Gasnaalden, part 1

Fred Broers

Rik <rv...@iaehv.nl> wrote in article <3437dcd9...@news.iaehv.nl>...

> Hoe kan ik bij een honda met Keihin VB52 A carbjes de gasnaald lager
> hanger?? De motor staat volgens niet nader genoemde kenners te rijk
> afgesteld.
>
> Zijn de naalden voor de honda in verschillende formaten los te koop,
> of kan de carburateur op een andere manier armer afgesteld worden.
>
> Wake up techno's help wanted

Wel eens gekeken hoever de gasnaald nog in in z'n buisje steekt als je
vol-gas geeft? Bijna niet meer dus.
Een gasnaald is ervoor om het juiste mengsel te geven bij standen tussen
stationair en vol gas. Als je daar aan gaat frunniken, heb je straks een
motor die op halfgas een ander mengsel krijgt als bij volgas. En dat rijdt
niet echt lekker.
En als je gaat vijlen.. Je kunt ze ook platter slaan natuurlijk!

Stationair stel je af met een schroefje, (kun je dus aan draaien)
Het mengsel bij vol-gas met de hoofdsproeier. ( evt andere sproeiers kopen)
En half gas met de hoogte van de gasnaald.

Als je motor werkelijk te rijk staat, zou ik maar eens kijken naar het
luchtfilter.
Bij die oudere 4 cilinders was dat een redelijke klus meen ik me te kunnen
herinneren.

Schoon?

Hoe staat het met je buddy? Ik heb eens op een ouwetje gereden waar de
buddy van doorzakte en daarmee de luchtinlaat steeds verder afsloot.

Als je werkelijk denkt dat de motor te rijk staat, zou ik maar es beginnen
om de lucht inlaatbuis van het luchtfilter eraf te halen. Ik bedoel dus de
aller-eerste buis die de lucht tegenkomt die je motor instroomt. Maakt wel
iets meer herrie, maar rij er maar eens mee. Dikke kans dat ie dan te arm
staat.

Rik

Afgelopen zaterdag, met hulp van Steffie en binnen de indoccirkel van
zijne alwetendheid herr Bonzo, de honda voorzien van nieuwe olie en
oliefilter.

Weet nu ook wat een plunjer is en klep enz. enz.. Ververs olie en
filter dus over 20.000 km zelf.

De olie die eruit kwam was net zo dik als de nieuwe, dus het verhaal
van dat de olie steeds dunner wordt als je blijft bijvullen klopt
niet. Ook rookt de motor nog steeds en het lekken schijnt ie nog
leuker te vinden nu. Verbruik olie en benzine heb ik nog niet gemeten
maar heel veel hoop op verbetering, gezien de simtonen heb ik niet.

Tijd nu voor het volgende project:

Lager hangen van de Gasnaalden.

Boek van peters erbij gepakt, verhaal van Bonzo nog ingedachten
(gedeeltelijk, ook hier is knippen verstandig) en schroeven maar.

Zuigerkamer en veer verwijderd, rubber afdichtplug verwijderd en
zuiger uit boring gehaald. Sofar no problem en geen UFO's tegen
gekomen.

Ook nog even dempingsring gecontroleerd.

En dan het grote moment:

Het lager hangen van de gasnaalden:

Helaas, geen verstelbare clipjes, schroefjes of wat dan ook. Gewoon
een naald met een vaste bovenkant formaat H12.

Hoger hangen van de naald is geen probleem. Extra ringetje ertussen of
gewoon een paar mm afvijlen en de naald hangt hoger.

Maar hij moest lager en da kan dus nie.

[...]

