ziggo

Arme sloeber

KLACHTENREGEN KABELAAR ZIGGO

NED. 1, 20.30 UUR

Sinds de zomer regent het klachten bij het consumentenprogramma
Radar over kabelbedrijf Ziggo. Klanten zitten weken zonder telefoon, ze
kunnen niet op internet of de verhuizing wordt niet goed doorgegeven.
Maar de meeste ergernis betreft de klantenservice. Door
lange wachttijden is deze slecht bereikbaar. En als je al iemand te pakken
krijgt, worden er loze beloften gedaan en de problemen vaak niet opgelost.
Antoinette Hertsenberg mocht een dagje rondkijken bij Ziggo. Wat is daar nu
het probleem en belangrijker: hoe gaat Ziggo de problemen oplossen?

Hebbes

"Arme sloeber" <bezofre./@casema.nl> schreef in bericht
Er is niks mis bij Ziggo. Prima service.

groeten van de Ziggo-fan

atoom

Hebbes schreef:

<knip>

> Er is niks mis bij Ziggo. Prima service.
>
> groeten van de Ziggo-fan

kun je dit onderbouwen?? of is het verkapte *spam* van een ziggo
medewerker ??

atoom

Hebbes

"atoom" <nobody@localhost.> schreef in bericht

> kun je dit onderbouwen?? of is het verkapte *spam* van een ziggo
> medewerker ??
>
> atoo

Je ziet toch zelf dat het 'n goed produkt is!!! Niks geen verkapte spam en
geen medewerker.

KeesC

"Hebbes" <heb...@nospamwanadoo.nl> schreef in bericht

Schitterend, ik krijg er tranen in mijn ogen van. Daarom gaat deze week de
opzegbrief eruit, want de Telfort ADSL doet het al een week prima en die ene
keer dat ik Telfort gebeld heb, kreeg ik direct iemand aan de lijn. Dat was
effe schrikken, was ik niet meer gewend.

Kees.
(Tot een half jaar geleden een tevreden Casema/Wanadoo internet klant.)

Marantz

"KeesC" <i...@home.com> schreef in bericht

Zit nu 2 jaar bij Telford (voorheen Tiscali)...heb er nog geen dag
uitgelegen...... Uitermate tevreden!

Floor

Hebbes:

> Er is niks mis bij Ziggo. Prima service.

Dat is ook mogelijk. Helaas wordt daar wel eens aan voorbijgegaan...

-- Floor

Michel

On Mon, 27 Oct 2008 20:37:28 +0100, atoom <nobody@localhost.> wrote:

>kun je dit onderbouwen?? of is het verkapte *spam* van een ziggo
>medewerker ??

Ik heb ook geen problemen met ziggo, maar ja zo lang je geen problemen
hebt hoef je ze ook niet te bellen en dan merk je dus niet hoe goed of
slecht de klantenservice is.
--
"Ranja, wie is er niet groot mee geworden?"

piraat

IK HEB GEWOON CASEMA NERGENS GEEN LAST MEE

Rob

piraat <pir...@msn.com> wrote:
> IK HEB GEWOON CASEMA NERGENS GEEN LAST MEE

Casema bestaat al een paar maanden niet meer...
En "nergens geen last mee" is nou niet bepaald fijn.

Rinus

Nee hoor hier nog een te vreden gebruiken klanten service prima hoor wordt
altijd netjes te woord gestaan en de problemen worden opgelost.

groet de grootste ziggo fan

Jerónimo

> IK HEB GEWOON CASEMA NERGENS GEEN LAST MEE

Ik heb gewoon geen Ziggo/Casema en er toch last mee. Ze incasseren doodleuk
19,95 abonnement (compleet met klant- en factuurnummer én verwijzing naar
'mijnziggo') terwijl geen klant ben, ook nooit ben geweest en dus ook nooit
een machtiging heb gegeven.

Is natuurlijk ook een manier om je winst op te poetsen.

--
Jerónimo
(die ze twee dagen heeft gegeven voordat hij aangifte gaat doen)

jandebehanger

Jerónimo schreef:

> [...]
> een machtiging heb gegeven.
>
> Is natuurlijk ook een manier om je winst op te poetsen.

