Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Nighttown: assholes zijn het

99 views
Skip to first unread message

Bert Müller

unread,
Mar 20, 1999, 3:00:00 AM3/20/99
to
Het is toch godgeklaagd. Vrijdagavond, en we staan gezellig een biertje
te drinken in Nighttown café. Dat café is eigenlijk het enige positieve
aan het hele Nighttown-gebeuren, want de zaal zelf is de ongezelligste
van Nederland en het personeel aldaar gedraagt zich over het algemeen
alsof ze hun opleiding hebben genoten bij de Hitlerjugend.

Anyway: je moet wat, het is vrijdagavond, en in Rotterdam is verder
niet zo veel te doen, dus op een gegeven moment vatten we het plan op om
in de Basement (klein kelderzaaltje van Nighttown) te gaan dansen. Nou
doe ik dat normaal nooit, maar onder het motto van horizonverbreding en
overal voor open staan en zo, leek me dat toch wel leuk om eens te doen.
Kom ik daar aan de deur, staat daar zo'n sportschooljongen en die
vertelt mij doodleuk dat ik er niet in mag. Dus ik vraag waarom. 'Omdat
je niet in de juiste uitgaanskleding bent'. Gelul natuurlijk, maar daar
wil ik het nu even niet over hebben.

Maar waar ik wel benieuwd naar ben is de mening van het 'housende' deel
van deze nieuwsgroep: is het nou werkelijk zo dat jullie jullie muziek
echt alleen maar voor een select incrowdgroepje willen houden? Met
strikte kledingvoorschriften en zo? En gaat dat zo ver dat je
daadwerkelijk mensen gaat weigeren om naar 'jullie', blijkbaar besloten,
feestjes te gaan? Zo ja: dat vind ik heel zielig. Net zoiets als zo'n
Boemba die de regels opstelt waaraan een bezoeker van een Slayer-concert
moet voldoen.
Mensen beoordelen op uiterlijk is zo'n beetje het domste wat je kunt
doen.

Ik sta heel erg open voor alle soorten muziek en zo, maar op deze manier
wordt het je natuurlijk niet gemakkelijker gemaakt. Dit soort incidenten
kweken bij mij eigenlijk alleen maar een gloeiende teringhekel aan alles
wat met dansmuziek te maken heeft. En dat kan toch niet de bedoeling
zijn.

Is dat house-wereldje nou werkelijk zo zielig en bekrompen of zie ik nou
iets helemaal verkeerd?

Bert

cp. Bolt Thrower - The IVth Crusade

Richard Splinter

unread,
Mar 20, 1999, 3:00:00 AM3/20/99
to

"Bert Müller" wrote:

NightTown is gewoon een crap zaal. En in een crap zaal kan je dat verwachten.

Ga eens naar Mazzo.

Richard

NP: Aphex Twin - Windowlicker

Marcel van der Steen

unread,
Mar 20, 1999, 3:00:00 AM3/20/99
to
In article <36F30697...@tip.nl>, "Bert Müller" <bert....@tip.nl> wrote:

> Het is toch godgeklaagd.

knip

> Kom ik daar aan de deur, staat daar zo'n sportschooljongen en die
> vertelt mij doodleuk dat ik er niet in mag. Dus ik vraag waarom. 'Omdat
> je niet in de juiste uitgaanskleding bent'. Gelul natuurlijk, maar daar
> wil ik het nu even niet over hebben.
>

Ben wel erg benieuwd naar wat je aanhad, ik ben ook niet zon
carnavalsganger maar heb in Nighttown nog nooit last gehad...

Marcel

--
----------------------------------------------
Elvis is not dead. We are....

Phobophile

unread,
Mar 20, 1999, 3:00:00 AM3/20/99
to

"Bert Müller" wrote:
>
>
> Anyway: je moet wat, het is vrijdagavond, en in Rotterdam is verder
> niet zo veel te doen, dus op een gegeven moment vatten we het plan op om
> in de Basement (klein kelderzaaltje van Nighttown) te gaan dansen. Nou
> doe ik dat normaal nooit, maar onder het motto van horizonverbreding en
> overal voor open staan en zo, leek me dat toch wel leuk om eens te doen.

> Kom ik daar aan de deur, staat daar zo'n sportschooljongen en die
> vertelt mij doodleuk dat ik er niet in mag. Dus ik vraag waarom. 'Omdat
> je niet in de juiste uitgaanskleding bent'. Gelul natuurlijk, maar daar
> wil ik het nu even niet over hebben.
>

Laame raden, kisten?

Als je nu 20 kilo spijkerbanden en kogelriemen om hebt, ok? maaruh...

> Mensen beoordelen op uiterlijk is zo'n beetje het domste wat je kunt
> doen.

Yep



> Ik sta heel erg open voor alle soorten muziek en zo, maar op deze manier
> wordt het je natuurlijk niet gemakkelijker gemaakt. Dit soort incidenten
> kweken bij mij eigenlijk alleen maar een gloeiende teringhekel aan alles
> wat met dansmuziek te maken heeft. En dat kan toch niet de bedoeling
> zijn.
>
> Is dat house-wereldje nou werkelijk zo zielig en bekrompen of zie ik nou
> iets helemaal verkeerd?
>

> Bert
>
> cp. Bolt Thrower - The IVth Crusade

Tja.... geen kledingvoorschrift als je naar BT gaat! Er werd niet eens
gefouilleerd ofzo

--
Phobophile
abs...@iname.com

Homepages:
World of Hate: http://come.to/phobophile
Bolt Thrower: http://come.to/boltthrower
Altar: http://fly.to/altar
Coversongs list: http://start.at/covers

HouWeLiNG

unread,
Mar 20, 1999, 3:00:00 AM3/20/99
to
als jij gewoon normale schoenen en iets van een redelijk net uitziend shirt
of trui of weet ik wat aan hebt kom je echt wel binnen.
Ch.Vck.


"Bert Müller" wrote:

> Het is toch godgeklaagd. Vrijdagavond, en we staan gezellig een biertje
> te drinken in Nighttown café. Dat café is eigenlijk het enige positieve
> aan het hele Nighttown-gebeuren, want de zaal zelf is de ongezelligste
> van Nederland en het personeel aldaar gedraagt zich over het algemeen
> alsof ze hun opleiding hebben genoten bij de Hitlerjugend.
>

> Anyway: je moet wat, het is vrijdagavond, en in Rotterdam is verder
> niet zo veel te doen, dus op een gegeven moment vatten we het plan op om
> in de Basement (klein kelderzaaltje van Nighttown) te gaan dansen. Nou
> doe ik dat normaal nooit, maar onder het motto van horizonverbreding en
> overal voor open staan en zo, leek me dat toch wel leuk om eens te doen.
> Kom ik daar aan de deur, staat daar zo'n sportschooljongen en die
> vertelt mij doodleuk dat ik er niet in mag. Dus ik vraag waarom. 'Omdat
> je niet in de juiste uitgaanskleding bent'. Gelul natuurlijk, maar daar
> wil ik het nu even niet over hebben.
>

> Maar waar ik wel benieuwd naar ben is de mening van het 'housende' deel
> van deze nieuwsgroep: is het nou werkelijk zo dat jullie jullie muziek
> echt alleen maar voor een select incrowdgroepje willen houden? Met
> strikte kledingvoorschriften en zo? En gaat dat zo ver dat je
> daadwerkelijk mensen gaat weigeren om naar 'jullie', blijkbaar besloten,
> feestjes te gaan? Zo ja: dat vind ik heel zielig. Net zoiets als zo'n
> Boemba die de regels opstelt waaraan een bezoeker van een Slayer-concert
> moet voldoen.

> Mensen beoordelen op uiterlijk is zo'n beetje het domste wat je kunt
> doen.
>

SCouT - Elektronik Syntetik Musik -

unread,
Mar 20, 1999, 3:00:00 AM3/20/99
to
"Bert Müller" <bert....@tip.nl> wrote:

>
>Is dat house-wereldje nou werkelijk zo zielig en bekrompen of zie ik nou
>iets helemaal verkeerd?

neen...

tis Nighttown dat zo bekrompen is.
Doe de volgende keer een duikbril op ofzo, dan zie je er voor hun
extra-vagant uit en dan mag je wel naar binnen.... wedden?
.. . __B-)


---
SCouT - Elektronik Syntetik Musik

URl : http://www.casema.net/~rolando
ICq : 1905219
EMAIl : rolando(AT)casema(DOT)net - HOMe
roland(AT)westlake(DOT)nl - WORk

PeetW

unread,
Mar 20, 1999, 3:00:00 AM3/20/99
to

HouWeLiNG wrote in message <36F39FB9...@kabelfoon.nl>...

>als jij gewoon normale schoenen en iets van een redelijk net uitziend shirt
>of trui of weet ik wat aan hebt kom je echt wel binnen.
>Ch.Vck.


Dus niet dus! Ik deel Bert zijn ervaring. Stond ik daar met zwart leren
schoenen (geen kisten...ook niet die met 10 cm. dikke zolen...maar gewoon),
zwarte broek (Replay), T-shirt (Replay), zwart leren jack (zonder stuts,
badges of andere onzin) en een rode sjaal, samen met een vriendin (die er
wel in mocht...maar volgens mij mogen meisjes altijd naar binnen) op
zaterdagavond voor Nighttown...en ik had ook niet de geschikte kleding aan!
Op mijn vraag wat dan wel geschikte kleding was kon de bodybuilder nog net
opbrengen om iets als 'brownies' te zeggen (zeker een merk ofzo...ik ken het
niet, behalve dan als chocoladeversnapering) en deed vervolgens alsof ik
lucht was.

Terwijl ik verdomme regelmatig naar concerten in Nighttown ga en daar netjes
voor betaal (en dan kan ik ineens wel een 'lidmaatschap' kopen) en lekker
wat drinken betaal,...dus draag ik ook bij aan de zo florerende commerciële
activiteiten van dit ongesubsieerde podium. Maar of ik er alsjeblieft maar
niet wil komen dansen, want daarvoor zijn mijn kleren niet geschikt (alsof
het publiek gillend de zaal zou uitrennen als ik binnenkom).

*zucht*

Peter

Ghostrider

unread,
Mar 20, 1999, 3:00:00 AM3/20/99
to
Nighttown is één van de Nederlandsche Kernpodia en ontvangt als zodanig dus wel
subsidie van het Nationaal Pop Instituut...
Dat maakt het alleen maar erger.
Face it: je hebt gewoon je gezicht niet mee. Is niet erg; dat heb ik ook. Bij
elke tent waar zo'n lul van een kleer kleerkast voor staat heb ik moeite om
binnen te komen, wat ik ook aantrek.
Niet dat de Melkweg zo'n ideale tent is maar daar word je tenminste niet
geweigerd op uiterlijk.
Mzzl,
Sander

PeetW schreef:

> ***KNIP***

Mirella

unread,
Mar 20, 1999, 3:00:00 AM3/20/99
to
On Sat, 20 Mar 1999 17:41:30 +0100, "PeetW" <pe...@hotmail.com> wrote:

>zaterdagavond voor Nighttown...en ik had ook niet de geschikte kleding aan!
>Op mijn vraag wat dan wel geschikte kleding was kon de bodybuilder nog net
>opbrengen om iets als 'brownies' te zeggen (zeker een merk ofzo...ik ken het
>niet, behalve dan als chocoladeversnapering) en deed vervolgens alsof ik
>lucht was.

nu ben ik wel heel benieuwd wat dan brownies zijn...
Misschien moeten we maar eens met zijn allen extreem slecht gekleed
naar een dansavondje in Nighttown gaan ;)... Zul je zien dat dat juist
weer wel geschikt is ofzo...

groetjes,
Mirella :)

Karin

unread,
Mar 20, 1999, 3:00:00 AM3/20/99
to

hehe... doe ik wel mee. Houden we daar een NL-muziek-party ofzo!

Het gekke is (of misschien is dit niet zo gek) dat ik met een van die
trans securityknakkers heel gezellig heb zitten praten bij Crossing
border. we stonden toen te kleumen bij de artiestenuitgang en die
gozer was gewoon heel aardig, heel trots op zijn baan, maar niet echt
op een negatieve manier, al zag-ie er natuurlijk ook uit als een van
die klerenkasten. Hij vertelde dat ze de bewaking deden in heel veel
zalen, maar Nighttown een soort thuisbasis was ofzo (hij zei het
anders, Nighttown had altijd hun bedrijf in dienst)
Hij zat maar aan te dringen dat we naar de afterparty in het hotel
ernaast moesten, terwijl wij zoiets hadden van: ja maar, we hebben
toch geen uitnodiging. Maar dat hoefde volgens hem niet. toen we daar
aankwamen mochten we er dus NIET in, maar toen we eigenlijk op het
punt stonden ons om te draaien bleek hij via die walkie talkie
geregeld te hebben dat we er wel in mochten.
Gewoon, zo maar.. zonder verdere bijbedoelingen ofzo. De volgende dag
kwam mijn vriendin, die toen wel een gastenbandje had (van 16
horsepower) hem nog tegen en deed-ie ook heel aardig. Ik zag diezelfde
gozer weer terug toen ik naar K's Choice ging... in *nighttown* en
toen ik hem wilde bedanken, zat ie van: jaja, is goed, en vervolgens
moest ik vooral niet te aardig doen en trok-ie gelijk zo'n boos
uitsmijter gezicht toen zijn collega's keken.