Er zijn oude motorrijders
Er zijn roekeloze motorrijders

Er zijn geen oude roekeloze motorrijders

Groeten

Rik van den Biggelaar

Honda CB 750 F (81)

Stan Tempelman

On Mon, 06 Oct 1997 08:18:10 GMT, rv...@iaehv.nl (Rik) wrote:

<knip>

> [...]
>met een clipje. Effe met grote spijker door de sproeier rammen en
>luchtfilter verwijderen, paar gaten in de uitlaat boren en demper
>verwijderen en zundap liep 20 km harder.
>
>Alleen bij de honda blijft de gasschuif gewoon zitten als je aan het
>gas draait (carb open en motor uit). Hoe gaat die naald nu uit de
>sproeier. Zie alleen de gasklep (klep naar cilinder) als ik aan het
>gas draai. Trek ik de choke uit beweegt andere klep (klep naar
>luchtfilter)
>
>Hoe die gasnaald omhoog komt is mij een raadsel.

Dit noemen we een Constant Vacuum Carburateur. Is wel uit te leggen
maar dat gaat het beste met een plaatje en tja, daar begin ik niet aan
(of per email misschien?).

<knip>

>Wil het toch proberen, als is het maar voor Stan.

Nou Rik, je doet het natuurlijk voor jezelf. Het zelf aan je motor
knutselen is gewoon leuk!

(kan niet ontkennen dat de ontroering van mij meester maakt ;-))

NEEEEEE.....................!!!!!!!

Lomperikken!
Iets meer respekt voor techniek mag wel hoor.

>Nee, als je ze platter slaat passen ze niet meer in de sproeier. Moet
>natuurlijk wel dezelfde vorm vijlen als ze nu zijn. Is wel een secuur
>werkje. Alleen heb je een probleem als het dan niet werkt. Een
>ringetje ertussen leggen werkt in dit geval beter.

<knip>

>In boekie van lowie stonden K en N filters, kosten 89,- gulden. Als
>motor nu te rijk staat, dan zou met betere ademing door dit filter het
>probleem ook opgelost zijn.

Je motor heeft het met de huidige "configuratie" altijd goed gedaan
neem ik maar aan. Als ie het dan na een tijdje niet meer (goed) doet
dan moet daar een reden voor zijn. Het lijkt me handiger eerst die
reden te vinden. Experimenteren kan dan altijd nog.

Als je nog adviezen nodig hebt wil ik ook wel eens kijken.

Groet: Stan

Steffie

Fred Broers is niet echt bekent met het type cb ?

Volgens mij kan het bij mijn carburateurs wel, maar ik zal morgenvroeg
eens kijken naar het type want ik denk dat ik andere heb.

> [...]

>motor die op halfgas een ander mengsel krijgt als bij volgas. En dat rijdt

Eh?
Dat is toch ook de bedoeling van het fenomeen 'gas geven'!
je veranderd de hoeveelheid en verhouding van het gas-luchtmengsel!

>En als je gaat vijlen.. Je kunt ze ook platter slaan natuurlijk!

Nee natuurlijk niet! Dan passen ze tocb niet meer in de sproeier.

>Stationair stel je af met een schroefje, (kun je dus aan draaien)
>Het mengsel bij vol-gas met de hoofdsproeier. ( evt andere sproeiers kopen)
>En half gas met de hoogte van de gasnaald.

Wel een beetje grof gezegd hoor, bij halfgas met de hoogte van de
gasnaald.
Is grotendeels wel waar, maar eigenlijk het hele traject tussen
stationair en volgas.

>Als je motor werkelijk te rijk staat, zou ik maar eens kijken naar het
>luchtfilter.
>Bij die oudere 4 cilinders was dat een redelijke klus meen ik me te kunnen
>herinneren.

Nee hoor, 2 schroefjes aan de zijkant van de motor en je trekt het
filter model 12-90300 (ligt er eentje hier op mijn bureau :) er zo
uit!

>Schoon?
>
>Hoe staat het met je buddy? Ik heb eens op een ouwetje gereden waar de
>buddy van doorzakte en daarmee de luchtinlaat steeds verder afsloot.

Lucht INLAAT zit bij dit type cd achter de luchtfilterkast, dus kan
daardoor niet worden afgesloten.