Gewoon storneren, als je zeker weet dat er geen kontrakt is.
Je hebt ook geen kabel tv?
Brieven sturen eventueel aangetekend kost alleen maar geld, wat je zeker
ook nooit terug ziet.
Ze komen dan eventueel gewoon met een dwangbevel, deurwaarder enzo.
--
JandeBehanger
Orienteerd zich op de aanschaf van een schotel om kabel tv van Ziggo de

Rob

jandebehanger <jandeb...@orange.nl> wrote:

> [...]
> ook nooit terug ziet.
> Ze komen dan eventueel gewoon met een dwangbevel, deurwaarder enzo.

Nou in geval van kabelaars houdt het na een tijdje vanzelf op, dan hoor
je er jaren niks meer van, en dan komen ze ineens met de mededeling dat
je al jaren illegaal kijkt.
Dat hun administratie al jaren niet ok is, dat komt niet bij ze op.

KeesC

"Jerónimo" <joesnet....@hetnet.nl> schreef in bericht

Nou, dan is er hoop voor je: afgelopen maandag heeft Mr Ziggo himself in
Radar beloofd dat alle problemen binnen 3 weken opgelost zijn.

Kees.

Lucifer

KeesC stelde dit idée voor :

Alweer..........neverending story.

Jerónimo

"jandebehanger" <jandeb...@orange.nl> schreef in bericht

> Gewoon storneren, als je zeker weet dat er geen kontrakt is.

Heb ik al gedaan, maar het staat in 'mijn Postbank' nog in behandeling. Wel
bij de Postbank geklaagd over hoe dit kan, zonder machtiging van mijn kant.
Zal wel weer een verhaal worden over efficiënt betalingsverkeer en controle
achteraf, verantwoordelijkheid van de klant enzovoorts. Ik beschouw het zelf
als poging tot oplichting.

Contract (met twee c's!) heb bij mijn weten niet. Bewijslast ligt in ieder
geval bij Ziggo.

> Je hebt ook geen kabel tv?

Nee, ik klant bij Digitenne en Canal Digitaal.

> Brieven sturen eventueel aangetekend kost alleen maar geld, wat je
> zeker ook nooit terug ziet.

Daarom heb ik alleen het webformulier ingevuld. En als ik woensdag geen
bevredigend antwoord heb zal ik aangifte doen wegens poging tot oplichting
(of misschien wel diefstal)

> Ze komen dan eventueel gewoon met een dwangbevel, deurwaarder enzo.

Laat maar komen...ze hebben geen poot om op te staan. Wel krijgen ze dan van
mijn kant een schadeclaim om de oren.

--
Jerónimo

Rob

Lucifer <luc...@spambak.com> wrote:

> Alweer..........neverending story.

Ik heb vrijdag na 2 weken wachten en bellen een probleem bij Ziggo opgelost
weten te krijgen!
En dat was dan nog wel bij Ziggo Zakelijk. Ik had verwacht dat de service
daar beter zou zijn dan bij de consumenten afdeling maar dat valt tot nu
toe bar tegen :-(

Rob

Jerónimo <joesnet....@hetnet.nl> wrote:

> [...]
> achteraf, verantwoordelijkheid van de klant enzovoorts. Ik beschouw het zelf

Tja een automatische incasso machtiging is inderdaad iets wat niet
gecontroleerd wordt, tenzij dan bij protesten acteraf. De banken willen
niet horen dat de controle beter moet, en brengen astronomische kosten
naar voren voor het bewaren van allerlei machtigingen en controles daarop.
Dat er ook andere oplossingen zijn om te controleren, die prima te intergreren
zijn in de websites voor electronisch bankieren, dat ziet men niet.
Dus blijf je als consument potentieel slachtoffer van bedrijven waar de
administratie een chaos is, en die zelf kunnen bepalen welke mogelijkheden
ze de buitenwereld geven om die administratie te benaderen.

Jerónimo

"Rob" <nom...@example.com> schreef in bericht

> [...]
> daarop. Dat er ook andere oplossingen zijn om te controleren, die
> prima te intergreren zijn in de websites voor electronisch bankieren,

Precies, ik had wel iets verwacht zoals bij periodieke overschrijvingen.

> [...]
> mogelijkheden
> ze de buitenwereld geven om die administratie te benaderen.

En dan vinden ze het nog raar dat de consument de banken nu niet vertrouwd.

--
Jerónimo

hwh

jandebehanger wrote:
> [...]

