Wie kent "blij dat mijn neus van voren zit..."?

Edo Engel

Ik ben voor een feest op zoek naar het nummer "Ik ben zo blij dat
mijn neus van voren zit en niet opzij..." Het is vrij oud, en mijn
vader denkt dat het van de Spelbrekers is. Nu is mijn vraag of iemand
dat kan bevestigen of ontkennen, en of iemand mij misschien op zeer
korte termijn aan bijvoorbeeld een mp3-versie van het nummer kan
helpen. Mijn dank zal eeuwig zijn...

Cheers,

Edo

Alex

In het hitdossier vind ik een nummer getiteld "Ik ben zo blij" van Johnny
Kraaykamp en Rijk de Gooijer uit 1957. Ik weet niet of dit is wat je zoekt.
Bijbehorende platenmaatschappij destijds was Telefunken.

Edo Engel <ed...@worldcity.nl> schreef in artikel
<365BE2...@worldcity.nl>...

Ed The Fozz Mul

Op Wed, 25 Nov 1998 11:55:19 +0100 orakelde Edo Engel
<ed...@worldcity.nl> in een heldere bui:

> [...]
>dat kan bevestigen of ontkennen, en of iemand mij misschien op zeer
>korte termijn aan bijvoorbeeld een mp3-versie van het nummer kan

Het is van Johnny en Rijk. Ik moet ergens nog een LP hebben liggen met
een versie van Neerlands Hoop. Als dat een oplossing is, hoor ik het
wel.

Ed

cp: Manics

>Cheers,
>
>Edo

Ga-ROOT-en !!!

*--> Ed " E-Mail ?? Wat nâh E-Mail ?? 't Is E-MUL !!!!" Mul

\|/ ______ \|/ Geld maakt niet gelukkig,
~@- /--OO--\ -@~ Gelukkig maken ze geld.
/__( \____/ )__\
\______/ (Harrie Jekkers)

Ike Naar

Geen MP3 versie (hadden ze toen nog niet), maar wel de tekst;

IK BEN ZO BLIJ (DAT MIJN NEUS VAN VOREN ZIT EN NIET OPZIJ)
Johnny Kraaykamp en Rijk de Gooyer
Tekst: L. de Vos
Muziek: J. van Deurse en J.Kraft
(c) 1956 Les Editions Internationales Basart

Een zanger van de opera die zong een mooie aria
(Tralalalalalaa, tralalalalalaa)
Maar aan het einde van het lied wist hij helaas de woorden niet
(Tralalalalalaa, tralalalala)
Toen fluisterde men hem iets in z'n oor
En hij zong rustig door:

Ik ben zo blij, zo blij, dat mijn neus van voren zit en niet opzij
Ik ben zo blij, zo blij, dat mijn neus van voren zit en niet opzij

Met wachtte op de ooievaar, de wieg stond al een poosje klaar
(Tralalalalalaa, tralalalalalaa)
Het was een schatje van een kind en werd door iedereen bemind
(Tralalalalalaa, tralalalala)
En toen het in het bedje werd gezet (Ah te heet!)
Toen kraaide het van pret:

Ik ben zo blij ...

(Parlando:)
Wat kleeft dat kind!
Geen wonder: z'n wiegje was een stijfselkissie

Er kwam vandaag een dwangbevel maar ik kreeg heus geen kippevel
(Tralalalalalaa, tralalalalalaa)
Mijn vrouw werd rood en daarna bleek en was de hele dag van streek
(Tralalalalalaa, tralalalala)
Maar ik zei: kind die zorg gaat weer voorbij
Dus zing als Lau Bandij:

Ik ben zo blij ...

Het nummer is later nog uitgevoerd door Neerlands Hoop en staat
op de elpee "Hoezo Jeugdsentiment". Deze versie kan ik eventueel
voor je op band zetten.

Groetjes,
Ike

Edo Engel (ed...@worldcity.nl) wrote:
[...]

:
: Cheers,
:
: Edo

Hendrie Pannen

Op woensdag 25 november 1998 om 09:00:00 UTC+1 schreef Edo Engel:
> [...]
> dat kan bevestigen of ontkennen, en of iemand mij misschien op zeer
> korte termijn aan bijvoorbeeld een mp3-versie van het nummer kan
is van johnny en rijk

Izak van Langevelde

Is bijna net zo oud als de oorspronkelijke vraag...

--
Grinnikend door het leven...

Rink

Op 25-9-2022 om 12:00 schreef Izak van Langevelde:
Zou de vraagsteller ondertussen niet gegoogled hebben?