> [...]
>iets meer herrie, maar rij er maar eens mee. Dikke kans dat ie dan te arm

????
leg mij eens uit wat alleen de luchtinlaatbuis ermee te maken heeft?
Of jij moet hieronder verstaan de plastic verbindig tussen luchtfilter
en carburateurs.
Al het andere heeft volgens mij geen enkele zin.

Steffie

NL.Motorfiets faq ---> http://huizen.dds.nl/~moorrees/faq/

Steffie

Rik schrijft:

> [...]
>sproeier. Zie alleen de gasklep (klep naar cilinder) als ik aan het
>gas draai. Trek ik de choke uit beweegt andere klep (klep naar

Dat is ook de bedoeling Rik!
De gasschuif gaat omhoog door de onderdruk die je crëert in de
carburateur.
Dit snelheid waarmee dan je gasschuif omhooggaat wordt weer geregeld
door dat membraampje wat aan de zijkant van je carbs zit.

**effe uitlegje tussendoor***
Om die moderne racefietsen wat sneller dus nerveuzer op het gas te
laten reageren boren ze bij zo'n Dynojet dealer meestal het kanaaltje
tussen carb en membraam-kamertje wat groter zodat de onderdruk zig er
sneller aanpast.
Dit heeft weer als gevolg dat de gasschuiven sneller omhoog schieten
waardoor de fiets dus sneller op het gas reageert.
(en het verbruik wordt aanzienlijk hoger:)

Waar was ik ook alweer? oh ja
Dus de onderdruk in je carb zorgt ervoor dat je gasschuif omhoog
gaat...
Daarom is het ook zo belangrijk dat al die rubbermembranen in perfecte
staat zijn en er geen scheurtjes inzitten!

>Hoe die gasnaald omhoog komt is mij een raadsel.

Zie boven.

>Klopt, een schroef voor alle 4 de carbs, loopt stationair perfect, dus
>niets aan doen.

Ja en nee, de schroef die jij bedoelt, is de aanslag van je gasklep,
maar je 'kan' ook nog iedere carburateur stationair afstellen dmv de
brandstofverhouding bij gesloten gasschuif.
(Zie ook bonzo's afstelverhaal in de FAQ !!!!!!)

Z'n motor staat waarschijnlijk alleen te rijk in het middengebied, dus
luchtfilter eraf werkt niet.

Hoewel ik wel eens zou willen proberen wat ie dan precies doet Rik,
zodat ik kan vergelijken met mijn bak die volgens mij wel overal
teveel peut krijgt gezien mijn schrikbarende verbruik. (of zou dat
alleen komen door m'n rijstijl?)

>In boekie van lowie stonden K en N filters, kosten 89,- gulden. Als
>motor nu te rijk staat, dan zou met betere ademing door dit filter het
>probleem ook opgelost zijn.

Bedoel je dan die vervanginsfilter? of die 4 metalen dingen die je
rechtstreeks op je carbs zet?

Goed, aan bovenstaande verhaal kunnen geen rechten ontleend worden,
tevens voelt de schrijver zich niet verantwoordelijk voor eventuele
foutjes....

Wat ik wil zeggen is: Het kan zijn dat het niet 'helemaal' juist is
wat er staat, dus AUB super-techno's (het lijkt wel een flippo-term)
Zeg het effe als het niet klopt, dan weet ik tenminste ook weer dat ik
het eigenlijk fout heb.

Rik

On 5 Oct 1997 20:42:46 GMT, "Fred Broers"
<Fred.Cor...@net.HCC.nl> wrote:

> [...]

Hoe die gasnaald omhoog komt is mij een raadsel.

>Een gasnaald is ervoor om het juiste mengsel te geven bij standen tussen

Daar zit ook het probleem, tussen volgas en stationair

> [...]

niets aan doen.

>Het mengsel bij vol-gas met de hoofdsproeier. ( evt andere sproeiers kopen)

Ook goed, dus met rust laten

>En half gas met de hoogte van de gasnaald.

Yep, hoe hang ik de gasnaald lager?

