Poreuze voorband

PvO

Ben er achter wat dat zweverige gevoel aan de vooorkant in de bochten
is....poreuze voorband... iedere drie dagen oppompen naar 2,25 en dan na 3
dagen staat-ie weer op 1,25 à 1,5 atmosfeer.... ik blijf bezig.... weet
iemand wat je met een heel langzaam leeglopende band kunt doen (behalve
vervangen, natuurlijk). Ik zie me nog niet dat wiel demonteren en er mee in
bad gaan zitten....

--

PvO

Ik zeg dat nooit soms niet is...
Antwoord alleen via de newsgroup svp.

pascal

"PvO" <p...@nonet.invalid> wrote in message

> [...]
> iemand wat je met een heel langzaam leeglopende band kunt doen (behalve
> vervangen, natuurlijk). Ik zie me nog niet dat wiel demonteren en er mee

Als 'ie poreus is, is vervangen echt de enige oplossing.

--

Pascal

Guido Jaspers

Je kan eens proberen stikstof ipv lucht in de band te pompen. Dat helpt
meestal wel.

"PvO" <p...@nonet.invalid> schreef in bericht

Stoneshop

PvO wrote:

> [...]
> iemand wat je met een heel langzaam leeglopende band kunt doen (behalve
> vervangen, natuurlijk). Ik zie me nog niet dat wiel demonteren en er mee

Poreus zou kunnen als hij erg oud is, maar dat heb ik zelfs met een 8-jarige
Cheap Shit nog niet meegemaakt (wel 'interessant' gedrag in het buitje
motregen tussen de verkoper en huis, maar da's een ander verhaal).

Klein spijkertje oid. er in? Loopvlak goed bekijken.

Kijk ook even of je ventiel wel goed is. Onderaan zetten, dopje er af, en er
een paar druppels zeepwater in doen.

Verder kan je 'm natuurlijk best demonteren, plat leggen en een scheutje
zeepwater in de velgrand gieten.

Een lekkebandenspuitbus er in legen lost dergelijke problemen in het
algemeen wel op.

--
// Rik Steenwinkel '85 R80ST Skippy bike
// Enschede '91 R100GS/PD The Great Unwashed

Bonzo

Goh PvO:
meen je nou echt
wat je daar zegt ?

Nou ik denk er het mijne van...

> [...]
> iemand wat je met een heel langzaam leeglopende band kunt doen (behalve
> vervangen, natuurlijk). Ik zie me nog niet dat wiel demonteren en er mee

Als een band zover heen is en het niet het ventiel is (makkelijk
kontroleren, en te vervangen) dan kun je hem maar beter vervangen, want dan
is de band ergens lek, als het in drie dagen zoveel verlies is, en om nou
voor die rottige 125€ met je leven te gaan spelen?
--
If we were to wake up some morning
and find that everyone

man would find some other cause
for prejudice by noon.

- George Aiken

Kijk ook eens als je vragen hebt in de vraagbaak:
*** http://faq.luiemotorfiets.net/ ***

Klaartje

Elke vogel zingt zoals zhij gebekt is, zo ook PvO die zegt:

>Ben er achter wat dat zweverige gevoel aan de vooorkant in de bochten
>is....poreuze voorband... iedere drie dagen oppompen naar 2,25 en dan na 3
>dagen staat-ie weer op 1,25 à 1,5 atmosfeer.... ik blijf bezig....

Je kan het ventiel vervangen. Misschien ligt het daaraan en dan kom je
er makkelijk af.
--
Klaartje http://www.klabru.nl

** Rychlost **
** Volnost **
** Radost ** (Snelheid, Vrijheid, Vreugde; oude Jawa-slogan.)

Wa Blief.

On Tue, 13 Jun 2006 23:15:16 +0200 schreef Klaartje
<nieuwsgro...@diteruithalenKlaBru.nl> :

>Elke vogel zingt zoals zhij gebekt is, zo ook PvO die zegt:

>Je kan het ventiel vervangen. Misschien ligt het daaraan en dan kom je
>er makkelijk af.

Kunt 'm ook elke dag beetje bijpompen blijft 'ie volgens Bartjens*
ergens rond 2.0 hangen.

( *Hollandse rekenmeester uit Zwolle 1569-1638)

Wat'n achterlijk gelul toch..

small minds discuss bullshit
sick minds destroy the world
Humor saves lives..

Nou en..

Bonzo

Goh Stoneshop:

meen je nou echt
wat je daar zegt ?

Nou ik denk er het mijne van...

> Een lekkebandenspuitbus er in legen lost dergelijke problemen in het
> algemeen wel op.

