"Once upon a time in the west"- Black light orchestra(disco/lounge uitvoerin)

moens

Ik weet dat dit nummer indertijd te horen was op een paarse LP die je bij de
lokale platenbibliotheek kon huren.
Weet iemand OF het nummer intussen OOK te verkrijgen is op een CD?

Het nummer klinkt net zo mooi als de 1979 disco 17 inch uitvering van
"Theme from loverstory" gezongen door Andy Williams.

Wie o wie!

jan kosters

moens wrote:

Helaas, kan je niet helpen, misschien dat Henk of Frans het weet, Je posting
doet natuurlijk meteen denken aan Ennio Morricone, ongetwijfeld een der grootste
filmmuziek composers. Zo'n 400 films in allerlei genres zijn van zijn muziek
voorzien. Jammer dat de naam "spaghetti-western" steeds met hem verbonden wordt,
het doet hem niet alle eer aan die hem toekomt. Ik kon het niet nalaten het
volgende lijstje neer te zetten van deze absolute grootheid van de filmmuziek.

The Good The Bad And The Ugly (Hugo Montenegro coverde het voor de film)
For A Few Dollars More
Once Upon A Time In America
Cockeye's Song
The Man With The Harmonica
El Mercenario
My Name Is Nobody
Once Upon A Time In The West
Il Etait Une Fois La Revolution
A Fistful Of Dollars
Apres L'explosion
A Fistful Of Dynamite
La Libertad
A Gun For Ringo
The Magnificent 7
Gunfight At The Ok Corrall
High Noon
Johnny Guitar
Bonanza
The Man From The Lost Valley
How The West Was Won
Shane
The 3:10 To Yuma
Rio Bravo
River Of No Return
Vera Cruz
The Virginian

Henk Kikkert

moens heeft geschreven in bericht
<810c082e.01081...@posting.google.com>...

>Ik weet dat dit nummer indertijd te horen was op een paarse LP die je bij
de
>lokale platenbibliotheek kon huren.
>Weet iemand OF het nummer intussen OOK te verkrijgen is op een CD?

Ik heb de LP wel, maar een CD heb ik er nog nooit van gezien.

Henk

"They couldn't think of a number,
so they gave me a name"
Rupert Hine / Jeannette Obstoj

Lolo

Hoi,

jan kosters <j...@euronet.nl> wrote in message

> Helaas, kan je niet helpen, misschien dat Henk of Frans het weet, Je
posting
> doet natuurlijk meteen denken aan Ennio Morricone,

[knip]

> Ik kon het niet nalaten het
> volgende lijstje neer te zetten van deze absolute grootheid van de
filmmuziek.

zeg maar gerust van de muziek. inderdaad maakt de man wonderschone
melodieen.
He Ho

louis

The Other Fool

jan kosters gaat de fout in:

> [...]
>filmmuziek composers. Ik kon het niet nalaten het

>volgende lijstje neer te zetten van deze absolute grootheid van de

<skip films>

Je had The Untouchables vergeten!
Shame shame shame :)

TOF, heeft The Untouchables op 1 in zijn top 100...

Breyten Ernsting

> Ennio Morricone

Enrico Morricone ! (AFAIK)

Breyten :-)

--
http://nlmuziek.cjb.net/

Joyce van den Bogaard

Breyten Ernsting <b...@dds.nl> schreef

> Enrico Morricone ! (AFAIK)

Nietes! (AFAIK) :-)

Joyce

jan kosters

The Other Fool wrote:

Yikes !! da's een minpuntje en ik had nog wel zo mijn best gedaan :-))

gr.jan

jan kosters

Ennio..AFAAK (as far as altavista knows)

hierbij de datos personales
Nacido el 11 de Oct de 1.928 en Trastevere, Rome, Italia
Ocupación : Director de Música y Compositor
Hijos : Andrea, Marco, Alessandra, y Giovanni.
Estudios : Academia Música de Santa Cecilia, Roma
Dirección Oficial : Ennio Morricone, Vía D´Aracoeli, 4 00186 ROMA

hier is het volledige filmmuziek lijstje
http://www.shef.ac.uk/~cm1jwb/morricon.htm

gr.jan (ook Mission to Mars vergeten :-)

