Re: Veel Canal digitaal nieuws

Willem-Jan Markerink

Edward <add...@not.valid> wrote in
news:2670j5pn9iv1b2s2t...@4ax.com:

> Het aantal satellietkijkers in Duitsland en de manier waarop de
> uitzendrechten zijn geregeld is niet niet te vergelijken met de
Nederlandse
> situatie. Door de ver doorgevoerde nasynchronisatie in veel landen zijn
de
> te betalen vergoedingen voor uitzending van films en series totaal anders
> geregeld.
> Hoe het tegenwoordig zit weet ik niet, maar toen ik nog in de grensstreek
> woonde en direct de (toen nog) analoge Duitse tv-zenders kon ontvangen,
had
> je bij buitenlandse films meestal de keuze tussen Duits
nagesynchroniseerd
> of de oorspronkelijke taal. Via de satelliet werd de oorspronkelijke taal
> nooit uitgezonden.

Weet iemand of dat bij DVB-T momenteel nog steeds zo is, dus keuze tussen
nagesynchroniseerd of origineel?
Omdat de Duitse DVB-T zenders hier in de grensstreek, naar verluid, veel
sterker zijn dan de NL-zenders, zou dat voor mij een extra overweging zijn
om ook een DVB-T feed op de diseqc switch te zetten.
(maar dan zou ik ook graag van iemand wat sleutelwoorden horen hoe ik *dat*
signaal er dan alsnog weer uit kan filteren, ter hoogte van een oude/kabel
sterverbinding)
(weliswaar zal ik zo nog niet de helft aan Duitse zenders zien als via de
satelliet, maar mijn hekel aan nasynchronisatie is groot genoeg om dat voor
lief te nemen....;))
(gelukkig zijn er vele malen meer mooie originele Duitse TV-docu's dan dat
soort speelfilms, maar de keren dat er een mooie speelfilm op is, moet'ie
niet vernaggeld worden door nasynchronisatie....;))
(dezer dagen/nachten verrassend veel horrorfilms op Duitse zenders, en die
moet je al helemaal niet nagesynchroniseerd willen horen, verknalt zelfs
het kleinste beetje spanning....8-))

> Hierdoor zal voor Duitsland de dwang om uitsluitend digitaal te gaan
> uitzenden mogelijk ook minder zijn. Ongeveer dezelfde situatie doet zich
> voor in Groot Brittanni�; met FreeSat zijn heel veel Britse zenders vrij
te
> ontvangen. Een tegenstelling is weer Frankrijk. Alleen via Atlantic Bird3
> zijn een paar nationale zenders analoog en digitaal vrij te ontvangen.
Maar

--
Bye,

Willem-Jan Markerink

The desire to understand
is sometimes far less intelligent than
the inability to understand

<w.j.ma...@a1.nl>
[note: 'a-one' & 'en-el'!]

Rob

Willem-Jan Markerink <w.j.ma...@a1.nl> wrote:
> Weet iemand of dat bij DVB-T momenteel nog steeds zo is, dus keuze tussen
> nagesynchroniseerd of origineel?
((((((((((()()()()((((((((((((((((()))))))))))(((((((((((((()))))))))))
)))))))))))))))((((())()()))(()))))))

V__i___n_c__-e__19_7_1_

nl.media.satelliet - Discussies over satellietontvangst.

CHARTER: nl.media.satelliet

nl.media.satelliet is een ongemodereerde nieuwsgroep met alles over
satellietontvangst. Voorbeelden van onderwerpen:
De ontvangst van allerlei signalen die via satellieten uitgezonden worden:
tv, radio, analoge signalen, digitale signalen, ongecodeerde of gecodeerde
signalen, beelden van weersatellieten etc. De ontvangstapparatuur voor deze
signalen.
Particulieren mogen ontvangstapparatuur te koop aanbieden of vragen door
berichten te posten met resp. TKA: of TKG: in de subject-regel. Commerci锟絣e
postings van bedrijven zijn niet toegestaan. Net als in geheel nl.* is het
posten van binary's niet toegestaan. Deze kunnen bijvoorbeeld op
homepageruimte geplaatst worden.

EINDE CHARTER.
---------

Aankondigingen van en voorstellen over nieuwe groepen
vindt men in de nieuwsgroep nl.newsgroups.announce.

Een overzicht van Nederlandse nieuwsgroepen en andere nuttige
informatie is beschikbaar op <http://nl.news-admin.org/info/>.

---------

Enkele van de huisregels binnen de nl-hi锟絩archie (de nieuwsgroepen
die beginnen met "nl.") luiden:

o Berichten mogen geen binary's bevatten. Je dient je bericht
in platte tekst op te stellen. Dus berichten in HTML-formaat
zijn ook niet toegestaan.

o Als je wilt dat je bericht in meerdere groepen verschijnt, dien
je het te crossposten. Praktisch gezien zijn crosspostings naar
meer dan vijf groepen meestal onzinnig en ongewenst.