En zo een klont van 300 gram in je band maken, zodat je van de weg stuitert,
lekker advies zeg :-(

Message has been deleted

PvO

"Bonzo" <40T...@xt500000.demon.nl> schreef in bericht

> [...]
> is de band ergens lek, als het in drie dagen zoveel verlies is, en om nou
> voor die rottige 125¤ met je leven te gaan spelen?

Band is pas 5.000 km oud, dus niet versleten...maar je hebt gelijk... eind
juni weer een servicebeurt en dan maar gelijk vervangen... en tot die tijd
iedere dag of iedere twee dagen even lucht er bij stoppen (nu het erg warm
is, is het luchtverlies trouwens beduidend minder!).

--
PaulO

PvO

"Guido Jaspers" <guido.j...@pandora.be> schreef in bericht

> "PvO" <p...@nonet.invalid> schreef in bericht

> Je kan eens proberen stikstof ipv lucht in de band te pompen. Dat helpt
> meestal wel.

Waar haal ik die stikstof vandaan?
De Shell-pomp op de A-20 heeft dat vast niet........

--
PaulO

PvO

"Klaartje" <nieuwsgro...@diteruithalenKlaBru.nl> schreef in bericht

> Elke vogel zingt zoals zhij gebekt is, zo ook PvO die zegt:

> Je kan het ventiel vervangen. Misschien ligt het daaraan en dan kom je
> er makkelijk af.

Dank voor de tip, ga ik inderdaad effe controleren....

--
PaulO

PvO

"Stoneshop" <rik.n...@steenwinkel.net> schreef in bericht
> PvO wrote:

> Klein spijkertje oid. er in? Loopvlak goed bekijken.

Heebik gedaan... loopvlak is vlekkeloos, niets aan te zien...

> Kijk ook even of je ventiel wel goed is. Onderaan zetten, dopje er af, en
> er
> een paar druppels zeepwater in doen.

Goeie tip. Ga ik morgen even doen.

> Verder kan je 'm natuurlijk best demonteren, plat leggen en een scheutje
> zeepwater in de velgrand gieten.
> Een lekkebandenspuitbus er in legen lost dergelijke problemen in het
> algemeen wel op.

Is ook een mogelijkheid... maarre... hoe beīnvloedt dat het rij-gedrag?

--
PaulO

PvO

"Wa Blief." <No...@visse.kom> schreef in bericht

> On Tue, 13 Jun 2006 23:15:16 +0200 schreef Klaartje
> <nieuwsgro...@diteruithalenKlaBru.nl> :

> Kunt 'm ook elke dag beetje bijpompen blijft 'ie volgens Bartjens*
> ergens rond 2.0 hangen.

Doe ik nu ook.... maar heb natuurlijk niet 'zo'n zin om nog een half jaar
iedere dag langs de pomp te moeten om de bandspanning bij te spijkeren...

--
PaulO

Stoneshop

PvO wrote:

> Is ook een mogelijkheid... maarre... hoe beïnvloedt dat het rij-gedrag?

Mijn ervaring, geen probleem als je de gebruiksaanwijzing volgt. Die komt
over het algemeen neer op volspuiten, een paar minuten het wiel rond laten
tollen (iets makkelijker met het achterwiel dan met het voorwiel, dat kost
ellebogenstoom), en dan een flink stuk gaan rijden. Die meuk blijft
tamelijk vloeibaar tot het warm wordt, en bij draaien op rijsnelheden zal
het zich gelijkmatig aan de binnenkant verspreiden.

Ik had op de K een vaag lekje in de achterband, ongeveer 0.5bar/week met een
3000km oude band. Op voornoemde manier opgelost, en daarna eens naar de
balans gekeken. Niks aan de hand.

Je kan er natuurlijk voor kiezen om er maar een beetje in te spuiten en
kijken of het probleem weg is.

Femme Verbeek

PvO schreef:

> [...]
> vervangen, natuurlijk). Ik zie me nog niet dat wiel demonteren en er mee in

Als het tubeless banden zijn en je hebt met te zachte banden gereden dan
kan de afdichting tussen band en velg lekken. De oplossing is dan
simpelweg de band er opnieuw op te laten zetten.
Lekkend ventiel is al genoemd. Beide kun je trouwens met de zeepsop
methode opsporen.

Als het echt je band zelf is, wat mij onwaarschijnlijk lijkt, maar goed,
dan kan je er ook een binnenband in laten zetten. Dat is veel goedkoper
dan een volledig nieuwe (buiten)band.

-- Femme

Roadrunner

PvO schreef:

> Waar haal ik die stikstof vandaan?
> De Shell-pomp op de A-20 heeft dat vast niet........

Wat in je band zit bestaat sowieso al voor bijna 80% uit stikstof.
De verlaging van je bandenspanning kan dus nooit verklaard worden door
zuurstofmolekulen die er wel doorheen kunnen en stikstofmolekulen die
dat niet kunnen.