Bij mij heeft een kabelboer het gepresteerd om geld af te schrijven
terwijl deze kabelboer in mijn woonplaats helemaal niet aktief is...

Altijd opletten wat men afschrijft.

gr, hwh

Rob

> Precies, ik had wel iets verwacht zoals bij periodieke overschrijvingen.

Het zou heel simpel zijn om via de website autorisatiecodes uit te geven
en te laten beheren, zeg maar een soort pincode, die men vervolgens aan
incasserende bedrijven kan verstrekken samen met het bankrekeningnummer.
Per machtiging een andere code. De incasso wordt alleen uitgevoerd als
het bedrijf de code meegeeft en de klant die code niet ingetrokken heeft.

In een dergelijke situatie kan een bedrijf nooit zomaar zelf beginnen een
incasso uit te voeren want dan hebben ze die code niet, die moeten ze eerst
aan de klant vragen.

Helaas daar wil men niet aan want het zou "vele miljoenen kosten". Hoe het
miljoenen kan kosten om een paar getalletjes op te slaan per rekening
en die te checken bij incasso, dat is de vraag. Men doet naar buiten alsof
er machtigingen (stukken papier) moeten worden bewaard en handtekeningen
moeten worden gecontroleerd, maar dat is natuurlijk kierewiet.

Bird

On Sun, 2 Nov 2008 10:58:12 +0100, "Jerónimo"
<joesnet....@hetnet.nl> wrote:

> [...]
>achteraf, verantwoordelijkheid van de klant enzovoorts. Ik beschouw het zelf

De Postbank (en andere banken) doen nauwelijks enige moeite om die
incasso's te controleren.

Het is mij tweemaal gebeurd dat ik een incasso kreeg van twee
verschillende bedrijven waar ik nooit van gehoord had. Een gevalletje
van 'foutje bedankt' (verkeerd rekeningnummer ofzo)

Ik moet toegeven, het storneren gaat dan wel eenvoudig en zonder
verder gezeur. Nooit meer iets van gehoord.

Maar ja, het is tenslotte jouw eigen geld dat je terug moet vragen. Je
zal maar net een keer iets te laat zijn met je stornering.

Gr,
Arne Vogel.

Mike Schenk

jandeb...@online.nl writes in alt.casema.commentaar,nl.internet.providers,nl.media.tv,nl.stad.den-haag:

>Ze komen dan eventueel gewoon met een dwangbevel, deurwaarder enzo.

Om een dwangbevel te krijgen zullen zij toch enig bewijs moeten
overleggen dat er inderdaad een contract is. Zou ik dus niet bang voor
zijn als er geen contract is.

Mike

Energy

"jandebehanger" <jandeb...@orange.nl> schreef in bericht

Is niet bezopen om en heleboel werk te moeten omdat een ander fouten maakt?

Jasper Janssen

>kun je dit onderbouwen?? of is het verkapte *spam* van een ziggo
>medewerker ??

De gemiddelde medewerker van een helpdesk gaat echt niet spammen dat het
zo goed gaat bij z'n bedrijf op de momenten dat dat niet zo is. Dat doen
alleen mensen die specifiek daarvoor worden betaald.

Jasper

Jasper Janssen

On Mon, 27 Oct 2008 23:40:48 +0100, "Marantz" <in...@nospa.am> wrote:
>"KeesC" <i...@home.com> schreef in bericht

>Zit nu 2 jaar bij Telford (voorheen Tiscali)...heb er nog geen dag
>uitgelegen...... Uitermate tevreden!

Ik hoop dat je bij het instellen van je email wel telfort.nl gebruikt :)

Jasper

Jasper Janssen

On 02 Nov 2008 10:22:35 GMT, Rob <nom...@example.com> wrote:

>Dat er ook andere oplossingen zijn om te controleren, die prima te intergreren
>zijn in de websites voor electronisch bankieren, dat ziet men niet.

Een popupvenstertje bij inloggen "let op, sinds de laatste login zijn er 2
nieuwe bedrijven die een automatische incasso doen van uw rekening. Klopt
dit?" zou wel geweldig zijn natuurlijk.

Jasper

Jasper Janssen

On 02 Nov 2008 11:17:08 GMT, Rob <nom...@example.com> wrote:

>Helaas daar wil men niet aan want het zou "vele miljoenen kosten". Hoe het
>miljoenen kan kosten om een paar getalletjes op te slaan per rekening
>en die te checken bij incasso, dat is de vraag.

