Google Groups không còn hỗ trợ đăng ký sử dụng hoặc đăng nội dung mới trên Usenet. Bạn vẫn có thể xem nội dung cũ.

Zoek jaren 80 lied; refrein "Bedtijd, bedtijd, dat zei mama dan"

193 lượt xem
Chuyển tới thư đầu tiên chưa đọc

Amalian

chưa đọc,
19:11:41 21 thg 8, 200121/8/01
đến
Niemand schijnt het te kennen, dus heb ik mijn hoop op jullie gevestigd.

Het wordt heel krachtig gezongen door een Vlaams klinkende zanger.

Het lied gaat over een jongen dat echt een moederskindje is.
In de stad een avond gaat doorzakken in een café en daar doordraait.
Gijzelt een paar cafégangers en wordt uiteindelijk door de politie, als hij
het café verlaat, neergeschoten.

Ik hoop dat iemand weet wie dit lied gezongen heeft.

Bedankt!

Amalian

Henk Kikkert

chưa đọc,
13:40:19 22 thg 8, 200122/8/01
đến

Amalian heeft geschreven in bericht <3b82eb3e$0$20019@reader4>...
Zonder enige twijfel:

Theu Boemans en de Groep - Bedtijd (van de LP "Asfalt Gigolo")
Het nummer is een nederlandse versie van een Elton John nummer (volgens
mij). Maar het origineel ken ik niet.
Het is wel één van de meest prachtige nummers die ik ken. In één woord:
Kippenvel!
Helaas is de LP nooit op CD uitgebracht. Er staat trouwens ook een mooie
cover op van het Bruce Springsteen nummer '.... Asbury Park (Sandy)', hier
heet het dan 'Venlo '67'.

Henk

cp Five Fifteen - Death of a clown (allemachtig wat een aanstekelijk album)

"They couldn't think of a number,
so they gave me a name"
Rupert Hine / Jeannette Obstoj
>Bedankt!
>
>Amalian

Amalian

chưa đọc,
20:53:05 22 thg 8, 200122/8/01
đến
Geweldiggggggg!!
Wat een gaaf nummer hč? Zijn wij 2 dan zijn enige fans?

Jij hebt die LP? Ik durf bijna niet te vragen of je aan de mp3 kunt komen?
Heb je meer info over de zanger? Copernicus vindt geen sites over hem.
Ook http://www.popinstituut.nl heeft niets en www.popinstituut.be bestaat
niet ;-((
http://houbi.simplenet.com/belpop/ <----- ook geen info helaas

Je hebt geen id hoe dat Elton John nummer kan heten? (dan hoor ik het
tenminste nog int Engels ;-))

Greetz,

Amalian

"Henk Kikkert" <kik...@quicknet.nl> schreef in bericht

Henk Kikkert

chưa đọc,
12:21:22 23 thg 8, 200123/8/01
đến
Amalian heeft geschreven in bericht <3b845474$0$6088@reader5>...

>Geweldiggggggg!!
>Wat een gaaf nummer hč? Zijn wij 2 dan zijn enige fans?

Nee hoor, er zijn nu minimaal 4 fans ;-)
Hier in Den Helder hebben nog 2 vrienden van me de LP, en ook zijn vinden
het een geweldige plaat.

>Jij hebt die LP? Ik durf bijna niet te vragen of je aan de mp3 kunt komen?
>Heb je meer info over de zanger? Copernicus vindt geen sites over hem.
> [...]

Theu Boermans is eigenlijk een theateracteur. Volgens mij heeft hij die
plaat ook opgenomen ivm een theaterprogramma, maar dat weet ik niet zeker.
Later is hij gaan acteren in nederlandse en belgische tv-series en films.
Tegewoordig is hij meer regisseur voor zover ik weet.
Meer weet ik niet van hem, helaas. Leuk is ook dat presentatrice Loes Luca
op de plaat meezingt in het achtergrondkoortje.

>Je hebt geen id hoe dat Elton John nummer kan heten? (dan hoor ik het
>tenminste nog int Engels ;-))

Nee, geen idee eigenlijk. Zoeken via google levert niet veel bijzonders op.
Er is wel een site met alle teksten van Elton John, maar daar zijn er zoveel
van... http://www.eltonography.com/songs/index.html

Wat betreft die LP, mail me maar, dan valt er wel wat te regelen.

Henk (heeft de LP weer eens van zolder gehaald :-)

cp Theu Boermans & de Groep - Asfalt Gigolo

Henk Kikkert

chưa đọc,
14:26:10 23 thg 8, 200123/8/01
đến
Henk Kikkert heeft geschreven in bericht ...

>Nee, geen idee eigenlijk. Zoeken via google levert niet veel bijzonders op.
>Er is wel een site met alle teksten van Elton John, maar daar zijn er
> [...]
Ik heb de hele avond lopen zoeken, maar het origineel heet "Ticking" en
staat op de LP "Caribou" uit 1974.

http://www.eltonography.com/songs/ticking.html

Henk

cp Johan Timman - Trip into the Body

Amalian

chưa đọc,
17:50:23 23 thg 8, 200123/8/01
đến
Geweldig Henk,

Toen ik van jou zijn naam kreeg heb ik wat kenners rond mij heen wat info
gevraagd. Eén kwam met veel info;
In de eerste plaats: Het is: Theu Boermans & De Groep, met een r.

