Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

vroegere concerten van Tool

444 views
Skip to first unread message

Casagrande

unread,
Apr 14, 2002, 5:32:55 PM4/14/02
to
ik las zojuist de draad "Tool naar Groningen?"...
shit, ik ben jaloers op iedereen die tool direct vanaf het "begin" kon
waarderen. in de tijd van lowlands 93 begon ik me net te interesseren
in de betere muziek. die editie heb ik dan ook net niet meegemaakt
(dat was de enige). uiteraard was ik toen nog niet klaar voor tool ;)
ik had van de radio nog het een en ander opgenomen (stone temple
pilots, rage against the machine, maar niet tool).

lowlands, hengelo en paradiso heb ik dus allemaal gemist. vrij snel na
paradiso moet ik tool zijn gaan waarderen, want tering wat heb ik lang
moeten wachten om een concert van ze bij te wonen!

vorig jaar dus eindelijk 3x (pinkpop, düsseldorf en tilburg). het
waren inderdaad samen met afghan whigs, tindersticks en tea party de
beste concerten die ik heb meegemaakt.

maar gezien jullie reacties op deze concerten, moeten de eerder
genoemde concerten wel helemaal fantastisch zijn geweest! oh, wat heb
ik gemist? dan te bedenken dat ik in die tijd naar ahoy ging om alice
in chains, black crowes en smashing pumpkins en zo te bekijken
(afgezien van sp ook leuk trouwens).

ik verheug me zeer op groningen en hoop dat ze de setlist nu eindelijk
een beetje aan gaan passen. (wat zou ik third eye graag live willen
meemaken!!!)

-casagrande

Cristian Nijenhuis

unread,
Apr 14, 2002, 6:01:44 PM4/14/02
to
Third Eye wil ik ook zeker live meemaken, te gek nummer! Vorig jaar ook in
Tilburg en Dusseldorf geweest. Dit jaar naar Groningen en Ozzfest
(Nijmegen).
Ik ben benieuwd wat ze dit jaar allemaal spelen.

Groetjes Cristian


Casagrande <spam...@softhome.net> wrote in message
news:47b23aa3.02041...@posting.google.com...

Jan Peter

unread,
Apr 14, 2002, 5:51:29 PM4/14/02
to
On 14 Apr 2002 14:32:55 -0700, spam...@softhome.net (Casagrande)
wrote:

>maar gezien jullie reacties op deze concerten, moeten de eerder
>genoemde concerten wel helemaal fantastisch zijn geweest! oh, wat heb
>ik gemist?

Pas in retrospectief zijn die concerten zo legendarisch geworden. Ik
betwijfel sterk of alle bezoekers van de eerste Lowlands-editie het
idee hadden dat het Tool-optreden zo enorm bijzonder zou worden.
Sterker nog, toen je het 'Why can't we be sober' hoorde, was er eerder
een soort instemmend gezucht dan iets anders ;-)

Jan Peter
cp Blonde Redhead - In an expression...

Dubbel Mono: http://dubbelmono.blogspot.com

Jan Peter

unread,
Apr 14, 2002, 5:55:08 PM4/14/02
to
On Sun, 14 Apr 2002 21:51:29 GMT, janpeter...@a1.nl (Jan Peter)
wrote:

Het past hier wel bij:
http://www.fadedmoo.com/fire4ice/quiz/toolquiz.html

uws

unread,
Apr 14, 2002, 6:19:56 PM4/14/02
to
Casagrande skrev:

> maar gezien jullie reacties op deze concerten, moeten de eerder
> genoemde concerten wel helemaal fantastisch zijn geweest! oh, wat heb
> ik gemist?

Uhm, als ik me niet vergis staan worden er in een
alt.binaries.mp3.nogiets newsgroup ladingen Tool bootlegs gepost. Ik
download ze zelf niet, maar ik kan wel even opzoeken welke groep het
betreft (het is nu te laat ;)). Laat maar horen dus.
--
[uws] (o__ (o< nuws (at) xs4all (dot) nl
(o< (柯 //\' //\ [ http://www.uwsworld.com ]
(/)_ (/)_ V_/_ V_/_ 'all your base are belong to uws'

Daniel van Os

unread,
Apr 15, 2002, 3:44:27 AM4/15/02
to
janpeter...@a1.nl (Jan Peter) wrote in message news:<3cb9f961...@news.hetnet.nl>...

> Pas in retrospectief zijn die concerten zo legendarisch geworden. Ik
> betwijfel sterk of alle bezoekers van de eerste Lowlands-editie het
> idee hadden dat het Tool-optreden zo enorm bijzonder zou worden.
> Sterker nog, toen je het 'Why can't we be sober' hoorde, was er eerder
> een soort instemmend gezucht dan iets anders ;-)

Tool was de voornaamste reden om naar Lowlands te gaan. Zwaar onder de
indruk na het optreden en ik moet nog steeds lachen om het knullige
'gesprek' dat we met Maynard hadden toen hij na de tijd in het kleine
tentje bij I Mother Earth stond te kijken.

Maar inderdaad, toen Maynard en Danny later met Rage meededen (Maynard
ongeveer 5 seconden) hoorde ik in het publiek iemand zeggen: hebben ze
die gast daar voor mee genomen? Argh! Had je maar voor 12 uur je bed
uit moeten komen :)

Sober werd voor Lowlands regelmatig op MTV gedraaid en we hadden in
elk geval Undertow al helemaal grijs gedraaid, Opiate waarschijnlijk
ook wel.

Wel mooi dat ze nu nog in niet al te grote zalen spelen zodat je ze
als je ze nu voor het eerst ziet nogsteeds een beetje intiem mee kunt
maken.

Daniel

Casagrande

unread,
Apr 15, 2002, 4:28:09 AM4/15/02
to
uws <nuws@xs4all.[s-p-a-m-t-r-a-p]nl> wrote in message news:<a9cv3s$4vj$1...@news1.xs4all.nl>...