Terwijl-ie bij Crossing Border juist nog zo had zitten kankeren over
die aso's daar bij Nighttown. Ik denk dus dat het wellicht een paar
collega's zijn daar die gewoon heel vervelend zijn (en inderdaad die
ene bewuste opleiding hebben gehad, al had die jongen dan zijn
huidskleur niet mee ;-)) en daarmee de rest van de kliek aansteken
ofzo.. dat je er als uitsmijter uitligt daar als je niet mee doet om
je zoveel mogelijk als bullebak tegenover het publiek te gedragen.

Nee, ik rij liever door naar een andere stad dan dat ik hier "om de
hoek" naar een concert ga.


Groetjes

Karin

Bert Müller

unread,
Mar 21, 1999, 3:00:00 AM3/21/99
to
Richard Splinter wrote:
> NightTown is gewoon een crap zaal. En in een crap zaal kan je dat
verwachten.
>
> Ga eens naar Mazzo.

Dat moest ik maar 's doen ja... Al wordt het wel een nachttrein dan...
In Amsterdam is me het trouwens ook wel eens overkomen, ergens bij een
tent op het Leidseplein, maar toen werd de vriend met wie ik daar was
tenminste ook geweigerd, zodat we het leed konden delen... :-)

> Richard

Bert

Bert Müller

unread,
Mar 21, 1999, 3:00:00 AM3/21/99
to
Marcel van der Steen wrote:

>
> In article <36F30697...@tip.nl>, "Bert Müller" <bert....@tip.nl> wrote:
>
> > Het is toch godgeklaagd.
>
> knip

>
> > Kom ik daar aan de deur, staat daar zo'n sportschooljongen en die
> > vertelt mij doodleuk dat ik er niet in mag. Dus ik vraag waarom. 'Omdat
> > je niet in de juiste uitgaanskleding bent'. Gelul natuurlijk, maar daar
> > wil ik het nu even niet over hebben.
> >
>
> Ben wel erg benieuwd naar wat je aanhad, ik ben ook niet zon
> carnavalsganger maar heb in Nighttown nog nooit last gehad...

Euhhmmm... zwarte suède schoenen, spijkerbroek (501), zwart T-shirt en
keurige C&A jas. Heavy hè? :-)

Nee, ik denk dat het al dat enge metaal was wat ik aan mijn lichaam
pleeg te hangen: een zilveren ketting, een gouden ring en een bril. Dat
is natuurlijk doodeng, dat risico nemen ze niet.

> Marcel

Bert

Bert Müller

unread,
Mar 21, 1999, 3:00:00 AM3/21/99
to
Phobophile wrote:
>
> Laame raden, kisten?

Neuh... keurige zwarte suède schoenen.



> Als je nu 20 kilo spijkerbanden en kogelriemen om hebt, ok? maaruh...

Ook al niet. Maar misschien vonden ze mijn zilveren kettinkje wel
gevaarlijk.


> > cp. Bolt Thrower - The IVth Crusade
>

> Tja.... geen kledingvoorschrift als je naar BT gaat!

Dat is waar. Metalconcerten zijn sowieso altijd relaxed, en iedereen is
welkom. Nog nooit problemen mee gehad.

> Er werd niet eens gefouilleerd ofzo

Maar dat ligt ook aan de zaal. Bij de Vlerk bijvoorbeeld wordt standaard
gefouilleerd, ongeacht wat voor band er speelt.

Bert

Bert Müller

unread,
Mar 21, 1999, 3:00:00 AM3/21/99
to
PeetW wrote:
>
> HouWeLiNG wrote in message <36F39FB9...@kabelfoon.nl>...
> >als jij gewoon normale schoenen en iets van een redelijk net uitziend shirt
> >of trui of weet ik wat aan hebt kom je echt wel binnen.
> >Ch.Vck.
>
> Dus niet dus! Ik deel Bert zijn ervaring.
> Op mijn vraag wat dan wel geschikte kleding was kon de bodybuilder nog net
> opbrengen om iets als 'brownies' te zeggen (zeker een merk ofzo...ik ken het
> niet, behalve dan als chocoladeversnapering) en deed vervolgens alsof ik
> lucht was.

Ja, dat is ook nog zoiets: de manier waarop. 'Jij mag er niet in.' Punt.
Deur dicht.

> Terwijl ik verdomme regelmatig naar concerten in Nighttown ga en daar netjes
> voor betaal (en dan kan ik ineens wel een 'lidmaatschap' kopen) en lekker
> wat drinken betaal,...dus draag ik ook bij aan de zo florerende commerciële
> activiteiten van dit ongesubsieerde podium. Maar of ik er alsjeblieft maar
> niet wil komen dansen, want daarvoor zijn mijn kleren niet geschikt (alsof
> het publiek gillend de zaal zou uitrennen als ik binnenkom).

En na dat duurbetaalde concert wordt je er ook de zaal uitgejaagd zodra
de band van het podium verdwenen is. Want dan moet er weer zo'n elitaire
dansparty achteraan.
Dan zijn Rotown of de Vlerk toch een stuk relaxedere zalen. Waar
bovendien over het algemeen nog betere bands spelen ook.

> *zucht*
>
> Peter

Bert

Bert Müller

unread,
Mar 21, 1999, 3:00:00 AM3/21/99
to
Ghostrider wrote:
>
> Nighttown is één van de Nederlandsche Kernpodia en ontvangt als zodanig dus wel
> subsidie van het Nationaal Pop Instituut...

Aha, en dat is dus de reden dat ze af en toe ook een bandje moeten
programmeren. Waar dan allemaal vieze langharige in leer geklede creeps
op afkomen. Maar die nemen ze dan maar op de koop toe want ja: subsidie
hè.

> Dat maakt het alleen maar erger.
> Face it: je hebt gewoon je gezicht niet mee.

Ik ben de laatste die dat zal ontkennen: ik ben behoorlijk lelijk. :-)
Maar die obsessie met uiterlijk en zo, dat vind ik vreselijk eng. De
volgende stap is dat er alleen maar mensen met blond haar en blauwe ogen
naar binnen mogen. Het doet mij allemaal nèt iets te veel denken aan een
hele zwarte periode in de eerste helft van deze eeuw.

> Niet dat de Melkweg zo'n ideale tent is maar daar word je tenminste niet
> geweigerd op uiterlijk.

En het is er bovendien ook een stuk gezelliger dan in Nighttown.

> Mzzl,
> Sander

Bert

Bert Müller

unread,
Mar 21, 1999, 3:00:00 AM3/21/99
to
Mirella wrote:
>
> nu ben ik wel heel benieuwd wat dan brownies zijn...

Een soort schoenen, geloof ik...

> Misschien moeten we maar eens met zijn allen extreem slecht gekleed
> naar een dansavondje in Nighttown gaan ;)... Zul je zien dat dat juist
> weer wel geschikt is ofzo...

Lijkt me wel leuk, maar ik ben bang dat het niet lukt. Dan mag een deel
wel naar binnen en de rest niet. Als die kleerkast je mag kom je erin,
als hij je niet mag blijf je buiten staan. Dat kledingvoorschrift wordt
als excuus gebruikt, misschien toch nog een soort van beleefdheid.

> groetjes,
> Mirella :)

Bert

Bert Müller

unread,
Mar 21, 1999, 3:00:00 AM3/21/99
to
Karin wrote:

> Ik zag diezelfde
> gozer weer terug toen ik naar K's Choice ging... in *nighttown* en
> toen ik hem wilde bedanken, zat ie van: jaja, is goed, en vervolgens
> moest ik vooral niet te aardig doen en trok-ie gelijk zo'n boos
> uitsmijter gezicht toen zijn collega's keken.

Toch een eikel, dus.

> Terwijl-ie bij Crossing Border juist nog zo had zitten kankeren over
> die aso's daar bij Nighttown. Ik denk dus dat het wellicht een paar
> collega's zijn daar die gewoon heel vervelend zijn (en inderdaad die
> ene bewuste opleiding hebben gehad, al had die jongen dan zijn
> huidskleur niet mee ;-)) en daarmee de rest van de kliek aansteken
> ofzo.. dat je er als uitsmijter uitligt daar als je niet mee doet om
> je zoveel mogelijk als bullebak tegenover het publiek te gedragen.

En dan vooral stoer kijken, ook als je daar door het café loopt met je
security t-shirtje. Twintig keer heen en weer door de menigte, en maar
boos kijken.

> Nee, ik rij liever door naar een andere stad dan dat ik hier "om de
> hoek" naar een concert ga.

Tja... Rotterdam en gezelligheid, het wil ook maar nooit echt wat worden
tussen die twee hè. Maar ik moet zeggen: Rotown en de Vlerk zijn wel een
stuk relaxeder.

> Groetjes
>
> Karin

Bert

Richard

unread,
Mar 21, 1999, 3:00:00 AM3/21/99
to
On Sun, 21 Mar 1999 00:56:09 +0100, "Bert Müller" <bert....@tip.nl>
wrote:

>Euhhmmm... zwarte suède schoenen, spijkerbroek (501), zwart T-shirt en
>keurige C&A jas. Heavy hè? :-)
>
>Nee, ik denk dat het al dat enge metaal was wat ik aan mijn lichaam
>pleeg te hangen: een zilveren ketting, een gouden ring en een bril. Dat
>is natuurlijk doodeng, dat risico nemen ze niet.

>Bert


Tja, tis die bril he?

groet,
Richard

G. Flater

unread,
Mar 21, 1999, 3:00:00 AM3/21/99
to
On Sat, 20 Mar 1999 21:13:06 GMT, mir...@gironet.nl (Mirella) wrote:

>On Sat, 20 Mar 1999 17:41:30 +0100, "PeetW" <pe...@hotmail.com> wrote:
>
>>zaterdagavond voor Nighttown...en ik had ook niet de geschikte kleding aan!

>>Op mijn vraag wat dan wel geschikte kleding was kon de bodybuilder nog net
>>opbrengen om iets als 'brownies' te zeggen (zeker een merk ofzo...ik ken het
>>niet, behalve dan als chocoladeversnapering) en deed vervolgens alsof ik
>>lucht was.
>

>nu ben ik wel heel benieuwd wat dan brownies zijn...

>Misschien moeten we maar eens met zijn allen extreem slecht gekleed
>naar een dansavondje in Nighttown gaan ;)... Zul je zien dat dat juist
>weer wel geschikt is ofzo...

ben im altijd voor in, maken we er meteen een leuke nl.muziek meeting
van

wie gaat er mee?
behalve jij, ik, bert, meriam, stella wil vast ook wel.

my girl's got guts, she lets me borrow
don't have to ask her when i want to take them out
when its get cold, i wear them like a scarf
wrap em around my neck, her big intestinal tract
my girls got guts - nuclear rabbit

G. Flater

unread,
Mar 21, 1999, 3:00:00 AM3/21/99
to
On Sun, 21 Mar 1999 00:56:09 +0100, "Bert Müller" <bert....@tip.nl>
wrote:

>Euhhmmm... zwarte suède schoenen, spijkerbroek (501), zwart T-shirt en
>keurige C&A jas. Heavy hè? :-)
>
>Nee, ik denk dat het al dat enge metaal was wat ik aan mijn lichaam
>pleeg te hangen: een zilveren ketting, een gouden ring en een bril. Dat
>is natuurlijk doodeng, dat risico nemen ze niet.

oh nooooo heavy heavy heavy (neill style ofcourse)

G. Flater

unread,
Mar 21, 1999, 3:00:00 AM3/21/99
to
On Sun, 21 Mar 1999 00:52:54 +0100, "Bert Müller" <bert....@tip.nl>
wrote:

>Dat moest ik maar 's doen ja... Al wordt het wel een nachttrein dan...


>In Amsterdam is me het trouwens ook wel eens overkomen, ergens bij een
>tent op het Leidseplein, maar toen werd de vriend met wie ik daar was
>tenminste ook geweigerd, zodat we het leed konden delen... :-)

rond leidse plein ben ik nog overal binnengekomen

cl; system of a down - war?

Ed The Fozz Mul

unread,
Mar 21, 1999, 3:00:00 AM3/21/99
to
Op Sun, 21 Mar 1999 01:32:43 GMT orakelde
cutoitout...@fuckyou.org (G. Flater) in een heldere bui:


>>Misschien moeten we maar eens met zijn allen extreem slecht gekleed
>>naar een dansavondje in Nighttown gaan ;)... Zul je zien dat dat juist
>>weer wel geschikt is ofzo...
>ben im altijd voor in, maken we er meteen een leuke nl.muziek meeting
>van
>
>wie gaat er mee?
>behalve jij, ik, bert, meriam, stella wil vast ook wel.

Count me in !!

Ed

cp: Lemon Parade - Tonic

G. Flater

unread,
Mar 21, 1999, 3:00:00 AM3/21/99
to
On Sun, 21 Mar 1999 01:01:40 +0100, "Bert Müller" <bert....@tip.nl>
wrote:

>> Er werd niet eens gefouilleerd ofzo


>
>Maar dat ligt ook aan de zaal. Bij de Vlerk bijvoorbeeld wordt standaard
>gefouilleerd, ongeacht wat voor band er speelt.

bij hydromatic geen last van gehad

Patrick H.

unread,
Mar 21, 1999, 3:00:00 AM3/21/99
to

HouWeLiNG wrote:

> als jij gewoon normale schoenen en iets van een redelijk net uitziend shirt
> of trui of weet ik wat aan hebt kom je echt wel binnen.
> Ch.Vck.