Voor uitleg over binary's, zie de FAQ "Waarom binarygroups ongewenst
zijn in nl.*" in nl.newsgroups.announce en nl.newsgroups. Voor een
overzicht van huisregels, zie de "Gedragscode voor de nl-hi锟絩archie"
in nl.newsgroups.help en nl.internet.welkom. Zie ook [1].

[1] http://nl.news-admin.org/info/gedragscode.txt

V__i___n_c__-e__19_7_1_

[...]

berichten te posten met resp. TKA: of TKG: in de subject-regel. Commerci�le

[...]

Enkele van de huisregels binnen de nl-hi�rarchie (de nieuwsgroepen

[...]

overzicht van huisregels, zie de "Gedragscode voor de nl-hi�rarchie"

Maurits

"Willem-Jan Markerink" <w.j.ma...@a1.nl> schreef in bericht

> (dezer dagen/nachten verrassend veel horrorfilms op Duitse zenders, en die
> moet je al helemaal niet nagesynchroniseerd willen horen, verknalt zelfs
> het kleinste beetje spanning....8-))

Dan moet je vooral een op 28.2 gerichte LNB erbij nemen, want daar zitten
kanalen die alleen maar horror uitzenden. En nog veel meer gratis
filmkanalen, allemaal UK.
http://www.lyngsat.com/28east.html

Maurits

Maurits

"Maurits" <notfo...@example.net> schreef in bericht

http://www.zonehorror.tv/TvGuideDetails.aspx?prgid=474&title=The Dead Zone
(Stephen King)
14.00 uur engelse tijd....

Maurits

Willem-Jan Markerink

"Maurits" <notfo...@example.net> wrote in news:hh2dqt$1imi$1@nl-
news.euro.net:

Ja, vanwege Eurobird (28.5) had ik die er quasi bij gekregen, maar daar val
ik wat minder toevallig in dan in de pakkumbeet 40 Duitse zenders, omdat het
gros der BBC'en wat saai is....;))
(PS: ik wil ook niet voor niets een veel hogere zapsnelheid....;))

Zal ook daar eens wat vaker numeriek in duiken....;))

Willem-Jan Markerink

"Maurits" <notfo...@example.net> wrote in news:hh2fh7$1jsb$1@nl-
news.euro.net:

Da's toch geen tijd voor tere kinderzieltjes!....:))

Nico Gouda

Nico qwerty

Nico Gouda

NicouitGouda

Nico Gouda

Nico qwerty

Nico Gouda

NicouitGouda

Nico qwerty

Nico Gouda

Nico Gouda

Nico Gouda

Nico Gouda

Nico Gouda

Nico Gouda

Nico qwerty

Nico Gouda

Nico Gouda

Nico qwerty

NicouitGouda

NicouitGouda

Nico Gouda

NicouitGouda

Nico Gouda

Rink

Op 18-11-2021 om 19:39 schreef Nico Gouda:
Canal Digitaal abonnees ?
Het zijn gewoon extra ongecodeerde satellietkanalen gericht op de UK.
Te ontvangen door IEDEREEN met een schoteltje gericht op 28,2 graden.
Mits je binnen het bereik van deze UK woont.....

Heeft dus helemaal niks met Canal Digitaal te maken.
Dat staat ook in het stuk en toch komt er zo'n foute titel boven het
stuk.....

Volgens mij zit Canal Digitaal niet eens op de 28,2 satelliet?

Rink

Rob

Canal Digitaal pronkt graag met andermans veren. Dit is vast een
persbericht van ze. Ze hebben een kanalenlijst met honderden programma's
maar die komen van 13, 19.2, 23.5 en 28.2 oost en ik kan me niet voorstellen
dat veel van hun klanten 4 LNB's hebben...
(zelf heb ik een rotor dus hier werkt het wel, maar ik dacht dat de
door Canal Digitaal geleverde kastjes niet eens een rotor aan kunnen
sturen dus dat is vast ook niet de oplossing)

Rink

Op 22-12-2021 om 18:41 schreef Rob:
Kan dat wel, 4 LNB's op 1 schotel?

kleine correctie in mijn eigen tekst:

Als ik op https://nl.kingofsat.net/satellites.php kijk,
dan zie ik Canal Digitaal alleen op 23,5 en 19,2.

Rink

Rob

Je kunt wel 10 LNB's op 1 schotel zetten... maar naarmate je een
grotere boog bestrijkt gaat het wel steeds slechter werken. Er zijn
speciale schotels (meer een banaan) daarvoor.

Dit is een 3-voudige LNB voor 19.2/23.5/28.2:
https://www.inverto.tv/lnb/142/quad-triplefeed-23mm-lnb-192e-235e-282e-for-65cm-dish

Hier zie je iemand die dit zelf met aparte LNB's gedaan heeft:
https://www.luxsat.eu/handleidingen/4%20lnb%27s%20op%201%20schotel/index.html

NicouitGouda

NicouitGouda

NicouitGouda