Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

ervaring met cardwriter en dreambox

3 views
Skip to first unread message

kodeboswachter

unread,
Jul 29, 2007, 4:12:09 PM7/29/07
to
Ik lees het volgende op de satellietland over cardwriter bv:
http://www.satellietland.nl/cardwriter.htm

"Met enige regelmaat ontvangen wij vragen van consumenten als ook winkeliers
over de tekst die de firma Cardwriter B.V. op zijn website weergeeft. Uit
deze vragen blijkt dat bewuste tekst als zeer verwarrend ervaren wordt.

Citaat website Cardwriter B.V:

"...CardWriter B.V. en haar medewerkers bedanken zowel Dream Multimedia GmbH
Duitsland alsmede de eenmanszaak van Michel Weeren genaamd Dream Multimedia
Nederland voor de vele inspanningen ter promotie van de Dreambox in het
satellietland..."

Kennelijk ontstaat door deze tekst op de website van Cardwriter B.V. geheel
onterecht het misverstand dat Satellietland (Dream Multimedia Nederland) met
Cardwriter B.V. een zakelijke of zelfs vriendschappelijke relatie zou
onderhouden.
Wij benadrukken dat Satellietland / Dream Multimedia Nederland op geen
enkele wijze een zakelijke of vriendschappelijke relatie met de firma
Cardwriter B.V. onderhoud. De firma Cardwriter B.V. is nadrukkelijk geen
officiële Dream Multimedia groothandel, distributeur of dealer voor
Nederland.

De Firma Cardwriter B.V. betrekt Dream Multimedia producten niet bij
Satellietland, officieel distributeur van Dream Multimedia GmbH producten
voor Nederland. De firma Cardwriter B.V betrekt Dream Multimedia producten
tevens niet bij fabrikant Dream Multimedia GmbH. De door de firma Cardwriter
B.V. aangeboden Dream Multimedia producten, de Dreambox DM7025, DM7020,
DM500S. DM500C, DM500T en DM600PVR zijn dan ook niet van het kenmerk voor
officiële distributie voor Nederland voorzien.

Daar het onprofessionele gedrag van Cardwriter B.V, in de vorm van
verwarrende en deels kleinerende teksten op zijn website verwarring en
onrust bij onze (potentiële) klanten blijkt te scheppen, is het
verduidelijken van deze situatie gezien zijn herhaaldelijke weigering de
bewuste teksten te verwijderen, helaas onvermijdelijk."


Kan ik hieruit concluderen dat de dreamboxen mogelijk niet echt zijn? Hoe is
de ervaring met cardwriter?

Ko


PE5MHS

unread,
Jul 29, 2007, 4:43:55 PM7/29/07
to
Prima,

Meerdere malen zaken gedaan met deze firma.
Zijn hun afspraken netjes nagekomen.

PE5MHS


"kodeboswachter" <kodebos...@hotmail.com> schreef in bericht
news:46acf4a3$0$716$8061...@textnews.xtramediaservices.nl...

Phoenix99

unread,
Jul 29, 2007, 4:52:55 PM7/29/07
to

>
> Kan ik hieruit concluderen dat de dreamboxen mogelijk niet echt zijn?
> Hoe is de ervaring met cardwriter?
>
> Ko
>
>

GEEN zaken mee doen
is gewoon een verkopertje van uit een woonhuis
Heb er eens iets gekocht wat stuk was
retour gestuurd en nooit meer wat van vernomen

het is een OPLICHTER

nl

unread,
Jul 29, 2007, 5:19:21 PM7/29/07
to
kodeboswachter had uiteengezet :

> Ik lees het volgende op de satellietland over cardwriter bv:
> http://www.satellietland.nl/cardwriter.htm
>
grote knip

> Kan ik hieruit concluderen dat de dreamboxen mogelijk niet echt zijn? Hoe is
> de ervaring met cardwriter?
>
> Ko

Ik heb in het verleden enkele tientallen malen geprobeerd (per mail)een
vraag te stellen over een van de aangeboden produkten, en daar nooit
antwoord op gekregen. Telefonisch ook al niet bereikbaar,....
Dat heeft mij doen besluiten, dat ik verder NIETS met ze te maken wil
hebben.

NL.


David

unread,
Jul 30, 2007, 3:00:00 AM7/30/07
to

"Phoenix99" <piv...@private.nl> schreef in bericht
news:46acfe26$0$29990$2e0e...@news.tweakdsl.nl...