> [...]

probleem ook opgelost zijn.

>Bij die oudere 4 cilinders was dat een redelijke klus meen ik me te kunnen

Luchtfilter kun je makkelijk bij, gisteren nog gechecked, zag er goed
uit.

>Schoon?

Ja

>Hoe staat het met je buddy? Ik heb eens op een ouwetje gereden waar de
>buddy van doorzakte en daarmee de luchtinlaat steeds verder afsloot.

?? kawa, zoezoeki, jamaha

Zeker geen honda.

> [...]
>iets meer herrie, maar rij er maar eens mee. Dikke kans dat ie dan te arm

Heb als is luchtfilter verwijderd, doet dan helemaal niks meer

Er zijn oude motorrijders
Er zijn overmoedige motorrijders

Maar, er zijn geen oude overmoedige motorrijders

Stan Tempelman

On Mon, 06 Oct 1997 21:32:45 GMT, rv...@iaehv.nl (Rik) wrote:

<knip>

>Als je A zegt dan ook B!! weet nu nog niet hoe het werkt.

Ok, plaatje met uitleg wordt gemaild.

Groet: Stan

Bagger Bonzo

Op Mon, 06 Oct 1997 21:32:45 GMT, kon je het niet laten om in
nl.motorfiets te reageren hè, rv...@iaehv.nl (Rik) ?!?

(-: On 6 Oct 1997 19:43:06 GMT, tem...@euronet.nl (Stan Tempelman) wrote:
(-:
(-:
(-: >>
(-: >>Hoe die gasnaald omhoog komt is mij een raadsel.
(-: >
[...]

Okee, hier komt de EO. ik weet het beter...
Het CV staat eigenlijk voor Constant Velocity, dit houd in dat de carb
er zelf voor zorgt dat het mengsel altijd met de zelfde snelheid door
de carb zou moeten stromen. Dit krijgt ie bijna voor elkaar door het
druk verschil tussen inlaat en luchtfilterhuis op een constante waarde
te houden door middel ven een vacuum geregelde gasschuif (dus ook de
nederlandse term constant vacuum is ook niet slecht ;-)

Het werkt als volgt, boven op de gasschuif zit een zuiger of membraam
wat een kamer boven de gasschuif afsluit van de druk in het
luchtfilter inlaat carbinlaat gebied. Deze kamer staat in verbinding
met het inlaat(spruit)stuk. Als je nu gas geeft, geeft het
vlinderklepje voor de gasschuif de onderdruk die in de inlaat ontstaat
door aan de carb, maar omdat de gasschuif dan nog beneden in hangt,
zal er onder de gasschuif een 'hogedruk'gebied ontstaan dat de
gasschuif optilt totdat het druk verschil tussen inlaat en luchtfilter
gecompenseerd is. Om nu te zorgen dat er wel benzine meegesleurd kan
worden blijft de gasschuif door de veer altijd ietsje lager hangen
zodat er een zogenaamde Venturi ontstaat.

Ik neem niet alle factoren mee want dan word het wel erg ingewikkeld
en heb ik plaatjes nodig ;-)

(-: >>> Als je daar aan gaat frunniken, heb je straks een
(-: >>>motor die op halfgas een ander mengsel krijgt als bij volgas. En dat rijdt
(-: >>>niet echt lekker.

Meneer heeft er verstand van, een motor heeft in het midden gebied
altijd een ander mengsel als boven in, daarom heb je namelijk die
gasnaald. Je kunt namelijk wel een carburateur maken zonde
hoofdsproeier, maar nooit zonder een gasnaald !!!
Ja Gis, en ik bezit nog zo'n ding ook ;-)

[...]

Ja en dan erbij vijlen zeker, hij wil namelijk dikkere naalden, geen
dunnere, dat zou je moeten snappen, als je mee wilt praten...
(eigenlijk heb ik hem geindoctrineerd dat ie dikkere nodig heeft ;-)

(-: >NEEEEEE.....................!!!!!!!
(-: >
(-: >Lomperikken!
(-: >Iets meer respekt voor techniek mag wel hoor.

