trillende tank

Jo HEYLEN

Ik heb een Honda VT600 (Shadow).
Vorig jaar is de tank beginnen te trillen binnen een bepaald
toerentalbereik.
Ondertussen is het van kwaad naar erger gegaan.
Ben 2 maal voor nazicht binnengegaan (de motor bedoel ik).
Resultaat :
* Gewoon een antwoord: Mevrouw, dit is een gekend probleem van de Shadow.
--> Ben ik dus echt wel mee geholpen.
* Tank volledig terug vastgezet op de rubber blokken, aangespannen, ..
--> Tank trilt nu gewoon op een andere frequentie, langer en harder.
Ik hoor verd. het lekkere geluid van mijn motor niet meer.
Ik heb de neiging om maar snel, snel te schakelen, en dan proberen door dat
toerental te geraken.
Leuk is anders.

Kortom : help a.u.b., ik vind er zo geen *** meer aan.

Jo

GuZ

> Ik heb een Honda VT600 (Shadow).
> Vorig jaar is de tank beginnen te trillen binnen een bepaald
> toerentalbereik.
> Ik hoor verd. het lekkere geluid van mijn motor niet meer.

buiten dat dit onder de kop humor valt, heb ik wel es begrepen dat bepaalde
mensen op bepaalde motoren graag in te lage toerentallen rijden vanwege het
geplof enzo... nie zo best nie voor de motor nie, en alle andere onderdelen
die daar onder meelijden...

maar het klinkt wel! (vinden ze zelluf)

--
GuZ

...of "whatever" zoals de engelsen dat zo mooi zeggen...

Baffo

Op Tue, 29 Aug 2000 09:58:30 +0930, "Jo HEYLEN"
<jo.h...@planetinternet.be> schreef:

>Kortom : help a.u.b., ik vind er zo geen *** meer aan.

Vaker tanken?

Baffo.

--
DiRty-500S
CB900F2

http://www.baffo.demon.nl/wielen/index.html
Reply in newsgroup

Biker Bob

GuZ <ktm-d...@guz-default.nl> schreef in artikel <39AB7AD5...@guz-default.nl>...

> [...]
> geplof enzo... nie zo best nie voor de motor nie, en alle andere onderdelen

Hoor ik daar een krukas rammelen???

Biker Bob

Jo HEYLEN <jo.h...@planetinternet.be> schreef in artikel <8ofql4$1gm$1...@news.planetinternet.be>...

> Ik heb een Honda VT600 (Shadow).
> Vorig jaar is de tank beginnen te trillen binnen een bepaald
> toerentalbereik.

KNIP bla bla.

Ja hehe , elke motor heeft een resonantie punt.
Hier op kunnen onderdelen mee gaan resoneren. waarschijnlijk staat je tank of iets anders
gewoon op staal-> staal te rammen en dat misschien is wat je hoort.
Het lijkt me stug dat je door een resonatie geluidje je blok niet meer hoort.....
Er is dus duidelijk iets losgelopen
Je moet eerst vast stellen waar het geluid precies van daan komt!

ik zal toch maar eens ff wat verder kijken dan je tank.
Misschien hier en daar wat nieuwe ophangings rubbers van je blok, spatborden, enz.
Hoe vaak wordt dat ding onderhouden eigelijk??
Hoe zit die tank dop bij jouw vast, die wil ook wel eens gaan resoneren.
OOk daar maar ff naar kijken denk ik.

Dus jouw vraag levert nog meer vragen op.............

mzzl

bb

Biker Bob

Je kan beter beroerd rijden dan goed lopen :-))

Biker Bob

Je bent toch niet naar s*fe gegaan he.
anders ff naar en lokale motor toko,
in ieder geval is de koffie daar wel te drinken.

Heb jij je klokken op je tank zitten???
zo ja ook maar ff kijken deze willen nog wel een los raken.

Jo HEYLEN

Gut, hier heb ik echt iets aan.
? Berichtjes volgende keer beter lezen misschien.

Jo

GuZ <ktm-d...@guz-default.nl> schreef in berichtnieuws
39AB7AD5...@guz-default.nl...

> [...]
het
> geplof enzo... nie zo best nie voor de motor nie, en alle andere

Jo HEYLEN

??
Jo

Baffo <Ba...@your.screen.now> schreef in berichtnieuws
6oirOfLBu+iMNb...@4ax.com...