Andre Kuypers

Joyce van den Bogaard <ditwegha...@wxs.nl> wrote

> Nietes! (AFAIK) :-)

Enrico Iglesias was het toch.....(neef van)

Andre

clt: Wyatt op 3fm

Breyten Ernsting

"Joyce van den Bogaard" <ditwegha...@wxs.nl> wrote in

> Nietes! (AFAIK) :-)

Heh, de namen worden nog al door elkaar gebruikt zo blijkt uit wat
'speurwerk' met Google. Maar afgezien van dat, volgens mij heb ik toch
echt een CD thuis liggen met daar Enrico Morricone erop ;).

Breyten (niet dat die paar letters nou echt veel uitmaken :-)

--
http://nlmuziek.cjb.net/

Joyce van den Bogaard

Andre Kuypers <a.ku...@hubba.com> schreef:

> Enrico Iglesias was het toch.....(neef van)

Enrique. En niet de neef maar de enige echte zoon!

Joyce [kent haar klassiekers ;-)]

Andre Kuypers

Joyce van den Bogaard <ditwegha...@wxs.nl> wrote

> Enrique. En niet de neef maar de enige echte zoon!

De *enige* echte zoon ???? Dat valt me tegen van de Cassanova van de jaren
80....(of was het 70 ?)

> Joyce [kent haar klassiekers ;-)]

Andre [ontkent zijn klassiekers ;-)]

clt: 3fm

Joyce van den Bogaard

Andre Kuypers <a.ku...@hubba.com> schreef:

> Joyce van den Bogaard <ditwegha...@wxs.nl> wrote

> De *enige* echte zoon ???? Dat valt me tegen van de Cassanova van de jaren
> 80....(of was het 70 ?)

Nou, of het de enige is weet ik inderdaad niet. Wel dat hij een Nederlandse
vriendin/vrouw heeft ;-)

Joyce [komt wel eens bij de kapper]

w8in

On 15 Aug 2001 09:01:09 GMT, Breyten Ernsting <b...@dds.nl> threw this
on our screens:

>Enrico Morricone ! (AFAIK)

Je bent in de war met Don Corleone ;)

Overigens is er sinds kort een remix-album (jawel) van Morricone uit :
"Morricone RMX", met daarop de meester's werken bewerkt door namen als
Apollo 440, Rockers Hi Fi , Tommy Hools, Terranova, Nightmares on Wax
en Thievery Corporation.

Klinkt interessant.

w8in
cp : Michael Franti & Spearhead - Rock the Nation (Sound Unbound
Instrumental Mix)
--
http://TVMuziek.cjb.net (overzicht reclame- en tv-muziek)
http://DutchUSA.cjb.net (Nederlandse invloeden in de VS)

Andre Kuypers

w8in <w8in4r...@home.com> wrote

> [...]
> "Morricone RMX", met daarop de meester's werken bewerkt door namen als
> Apollo 440, Rockers Hi Fi , Tommy Hools, Terranova, Nightmares on Wax

Inderdaad, dat zijn niet de minste namen !
Geen Portishead erbij ? Daar hebben we ook al (te) lang niks meer van
gehoord.
Maar ja, daar hebben we voorlopig Goldfrapp voor, toch ?
En nu ik dan toch Goldfrapp genoemd heb, doen die toevallig niet mee....?

Andre

clt: 3fm

w8in

On Wed, 15 Aug 2001 13:15:49 +0200, "Andre Kuypers"
<a.ku...@hubba.com> threw this on our screens:

>Inderdaad, dat zijn niet de minste namen !

Nee

>Geen Portishead erbij ?

Nee

>Daar hebben we ook al (te) lang niks meer van
>gehoord.

Klopt :(

>Maar ja, daar hebben we voorlopig Goldfrapp voor, toch ?

Hey, wa's dat ?

>En nu ik dan toch Goldfrapp genoemd heb, doen die toevallig niet mee....?

Nee.

