Re: Vergunningen kleinvermogen-middengolf

NicouitGouda

...de 1485 kHz-zender van Radio (Jong) Europa staat ook vandaag (woensdag) nog steeds uit, en de 891 kHz-zender van https://www.hotradiohits.nl/ staat nu weer aan. Nico.

NicouitGouda

...op https://radiomonique963revival.nl/whiteControllers_withPlaylist_ex1 werd zojuist weer gezegd dat vanaf morgen (op een speciale tekstbandje vanmorgen was te horen om 12:00 uur) zal worden overgeschakeld naar de 963 kHz. 1 April??? Nico.

NicouitGouda

...dit tekstbandje was ook vanmorgen nog te horen en meteen na 12:00 uur werd nog gezegd dat er nu overgeschakeld zal worden naar de 963 kHz maar om 13 uur was dit nog niet het geval, dus dit was dan tòch 1 april! En op https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/55766-radio-monique-963-terug-als-lpam-station-dab/page/9/#comments is nu bijgepost, en lees nu ook https://radiomonique.am/ En lees nu ook https://www.extram.nl/ en de 1485 kHz-zender van Radio (Jong) Europa staat ook vandaag (donderdag) nog steeds uit. Nico.

Nico qwerty

...op https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/55766-radio-monique-963-terug-als-lpam-station-dab/page/10/#comments os nu bijgepost en de 1485 kHz-zender van Radio (Jong) Europa staat ook vandaag (vrijdag) nog steeds uit. Nico.

NicouitGouda

...en daarin s nu weer bijgepost en de 1485 kHz-zender van Radio (Jong) Europa staat ook vandaag (zaterdag) nog steeds uit, en https://www.albumam.nl/blog/ zendt nu op de 1251 kHz uit i.p.v. op de 846 kHz. Nico.

NicouitGouda

...en daarin is nu opnieuw bijgepost, en de 1485 kHz-zender van Radio (Jong) Europa staat vandaag (zondag) eindelijk weer aan.
En lees nu ook http://www.radioforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=27125&start=240 en zie nu ook https://www.hotradiohits.nl/ Nico.

Nico qwerty

...en daarin is nu alweer bijgepost, en https://www.albumam.nl/ zit nu weer op de 846 kHz. En lees nu ook de tekst onder 5-4-21 LPAM nieuws op https://www.radio-tv-nederland.nl/ Nico.

Nico Gouda

...op https://mediumwave.info/2021/04/ staat nu dit te lezen: Nico.

Netherlands
April 4, 2021mw

In the Italy item, April 2nd was mentioned, that Radio Studio X is known for being the only European medium wave transmitter to broadcast in AM stereo.
This is not correct.
Theo Postma, CEO of Radio TPOT has informed, that Radio TPOT [918 kHz] has been transmitting in C-QUAM for 6 years now.
Check http://94.214.128.124:8073/ and click on the name radio TPOT to enjoy the stereo.
Ydun Ritz (2021-04-04)

Nico qwerty

Nico Gouda

...het blijkt nu dat de beide webstreams op https://radiomonique.am/ en ook op https://radiomonique963revival.nl/whiteControllers_withPlaylist_ex1 hetzelfde zijn. Nico.

Nico Gouda

...lees nu ook https://www.schalkhaar-am.nl/ en zie nu ook https://radiozwolle.com/ en zie nu ook https://flakkeenieuws.nl/ en lees (en zie) nu ook http://www.borrelronderadio.nl/actueel/ en lees nu ook https://sitarafm.com/programmering/ en lees (en zie) nu ook https://radiotransparant.com/ en zie nu ook https://masterfm.nl/ en lees nu ook https://60amradio.nl/ en zie nu ook https://likefm.nl/ Nico.

Nico Gouda

...lees helaas(!) nu ook http://www.amplivierradio.nl/ en lees nu ook https://piratensound.nl/programma/ en lees nu ook https://www.radio1224.nl/meer-1224/ en zie nu ook https://kilrock.nl/ Nico.

Nico Gouda

NicouitGouda

...de 1179 kHz-zender van https://antennedomstad.nl/ staat nu al enige dagen lang uit en https://antennedomstad.nl/ is m.i.v. vandaag nu geheel blanco, de webstream op https://tunein.com/radio/Antenne-Domstad-s300231/ doet het nu (nog) wel. Weet iemand of er met dit radiostation iets aan de hand is? Nico.