Op de site van cardwriter staat dat ze een winkel[s] hebben, is dat niet zo
dan?

Wel irritant is, als je wat zoek, op internet over pvr's e.d je steeds die
stomme reclame van cardwriter tegen komt, vooral op tweedehands site's is
dat erg irritant.


--
Met vriendelijke groet


Harry333

unread,
Jul 30, 2007, 3:05:04 AM7/30/07
to
Op Sun, 29 Jul 2007 22:12:09 +0200 schreef kodeboswachter:

> Kan ik hieruit concluderen dat de dreamboxen mogelijk niet echt zijn? Hoe is
> de ervaring met cardwriter?
>
> Ko

De Dreambox die ik daar gekocht heb functioneert uitstekend.
Ik heb daar meerdere malen spullen gekocht. Prima service.
IMHO is het gewoon kinnesinne. Cardwriter opent steeds meer filialen in
Nederland en hanteert lage prijzen, dat zit de concurentie kennelijk niet
lekker.

jacobus

unread,
Jul 30, 2007, 5:37:36 AM7/30/07
to
Ik ben in Zoetermeer geweest om de winkel te bezoeken maar het was gewoon
een woonhuis en geen winkel, wil je een winkel waar je info en advies wil
hebben dan kan je beter naar http://www.ziezotec.nl/satelliet/
gaan.

jacobus
"Harry333" <bl...@bliep.nl> schreef in bericht
news:1u7f20axo661t$.tyv6lwur4v3g.dlg@40tude.net...

David

unread,
Jul 30, 2007, 6:08:09 AM7/30/07
to

"jacobus" <jaco...@hotmail.com> schreef in bericht
news:46adb15f$0$37740$5fc...@dreader2.news.tiscali.nl...

> Ik ben in Zoetermeer geweest om de winkel te bezoeken maar het was gewoon
> een woonhuis en geen winkel, wil je een winkel waar je info en advies wil
> hebben dan kan je beter naar http://www.ziezotec.nl/satelliet/
> gaan.
>
> jacobus
>

Ja bedankt!

Ik ga ook liever naar een gewone winkel


--
Met vriendelijke groet


Klip & Klaar

unread,
Jul 30, 2007, 10:46:55 AM7/30/07
to

"Harry333" <bl...@bliep.nl> schreef in bericht
news:1u7f20axo661t$.tyv6lwur4v3g.dlg@40tude.net...

Heb je er aandelen gekocht of zo?
Ik heb er wel eens ge probeerd iets te kopen en dat bleef gelukkig bij een
poging.
Ik wilde een SAB pvr, en daar waren ze te duur mee zag ik toen ik een andere
echte winkel bezocht had!
Ook de astra Duo voor een triax 88cm is veels te duur bij die toko.

Pieter

unread,
Jul 30, 2007, 11:32:37 AM7/30/07
to
> Meerdere malen zaken gedaan met deze firma.
> Zijn hun afspraken netjes nagekomen.
>
De volgende keer koop ik ook weer bij Cardwriter.
Als ik een vraag stel via mail is het antwoord erg snel binnen.
Klasse.


Rob

unread,
Jul 30, 2007, 12:11:06 PM7/30/07
to

Ervaringen zijn wisselend, ze leveren snel, maar ik kom ook achter
dingen na verloop van tijd dat ik denk had dat niet anders gekund en
dan vind ik dat er niet altijd goed wordt gereageerd(als er al wordt
gereageerd)

..........Rob

Harry333

unread,
Jul 31, 2007, 3:10:26 AM7/31/07
to
Op Mon, 30 Jul 2007 16:46:55 +0200 schreef Klip & Klaar:

> Heb je er aandelen gekocht of zo?

Jammer genoeg niet. ;-)

> Ik heb er wel eens ge probeerd iets te kopen en dat bleef gelukkig bij een
> poging.
> Ik wilde een SAB pvr, en daar waren ze te duur mee zag ik toen ik een andere
> echte winkel bezocht had!
> Ook de astra Duo voor een triax 88cm is veels te duur bij die toko.