Is vast een Automechanisjen, die doen alles met een hamer ;-)

(-: >>In boekie van lowie stonden K en N filters, kosten 89,- gulden. Als
(-: >>motor nu te rijk staat, dan zou met betere ademing door dit filter het
(-: >>probleem ook opgelost zijn.

Nee dan word het erger, want hoe harder je gas geeft hoe groter het
verschil tussen midden en hoge toeren word...

Als je namelijk een K&N of opere uitlaat monteert moet je altijd
grotere sproeiers erin, en de naald laten zakken !!!

(P.S. heb daar een klein beetje ervaring mee... ;-)

[...]

Die reden heet andere uitlaat, en hij vind hem nog steeds prima
rijden, alleen heb ik hem wijsgemaakt dat het nog zo'n kleine 20%
beter kan... Want de meeste mensen zijn al tevreden als ze sneller weg
zijn dan een auto ;-)

(-: Kleppen stellen en synchroniseren zou ook kunnen helpen, maar daar heb
(-: ik wat hulp bij nodig. Dit zou ik alleen moeten kunnen.
(-:
(-: Volgens kenners pakt de motor te traag op. Zou komen door te rijke
(-: afstelling. Kan verholpen worden door Gasnaalden lager te hangen. Maar
(-: dit gaat niet.
(-:
(-: Honda Nederland gebeld, maar die werken niet mee aan Hobbieisme.
(-: Orginele afstelling van de carburateur is de enige goede. Andere
(-: gasnaalden zijn niet leverbaar.

Je bedoelt: wil Honda niet leveren.
Want die zijn echt wel leverbaar, je weet dat er cijfertjes opstaan,
dus dat houd terugwerkend in dat er dus verschillende zijn.
(waarom zou je anders een nummertje nodig hebben op het onderdeel zelf, het is geen Protar bouwpakket... ;-)

Bagger Bonzo

Op Mon, 06 Oct 1997 22:53:09 GMT, kon je het niet laten om in
nl.motorfiets te reageren hè, moor...@dutccis.ct.tudelft.nl
(Steffie) ?!?

[...]

Deze Hardcore Techno kan u niet anders dan gelijk geven... ;-)

Enne voor Rik;
Peuter de carb er maar eens tussen uit, en blaas en zuig eens aan de
gaatjes op de carburateur, en je zult zien dat er eentje tussen zit
die de Gasschuif omhoog doet gaan, dit moet spontaan en zonder haperen
gebeuren, en als je dan de carb op zijn kop houd daarna moet de veer
de gasschuif weer zonder problemen terug duwen, gaat dit niet
vloeiend, dan zit het membraan erboven waarschijnlijk gedraaid, dit is
heel erg belangrijk, dat je daar erg goed oplet.
Ook kan het zijn dat de membranen kapt zijn, terwijl je dat op het
eerste oog niet ziet... Bij het terugzetten altijd heel dun insmeren
met zuurvrije ! vaseline..

Bagger Bonzo

Op Tue, 07 Oct 1997 08:15:49 GMT, kon je het niet laten om in
nl.motorfiets te reageren hè, rv...@iaehv.nl (Rik) ?!?

(-: Volgens Honda Nederland geen afwijkende gasnaalden te krijgen.
(-:
(-: Contact opgenomen met Ruud Fredricks van Dynojet.
(-: Kosten complete dynokit 295,-
(-: Hier zitten wel verstelbare gasnaalden bij.
(-:
(-: Zijn deze ook los verkrijgbaar?
(-: Volgens dyno niet.

Nee tuurlijk niet, hij wil ook geld verdienen. Gewoon de Keihin
importeur, of een willekeurige crosszaak bellen, of probeer Rob Bron
in A'dam eens die weet vast nog wel wat leuke tips om dat oude lijk te
verbranden (ehh... vooruit bedoel ik ;-)

(-: Ook nog contact gehad met dealer:
(-:
(-: Stelde het volgende:
(-:
(-: 1. Gasnaalden kunnen versleten zijn, dwz door slijtage andere vorm
(-: gekregen hebben en daardoor een rijker mengsel veroorzaken.