Nico Gouda

...lees nu ook de lopende zwarte letters helemaal bovenaan op https://www.radiodevliegendehollander.nl/Welkom.html (wacht hierop wel eerst vijf seconden), En zie nu ook https://www.mgafm.nl/Radio_ELS.html en zie nu ook https://radioelvira1485.listen2myshow.com/ en lees en zie nu ook https://sites.google.com/view/radiozebra/nieuws Nico.

Nico Gouda

Nico Gouda

...in de juist hier bovenstaande link is nu bijgepost en ook op https://www.albumam.nl/blog/contact-informatie/?unapproved=268&moderation-hash=5c9fa9e6d278a618016f830aca8dc080#comment-268 is nu bijgepost. Nico.

NicouitGouda

...op https://www.albumam.nl/blog/contact-informatie/ is nu bijgepost en lees nu ook https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/58576-leuk-klein-antennetje-voor-lpam/ en op http://www.groeistad.com/ en dan meteen onder Laat wat achter in de groeistad Shoutbox! is nu bijgepost. Nico.

NicouitGouda

...op http://www.groeistad.com/ en dan meteen onder Laat wat achter in de groeistad Shoutbox! is nu bijgepost! Nico.

Nico qwerty

...lees nu ook onderste zin van de tekst onder 14-4-21 DAB+ en LPAM nieuws op https://www.radio-tv-nederland.nl/ en op http://www.groeistad.com/ is meteen onder Laat wat achter in de groeistad Shoutbox! is nu bijgepost. De 1179 kHz-zender van https://antennedomstad.nl/ staat nu al zo'n week lang uit, en ook de 1485 kHz-zender van Radio (Jong) Europa staat nu opnieuw(!) al weer een kleine week uit, en lees nu ook de bovenste postings op http://www.columbia-am.nl/gastenboek/ Nico.

Nico qwerty

...op https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/55419-675-khz-groeistad-wassenaar-uit-de-lucht/page/4/#comments is nu bijgepost en lees nu ook de onderste zin van de tekst onder 15-4-21 DAB+ en LPAM nieuws op https://www.radio-tv-nederland.nl/ En lees nu ook de bovenste postings op http://www.columbia-am.nl/gastenboek/ Nico.

Nico qwerty

...in de eerste juist hierboven vermelde link is nu bijgepost. De 1179 kHz-zender van https://antennedomstad.nl/ staat nu al zo'n een week lang uit, en ook de 1485 kHz-zender van Radio (Jong) Europa staat nu opnieuw(!) al weer een kleine week uit, en de 1395 kHz-zender van http://www.columbia-am.nl/ staat nu al drie dagen lang uit. Nico.

Nico Gouda

...lees nu óók de verhuis-tekst meteen onder de foto op http://radio-impuls.nl/ ! Nico.

NicouitGouda

...op http://www.columbia-am.nl/gastenboek/ heb ik zojuist deze posting gedaan: Nico.
...fijn dat de 1395 kHz-zender nu weer aanstaat, de ontvangst in Gouda is nu redelijk (golft nu iets). Nico. :-)
En lees nu ook de bovenste regel van de tekst onder
17-4-21 LPAM en DAB+ nieuws
op https://www.radio-tv-nederland.nl/

Nico Gouda

NicouitGouda

...de 1395 kHz-zender van http://www.columbia-am.nl/ staat gelukkig nu weer op zijn oude sterkte, ik kan deze nu vandaag weer goed ontvangen in Gouda. Maar zie helaas nu ook http://www.columbia-am.nl/radiopro/ Haast alle programma's zijn nu verdwenen! Nico.

Nico qwerty

...op https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/55419-675-khz-groeistad-wassenaar-uit-de-lucht/page/4/#comments is nu bijgepost en lees nu ook https://radioseabreeze.nl/gastenboek/ en lees nu ook meteen onder Laat wat achter in de groeistad Shoutbox! op http://www.groeistad.com/ Nico.

NicouitGouda

...in de eerste juist hierboven vermelde link is nu bijgepost en lees nu ook het bovenste onderwerp op https://www.extram.nl/ De 1179 kHz-zender van https://antennedomstad.nl/ staat nu al zo'n twee weken lang uit, en ook de 1485 kHz-zender van Radio (Jong) Europa staat nu opnieuw al weer zo'n een week uit, en de 1395 kHz-zender van http://www.columbia-am.nl/ staat sinds gisteren opnieuw uit. Nico.