Er zal best wel eens iets zijn dat duurder is dan bij een andere zaak, maar
het gaat hier over een Dreambox kopen en daarmnee zijn ze echt wel de
goedkoopste. Ik hoef geen winkel met verkooppraatjes meneren, maar als ik
wat wil kopen zoek ik het zelf wel uit op internet (Kieskeurig, sat4all en
andere satelliet sites).
BTW. In Zoetermeer is het inderdaad geen winkel, maar bij andere
vestigingen wel.

in...@cardwriter.nl

unread,
Aug 1, 2007, 10:59:28 PM8/1/07
to
Het is soms heerlijk om te zien hoe (uiteraard anoniem) dit soort
berichten opduiken ;-)

Niets vermoedende klanten schieten in de verdediging, érg vriendelijk
maar realiseer je dat je vaak reageert op berichten die (anoniem) door
winkeliers geplaatst worden.

Er is géén enkele satellietspecialist in Nederland die een groei zoals
CardWriter in de afgelopen jaren heeft doorgemaakt ;-) dat is níet
zómaar.

Wél zijn er in de afgelopen jaren vele satellietwinkels failliet
gegaan of "met de noorderzon" vertrokken, hetgeen iets zegt over de
markt : de één groeit gestaag, de ander verdwijnt (wellicht niet door
de goede service of het gevoerde ondernemerschap).

CardWriter is slechts één van de ruim 2.000 verkooppunten in
Nederland, maar met een verhaal waar je je best mee kunt vertonen ;

- meermaals gecertificeerd door de Nederlandse Stichting
SatellietPlatform (dé autoriteit voor satellietspecialisten :
www.satellietplatform.nl)

- officiele import / export én groothandel voor vele merken.

- jarenlang lid Stichting Thuiswinkel (dé autoriteit op het gebied van
consumentenbelangen en e-commerce) : www.thuiswinkel.org)

- vijf vestigingen in Nederland heeft én een webwinkel

- officieel SES-ASTRA service dealer

- officieel CanalDigitaal dealer

- officieel Casema dealer

- officieel en exclusief Nederlands importeur van meerdere merken

En zo is de lijst verder uit te breiden ;-)

Op internet kan iedereen zich voordoen als een ander, en met héle
andere bedoelingen gefigneerde berichten plaatsen.

Maar al te vaak is gebleken dat dit slechts afkomstig is van iemand
die zélf een droevige geschiedenis in de satellietbranche heeft ;-)

Jalouzie krijg je niet zomaar : dat moet je verdienen, =cheers=

De Dreambox ? al voor het 6e jaar succevol in de verkoop en gewoon in
vooraad tegen goede prijzen en bovendien met 2 jaar officiele
garantie ! helaas is dat laatste bijzonder ;-)

TheFug

unread,
Aug 2, 2007, 12:52:14 PM8/2/07
to
in...@cardwriter.nl schreef:

> Het is soms heerlijk om te zien hoe (uiteraard anoniem) dit soort
> berichten opduiken ;-)
>
> Niets vermoedende klanten schieten in de verdediging, érg vriendelijk
> maar realiseer je dat je vaak reageert op berichten die (anoniem) door
> winkeliers geplaatst worden.
>

Als niets vermoedende lezer van het artikel verwachtte ik eigenlijk ook
wel zoiets, dat dit er achter stak.. gewoon een beetje gezond verstand
doorgrond dit...
Het leuke van Usenet, is dat iedereen z'n zegje kan doen, uiteindelijk
komt de waarheid er toch uit, leuk voorbeeld zijn de binaries crack tool
s die daar gepost worden, als er eventueel een virus tussen zit wordt in
diezelfde ng er ook voor gewaarschuwd.... zo controleerd het Internet
zichzelf...


--
The Fug.

Eric-Janz

unread,
Aug 8, 2007, 2:52:35 AM8/8/07
to

"kodeboswachter" <kodebos...@hotmail.com> schreef

> Kan ik hieruit concluderen dat de dreamboxen mogelijk niet echt zijn? Hoe
> is de ervaring met cardwriter?

Uitstekende service, groot assortiment, scherpe prijzen en het meeste uit
voorraad leverbaar. Ben zeer tevreden over Cardwriter maar wordt tegelijk
een beetje kriegel van zogenaam de officiele importeurs die lopen te janken
omdat ze bewust de prijzen te hoog houden. We hebben tegenwoordig vrij
verkeer van goederen in de EU.