Jo HEYLEN

Ik wist dat ik het niet aan mannen moest vragen.
? Elke motor heeft een resonantiepunt. Ach jee, filmpje gemist van
instortende hangbrug? De exacte eigenfrequentie weet ik niet meer.
? Waar komt het geluid vandaan. Het geluid komt van mijn tank (ik voel hem
** trillen), verwissel ik echt niet met een wiel, of een spiegel, of...
? Hoe vaak wordt dat ding onderhouden. Ik zie nergens in de onderhoudslijst
staan : na 15.000km, trillende tank terug vastzetten.
(rest gecensureerd).
Zijn er ook dames in de zaal?

Jo

Biker Bob <b.j.c.va...@kpn.com> schreef in berichtnieuws
01c011ac$7b884870$0f1418ac@ASD9810081940...

> Jo HEYLEN <jo.h...@planetinternet.be> schreef in artikel
<8ofql4$1gm$1...@news.planetinternet.be>...

Sylvia

. Goh Jo HEYLEN bedoelde je dat nou echt
. Toen je dit uit je toetsenbord ramde?

[...]

Ik ben geen dame, maar wil best helpen hoor...

Volgens mij heb je helemaal geen gekke antwoorden gekregen:

Als die tank netjes met rubbers vastzit en zo, lijkt het mij het meest
waarschijnlijke dat die tank met iets meetrilt. Iets dat met de
eigenfrequentie van de tank trilt dus.

Oftewel, het geluid en het trillen komt dan wel uit de tank, maar de
oorzaak ligt ergens anders.

Er is dus in het blok iets gaan trillen wat dat daarvoor nog niet deed.
Daar zou ik naar op zoek gaan...

--
Sylvia

http://www.sylviastuurman.nl

GuZ

Jo HEYLEN wrote:

> Ik wist dat ik het niet aan mannen moest vragen.

tssss, sexist

> ? Elke motor heeft een resonantiepunt. Ach jee, filmpje gemist van

> instortende hangbrug? De exacte eigenfrequentie weet ik niet meer.

Het toerental waarop de boel staat trillen bijvoorbeeld... of heb zo'n schaduw
geen toerenteller?

Dat je dat dan weer niet weet... moeilijk voor mij in te schatten wat jij wel
en niet weet... voor je het weet ben ik weer te bijdehand.... bijdehand!

> ? Hoe vaak wordt dat ding onderhouden. Ik zie nergens in de onderhoudslijst

> staan : na 15.000km, trillende tank terug vastzetten.

Alles moet je af en toe nalopen, of laat je alles eraf trillen als dat niet in
je boekje staat?

> (rest gecensureerd).

nasty grrrrl

> Zijn er ook dames in de zaal?

aha, nog nasty-er dan ik dacht

---

Erik van Mourik

Ik keek in m'n spiegel en zag een politie-motor met daarop
Sylvia <Kleint...@xt5000.demon.nl>.
Op het bordje achter de kuipruit stond in felrode letters:

>Ik ben geen dame, maar wil best helpen hoor...

Ik ben ook geen dame, en wil zelfs helpen als dat helemaal niet
gewenst is ;-)

>Als die tank netjes met rubbers vastzit en zo, lijkt het mij het meest
>waarschijnlijke dat die tank met iets meetrilt. Iets dat met de
>eigenfrequentie van de tank trilt dus.

Ander idee: zou het kunnen dat de tank niet helemaal goed recht op de
rubbers zit, of dat de rubbers versleten zijn? Misschien ook is er
iets verbogen of losgeschoten dat nu tegen de tank aan kan trillen.

In al die gevallen moet je dus even de tank loshalen en kijken naar
krassen of andere sporen van schade op de lak aan de onderkant.

Wat je ook kunt doen (botte methode) is de tank loshalen en er even
een ouwe lap onderlangs leggen. Als het trillen dan een stuk minder is
weet je ongeveer waar je de oorzaak moet zoeken.

Erik
--
Mijn favoriete motor is een 446 cc 2.17 cylinder 3.0 takt

De Grote Boze Bonzo

. Goh Sylvia bedoelde je dat nou echt

[...]

(-:
(-:Oftewel, het geluid en het trillen komt dan wel uit de tank, maar de
(-:oorzaak ligt ergens anders.