Nico Gouda

...lees nu ook de postings vanaf door MaikelB » 21 apr 2021 16:43 op http://radioforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=31969&start=60 Nico.

NicouitGouda

...de 1395 kHz-zender van http://www.columbia-am.nl/ staat nu weer (op volle sterkte) aan, en lees nu ook de bovenste twee regels van de tekst onder 23-4-21 LPAM en FM nieuws op https://www.radio-tv-nederland.nl/ Nico.

NicouitGouda

...lees nu ook de bovenste postings meteen onder Laat wat achter in de groeistad Shoutbox! op http://www.groeistad.com/ en ditzelfde ook op http://www.columbia-am.nl/gastenboek/ De 1485 kHz-zender van Radio (Jong) Europa staat nu al weer zo'n twee weken lang uit en ditzelfde geldt ook voor de 1179 kHz-zender van https://antennedomstad.nl/ En lees daarnaast nu ook de tekst onder 25-4-21 DAB+ nieuws op https://www.radio-tv-nederland.nl/ Nico.

Nico Gouda

...lees nu ook https://www.schalkhaar-am.nl/ en zie nu ook https://vrijzwolleradio.nl/ en lees nu óók https://radiomonique.am/ m.b.t. Tune-In, en lees nu ook https://60amradio.nl/ en lees (en zie) nu ook het bovenste nieuwsbericht op http://www.amplivierradio.nl/index.php en lees nu ook https://www.cvdm.nl/besluiten/toestemming-vader-en-zoon-combinatie-elim en zie nu ook https://www.ellenam.nl/ en lees nu ook https://www.cvdm.nl/besluiten/toestemming-tiqs-radio en lees en zie nu ook https://sites.google.com/view/radiozebra/nieuws en lees nu ook linksonder op https://fidelioradio.nl/ Nico.

Nico qwerty

...lees nu ook https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/58710-extra-am-1332-khz-stopt-met-de-pips/ en lees nu ook het bovenste nieuwsitem op https://www.extram.nl/ En lees nu ook https://radiomonique.am/nieuws-2/ Helaas staat de 819 kHz-zender van Radio Monique 819 nu al drie dagen lang uit! Iemand een idee wat er hand kan zijn? Nico.

NicouitGouda

> En lees nu ook https://radiomonique.am/nieuws-2/ Helaas staat de 819 kHz-zender van Radio Monique 819 nu al drie dagen lang uit! Iemand een idee wat er hand kan zijn? Nico.

Desgevraagd ontving ik dit antwoord:
Zender is aan maar met laag vermogen. alleen nu binnen de straal van 25
30 km.
Mijn antwoord daarop: Wanneer staat hij weer op het volle vermogen van 100 Watt?
Zodra ik hierop antwoord heb zal ik dit hier meteen doorgeven.

En op https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/55766-radio-monique-963-terug-als-lpam-station-dab/page/10/#comments is nu bijgepost.
Ook op https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/58710-extra-am-1332-khz-stopt-met-de-pips/ is nu bijgepost. Nico.

Nico Gouda

...lees nu ook de postings vanaf door radiogolfje » 27 apr 2021 21:51 op https://www.radioforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=31969&start=60 Nico.

NicouitGouda

Nico Gouda

...lees nu ook de bovenste postings meteen onder Laat wat achter in de groeistad Shoutbox! op http://www.groeistad.com/ Nico.

Nico Gouda

NicouitGouda

...lees nu opnieuw nu ook de bovenste postings meteen onder Laat wat achter in de groeistad Shoutbox! op http://www.groeistad.com/ En op https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/58710-extra-am-1332-khz-stopt-met-de-pips/ is nu bijgepost. Nico.

Nico qwerty

...in de tweede juist hierboven vermelde link is nu weer bijgepost en de 675 kHz-zender van http://www.groeistad.com/ staat nu uit. Nico.

Nico Gouda

...op https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/57947-vanaf-1-februari-wordt-president-golden-oldies-radio/ is nu bijgepost. En de 1179 kHz-zender van https://antennedomstad.nl/ en ook de 918 kHz-zender van https://radiomonique.am/ staan beide nu nog steeds uit. Nico.

Nico Gouda

Hallo iedereen. Ik heb zojuist deze e-mail gestuurd en zodra ik antwoord hierop heb, zal ik dit hier meteen doorgeven. Nico.