Ron

unread,
Aug 9, 2007, 4:15:50 AM8/9/07
to
Allemaal perfect tot het defect raakt, dan ben je aan de beurt.
Maanden lange reparaties, zich continue verschuilen achter importeur, geen
verantwoording nemen.
Slechte communicatie, als je over reparatie vragen hebt krijg je geen,
onbeschoft of vaag antwoord.
Het zijn dozenschuivers. Meerdere keren meegemaakt, meerdere collega's.
Advies, voor een paar euro meer adviseer ik een ander bedrijf.

"Eric-Janz" <geen...@nospam.nl> schreef in bericht
news:46b9681c$0$8726$e4fe...@dreader22.news.xs4all.nl...

in...@cardwriter.nl

unread,
Aug 9, 2007, 4:01:53 PM8/9/07
to
Dozenschuivers ?

Niet slecht dan voor :

- negen maal gecertificeerd Stichting SatellietPlaform lid
- Stichting Thuiswinkel aangesloten lid
- Officieel SES-ASTRA service dealer
- Officieel CanalDigitaal dealer
- Officieel Casema dealer
- Officieel en exclusief Nederlands importeur van meerdere merken
- Officiele groothandel aangesloten bij SatellietPlatform Nederland
- enz.

Zou je één bedrijf noemen dat aan dit rijtje onder
satellietspecialisten zou kunnen voldoen dan ?

Alleen " anonieme helden " menen dergelijke klachten te hebben,
grappig hé ?

Neem eens een kijkje op het forum ?
http:://www.cardwriter-forum.nl

Kun je zien hoe duizenden (echte) berichten van mensen die wél blij
zijn ;-) en dat is dan nog maar een topje, want lang niet alle klanten
zitten op een forum :-)

Wilco

unread,
Aug 9, 2007, 4:43:39 PM8/9/07
to
<in...@cardwriter.nl> schreef in bericht
news:1186689713.5...@x40g2000prg.googlegroups.com...
Dozenschuivers ?

Niet slecht dan voor :

- negen maal gecertificeerd Stichting SatellietPlaform lid

:) vergeet er dan niet bij te vertellen spreekbuis voor CanalDigitaal

- Stichting Thuiswinkel aangesloten lid


- Officieel SES-ASTRA service dealer

* Dat zijn er nog veel meer

- Officieel CanalDigitaal dealer
* Gelukkig zijn dat er meer.

- Officieel Casema dealer

- Officieel en exclusief Nederlands importeur van meerdere merken

Geen officieel importeur van Dream in Nederland

- Officiele groothandel aangesloten bij SatellietPlatform Nederland
- enz.

Ik wil er nog 1 toevoegen, nummer 1 van aanklagen van andere importeurs en
Dealers
omdat ze misschien een plaatje of text zouden hebben gebruikt van
cardwriter.

Zou je één bedrijf noemen dat aan dit rijtje onder
satellietspecialisten zou kunnen voldoen dan ?

Alleen " anonieme helden " menen dergelijke klachten te hebben,
grappig hé ?

Vind je het vreemd, krijgen ze gelijk een brief van je vriend de advocaat
want daar ben je echt goed in.

Message has been deleted

fier...@zonnet.nl

unread,
Aug 10, 2007, 3:54:04 AM8/10/07
to
On Jul 29, 10:12 pm, "kodeboswachter" <kodeboswach...@hotmail.com>
wrote:

> Kan ik hieruit concluderen dat de dreamboxen mogelijk niet echt zijn?

En op die vraag is dus nog steeds geen antwoord. Jammer.

Ik ben totaal niet geintereseerd in heen en weer gehakketak tussen
verschillende leveranciers.
Ik wil als klant alleen graag weten waar ik aan toe ben en wie nou
eigenlijk de
after-sales support gaat doen. Staat de fabrikant erachter of niet?

Is er iemand (bij voorkeur van Cardwriter) die hier serieus antwoord
op kan geven?

m

Message has been deleted

in...@cardwriter.nl

unread,
Aug 10, 2007, 5:27:37 AM8/10/07
to
Eenvoudig :

zie : www.cardwriter.nl/nl/pi-1051458087.htm

CardWriter B.V. verkoopt uitsluitend de originele Dreambox producten !
en verkoopt alle Dreambox ontvangers met 2 jaar officiele garantie !