Als je er aan zou kunnen komen zou het je je band zou nog net zo hard
leeglopen, is mijn voorspelling.
--
Roadrunner
Meneer Nilsson de Tricker, (binnenkort El Guapo?)

Reizen en motorrijden: http://www.sylviastuurman.nl
Tips voor motorrijden: http://www.luiemotorfiets.nl

A positive attitude may not change your circumstances;
it annoys some people so much, it is definitely worthwhile.

Mike Schenk

fv@remove_this.tcenl.com writes in nl.motorfiets:

>Als het echt je band zelf is, wat mij onwaarschijnlijk lijkt, maar goed,
>dan kan je er ook een binnenband in laten zetten. Dat is veel goedkoper
>dan een volledig nieuwe (buiten)band.

Moet je wel een velg hebben die geschikt is voor een binnenband. Anders
gaat de binnenband wandelen en scheurt je ventiel uit.

Mike

Mike Schenk

Stoneshop <rik.n...@steenwinkel.net> writes in nl.motorfiets:

> [...]
>balans gekeken. Niks aan de hand.
>
>Je kan er natuurlijk voor kiezen om er maar een beetje in te spuiten en

Je hebt dan wel die meuk aan de binnenkant van je velg zitten wat je
volgende bandenwissel een stuk ingewikkelder maakt. Want als dat er niet
goed af wordt gehaald gaat juist je volgende band lekken.

Mike

Bonzo

Goh PvO:
meen je nou echt
wat je daar zegt ?

Nou ik denk er het mijne van...

> [...]

> iedere dag of iedere twee dagen even lucht er bij stoppen (nu het erg warm
> is, is het luchtverlies trouwens beduidend minder!).

Ahm even een vraagje, wanneer controleer je je spanning eigenlijk, als je je
band warm gereden hebt?

En controleer eerst je ventiel eens, band oppompen tot aangegeven spanning,
druppel zeepwater of als dat niet bij de hand is een stevig spuugje (heb je
altijd bij je) in het ventiel leggen, dan zie je of daar luct door borrelt,
iedere bandenboer heeft massa's van die ventieltjes liggen, dus dat kost
helemaal niks, alleen het binnenwerk hoeft maar vervangen.

Of hebben ze de vorige keer het ventiel er misschien niet goed ingetrokken
dan kan ie ook lekken bij de velgaansluiting, ook weer beetje zeepsop of
spuug rondom en je weet het...

Bonzo

Goh PvO:
meen je nou echt
wat je daar zegt ?

Nou ik denk er het mijne van...

> Is ook een mogelijkheid... maarre... hoe beīnvloedt dat het rij-gedrag?

Het is 300 gram wat je aan je band toevoegt, als je heel veel geluk hebt
verdeelt het zig gelijkmatig en is alleen je band bijna een pond zwaarder
(stuurt een stuk slomer en veert trager) de kans dat je een onbalans krijgt
is echter veel groter dan dat je een lot uit de loterij wint...

En dan heb je onbalans in je voorwiel, en als je weet dat normaliter 5 tot
15 gram genoeg is om je wiel in balans te krijgen, snap je wel hoe groot
300 gram onbalans is... Krijg je een letterlijk van de weg stuiterend
voorwiel, slecht plan dus, en bovendien, als het een gaatje is kan dat als
je er gewoon mee door blijft rijden uitscheuren tot een groot gat, de
gevolgen daarvan kan iedereen bedenken.

Het maskeren van problemen met lapmiddelen
is op de motor spelen met je leven.

PvO

> [...]
> dan kan ie ook lekken bij de velgaansluiting, ook weer beetje zeepsop of

Hé... goeie tip... ik let inderdaad er niet op of de band warm of koud is.
Maarre.... meestal controleer ik de bandenspanning onderweg ergens bij een
pomp.... (afgezien van soms thuis).... dus altijd wel met een warme band....
dat kan dus de fluctuaties niet verklaren.

Maar iedereen: ventiel, afdichting band-velg, ga ik controleren met
zeepsop... bedankt voor de tips! Zal het resultaat laten weten.

--
PaulO

Bonzo

Goh Femme Verbeek:

meen je nou echt
wat je daar zegt ?

Nou ik denk er het mijne van...

> Als het tubeless banden zijn en je hebt met te zachte banden gereden dan

> kan de afdichting tussen band en velg lekken. De oplossing is dan
> simpelweg de band er opnieuw op te laten zetten.

Huh?

Dan was ie er in eerste instantie al niet goed opgelegd denk ik eerder, went
heb je de knallen wel eens gehoord waar de ziel van de band mee over de
richel knalt in het veldbed, dat rijd je er echt niet zomaar weer uit, en
zou je dat wellukken, sta je gelijk met een helemaal lege band want dan is
ie zijn afdichting kwijt.