> Casagrande skrev:
> > maar gezien jullie reacties op deze concerten, moeten de eerder
> > genoemde concerten wel helemaal fantastisch zijn geweest! oh, wat heb
> > ik gemist?
>
> Uhm, als ik me niet vergis staan worden er in een
> alt.binaries.mp3.nogiets newsgroup ladingen Tool bootlegs gepost. Ik
> download ze zelf niet, maar ik kan wel even opzoeken welke groep het
> betreft (het is nu te laat ;)). Laat maar horen dus.

de meeste beschikbare liveconcerten van tool heb ik wel op mp3 of
mpg/avi. alleen is dat nou niet bepaald voldoende om het concert
"alsnog mee te maken". van hengelo is volgens mij geen bootleg
beschikbaar. wel van paradiso en gedeeltelijk van lowlands.
alle toolmp3's, video's e.d. zijn wel te downloaden via de Toolhub
m.b.v. DirectConnect.

toch zou ik wel eens willen weten hoe ik op een gemakkelijke manier
mp3's kan vinden via nieuwsgroepen.

-casa

Patrick H.

unread,
Apr 15, 2002, 5:32:19 AM4/15/02
to
Daniel van Os wrote:

> Sober werd voor Lowlands regelmatig op MTV gedraaid en we hadden in elk geval Undertow al
> helemaal grijs gedraaid, Opiate waarschijnlijk
> ook wel.

Ik kan me herinneren dat Tool eigenlijk voor Lowlands ook nog ergens zouden optreden (volgens mij
Dynamo) maar niet konden en vervangen werden door een band genaamd Wool. (Nooit meer van wat
gehoord verder)

ph

cp:Oxide & Neutrino - Rap Dis (U Can't Stop Dis Shit)
--
patrick_s_data:
laatst_geluisterde_cd_lp: The Distillers - Sing Sing Death House
laatst_geziene_film: Soft For Digging
laatst_gegeten_voedsel: Whopper meal


Rob Hoveling

unread,
Apr 15, 2002, 7:32:52 AM4/15/02
to
Op Sun, 14 Apr 2002 21:51:29 GMT kwakte janpeter...@a1.nl (Jan
Peter) het volgende op mijn scherm:

>>maar gezien jullie reacties op deze concerten, moeten de eerder
>>genoemde concerten wel helemaal fantastisch zijn geweest! oh, wat heb
>>ik gemist?
>
>Pas in retrospectief zijn die concerten zo legendarisch geworden. Ik
>betwijfel sterk of alle bezoekers van de eerste Lowlands-editie het
>idee hadden dat het Tool-optreden zo enorm bijzonder zou worden.
>Sterker nog, toen je het 'Why can't we be sober' hoorde, was er eerder
>een soort instemmend gezucht dan iets anders ;-)

Dachutnie. Tool (in Hengelo) staat bij mij in het rijtje van
legendarische concerten, waarvan je na de laatste noot al weet dat je
iets bijzonders meegemaakt hebt. The Hip (in het zelfde Metropool)
staat ook in dat rijtje. De bezieling en beleving op het podium,
gecombineerd met de (in mijn ogen) geniale herrie, dat sloeg alles.
Tool kwam zag en overwon. En da's best jammer, want alle volgende
concerten waren toch minder....

Gr.R., blijft desalniettemin gaan...

cp: spock's Beard - V

--
"No one gets out of this a life"

http://oog-en-oorlog.blogspot.com

uws

unread,
Apr 15, 2002, 8:51:36 AM4/15/02
to
Casagrande skrev:

> toch zou ik wel eens willen weten hoe ik op een gemakkelijke manier
> mp3's kan vinden via nieuwsgroepen.

Uhm, gewoon headers leechen in een aantal groepen en dat je WANTED
file aanpassen of je FILTER op tool laten zoeken. Werkt prima voor
bands die ik wil 'volgen' (mp3 bootlegs etc). Oja: je hebt natuurlijk
wel een fatsoenlijke newsserver nodig...

Mike Schenk

unread,
Apr 15, 2002, 3:05:45 PM4/15/02
to
Jan Peter <janpeter...@a1.nl> writes in nl.muziek:

>On 14 Apr 2002 14:32:55 -0700, spam...@softhome.net (Casagrande)
>wrote:
>
>>maar gezien jullie reacties op deze concerten, moeten de eerder
>>genoemde concerten wel helemaal fantastisch zijn geweest! oh, wat heb
>>ik gemist?
>
>Pas in retrospectief zijn die concerten zo legendarisch geworden. Ik
>betwijfel sterk of alle bezoekers van de eerste Lowlands-editie het
>idee hadden dat het Tool-optreden zo enorm bijzonder zou worden.
>Sterker nog, toen je het 'Why can't we be sober' hoorde, was er eerder
>een soort instemmend gezucht dan iets anders ;-)

Ik snap de ophef over Tool niet, ik vind sommige platen wel aardig maar
zo vreselijk voorspelbaar. Echt zo van "wij begrijpen de muziektheorie
en kunnen hele ingewikkelde akkoorden bij elkaar vinden die dan nog
kloppen ook". En vervolgens klinkt dat best aardig maar mist elke
bezieling. Dan hoor ik driehonderd keer liever een band als AC/DC die
met slechts drie noten een klassieker weten te componeren.

Mike
--
http://www.arm-bears.com

Daniel van Os

unread,
Apr 16, 2002, 3:10:17 AM4/16/02
to
m...@planet.nl (Mike Schenk) wrote in message news:<a9f8a9$sq$1...@ziggy.homeip.net>...

> Jan Peter <janpeter...@a1.nl> writes in nl.muziek:

> Ik snap de ophef over Tool niet, ik vind sommige platen wel aardig maar


> zo vreselijk voorspelbaar. Echt zo van "wij begrijpen de muziektheorie
> en kunnen hele ingewikkelde akkoorden bij elkaar vinden die dan nog
> kloppen ook". En vervolgens klinkt dat best aardig maar mist elke
> bezieling. Dan hoor ik driehonderd keer liever een band als AC/DC die
> met slechts drie noten een klassieker weten te componeren.

Dat is niet erg hoor! Ik snap de ophef over Kane niet. Overkomt de besten ;)

D.

subbacultcha

unread,
Apr 16, 2002, 3:17:56 AM4/16/02
to
> maar gezien jullie reacties op deze concerten, moeten de eerder
> genoemde concerten wel helemaal fantastisch zijn geweest! oh, wat heb
> ik gemist?

van hun optreden op lowlands kan ik me niet zo veel meer herinneren. van het
concert in de paradiso staat me vooral nog bij dat het verschrikkelijk
'metal' was, muzikaal, maar ook het publiek, van die mensen in te strakke
spijkerbroeken met zwarte t-shirts die heel uitgebreid vlak voor je neus het
roos uit hun bezweette haar gaan lopen schudden.brrr...

groeten
Joris

http://stereo.pitas.com


Casagrande

unread,
Apr 16, 2002, 5:59:37 AM4/16/02
to
m...@planet.nl (Mike Schenk) wrote in message news:<a9f8a9$sq$1...@ziggy.homeip.net>...

