 AM3/14/00
to
On Tue, 14 Mar 2000 20:21:42 +0100, "Marly" <MS...@hetnet.nl> wrote:

>Ik gebruik dus Het Net als nieuwsserver,
>en meestal ook om in te bellen,

Hum. Ja. Nou ja. Dan weet ik het ook nie meer...

>jammer van die tel-tikken.

Ja. Duur.

>ik wou dat ik kon mopperen over Casema :-(

Hmmm. Er staat twee deuren verder op de galerij alhier een flat te
koop. Nog geen twee jaar oud. Met internet op de kabel.

h
--

"You'll never hear vloerbedekking again" - Zappa.

Paul Vettenburg

unread,
Mar 14, 2000, 3:00:00 AM3/14/00
to
>>jammer van die tel-tikken.
>
>Ja. Duur.


Wellicht straks ADSL?

>>ik wou dat ik kon mopperen over Casema :-(
>
>Hmmm. Er staat twee deuren verder op de galerij alhier een flat te
>koop. Nog geen twee jaar oud. Met internet op de kabel.


en met balkon? ;-)

Paul
[die de hik heeft en niet kwijt raakt...]

Henk Dolleman

unread,
Mar 14, 2000, 3:00:00 AM3/14/00
to
On Tue, 14 Mar 2000 22:30:17 +0100, "Paul Vettenburg"
<PEVett...@hetnet.nl> wrote:

>Wellicht straks ADSL?

Ja. Wacht ik ook op. Gaat Casema er weer uit.

>en met balkon? ;-)

Zeker. Een zelfde als het mijne. Zit alleen balkon van buurman
tussen..

>[die de hik heeft en niet kwijt raakt...]

Meer je best doen?

H

frans

unread,
Mar 14, 2000, 3:00:00 AM3/14/00
to
Ed "The Fozz" Mul
"frans" in een heldere bui:

>
> >Henk Dolleman schreef
> >"Marly" wrote:
> >>
> >> >cp Blind Faith - Well Allright
> >>
> >> Ha. Mooi. Eg wel.
> >
> >Yes, Little Stevie in topvorm :-)
>
> Niet te verwarren met Little Steven ;) Maar zo 'little' was Winwood
> toen toch niet meer?

Nee, zeker niet te verwarren, maar was toch de jongste van het hele stel?
Zijn bijnaam Little Stevie kreeg ie van zijn grote broer Muff een paar
jaartjes ervoor bij Spencer Davis

Frans

cp: John Lee Hooker - Best of friends

--
"Ze bloes en nozzing but ze bloes"

>

frans

unread,
Mar 14, 2000, 3:00:00 AM3/14/00
to
Marly schreef
>
> frans <wrote in message

> > Henk Dolleman schreef
> > "Marly" wrote:
> > >
> > > >cp Blind Faith - Well Allright
> > >
> > > Ha. Mooi. Eg wel.
> >
> > Yes, Little Stevie in topvorm :-)
>
> Heeeeeeeee,
> nu gebeurt het weer........
> Aan de hand van deze posting zie ik dat Henk gereageerd heeft, maar die
> posting is "er tussen uitgevallen", die is dus niet doorgekomen.
>
> Het komt vaker voor dus dat ik niet weet waarop gereageerd wordt,
> en ik maar denken dat het aan mij ligt dat ik het af en toe niet kan
volgen.

Zal wel de schuld van HetNet zijn <g> Demon geeft tot nu toe (afkloppen)
alles netjes door.

Eric J.

unread,
Mar 15, 2000, 3:00:00 AM3/15/00
to
Jay wrote:

> Heb vandaag ruim 2 uur lang gedwongen moeten luisteren naar een
> draaiorgel. (vandaar het humeur). Wisten jullie al dat zelfs "Hart van
> mijn gevoel" van de Kast al in een draaiorgel-uitvoering bestaat?