> Als het echt je band zelf is, wat mij onwaarschijnlijk lijkt, maar goed,
> dan kan je er ook een binnenband in laten zetten. Dat is veel goedkoper
> dan een volledig nieuwe (buiten)band.

Dat is levensgevaarlijk !

Een binnenband mag alleen in een buitenband op een velg die voor
binnenbanden geschikt is, een tubeless velg is helemaal glad voor een
optimale afdichting, en de band kan dus bij grote versnellingen om de velg
gaan wandelen, zeker de voorband word bij fiks remmen ook fiks belast,
bedenk maar even, een hele snelle motor trekt van 0-100 op in 3 seconde,,
maar een optimale remming kan in ongeveer 3s bij zo'n beetje iedere motor,
een race motor met plakbanden kan zelfs in 2 seconde al stilstaan...

Bonzo

Goh Mike Schenk:

meen je nou echt
wat je daar zegt ?

Nou ik denk er het mijne van...

> Moet je wel een velg hebben die geschikt is voor een binnenband. Anders
> gaat de binnenband wandelen en scheurt je ventiel uit.

Precies, erg gevaarlijk !

Baffo

On Wed, 14 Jun 2006 00:28:54 +0200, "PvO" <p...@nonet.invalid> wrote:

>Doe ik nu ook.... maar heb natuurlijk niet 'zo'n zin om nog een half jaar
>iedere dag langs de pomp te moeten om de bandspanning bij te spijkeren...

Rij dan ns langs een motorzaak... duh

Baffo.

--
If you can't join 'm, beat 'm

XTZ750-3LD frame/tank

prutzers are us, united we prutz

Mike Schenk

"PvO" <p...@nonet.invalid> writes in nl.motorfiets:

> [...]
>pomp.... (afgezien van soms thuis).... dus altijd wel met een warme band....
>dat kan dus de fluctuaties niet verklaren.

De combinatie van controleren met opgewarmde banden en ook steeds met
een ander apparaat bij een ander station kan al gauw tot fluctuaties van
een halve bar of meer leiden.

Mike

Mike Schenk

ad...@127.0.0.1 writes in nl.motorfiets:

>Rij dan ns langs een motorzaak... duh

Waarom nou weer zo'n zinnig antwoord waar niet veel over te discuzeuren
valt?

Mike

Walter Hoolwerf

ja, maar toch niet van telkens een halve bar erbij. Als dat pas een of
twee keer is geweest wel, maar als hij dat bijvoorbeeld al 10x heeft
moeten doen, zit er al 5 bar extra in, lijkt me sterk dat dat aan
verkeerd meten ligt :)

maar idd, met warme banden meten levert zo een paar tienden verschil op,
tenminste, met de auto laatst wel.

Bonzo

Goh PvO:
meen je nou echt
wat je daar zegt ?

Nou ik denk er het mijne van...

> [...]

band....
> dat kan dus de fluctuaties niet verklaren.

Juist wel, want nu is die band dan al gloeiend heet als je controleer, want
de weg is nu al snel 40 graden ! Als het koud weer is blijft die band veel
kouder tot je bij die pomp bent, dus eigenlijk altijd *thuis* controleren
met een handmeter,kosten echt geen drol bij de halfords, zelfs een
ori-michelin is echt hongkong desing kost maar een paar tienen en dan zit er
gelijk een pomp aan :-)

Bonzo

Goh Mike Schenk:

meen je nou echt
wat je daar zegt ?

Nou ik denk er het mijne van...

jaar

> Waarom nou weer zo'n zinnig antwoord waar niet veel over te discuzeuren
> valt?

Ik had www. motorband.nlanders een stuk zinniger gevonden, een band bij een
motorzaak kopen kost je al gauw 1 of meerdere binnenbanden :-)

Stoneshop

PvO wrote:

> Hé... goeie tip... ik let inderdaad er niet op of de band warm of koud
> is.

Het maakt al gauw een paar tienden bar uit, tussen koud en warm meten. En
zorg vooral ook dat je dat doet met een eigen metertje.

Vuistregel is dat je bij koude band meet, en als je dan bij een goed
doorgewarmde band nog eens meet, de druk ongeveer 10% hoger moet zijn. Als
dat meer is was je koude druk te laag (band beweegt meer en wordt te warm),
is het verschil minder dan die 10% dan was je koude band te hard. Die 10%
is overigens geen harde wetenschappelijke waarde, maar gewoon een punt
tussen "je wil niet teveel drukverschil tussen koud en warm (weggedrag)" en
"een te harde band voegt zich niet goed naar de weg en warmt slecht op"

Stoneshop

Mike Schenk wrote:

Kan, maar meer dan een minuutje met de messingborstel en een lapje met
thinner heb ik er niet voor nodig gehad.

