Rob naar Yorin

someone

Rob Stenders gaat naar Yorin. Dat meldde het NOS-radionieuws zojuist. Vanaf
september gaat Stenders bij Yorin-FM ook een ochtendshow presenteren. Z'n
vaste co-presentator Fred Siebelink gaat niet mee, wel z'n vrouwelijke
assistente.

Micha F. Jans

"someone" <som...@tiscali.nl> schreef in bericht

Dat is leuk voor Rob Stenders en Yorin FM, en zeer spijtig voor 3FM. De
ondergang van 3FM is nabij gekomen. Ruud de Wild weg, Rob Stenders weg, en
het vak 16.00-20.00 ligt helemaal open. En figuren als Edwin Diergaarde e.d.
kunnen 3FM niet dragen denk ik.

Sinds die Florent Luyckx daar zit gaat het alleen maar bergafwaarts met 3FM.
Niet dat ik het erg vind hoor, ik luisterde al maanden niet meer.

Eén nadeel aan het vertrek van Rob Stenders: mijn favoriete programma
Stenders' Popdossier, iedere zaterdagnacht van 01.00 tot 04.00 op Radio 2
gaat dan hoogstwaarschijnlijk ook verdwijnen. Maar hopen dat dat programma
ergens dan wordt voortgezet.

Zo, en zeer benieuwd wanneer Koen G. met dit bericht gaat komen. Wilde gok:
morgen!

Micha

Alles over de Top 40 op:
http://www.michajans.nl
Alles over de Album Top 100 op:
http://members.lycos.nl/michajans
(under construction)

rto

someone wrote:

Giel Beelen gaat de ochtend op 3fm doen.
Staat op nos teletekst.

rto
-------------------------------------
Gepost via:
http://www.RadioVisie.be
Geen frequentie - Wel een mening!
-------------------------------------

jos

rto wrote:

> Giel Beelen gaat de ochtend op 3fm doen.
> Staat op nos teletekst.

> rto

dat worden moeilijke tijden voor 3fm...

ik betwijfel echter of stenders alleen yorin fm terug op de rails zal
krijgen.

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Posted from http://www.iRadio.be
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

jos

rto wrote:

> Giel Beelen gaat de ochtend op 3fm doen.
> Staat op nos teletekst.

> rto

Giel Beelen wordt met ingang van september 2004 de presentator van de 3FM
ochtendshow. Hij komt daarmee in de plaats van Rob Stenders, die vertrekt
naar Yorin FM.

Giel Beelen zal iedere maandag tot en met vrijdag te horen zijn tussen
06.00 en 09.00 uur. Over de benaming van Beelen s nieuwe programma en over
de precieze inhoud zullen in een later stadium nadere mededelingen volgen.
Giel Beelen is, tot eind augustus, nog iedere werkdag tussen 18.00 en
20.00 uur te horen op 3FM met het programma GiGaGiel . In oktober ontving
Giel Beelen de Marconi Award voor Beste Programmamaker.

Over het vertrek van Rob Stenders naar Yorin FM zegt
VARA-programmadirecteur Jeroen Soer: Het mag duidelijk zijn dat we het
jammer vinden dat Rob de VARA verlaat. Maar hij heeft blijkbaar op voor
hem belangrijke gronden een keuze gemaakt. Gelukkig kunnen we hem op
niveau vervangen door Giel Beelen. Het contract van Rob Stenders met de
VARA loopt nog tot en met augustus van dit jaar. Tot die tijd blijft hij
dan ook Stenders Vroeg en de Freak-O-Lympics presenteren. Fred Siebelink
vertrekt niet mee naar Yorin FM, Margreet van Gils wel.

Giel Beelen dus, vanaf september 2004, op maandag tot en met vrijdag
tussen 06.00 en 09.00 uur, bij de VARA op 3FM.

*.*

"Micha F. Jans" <mich...@NOSPAMhotmail.com> schreef in bericht

Helemaal met je eens Micha. Met het vertrek van Rob zal ook het beste
programma van de Nederlandse radio verdwijnen. Stenders Popdossier is
inderdaad ijzersterk.

Jakob

jos  wrote:

> [...]

Jensen in de middag en Stenders in de ochtend...leuk concept, maar ik denk
niet dat deze 2 heren lang door 1 deur kunnen...

Stenders; superjock en zéér goed op de hoogte van wat wél en ook niet kan
op de radio. Altijd net een stukje beter , net dat ene andere nummer op de
playlist en net die touch die nodig is voor een leuke ochtendshow..
In het verleden diverse malen in opspraak geraakt als er weer eens volgens
een lijstje gedraait moet worden , en vervolgens weer zonder baan.....