> >>maar gezien jullie reacties op deze concerten, moeten de eerder


> >>genoemde concerten wel helemaal fantastisch zijn geweest! oh, wat heb
> >>ik gemist?
> >
> >Pas in retrospectief zijn die concerten zo legendarisch geworden. Ik
> >betwijfel sterk of alle bezoekers van de eerste Lowlands-editie het
> >idee hadden dat het Tool-optreden zo enorm bijzonder zou worden.
> >Sterker nog, toen je het 'Why can't we be sober' hoorde, was er eerder
> >een soort instemmend gezucht dan iets anders ;-)
>
> Ik snap de ophef over Tool niet, ik vind sommige platen wel aardig maar
> zo vreselijk voorspelbaar. Echt zo van "wij begrijpen de muziektheorie
> en kunnen hele ingewikkelde akkoorden bij elkaar vinden die dan nog
> kloppen ook". En vervolgens klinkt dat best aardig maar mist elke
> bezieling. Dan hoor ik driehonderd keer liever een band als AC/DC die
> met slechts drie noten een klassieker weten te componeren.
>
> Mike

Heh. Een Tooligan ;)

Wat heeft "wij begrijpen de muziektheorie en kunnen hele ingewikkelde
akkoorden bij elkaar vinden die dan nog kloppen ook" te maken met
voorspelbaarheid? Drie noten in 1 nummer lijkt me voorspelbaarder.
Voorspelbaarheid is 1 van de laatste kenmerken die ik aan Tools muziek
zou toekennen. Mist elke bezieling? Bezieling is 1 van de eerste
kenmerken die ik aan een Toolconcert zou toekennen. 300x Liever AC/DC?
Das een hoop! ;)

Ik kan me trouwens wel iets bij je kritiek voorstellen. Misschien
lijkt de muziek op het eerste gehoor iets te technisch georiėnteerd en
te weinig creatief. Dat komt denk ik hierdoor: in tegenstelling tot
veel muziek, is dit geen muziek waar je even oppervlakkig op de
achtergrond naar kunt "luisteren". Als je van plan bent allerlei
dingen te gaan doen, heeft het geen zin om Tool op te zetten. Om Tool
te gaan luisteren, moet je er echt even voor gaan zitten. Als je dat
een paar keer doet en je open staat voor dit soort muziek, dan vallen
alle stukjes op hun plaats.

Als je daarna naar een concert van ze gaat, dan zul je zien en horen
wat bezieling is.

Groeten,

-Casa

Wilco Noordermeer

unread,
Apr 16, 2002, 10:04:45 AM4/16/02
to
On Tue, 16 Apr 2002, subbacultcha wrote:

> van hun optreden op lowlands kan ik me niet zo veel meer herinneren. van
> het concert in de paradiso staat me vooral nog bij dat het

> verschrikkelijk 'metal' was, muzikaal, maar ook het publiek [...]

Dat concert in Paradiso het voorprogramma van Fishbone? Ik weet namelijk
nog dat ik ze daar gezien heb, en dat ik toen *erg* onder de indruk was.

Om vervolgens een half jaar later naar de Melkweg te gaan voor een
optreden dat me een stuk minder beviel.

Geen idee welk jaar dat was, trouwens.

--
Wilco Noordermeer
wi...@northernlake.com
http://northernlake.com

Jan Peter

unread,
Apr 16, 2002, 4:21:41 PM4/16/02
to
On Tue, 16 Apr 2002 09:17:56 +0200, "subbacultcha"
<subbac...@hotmail.com> wrote:

>van hun optreden op lowlands kan ik me niet zo veel meer herinneren. van het
>concert in de paradiso staat me vooral nog bij dat het verschrikkelijk
>'metal' was, muzikaal, maar ook het publiek

Nu je het zegt: Tool is wel een mooi voorbeeld van een band dat
evolueerde van metalpubliek naar een wat algemener, 'alternatief'
publiek.
Zo heel veel van dat soort bands zijn er niet, bij mijn weten.

Jan Peter
cp Beck - Mutations

Dubbel Mono: http://dubbelmono.blogspot.com

Jan Peter

unread,
Apr 16, 2002, 4:24:37 PM4/16/02
to
On Mon, 15 Apr 2002 13:32:52 +0200, Rob Hoveling
<rhov...@daoretrappers.geen.spam.graag.com> wrote:

>Dachutnie. Tool (in Hengelo) staat bij mij in het rijtje van
>legendarische concerten, waarvan je na de laatste noot al weet dat je
>iets bijzonders meegemaakt hebt.

Dat bedoel ik dus. Ik kan me niet herinneren dat ik direct na afloop
van het optreden van Tool op Lowlands het idee had iets legendarisch
te hebben gezien. Wel had ik dat idee van het hele Lowlandsfestival,
die eerste aflevering.
Bovendien kan ik me, als ik terug probeer te denken aan die toch
tientallen optredens tijdens tien Lowlands-afleveringen, er maar een
handvol voor de geest halen als echt heel bijzonder.
(dEUS, Pavement, Kyuss, Alex Chilton (ahum), Motorpsycho, Iggy Pop)

Jan Peter

unread,
Apr 16, 2002, 4:26:28 PM4/16/02
to
On 15 Apr 2002 00:44:27 -0700, atho...@hotmail.com (Daniel van Os)
wrote:

>Sober werd voor Lowlands regelmatig op MTV gedraaid en we hadden in
>elk geval Undertow al helemaal grijs gedraaid, Opiate waarschijnlijk
>ook wel.

Maar dat is ook niet wat ik betoog. Het gaat mij er om dat het
optreden toen zo bijzonder zou zijn. Voor jou dus blijkbaar wel, maar
ik heb sterk het idee dat de herinnering bij heel veel mensen sterk
gekleurd is door het latere succes van Tool en misschien de sfeer die
er die eerste Lowlands-aflevering hing. Want dat vond ik wel heel
bijzonder.

Jan Pete

Rob Hoveling

unread,
Apr 16, 2002, 4:40:33 PM4/16/02
to
Op Tue, 16 Apr 2002 20:24:37 GMT kwakte janpeter...@a1.nl (Jan

Peter) het volgende op mijn scherm:

>>Dachutnie. Tool (in Hengelo) staat bij mij in het rijtje van


>>legendarische concerten, waarvan je na de laatste noot al weet dat je
>>iets bijzonders meegemaakt hebt.
>
>Dat bedoel ik dus. Ik kan me niet herinneren dat ik direct na afloop
>van het optreden van Tool op Lowlands het idee had iets legendarisch
>te hebben gezien. Wel had ik dat idee van het hele Lowlandsfestival,
>die eerste aflevering.