En wat zijn nou normale schoenen? Ik heb maar twee paar schoenen en ga echt
geen nieuwe kopen om bij Nighttown en dat soort plaatsen naar binnen te kunnrn.
Een is een stel van die oldschool Adidasjes, zijn dat nou de zgn
"sportschoenen"of vallen aleen Nike Airs onder die noemer. (btw ik sport nooit)
en de andere zijn een stel grote lompe merkloze schoenen ("erfenis") die ik
alleen aandoe als ik door modder of water verwacht te waden (festival
bijvoorbeeld).

ph (die ongelooflijk nooit hip gekleed is en zich zeker niet speciaal voor
zoiets zal verkleden)

Patrick H.

unread,
Mar 21, 1999, 3:00:00 AM3/21/99
to

Bert Müller wrote:

> Maar dat ligt ook aan de zaal. Bij de Vlerk bijvoorbeeld wordt standaard
> gefouilleerd, ongeacht wat voor band er speelt.

Nog nooit meegemaakt. Ze hebben me alleen eens gevraagd wat ik in mijn tas
had, maar dr niet eens in gekeken.

ph

Coen Schilderman

unread,
Mar 21, 1999, 3:00:00 AM3/21/99
to
Op Sun, 21 Mar 1999 11:09:10 GMT, m...@bart.nl (Ed "The Fozz" Mul) had
een helder moment en schreef on de volgende woorden:

>>wie gaat er mee?
>>behalve jij, ik, bert, meriam, stella wil vast ook wel.
>
>Count me in !!

Dan komen gr.R. en ik ook wel en aangezien wij niet tot het
knapperigste deel van de bevolking behoren zullen we wel eens zien wat
er gebeurt. Ik heb ook nog wel een fijn vriendje die wel eens
uitsmijters in een hoek legt ;)

Coen (ziet het niet aan Marco af)

--
cp: Bush - Razorblade Suitcase
--
Thud
is the sound one's head makes as it hits the table.
(K.G.)

PeetW

unread,
Mar 21, 1999, 3:00:00 AM3/21/99
to

Mirella wrote in message <370606aa...@news.gironet.nl>...

>On Sat, 20 Mar 1999 17:41:30 +0100, "PeetW" <pe...@hotmail.com> wrote:
>
>>zaterdagavond voor Nighttown...en ik had ook niet de geschikte kleding
aan!
>>Op mijn vraag wat dan wel geschikte kleding was kon de bodybuilder nog net
>>opbrengen om iets als 'brownies' te zeggen (zeker een merk ofzo...ik ken
het
>>niet, behalve dan als chocoladeversnapering) en deed vervolgens alsof ik
>>lucht was.
>
>nu ben ik wel heel benieuwd wat dan brownies zijn...
>Misschien moeten we maar eens met zijn allen extreem slecht gekleed
>naar een dansavondje in Nighttown gaan ;)... Zul je zien dat dat juist
>weer wel geschikt is ofzo...


Nog slechter gekleed? Ik kom er nou al niet in!

Peter

PeetW

unread,
Mar 21, 1999, 3:00:00 AM3/21/99
to

Bert Müller wrote in message <36F44320...@tip.nl>...

>Mirella wrote:
>>
>> nu ben ik wel heel benieuwd wat dan brownies zijn...
>
>Een soort schoenen, geloof ik...
>


Ja, ik geloof ook dat het een soort schoenen zijn. Want terwijl de bullebak
brownies mompelde keek-ie net naar de schoenen van een koppeltje
wel-gepast-geklede jongens die net de zaal verlieten.
Oke, dacht ik toen, als ik dat aan moet, dan hoef ik hier geloof ik toch
niet naar binnen.

Peter

PeetW

unread,
Mar 21, 1999, 3:00:00 AM3/21/99
to

Ghostrider wrote in message <36F40AA0...@speed.mail.A2000.nl>...

>Nighttown is één van de Nederlandsche Kernpodia en ontvangt als zodanig dus
wel
>subsidie van het Nationaal Pop Instituut...
>Dat maakt het alleen maar erger.
>Face it: je hebt gewoon je gezicht niet mee.

Hoe weet je dat? Inderdaad, mijn haargrens trekt zich elk jaar een beetje
meer terug. Zou een toupetje helpen?


Peter


Henk Dolleman

unread,
Mar 21, 1999, 3:00:00 AM3/21/99
to
On Sun, 21 Mar 1999 11:09:10 GMT, m...@bart.nl (Ed "The Fozz" Mul)
wrote:

>Op Sun, 21 Mar 1999 01:32:43 GMT orakelde
>cutoitout...@fuckyou.org (G. Flater) in een heldere bui:
>
>

>>>Misschien moeten we maar eens met zijn allen extreem slecht gekleed
>>>naar een dansavondje in Nighttown gaan ;)... Zul je zien dat dat juist
>>>weer wel geschikt is ofzo...

>>ben im altijd voor in, maken we er meteen een leuke nl.muziek meeting
>>van
>>

>>wie gaat er mee?
>>behalve jij, ik, bert, meriam, stella wil vast ook wel.
>
>Count me in !!

Me too !

(Al was het maar voor het voorprogramma <g>).

h

cp: Pearl Jam - Ten
--

"You'll never hear vloerbedekking again" - Zappa

Mirella

unread,
Mar 21, 1999, 3:00:00 AM3/21/99
to
On Sun, 21 Mar 1999 21:38:22 +0100, "PeetW" <pe...@hotmail.com> wrote:

>>Misschien moeten we maar eens met zijn allen extreem slecht gekleed
>>naar een dansavondje in Nighttown gaan ;)... Zul je zien dat dat juist
>>weer wel geschikt is ofzo...
>
>

>Nog slechter gekleed? Ik kom er nou al niet in!

smaak loopt rond ;)

groetjes,
Mirella :)

p.s.: was er een thema ofzo, op die dansavond?

PeetW

unread,
Mar 22, 1999, 3:00:00 AM3/22/99
to

G. Flater wrote in message <36f44728...@news.wxs.nl>...

>On Sat, 20 Mar 1999 21:13:06 GMT, mir...@gironet.nl (Mirella) wrote:
>
>>nu ben ik wel heel benieuwd wat dan brownies zijn...
>>Misschien moeten we maar eens met zijn allen extreem slecht gekleed
>>naar een dansavondje in Nighttown gaan ;)... Zul je zien dat dat juist
>>weer wel geschikt is ofzo...
>ben im altijd voor in, maken we er meteen een leuke nl.muziek meeting
>van
>
>wie gaat er mee?
>behalve jij, ik, bert, meriam, stella wil vast ook wel.


Uh...zal ik ook maar meegaan dan?

En ik weet er misschien nog wel meer....Pieter Storms? Willibrord Frequin?
(Die komen er zeker niet in!)

Peter

Miriam

unread,
Mar 22, 1999, 3:00:00 AM3/22/99
to
G. Flater wrote:
>
> On Sun, 21 Mar 1999 01:01:40 +0100, "Bert Müller" <bert....@tip.nl>
> wrote:
>
> >> Er werd niet eens gefouilleerd ofzo
> >
> >Maar dat ligt ook aan de zaal. Bij de Vlerk bijvoorbeeld wordt standaard
> >gefouilleerd, ongeacht wat voor band er speelt.
> bij hydromatic geen last van gehad

Gelukkig niet zeg! Die vent had ik niet graag aan me laten zitten! ;-P

hehe
M

edgar@mgw

unread,
Mar 22, 1999, 3:00:00 AM3/22/99
to
Nou, heb ik ook nog een leuk Nighttown verhaal.
In 1996 waagde ASH het om er op een zaterdag avond te spelen. Geen goed
idee, want de disco moest beginnen terwijl de band nog op het podium stond.
Na afloop werd eerst het publiek vriendelijk doch zeer dringend de zaal
uitgegooid.
Daarna (nu komt het) moest de band ook zo snel mogelijk het pand verlaten,
want er waren dansers die zich moesten omkleden!!! Ongelooflijk. Die
jongens zaten net bezweet in die kleedkamer, hadden niet eens tijd om even
wat te drinken/onder de douche te gaan en ze konden alweer oprotten. Uit
kwaadheid hebben ze toen de hele kleedkamervloer ingezeept met vloeibare
zeep en toen vijf minuten later die Nighttown knakker kwam vertellen dat ze
nu toch echt lang genoeg in de kleedkamer hadden gezeten (wel 15 minuten!)
gleed 'ie gigantisch op z'n bek... lachen!!

Daarnaast is Nighttown natuurlijk nooit leuk om een concert te zien. Het
podium is veel te diep en te hoog, de zaal te ongezellig, personeel te
asociaal..... boycotten die hap!

edjen

The Doctor

unread,
Mar 22, 1999, 3:00:00 AM3/22/99
to
Mirella wrote:
> Misschien moeten we maar eens met zijn allen extreem slecht gekleed
> naar een dansavondje in Nighttown gaan ;)... Zul je zien dat dat juist
> weer wel geschikt is ofzo...

Deze ervaring zal jij nooit hebben, omdat je een meisje bent.
Meiden mogen altijd naar binnen.

Tenzij het dronken manwijven met een hanekam zijn die ruzie zoeken,
maar dat doet er nu even niet toe.

//Doc heeft een flinke kloppartij meegemaakt dankzij zo'n wicht.

streepje streepje spatie

Dit is mijn handtekening. Saai he ?
Misschien moet ik hier http://huizen.dds.nl/~laatmaar promoten.
Maar doe ik lekker niet.

G. Flater

unread,
Mar 22, 1999, 3:00:00 AM3/22/99
to
On Mon, 22 Mar 1999 10:09:51 +0200, Miriam <me...@luna.nl> wrote:

>> >> Er werd niet eens gefouilleerd ofzo
>> >
>> >Maar dat ligt ook aan de zaal. Bij de Vlerk bijvoorbeeld wordt standaard
>> >gefouilleerd, ongeacht wat voor band er speelt.
>> bij hydromatic geen last van gehad
>
>Gelukkig niet zeg! Die vent had ik niet graag aan me laten zitten! ;-P

ik wel dan

>hehe
>M

Miriam

unread,
Mar 22, 1999, 3:00:00 AM3/22/99
to
G. Flater wrote:
>
> On Mon, 22 Mar 1999 10:09:51 +0200, Miriam <me...@luna.nl> wrote:
>
> >> >> Er werd niet eens gefouilleerd ofzo
> >> >
> >> >Maar dat ligt ook aan de zaal. Bij de Vlerk bijvoorbeeld wordt standaard
> >> >gefouilleerd, ongeacht wat voor band er speelt.
> >> bij hydromatic geen last van gehad
> >
> >Gelukkig niet zeg! Die vent had ik niet graag aan me laten zitten! ;-P
> ik wel dan

hahaha!
M

Miriam

unread,
Mar 22, 1999, 3:00:00 AM3/22/99
to
edgar@mgw wrote:

> nu toch echt lang genoeg in de kleedkamer hadden gezeten (wel 15 minuten!)
> gleed 'ie gigantisch op z'n bek... lachen!!

Ik hoop dat ze toen ook nog even hun kotsact hebben gedaan hahaaha



> Daarnaast is Nighttown natuurlijk nooit leuk om een concert te zien. Het
> podium is veel te diep en te hoog, de zaal te ongezellig, personeel te
> asociaal..... boycotten die hap!

Tja, maar ik heb net kaartjes voor London calling....

:-)

Miriam

Ed The Fozz Mul

unread,
Mar 22, 1999, 3:00:00 AM3/22/99
to
Op Sun, 21 Mar 1999 22:02:30 GMT orakelde hen...@xs4all.nl (Henk
Dolleman) in een heldere bui:


>>
>>Count me in !!
>
>Me too !
>
>(Al was het maar voor het voorprogramma <g>).

;)


>
>h
>
>cp: Pearl Jam - Ten

Goed, he ?

Ed

cp: pinkpop Sampler van '97

Ed The Fozz Mul

unread,
Mar 22, 1999, 3:00:00 AM3/22/99
to
Op Mon, 22 Mar 1999 16:34:29 +0200 orakelde Miriam <me...@luna.nl>
in een heldere bui:

>> Daarnaast is Nighttown natuurlijk nooit leuk om een concert te zien. Het
>> podium is veel te diep en te hoog, de zaal te ongezellig, personeel te
>> asociaal..... boycotten die hap!

Het kan wel anders. Bij een concert m'n dochter een keer meegenomen,
naar Yngwie Malmsteen (in het kader van de muzikale opvoeding ;) )
elke keer als ze naar de bar liep, begon de figuur al een biertje te
tappen en een colaatje te pakken....

>
>Tja, maar ik heb net kaartjes voor London calling....

Is dat al uitverkocht ? Zit nog een beetje te twijfelen of ik ga.