Het houdt in dat of je de Dreambox nu in Nederland hebt aangeschaft of
zélfs daarbuiten (alle E.U. landen) CardWriter vanuit Nederland alle
issues afhandelt en daar waar zij dit niet meer zelf kan e.e.a. gewoon
door de fabrikant in Lunen, Duitsland nagekeken of herstelt wordt.

zie tevens : http://www.cardwriter-forum.nl/dreambox/dreambox-garantie-2-jaar-1276.htm

Die ervaring is er reeds sinds 2002 ;-)

Als je er serieus over nadenkt, kun je je ook afvragen wáár een
dergelijk onderwerp eigenlijk vandaan komt ?

In het assortiment van CardWriter zijn een kleine 1.000 producten
vanuit voorraad leverbaar, alléén over de Dreambox schijnt dergelijke
interesse te zijn.

Toeval ?

CardWriter doet met de meeste serieuze groothandels, importeurs en
fabrikanten zaken en kan het zich gelukkig permiteren om de Dreambox
niet te hoeven in kopen bij een Nederlandse eenmanszaak die in
Nederland alléén aan winkeliers levert en bovendien slechts één jaar
garantie verstrekt?

CardWriter verkoopt de Dreambox al jaren aan consumenten in de gehele
E.U., aan winkeliers in binnen én buitenland én bovendien met 2 jaar
garantie.

Bovendien komen er op de 5 vestigingen van CardWriter bijna dagelijks
verzoeken binnen om Dreamboxen die níet bij CardWriter zijn
aangeschaft binnen om deze te laten onderzoeken of repareren. Dit zijn
klanten die deze elders aanschaften maar waarvan de verkoper inmiddels
failliet is of met de noorderzon vertrokken is

Uiteraard kan CardWriter op apparatuur die niet bij één van haar
vestigingen of via haar webwinkel is aangeschaft garantie verlenen,
maar dat lijkt logisch.

De meeste reparaties zijn overigens géén reparaties : in de meeste
gevallen zijn het gebruikersfouten. Dit komt omdat de Dreambox een
ontvanger is die absoluut niet bedoelt is voor beginners en enige
kennis van PC- en netwerkgebruik vereist.

Indien je denkt dat CardWriter níet de juiste partij is ? dan kun je
deze uiteraard elders aanschaffen, geen enkel probleem :-) vele
tienduizenden consumenten en vele winkeliers vinden CardWriter wél de
juiste leverancier. Maar een ieder is natuurlijk vrij in zijn of haar
keuze.

fier...@zonnet.nl

unread,
Aug 10, 2007, 5:38:20 AM8/10/07
to
On Aug 10, 11:27 am, i...@cardwriter.nl wrote:
> Eenvoudig :
>
> zie :www.cardwriter.nl/nl/pi-1051458087.htm

Link doet het niet. 404: Not found.


in...@cardwriter.nl

unread,
Aug 10, 2007, 9:29:27 AM8/10/07
to
Dat klopt : is een https pagina (SSL).

Type https ervoor en je komt op deze pagina :
https://www.cardwriter.nl/nl/pi-1051458087.htm

Een andere interessante over dit soort onderwerpen vind je op het
forum:
http://www.cardwriter-forum.nl/dreambox/dreambox-gmbh-1691.htm

En uiteraard de algemene Dreambox pagia:
http://www.cardwriter-forum.nl/dreambox.htm

Blader ze maar eens door ;-)

En komt tot de conclusie dat "internethelden" die anoniem berichtjes
plaatsen vaak één en dezelde persoon is, en/of een gefrusteerde
'handelaar' is.

= cheers = ! ;-)

Message has been deleted

Rob

unread,
Aug 10, 2007, 1:36:58 PM8/10/07
to

Nou niet doen of het allemaal hosanna is.
Want dat is het niet.
En dat hoeft ook niet want er kan altijd wel mis gaan, maar dat lees
ik alleen niet terug bij jullie.
Een beetje meer zelfkritiek zou niet misstaan.
Ik snap dergelijke reacties wel, maar helemaal eerlijk is het niet.
..........Rob

Wilco

unread,
Aug 10, 2007, 3:13:25 PM8/10/07
to

<in...@cardwriter.nl> schreef in bericht
news:1186752598.4...@q4g2000prc.googlegroups.com...

Dat klopt : is een https pagina (SSL).