Ik ben nog nooit op Lowlands geweest, dus daar kan het niet aan liggen
bij mij. Mijn eerste Tool was in Metropool...

>Bovendien kan ik me, als ik terug probeer te denken aan die toch
>tientallen optredens tijdens tien Lowlands-afleveringen, er maar een
>handvol voor de geest halen als echt heel bijzonder.
>(dEUS, Pavement, Kyuss, Alex Chilton (ahum), Motorpsycho, Iggy Pop)

Iggy Pop op Torhout, nog zo'n legendarisch concert moment...

Gr.R., gaat het overigens na tien jaar toch eens proberen op
Lowlands...

cp: Guust's Being bored teepje...

Eddy

unread,
Apr 16, 2002, 4:47:03 PM4/16/02
to

"Jan Peter" <janpeter...@a1.nl> schreef

> >van hun optreden op lowlands kan ik me niet zo veel meer herinneren. van
het
> >concert in de paradiso staat me vooral nog bij dat het verschrikkelijk
> >'metal' was, muzikaal, maar ook het publiek
>
> Nu je het zegt: Tool is wel een mooi voorbeeld van een band dat
> evolueerde van metalpubliek naar een wat algemener, 'alternatief'
> publiek.
> Zo heel veel van dat soort bands zijn er niet, bij mijn weten.

Er zijn niet veel bands die zich op zo'n manier weten te ontwikkelen. Een
van de weinige andere bands die daain geslaagd zijn is The Gathering.

Eddy

cp: Giant - III


Mirella

unread,
Apr 16, 2002, 5:25:14 PM4/16/02
to
On 14 Apr 2002 14:32:55 -0700, spam...@softhome.net (Casagrande) wrote:

>ik las zojuist de draad "Tool naar Groningen?"...
>shit, ik ben jaloers op iedereen die tool direct vanaf het "begin" kon
>waarderen. in de tijd van lowlands 93 begon ik me net te interesseren
>in de betere muziek. die editie heb ik dan ook net niet meegemaakt

Wonder boven wonder ben ik daar toen heengegaan, helemaal alleen. Ik
weet nog steeds niet wat mij daartoe bracht. De 'vroegste' herinnering
die ik er van heb is de aankomst op een station, en het wachten op de
bus die voor verder vervoer zou zorgen. Die bus kwam niet, de eerste
uren. In de tussentijd verwonderde ik me over de bijzondere mensen om me
heen. Het was vanaf het begin een soort sprookje. De volgende 'flits' is
dat ik uitstapte, in het niets, nou ja, weilanden, slootjes en een
enkele boom. Toen dacht ik: 'Wat nu?' En vervolgens 'laat ik mijn tentje
dan maar eens opzetten'.
De rest van het weekend was magisch, zonder overdrijven. De nachten
waren IJSkoud.

>(dat was de enige). uiteraard was ik toen nog niet klaar voor tool ;)
>ik had van de radio nog het een en ander opgenomen (stone temple
>pilots, rage against the machine, maar niet tool).

Ik had ook nog nooit van Tool gehoord. Vlaardingen heeft pas een paar
jaar geleden muziekzenders op tv gekregen, dus clips waren voor mij ook
iets vrij onbekends.
Ik was al wel twee keer naar Pearl Jam geweest in Ahoy, eerder dat jaar.
En in 1991 naar mijn eerste Pinkpop, één dag. Verder luisterde ik naar
de Pixies en Nirvana.

>lowlands, hengelo en paradiso heb ik dus allemaal gemist. vrij snel na
>paradiso moet ik tool zijn gaan waarderen, want tering wat heb ik lang
>moeten wachten om een concert van ze bij te wonen!

Ik vond het wachten op de tweede langspeler erg lang duren.

>vorig jaar dus eindelijk 3x (pinkpop, düsseldorf en tilburg). het
>waren inderdaad samen met afghan whigs, tindersticks en tea party de
>beste concerten die ik heb meegemaakt.

Mijn beste concerten vorig jaar waren Robbie Williams op Roskilde (niet
na te vertellen in woorden, eigenlijk) en REM met Eddie Vedder in de
Crocodile Cafe in Seattle (ook amper te bevatten). Tool heb ik gezien op
Pinkpop, in Tilburg en op Roskilde. Die laatste keer deed me het meest.



>maar gezien jullie reacties op deze concerten, moeten de eerder
>genoemde concerten wel helemaal fantastisch zijn geweest! oh, wat heb
>ik gemist? dan te bedenken dat ik in die tijd naar ahoy ging om alice
>in chains, black crowes en smashing pumpkins en zo te bekijken
>(afgezien van sp ook leuk trouwens).

Ja, Alice In Chains, oktober 1993, daar was ik toen ook :) Via mijn
'Pearl Jam' vrienden hoorde ik van al die andere bands, en heb dus
gelukkig heel veel kunnen zien. Radiohead nog in kleine zaaltjes,
bijvoorbeeld. Festivals hebben me eigenlijk het meest gebracht aan
aantallen bands die ik gezien heb. Vooral op Roskilde staat altijd erg
veel.

>ik verheug me zeer op groningen en hoop dat ze de setlist nu eindelijk
>een beetje aan gaan passen. (wat zou ik third eye graag live willen
>meemaken!!!)

in alt.music.tool las ik dat ze al een paar wijzigingen hebben
aangebracht in de setlist, dus ik hoop met je mee :)

De rest schrijf ik in andere reacties,
groetjes,
Mirella :)

Jan Peter

unread,
Apr 16, 2002, 5:41:27 PM4/16/02
to
On Tue, 16 Apr 2002 21:25:14 GMT, Mirella <mire...@chello.nl> wrote:

>De rest van het weekend was magisch, zonder overdrijven. De nachten
>waren IJSkoud.

Maar verder was het hartverwarmend. Inderdaad, ik herinner me nog:
slaapzaak, dikke trui, leren jas en dan nog liggen bibberen. Minimaal
nachtvorst, als ik me goed herinner.