G. Flater

unread,
Mar 22, 1999, 3:00:00 AM3/22/99
to
On Mon, 22 Mar 1999 19:36:38 GMT, m...@bart.nl (Ed "The Fozz" Mul)
wrote:


>>> Daarnaast is Nighttown natuurlijk nooit leuk om een concert te zien. Het
>>> podium is veel te diep en te hoog, de zaal te ongezellig, personeel te
>>> asociaal..... boycotten die hap!
>
>Het kan wel anders. Bij een concert m'n dochter een keer meegenomen,
>naar Yngwie Malmsteen (in het kader van de muzikale opvoeding ;) )
>elke keer als ze naar de bar liep, begon de figuur al een biertje te
>tappen en een colaatje te pakken....

he ed, vind je dit gek? barman was gewoon bang voor je dochter. stel
je voor dat het beest in animul wakker werd gemaakt door een
incorrecte behandfeling door het achter de bar werkend personeel, daar
wou hij echter geen kennis mee maken.

cl: nuclearrabbit

aje to

frans

unread,
Mar 22, 1999, 3:00:00 AM3/22/99
to
Miriam <me...@luna.nl> schreef

> G. Flater wrote:
> >
> > On Sun, 21 Mar 1999 01:01:40 +0100, "Bert Müller" <bert....@tip.nl>
> > wrote:
> >
> > >> Er werd niet eens gefouilleerd ofzo
> > >
> > >Maar dat ligt ook aan de zaal. Bij de Vlerk bijvoorbeeld wordt
standaard
> > >gefouilleerd, ongeacht wat voor band er speelt.
> > bij hydromatic geen last van gehad
>
> Gelukkig niet zeg! Die vent had ik niet graag aan me laten zitten! ;-P
>
> hehe
> M

Ik kom regelmatig op grote bluesfestivals en daar wordt altijd
gefouilleerd, maar altijd vrouwen door vrouwen en mannen door mannen.
Hebben ze in die clubs geen vrouwelijke uitsmijtsters?

Frans (houdt ook niet van vreemden aan zijn lijf!)

cp: The Fabulous Thunderbirds - The FT collection


Bert Müller

unread,
Mar 22, 1999, 3:00:00 AM3/22/99
to
frans wrote:

> Ik kom regelmatig op grote bluesfestivals en daar wordt altijd
> gefouilleerd, maar altijd vrouwen door vrouwen en mannen door mannen.
> Hebben ze in die clubs geen vrouwelijke uitsmijtsters?

In de Vlerk... Mmmmm ik geloof niet dat ik er daar ooit een gezien heb
nee.



> Frans (houdt ook niet van vreemden aan zijn lijf!)

Nou, dat zeg je nu wel, maar: bij Dynamo (en andere festivals) staan
zowel mannelijke als vrouwelijke fouilleerders bij de poort. Dan kun je
kiezen... en dan is het een kwestie van van de nood een deugd maken.
;-)

> cp: The Fabulous Thunderbirds - The FT collection

Bert

cp: Chef Aid - The South Park Album
(hij is leuk!!!)

Bert Müller

unread,
Mar 22, 1999, 3:00:00 AM3/22/99
to
Mirella wrote:

>
> On Sun, 21 Mar 1999 21:38:22 +0100, "PeetW" <pe...@hotmail.com> wrote:
>
> >>Misschien moeten we maar eens met zijn allen extreem slecht gekleed
> >>naar een dansavondje in Nighttown gaan ;)

> >Nog slechter gekleed? Ik kom er nou al niet in!
>
> smaak loopt rond ;)

?



> groetjes,
> Mirella :)
>
> p.s.: was er een thema ofzo, op die dansavond?

Ehhm... nee, niet dat ik weet. De jongen met wie ik daar was (en die er
wel in mocht) was ook normaal gekleed.

Ik vind het trouwens toch wel een goed idee om dat eens te proberen, met
een hele nl.muziek afvaardiging op een vrijdag- of zaterdagavond.

Bert

cp. Chef Aid: the South Park Album

Bert Müller

unread,
Mar 22, 1999, 3:00:00 AM3/22/99
to
edgar@mgw wrote:
>
> Nou, heb ik ook nog een leuk Nighttown verhaal.
> In 1996 waagde ASH het om er op een zaterdag avond te spelen. Geen goed
> idee, want de disco moest beginnen terwijl de band nog op het podium stond.
> Na afloop werd eerst het publiek vriendelijk doch zeer dringend de zaal
> uitgegooid.

Dat is altijd zo daar. :-( Zelfde verhaal met de Melvins, een paar jaar
terug, ook op zaterdag.

> Daarna (nu komt het) moest de band ook zo snel mogelijk het pand verlaten,
> want er waren dansers die zich moesten omkleden!!! Ongelooflijk. Die
> jongens zaten net bezweet in die kleedkamer, hadden niet eens tijd om even
> wat te drinken/onder de douche te gaan en ze konden alweer oprotten. Uit
> kwaadheid hebben ze toen de hele kleedkamervloer ingezeept met vloeibare
> zeep en toen vijf minuten later die Nighttown knakker kwam vertellen dat ze

> nu toch echt lang genoeg in de kleedkamer hadden gezeten (wel 15 minuten!)
> gleed 'ie gigantisch op z'n bek... lachen!!

Ha ha! :-) Goeie actie!!!

Tjezus, dat is toch geen manier om een band te ontvangen!


> Daarnaast is Nighttown natuurlijk nooit leuk om een concert te zien. Het
> podium is veel te diep en te hoog, de zaal te ongezellig, personeel te
> asociaal..... boycotten die hap!

Tja... als je in Rotterdam of omgeving woont zijn er niet zo veel andere
gelegenheden om bands te zien. Maar je hebt helemaal gelijk. Ik heb er
mooie concerten gezien maar het is en blijft een kutzaal.

> edjen

Henk Dolleman

unread,
Mar 23, 1999, 3:00:00 AM3/23/99
to
On Mon, 22 Mar 1999 19:36:38 GMT, m...@bart.nl (Ed "The Fozz" Mul)
wrote:

>Op Sun, 21 Mar 1999 22:02:30 GMT orakelde hen...@xs4all.nl (Henk


>Dolleman) in een heldere bui:

>>cp: Pearl Jam - Ten
>
>Goed, he ?

Tja, ehhh, nee. Wel aardig. Verder kom ik op het moment echt niet. Bij
mij slaat er geen vonk over.

h

cp: Tony Williams Trio - Young at heart (bij deze ook niet - dit gaat
erg in de richting van meneer Jacobs. Jammer, hij heeft met z'n
Lifetime ooit zulke mooie dingen gedaan...)

Miriam

unread,
Mar 23, 1999, 3:00:00 AM3/23/99
to
Ed The Fozz Mul wrote:
>
> Op Mon, 22 Mar 1999 16:34:29 +0200 orakelde Miriam <me...@luna.nl>
> in een heldere bui:
>
> >> Daarnaast is Nighttown natuurlijk nooit leuk om een concert te zien. Het
> >> podium is veel te diep en te hoog, de zaal te ongezellig, personeel te
> >> asociaal..... boycotten die hap!
>
> Het kan wel anders. Bij een concert m'n dochter een keer meegenomen,
> naar Yngwie Malmsteen (in het kader van de muzikale opvoeding ;) )
> elke keer als ze naar de bar liep, begon de figuur al een biertje te
> tappen en een colaatje te pakken....

hehehe


> >
> >Tja, maar ik heb net kaartjes voor London calling....
>
> Is dat al uitverkocht ? Zit nog een beetje te twijfelen of ik ga.

Denk het niet. Ik denk/hoop dat dit experiment een beetje gaat mislukken
en dat ze gewoon weer teruggaan naar 2 avonden in paradiso.

Zou wel gezellig zijn als je ook kwam, maar of je de muziek wat vindt?

dagdag,
M

Ed The Fozz Mul

unread,
Mar 23, 1999, 3:00:00 AM3/23/99
to
Op Mon, 22 Mar 1999 19:40:57 GMT orakelde

cutoitout...@fuckyou.org (G. Flater) in een heldere bui:

>he ed, vind je dit gek? barman was gewoon bang voor je dochter. stel


>je voor dat het beest in animul wakker werd gemaakt door een
>incorrecte behandfeling door het achter de bar werkend personeel, daar
>wou hij echter geen kennis mee maken.

En terecht ! Zijn halverwege het concert al naar de bar verhuisd,
Yngwie was die avond al snel door z'n truukjes heen en begon zelfs
vermoeiend te worden.

>
>cl: nuclearrabbit

>my girl's got guts, she lets me borrow
>don't have to ask her when i want to take them out
>when its get cold, i wear them like a scarf
>wrap em around my neck, her big intestinal tract
> my girls got guts - nuclear rabbit

Hey, dat komt nu ook door de speakers achter me !!

Ed

cp: zie boven


Mirella

unread,
Mar 23, 1999, 3:00:00 AM3/23/99
to
On Tue, 23 Mar 1999 02:54:30 GMT, hen...@xs4all.nl (Henk Dolleman)
wrote:

>On Mon, 22 Mar 1999 19:36:38 GMT, m...@bart.nl (Ed "The Fozz" Mul)
>wrote:
>
>>Op Sun, 21 Mar 1999 22:02:30 GMT orakelde hen...@xs4all.nl (Henk
>>Dolleman) in een heldere bui:
>
>>>cp: Pearl Jam - Ten
>>
>>Goed, he ?
>
>Tja, ehhh, nee. Wel aardig. Verder kom ik op het moment echt niet. Bij
>mij slaat er geen vonk over.

Maar wat vind je er van? Zijn er nummers bij die je minder of juist
beter vindt? Vallen je dingen op? Gewoon, details enzo... Een soort
recensie zou ik zeer op prijs stellen :). Het is overigens alweer een
aardig 'oud' album.

groetjes,
Mirella :)

frans

unread,
Mar 23, 1999, 3:00:00 AM3/23/99
to
Bert Müller schreef
> frans wrote:
>
> > Ik kom regelmatig op grote bluesfestivals en daar wordt altijd
> > gefouilleerd, maar altijd vrouwen door vrouwen en mannen door mannen.
> > Hebben ze in die clubs geen vrouwelijke uitsmijtsters?
>
> In de Vlerk... Mmmmm ik geloof niet dat ik er daar ooit een gezien heb
> nee.
>
> > Frans (houdt ook niet van vreemden aan zijn lijf!)
>
> Nou, dat zeg je nu wel, maar: bij Dynamo (en andere festivals) staan
> zowel mannelijke als vrouwelijke fouilleerders bij de poort. Dan kun je
> kiezen... en dan is het een kwestie van van de nood een deugd maken.
> ;-)

Als het maar niet van die potige kenau's zijn <g>

Frans

cp: Fairport Convention - Full house

Rob Hoveling

unread,
Mar 23, 1999, 3:00:00 AM3/23/99
to
Op Tue, 23 Mar 1999 10:56:28 +0200, wist Miriam <me...@luna.nl> ons
het volgende mede te delen:

>Denk het niet. Ik denk/hoop dat dit experiment een beetje gaat mislukken
>en dat ze gewoon weer teruggaan naar 2 avonden in paradiso.

En nou ben ik het zat, nou ga ik spugen. Ik heb me de afgelopen weken
al in lopen houden, maar deze zin is de druppel die de emmer doet
overlopen. De afgelopen heb ik al meer gelezen over het al dan niet de
provincie in gaan van festivals/groepen. Voeg daarbij de in de analoge
wereld gevoerde discussie over O13 en (maar da's volledig off-topic)
het feit dat steeds meer spelers niet voor Ajax kiezen.

Ik ben het zat, ik ben die randstedelijke arrogantie zat. Alles
schijnt daar, is ook hier want ik woon er zelf (sinds kort) te moeten
gebeuren en als er toevallig eens een keer ergens anders wat gebeurd
wordt er geklaagd en vooral gehoopt dat alles snel weer terugkomt in
het kleine grachtengordelachtige ons kent ons wereldje. De afstand
Amsterdam - Enschede schijnt ondanks de technologische ontwikkelingen
als maar groter te worden en is in ieder geval groter dan de afstand
Enschede - Amsterdam.

Ik ben een geboren en getogen tukker. Na 23 jaar daar te hebben
doorgebracht heb ik achtereenvolgens in Nijmegen, Maastricht en
Hoogezand gewoond. In nijmegen kwam mog wel eens een band, in enschede
alleen alstie nog niet al te bekend was en Maastricht behoort volgens
mojo niet meer bij Nederland. Maar nooit was het voor mij een
belemmering om mijn favorieten te zien. En als het niet in Nederland
kon, dan maar naar Duitsland. Kwam er eindelijk een band in de buurt
dan was je blij, dat scheelde weer een halve nacht. En altijd maar
hopen dat de band de toegift niet te lang maakte, want dan kon je de
laatste trein naar huis nog halen. Goed, we zagen de bands ook liever
in de buurt maar wat is dat is, dus stapten we maar weer in de trein.

En nu word ik dus hels als ik lees dat sommige mensen een festival
weer naar Amsterdam wil halen zodat ze weer gezellig met een
incestueus vriendengroepje de bands alle keren kunnen zien. notabene
een festival waar een favoriete muziekrichting gepropageerd wordt.
Ach, men moest eens reizen, het moest een moeite kosten om naar een
concert te gaan.

De discussie over de toenemende populariteit van O13 is ook zo een.
Men moet nu helemaal van de 'grachtengordel' of aanverwante artikelen,
een tochtje van een dikke drie kwartier met auto/trein, waar dan ook
nog eens bij komt dat je in Tilburg de auto wel kwijt kunt en je ook
zeker weet dattie er nog staat na afloop.