Geachte medewerk(st)ers van Radio Monique. Op https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/57947-vanaf-1-februari-wordt-president-golden-oldies-radio/ staat aan het einde van de tiende posting dit te lezen:

ook onze collega op de 918 Radio Monique bedankt,
voor het aanbod om een zender te komen halen in Velzen.

Mijn vraag is nu : wanneer gaat jullie zender weer aan? Want ik kan op mijn radio in Gouda nu geen ènkele gepresenteerde programma meer ontvangen (Impact AM op de 1008 kHz heeft dagelijks na 13:00 uur herhalingen van shows die op avonden worden uitgezonden, dus niet actueel (is 's morgens non-stop), en MCB Radio is alleen 's zondags gepresenteerd)

Hartelijke groeten van Nico uit Gouda. :-)

Nico Gouda

...op https://www.radio-tv-nederland.nl/ staat nu dit te lezen: Nico.

8-5-21 LPAM nieuws
Radio Turkiyem is gestart met uitzenden op de LPAM frequentie 1224 kHz vanuit Voorburg.

En is via http://kiwi-sdr2-leiden.impactam.nl:8073/?f=1008.00amz7 te horen nadat rechts eerst 1224.00 is ingetypt waar een ander getal staat. Nico.

NicouitGouda

...van Radio Monique 918 ontving ik desgevraagd deze twee antwoorden:

Hai Nico. Wij zijn niet uit de lucht geweest. Dezelfde dag na de storing 10 dagen geleden hebben wij onze reserve apparatuur aan gezet op 918. Dat is te ontvangen met goed fatsoen in een straal van 30 kilometer rondom Velsen. We zijn nu bezig om, als het mee zit harder dan ooit, in de lucht te komen met een grotere antenne dan ooit op 918. Zodat je ons in Gouda weer kunt horen. Wanneer? Denk in weken.

Nico, we hebben interesse om op de 1179 kHz-zender van https://antennedomstad.nl/ uit te gaan zenden. Echter, Ruud Poeze wilde dat een paar maanden terug niet. Het straalt wel wat minder daar vanwege de zand grond en gebrek aan water. Kan jij het vragen aan Domstad? We hebben geen adres.

Antwoord van mijzelf: Het AT heeft wel het adres van https://antennedomstad.nl/ omdat alle zendvergunningen nu eenmaal via het AT lopen.

Groetjes;
Bart Steenman,
Radio Monique

Nu maar verdere antwoorden afwachten. Nico.

NicouitGouda

...hierbij een nader antwoord:
We hebben Poeze gebeld, hij wilde het niet, dan houdt het op. Maar we zitten in de lucht nu hoor. Alleen wat minder hard nog.
Mvg; Bart Steenman van https://radiomonique.am/

En lees nu ook de bovenste berichten meteen onder Laat wat achter in de groeistad Shoutbox! op http://www.groeistad.com/ en op https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/57947-vanaf-1-februari-wordt-president-golden-oldies-radio/ is nu bijgepost. Nico.

Nico Gouda

...in de laatste juist hierboven vermelde link is nu bijgepost. Nico.

Nico Gouda

...lees en zie nu ook bovenaan op https://www.extram.nl/ Nico.

NicouitGouda

...lees nu ook de tekst onder
15-5-21 LPAM nieuws
op https://www.radio-tv-nederland.nl/ Nico.

Nico Gouda

Nico Gouda

Nico qwerty

NicouitGouda

...in de beide juist hierboven vermelde onderwerpen is nu bijgepost. Nico.

Nico qwerty

Nico qwerty

...op https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/56899-antenne-domstad-1179-am-utrecht/page/3/#comments is nu bijgepost. En op http://kiwi-sdr2-leiden.impactam.nl:8073/?f=1008.00amz7 en dan rechts 819.00 intypen waar een ander getal staat is nu te horen dat Radio Keukenduin bij uitzondering nu ook vandaag, maandag(!) in de ether is, misschien vanavond na 8 uur dan ook nog met presentatie net zoals op de vrijdag-, zaterdag-, en zondagavond ook na 8 uur. Nico.

Nico qwerty

...inderdaad was er ook gisteravond na 8 uur presentatie op Radio Keukenduin (tot tegen 11 uur) maar zoals gebruikelijk is deze 819 kHz-zender nu weer uit de ether (tot in de loop van vrijdag a.s. (ook) zoals gebruikelijk). Nico.