Jan Peter
cp Slint - Tweez

Dubbel Mono: http://dubbelmono.blogspot.com

Mirella

unread,
Apr 16, 2002, 5:49:55 PM4/16/02
to
On Mon, 15 Apr 2002 11:32:19 +0200, "Patrick H."
<cj.vand...@student.unimaas.nl> wrote:

>Ik kan me herinneren dat Tool eigenlijk voor Lowlands ook nog ergens zouden optreden (volgens mij
>Dynamo) maar niet konden en vervangen werden door een band genaamd Wool. (Nooit meer van wat
>gehoord verder)

Ja, weet iemand misschien alle data waarop Tool ooit in Nederland heeft
gespeeld?

groetjes,
Mirella :)

Mirella

unread,
Apr 16, 2002, 5:49:18 PM4/16/02
to
On 15 Apr 2002 00:44:27 -0700, atho...@hotmail.com (Daniel van Os)
wrote:

>Tool was de voornaamste reden om naar Lowlands te gaan. Zwaar onder de


>indruk na het optreden en ik moet nog steeds lachen om het knullige
>'gesprek' dat we met Maynard hadden toen hij na de tijd in het kleine
>tentje bij I Mother Earth stond te kijken.

wat zeiden jullie dan? :)

>Wel mooi dat ze nu nog in niet al te grote zalen spelen zodat je ze
>als je ze nu voor het eerst ziet nogsteeds een beetje intiem mee kunt
>maken.

precies. Ik hoop dan eindelijk mijn oude Tool-liefde weer op peil te
krijgen, want het is niet goed dat ik me van Tilburg voornamelijk de
overlast van rook herinner en hoe misselijk ik was.

groetjes,
Mirella :)

Mirella

unread,
Apr 16, 2002, 5:51:15 PM4/16/02
to
On Tue, 16 Apr 2002 22:40:33 +0200, Rob Hoveling
<rhov...@daoretrappers.geen.spam.graag.com> wrote:

>Gr.R., gaat het overigens na tien jaar toch eens proberen op
>Lowlands...

ik hoop dat het een leuke Lowlands wordt!

groetjes,
Mirella :) (dan de tiende alweer, wat vliegt die tijd!)

Mirella

unread,
Apr 16, 2002, 5:58:12 PM4/16/02
to
On Sun, 14 Apr 2002 21:51:29 GMT, janpeter...@a1.nl (Jan Peter)
wrote:

>Pas in retrospectief zijn die concerten zo legendarisch geworden. Ik


>betwijfel sterk of alle bezoekers van de eerste Lowlands-editie het
>idee hadden dat het Tool-optreden zo enorm bijzonder zou worden.
>Sterker nog, toen je het 'Why can't we be sober' hoorde, was er eerder
>een soort instemmend gezucht dan iets anders ;-)

Voor mij was het liefde op het eerste gezicht en gehoor. Er was een
meisje bij me dat meteen na de eerste tonen al zei dat ze het
afschuwelijk vond. Ik ging daar toen tegenin omdat ik het juist prachtig
vond. Ik was helemaal van mijn stuk gebracht. Die enge man op het podium
met die mooie stem. Die kracht van de muziek, alles. En dat op zo'n
vroeg tijdstip op de zondag, laatste dag van mijn eerste echte
kampeerfestival.
De volgende dag heb ik al iets gekocht. Ik meen dat dat Opiate was. En
niet veel later Undertow.
Bij de voorverkoop voor Alice In Chains kwam ik een meisje tegen, met
wie ik toen afgesproken heb om naar Tool te gaan op Popwerk in Den
Bosch. Dat was gratis, en weer zo indrukwekkend. De bassist (die nu weg
is, als ik het goed heb begrepen in al die jaren) droeg een donkergroen
Lowlands T-shirt, waar ik nog jaloers op was omdat ik net te laat was
geweest om een shirt te kopen. Het stond hem goed. Maynard was nog
steeds eng. Dat stond ook in de krant de volgende dag. Het contrast
tussen het publiek en de kerkgangers en dagjesmensen was gigantisch.
Heerlijk was dat. Afkeurende blikken van alle kanten :) Ik kocht daar
mijn enige Tool shirt. Met in kleine lettertjes op de achterkant: 'rots
your brain like crack cocaine'.
Toen Paradiso. Ik weet niet meer precies wanneer dat was, eind 1993 of
begin 1994. Het was de allereerste keer dat ik daar kwam, en die
vriendin van me was helemaal gestoord, met een fluitje van het voetbal
ofzo. Het publiek was inderdaad wild en velen langharig. Ik kwam voor
het concert een groepje jongens tegen die ik al in Ahoy had gezien bij
Pearl Jam. Dat was een leuke ontmoeting. Na het concert heb ik ze helaas
niet meer gezien, en sindsdien ook nooit meer. We stonden vrijwel
vooraan, en het was daar erg wild. Met springen hing er zelfs iemand in
mijn haar, dat toen nog lang was, wat erg vervelend was. Voor me stond
ook iemand constant met zijn haar te zwaaien, wat ook niet zo leuk was.
Die vriendin dacht dat ze flauw ging vallen en wilde weg. Ze zei dat ze
iets gebroken had ofzo, maar ik vond dat ze zich aanstelde. Op een
gegeven moment gooide Maynard zijn drank naar ons toe. Ik dacht alleen
maar 'gatver', maar later ontdekte ik dat hij zo die vriendin voor
flauwvallen had behoed. Er zat daarbij ook een grijns in zijn ogen
waardoor ik hem nooit meer eng vond, daarna.
Het was goed en alles was leuk. Die vriendin bleek dus helaas wel echt
haar ribben gekneusd te hebben, en is maanden thuisgeweest van haar
werk. Ik was nog studente in die tijd.
Daarna heb ik ze nog vaker gezien, maar op een gegeven moment kwam die
stomme smurfenmake-up met ballenbroekje waardoor die mooie tatoeages
niet meer te zien waren en de zanger veel minder eng overkwam, en werd
het allemaal was minder ruig, vond ik. Juist die stem ging wat naar de
achtergrond, en die pure muziek werd steeds 'verfijnder'. Daar hou ik
dus niet zo van.
Bij mij is helaas het eerste Toolgevoel nooit meer teruggekomen. Ik vind
ze nog steeds goed, en verheug me wel op eindelijk weer eens een concert
in kleinere zaal, maar in de nieuwste platen heb ik me nog steeds niet
goed verdiept.