Theu Boermans (geboren op Curacao) was acteur (o.a. bij Globe), en heeft
maar kort een band gehad (1979-1981), inderdaad: "De Groep", waarin onder
meer Dennis Ringeling (later bassist bij Het Goede Doel).
Later heeft hij zich opgewerkt tot regisseur van De Trust (Faust,
Faecaliendrama's van Schwab), en sinds een paar jaar als filmmaker (met
meteen drie Gouden Kalveren voor zijn debuutfilm 1000 Rosen).

Van Theu Boermans & De Groep verscheen in 1980 de single Asfalt gigolo /
Bedtijd, eerst als gewone single (EMI 5C 006-26506) en als twelve-inch (EMI
5C 052-26506), en toen nogmaals als gewone single, maar met omgekeerde A- en
B-kant (EMI 5C 006-26508).
Ook in 1980 verscheen hun enige LP, Asfalt Gigolo (EMI 5C 058-26488).
Tot slot verscheen in 1981 nog de single Thema / Roy Rogers (EMI 5C
006-26618).
<einde citaat>

Ik heb zelfs het adres van Theu Boermans en telefoonnummer en fax. Gaaf hč?
Hij woont in Amsterdam, maar in mijn herrinnering klonk hij toch echt
Vlaams. Toch?

Jouw nieuwtje over Loes Luca is dus leuk nieuws.

Ik meel je even over de LPmogelijkheden.

TNX!

Amalian

"Henk Kikkert" <kik...@quicknet.nl> schreef in bericht

Amalian

chưa đọc,
19:06:15 23 thg 8, 200123/8/01
đến
Bedankt!
Het is dus een vertaling.

Via KaZaA is Ticking al binnengekomen. Ook een heel mooi nummer. .
Hebben?
Maar in mijn beleving was Bedtijd mooier. Ik zou het graag weer eens horen.

Asfalt Gigolo = een vertaling van Bob Dylan - Absolutely Sweet Marie.mp3
<---- ook in de aanbieding.

Heb jij dat ook weleens gehad dat je heel lang naar een lid zoekt wat je je
herrinnert?
En als het nergens te vinden is en niemand kent het en je hebt zelfs
prominente kenners van het Nederlandse lied gesproken.
Dan begin je langzaam aan toch te denken dat je gek bent.

Ik blijk nu toch niet gek te zijn..... dank zij jou!

Greetz,

Amalian

"Henk Kikkert" <kik...@quicknet.nl> schreef in bericht

hylke...@gmail.com

chưa đọc,
03:40:41 30 thg 9, 201330/9/13
đến
Jeetje nu in 2013 lees ik dat jullie het in 2001 over dit schitterende Nederlandstalige lied hebben van Theu Boermans, Bedtijd bedtijd.
Had dit liedje ooit eens opgenomen van de radio (Vara) op een cassettebandje!!!!! De deejee was toen ook al laaiend enthousiast.
Vanmorgen wou ik even gaan oefenen, want we hebben van mijn werk een Artiestenavond waar een ieder met een band songs ten gehore mag geven.
Ik dacht, ik ga dit lied doen. Mijn gitaar gepakt, en bleef steken bij het laatste couplet.
Wie kan me helpen om de volledige tekst te krijgen. En als er een mp3 is van dit ongelooflijke mooie nummer is, zou ik die hééééél graag willen ontvangen!
Het lied is gewoon een spannend verhaal....
Ben benieuwd of ik nu, 12 jaar later nog response krijg van iemand !!!!!
Groetjes, Hylke

pleerol

chưa đọc,
04:26:29 30 thg 9, 201330/9/13
đến

hylke...@gmail.com

chưa đọc,
05:32:29 30 thg 9, 201330/9/13
đến
Thanx pleerol. Yessssss dit is hem. Prachtig !!!!!
Gr. Hylke.

rolf....@ziggo.nl

chưa đọc,
16:04:37 2 thg 2, 20142/2/14
đến
Op woensdag 22 augustus 2001 01:14:10 UTC+2 schreef Amalian:
Geweldig nummer, ik heb de vinylplaat! Er zijn dus 3 fans...:)

bike...@gmail.com

chưa đọc,
09:44:02 30 thg 12, 201430/12/14
đến
Beetje vreemd dat ik al jaren zoek naar Bedtijd
van dezelfde naam als deze maxisngle Bedtijd
van Theu Boermans en de Groep welk gaat over een meisje
dat elke schooldag langs het café fietst waarin haar
vader zichzelf dronken drinkt en op een maandag naar school fietst waarna zij opeens weer terug gaat,langs het café naar huis en een pistool haalt en haar vader doodschoet.In dit liedje is er,voor mij,de mooiste saxofoon solo die ik ooit heb gekend.?Dit lied heeft niets te maken met Geldofs"i don't like Mondays"Te maken
Maar ook niets met"AsphaltGigolo"Zeer mooie maxisongle

Balletje

chưa đọc,
12:45:42 30 thg 12, 201430/12/14
đến

schreef in bericht
https://www.youtube.com/watch?v=WrfyZemjOtY

Waarom heeft het niets met deze LP te maken?
Hier staat het nummer toch ook op?

---
Dit e-mailbericht is gecontroleerd op virussen met Avast antivirussoftware.

0 tin nhắn mới