Ja kijk maar eens of je bobine steunen allebij nog wel aan het frame
vastgelast zitten, want dan kan ie tegen de tank aan slaan, en dan heppie
een blechtrommel...
Of een blokstekker die er tegen aan trilt.

--

Tijd is een truuk van moeder natuur om te zorgen dat niet alles tegelijk
gebeurt ;-(

MagnaBagger

On Tue, 29 Aug 2000 16:56:34 +0930, "Jo HEYLEN"
<jo.h...@planetinternet.be> wrote:

>Ik wist dat ik het niet aan mannen moest vragen.

pfffffffft doe het dan niet als je het antwoord niet kunt snappen
(LOL)

>? Elke motor heeft een resonantiepunt. Ach jee, filmpje gemist van
>instortende hangbrug? De exacte eigenfrequentie weet ik niet meer.

Heeft jou motor dat niet ? Mijn Magna wel, als je plank gas rijd en de
motor is goed op temperatuur en heeft goeie zin dan gaat er bij 6000
toeren soms een trilling door de motorheen en gaat ie alleen maar
harder daarna. Een soort van geluidsbariere maar dan eerder. Dat is
het punt waarbij het achterwiel op zand grind of nat wegdek in elke
versnelling genadeloos doorslaat, de motor wil dan zo graag harder en
harder dat elke wet van wrijving en aerodynamica aan z'n laars gelapt
wordt en de Magna zich niets ontzient zich mij horizontaal achter het
stuur hangend latend naar voren stort.

Ken je dat niet ?
Je hebt toch geen sjopper he ?
o ooooooo

>? Waar komt het geluid vandaan. Het geluid komt van mijn tank (ik voel hem

>** trillen), verwissel ik echt niet met een wiel, of een spiegel, of...

Je wou zeggen dat dan het wiel wel trilt en de rest helemaal niet ?
alsof alles in slappe rubbers hangt en je zo niks voelt ?

>? Hoe vaak wordt dat ding onderhouden. Ik zie nergens in de onderhoudslijst
>staan : na 15.000km, trillende tank terug vastzetten.

o, dus als je spiegel loshangt dan zet je hem niet vast omdat in het
boekje staat dat je hem pas na 2500Km moet controleren ?
Dan rijd je een jaar zonder speigel !

>(rest gecensureerd).

>Zijn er ook dames in de zaal?

Als ik ze zo noem krijg ik een blauw oog

>Jo

jo man, jo

--
Magna
BROOOOOOOOOOOOOOOO.........

If you don't like the way I drive, get off the sidewalk!

De Grote Boze Bonzo

. Goh GuZ bedoelde je dat nou echt

. Toen je dit uit je toetsenbord ramde?

(-:> Ik wist dat ik het niet aan mannen moest vragen.
(-:
(-:tssss, sexist

Iedereen op een kleine minderheid na is sexist, de rest is homofiel...

De Grote Boze Bonzo

. Goh MagnaBagger bedoelde je dat nou echt

. Toen je dit uit je toetsenbord ramde?

(-:>Zijn er ook dames in de zaal?
(-:
(-:Als ik ze zo noem krijg ik een blauw oog

;-)

De Grote Boze Bonzo

[...]

Wow daar moeten ze maar even een fillumpie van maken in de studioos van
Zweef in Zwollywood.

Sylvia

. Goh Erik van Mourik bedoelde je dat nou echt

;-))))))))

Erik ten voeten uit ;-)

--
Sylvia

http://www.sylviastuurman.nl

Sylvia

[...]

Is ongetwijfeld een veel beter idee, maar in mijn idee had ik toch maar
eventjes alle waardeloze antwoorden verwerkt ;-ş

--
Sylvia

http://www.sylviastuurman.nl

MagnaBagger

>eventjes alle waardeloze antwoorden verwerkt ;-ž

Precies dan zijn we daar ook weer vanaf. En beter dat jij die
antwoorden geeft ipv van iemand die er echt verstand van heeft, dan
hebben we nog een reden voor die waardeloze antwoorden. Tenslotte ben
jij een dame ;-)

oeps bukken !

Sylvia

[...]

Bukken???

Ik heb ook cowboylaarzen, sukkel. Dalijk trap ik je tegen je hoofd :-(

--
Sylvia

http://www.sylviastuurman.nl

Erik van Mourik

Ik keek in m'n spiegel en zag een politie-motor met daarop
MagnaBagger <magna...@luiemotorfiets.nl>.