Dat kan ook nog., maar meestal slijt dan de gasbuis uit, dat is het
gaatje waar de gasnaald in op en neer gaat (en dat is niet de sproeier
dus)

(-: 2. Als je sproeiers gaat vervangen kun je het beste beginnen met de
(-: stationairsproeiers.

Omdat ie in het middengebied niet oppakt ?!?

(-: Afstelling middengebied is een optelling van de stationairsproeier en
(-: de stand van de gasnaald. Een kleinere stationairsproeier geeft een
(-: minder rijk mengesel.

Ja bij stationair !?!

(-: Is dit een oplossing ??

Dat wel, alleen niet voor jouw probleem ;-)

Bagger Bonzo

Op Mon, 06 Oct 1997 22:53:00 GMT, kon je het niet laten om in
[...]

Hij heeft het over oude CB's, en wat dat betreft zijn jullie motoren
net zulke broekkies als jullie zelf ;-)

[...]

Ja ja, dat is de manier om een gat in je zuiger te maken, goed advie
is niet duur, maar kan wel een hoop kosten ;-)

Rik

On Tue, 07 Oct 1997 12:07:24 GMT, Motor...@xt500.demon.nl (Bagger
Bonzo ) wrote:

> [...]
>in A'dam eens die weet vast nog wel wat leuke tips om dat oude lijk te
>verbranden (ehh... vooruit bedoel ik ;-)

Die ken je zeker nog van dat fikkie met de XT

> [...]
>dus)
>
>(-: 2. Als je sproeiers gaat vervangen kun je het beste beginnen met de

Vervalt zo ie zo omdat stationair sproeiers in carb geperst zitten

> [...]

Er zijn oude motorrijders
Er zijn roekeloze motorrijders

Er zijn geen oude roekeloze motorrijders

Rik

Carburateurs nu volledig uit blok gehaald.

Secundaire hoofdsproeier 102
primaire 68

Welke nu vervangen door een kleinere ??
Als het niet mogelijk is om naalden te vervangen.

Rik

> [...]
>rijden, alleen heb ik hem wijsgemaakt dat het nog zo'n kleine 20%
>beter kan... Want de meeste mensen zijn al tevreden als ze sneller weg

Yo Bonzo, die discussies met die compaq hebben je geheugen toch een
beetje aangetast.

Ik vond zelf dat de motor middenpower te kort kwam. Stelde hier de
vraag of een dynokit zou helpen.

Toen kwam jij met de suggestie om de naalden te verhangen en daar ben
ik nu mee bezig. Alleen ik ben graag wat breder geinformeerd doe het
liever fout op een methode waar ik zelf achtersta als dat ik later
spijt heb naar iemand geluisterd te hebben.

Dat jij jezelf als technies opperwezen beschouwd en andere meningen
als eigenwijs of dom afdoet sluit voor jou misschien andere opties
uit, voormij niet. Wat niet inhoud dat ik jou opinie niet meeneem in
mijn keuze, maar deze wel degelijk zal toetsen aan meningen van
anderen.

Dat jij dit eigenwijs noemt tja, ik noem het gezond verstand. Zeker op
een gebied waar ik absoluut geen kaas van gegeven heb, en ook niet
pretendeer.

Ach je bent gewoon jaloers dat ik wel lekker gegeten heb bij Sylvia en
jij elke keer kliekjes voorgeschoteld krijgt.

groeten

Bagger Bonzo

Op Tue, 07 Oct 1997 21:59:13 GMT, kon je het niet laten om in

nl.motorfiets te reageren hè, rv...@iaehv.nl (Rik) ?!?

(-:
(-: Vervalt zo ie zo omdat stationair sproeiers in carb geperst zitten

Heu ?
Sinds wanneer ?