Hou toch eens op met dat gezeik en ga gewoon weer in de rij lopen, in
plaats van een voorkeursbehandeling te eisen. Muziek is van iedereen,
niet alleen van een klein groepje dat voorkeursrechten eist op
geografische principes. Het lijkt hier voormalig Zuis Afrika wel.

Gr.R.,gr.rrrrrrrrrrrrrrrrrrr

cp: Heather Nova - glowstars

Dit is dus een stuk tekst waar ik van ga spugen. Ik ben het hier al
vaker tegen gekomen op deze lijst en in de gewone analoge wereld
---------------------------------
Drink Louter Kabouter

Dusty

unread,
Mar 23, 1999, 3:00:00 AM3/23/99
to

Kwalitatief vet goede nummers... prachtige melodien. Een must voor
iedere muziekliefhebber. Over debuut-cd's gesproken: Facelift - Alice
in Chains (alhoewel Dirt bij nader inzien toch wel beter is)...

---
Greetz Dusty
np: jeremy (live) - pearl jam => bootleg genaamd "pearl"

"I've never felt such frustration or lack of self-control.
I want you to kill me and dig me under.
I wanna live no more..." - Alice In Chains

Coen Schilderman

unread,
Mar 23, 1999, 3:00:00 AM3/23/99
to
Op Tue, 23 Mar 1999 22:46:30 GMT,
rhov...@geen.pornomailtjes.graag.daoretrappers.demon.nl (Rob
Hoveling) had een helder moment en schreef ons de volgende woorden:

>En nou ben ik het zat, nou ga ik spugen. Ik heb me de afgelopen weken
>al in lopen houden, maar deze zin is de druppel die de emmer doet
>overlopen. De afgelopen heb ik al meer gelezen over het al dan niet de
>provincie in gaan van festivals/groepen. Voeg daarbij de in de analoge
>wereld gevoerde discussie over O13 en (maar da's volledig off-topic)
>het feit dat steeds meer spelers niet voor Ajax kiezen.

Dat van Ajax heeft ook nog met wat anders te maken, maar dit kan ik
alleen maar beamen.

>Ik ben het zat, ik ben die randstedelijke arrogantie zat. Alles
>schijnt daar, is ook hier want ik woon er zelf (sinds kort) te moeten
>gebeuren en als er toevallig eens een keer ergens anders wat gebeurd
>wordt er geklaagd en vooral gehoopt dat alles snel weer terugkomt in
>het kleine grachtengordelachtige ons kent ons wereldje.

*TOEF* Die zit. Ik moet bekennen dat ik het errug handig vind dat
Tivoli om de hoek zit en heb vaak geklaagd toen ik nog in Losser
woonde, maar ook ik vind dat er best meer buitden de Randstad
opgetreden mag worden. Het is af en toe no fun om in pak'em beet
Dinxperlo te wonen. Je kunt nooit eens 's avonds een concertje
meepakken. Kost je altijd maar een vrije dag. Ik zie heel wat mensen
die naar concerten gaan omdat hun vriend(innet)je gaat en vervolgens
alleen maar staan te kleppen. Dat vind ik ronduit asociaal. Praten OK,
maar doe dat dan in een kroeg en gun je kaartje aan de doorgewinterde
fan die weer eens er naast greep.

>De afstand
>Amsterdam - Enschede schijnt ondanks de technologische ontwikkelingen
>als maar groter te worden en is in ieder geval groter dan de afstand
>Enschede - Amsterdam.

He het was Randstad - Hengelo. Hengelo - Randstad. Dit is het
paradepaardje van Ab Coers, directeur APM Hengelo.

>Ik ben een geboren en getogen tukker. Na 23 jaar daar te hebben
>doorgebracht heb ik achtereenvolgens in Nijmegen, Maastricht en
>Hoogezand gewoond. In nijmegen kwam mog wel eens een band, in enschede
>alleen alstie nog niet al te bekend was en Maastricht behoort volgens
>mojo niet meer bij Nederland.

Dat is toch ook zo? Enschede heeft (/had) in Atak nog wel een redelijk
podium en Metropool in Hengelo was ook best tof. Maar altijd wel 25 km
fietsen. No fun met een zatte fietser in het bezit van een gesigneerde
Fratsen-LP.


>Maar nooit was het voor mij een
>belemmering om mijn favorieten te zien. En als het niet in Nederland
>kon, dan maar naar Duitsland. Kwam er eindelijk een band in de buurt
>dan was je blij, dat scheelde weer een halve nacht. En altijd maar
>hopen dat de band de toegift niet te lang maakte, want dan kon je de
>laatste trein naar huis nog halen. Goed, we zagen de bands ook liever
>in de buurt maar wat is dat is, dus stapten we maar weer in de trein.

Ik kan me nog herinneren dat we na Carter USM in Tivoli ons de longen
uit het lijf hebben gerend om de laatste trein naar Nijmegen te kunnen
halen. Ik moest gosternokke vanuit Groningen komen om ze überhaupt te
kunnen zinn.

>En nu word ik dus hels als ik lees dat sommige mensen een festival
>weer naar Amsterdam wil halen zodat ze weer gezellig met een
>incestueus vriendengroepje de bands alle keren kunnen zien. notabene
>een festival waar een favoriete muziekrichting gepropageerd wordt.
>Ach, men moest eens reizen, het moest een moeite kosten om naar een
>concert te gaan.

Sterker nog. Ze hebbern er helemaal geen last van. Kan het hun schelen
dat pak'em beet een groninger er ook eens van kan genieten. Da's toch
prachtig. Gun het ze toch eens!

>De discussie over de toenemende populariteit van O13 is ook zo een.
>Men moet nu helemaal van de 'grachtengordel' of aanverwante artikelen,
>een tochtje van een dikke drie kwartier met auto/trein, waar dan ook
>nog eens bij komt dat je in Tilburg de auto wel kwijt kunt en je ook
>zeker weet dattie er nog staat na afloop.

En je radio erin zit. Moet je eens tegen een amerikaan vertellen dat
je 3 kwartier ver vindt. Die gaan bij wijze van spreken een kroker
scoren in Groningen.

>Hou toch eens op met dat gezeik en ga gewoon weer in de rij lopen, in
>plaats van een voorkeursbehandeling te eisen. Muziek is van iedereen,
>niet alleen van een klein groepje dat voorkeursrechten eist op
>geografische principes. Het lijkt hier voormalig Zuis Afrika wel.

< Amoen >

>Dit is dus een stuk tekst waar ik van ga spugen. Ik ben het hier al
>vaker tegen gekomen op deze lijst en in de gewone analoge wereld
>---------------------------------

Dat blijkt. Ik zie je met rode koontje op je wangen achter je laptop
zitten driftig typen. Prachtig gezicht.

Coen (zegt gr.R. welterusten)
--
cp: Porcupine Tree - The Sky Moves Sideways
--
Thud
is the sound one's head makes as it hits the table.
(K.G.)

Bert Müller

unread,
Mar 24, 1999, 3:00:00 AM3/24/99
to
frans wrote:
>
> Bert Müller schreef

> > Nou, dat zeg je nu wel, maar: bij Dynamo (en andere festivals) staan
> > zowel mannelijke als vrouwelijke fouilleerders bij de poort. Dan kun je
> > kiezen... en dan is het een kwestie van van de nood een deugd maken.
> > ;-)
>
> Als het maar niet van die potige kenau's zijn <g>

Nee, die kies ik niet uit. :)



> Frans

> cp: Fairport Convention - Full house

Bert

Jan Peter

unread,
Mar 24, 1999, 3:00:00 AM3/24/99
to
On Tue, 23 Mar 1999 23:44:47 GMT, co...@mikonz.demon.nl (Coen
Schilderman) wrote:

>Op Tue, 23 Mar 1999 22:46:30 GMT,
>rhov...@geen.pornomailtjes.graag.daoretrappers.demon.nl (Rob
>Hoveling) had een helder moment en schreef ons de volgende woorden:
>
>>En nou ben ik het zat, nou ga ik spugen. Ik heb me de afgelopen weken
>>al in lopen houden, maar deze zin is de druppel die de emmer doet
>>overlopen. De afgelopen heb ik al meer gelezen over het al dan niet de
>>provincie in gaan van festivals/groepen. Voeg daarbij de in de analoge
>>wereld gevoerde discussie over O13 en (maar da's volledig off-topic)
>>het feit dat steeds meer spelers niet voor Ajax kiezen.
>
>Dat van Ajax heeft ook nog met wat anders te maken, maar dit kan ik
>alleen maar beamen.

Klopt: een Twente-speler kiest voor Heracles !

<weg>


>
>Dat is toch ook zo? Enschede heeft (/had) in Atak nog wel een redelijk
>podium en Metropool in Hengelo was ook best tof.

En komt. Nieuwste berichten melden dat Atak een nieuwe plek krijgt met
twee podia: eentje voor een man of 500 en eentje voor 200 liefhebbers.
Ik vraag me trouwens af hoe ze die eerste zaal vol willen krijgen. Of
ze moeten de popconcerten van het Muziekcentrum en die van de UT weg
gaan halen.

<weg>

>Ik kan me nog herinneren dat we na Carter USM in Tivoli ons de longen
>uit het lijf hebben gerend om de laatste trein naar Nijmegen te kunnen
>halen. Ik moest gosternokke vanuit Groningen komen om ze überhaupt te
>kunnen zinn.

Ik wou wat optredens betreft dat ik nog in Grunn'n woonde.
<weg>


>
>En je radio erin zit. Moet je eens tegen een amerikaan vertellen dat
>je 3 kwartier ver vindt. Die gaan bij wijze van spreken een kroker
>scoren in Groningen.
>

Tot ze een keer een Febo-ruzie op de Grote Markt hebben meegemaakt.

Jan Peter (ik al wel een keer)
cp Johnny Dowd - Wrong Side of Memphis

Gerry Berthauer

unread,
Mar 24, 1999, 3:00:00 AM3/24/99
to
<CUT>

> Ik ben het zat, ik ben die randstedelijke arrogantie zat. Alles
> schijnt daar, is ook hier want ik woon er zelf (sinds kort) te moeten
> gebeuren en als er toevallig eens een keer ergens anders wat gebeurd
> wordt er geklaagd en vooral gehoopt dat alles snel weer terugkomt in
> het kleine grachtengordelachtige ons kent ons wereldje. De afstand

> Amsterdam - Enschede schijnt ondanks de technologische ontwikkelingen
> als maar groter te worden en is in ieder geval groter dan de afstand
> Enschede - Amsterdam.


Klopt. Als we er niet met de tram kunnen komen is het te ver.

<CUT>

En nu word ik dus hels als ik lees dat sommige mensen een festival
> weer naar Amsterdam wil halen zodat ze weer gezellig met een
> incestueus vriendengroepje de bands alle keren kunnen zien. notabene
> een festival waar een favoriete muziekrichting gepropageerd wordt.
> Ach, men moest eens reizen, het moest een moeite kosten om naar een
> concert te gaan.

Gemak dient de mens.


<CUT>


---
Gerry Berthauer

Miriam

unread,
Mar 24, 1999, 3:00:00 AM3/24/99
to
Rob Hoveling wrote:

> En nou ben ik het zat, nou ga ik spugen. Ik heb me de afgelopen weken
> al in lopen houden, maar deze zin is de druppel die de emmer doet
> overlopen. De afgelopen heb ik al meer gelezen over het al dan niet de
> provincie in gaan van festivals/groepen. Voeg daarbij de in de analoge
> wereld gevoerde discussie over O13 en (maar da's volledig off-topic)
> het feit dat steeds meer spelers niet voor Ajax kiezen.

Beste Rob,
Ik denk dat je je een beetje in mij vergist. De opmerking die ik maakte
was niet een uiting van randstedelijke arrogantie (ook al kom ik dan uit
Rotterdam). Ik zie London Calling liever als compact festival in
Amsterdam omdat ik denk (maar dat kan veranderen als ik naar de nieuwe
variant ben geweest!) dat het de sfeer van het festival niet ten goede
komt dat het wordt versnipperd over 4 steden.

Een festival als London calling heeft een vrij constante groep
bezoekers. Natuurlijk is het leuk dat deze muziek nu de gelegenheid
krijgt om zich aan een breder publiek te presenteren wat anders vanwege
de afstand niet zou komen. Maar ik zal m'n Duitse vriendinnen missen
(die nu naar de Brabantse editie gaan), en mijn Groningse vrienden (die
nu naar de Oosterpoort gaan).... Is dat soms ook arrogantie?

Overigens ben ik iemand die veel reist voor concerten, ook naar buiten
de randstad en het buitenland, mocht daar een band spelen die ik goed
vind, dus echt aangesproken door je kritiek voel ik me niet.

Miriam, morgen naar Londen.

Miriam

unread,
Mar 24, 1999, 3:00:00 AM3/24/99
to
Coen Schilderman wrote:

> Ik kan me nog herinneren dat we na Carter USM in Tivoli ons de longen
> uit het lijf hebben gerend om de laatste trein naar Nijmegen te kunnen
> halen. Ik moest gosternokke vanuit Groningen komen om ze überhaupt te
> kunnen zinn.