>
> Is er iemand die een hartstochtelijk pleidooi voor die dingen kan
> houden? Ben wel eens benieuwd.
>

> Gr,
> Jay, geen vandalist uit principe, maar er zijn uitzonderingen.
> cl : Radio 538/Now Dance Partynight


> --
> "Life is good for you, oh when you're 21..."
> Ace of Base - C'est la vie (always 21)

Op zaterdagochtend 10:00 een draaiorgel als wekker voor je deur da's pas
lekker..... Bestaat er een wet op geluidsnormen voor 13:00 op zaterdag, of
lag het gewoon aan de saaiste stad der saaie steden Den Haag)

Eric (die ondertussen verhuisd is en nooit meer in een winkelstraat gaat
wonen.... en nooit meer in Den Haag)
--
cp: Motorpsycho - 30 30

-- The last I thing I need is some rock star bullshit --
-- Andy and his mates from Therapy? --

Eric J.

unread,
Mar 15, 2000, 3:00:00 AM3/15/00
to
"Mr. Stonehouse" wrote:

> Trouwens ook meegemaakt dat ik de panfluiters in een andere stad zag
> spelen, over doorgeprikte illusies gesproken, maar da's een ander
> verhaal.
>

Hoeveel van die Peruaanse panfluitgroepen bestaan er eigenlijk in Nederland
(in Utrecht toch zeker op zaterdag al een keer drie verschillende zien
staan)


Eric (die panfluiting een aanfluiting vindt)

cp: Reprazent Feat. Roni size - Railing
--

The Doctor

unread,
Mar 15, 2000, 3:00:00 AM3/15/00
to
frans wrote:
>
> Zal wel de schuld van HetNet zijn <g> Demon geeft tot nu toe (afkloppen)
> alles netjes door.

Voor zover jij weet...

Chris Laarman

unread,
Mar 16, 2000, 3:00:00 AM3/16/00
to
Eric J. heeft geschreven in bericht <38CF9D7C...@planet.nl>...

>Op zaterdagochtend 10:00 een draaiorgel als wekker voor je deur da's pas
>lekker.....

Wat dacht je van een buurman die zijn auto voor goede doelen gebruikt als
geluidswagen, en dus op zaterdagochtend sound checks doet? (O.a. met
muziek - om on-topic te blijven.)

Chris Laarman

unread,
Mar 16, 2000, 3:00:00 AM3/16/00
to
Eric J. heeft geschreven in bericht <38CF9E87...@planet.nl>...

>Hoeveel van die Peruaanse panfluitgroepen bestaan er eigenlijk in Nederland
>(in Utrecht toch zeker op zaterdag al een keer drie verschillende zien
>staan)

Ik las ooit in een krantenartikel dat muzikanten uit Colombia geld lenen
voor vliegretour en goedkoop onderdak, dan in Europa gaan spelen (in
wisselende bezetting, en met een voorkeur voor het gierige Nederland), en na
enkele maanden naar hun plaatselijke maatstaven rijk terugkeren.
--
Chris Laarman, dol op vooral Roemeense panfluit
(Amsterdam, NL)

Chris Laarman

unread,
Mar 16, 2000, 3:00:00 AM3/16/00
to
The Doctor heeft geschreven in bericht <38CE8B61...@freemail.nl>...

>Het is slechts zelden dat opgedrongen muziek op straat me kan bekoren, en
>dat is vaker een straatmuzikant dan een orgel, en nooit een stuiterende
>auto, maar ik zou toch zeker niet durven stellen dat alle straatmuzikanten
>medeleven verdienen.

Medeleven vooral in de mogelijke strijd tegen de draaiorgels. Verder zijn we
het verrassend eens.

En ja, ik heb het afgelopen jaar een aantal computerbeurzen opgeluisterd met
mijn muziek. Mijn laatste optreden op straat is alweer een jaar of tien
geleden.

Mr. Stonehouse

unread,
Mar 16, 2000, 3:00:00 AM3/16/00
to

"Eric J." wrote:
>
> "Mr. Stonehouse" wrote:
>
> > Trouwens ook meegemaakt dat ik de panfluiters in een andere stad zag
> > spelen, over doorgeprikte illusies gesproken, maar da's een ander
> > verhaal.
> >
>

> Hoeveel van die Peruaanse panfluitgroepen bestaan er eigenlijk in Nederland
> (in Utrecht toch zeker op zaterdag al een keer drie verschillende zien
> staan)

Geen idee, maar ik heb ondertussen het vermoeden gekregen er een paar
bandjes zijn die de hele week via een bepaald schema door nederland heen
reizen. Zo van maandag amsterdam en rotterdam, dinsdag utrecht en zwolle
enz. Zo kan de indruk ontstaan dat er veel bandjes zijn maar dat het er
feitelijk bijvoorbeeld maar 4 of 5 zijn. Het is een vermoeden, ik heb
geen harde bewijzen.