Op http://www.repriserec.com/enniomorricone/index2.html vind je de
tracklisting en je kunt ook even van 4 nummers proeven.

w8in (gaat dat straks even doen)
cp : Presage - Invitation to hell

Andre Kuypers

w8in <w8in4r...@home.com> wrote

> Hey, wa's dat ?

Da's heel erg mooi. Goldfrapp is een projekt van Will Gregory en zangeres
Allison Goldfrapp.
Zij was eerder te horen op Tricky's Maxinqauye en Orbital's Snivilisation.
De muziek is verwant aan die van Portishead en film-muziek, zoals die van E.
Morricone en John Barry.
Misschien ken je een van de singles: Utopia, Your Lovely Head of Human (met
vreemd hotel-sm-clipje).

Een regelrechte aanrader.

Andre

Joyce van den Bogaard

Andre Kuypers <a.ku...@hubba.com> schreef:

> Misschien ken je een van de singles: Utopia, Your Lovely Head of Human
(met
> vreemd hotel-sm-clipje).

Ook al zo'n vreemd clipje. Het clipje van (volgens mij) Utopia is ook al zo
raar: zie je Alison in onwijs lelijk ouderwets ondergoed op een met gras
begroeid heuveltje lopen en een plastic tuinstoel voor zich uit schoppen
(??).

Joyce

w8in

On Wed, 15 Aug 2001 14:08:54 +0200, "Andre Kuypers"

> [...]

>Morricone en John Barry.
>Misschien ken je een van de singles: Utopia, Your Lovely Head of Human (met

Daar ga ik dan eens op naar zoek. Ik heb een zwak voor die
filmmuziek-flirts en ook dat Grieks-achtig gitaartje zoals Portishead
die wel eens gebruikt, mag er wezen. Andrea Parker bedient zich hier
overigens ook van in één van haar nummers.
En Radiohead's Milk and Wine natuurlijk.

Kid Loco putte voor zijn "A Grand Love Story" inspiratie uit
pornofilm-muziek, heb ik me laten vertellen (heb dat album nog steeds
niet :(

w8in

Andre Kuypers

w8in <w8in4r...@home.com> wrote

<Goldfrapp>

> [...]
> die wel eens gebruikt, mag er wezen. Andrea Parker bedient zich hier
> overigens ook van in één van haar nummers.

Dan zul je Goldfrapp onwaarschijnlijk kunnen waarderen.
Portishead gitarist Adrian Utley speelt trouwens ook een moppie mee op hun
plaat (Felt Mountain).
Misschien dat je ze al kent, maar waarschijnlijk is het belgische
Hooverphonic (voorheen Hoover) ook iets voor jou.
En persoonlijk vind ik Emiliana Torrini ook de moeite waard.

> [...]

> Kid Loco putte voor zijn "A Grand Love Story" inspiratie uit
> pornofilm-muziek, heb ik me laten vertellen (heb dat album nog steeds

Rot voor je..... ;-)

Andre

clt: nog steeds 3fm (gelukkig ff iets fatsoenlijks: Johan - tumble & fall)

Andre Kuypers

Joyce van den Bogaard <ditwegha...@wxs.nl> wrote

< Goldfrapp - Human (met vreemd hotel-sm-clipje)>

> [...]
> raar: zie je Alison in onwijs lelijk ouderwets ondergoed op een met gras
> begroeid heuveltje lopen en een plastic tuinstoel voor zich uit schoppen

LOL
Dat clipje heeft bij jou in ieder geval een onuitwisbare indruk gemaakt, he
Joyce ?
Het is trouwens de clip van Lovely Head.
Je kunt er een stukje van dowloaden op www.feltmountain.com/2001/videos.html

Andre

Mr. White

On Wed, 15 Aug 2001 08:36:45 -0400, my Sub Etha Sens-o-Matic told me
that you, w8in <w8in4r...@home.com>, made this entry in the Guide:

>Kid Loco putte voor zijn "A Grand Love Story" inspiratie uit
>pornofilm-muziek, heb ik me laten vertellen (heb dat album nog steeds
>niet :(

Pornofilm-muziek?!?!?! Wat moet ik me daarbij voorstellen????

--
"Only so many songs can be sung
with two lips two lungs and one tongue!"