Even terug naar Lowlands: Iggy Pop was de andere held van die dag, voor
mij.
Ook 22 Pistepirkko zijn me al die tijd bijgebleven. En het begin van
RatM heb ik gemist, omdat ik nog in mijn tent was toen het begon. Ik
herinner me dat ze begonnen met Killing in the Name of, en dat ik toen
keihard door het poortje (verschil met nu!) naar tent A of B ben gerend.
Alpha en Bravo gebruikte ik pas later, als naam.

groetjes,
Mirella :)

Mirella

unread,
Apr 16, 2002, 5:58:13 PM4/16/02
to
On Mon, 15 Apr 2002 19:05:45 +0000 (UTC), m...@planet.nl (Mike Schenk)
wrote:

>Ik snap de ophef over Tool niet, ik vind sommige platen wel aardig maar
>zo vreselijk voorspelbaar. Echt zo van "wij begrijpen de muziektheorie
>en kunnen hele ingewikkelde akkoorden bij elkaar vinden die dan nog
>kloppen ook". En vervolgens klinkt dat best aardig maar mist elke
>bezieling. Dan hoor ik driehonderd keer liever een band als AC/DC die
>met slechts drie noten een klassieker weten te componeren.

Die bezieling hoorde ik juist wel. Nu is het inderdaad allemaal wat
'technischer' geworden. En dan is er nog allerlei vaag mystiek gedoe
omheen waar ik niks mee heb. Dat is wel jammer. Juist het gevoel in die
muziek en die stem was wat mij heeft aangetrokken. Als ze zo doorgaan is
het straks nog symfo, ofwel: gevoelloos ;)
De clips hebben trouwens nog steeds veel gevoel, als je eenmaal aan de
stijl gewend bent.

groetjes,
Mirella :)

Mirella

unread,
Apr 16, 2002, 5:57:59 PM4/16/02
to
On Tue, 16 Apr 2002 20:21:41 GMT, janpeter...@a1.nl (Jan Peter)
wrote:

>>van hun optreden op lowlands kan ik me niet zo veel meer herinneren. van het
>>concert in de paradiso staat me vooral nog bij dat het verschrikkelijk
>>'metal' was, muzikaal, maar ook het publiek
>
>Nu je het zegt: Tool is wel een mooi voorbeeld van een band dat
>evolueerde van metalpubliek naar een wat algemener, 'alternatief'
>publiek.

ik vind het eerder andersom. In het begin was het nog veel 'grunge', qua
publiek maar ook qua muziek. Nu zijn het voornamelijk metalheads die
naar Tool gaan, volgens mij. Maar ik kan me vergissen. Ik zal eens
opletten in Groningen :) Ozzfest telt natuurlijk niet wat publiek
betreft, want dat zal sowieso veel 'hardrock' zijn.

>Zo heel veel van dat soort bands zijn er niet, bij mijn weten.

De Red Hot Chili Peppers hebben afschuwelijk publiek gekregen in de loop
der jaren. Hordes mensen die op Under The Bridge afkwamen. Verder weet
ik nu ook niet zoveel voorbeelden. De laatste keer Smashing Pumpkins was
ook niks.

groetjes,
Mirella :)

G Flater

unread,
Apr 16, 2002, 6:26:49 PM4/16/02
to
In article <lu2pbusv96f4ukjap...@4ax.com>,
Rob Hoveling <rhov...@daoretrappers.geen.spam.graag.com> wrote:

> cp: Guust's Being bored teepje...

nou moe, toast ik eens een cd, maak jij der weer een tape van.


cl:husker du
mijnheer guust


i think it's time we talked this over i think you've taken this too far
i never wanted to be different didn't ask to be nobody's star try to
take control of it cos what you see is what you get try to take control
of it and not me you say there's talk of revolution-so what's new? you
say there's fighting in the air you think that i've got the solutions
but do you really think that's fair? try to take control of it cos what
you see is what you get try to take control of it and not me (chorus:)
don't wanna be nobody's hero i don't wanna be nobody's star don't wanna
be nobody's hero get up get out be what you are you think it's time you
took me over to do what you can't do yourself but don't let heroes get
your kicks for you it's up to you and no one else try to take control of
it cos what you see is what you get try to take control of it and you'll
see (chorus) you think you're nobody, and i have all the fun but no one
is a nobody, everyone is someone (chorus) be what you are

Daniel van Os

unread,
Apr 17, 2002, 2:28:51 AM4/17/02
to
janpeter...@a1.nl (Jan Peter) wrote in message news:<3cbc8899...@news.hetnet.nl>...

> On 15 Apr 2002 00:44:27 -0700, atho...@hotmail.com (Daniel van Os)
> wrote:

> gekleurd is door het latere succes van Tool en misschien de sfeer die
> er die eerste Lowlands-aflevering hing. Want dat vond ik wel heel
> bijzonder.

Whoo! Helemaal mee eens, dat zal er ook wel aan mee geholpen hebben
ja. Ik denk dat je toen een soort pionierbezoekers had, vooral degenen
die drie dagen gingen. Ik bedoel, er waren geen mensen die naar
Lowlands gingen omdat ze gehoord hadden dat het vorige jaar zo cool
was :)

Hm, nu is het helemaal offtopic en off-group geworden!

Daniel

Daniel van Os

unread,
Apr 17, 2002, 2:32:59 AM4/17/02
to
Mirella <mire...@chello.nl> wrote in message news:<qv6pbu0edj7kue1hn...@4ax.com>...

> On 15 Apr 2002 00:44:27 -0700, atho...@hotmail.com (Daniel van Os)
> wrote:
>
> >Tool was de voornaamste reden om naar Lowlands te gaan. Zwaar onder de
> >indruk na het optreden en ik moet nog steeds lachen om het knullige
> >'gesprek' dat we met Maynard hadden toen hij na de tijd in het kleine
> >tentje bij I Mother Earth stond te kijken.
>
> wat zeiden jullie dan? :)

Dat was iets als:

Great show!
Thanks.
Who will open up for you in Hengelo next week?
Hengelo? Is that in Germany?
No, it's in Holland.
Hmm, I don't know.

> >Wel mooi dat ze nu nog in niet al te grote zalen spelen zodat je ze
> >als je ze nu voor het eerst ziet nogsteeds een beetje intiem mee kunt
> >maken.
>
> precies. Ik hoop dan eindelijk mijn oude Tool-liefde weer op peil te
> krijgen, want het is niet goed dat ik me van Tilburg voornamelijk de
> overlast van rook herinner en hoe misselijk ik was.