Bonzo

Goh Stoneshop:

meen je nou echt
wat je daar zegt ?

Nou ik denk er het mijne van...

> [...]

> "een te harde band voegt zich niet goed naar de weg en warmt slecht op"

Het hangt zo ontzettend van de soort band af dat je daar *niets* over moet
geen zeggen, een diagonaalband warmt bijvoorbeeld veel meer op dan een
radiaal, en een zachte band weer veelmeer als een harde, als mensen zich op
die ~10% gaan concentreren gaan ze kompleet het bos in ...

Beter is te kijken wat je motor *doet* in de *praktijk*
http://faq.luiemotorfiets.net/?command=faq&itemid=67#194

Bonzo

Goh Stoneshop:
meen je nou echt
wat je daar zegt ?

Nou ik denk er het mijne van...

> Kan, maar meer dan een minuutje met de messingborstel en een lapje met

> thinner heb ik er niet voor nodig gehad.

Lekker als je een gelakte velg hebt, denk nou effe na voor je een "tip"geeft
:-(

ArieBleekjes®

"Stoneshop" <rik.n...@steenwinkel.net> wrote in message

zou ik niet op een gelakte velg doen, en kaal aluminium wordt meestal
ook voorzien van lak. wat gebeurt er dan met die blanke lak? psies die
gaat van die fijne witte lelelijke strepenvertonen.
zonder meer een aanrader voor een lelijke velg en door de toekomstige
bloemkool en oxidatie een matige aansluiting aan de velg = weer
langzame leeglopers.
--
TruTTebel® de enige TriKKel ter wereld!

Magnus357

Gaat het om een tubeless of een tube type ?
Heb je het ventiel an gecontroleerd ?
Heb je het loopvlak al eens gecontroleerd ?
Een klein spijkertje wat blijft zitten kan dit namelijk
ook veroorzaken.

Zie je helemaal niets kan je het wiel eruit halen en
eens onderdompelen , wie weet zie je dan belletjes..

> [...]

> iemand wat je met een heel langzaam leeglopende band kunt doen (behalve
> vervangen, natuurlijk). Ik zie me nog niet dat wiel demonteren en er mee

Magnus357

Tegen een volle beurs ja.

Stoneshop

ArieBleekjes® wrote:

> [...]
> zonder meer een aanrader voor een lelijke velg en door de toekomstige
> bloemkool en oxidatie een matige aansluiting aan de velg = weer

Bij mijn weten zijn al mijn velgen ongelakt, en bloemkool groeit er niet op.

Wel dode wepsen, maar die steken toch niet door de velg of de band heen, dus
erg veel last heb je daar niet van.

ArieBleekjes®

> Bij mijn weten zijn al mijn velgen ongelakt, en bloemkool groeit er
> niet op.

dan zijn ze waarschijnlijk wel gelakt.
anders worden ze langzaam aan doffer.

Stoneshop

ArieBleekjes® wrote:

Jij hebt duidelijk mijn velgen niet gezien.

Langzaam aan doffer?

Bitfreak

Klaartje wrote:

> En vieze?

Die zijn übercool ;)
--
Ricardo

ArieBleekjes®

> Jij hebt duidelijk mijn velgen niet gezien.

nee, zou dat moeten hebben gebeuren dan lately?

> Langzaam aan doffer?

aan die lijst schijtijzers te zien zullen ze wel dof gekocht zijn

ArieBleekjes®

"Michel Buijsman" <ab...@rubberchicken.nl> wrote in message

> Zwarte velgen zijn stoeah.

alleen als er een fel gekleurd randje op zit
--
TruTTebelŽ de enige TriKKel ter wereld!

Baffo

On Wed, 14 Jun 2006 09:23:15 +0200 (CEST), mike_sc...@planet.nl
(Mike Schenk) wrote:

>Waarom nou weer zo'n zinnig antwoord waar niet veel over te discuzeuren
>valt?

En toch doen he !

Baffo

On Wed, 14 Jun 2006 09:49:26 +0200, Bonzo <40T...@xt500000.demon.nl>
wrote:

>jaar
>spijkeren...

>Ik had www. motorband.nlanders een stuk zinniger gevonden, een band bij een
>motorzaak kopen kost je al gauw 1 of meerdere binnenbanden :-)

Lekker handig als t alleen t ventiel zou zijn...
Enne http://www.rodamoto.net

Message has been deleted

ArieBleekjes®

> Zwart met een alu randje...

dat je velg aanloopt!

Stoneshop

ArieBleekjes® wrote:

> "Michel Buijsman" <ab...@rubberchicken.nl> wrote in message

> dat je velg aanloopt!

Rood of blauw?