Het aanpassen van alle geautomatiseerde systemen van alle banken en alle
winkels die met AIC werken kost geen miljoenen, maar miljarden.

Dat gaat dus echt nooit gebeuren. Althans niet voordat er serieuze
verschillen zijn met de huidige markt.

Wat eventueel kan zijn dingen die binnen een bank zelf blijven, zoals mijn
eerder genoemde popup in de electronic banking site als er nieuwe
periodieke automatische incassos zijn, of dingen als "ik wil dat van deze
rekening het niet geautoriseerd is om automatische incasso te doen".

Als de laatste optie eenmaal een keer populair genoeg wordt dan is er
misschien animo genoeg om met een veiliger systeem te komen, maar totdat
we een keer alle 17 miljoen voor 1000 euro per bankrekening geflest worden
*en dat niet terug kunnen krijgen* zie ik geen algehele desillusie met het
huidige systeem.

Jasper

Jerónimo

"Jasper Janssen" <jasper....@gmail.com> schreef in bericht

Pop-up is dan niet wenselijk, maar een dergelijke functie zou ik zeker weten
te waarderen.

--
Jerónimo

Rob

Wat er minstens nodig is, dat is een accoord wat je moet geven voordat
een onherroepelijke incasso onherroepelijk wordt. Die dingen waren ooit
bedacht voor loterijen (waar het zinvol is), maar worden nu ook misbruikt
voor eenmalige machtigingen waarvoor geen schriftelijk bewijs voorligt.

Zo kan er dus geld van je rekening worden afgeschreven wat je niet zelf
kunt terugboeken en waarvan het niet zeker is dat je er opdracht voor
gegeven hebt. Niet goed.

Q_1_2_...@hotmail.com

Nicoui...@outlook.com

Nicoui...@outlook.com

Q_1_2_...@hotmail.nl

Nicoui...@outlook.com

Q_1_2_...@hotmail.com

Nicoui...@outlook.com

Nicoui...@outlook.com

Q_1_2_...@hotmail.com

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://mediamagazine.nl/kort-medianieuws-3fm-npo-radio-1-ziggo-en-meer/ staat nu dit te lezen: Nico.

De Reclame Code Commissie heeft zich onlangs uitgesproken over een klacht over een commercial van Ziggo, waarin het opgewaardeerde coax-netwerk GigaNet wordt aangeprezen. Bron: https://glasvezelgids.com/klacht-tegen-ziggo-commercial-over-1-gbit-snelheid-afgewezen/

Q_1_2_...@hotmail.com

Q_1_2_...@hotmail.nl

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://mediamagazine.nl/kort-medianieuws-easy-fm-lokale-omroep-ziggo-netflix-en-meer/ staat nu dit te lezen: Nico.

Filmdistributeur Dutch Filmworks wil dat Ziggo naam- en adresgegevens van illegale downloaders verstrekt, om hen een schadevergoeding te laten betalen. De provider weigert dat. Bron: https://www.nrc.nl/nieuws/2019/12/23/filmdistributeur-naar-hoge-raad-in-zaak-over-gegevens-illegale-downloaders-a3984874

Q_1_2_...@hotmail.nl

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://mediamagazine.nl/kort-medianieuws-radio-tonka-toren-c-vrt-ziggo-en-meer/ staat nu óók dit te lezen: Nico.

Het gerucht gaat al een paar weken, maar het is echt niet waar. Ziggo gaat géén tv en internet aanbieden via het Caiway-netwerk. “Echt niet, het verhaal klopt gewoon niet. Er zijn geen plannen”, laat Ziggo-woordvoerder René Loman weten. Bron: https://www.tubantia.nl/almelo-e-o/echt-geen-ziggo-op-twents-caiway-netwerk~a08a38ec/

Q_1_2_...@hotmail.com

Nicoui...@outlook.com

Q_1_2_...@hotmail.com

Nicoui...@outlook.com

Q_1_2_...@hotmail.com

Q_1_2_...@hotmail.nl

Q_1_2_...@hotmail.nl

Q_1_2_...@hotmail.nl

Q_1_2_...@hotmail.com

Q_1_2_...@hotmail.com

Q_1_2_...@hotmail.com

Nicoui...@outlook.com

Nicoui...@outlook.com

Q_1_2_...@hotmail.com

Nicoui...@outlook.com

Nicoui...@outlook.com

Q_1_2_...@hotmail.com

Q_1_2_...@hotmail.com

Q_1_2_...@hotmail.nl

Q_1_2_...@hotmail.com

Nicoui...@outlook.com

...op https://mediamagazine.nl/kort-medianieuws-vodafoneziggo-rtl-studio040-en-meer/ staat nu dit te lezen: Nico.