Ik hoop het ook!

Daniel

Message has been deleted

Mike Schenk

unread,
Apr 17, 2002, 4:52:33 AM4/17/02
to
Casagrande <spam...@softhome.net> writes in nl.muziek:

>m...@planet.nl (Mike Schenk) wrote in message news:<a9f8a9$sq$1...@ziggy.homeip.net>...
>>
>> Ik snap de ophef over Tool niet, ik vind sommige platen wel aardig maar
>> zo vreselijk voorspelbaar. Echt zo van "wij begrijpen de muziektheorie
>> en kunnen hele ingewikkelde akkoorden bij elkaar vinden die dan nog
>> kloppen ook". En vervolgens klinkt dat best aardig maar mist elke
>> bezieling. Dan hoor ik driehonderd keer liever een band als AC/DC die
>> met slechts drie noten een klassieker weten te componeren.
>
>Heh. Een Tooligan ;)
>
>Wat heeft "wij begrijpen de muziektheorie en kunnen hele ingewikkelde
>akkoorden bij elkaar vinden die dan nog kloppen ook" te maken met
>voorspelbaarheid? Drie noten in 1 nummer lijkt me voorspelbaarder.

Dat zou je op het eerste gezicht wel denken maar mijn ervaring is nog
steeds dat ik meer uit mijn dak ga van een band die breekt met
muziektheorie en doen wat ze leuk vinden dan een band als Tool die
perfect speelt zoals het hoort.

>Voorspelbaarheid is 1 van de laatste kenmerken die ik aan Tools muziek
>zou toekennen. Mist elke bezieling? Bezieling is 1 van de eerste

Je hoort de breaks al maten lang van te voren aankomen en je weet hoe ze
zullen gaan klinken, om de eenvoudige reden dat Tool perfect weet hoe
muziek theoretisch in elkaar zit en dat dan perfect toepassen. Dat mag
misschien onvoorspelbaar lijken, maar is het absoluut niet. Zappa, die
was pas onvoorspelbaar en ingewikkeld tegelijkertijd. Tool is alleen
maar ingewikkeld.

>kenmerken die ik aan een Toolconcert zou toekennen. 300x Liever AC/DC?
>Das een hoop! ;)
>
>Ik kan me trouwens wel iets bij je kritiek voorstellen. Misschien

>lijkt de muziek op het eerste gehoor iets te technisch georiënteerd en


>te weinig creatief. Dat komt denk ik hierdoor: in tegenstelling tot
>veel muziek, is dit geen muziek waar je even oppervlakkig op de
>achtergrond naar kunt "luisteren". Als je van plan bent allerlei
>dingen te gaan doen, heeft het geen zin om Tool op te zetten. Om Tool
>te gaan luisteren, moet je er echt even voor gaan zitten. Als je dat
>een paar keer doet en je open staat voor dit soort muziek, dan vallen
>alle stukjes op hun plaats.

Ik heb drie Tool-CDs in de kast staan (Opiate, Undertow en Laeteralus)
en heb daar op de door jouw omschreven manier al meerdere keren naar
geluisterd. Het valt bij mij echt niet op zijn plaats, mijn beeld
verandert niet.

>Als je daarna naar een concert van ze gaat, dan zul je zien en horen
>wat bezieling is.

Lijkt me sterk.

Mike
--
http://www.arm-bears.com

Paul

unread,
Apr 17, 2002, 4:19:36 AM4/17/02
to

"Mike Schenk" <m...@planet.nl> wrote in message
news:a9jd4h$b8b$1...@ziggy.homeip.net...

> Casagrande <spam...@softhome.net> writes in nl.muziek:
> >m...@planet.nl (Mike Schenk) wrote in message
news:<a9f8a9$sq$1...@ziggy.homeip.net>...
> >>
> >>

knip

op-en-neer gemening over Tool

knip

>>>

Waaruit maar blijkt dat over smaak niet te twisten valt....

Paul


Lennert Ploeger

unread,
Apr 17, 2002, 5:10:32 AM4/17/02
to
> Dat concert in Paradiso het voorprogramma van Fishbone? Ik weet namelijk
> nog dat ik ze daar gezien heb, en dat ik toen *erg* onder de indruk was.

Grappig dat je dat optreden van Tool als voorprogramma van Fishbone noemt!
Ik kan me namelijk ook herinneren dat ik Tool rond 1993 als voorprogramma
had gezien, maar wist niet meer zeker of het van Fishbone was of iets
anders. Dat jij ook Fishbone noemt is voor mij overtuigend genoeg dat het
dan inderdaad ook Fishbone was.

> Om vervolgens een half jaar later naar de Melkweg te gaan voor een
> optreden dat me een stuk minder beviel.

Weet je zeker dat dat Tool was? Ik nooit iets gezien/gehoord over een
optreden van Tool in de Melkweg.

Groeten,
Lennert.


Lennert Ploeger

unread,
Apr 17, 2002, 5:38:55 AM4/17/02
to
> > Ja, weet iemand misschien alle data waarop Tool ooit in Nederland heeft
> > gespeeld?
>
> 23/08/1993 Tool - Lowlands
> 11-02-1997 Tool - Paradiso
> 24-05-2001 Tool - 013
> 04-06-2001 Tool - Pinkpop - Landgraaf
>
> 09-05-2002 Tool - Oosterpoort
> 01-06-2002 Tool - Ozzfest - Nijmegen
>
> De rest weet ik niet want toen heb ik ze ook niet gezien.

Uit het lijstje op
http://mywebpages.comcast.net/drewnbrew/Tool_Chronology.txt haalde ik het
volgende:

04/06/1993 Paradiso, Amsterdam
29/08/1993 Lowlands Festival, Dronten
11/09/1993 Metropool, Hengelo
12/09/1993 Popwerk Festival,Den Bosch
06/03/1994 Melkweg, Amsterdam
07/03/1994 Effenaar, Eindhoven
27/06/1994 Noorderlicht, Tilburg
28/06/1994 Paradiso, Amsterdam
29/06/1994 Vrijhof, Enschede
11/02/1997 Paradiso, Amsterdam
24/05/2001 013, Tilburg
04/06/2001 Pinkpop, Landgraaf

Heb ik ze toch maar 3 van de 12 keer gezien... Gelukkig zal dat op
02/06/2002 5 van de 14 keer zijn!

Groeten,
Lennert.