Klaartje

Elke vogel zingt zoals zhij gebekt is, zo ook Stoneshop die zegt:

Ja.

PvO

"Baffo" <Ba...@your.screen.now> schreef in bericht

> Rij dan ns langs een motorzaak... duh

Zoals gezegd: over 2 weken servicebeurt... tot die tijd gewoon vaak pompen
(en als ik vandaag of morgen effe tijd heb, pompen en zeepsop!).

--
PaulO

PvO

"Mike Schenk" <mike_sc...@planet.nl> schreef in bericht

> Waarom nou weer zo'n zinnig antwoord waar niet veel over te discuzeuren
> valt?

Ik zeur gewoon effe rustig terug, hoor Mike... zie mijn vorige posting.

--
PaulO

PvO

"Walter Hoolwerf" <wa...@vaag.cx> schreef in bericht

> [...]

> twee keer is geweest wel, maar als hij dat bijvoorbeeld al 10x heeft
> moeten doen, zit er al 5 bar extra in, lijkt me sterk dat dat aan verkeerd

P'sies..... ik denk dat ik de laatste drie weken een keer of 6, 7 gemeten
heb, en lucht-erbij geblazen heb (en meestal fors lucht erbij!).
Nee, die is echt óf poreus, óf ventiel lek, óf lekt langs de afdichting.
--
PaulO

PvO

> [...]

> met een handmeter,kosten echt geen drol bij de halfords, zelfs een
> ori-michelin is echt hongkong desing kost maar een paar tienen en dan zit

Kweetut, kweetut... heb zelfs een electronische spanningsmeter en een goeie
voetpomp thuis... maarre.... (schaam, schaam) batterijtje van de
spanningsmeter is op, en dus moet ik weer telkens langs de pomp (kweetut,
kweetut, een batterijtje halen is net zo snel als even naar de pomp
rijden....).

:-)

--
PaulO

ArieBleekjes®

> Rood of blauw?

dinsdag
--
TruTTebel® de enige TriKKel ter wereld!

ArieBleekjes®

"PvO" <p...@nonet.invalid> wrote in message

pas op met die zeep, die is slecht voor je huid
:-Ş

PvO

"Magnus357" <3...@kill.kill> schreef in bericht

> Gaat het om een tubeless of een tube type ?
> Heb je het ventiel an gecontroleerd ?
> Heb je het loopvlak al eens gecontroleerd ?
> Een klein spijkertje wat blijft zitten kan dit namelijk
> ook veroorzaken.

Tubeless.
Ventiel nog niet gecontroleerd.
Loopvlak verschillende malen gecontroleerd.

> Zie je helemaal niets kan je het wiel eruit halen en
> eens onderdompelen , wie weet zie je dan belletjes..

Eeeehhhh... de truc met de zeepsop lijkt me iets makkelijker dan (zoals
gezegd) met het wiel in bad gaan zitten....

:-)

--
PaulO

Stoneshop

PvO wrote:

> Eeeehhhh... de truc met de zeepsop lijkt me iets makkelijker dan (zoals
> gezegd) met het wiel in bad gaan zitten....

Je pakt dan wel alleen de velgafdichting, maar als je in het loopvlak niets
ongeoorloofds ziet is dat (naast het ventiel) het meest waarschijnlijke.

Bitfreak

ArieBleekjes® wrote:

> dinsdag

Nee, 32!
--
Ricardo

PvO

"ArieBleekjesŽ" <TruT...@pisbakkenstaal.nl> schreef in bericht

Don't worry... met Pasen had ik geen tijd, dus doe ik morgen mijn jaarlijkse
wasbeurt....

:-)

--
PaulO

ArieBleekjes®

"Bitfreak" <bitfreakieNEEI...@hotmail.com> wrote in
message news:44901117$0$30234$e4fe...@dreader17.news.xs4all.nl...

> Nee, 32!

BINGO!!!

ArieBleekjes®

> "ArieBleekjes®" <TruT...@pisbakkenstaal.nl> schreef in bericht

http://www.instituutvoorhuidverzorging.nl/

ik wel

Klaartje

Elke vogel zingt zoals zhij gebekt is, zo ook ArieBleekjes® die zegt:

>http://www.instituutvoorhuidverzorging.nl/

Nog nooit een URL gezien die zo'n schrijnend gebrek aan streepjes
vertoonde.

Femme Verbeek

Bonzo schreef:
> [...]
> zou je dat wellukken, sta je gelijk met een helemaal lege band want dan is

Toch heb ik het ooit wel eens gehad. Welliswaar bij een auto, maar ik
zie geen reden waarom hetzelfde niet bij een motor zou kunnen gebeuren.
Als de kit niet overal goed geraakt heeft, kan ie in eerste instantie
heel langzaam leeglopen. Als je dan lang genoeg met te zachte banden
rijdt kan het lekken steeds erger worden.
Het ging mij erom dat als je toch met zeepsop aan de gang gaat, je net
zo goed ook even de velgrand kunt nakijken.