Jensen; Bewees in het verleden dat ie een leuke show had , mede gedragen
door zijn toenmalige crew die na diverse onenigheden met de stationsbaas
,Jensen dus, elders hun heil zochten en nu nog steeds bewijzen dat ZIJ de
mensen achter de succesformule Jensen waren.(want toen alleen JanP
overbleef stortte het op Veronica/Yorin al vrij snel in).
Na het vertrek van de andere grote namen uit die periode naar 538(Inkel,
Evers eerst via 3FM etc) bleek dat het een zeer verstandige keuze was van
Jensen om er maar eens een tijdje tussenuit te gaan...er was immers teveel
gebeurt om normaal een station te kunnen runnen......

Na zijn debuut op Noordzee bewees Jensen NOG EENS dat ie niet de
publiekstrekker was die men in hem dacht te vinden....teleurstellende
luistercijfers , teleurstellende controversie in zijn programma's en als
excuus alleen maar "ik moet te veel muziek draaien in een uur " of "Gordon
en Patty...."

Jensen , nu weer terug naar Yorin bewijst dat er bij RTL NL niet echt
nagedacht wordt over radio...
Als radiobaas Jensen straks merkt dat Stenders zgn. "teleurstelt" dan
schat ik dat er dan binnen 1 week weer een nieuwe ochtendjock nodig is ,
want ik denk niet dat Stenders nu nog over zich heen laat lopen, want
iedereen wéét dat hij de meest geschikte kandidaat is om de boel daar te
runnen ipv Jensen.

Met het vertrek van Stenders naar de commerciele omroep zijn er een aantal
grote gaten gevallen in de programmering van Radio 2 en 3...jammer , want
Stenders gaf net die meerwaarde in de ochtend en de nacht aan de normaal
zo fletse programma's...

(Ben trouwens wel blij dat ie zijn sidekick niet meebrengt)

Dolfy

Jakob <koh...@hhotmail.com> wrote:

> [...]
> Stenders gaf net die meerwaarde in de ochtend en de nacht aan de normaal

Ik zou goed vinden als Fred die twee aparte programma's verder draagt op
Radio 2 en 3...

> (Ben trouwens wel blij dat ie zijn sidekick niet meebrengt)

Waarom het is e1n van de betere DJ's die er rondt loopt..

--
Dolfy
- Webstek : http://www33.brinkster.com/dolfy1978

Joost Strootman

someone wrote:

Dit is een fantastische zet van Yorin FM. Dit is het bericht dat nu op de
website van Yorin FM staat:

De toonaangevende dj Rob Stenders kiest voor Yorin FM. Op donderdag 5
februari ondertekent hij een meerjarig contract bij het dynamische
radiostation. Samen met zijn trouwe team zal hij de ochtendshow van 06.00
uur tot 10.00 uur voor zijn rekening nemen.

Directeur radio, Arthur Weijers: Wij zijn waanzinnig enthousiast over de
komst van Stenders. We halen hiermee een gevestigde naam binnen die zijn
talent ruimschoots heeft bewezen en een meer dan waardevolle toevoeging is
aan het gedreven team van Yorin FM. Hij zal zich hier zeker thuis voelen .

Rob Stenders zelf over zijn overstap: Je moet jezelf af en toe vernieuwen
en daar hoort ook een nieuwe omgeving bij, hoe vertrouwd de oude omgeving
ook is. Die nieuwe omgeving wordt Yorin FM, super! Dat gaat helemaal goed
komen .

Rob Stenders is al jaren succesvol met programma s als Stenders in de
middag en Stenders Vroeg (VARA). Tevens maakte hij furore met Stenders
en van Inkel en Shock Radio bij Veronica.

bron: Yorin FM

Daarnaast zal ook Robert Jensen wel naar Yorin FM gaan. Ik denk dat dit
zeer positief is voor Yorin FM. Wel denk ik dat er in het format ook wat
dingetjes veranderd moeten worden. Toch een wat grotere playlist en meer
nieuwe muziek. Ik merk dat er - en niet alleen bij Yorin FM - achter de
feiten wordt aangelopen. Voorbeeldje; The Rasmus heeft nu een grote hit
met "First Day Of My Life." Door de stations wordt dat nu als nieuwe
muziek betiteld, terwijl ik het nummer drie maanden geleden al had. En nog
een voorbeeld; Motorcycle met "As The Rush Comes." Zeggen ze erbij dat het
nummer al een jaar lang een grote hit was in het clubcircuit. Waarom dan
niet bij de radiostations?

Wel jammer dat Fred Siebelink niet meegaat. Hij is toch een vaste waarde
voor Stenders Vroeg, maar goed. Margreet van Gils gaat wel mee. Ik neem
aan dat Eric Dikeb en Henk-Jan Smits ook wel mee zullen gaan. Dikeb is zo
commercieel als wat en Henk-Jan Smits is toch al in dienst van RTL 4. Moet
er dan nog een andere man bij?