Jongens, waar hebben we het nu over? Vroeger (ja, oma vertelt), toen er
nog geen nachttreinen waren, was het OOK lastig om vanuit Rotterdam of
Den Haag naar een concert in paradiso te gaan, dan moest je ook altijd
rennen voor de laatste trein of de toegift laten schieten.
Ik praat het niet goed dat zalen(clubs) concerten altijd zo laat laten
beginnen dat het voor mensen van buiten 'de stad' lastig wordt om nog de
laatste trein te halen, maar om nu gelijk iedereen die in de randstad
woont maar te betichten van arrogantie gaat mij toch echt te ver hoor!

> >En nu word ik dus hels als ik lees dat sommige mensen een festival
> >weer naar Amsterdam wil halen zodat ze weer gezellig met een
> >incestueus vriendengroepje de bands alle keren kunnen zien. notabene
> >een festival waar een favoriete muziekrichting gepropageerd wordt.
> >Ach, men moest eens reizen, het moest een moeite kosten om naar een
> >concert te gaan.

> Sterker nog. Ze hebbern er helemaal geen last van. Kan het hun schelen
> dat pak'em beet een groninger er ook eens van kan genieten. Da's toch
> prachtig. Gun het ze toch eens!

Ik heb er waarschijnlijk wel last van (zie eerdere posting), maar ik ben
gaarne bereid om mijn oordeel te veranderen als het festival is geweest!
(wordt vervolgd).


dagdag,
M

Mirella

unread,
Mar 24, 1999, 3:00:00 AM3/24/99
to
hee Rob,

de Randstad is veeeeeel groter dan Amsterdam alleen, hoor.

groetjes,
Mirella :)

The Doctor

unread,
Mar 24, 1999, 3:00:00 AM3/24/99
to
Jan Peter wrote:
>
> Ik wou wat optredens betreft dat ik nog in Grunn'n woonde.

Vrijdag Delinquent Habits in Simplon, lijkt me lekker...

Groningen heeft het wat bands betreft nog niet zo slecht.
Met VERA, Simplon en Oosterpoort kun je bijna allles wel een goede plek
geven. En zelfs de Stones erkennen dat Grunn ut best is !!

Maar goed, je ziet geen Radiohead in Grunn ofzo.

> >En je radio erin zit. Moet je eens tegen een amerikaan vertellen dat
> >je 3 kwartier ver vindt. Die gaan bij wijze van spreken een kroker
> >scoren in Groningen.
> >
> Tot ze een keer een Febo-ruzie op de Grote Markt hebben meegemaakt.

Achterhaald. Ik heb al 3 jaar geen noemenswaardige incidenten bij de
FEBO gezien. De tijd dat de 'boeren' de vindicaters in elkaar mepten, of
andersom, is al wel achter ons.

//Doc is heel tevreden met Grunn, maar mist de wereldbefaamde bands soms
wel een beetje.

The Doctor

unread,
Mar 24, 1999, 3:00:00 AM3/24/99
to
Gerry Berthauer wrote:
>
> Klopt. Als we er niet met de tram kunnen komen is het te ver.

Ik heb dat met de fiets. En ik woon in Grunn.

Gerry Berthauer

unread,
Mar 24, 1999, 3:00:00 AM3/24/99
to
<CUT>

Tot ze een keer een Febo-ruzie op de Grote Markt hebben meegemaakt.
>
> Achterhaald. Ik heb al 3 jaar geen noemenswaardige incidenten bij de
> FEBO gezien. De tijd dat de 'boeren' de vindicaters in elkaar mepten, of
> andersom, is al wel achter ons.


Is dat die FEBO in de Poelestraat?


___
Gerry Berthauer

Miriam

unread,
Mar 24, 1999, 3:00:00 AM3/24/99
to
O ja.....

> > >En nu word ik dus hels als ik lees dat sommige mensen een festival
> > >weer naar Amsterdam wil halen zodat ze weer gezellig met een
> > >incestueus vriendengroepje de bands alle keren kunnen zien. notabene

Op 3 van de 4 avonden spelen dezelfde bands (in Utrecht, tegelijkertijd
met Rotterdam, maar 3). Alléén in Amsterdam staat een andere hoofdact
(Catatonia i.p.v. Rialto), dus ik ga naar Rotterdam én Amsterdam. Ik ben
namelijk wel bereid om te reizen om alle bands te zien. Bovendien wil ik
graag ook m'n reguliere (omgeving van) Amsterdamse concertmakkers
treffen. Overigens ook mensen die veel reizen voor concerten.

Wat is er trouwens tegen om je favoriete band alle avonden te willen
zien als ze 'in de buurt' spelen? Daar ben je toch FAN voor potdomme.

M

Patrick H.

unread,
Mar 24, 1999, 3:00:00 AM3/24/99
to

Miriam wrote:

> Jongens, waar hebben we het nu over? Vroeger (ja, oma vertelt), toen er
> nog geen nachttreinen waren, was het OOK lastig om vanuit Rotterdam of
> Den Haag naar een concert in paradiso te gaan, dan moest je ook altijd
> rennen voor de laatste trein of de toegift laten schieten.
> Ik praat het niet goed dat zalen(clubs) concerten altijd zo laat laten
> beginnen dat het voor mensen van buiten 'de stad' lastig wordt om nog de
> laatste trein te halen, maar om nu gelijk iedereen die in de randstad
> woont maar te betichten van arrogantie gaat mij toch echt te ver hoor!
>

Ja, maar naar Tilburg is nu geen nachttrein (misschien dat die d'r nu
komt,met de veranderde positie van Tilburg op "nachtgebied"). En helemaal
niet
naar Maatricht (waar ik woon) of naar Groningen. En voor een auto heb ik
echt geen geld. (bovendien vind ik autorijden maar niks, maar voor een
goed concert is daar overheen te komen).

ph

John Linde

unread,
Mar 24, 1999, 3:00:00 AM3/24/99
to

>Ach, men moest eens reizen, het moest een moeite kosten om naar een
>concert te gaan.

Die moeite is mooi !


Groeten,
John.

"You don't know me, you just know my name"
http://surf.to/linde

G. Flater

unread,
Mar 24, 1999, 3:00:00 AM3/24/99
to
On Wed, 24 Mar 1999 10:33:56 +0200, Miriam <me...@luna.nl> wrote:

>Overigens ben ik iemand die veel reist voor concerten, ook naar buiten
>de randstad en het buitenland, mocht daar een band spelen die ik goed
>vind, dus echt aangesproken door je kritiek voel ik me niet.

ken nog wel twee nl.muziekers die hier last van hebben.
en in een speciaal geval is er ook nog een leidje over gemaakt door
uit de sloot.

bij interesse wil ik het wel uittiepen

cl: refused

G. Flater

unread,
Mar 24, 1999, 3:00:00 AM3/24/99
to
On Wed, 24 Mar 1999 10:38:43 +0200, Miriam <me...@luna.nl> wrote:


>Jongens, waar hebben we het nu over? Vroeger (ja, oma vertelt), toen er
>nog geen nachttreinen waren,

alsof ik met een nachttrein danwel bus naar huis toe kan


>was het OOK lastig om vanuit Rotterdam of
>Den Haag naar een concert in paradiso te gaan, dan moest je ook altijd
>rennen voor de laatste trein of de toegift laten schieten.

vroeger, hey miriam je weet dat het nog steeds lastig is als je niet
in zo'n randstedelijke stad woont waar geen nachttreinen komen


>Ik praat het niet goed dat zalen(clubs) concerten altijd zo laat laten
>beginnen dat het voor mensen van buiten 'de stad' lastig wordt om nog de
>laatste trein te halen, maar om nu gelijk iedereen die in de randstad
>woont maar te betichten van arrogantie gaat mij toch echt te ver hoor!

vinnik ook

Miriam

unread,
Mar 24, 1999, 3:00:00 AM3/24/99
to
Patrick H. wrote:

> Ja, maar naar Tilburg is nu geen nachttrein (misschien dat die d'r nu
> komt,met de veranderde positie van Tilburg op "nachtgebied"). En helemaal
> niet
> naar Maatricht (waar ik woon) of naar Groningen. En voor een auto heb ik
> echt geen geld. (bovendien vind ik autorijden maar niks, maar voor een
> goed concert is daar overheen te komen).

Sure, dat probleem heb ik ook, want er gaat ook geen nachttrein naar
Rotterdam, dus...

Miriam

unread,
Mar 24, 1999, 3:00:00 AM3/24/99
to
G. Flater wrote:
>
> On Wed, 24 Mar 1999 10:38:43 +0200, Miriam <me...@luna.nl> wrote:
>
> >Jongens, waar hebben we het nu over? Vroeger (ja, oma vertelt), toen er
> >nog geen nachttreinen waren,
> alsof ik met een nachttrein danwel bus naar huis toe kan

Nee, maar daar heb je mij dan toch voor ;-)
laatste bericht voor vertrek...
M

The Doctor

unread,
Mar 24, 1999, 3:00:00 AM3/24/99
to

Grote Markt uiteraard. Meest knokpartijen waren vroeger bij die twee
FEBOs aan de Grote Markt. Zatte boeren even studentje tikken, of zatte
vindiklootzakken even eenzaam boertje rammen.

Maar dat was dus vrouger, toen alles nog beter was ;)

De FEBO in de Poelestraat heet nu overigens SnackTimes ofzo.

//Doc.

Henk Dolleman

unread,
Mar 24, 1999, 3:00:00 AM3/24/99
to
On Tue, 23 Mar 1999 21:05:49 GMT, mir...@gironet.nl (Mirella) wrote:

>On Tue, 23 Mar 1999 02:54:30 GMT, hen...@xs4all.nl (Henk Dolleman)
>wrote:

>>Tja, ehhh, nee. Wel aardig. Verder kom ik op het moment echt niet. Bij


>>mij slaat er geen vonk over.
>
>Maar wat vind je er van? Zijn er nummers bij die je minder of juist
>beter vindt? Vallen je dingen op? Gewoon, details enzo... Een soort
>recensie zou ik zeer op prijs stellen :).

Is goed, maar dan moet ik 'm eerst nog een paar keer draaien. Wat ik
opschreef was de indruk na 'm voor het eerst sedert een aantal jaren
weer eens voorbij hebben horen komen.

h

cp: Chris Spedding - Just plug him in! (Zelfs van Hurt! maakt ie een
rommeltje. Deed ie een paar jaar geleden in Tivoli toch leuker).

Patrick H.

unread,
Mar 24, 1999, 3:00:00 AM3/24/99
to

Miriam wrote:

Welk Rotterdam bedoel je? Rotterdam in Nederland toch?

ph


Ad Murck

unread,
Mar 24, 1999, 3:00:00 AM3/24/99
to
Bert Müller heeft geschreven in bericht <36F30697...@tip.nl>...

>Mensen beoordelen op uiterlijk is zo'n beetje het domste wat je kunt
>doen.

Je ken (toch even laten merken dat ik uit R'dam kom) toch niet van zo'n
uitsmijter verwachten dat íe eerst een half uur met je gaat staan babbelen
en dan, op grond van z'n mensenkennis, jou er wel of niet binnenlaat.
Die gasten zijn er voor aangenomen om te beoordelen op uiterlijk (ook al
zijn het niet de allerslimste !!)

Maar voor de rest ben ik het wel met je eens, Nighttown is nou eenmaal niet
zo klantgericht.
Ik wilde er dit jaar een heel groot feest gaan geven, uiteindelijk afgezegt
wegens tijdgebrek, wel heb ik toen gemerktdat die gasten veel meer van
concerten leven en dat het 'normale' uitgaansvolk hun wat minder
interesseert.

Ikzelf ga altijd naar HOLLYWOOD, daar kan je tenminste rustig wat drinken
voor- en nadat je helemaal uit je bol gaat!!!

(zelf ben ik 16 en brownies gekleed en ik ben nog nooit geweigerd!)


Tim Murck (zoon van...)

Jan Peter

unread,
Mar 24, 1999, 3:00:00 AM3/24/99
to
On Wed, 24 Mar 1999 11:21:54 +0100, The Doctor <D...@freemail.nl>
wrote:

>Jan Peter wrote:
>>
>> Ik wou wat optredens betreft dat ik nog in Grunn'n woonde.
>
>Vrijdag Delinquent Habits in Simplon, lijkt me lekker...
>
>Groningen heeft het wat bands betreft nog niet zo slecht.
>Met VERA, Simplon en Oosterpoort kun je bijna allles wel een goede plek
>geven. En zelfs de Stones erkennen dat Grunn ut best is !!
>
>Maar goed, je ziet geen Radiohead in Grunn ofzo.
>
>> >En je radio erin zit. Moet je eens tegen een amerikaan vertellen dat
>> >je 3 kwartier ver vindt. Die gaan bij wijze van spreken een kroker
>> >scoren in Groningen.
>> >

>> Tot ze een keer een Febo-ruzie op de Grote Markt hebben meegemaakt.
>
>Achterhaald. Ik heb al 3 jaar geen noemenswaardige incidenten bij de
>FEBO gezien. De tijd dat de 'boeren' de vindicaters in elkaar mepten, of
>andersom, is al wel achter ons.

Dat kan dan kloppen: ben er al bijna 5 jaar weg.