-- Femme

Femme Verbeek

Femme Verbeek

Bitfreak schreef:

> Nee, 32!

Nee 42!

-- Femme

Bitfreak

Femme Verbeek wrote:
> Nee 42!

Damn, weer fout gegokt...
--
Ricardo

ArieBleekjes®

"Klaartje" <nieuwsgro...@diteruithalenKlaBru.nl> wrote in
message news:jb7092hulir4m1qme...@4ax.com...

> Elke vogel zingt zoals zhij gebekt is, zo ook ArieBleekjes® die
> zegt:

> Nog nooit een URL gezien die zo'n schrijnend gebrek aan streepjes
> vertoonde.

hee, daar behandeld betekent geen rimpels!

Bitfreak

ArieBleekjesŽ wrote:
> http://www.instituutvoorhuidverzorging.nl/

"...is een jong, energiek en innovatief bedrijf..."

bweuh...
--
Ricardo

ArieBleekjes®

"Femme Verbeek" <f...@nospam.tcenl.com> wrote in message

level?

Baffo

On Wed, 14 Jun 2006 16:27:36 +0200, "ArieBleekjesŽ"
<TruT...@pisbakkenstaal.nl> wrote:

>http://www.instituutvoorhuidverzorging.nl/
>
>ik wel

instituut voorhuid verzorging ?

ArieBleekjes®

"Bitfreak" <bitfreakieNEEI...@hotmail.com> wrote in
message news:44902051$0$30234$e4fe...@dreader17.news.xs4all.nl...

wil je nah een strakke voorhuid of alleen een goeie stit?

ArieBleekjes®

"Baffo" <Ba...@your.screen.now> wrote in message

> instituut voorhuid verzorging ?

:-))
duurt effe zo'n kwartje

Magnus357

Wanneer het een heel klein lekje is zie je het met sop weer
niet, dan helpt alleen onderdompelen. Ik heb achter nog ergens
een kinder zanbak/zwembadje liggen waar precies een 19"
op kleiner wiel in past.

Mike Schenk

> [...]

>heel langzaam leeglopen. Als je dan lang genoeg met te zachte banden
>rijdt kan het lekken steeds erger worden.

Welke kit?

Mike

PvO

> [...]

> Elke vogel zingt zoals zhij gebekt is, zo ook ArieBleekjes® die zegt:

> Nog nooit een URL gezien die zo'n schrijnend gebrek aan streepjes

Die zijn er af-ge-wassen.

--
PaulO

PvO

"Baffo" <Ba...@your.screen.now> schreef in bericht

> instituut voorhuid verzorging ?

LOL!!!

--
PaulO

PvO

"Femme Verbeek" <f...@nospam.tcenl.com> schreef in bericht

> http://krant.telegraaf.nl/krant/archief/20000320/teksten/bin.douche-legionella.html
> http://www.andersbeterworden.nl/nieuws/gn.php3?week=19&year=2004&lang=nl#12919

Is dit Broodje Aap, of is dit echt?
If so (het laatste) waarom dan geen campagne van de regering om mensen
daarop te attenderen?
My guess daarom: Urban legend.

--
PaulO

Bonzo

Goh Baffo:

meen je nou echt
wat je daar zegt ?

Nou ik denk er het mijne van...

> Lekker handig als t alleen t ventiel zou zijn...

Verschil in prijs van de band, als in biba kost 15€, snappez vous?
[...]

Magnus357

Hij weet niet waar ie het over heeft, een tubeless band heeft
een zogenaamde "hump" die van heel zacht materiaal is.
Deze "hump" dicht doordat ie zo zacht is prima af op de velgrand.
In de veld zit bij de velgrand weer een welving waarin deze
zachte hump past. Een beetje rommel kan daardoor weinig kwaad,
terwijl corrosie op die plek nagenoeg uitgesloten is.
Enige spul wat tussen de band en de velg gaat is wat zachte zeep
die ervoor moet zorgen dat de band onbeschadigd eromheen gaat
en zich goed kan "zetten" . De band komt immers pas echt
helemaal goed op de velg bij het voor de eerste keer op druk
zetten. Dat zijn die knallen die je daarbij hoort.

Mike Schenk

> [...]

>Is dit Broodje Aap, of is dit echt?
>If so (het laatste) waarom dan geen campagne van de regering om mensen

Is 6 jaar geleden uitgebreid in het nieuws geweest. En 1 geval in de
hele geschiedenis is niet meteen een reden om een campagne te voeren.
Dan kan er beter campagne worden gevoerd voor het handenwassen na
toiletbezoek.