De Consumentenbond is teleurgesteld in de uitspraak van het CBb waarin is besloten om het kabelnetwerk van VodafoneZiggo gesloten te houden. Bron: https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/openstellen-netwerk-vodafoneziggo-van-de-baan

Nicoui...@outlook.com

Q_1_2_...@hotmail.com

Q_1_2_...@hotmail.nl

Nicoui...@outlook.com

Q_1_2_...@hotmail.nl

Nicoui...@outlook.com

...op https://mediamagazine.nl/kort-medianieuws-ziggo-3fm-amsterdam-fm-caiway-en-meer/ staat nu dit te lezen: Nico.

Ziggo heeft een paar duizend mensen vanwege een foutje in de administratie maandenlang gratis van het televisiepakket Kabel TV voorzien. Bij hen werd het maandbedrag van 18,70 euro niet in rekening gebracht. Bron: https://www.nu.nl/tech/6044623/duizenden-ziggo-klanten-ontvingen-door-foutje-maandenlang-gratis-tv.html

Nicoui...@outlook.com

Nicoui...@outlook.com

Q_1_2_...@hotmail.nl

Q_1_2_...@hotmail.nl

Nicoui...@outlook.com

Nicoui...@outlook.com

...en op https://mediamagazine.nl/kort-medianieuws-fox-sports-vodafoneziggo-talpa-disney-en-meer/ staat daarnaast nu ook dit te lezen: Nico.

Telecombedrijf VodafoneZiggo heeft nauwelijks last gehad van de coronacrisis in het eerste kwartaal van dit jaar. Zowel het aantal klanten als de omzet groeide.
Bron: https://www.telecompaper.com/nieuws/vodafoneziggo-omzet-q1-33-naar-bijna-eur-1-miljard--1337541

Q_1_2_...@hotmail.nl

Q_1_2_...@hotmail.nl

Nicoui...@outlook.com

Nicoui...@outlook.com

...op https://mediamagazine.nl/kort-medianieuws-delta-radio-538-dab-nos-en-meer/ staat nu dit te lezen: Nico.

Olav Mol, Jack Plooij en hun collega’s waarmee ze namens Ziggo Sport ter plaatse verslag doen van de Formule 1-races zullen niet afreizen naar Oostenrijk voor de eerste Grand Prix (of eerste twee Grands Prix) van het jaar. Bron: https://www.gptoday.net/nl/nieuws/f1/255405/ziggo-sport-delegatie-ontbreekt-bij-grand-s-prix-in-oostenrijk

Q_1_2_...@hotmail.com

Nicoui...@outlook.com

Q_1_2_...@hotmail.nl

Nicoui...@outlook.com

Q_1_2_...@hotmail.nl

Q_1_2_...@hotmail.nl

Q_1_2_...@hotmail.nl

Q_1_2_...@hotmail.nl

Q_1_2_...@hotmail.nl

Nicoui...@outlook.com

...op https://mediamagazine.nl/kort-medianieuws-omroep-max-t-mobile-npo-en-meer/ staat nu dit te lezen: Nico.

Ziggo is in stilte begonnen met een online winkel waarin de provider kabels, stekkers, splitters en andere apparatuur verkoopt voor het gebruik van zijn diensten. Daarnaast heeft het een meshrouter in zijn assortiment opgenomen. Bronnen: https://tweakers.net/nieuws/168034/ziggo-introduceert-online-shop-met-randapparatuur.html en ook https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-verkoopt-randapparatuur-om-tv-en-internet-te-verbeteren/

En lees nu ook https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-en-kpn-verhogen-prijzen-loont-overstappen/

Nicoui...@outlook.com

Q_1_2_...@hotmail.nl

Nicoui...@outlook.com

Q_1_2_...@hotmail.nl

Q_1_2_...@hotmail.nl

Rob

het lijkt wel nl.media.tv (en nl.media.radio enzo).
voortdurend last van een zeurende storing...

Q_1_2_...@hotmail.nl

It is loading more messages.