Type https ervoor en je komt op deze pagina :
https://www.cardwriter.nl/nl/pi-1051458087.htm

Een andere interessante over dit soort onderwerpen vind je op het
forum:
http://www.cardwriter-forum.nl/dreambox/dreambox-gmbh-1691.htm

En uiteraard de algemene Dreambox pagia:
http://www.cardwriter-forum.nl/dreambox.htm

Blader ze maar eens door ;-)

En komt tot de conclusie dat "internethelden" die anoniem berichtjes
plaatsen vaak één en dezelde persoon is, en/of een gefrusteerde
'handelaar' is.

= cheers = ! ;-)

Natuurlijk staat er bij cardwriter,
op het forum geen negatieve berichten over dit bedrijf
deze worden verplaats naar het mod gedeelte enof gewist.
Ik ben geen anonieme held of gefrustreerde handelaar,
slechts een terleur gestelde bijna klant welke
een aantal malen heeft geprobeerd iets te kopen bij cardwriter.

Rob

unread,
Aug 10, 2007, 4:18:55 PM8/10/07
to

>Natuurlijk staat er bij cardwriter,
>op het forum geen negatieve berichten over dit bedrijf
>deze worden verplaats naar het mod gedeelte enof gewist.
>Ik ben geen anonieme held of gefrustreerde handelaar,
>slechts een terleur gestelde bijna klant welke
>een aantal malen heeft geprobeerd iets te kopen bij cardwriter.

Een aantal malen geprobeerd iets te kopen? Wat wil je daar nu mee
zeggen?
..........Rob

fier...@zonnet.nl

unread,
Aug 11, 2007, 4:47:18 AM8/11/07
to
On Aug 10, 10:18 pm, Rob <r...@dontuse.moc> wrote:
> Een aantal malen geprobeerd iets te kopen? Wat wil je daar nu mee
> zeggen?

Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Je koopt er iets of niet.
Het lijkt een beetje op een pesterige, suggestieve opmerking zo. En
daar zie ik de aanleiding niet voor.

m


Wilco

unread,
Aug 11, 2007, 1:01:59 PM8/11/07
to

<fier...@zonnet.nl> schreef in bericht
news:1186822038.8...@q75g2000hsh.googlegroups.com...

Het is toch heel duidelijk, ik heb een aantal pogingen gedaan
om een aantal Dream's bij cardwriter te bestellen!
Maar ik heb daar nooit meer wat van gehoord,
dus echt geen pesterige opmerking slechts een vaststelling van feiten.
Ik wilde er 4 hebben, maar ja als ze niet willen verkopen
ook goed dan ga ik ergens anders naar toe.

Rob

unread,
Aug 11, 2007, 5:28:49 PM8/11/07
to
On Sat, 11 Aug 2007 19:01:59 +0200, "Wilco" <gaa...@niksaan.com>
wrote:

Dus lul je gewoon uit je nek.
..........Rob

in...@cardwriter.nl

unread,
Aug 11, 2007, 6:11:37 PM8/11/07
to
Ik zou niet dezelfde bewoordingen willen gebruiken ;-)

Maar kloppen doet het niet, iedereen kan Dreamboxen bij CardWriter
bestellen en vier stuks is op zich niets bijzonders hoor ?

Of iemand er nu één of meer koopt : klant is klant en nét zo welkom,
zelfs voor een kabeltje of connector.

Indien je in één van de 5 vestigingen langsgaat, kun je ze zo kopen.

óók via de webwinkel, kun je ze zo kopen.

Dit gebeurt dagelijks in álle vestingen én in de webwinkel : de
normale gang van zaken.

Wat wél met regelmaat gebeurt is dat er gevraagd wordt om korting op
de reeds lage webwinkelprijzen; en die worden niet verstrekt.

Wél aan geregistreerde dealers (satellietwinkels) in binnen- en
buitenland, KvK én BTW nummer én satellietspecialisatie vereist.

Uiteraard niet aan (écht gebeurd) shoarmazaken, schoenenwinkels,
dakdekbedrijven die er één, twee of drie willen afnemen ; voor deze
gelden de normale consumentenprijzen.

Dat er bij CardWriter NIETS mis kan gaan is natuurlijk onzin, overal
gaat wel eens iets fout.

De vraag is dan : HOE los je iets op, en daarover kun je zeggen dat
ALLES altijd een goede oplossing naar redelijkheid krijgt.

Of iets nu aan CardWriter, of TNT Post, UPS, GLS, de bank(en) of de
fabrikant ligt.

