Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

duo lnb pas niet

1 view
Skip to first unread message

guppie

unread,
Jan 2, 2008, 2:02:20 PM1/2/08
to
Vanmiddag heb ik een duo lnb gehaald maar die past niet op mijn
schotel, volgens de verkoper kan ik dus beter een andere schotel
aanschaffen ongeveer 40 eurie voor een 60 cm.
Als dat zo is dan leg ik me daar bij neer

Alleen volgens de verpakking van de lnb moet het universeel wezen.
Wat voor schotel kan ik beter kopen een Triax??

Het is een duo LNB met 2 aansluitingen voor decoders

gup

j

unread,
Jan 2, 2008, 3:17:02 PM1/2/08
to

"guppie" <ld...@jkdhjk.nl> schreef in bericht
news:477bdfbe$0$85784$e4fe...@news.xs4all.nl...
officieel zijn deze lnbs ook gemaakt voor de triax 60 cm schotel
ikzelf heb hem ook bij mensen geplaatst in een 80cm schotel en dat werkt ook
perfect
dus dan zou ik kiezen voor een 80 cm triax
j


guppie

unread,
Jan 2, 2008, 3:43:14 PM1/2/08
to
j schreef:
okey

bedankt

David

unread,
Jan 2, 2008, 3:56:54 PM1/2/08
to

"guppie" <ld...@jkdhjk.nl> schreef in bericht
news:477bdfbe$0$85784$e4fe...@news.xs4all.nl...

Een 60 cm schotel kost overal ongeveer 30 euro, en geen 40, wat heb jij een
dure handelaar zeg!
En het is al verteld, een duo lnb is speciaal gemaakt voor een Triax.


--
Mvrg.


Ben

unread,
Jan 2, 2008, 3:58:39 PM1/2/08
to

"guppie" <ld...@jkdhjk.nl> schreef in bericht
news:477bdfbe$0$85784$e4fe...@news.xs4all.nl...


Wat past er niet ?

Is de LNB 22 mm en de schotelhouder 40 mm ? Daar bestaan opvul ringen voor.

Is de schotelhouder 22 mm en de LNB 40 mm ? Dan zou ik de LNB omruilen voor
een 22 mm LNB.

Ik heb afgelopen weekend een Dual Canaal Digitaal LNB in een Nokia schotel
uit 1999 gebouwd. Het is even puzzelen met de beugel en het boutje, maar het
werkt goed. (dat is de 19 en 23,5 Oost in één LNB met twee uitgangen voor
twee ontvangers)

Grtz,

Ben

Rob66

unread,
Jan 2, 2008, 4:07:52 PM1/2/08
to

"j" <nom...@planel.nl> schreef in bericht
news:477bf13e$0$25477$ba62...@text.nova.planet.nl...

De Canal Digitaal Duo lnbf werkt niet goed in een 80cm schotel. De afstand
tussen de feedhoorns is te krap wat betekent dat je hem nooit maximaal
uitgericht krijgt op beide satellieten. Voor de 80cm (en groter) schotels
zijn andere Duo lnbf's op de markt.
Een oplossing is inderdaad een Triax maar voor 25,- moet je wel kunnen
slagen.
Succes
--
Rob
Worldwide Satellite
www.satellietwinkel.nl

Wilco

unread,
Jan 2, 2008, 4:27:37 PM1/2/08
to

"guppie" <ld...@jkdhjk.nl> schreef in bericht
news:477bdfbe$0$85784$e4fe...@news.xs4all.nl...

Echt veels te duur die schotel je kan ze inderdaad al vinden vanaf 25 euro
de dealer bij mij in de buurt vraagt er 27,50 voor.
En pak je een no name schotel vanaf 22 euro voor een 64cm schotel.
Zoals Rob66 ook al vermelde, de canaldigital duo lnb is niet geschikt voor
de 88cm triax dit werkt echt niet optimaal.


guppie

unread,
Jan 2, 2008, 4:37:14 PM1/2/08
to
Wilco schreef:

Ik heb een andere dealer in de buurt die bied deze aan
http://www.videowinkel.nl/product_info.php/cPath/22_23/products_id/31

is dat een goede?