Jan Peter
cp Daan - Profools

Mirella

unread,
Mar 24, 1999, 3:00:00 AM3/24/99
to
On Wed, 24 Mar 1999 21:44:13 +0100, "Tim Murck"
<adm...@rborkest.demon.nl> wrote:

>Ikzelf ga altijd naar HOLLYWOOD, daar kan je tenminste rustig wat drinken
>voor- en nadat je helemaal uit je bol gaat!!!

Ha, daar zou ik nog eens gaan stappen met een vriendin van me. Moet ik
dus even oppassen dat ik geen jongens van 16 loop te versieren, want
dan heb ik dadelijk ruzie met een vrouw die heel sportief is en haar
klassiek aangelegde man ;).

>(zelf ben ik 16 en brownies gekleed en ik ben nog nooit geweigerd!)

Ha, dan kan jij misschien uitleggen wat dat dan zijn, brownies....

>Tim Murck (zoon van...)

groetjes,
Mirella :)

G. Flater

unread,
Mar 24, 1999, 3:00:00 AM3/24/99
to
On Thu, 25 Mar 1999 00:19:21 +0100, "Bert Müller" <bert....@tip.nl>
wrote:

>En ook nu, met de nachttreinen, is het lastig. Die rijden namelijk maar
>één keer per uur
vertel mij wat

>en ik krijg het altijd voor elkaar minstens drie
>kwartier te moeten wachten op Amsterdam CS.
wat dacht je van 55 minuten op rotterdam cs, alleen maar om naar den
haag te kunnen


>Ben je ook pas om drie uur,
>half vier thuis. Dus dat doe je ook niet zo maar even op een
>doordeweekse dag.
oh jawel hoor


>Nu is het wel zo dat bijna alle leuke bandjes tegenwoordig ook gewoon in
>Rotterdam komen... :-)
hehe, is laatst wel mijn redding geweest zeg. heb ik toch nog
hydromatic kunnen bezichtigen


>Waarom klagen niet-randstedelingen eigenlijk altijd?
vele uurtjes spenderen in de trein, ja mag ik.
en vooral als ik 5 uur in de trein zit te hangen voor een concert van
nog geen 2 uur.


>Je zou bijna gaan
>denken dat ze het eigenlijk helemaal niet naar hun zin hebben op het
>'platteland'. :-)
nee hoor, ik zorg gewoon voor vrienden en vriendinnen in grote steden,
scheelt een boel gezanik over de laatste trein, als ik die eventueel
al kan halen.

cl: louis armstrong

Bert Müller

unread,
Mar 25, 1999, 3:00:00 AM3/25/99
to
The Doctor wrote:
>
> Vrijdag Delinquent Habits in Simplon, lijkt me lekker...

Is het zeker!!!

> //Doc is heel tevreden met Grunn, maar mist de wereldbefaamde bands soms
> wel een beetje.

Bert (is wel blij dat hij weer in de Randstad woont... :-)

Bert Müller

unread,
Mar 25, 1999, 3:00:00 AM3/25/99
to
Miriam wrote:
>
> Coen Schilderman wrote:
>
> > Ik kan me nog herinneren dat we na Carter USM in Tivoli ons de longen
> > uit het lijf hebben gerend om de laatste trein naar Nijmegen te kunnen
> > halen. Ik moest gosternokke vanuit Groningen komen om ze überhaupt te
> > kunnen zinn.
>
> Jongens, waar hebben we het nu over? Vroeger (ja, oma vertelt), toen er
> nog geen nachttreinen waren, was het OOK lastig om vanuit Rotterdam of

> Den Haag naar een concert in paradiso te gaan, dan moest je ook altijd
> rennen voor de laatste trein of de toegift laten schieten.

En ook nu, met de nachttreinen, is het lastig. Die rijden namelijk maar
één keer per uur en ik krijg het altijd voor elkaar minstens drie
kwartier te moeten wachten op Amsterdam CS. Ben je ook pas om drie uur,


half vier thuis. Dus dat doe je ook niet zo maar even op een
doordeweekse dag.

Nu is het wel zo dat bijna alle leuke bandjes tegenwoordig ook gewoon in
Rotterdam komen... :-)

Waarom klagen niet-randstedelingen eigenlijk altijd? Je zou bijna gaan


denken dat ze het eigenlijk helemaal niet naar hun zin hebben op het
'platteland'. :-)

> dagdag,
> M

Bert

Bert Müller

unread,
Mar 25, 1999, 3:00:00 AM3/25/99
to
John Linde wrote:
>
> >Ach, men moest eens reizen, het moest een moeite kosten om naar een
> >concert te gaan.
>
> Die moeite is mooi !

Zeker weten. De sfeer in de trein (en de tram, zoals in Den Haag met
Slayer) is altijd tof. Allemaal mensen die naar hetzelfde concert gaan.
En op de terugreis met wildvreemden je ervaringen uitwisselen. Zulke
dingen maken concertbezoek juist extra leuk, vind ik.

> Groeten,
> John.

Bert

Bert Müller

unread,
Mar 25, 1999, 3:00:00 AM3/25/99
to
Ad Murck wrote:
>
> Bert Müller heeft geschreven in bericht <36F30697...@tip.nl>...
>
> >Mensen beoordelen op uiterlijk is zo'n beetje het domste wat je kunt
> >doen.
>
> Je ken (toch even laten merken dat ik uit R'dam kom)

Joh! :-)

toch niet van zo'n
> uitsmijter verwachten dat íe eerst een half uur met je gaat staan babbelen
> en dan, op grond van z'n mensenkennis, jou er wel of niet binnenlaat.

Als hij daar een half uur voor nodig heeft dan is het slecht gesteld met
zijn mensenkennis. Ik bedoel: ik kan binnen vijf minuten wel bepalen of
ik iemand OK vind of niet. :-)

> Die gasten zijn er voor aangenomen om te beoordelen op uiterlijk (ook al
> zijn het niet de allerslimste !!)

Ze zijn toch voornamelijk aangenomen om agressievelingen buiten de deur
te houden. Mensen die opgefokt en agressief zijn herken je echt wel, en
daar hoef je niet voor naar kleding of haardracht te kijken.

Maar dat was de reden niet om mij te weigeren hoor. Als er iemand op
deze planeet rondloopt die absoluut geen greintje agressie uitstraalt
dan ben ik het wel. :)



> Maar voor de rest ben ik het wel met je eens, Nighttown is nou eenmaal niet
> zo klantgericht.

Neuh, nie echt...

> Ik wilde er dit jaar een heel groot feest gaan geven, uiteindelijk afgezegt
> wegens tijdgebrek, wel heb ik toen gemerktdat die gasten veel meer van
> concerten leven en dat het 'normale' uitgaansvolk hun wat minder
> interesseert.

Ehm??? Dat is dus zo'n beetje precies het tegenovergestelde van wat mijn
ervaring is! Concerten worden er gezien als een noodzakelijk kwaad, heb
ik het idee. Het meeste geld stroomt binnen via het discopubliek dat er
op vrijdag- en zaterdagavond de dansvloeren bevolkt. Plenty voorbeelden
hiervan. Zie bijvoorbeeld de anekdote over Ash in een eerdere posting.



> Ikzelf ga altijd naar HOLLYWOOD, daar kan je tenminste rustig wat drinken
> voor- en nadat je helemaal uit je bol gaat!!!

Kan dat in nighttown niet? Whatever, Hollywood zal vast een stuk
gezelliger zijn (ik weet het wel zeker).

> (zelf ben ik 16 en brownies gekleed en ik ben nog nooit geweigerd!)

Hmmm... ik ben bijna 31 en weet niet eens hoe brownies eruit zien. :-)

> Tim Murck (zoon van...)

Bert

sweet_t

unread,
Mar 25, 1999, 3:00:00 AM3/25/99
to

Hmm. Vond ik vroeger ook wel. Met hele kuddes richting Yes, Status Quo
of Bob Marley. Of naar Pinkpop. Een warm gevoel van saamhorigheid maakte
zich dan van je meester. Later, toen de punk mijn leven overhoop haalde,
was dat gevoel nog veel sterker. Ook al omdat er toen een stuk
hooliganisme naar de saaie burgerman (m/v) toe bijkwam, haha. Lekker
zooien op weg naar de Pistols, The Boys en The Damned. Maar tegenwoordig
heb ik aan al dat schoolreisgedoe een broertje dood. Een concert of
festival begint en eindigt voor mij bij de deur of poort. Daarna en
daarvoor wil ik in alle rust reizen, alleen, met m'n gedachten elders.
Of een filmpje pakken. Of ergens dineren (dus niet snacken). Zou dat de
leeftijd zijn? Ik vrees van wel. <g>

ST
(die niettemin binnenkort met z'n vieren de beest gaat uithangen op Le
Printemps de Bourges, het grootste en leukste popfestival van Frankrijk
- uitzonderingen houden de regel in stand)

cp: Bis - 'Social Dancing'

--
"Tijd om dag te zeggen. Tijd om dag te zeggen." - Teletubbies
spreektrompet

sweet_t

unread,
Mar 25, 1999, 3:00:00 AM3/25/99
to
Miriam wrote:
>
> Jongens, waar hebben we het nu over? Vroeger (ja, oma vertelt), toen er
> nog geen nachttreinen waren, was het OOK lastig om vanuit Rotterdam of
> Den Haag naar een concert in paradiso te gaan, dan moest je ook altijd
> rennen voor de laatste trein of de toegift laten schieten.

Ik ging begin jaren zeventig regelmatig met de laatste trein *naar* een
concert. Nachtconcerten waren toen een normaal verschijnsel. Vooral in
het Amsterdamse Concertgebouw: King Crimson, Frank Zappa, Status Quo,
Lou Reed. En na afloop liep ik dan all the way naar het CS en ging daar
liggen slapen in een telefooncel of in een hoekie. Lekker naļef, maar
nooit wat gebeurd. Er wilde alleen nooit iemand mee, gek is dat... <g>

ST,
die als Rotterdammer na een nachtconcert van Roxy Music in de Doelen
gelukkig gewoon naar huis kon fietsen

Gerry Berthauer

unread,
Mar 25, 1999, 3:00:00 AM3/25/99
to
sweet_t wrote:
<CUT>
Maar tegenwoordig
> heb ik aan al dat schoolreisgedoe een broertje dood. Een concert of
> festival begint en eindigt voor mij bij de deur of poort. Daarna en
> daarvoor wil ik in alle rust reizen, alleen, met m'n gedachten elders.
> Of een filmpje pakken. Of ergens dineren (dus niet snacken). Zou dat de
> leeftijd zijn? Ik vrees van wel. <g>

Vrees maar. Het is de leeftijd (in positieve zin).


---
G.P. Berthauer

The Doctor

unread,
Mar 25, 1999, 3:00:00 AM3/25/99
to
Bert Müller wrote:
>
> En ook nu, met de nachttreinen, is het lastig. Die rijden namelijk maar
> één keer per uur en ik krijg het altijd voor elkaar minstens drie
> kwartier te moeten wachten op Amsterdam CS. Ben je ook pas om drie uur,
> half vier thuis. Dus dat doe je ook niet zo maar even op een
> doordeweekse dag.

Wat erg zeg.... *medelijden iets te duidelijk van het gezicht druipend*

Als ik terug zou willen naar Grunn dan kan dat pas om zes uur, en dan
ben je om kwart over 8 uur in Grunn. Kan ik direkt door naar mijn werk.

> Waarom klagen niet-randstedelingen eigenlijk altijd? Je zou bijna gaan
> denken dat ze het eigenlijk helemaal niet naar hun zin hebben op het
> 'platteland'. :-)

Ok, ik hap wel:
Ik heb het hel erg naar mijn zin in Grunn, maar ik zou ook wel eens een
groot concert willen kunnen zien, of een klein concert van een grote
groep ofzo. Of wat mijn part een Miss Saigon ofzo. Maar die dingen
worden nooit in Zwolle of Groningen neergezet, altijd op een plek waar
alleen de randstedelijke inteelt met enig fatsoen kan komen.

Ik merk het probleem ook binnen ons bedrijf, want we hebben twee
vestigingen, 1 in Groningen en 1 in Leidschendam. Nou, de afstand
Leidschendam-Groningen is 2 keer zo groot als Groningen-Leidschendam
hoor. En zelfs in het beleid wordt het meegenomen, de Groningers hebben
allemaal in hun arbeidscontract of afsrpaken staan dat ze een keer per X
tijd naar Leidschendam moeten, maar de randdebielen niet hoor.

Randstedelijke arrogantie is zeker in grote getale aanwezig bij een te
groot deel van de randdebielen. Kijk bijvoobeeld ook eens naar het
terugverplaatsen van het hoofdkantoor van KPN, omdat de direkteur geen
zin heeft om te verhuizen.
En zo zijn er wel meer bedrijven die niet in Maastricht of Groningen
gaan zitten, of hooguit met een nevenvestiging waarvan de medewerkers
meer tijd doorbrengen met reizen naar de hoofdvestiging dan iets anders.

Bah, heb je me toch nog los gekregen.

//Doc baalt dat ie zich uit de tent heeft laten lokken, maar drukt toch
op 'Send'.

sweet_t

unread,
Mar 25, 1999, 3:00:00 AM3/25/99
to

<g>

ST

cp: dEUS - 'The Ideal Crash'

Vogeltje

unread,
Mar 25, 1999, 3:00:00 AM3/25/99
to

Hoj,


Mirella schreef:

> Ha, dan kan jij misschien uitleggen wat dat dan zijn, brownies....