Mr. White: mrwhite at zeelandnet dot nl

Andre Kuypers

Mr. White <a.j.van...@donotspam.kpn.com> wrote

> Pornofilm-muziek?!?!?! Wat moet ik me daarbij voorstellen????

Een woord: Air

Andre

Joyce van den Bogaard

> [...]

> LOL
> Dat clipje heeft bij jou in ieder geval een onuitwisbare indruk gemaakt,

Ik heb nog nooit zoiets raars gezien ja. Bij een verkiezing voor weirdste
clip ooit (leuk item voor een nieuwe draad) komt deze voor mij absoluut en
met stip op 1.

> Het is trouwens de clip van Lovely Head.
> Je kunt er een stukje van dowloaden op
www.feltmountain.com/2001/videos.html

Oh jolly. Kan ik vannacht weer eng dromen ;-)

Joyce

w8in

On Wed, 15 Aug 2001 14:42:23 +0200, Mr. White
<a.j.van...@donotspam.kpn.com> threw this on our screens:

>Pornofilm-muziek?!?!?! Wat moet ik me daarbij voorstellen????

Van die foute jaren-70 muziek die destijds wel eens in pornofilms
voorbij kwam :)

w8in

On Wed, 15 Aug 2001 14:44:25 +0200, "Andre Kuypers"

<a.ku...@hubba.com> threw this on our screens:

>Dan zul je Goldfrapp onwaarschijnlijk kunnen waarderen.

Onwaarschijnlijk ? :)
Dat bedoelde je denk ik niet zo :)

>Portishead gitarist Adrian Utley speelt trouwens ook een moppie mee op hun
>plaat (Felt Mountain).

Ik zie dat jullie het over clips e.d. hebben. Goldfrapp is dus al
redelijk bekend in Nederland ?

>Misschien dat je ze al kent, maar waarschijnlijk is het belgische
>Hooverphonic (voorheen Hoover) ook iets voor jou.

Ja, ik heb de eerste cd van Hoover, en die vind ik erg goed. Daarna
ben ik ze eigenlijk uit het oog verloren.

Andre Kuypers

w8in <w8in4r...@home.com> wrote

> Onwaarschijnlijk ? :)
> Dat bedoelde je denk ik niet zo :)

Oeps....enthousiasme.....

> Ik zie dat jullie het over clips e.d. hebben. Goldfrapp is dus al
> redelijk bekend in Nederland ?

Redelijk, voor een select publiek, zeg maar.
Die clips komen nogal eens langs bij Alter8 (maandagavond op TMF)
Ze stonden trouwens (compleet misplaatst IMO) in het voorprogramma van Nick
Cave in 013.
Ik heb ze zelf mogen aanschouwen/aanhoren op Werchter.
Ze stonden een beetje onwennig op het podium maar het klonk heel erg mooi.

> Ja, ik heb de eerste cd van Hoover, en die vind ik erg goed. Daarna
> ben ik ze eigenlijk uit het oog verloren.

Er zijn nog 2 albums onder de naam Hooverphonic uitgebracht.
Blue Powder Milk (met het prachtige Eden)
en The Magnificent Tree (met het bloedstollend mooie Vinegar & Salt)
Het is allemaal wel wat 'poppiër' geworden, maar het is zeker niet slecht.

Ze staan trouwens dit jaar op Lowlands. Vrijdag in de "gezellige" Alpha-tent
om half 5 of zo.

Andre

Jay

In article <9ldklr$8u4qp$1...@ID-74406.news.dfncis.de> on Wed, 15 Aug 2001
13:00:06 +0200, Joyce van den Bogaard wrote in nl.muziek:

> Nou, of het de enige is weet ik inderdaad niet.

Ha, u kent Julio Jr. niet? :-) Zijn "One more chance" is hier ook
uitgebracht een tijdje geleden.

Jay
--
Ik ben een oude man, en kan me totaal niet meer inleven in de jeugd
(en in anderen ook niet). (Tigran - nl.roze - 31/07/2001)

M'n homepage: http://www.crosswinds.net/~encoreunefois/jay

Jay

In article <Xns90FE79CAE5...@130.133.1.4> on 15 Aug 2001 10:01:17
GMT, Breyten Ernsting wrote in nl.muziek:

> echt een CD thuis liggen met daar Enrico Morricone erop ;).