j

unread,
Jan 2, 2008, 6:16:22 PM1/2/08
to

"Wilco" <duckstad@@gmail.com> schreef in bericht
news:477c01c0$0$18020$bf49...@news.tele2.nl...
dat klopt wat je schrijft
alleen heb ik geschreven dat ik hem heb geplaatst in een 88cm triax en daar
werkt ie perfect
dit samen met een adimo jazz ontvanger en toch bijna volle uitslag op deze
signaalmeter en kwaliteit ook bijna volledig van alle twee satellieten
grt
j


Leen

unread,
Jan 2, 2008, 6:17:40 PM1/2/08
to
On Wed, 2 Jan 2008 22:07:52 +0100, "Rob66"
<R...@satellietwinkel.geenrommel.nl> wrote:

>
>"j" <nom...@planel.nl> schreef in bericht
>news:477bf13e$0$25477$ba62...@text.nova.planet.nl...
>>
>> "guppie" <ld...@jkdhjk.nl> schreef in bericht
>> news:477bdfbe$0$85784$e4fe...@news.xs4all.nl...
>>> Vanmiddag heb ik een duo lnb gehaald maar die past niet op mijn schotel,
>>> volgens de verkoper kan ik dus beter een andere schotel aanschaffen
>>> ongeveer 40 eurie voor een 60 cm.
>>> Als dat zo is dan leg ik me daar bij neer
>>>
>>> Alleen volgens de verpakking van de lnb moet het universeel wezen.
>>> Wat voor schotel kan ik beter kopen een Triax??
>>>
>>> Het is een duo LNB met 2 aansluitingen voor decoders
>>>
>>> gup
>> officieel zijn deze lnbs ook gemaakt voor de triax 60 cm schotel
>> ikzelf heb hem ook bij mensen geplaatst in een 80cm schotel en dat werkt
>> ook perfect
>> dus dan zou ik kiezen voor een 80 cm triax
>> j
>
>De Canal Digitaal Duo lnbf werkt niet goed in een 80cm schotel. De afstand
>tussen de feedhoorns is te krap wat betekent dat je hem nooit maximaal
>uitgericht krijgt op beide satellieten. Voor de 80cm (en groter) schotels
>zijn andere Duo lnbf's op de markt.

Dat heb ik ook vernomen, ik gebruik de duo lnb overigens voor astra2
en astra3 en dat werkt ook.

Wilco

unread,
Jan 2, 2008, 7:36:15 PM1/2/08
to

"j" <nom...@planel.nl> schreef in bericht
news:477c1b47$0$25485$ba62...@text.nova.planet.nl...

Ok je zal best ontvangst hebben, maar echt geloof me als je er een echte
meter aan hangt.
(dus geen satfinder van 10 tot 100 euro)
En een duo lnb voor 88cm krijg je echt hele andere waarden te zien.
De Duo LNB van canalDigitaal is puur gemaakt voor de 64cm variant van de
Triax en niet groter.
>


Wilco

unread,
Jan 2, 2008, 7:38:28 PM1/2/08
to

"guppie" <ld...@jkdhjk.nl> schreef in bericht
news:477c040d$0$85788$e4fe...@news.xs4all.nl...

Ja hier zal de Duo LNB van CanalDigitaal goed in werken.


Nic

unread,
Jan 3, 2008, 4:00:38 AM1/3/08
to

"guppie" <ld...@jkdhjk.nl> schreef in bericht
news:477bdfbe$0$85784$e4fe...@news.xs4all.nl...

Dure handelaar, kijk hier eens:
http://www.regiowebshop.nl/shop/schotels.html
64 cm Triax voor 18,45 Euri incl BTW
Twin LNB kost daar 33,32 Euri
mvg
Nic


Norbert

unread,
Jan 3, 2008, 10:41:13 AM1/3/08
to

"guppie" <ld...@jkdhjk.nl> schreef in bericht
news:477bdfbe$0$85784$e4fe...@news.xs4all.nl...
Heb hier nog een goede Triax (60cm) schotel liggen die je voor 2 tientjes af
kan halen inclusief dual LNB.

Ik woon in Lelystad, mail me even op nb...@hccnet.nl als je interesse hebt!

Norbert


guppie

unread,
Jan 3, 2008, 1:55:24 PM1/3/08
to
Norbert schreef:
Jammer ,vandaag 1 op de kop kunnen tikken, de duo lnb had ik al, maar
toch bedankt.

maandag gaat het de mast in

0 new messages