Mike

Femme Verbeek

ArieBleekjes® schreef:

> "Femme Verbeek" <f...@nospam.tcenl.com> wrote in message

> level?

Life, the universe and everything!

-- Femme

PvO

"Mike Schenk" <mike_sc...@planet.nl> schreef in bericht

6 jaar?
week=19&year=2004&lang=nl#12919

Lijkt me ergens mei 2004.....

--
PaulO

Bonzo

Goh PvO:

meen je nou echt
wat je daar zegt ?

Nou ik denk er het mijne van...

> Nee, die is echt óf poreus, óf ventiel lek, óf lekt langs de afdichting.

Oftewel na de afwas loop je met een kopje afwaswater naar beneden om in
ieder geval een mogelijke oorzaak al dan niet uit te sluiten...

Bonzo

Goh PvO:
meen je nou echt
wat je daar zegt ?

Nou ik denk er het mijne van...

> [...]
> spanningsmeter is op, en dus moet ik weer telkens langs de pomp (kweetut,
> kweetut, een batterijtje halen is net zo snel als even naar de pomp

Snapje nou waarom ik veel liever zo'n ouderwetsen metert heb?

Bonzo

Goh Femme Verbeek:

meen je nou echt
wat je daar zegt ?

Nou ik denk er het mijne van...

> Life, the universe and everything!

That's the question...

Bonzo

Goh PvO:

meen je nou echt
wat je daar zegt ?

Nou ik denk er het mijne van...

> Is dit Broodje Aap, of is dit echt?

> If so (het laatste) waarom dan geen campagne van de regering om mensen
> daarop te attenderen?
> My guess daarom: Urban legend.

Mah, het aantal besmettingen van Legionella neemt de laatste jaren steeds
verder toe, dus als drinkwater maatschappijen net zo bezuinigen als
elektramaatschappijen...

Bonzo

Goh Femme Verbeek:
meen je nou echt
wat je daar zegt ?

Nou ik denk er het mijne van...

> Als de kit niet overal goed geraakt heeft,

Welke kit???

Of was die autovelg zovaak tegen de stoep geramd dat je je banden met
foeibare pakking monteerde :-)

Bonzo

Goh Magnus357:

meen je nou echt
wat je daar zegt ?

Nou ik denk er het mijne van...

> Wanneer het een heel klein lekje is zie je het met sop weer

> niet, dan helpt alleen onderdompelen.

als er lucht uitkomt blaast et bellen, hoe klein beetje er ook maar uitkomt.

PvO

> Oftewel na de afwas loop je met een kopje afwaswater naar beneden om in
> ieder geval een mogelijke oorzaak al dan niet uit te sluiten...

Ik zet het voorwiel in de vaatwasser, zul je bedoelen....

:-)

--
PaulO

PvO

> Snapje nou waarom ik veel liever zo'n ouderwetsen metert heb?

Grijnsssssssss.........

--
PaulO

Drekster

> [...]
> is....poreuze voorband... iedere drie dagen oppompen naar 2,25 en dan na 3
> dagen staat-ie weer op 1,25 à 1,5 atmosfeer

Wat wil je nou eigenlijk horen?
--

Broos

Drekster

> Band is pas 5.000 km oud, dus niet versleten...maar je hebt gelijk... eind

Hoe lang stond die band al in het rek.
"Ik heb nog een leuke aanbieding (winkeldochter) voor je".
--

Broos

Stoneshop

Femme Verbeek wrote:

> Als de kit niet overal goed geraakt heeft,

Je bedoelt, neem ik aan, de bandenoplegpasta. Da's meer een harde zeep dan
een kit, en hoewel het helpt om de band zijdelings tegen de velg aan te
laten glijden bij het opleggen en oppompen, heeft het zelf geen afdichtende
funktie.

Stoneshop

Mike Schenk wrote:

> Moet je wel een velg hebben die geschikt is voor een binnenband. Anders
> gaat de binnenband wandelen en scheurt je ventiel uit.

De buitenband (afwerking aan de binnenkant) heeft veel meer effekt bij het
op z'n plaats houden van de binnenband, maar de velg moet er wel geschikt
voor zijn, geen gietbraampjes hebben enzo.

Stoneshop

PvO wrote:

Als je afwasteil groot genoeg is kan je je voorwiel er wel stukje bij beetje
doorheen halen.

Van zo'n grote IKEA boodschappentas kan je ook mooi een geimproviseerd
lekdetektie device bouwen.

Baffo

On Wed, 14 Jun 2006 19:30:52 +0200, "PvO" <p...@nonet.invalid> wrote:

>Ik zet het voorwiel in de vaatwasser, zul je bedoelen....
>
>:-)

Zoek ns een diepe plas...

Baffo.

--