En dan 3FM. Dat station heeft een groot probleem. Ik denk niet dat Giel
Beelen het gaat redden in de ochtend. Hij zal flinke concurrentie krijgen
van Rob Stenders en Edwin Evers. Zijn show is goed voor in de avond, maar
om er nu mee op te staan? Maar goed, dan heb je de ochtend. Dan zit er nog
steeds een gapend gat op die middag en avond. Tussen 16:00 en 20:00 heb je
niets meer. Daar moeten dus twee dj's komen. Tussen 18:00 en 20:00 zou je
Timur Perlin kunnen doen. Dan zou je tussen 20:00 en 22:00 een nieuwe dj
neer kunnen zetten. En dan de middag, Patrick Kicken?

Koen Godderis

"Joost Strootman " <joost...@yahoo.co.uk> schreef

> [...]
> van Rob Stenders en Edwin Evers. Zijn show is goed voor in de avond, maar

Klopt, Giel is reuze tussen 6 en 8, maar om mee op te staan? Dit wordt niks.

Koen

Marc

> [...]
> radiostation. Samen met zijn trouwe team zal hij de ochtendshow van 06.00
> uur tot 10.00 uur voor zijn rekening nemen.

Dynamische radiostation?
Trouwe team? (Fred S. zeker over 't hoofd gezien)

Marc

Jakob

Rob of Fred???Begrijp niet helemaal wat je probeert te zeggen.
Maar als het om kippetjeFred gaat (of "oh wat is het internet
vandaagweertraag Fred , of ja ja ja natuurlijk Rob" Fred...??Dan ben ik
blij dat ie (als ie niet weg MOET naar M ) in de nacht zit.....

Ok Fred zal persoonlijk misschien wat sympathieker overkomen , maar het
blijft nivo superfred op de radio....(zelfde naam, zelfde irritaties bij
velen)

BTW; hij weet dat ik er zo over denk...

EL PIÑO

I've checked it, Jakob  really wrote this:

> [...]
>
> Ok Fred zal persoonlijk misschien wat sympathieker overkomen , maar het
> blijft nivo superfred op de radio....(zelfde naam, zelfde irritaties bij

En dan zeg jij dat Dolfy onduidelijk is.

--
EP
If(tagline = 'funny') steal(); else next message();

Nico Gouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-5-februari/ staat nu dit te lezen: Nico.

2004:

– Het 3FM-nieuws van 14.00 uur bevestigt het vertrek van Rob Stenders naar Yorin FM. Hij wordt vanaf 1/9/2004 door Giel Beelen opgevolgd.

Nico qwerty

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-8-juni/ staat nu dit te lezen: Nico.

2005:

– Margreet van Gils, de nieuwslezeres bij Rob Stenders in de ochtend, verlaat Yorin FM. Zij gaat gedurende een jaar op wereldreis.

NicouitGouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-3-augustus/ staat nu dit te lezen: Nico.

2006:

– Bij een babbel met het weekblad ‘Nieuwe Revue’ bekent Rob Stenders dat hij overwoog om Yorin FM te kopen. Het hoger bod van ‘SBS’ maakte een einde aan het voornemen.

NicouitGouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-21-oktober/ staat nu dit te lezen: Nico.

2003: Rob Stenders onthult tijdens het 3FM nieuws dat de onderhandelingen voor een overgang naar Yorin FM rond zijn.

Nico qwerty

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-16-november/ staat nu dit te lezen: Nico.

2005

– Rob Stenders bevestigt tijdens zijn ochtendprogramma (06:00 – 10:00 uur) dat Yorin FM meer dan waarschijnlijk wordt overgenomen.

Nico Gouda

...in het bericht van 18 feb. 2021 moet blok worden gewijzigd worden in ochtendprogramma Nico.

Nico qwerty

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-2-mei-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

2004: Rob Stenders, die voor Yorin FM tekende, onthult dat hij op 14/5/2004 3FM zal verlaten. Nu en dan zal hij in het ochtendprogramma van 3FM nog opduiken.

Nico qwerty

...en op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-7-mei-2/ staat nu dit te lezen:

2005: Het Olympisch Comité eist dat Rob Stenders bij Yorin FM de naam van zijn vrijdagnachtprogramma ‘FreakOlympics’ verandert. Per overtreding op het auteursrecht zal men 25.000 euro eisen.

En lees nu ook https://www.ie-forum.nl/artikelen/yorin-gediskwalificeerd Nico.

NicouitGouda

Feb 18, 2024, 1:10:16 PMFeb 18
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-16-februari-3/ staat nu dit te lezen: Nico.

2006:

– Rob Stenders kondigt zijn afscheid bij Yorin FM op 17/3/2006 aan. Hij is het oneens met eigenaar ‘SBS’ om de muziekvrijheid en om de duur van zijn ochtendprogramma te beperken.