Dit lijkt bevestigd te worden door de certificeringen en keurmerk dat
CardWriter heeft ;-) niet door anonieme weerleggingen op internet :-)

Het CardWriter forum is overigens vrij toegankelijk en bevat helemaal
géén -mod- gedeelte, waarschijnlijk in de war met een ander forum ?

Plaats je échte naam maar op dit forum, je emailadres of een
ordenummer : dan valt iets na te kijken.

Anoniem-, ongefundeerde-, en ongenuaceerde berichten komen uit
sprookjesland, en mogen daar blijven :-)

Wilco

unread,
Aug 11, 2007, 6:13:43 PM8/11/07
to

"Rob" <r...@dontuse.moc> schreef in bericht
news:sfasb3101gls4mn9e...@4ax.com...

Dat jij het je nou niet kan veroorloven, 4 van die dingen te kopen kan een
ander dat mischien wel!
voor in iedere kamer 1.
Bij Astrasat ben ik prima geholpen en heb daar gelijk een wavefrontier
gekocht.
Tja als je goede service verleend kom je daar weer en koop je meer.

TheFug

unread,
Aug 11, 2007, 6:32:31 PM8/11/07
to
Wilco schreef:

De eerste berichten die ik daar las waren wel negatief, mbt. het
uitbrengen van de "plus" versie van de 7025, van een gebruiker die pas
nog een "oude" 7025 had gekocht, dus wat je zegt, klopt niet helemaal...
En ik heb hier ook nog niets gehoord, over geposte berichten daar, die
niet geplaatst waren,

Als je weet wat een UFO is, is het geen UFO meer :)

--
The Fug.

TheFug

unread,
Aug 11, 2007, 6:37:56 PM8/11/07
to
Wilco schreef:

Heel verstandig van Cardwriter, je wou zeker ook nog korting hebben ?
wie is er dan op z'n achterhoofd gevallen ? :)

--
The Fug.

Rob

unread,
Aug 12, 2007, 3:38:03 AM8/12/07
to
On Sun, 12 Aug 2007 00:13:43 +0200, "Wilco" <gaa...@niksaan.com>
wrote:

Het gaat er toch niet om wat je je kan veroorloven, het gaat er om wat
je zegt: "4 willen bestellen"en "niet willen verkopen"
..........Rob

in...@cardwriter.nl

unread,
Aug 12, 2007, 5:33:05 AM8/12/07
to
Exact !

En aangezien iedereen die kan bestellen, kopen en op iedere
willekeurige CardWriter vestiging kan verkrijgen .....

Zal er wel weer een luchtje aan het berichtje zitten :-)

De zaak die je noemde betaalde aan CardWriter in 2007 duizenden euro's
schadevergoeding nadat deze door de rechtbank in Groningen werd
veroordeeld, bovendien plaatste deze op last van forse dwangsommen
diverse rectificaties op internet (haar eigen website) en de
Satellietgids 2007.

Deze eenmanszaak in Groningen eigende zich importeurschappen cq.
distributeurschappen toe die deze zaak totaal niet bezit ; bovendien
zat daar o.a. ook DuoLABS tussen ; één van de merken waarvoor
CardWriter BV de officiele en exclusieve Nederlandse distributeur is,
reeds jarenlang.

Voor iedereen dus objectief te beoordelen, ook daar een luchtje dus ?

Indien iemand een product aanschaft kan deze mits geen
gebruikerssporen gewoon binnen 7 dagen zónder opgaaf van reden weer
terugbrengen, dat is prima geregeld en kent een waarborg via de
Stichting Thuiswinkel ; dé autoriteit in Nederland waar de meest grote
en serieuze e-commerce bedrijven zijn aangesloten.

zie : https://beheer.thuiswinkel.org/waarborg/index.asp?bedrijfid=CardWriter040729093805

Uiteraard is het dan niet de bedoeling (want dat gebeurt ook nog wel
eens) dat afstandbedieningen onder de koffie, cola of andere
vloeistoffen zitten ; danwel apparatuur voorzien is van krassen of
andere gebruikerssporen. Je maakt van alles mee :-)

Iemand de een "oude" 7025 koopt heeft dus geen probleem, bovendien
zijn er op hetzelfde forum genoeg bezoekers die deze graag willen
hebben.