Ha! Ik een CD met Ennio ;-) En ik heb hier ook de film Once Upon A Time In
The West liggen, waar het op de begintiteling staat. Puh! :-p

Eric Schol

Andre Kuypers <a.ku...@hubba.com> wrote:

> Een woord: Air

Naah... vind je The Virgin Suicides een pornofilm?

Eri(c;

--
@ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @
@ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @ @

w8in

On 21 Aug 2001 10:02:04 GMT, Eric Schol <sc...@dnd.utwente.nl> threw
this on our screens:

>Naah... vind je The Virgin Suicides een pornofilm?

Volgens mij werd dat niet gezegd, maar ging het meer over de muziek
van Air op zich.

w8in
cp : Shantel - Cell Blando
--
http://nlmuziek.cjb.net - de site van nl.muziek
"This is a turntable...do not confuse it with a sewing machine"

Andre Kuypers

w8in <w8in4r...@home.com> wrote

> Volgens mij werd dat niet gezegd, maar ging het meer over de muziek
> van Air op zich.

Inderdaad. De muziek van Air heeft een heel hoog
"jaren-70-duits-nagesynchroniseerde-softporno" gehalte.
Dat bedoelde ik.

Ik zou nooit The Virgin Suicides op deze manier omschrijven. Mooie film. Erg
mooi. Droevig ook. *snif*

Andre

PS: En w8in, al iets beluisterd van Goldfrapp ????

Eric Schol

w8in <w8in4r...@home.com> wrote:

> Volgens mij werd dat niet gezegd, maar ging het meer over de muziek
> van Air op zich.

Het was meer een opmerking om mijn mening dat Air geen typische pornomuziek
maakt uitdrukking te geven (c;

Nee neem dan S.M. Mongstad, begin dit jaar nog op Eurosonic. Pornoër kan
bijna niet, gezien de zangeres zelf aardig van wanten schijnt te weten
in dit circuit. De fotografen waren tijdens dit optreden overigens
vervelend prominent en lang voor het podium aanwezig. De 'kleding' van
mevrouw Mongstad was er wel naar (c; Qua muziek... ach, de dubbele
Hammond orgel bezetting aan weerszijden van het podium had wel wat...

http://www.noorderslag.nl/2001/es/sm_mongstad.html

Eri(c;

cp: Willie Nelson - Red headed stranger

Mirella

On 21 Aug 2001 11:50:41 GMT, Eric Schol <sc...@dnd.utwente.nl> wrote:

> [...]
>mevrouw Mongstad was er wel naar (c; Qua muziek... ach, de dubbele
>Hammond orgel bezetting aan weerszijden van het podium had wel wat...

('ha, lijstje!';))

ik geloof dat veel bands van de zogenaamde 'nu metal' generatie zich
actief met porno bezighouden. Ook de rappers kunnen er wat van. Ik
kwam via KaZaA een pornofilm van Snoop Doggy Dog tegen.
Dan was er nog Madonna met Sex, maar veel verder kom ik niet, behalve
die acts die porno brengen in een jasje van 'we zijn een band'. Tot nu
toe heb ik er maar één gezien, en dat was niet die bekende damesgroep.
De muziek ging wel, maar een vriendin van me liep walgend weg van de
show. Iets met mensen in kooien, en zwepen enzo.

groetjes,
Mirella :) (slecht in namen)

G Flater

In article <10e5otg3c5se43n2g...@4ax.com>,
Mirella <mire...@chello.nl> wrote:

> ik geloof dat veel bands van de zogenaamde 'nu metal' generatie zich
> actief met porno bezighouden. Ook de rappers kunnen er wat van. Ik
> kwam via KaZaA een pornofilm van Snoop Doggy Dog tegen.

heb iets van een metal band die porno coma heet
maarja all time fav is nog wel de nobodys met hun porno punk

cl: boo!

mijnheer guust

always keep yer mouth open when you insult a lady - e.hitler