Rik

[...]

Is dit een oplossing ??

groeten

Er zijn oude motorrijders
Er zijn overmoedige motorrijders

Maar, er zijn geen oude overmoedige motorrijders

Rik

Keihin bellen, kun je het vragen.
Als je ze dan toch aan de lijn hebt, vraag dan ook even of ze een maat
langere of dikkere ???? naalden hebben voor een vb52A carb voor honda,
en wat ze kosten. Nu zit er H12 in.

Stationair sproeier zit in lange buis onderin verstopt. Volgens
onderhoudsboekje zijn deze in de carb geperst en kun je die niet
vervangen. Per carburateur is wel een aparte mengselschoef voor
stationair. Heb aan eentje zitten draaien. Alleen deze schroeven
worden standaard af fabriek goed gesteld en zijn heel moeilijk af te
stellen.

Gerben

Rik wrote:

> [...]
> sproeiers.
>
> Begint dit meteen uit m'n hoofd te praten. De standaard afstelling van
> de carburateurs wijzigen in een armer mengsel is gevaarlijk. Motor
> wordt te warm.
>
> Beter eerst controleren of de huidige sproeiers niet groter gemaakt
> waren.
>
> Hoe meet je of zo'n sproeier nog de originele maat heeft ??
>
> Bevestigde ook de opmerking van Bonzo dat de naaldzitting eerder slijt
> dan de naald zelf. Dit in tegenstelling tot Boekje van Peters en Honda

Ik zei toch al eens dat Groene motoren in Son nog niet zo slecht was..
(het blijft natuurlijk een motorzaak)

Gerben

Steffie

> [...]

>(-: Nee hoor, 2 schroefjes aan de zijkant van de motor en je trekt het
>
>Hij heeft het over oude CB's, en wat dat betreft zijn jullie motoren

Jaja, weet ik wel. Hier voor het huis staat nl ook nog die leuke CB550
die jij consequent CB400 blijft noemen....

> [...]
>
>Ja ja, dat is de manier om een gat in je zuiger te maken, goed advie
>is niet duur, maar kan wel een hoop kosten ;-)

Ik neem aan dat dit commentaar niet aan mij gericht was maar aan
degene op wie ik alweer gereplyd had ?!

Steffie

tem...@euronet.nl (Stan Tempelman) wrote:

>On Mon, 06 Oct 1997 21:32:45 GMT, rv...@iaehv.nl (Rik) wrote:
>
><knip>

>Ok, plaatje met uitleg wordt gemaild.

Erh, ik durf het bijna niet te vragen maar eh, iets voor in de FAQ
misschien??

Dus cc ook maar naar mij :)

Rik

On Wed, 08 Oct 1997 20:06:14 GMT, moor...@dutccis.ct.tudelft.nl
(Steffie) wrote:

>Jaja, weet ik wel. Hier voor het huis staat nl ook nog die leuke CB550
>die jij consequent CB400 blijft noemen....

Dus is het een 400, Honda heeft dat ding vroeger gewoon de verkeerde
naam gegeven.

Rik

On Wed, 08 Oct 1997 20:06:10 GMT, moor...@dutccis.ct.tudelft.nl
(Steffie) wrote:

>Erh, ik durf het bijna niet te vragen maar eh, iets voor in de FAQ
>misschien??
>
>Dus cc ook maar naar mij :)

En naar Roland

Steffie

> [...]

>(-:
>(-: Vervalt zo ie zo omdat stationair sproeiers in carb geperst zitten

Nou sinds ongeveer 1977 bij deze CB modellen...

Bij mij kan de stationair sproeier ook niet vervangen worden...
Kon trouwens bij mijn GS550 ook niet!

Steffie

rv...@iaehv.nl (Rik) wrote:

>Dus is het een 400, Honda heeft dat ding vroeger gewoon de verkeerde
>naam gegeven.

Tsja er blijven altijd mensen die denken dat ze het beter weten.......