Indien er een nieuw model verschijnt (en dat gebeurt altijd en
overigens niet alleen met satellietontvangers) is dit redelijk normaal
en levert dat geen automatische omruil op, dat lukt je ook niet met
een mobiel telefoontje bij KPN of Telfort of je TV van Philips of Sony
of welke andere aankoop bij welke andere winkel dan ook.

Het is slechts zéér netjes van CardWriter dat zij op het moment dat
zij weet dat er een nieuw model gaat aankomen dit direct op haar
websites en forum meldt om verassingen voor consumenten te voorkomen.

Het is zelfs zó netjes dat dit nieuwe model tot op de dag van vandaag
nog steeds niet leverbaar is en zo goed als geen enkel ander bedrijf
hier melding over maakt (om oude voorraad makkelijker te kunnen
verkopen).

Het is maar net wat je ethiek wil noemen ;-)

Ron

unread,
Aug 12, 2007, 1:48:31 PM8/12/07
to
Het zijn gewoon prutsers, althans de aftersale.Waarom moet het maanden duren
voor een dreambox weer gemaakt kan zijn, als ze er geen verstand van hebben
(dat blijkt vaak zo) stuur die reparaties vanaf dag 1 gelijk naar Dreambox,
inplaats van eerst weken op de plank te zetten, lul-verhalen over
softwareupdates en weet ik veel wat allemaal voor zoethoudertjes.
De klant heeft ook rechten ook qua reparaties en ZEKER in garantie tijd.
Volgens mij is het een 2 mans bedrijf, iemand die de telefoon zou moeten
opnemen, (gebeurd ook vaak niet, zeer slecht bereikbaar) en iemand die de
verkoop regelt en reparaties opstuurt.
Probeer hier eerst eens wat aan te doen, deze klachten hoor je vaak. Qua
prijs zijn ze wel scherp .

Ron


"TheFug" <no...@mplea.ze> schreef in bericht
news:46be3906$0$25498$ba62...@text.nova.planet.nl...

Ron

unread,
Aug 12, 2007, 1:53:06 PM8/12/07
to
Prutsers neem ik terug. (sorry, ging wat te snel) maar qua reparaties blijft
het een feit, ik hoop dat ze hier wat aan gaan doen want bij de afhaalbalie
zijn ze wel behulpzaam !!!!

"TheFug" <no...@mplea.ze> schreef in bericht
news:46be3906$0$25498$ba62...@text.nova.planet.nl...

in...@cardwriter.nl

unread,
Aug 12, 2007, 3:34:08 PM8/12/07
to
Waar baseer je dit dan op ? Heb je een factuurnummer ? en kun je dit
dan óók onder eigen naam melden ?

Weken op een plank laten liggen ? 2-mans bedrijf ? je moet wel héél
érg slecht op de hoogte zijn van het bedrijf hoor ?

Een RMA kan enkele minuten duren en soms oplopen tot langere
periodes : dat klopt en zal écht niet alleen voor een Dreambox gelden
maar voor alle apparatuur die door alle winkels verkocht worden.

Zoals reeds eerder gezegd : de meeste aanmeldingen zijn niet eens
reparaties maar gebruikersfouten.

In geval van werkelijke defecten worden deze nagekeken, hersteld of
komen deze in het uiterste geval uiteindelijk bij de fabrikant
terecht.

Dit allerlaatste en uiterste geval duurt dan soms een week, soms zelfs
enkele weken en in een heel bizar geval is er ook wel eens een
compleet zoekgeraakt of kregen wij een exemplaar terug die helemaal
niet van CardWriter was. Ook dat komt dus voor, maar alles wordt
opgelost : al vele jaren.

"Software-update" zoethoudertjes klinkt in elk geval al als flinke
onzin : die zijn van fabrikanten afkomstig en hebben met geen enkel
verkooppunt van welk bedrijf dan ook van doen.

Bovendien is er weinig reden om sommige zaken serieus te nemen : bijna
altijd anoniem, niet na te trekken en ons geen klacht bekend ?

De persoon die zich erg druk schijnt te maken over de Dreambox vind je
hier :
http://www.cardwriter-forum.nl/dreambox/michel-weeren-1705.htm

Commerciele belangen lijken vooralsnog de enige reden die de consument
meestal niet ten goede komen.

Iedereen kan van alles melden op welk forum dan ook, zelfs meermaals
onder verschillende namen : het komt voor.

0 new messages