Cool British Singles from September 1967

Rink

Het YouTube kanaal Yesterday's Papers brengt regelmatig
video's uit waarin een bekende UK-er de nieuwe singles
in een bepaalde week beoordeelt. Altijd leuk.
Deze "Blind dates" komen uit het maandblad Melody Maker.

Deze maand hebben ze een special ge-uploadt, getiteld:
"Cool British Singles from September 1967".

Hier vind je de samenvatting (bespreking):
https://www.youtube.com/watch?v=S4ZWXFQ_9Dc

En hier kun je de meeste complete songs luisteren:
<https://www.youtube.com/watch?v=mxVUEQwAfDY&list=PLZiczFvWkHKHedXJDrsu6x1KzNclOXwS8>

Leer je nog eens wat.
Zo wist ik niet dat Graham Nash bij The Hollies heeft gespeeld.
En dat de debuut single "I see the rain" van The Marmalade
in de UK geen hit was, maar wel in Nederland.
Ongetwijfeld dankzij de zeezender Radio Veronica.
De groep zou in 1969 "Reflections of my Life" uitbrengen,
die in mijn persoonlijke top 10 aller tijden nog steeds hoog scoort.
https://www.youtube.com/watch?v=wD9D7PUITU0

En er zit een single bij van Nirvana, nee niet de Nirvana
die bekend werd door de hoes met de zwemmende baby,
maar de eerdere groep met dezelfde naam.

Veel plezier!

Rink