Stonehouse
np: tricky - juxtapose

Eric J.

unread,
Mar 16, 2000, 3:00:00 AM3/16/00
to
"Mr. Stonehouse" wrote:

> Geen idee, maar ik heb ondertussen het vermoeden gekregen er een paar
> bandjes zijn die de hele week via een bepaald schema door nederland heen
> reizen. Zo van maandag amsterdam en rotterdam, dinsdag utrecht en zwolle
> enz. Zo kan de indruk ontstaan dat er veel bandjes zijn maar dat het er
> feitelijk bijvoorbeeld maar 4 of 5 zijn. Het is een vermoeden, ik heb
> geen harde bewijzen.
>
> Stonehouse
> np: tricky - juxtapose

Misschien dat ik ze allemaal tegelijkertijd trof op hun jaarlijkse conventie in
Utrecht (Jaarbeurs uiteraard, als die groot genoeg is)

--
Eric J. (die niet op zijn vingers kan fluiten, laat staan een panfluit)

cp: Karma to burn - wild wonderful purgatory

Rejo Zenger

unread,
Mar 16, 2000, 3:00:00 AM3/16/00
to
++ <38CF9E87...@planet.nl>; Eric J.:

>Hoeveel van die Peruaanse panfluitgroepen bestaan er eigenlijk in Nederland
>(in Utrecht toch zeker op zaterdag al een keer drie verschillende zien
>staan)

Een tijdje terug heb ik ze eens een dag door de stad (Rotturdam that is)
gebanjerd en kwam er toen zes tegen. Dat was dan het Centrum, het zou me
niet vebazen als ze ook nog in de winkelcentra daarbuiten zoals de
Oosterhof annex Alexandrium zouden staan...


-Rejo.

--
= Rejo Zenger [Sister Ray Crisiscentrum] re...@sisterray.xs4all.nl
= http://mediaport.org/~sister (and my_urls.html) PGP: see headers
--------------------------------------------------------------------------------
Destroy a spamhaus! http://www.xs4all.nl/~sister/mirror/sengir/spam_sites.html

frans

unread,
Mar 16, 2000, 3:00:00 AM3/16/00
to
The Doctor schreef

> frans wrote:
> >
> > Zal wel de schuld van HetNet zijn <g> Demon geeft tot nu toe (afkloppen)
> > alles netjes door.
>
> Voor zover jij weet...

Yep, en zolang ik niet anders weet, vind ik het best... ;-)

Frans

cp: Chuck Berry - Sweet little rock and roller

Eric J.

unread,
Mar 16, 2000, 3:00:00 AM3/16/00
to
Rejo Zenger wrote:

> Een tijdje terug heb ik ze eens een dag door de stad (Rotturdam that is)
> gebanjerd en kwam er toen zes tegen. Dat was dan het Centrum, het zou me
> niet vebazen als ze ook nog in de winkelcentra daarbuiten zoals de
> Oosterhof annex Alexandrium zouden staan...

Ik zie je zes en ik ga erover heen met...... Shit, vier op een dag is te weinig....

--
Eric J. (die even geen panfluit grappen kan bedenken)

cp: Tool - Aenima (met de bekende 1-2-3-5-7-9-11-13-15 programmering)

Jos Janssen

unread,
Mar 17, 2000, 3:00:00 AM3/17/00
to
On Thu, 16 Mar 2000 23:33:50 +0100, "Eric J." <sm...@planet.nl> wrote:

>cp: Tool - Aenima (met de bekende 1-2-3-5-7-9-11-13-15 programmering)

Hehe... al die vervelende tussenstukjes :)

--
Greetz Jos
np: Mogwai - Yes! I Am A Long Way From Home

"The kids in Holland all have MC Hammer trousers but confusingly
are Vanilla Ice fans" - Dominic Aitchison (Mogwai)

Eric J.

unread,
Mar 18, 2000, 3:00:00 AM3/18/00
to
Jos Janssen wrote:

> On Thu, 16 Mar 2000 23:33:50 +0100, "Eric J." <sm...@planet.nl> wrote:
>
> >cp: Tool - Aenima (met de bekende 1-2-3-5-7-9-11-13-15 programmering)
>
> Hehe... al die vervelende tussenstukjes :)
>

Tool kan bij mij niet stuk, maar de stukjes gaan me toch echt een stukje
te ver.....

--
Eric J. (die het niet zo heeft op 10 - draaiorgels (zie 'Even een
irritatie), laat staan Duitstalige propaganda, niet dat E. de oorlog heeft
meegemaakt, maar toch....)

cp: Kong - Earmined

0 new messages