Op het bordje achter de kuipruit stond in felrode letters:

>oeps bukken !

Of continu je helm ophouden...

MagnaBagger

Precies ! Ik zei toch dat ik moest bukken !

Anton

Wat zei MagnaBagger ook al weer?

> [...]

>harder dat elke wet van wrijving en aerodynamica aan z'n laars gelapt

>wordt en de Magna zich niets ontzient zich mij horizontaal achter het

Wouter, dit is weer een juweeltje voor het woordenboek!

--
. _________
. [=========]

Schijthuismeester Timmer

Zeg Anton, wat leg jij nou op m'n schoteltje??

> Wouter, dit is weer een juweeltje voor het woordenboek!

Had um al opgeslagen, en zodra hans m'n loginnaam en wachtwoord voor de
web2all-pagina effe meelt kan ik het woordenboek gaan updeeten.
--
In afwachting van uw antwoord verblijf ik,

(Schijt) Huismeester Timmer
ICQ: 41470922

-= SuperKoe® * BMW R100GS =-
-= Stampertje * Yamaha XS650 =-

**Timmers Wijze Woorden: **
Azrifel komt voor de val.

Bezoek het Toilet op:
http://deplee.luiemotorfiets.nl

MagnaBagger

On Wed, 30 Aug 2000 10:24:19 +0200, Schijthuismeester Timmer
<plee...@HAALDITWEGzonnet.nl> wrote:

>Zeg Anton, wat leg jij nou op m'n schoteltje??

>Had um al opgeslagen, en zodra hans m'n loginnaam en wachtwoord voor de
>web2all-pagina effe meelt kan ik het woordenboek gaan updeeten.

Aaaaaaaaaaaah het woordenboek.
Vind je het erg als je je eigen pagina bij blijft houden voorlopig ?
Ik heb het nog nie Dbase driven gemaakt en dat kan nog even duren.

Schijthuismeester Timmer

Zeg MagnaBagger, wat leg jij nou op m'n schoteltje??

> Aaaaaaaaaaaah het woordenboek.
> Vind je het erg als je je eigen pagina bij blijft houden voorlopig ?
> Ik heb het nog nie Dbase driven gemaakt en dat kan nog even duren.

ja dat beheren is geen probleem, maar ik kan geen nieuwe pagina's
uploaden omdat mijn inlognaam en password om per FTP-server up te loaden
bij mijn vorige HD-crash verloren zijn gegaan... :o(

MagnaBagger

On Wed, 30 Aug 2000 13:26:59 +0200, Schijthuismeester Timmer
> [...]

>uploaden omdat mijn inlognaam en password om per FTP-server up te loaden
>bij mijn vorige HD-crash verloren zijn gegaan... :o(

ooh dus je zoekt een ander plekkie ?
ik zal Jeroen vragen om een ftp account te maken zodat jij op
woordenboek.luiemotorfiets.nl aan de gang kunt

Biker Bob

Jo HEYLEN <jo.h...@planetinternet.be> schreef in artikel <8ogj53$jrj$1...@news.planetinternet.be>...

> [...]
> ? Hoe vaak wordt dat ding onderhouden. Ik zie nergens in de onderhoudslijst
> staan : na 15.000km, trillende tank terug vastzetten.

oh bla is het weer eens niet goed genoeg.
Je schrijft niet welk kennis niveau je hebt dus hoe moet ik nou weten
dat je dat al weet. en aan je reply te zien de ballen verstand van motoren.
Ik probeer je ook maar te helpen.
Het kan net zo goed zijn dat er iets onder je tank resoneerd en dat door gegeven wordt aan je tank.

maarre het is duidelijk! ga toch lekker naar safe op zo.( en dan zeg ik het nog netjes!)

geen vriendelijke groet
BB

Kokkie

Hoor ik daar een embryo rappen? Oh nee, het is Jo HEYLEN!

> Zijn er ook dames in de zaal?

Nee. Wel meisjes.

--
Groetsels,

Kokkie

*** Musa, the big XVS 650 Drag Star Classic ***
*** Platypus, de F650GS (voor de helft van mij) ***

Schijthuismeester Timmer

Zeg MagnaBagger, wat leg jij nou op m'n schoteltje??

> ooh dus je zoekt een ander plekkie ?
> ik zal Jeroen vragen om een ftp account te maken zodat jij op
> woordenboek.luiemotorfiets.nl aan de gang kunt

JAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!