G Flater

unread,
Apr 17, 2002, 6:27:49 AM4/17/02
to
In article <357pbuksuiustt0eh...@4ax.com>,
Mirella <mire...@chello.nl> wrote:

> On Tue, 16 Apr 2002 22:40:33 +0200, Rob Hoveling
> <rhov...@daoretrappers.geen.spam.graag.com> wrote:
>
> >Gr.R., gaat het overigens na tien jaar toch eens proberen op
> >Lowlands...
>
> ik hoop dat het een leuke Lowlands wordt!

met ditto meet ofcourse

cl:henks sofa's enzo....terroristische tapijten

Casagrande

unread,
Apr 17, 2002, 7:43:21 AM4/17/02
to
Mirella <mire...@chello.nl> wrote in message news:<c67pbukk7v20cttdk...@4ax.com>...

> De clips hebben trouwens nog steeds veel gevoel, als je eenmaal aan de
> stijl gewend bent.

heb je de nieuwste al gezien? ik vind hem weer geweldig.
het is Parabola en hij duurt 10 minuten (incl. Parabol dus).

groeten,

-casa

Casagrande

unread,
Apr 17, 2002, 7:47:06 AM4/17/02
to
Mirella <mire...@chello.nl> wrote in message news:<gl5pbu4regalvar9a...@4ax.com>...

> Bij mij is helaas het eerste Toolgevoel nooit meer teruggekomen. Ik vind
> ze nog steeds goed, en verheug me wel op eindelijk weer eens een concert
> in kleinere zaal, maar in de nieuwste platen heb ik me nog steeds niet
> goed verdiept.

valt ćnima ook onder een van de nieuwste platen, of alleen salival en
lateralus? ćnima vind ik namelijk nog steeds het beste album wat ik
ken.
op salival staat trouwens nog een live-versie van een nummer van
opiate, dus dat zou jou wel moeten liggen.

groeten,

-casa

Mirella

unread,
Apr 17, 2002, 8:53:51 AM4/17/02
to

nee, nog niet. Ik bewaar dit berichtje wel even om mezelf er aan te
herinneren. Ik lees ook alt.music.tool, maar daar is het zo ontzettend
druk steeds, dat ik het meeste mis.

groetjes,
Mirella :)

Mirella

unread,
Apr 17, 2002, 8:58:54 AM4/17/02
to
On 17 Apr 2002 04:47:06 -0700, spam...@softhome.net (Casagrande) wrote:

>Mirella <mire...@chello.nl> wrote in message news:<gl5pbu4regalvar9a...@4ax.com>...
>
>> Bij mij is helaas het eerste Toolgevoel nooit meer teruggekomen. Ik vind
>> ze nog steeds goed, en verheug me wel op eindelijk weer eens een concert
>> in kleinere zaal, maar in de nieuwste platen heb ik me nog steeds niet
>> goed verdiept.
>
>valt ćnima ook onder een van de nieuwste platen, of alleen salival en

ja, met 'oude' bedoel ik alleen Undertow en Opiate. Ik heb nog wel wat
singles, maar daar staat niets bijzonders op verder.

>lateralus? ćnima vind ik namelijk nog steeds het beste album wat ik
>ken.
>op salival staat trouwens nog een live-versie van een nummer van
>opiate, dus dat zou jou wel moeten liggen.

ja, het wordt hoog tijd dat ik ze eens goed ga beluisteren (en bekijken)
allemaal! Tijd om uit die post-Undertow-ontkenningsfase te komen ;)

groetjes,
Mirella :)

Tamar

unread,
Apr 17, 2002, 9:52:27 AM4/17/02
to
> > De clips hebben trouwens nog steeds veel gevoel, als je eenmaal aan de
> > stijl gewend bent.
>
> heb je de nieuwste al gezien? ik vind hem weer geweldig.
> het is Parabola en hij duurt 10 minuten (incl. Parabol dus).

parabola is hier toch nog niet op tv geweest? of toch wel? het downloaden
duurde 4 uur dus ik bewaar 'm maar voor groningen....lijkt me ook wel weer
indrukwekkend op zo'n groot scherm...
groeten, tamar

> groeten,
>
> -casa


Maurice

unread,
Apr 17, 2002, 11:11:56 AM4/17/02
to

"cba"

> 23/08/1993 Tool - Lowlands
> 11-02-1997 Tool - Paradiso
> 24-05-2001 Tool - 013
> 04-06-2001 Tool - Pinkpop - Landgraaf
> 09-05-2002 Tool - Oosterpoort
> 01-06-2002 Tool - Ozzfest - Nijmegen

Ik kan mij heel duidelijk herinneren dat ik ze ooit in Den Bosch op een
GRATIS festival heb zien spelen.
Het was toen erg mooi weer, maar je had geen gras om te liggen.

--
Maurice
Cp: Blake Hazard - Little Airplane

http://muziekmania.blogspot.com


Casagrande

unread,
Apr 17, 2002, 11:42:45 AM4/17/02
to

Op Wed, 17 Apr 2002 08:52:33 +0000 (UTC), schreef m...@planet.nl (Mike
Schenk):

>Ik heb drie Tool-CDs in de kast staan (Opiate, Undertow en Laeteralus)
>en heb daar op de door jouw omschreven manier al meerdere keren naar
>geluisterd. Het valt bij mij echt niet op zijn plaats, mijn beeld
>verandert niet.

ok, dan houdt het op. jammer ;)

-casagrande

Mirella

unread,
Apr 17, 2002, 3:30:57 PM4/17/02
to
On Wed, 17 Apr 2002 17:11:56 +0200, "Maurice" <mau...@kindamuzik.net>
wrote:

>Ik kan mij heel duidelijk herinneren dat ik ze ooit in Den Bosch op een
>GRATIS festival heb zien spelen.
>Het was toen erg mooi weer, maar je had geen gras om te liggen.

Dat klopt, dat was Popwerk in Den Bosch, in 1993. Ik was daar toen ook.
Weet jij toevallig nog wat er nog meer speelde?

groetjes,
Mirella :)

Mike Schenk

unread,
Apr 18, 2002, 2:19:17 PM4/18/02
to
"Paul" <spurr...@hotmail.com> writes in nl.muziek:

>
>knip
>
>op-en-neer gemening over Tool
>
>knip
>
>>>>
>
>Waaruit maar blijkt dat over smaak niet te twisten valt....

Ik zou eerder zeggen dat er over smaak heel veel te twisten valt, alleen
dat je het er nooit over eens zult worden...

mike
--
http://www.arm-bears.com

0 new messages