Gun Club

Hans Nelisse

Vanmiddag was ik bij Plato in Rotterdam. Toen ik daar de achtergrondmuziek
hoorde dacht ik "Wow, dat klinkt goed! Het lijkt de Gun Club wel." Even
geinformeerd en het klopte. "Nou, doe die er dan ook nog maar bij" zei
ik spontaan. Het was het laatste exemplaar, dus ik kreeg gewoon de CD
die op dat moment werd afgedraaid. :)

Het is jammer dat zo weinigen de Gun Club lijken te kennen. Want het
was echt een fantastische band. Die muziek heeft de tand des tijds zonder
meer doorstaan. Eigenlijk zou iedereen die van gitaarrock, country, punk
en/of blues houdt, daar toch eens kennis van moeten nemen.

Misschien lijkt het op het eerste gehoor of de (nog maar pas geleden
overleden :( ) zanger Jeffry Lee Pierce soms nogal vals zingt, maar dat
brengt nou juist de spanning in de muziek. Die stem zat zo vol emotie
dat je er soms kippevel van krijgt.

--
Hans Nelisse <hn...@xs4all.nl>
http://www.xs4all.nl/~hneel/

bertje

in artikel <VdZH0wSA...@xs4all.nl> schreef
hn...@xs4all.nl.antispam (Hans Nelisse):

[...]

:(
Ooit had ik een bandje van ze. Kan het alleen niet meer terug vinden
nu. Als ik een gitaar in handen krijg speel ik nog wel eens een nummer
van ze. Akkoorden had ik uitgezocht toen ik nog gitarist was. (12 jaar
geleden) Dat nummer klinkt ook goed op een akoustische gitaar. Iets
wat volgens mij wel iets zegt over de kwaliteit van een nummer.

Tussen alle ouwe bandjes zaten ook de dead boys. En nog veel meer
leuks, van iron butterfly tot en met discharge. Van de misunderstood
tot slayer. Maar ik begin met the dead boys. (Waarvan sonic reducer
ook heel goed klinkt op een akoustische gitaar.)

------
bertje

Freddy van der Veen

Hans Nelisse wrote:

> [...]
> die op dat moment werd afgedraaid. :)
>

> Het is jammer dat zo weinigen de Gun Club lijken te kennen.

Ik geloof dat er hier meerdere mensen van mijn leeftijd rondhangen die
net als ik waarschijnlijk de Gunclub met de paplepel ingegoten hebben
gekregen. Indertijd werd de Gunclub door heren als Fons Dellen en Bram
v. Splunteren enorm gepushed. Niet dat dat onterecht was, integendeel!!
Geweldige band: Vooral het eerste werk kun je niet vaak genoeg horen
(Fire of Love/ Miami/ Naamloze zwarte EP)!!

> [...]

> overleden :( ) zanger Jeffry Lee Pierce soms nogal vals zingt, maar dat
> brengt nou juist de spanning in de muziek. Die stem zat zo vol emotie

May Jeffrey rest in peace!

Voor de liefhebbers van dit soort muziek kan ik ook 16 Horsepower
aanraden: Zit muzikaal iets beter in elkaar en de zanger zingt ook
aanmerkelijk beter: Is alleen ook minder rauw en daardoor ook minder
intens.

CYa,
FreddY

Bram van Ginneken

=46reddy over The Gun Club:

>Geweldige band: Vooral het eerste werk kun je niet vaak genoeg horen
>(Fire of Love/ Miami/ Naamloze zwarte EP)!!

Het nummer Sex beat vind ik geweldig. Daar krijg ik inderdaad kippevel
van. Maar hele cd's worden saai, vind ik. 16 Horsepower vind ik niets
aan.

Groeten van Bram

Bert Muller

In article <VdZH0wSA...@xs4all.nl>, hn...@xs4all.nl.antispam says...

> [...]

>meer doorstaan. Eigenlijk zou iedereen die van gitaarrock, country, punk
>en/of blues houdt, daar toch eens kennis van moeten nemen.

Een paar jaar geleden, ergens begin jaren 90 heb ik eens een plaat (vinyl nog)
van de Gun Club geleend van een huisgenoot. Ik vond het wel mooi geloof ik.

Pas geleden, toen die zanger net overleden was, nog een live-optreden van ze
op de radio gehoord, ergens uit de jaren '80. Was ook mooi.

Bert

Bop Tista

JOIN A CERTIFIED FIREARM SHOP {HANDGUNS, SHOTGUNS, RIFLES AND AMMUNITIONS}
Offering a better solution, a better partnership, and the best way to buy arms online.
Phone N0: +15156614951
https://380guns.com/shop/