Ik denk dat het bruine schoenen zijn (gokje).

Twiet twiet.


John Linde

unread,
Mar 25, 1999, 3:00:00 AM3/25/99
to

>> Die moeite is mooi !
>
>En op de terugreis met wildvreemden je ervaringen uitwisselen. Zulke
>dingen maken concertbezoek juist extra leuk, vind ik.

Ja, wij gaan altijd met m'n busje en bij de benzinepomp 's nachts is
't mooi om met andere muziekgenoten te kletsen.

G. Flater

unread,
Mar 25, 1999, 3:00:00 AM3/25/99
to
On Wed, 24 Mar 1999 17:02:54 +0200, Miriam <me...@luna.nl> wrote:

>Nee, maar daar heb je mij dan toch voor ;-)
>laatste bericht voor vertrek...

weetniet of dit nou toeval is maar zojuist kwam het nummer "de laatste
trein naar rotterdam" voorbij. coen jij mag niet zeggen van wie,
kijken wie er bekend is met nederlandse muziek :))

cl: ray charles

Karin

unread,
Mar 25, 1999, 3:00:00 AM3/25/99
to

>(zelf ben ik 16 en brownies gekleed en ik ben nog nooit geweigerd!)
Alles ging goed (al was ik wel verbaasd aan het raken over de tot dan
toe onbekende kant van Ad ;-)) totdat ik al scrollend deze zin
las..... Dacht eventjes nog dat Ad een typefout had gemaakt
hahahahahaha!

Hoi Tim, welkom :-)

gr.
karin

PeetW

unread,
Mar 25, 1999, 3:00:00 AM3/25/99
to

The Doctor wrote in message <36FA1447...@freemail.nl>...
<knip>

>> Waarom klagen niet-randstedelingen eigenlijk altijd? Je zou bijna gaan
>> denken dat ze het eigenlijk helemaal niet naar hun zin hebben op het
>> 'platteland'. :-)
>
>Ok, ik hap wel:
>Ik heb het hel erg naar mijn zin in Grunn, maar ik zou ook wel eens een
>groot concert willen kunnen zien, of een klein concert van een grote
>groep ofzo. Of wat mijn part een Miss Saigon ofzo. Maar die dingen
>worden nooit in Zwolle of Groningen neergezet, altijd op een plek waar
>alleen de randstedelijke inteelt met enig fatsoen kan komen.
<knip>

>Randstedelijke arrogantie is zeker in grote getale aanwezig bij een te
>groot deel van de randdebielen. Kijk bijvoobeeld ook eens naar het
>terugverplaatsen van het hoofdkantoor van KPN, omdat de direkteur geen
>zin heeft om te verhuizen.
>En zo zijn er wel meer bedrijven die niet in Maastricht of Groningen
>gaan zitten, of hooguit met een nevenvestiging waarvan de medewerkers
>meer tijd doorbrengen met reizen naar de hoofdvestiging dan iets anders.
<knip>

Nou las ik (Rotterdammer) laatst in de de krant (Randstedelijke Volkskrant)
dat een architektenbureau (ook al weer in Rotterdam) de volgende visie had
op de inrichting van Nederland:
Maak de Randstad het stedelijk gebied van Nederlands (werk, cultuur, etc),
maak van Brabant en Limburg één groot (natuur)park (recreactie) en de rest
van Nederland platteland (als je lekker buiten wilt wonen).

Goed idee toch? Of is het beter om (net als in de Randstad) de rest van
Nederland ook op te zadelen met kantoorparken, industrie en files?

Peter


PeetW

unread,
Mar 25, 1999, 3:00:00 AM3/25/99
to
Zoek de verschillen:

>On Wed, 24 Mar 1999 21:44:13 +0100, "Tim Murck"
><adm...@rborkest.demon.nl> wrote:

>>(zelf ben ik 16 en brownies gekleed en ik ben nog nooit geweigerd!)


Ik ben 31 en niet brownies gekleed en ik ben geweigerd.


Peter

Rob Hoveling

unread,
Mar 25, 1999, 3:00:00 AM3/25/99
to
Op Wed, 24 Mar 1999 10:33:56 +0200, wist Miriam <me...@luna.nl> ons
het volgende mede te delen:

>Rob Hoveling wrote:
>
>> En nou ben ik het zat, nou ga ik spugen. Ik heb me de afgelopen weken
>> al in lopen houden, maar deze zin is de druppel die de emmer doet
>> overlopen. De afgelopen heb ik al meer gelezen over het al dan niet de
>> provincie in gaan van festivals/groepen. Voeg daarbij de in de analoge
>> wereld gevoerde discussie over O13 en (maar da's volledig off-topic)
>> het feit dat steeds meer spelers niet voor Ajax kiezen.
>
>Beste Rob,
>Ik denk dat je je een beetje in mij vergist. De opmerking die ik maakte
>was niet een uiting van randstedelijke arrogantie (ook al kom ik dan uit
>Rotterdam). Ik zie London Calling liever als compact festival in
>Amsterdam omdat ik denk (maar dat kan veranderen als ik naar de nieuwe
>variant ben geweest!) dat het de sfeer van het festival niet ten goede
>komt dat het wordt versnipperd over 4 steden.

De opmerking heb ik dan ook bewust uit zijn verband gerukt. En het
feit dat ik jou bijna persoonlijk aanviel, dat was een kwestie van
jameer, maar helaas was jij het meest dichtbij in de buurt. Wat ik
wilde, en dat is mijns insziens redelijk gelukt, alhoewel ik nog niet
helemaal tevreden ben, is een discussie op gang te krijgen over de
stelling die ik in de vorige posting deponeerde. Iets genuanceerder
komt deze neer op; achter utrecht houdt de wereld op. En laat iedereen
die achter utrecht woont daar blijven en ook niet deelnemen aan het
culturele leven, want dat is voor ons betere stadsmensen. Youp van 't
Hek is daar een goed voorbeeld van.

Misschien heb ik wel last van een soort van minderwaardigheidscomplex
opgelopen door te praten met een twentse tongval en meer dan dertig
jaar van mijn leven "op het platteland" gewoond te hebben. Ik weet wat
reizen is, en ik ben bereid voor iets te reizen. En als ik er ben dan
geniet ik er ook van en sta ik niet zoals een gedrogeerde aap naar een
concert te kijken om amper enthousiast te worden en vervolgens woest
te zijn als er geen toegift is (het gemiddelde paradiso publiek dat je
vervolgens vreemd aankijkt als je wel enthousiast bent)

>Een festival als London calling heeft een vrij constante groep
>bezoekers. Natuurlijk is het leuk dat deze muziek nu de gelegenheid
>krijgt om zich aan een breder publiek te presenteren wat anders vanwege
>de afstand niet zou komen. Maar ik zal m'n Duitse vriendinnen missen
>(die nu naar de Brabantse editie gaan), en mijn Groningse vrienden (die
>nu naar de Oosterpoort gaan).... Is dat soms ook arrogantie?

Ja, want als je zonodig je vrienden wilt bezoeken dan ga je er maar
een keer naar toe. Jij eist nu van je vrienden dat ze naar amsterdam
komen, omdat daar het festival is, maar je weigert om naar Groningen
en/of Den Bosch te gaan waar je vrienden naar toe gaan. Dat vind ik
arrogant. Er is echt wel leven achter Utrecht hoor.

>Overigens ben ik iemand die veel reist voor concerten, ook naar buiten
>de randstad en het buitenland, mocht daar een band spelen die ik goed
>vind, dus echt aangesproken door je kritiek voel ik me niet.

In deze kwestie heb je dan ook weer gelijk, maar ik gaf ook al aan dat
mijn aanval op jou enigszins ongelukkig was. Jij hoeft je niet al te
veel aangesproken te voelen, al de boodschap maar duidelijk is, dan
ben ik tevreden.
>
>Miriam, morgen naar Londen.

Mmmm, daar moet ik toch ooit ook nog eens naar toe. Concertje pakken,
Bergkampje kijken...

Gr.R., genuanceerd

cp: Jason Falkner - Can you feel this
---------------------------------
Drink Louter Kabouter

Rob Hoveling

unread,
Mar 25, 1999, 3:00:00 AM3/25/99
to
Op Wed, 24 Mar 1999 09:21:44 GMT, wist mir...@gironet.nl (Mirella)

ons het volgende mede te delen:

>hee Rob,
>
>de Randstad is veeeeeel groter dan Amsterdam alleen, hoor.

Amsterdam werd even gebruikt als metafoor voor de randstad in het
algemeen. Een soort van metagrachtengordel zeg maar.

Gr.R., denkt graag in metaforen

Andre van der Hoek

unread,
Mar 26, 1999, 3:00:00 AM3/26/99
to
The Doctor wrote:

-snip-a-rama-

> De FEBO in de Poelestraat heet nu overigens SnackTimes ofzo.

En is nooit open, merkwaardig genoeg.

Andre
cp: v/a - Top Guns From Top Deck (26 Original Ska Classics)
-----
"Al klinkt een spreekwoord nog zo raar, als het rijmt dan is het waar"

Andre van der Hoek

unread,
Mar 26, 1999, 3:00:00 AM3/26/99
to
Wat wel leuk is in 't licht van deze discussie...

Mijn biotoop Groningen kent geen officiele sluitingstijden in de horeca.
Mensjes uit bv. A'dam die voor 't eerst mee gaan stappen alhier zijn
daar altijd zeer verbaasd over... 'Sluit alles bij jullie al om twee
uur? Wat is dat voor een dorp?' 8)

Andre, die wel 's om elf uur 's ochtends uit de kroeg gekomen is en het
buiten maar eng licht vond...

The Doctor

unread,
Mar 26, 1999, 3:00:00 AM3/26/99
to
Andre van der Hoek wrote:
>
> Mijn biotoop Groningen kent geen officiele sluitingstijden in de horeca.
> Mensjes uit bv. A'dam die voor 't eerst mee gaan stappen alhier zijn
> daar altijd zeer verbaasd over... 'Sluit alles bij jullie al om twee
> uur? Wat is dat voor een dorp?' 8)

Dat is dan dus wel wat jij tegen hun zegt, neem ik aan, in deze context
lijkt het een beetje raar.

> Andre, die wel 's om elf uur 's ochtends uit de kroeg gekomen is en het
> buiten maar eng licht vond...

Ik ben al eens helemaal niet uit de kroeg gekomen (behalve om naar de
volgende te gaan) maar gewoon twee dagen doorgegaan.
Maar is het tussen 12 uur en 16 uur wel behelpen hoor. Na het Land van
Belofte (al vrij ranzig) gingen we naar iets nog vagers daar in de
straat, en toen moesten we toch echt even Santana doen voordat om vier
uur Hooghoudt ofzoiets open ging en er weer met fatsoenlijke kroegen
verder gegaan kon worden. Uiteindelijk al om 1 uur snachts half dood
thuis gekomen, maar wel 26 uur achter elkaar gestapt...

Doe dat maar eens in Amsterdam.

//Doc is blij met Groningen, maar doet dat nooit weer.

The Doctor

unread,
Mar 26, 1999, 3:00:00 AM3/26/99
to
Kunnen we die waterlinie in Utrecht niet weer vol laten lopen ?

--

The Doctor

unread,
Mar 26, 1999, 3:00:00 AM3/26/99
to
Ad Murck wrote:
>
> (zelf ben ik 16 en brownies gekleed en ik ben nog nooit geweigerd!)
>
> Tim Murck (zoon van...)

Nou Tim, zou jij ons dan even kunnen uitleggen wat brownies zijn ?

//Doc is zo langzamerhand erg benieuwd.

Patrick H.

unread,
Mar 26, 1999, 3:00:00 AM3/26/99
to

G. Flater wrote:

> weetniet of dit nou toeval is maar zojuist kwam het nummer "de laatste
> trein naar rotterdam" voorbij. coen jij mag niet zeggen van wie,
> kijken wie er bekend is met nederlandse muziek :))

Dorus, b-kant van "De Lijnbaan"

ph

Patrick H.

unread,
Mar 26, 1999, 3:00:00 AM3/26/99
to
Nou, die sluitingstijden zijn niet allen in de Randstad, hier in M'Tricht
gaat alles om
twee uur dicht. Behalve in het weknd, dan blijft het wel tot DRIE uur open.
Lang he?

Nog zo een trouwens:

Maastrichtse student bij Minerva (Leids Stud.ver. die zoals alle
studentenverenigingen
denkt veel te zuipen ):Wat? Jullie tappen hier niet om 1 uur 's middags?

Grootste bierafnemend vereniging van Nederland is overigens de Groningse
RugbyStudentenVereniging, geloof ik.

ph

Andre van der Hoek wrote:

> Wat wel leuk is in 't licht van deze discussie...
>

> Mijn biotoop Groningen kent geen officiele sluitingstijden in de horeca.
> Mensjes uit bv. A'dam die voor 't eerst mee gaan stappen alhier zijn
> daar altijd zeer verbaasd over... 'Sluit alles bij jullie al om twee
> uur? Wat is dat voor een dorp?' 8)
>

> Andre, die wel 's om elf uur 's ochtends uit de kroeg gekomen is en het
> buiten maar eng licht vond...

It is loading more messages.
0 new messages