Nico Gouda

...lees (en zie(2x), de beide foto's zijn aanklikbaar) nu ook https://mediapages.nl/nieuws-actueel/3978-maarten-de-jong-blikt-terug-op-1987 en op https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/56899-antenne-domstad-1179-am-utrecht/page/3/#comments is nu bijgepost. En wie weet wanneer de zender van https://radiomonique.am/ weer op vol vermogen zal staan? Nico.

NicouitGouda

Nico qwerty

...al ongeveer een week lang is de 891 kHz-zender van https://www.hotradiohits.nl/ uit de ether. Ik heb zojuist een e-mail hierover verzonden en zodra ik antwoord hierop heb, zal ik dit hier meteen laten weten. Nico.

Nico Gouda

Nico Gouda

...op http://radio0511.com/ is de weekprogrammering nu drastisch ingekort! Nico.

NicouitGouda

...desgevraagd ontving ik dit antwoord van hun:

Hoi Nico,
De programmering is inderdaad op de schop gegaan en de nostalgische uren zijn komen te vervallen.
Groet,
Erik.

Van https://radiomonique.am/ ontving m.b.t. hun zender die nu al zo'n twee weken of nog al langer zwak aanstaat het volgende antwoord op mijn vraag wanneer deze weer op het volle vermogen zal aanstaan: Geen idee Nico. Ze hebben geen vluggertjes gegeten...

En lees nu ook de tekst onder
5-6-21 LPAM nieuws
op https://www.radio-tv-nederland.nl/
en m.b.t. het laatste regel van deze tekst, luister nu naar http://83.87.135.143:8073/ en dan rechts 900.00 intypen waar een ander getal staat. Nico.

Nico Gouda

...lees nu ook de onderste drie postings op https://www.albumam.nl/blog/contact-informatie/ Nico.

Nico Gouda

...het blijkt dat op https://mcbradio.nl/ geen nieuws meer te horen is op de hele uren! Ik heb inmiddels al een e-mail hierover gestuurd en zodra ik bericht hierover heb zal ik dit hier meteen laten weten. Nico.

Nico qwerty

...zojuist daarop gehoord dat de computer kapot is en daarom geen jingles en ook geen nieuws (op de hele uren) te horen is. Er werd er bij gezegd dat verwacht wordt dat die computer morgen weer gemaakt zal zijn, en ook dat er nu jaren 90 muziek gedraaid wordt. Nico.

NicouitGouda

...lees en zie nu ook https://www.albumam.nl/blog/ Nico.

Nico Gouda

...op https://mcbradio.nl/ zijn nu als vanouds weer stationcalls en ook weer nieuws op de hele uren te horen, dus de computerstoring is daar opgelost! Nico.

NicouitGouda

...en op http://185.238.128.118:8073/?f=846.00amz5 is nu weer als vanouds https://www.albumam.nl/ te horen. En lees nu ook het bovenste bericht meteen onder Laat wat achter in de groeistad Shoutbox! op http://www.groeistad.com/ Nico.

Nico Gouda

...de volgende AM-zenders staan nu al minimáál enige dagen uit: 675 kHz van http://www.groeistad.com/ , 828 kHz van Radio Paradijs, 891 kHz van https://www.hotradiohits.nl/ , 1179 kHz van https://antennedomstad.nl/ en de 1395 kHz van zowel http://www.columbia-am.nl/ alsook van https://radioseabreeze.nl/
Van https://mcbradio.nl/ kreeg ik via e-mail eerder vandaag bericht dat er nu problemen zijn met de nieuwsbulletins (op de hele uren) (zijn nu niet te horen).
En van https://radiomonique.am/ kreeg ik ook via e-mail ook eerder vandaag bericht dat hun 918 kHz-zender nu weer meer meer vermogen uitzendt dan de afgelopen paar weken. Wie kan dit bevestigen? Nico.

Nico Gouda

NicouitGouda

> Van https://mcbradio.nl/ kreeg ik via e-mail eerder vandaag bericht dat er nu problemen zijn met de nieuwsbulletins (op de hele uren) (zijn nu niet te horen).
Inmiddels is vanouds nu ook op de hele uren het nieuws daarop weer te horen.

> En van https://radiomonique.am/ kreeg ik ook via e-mail ook eerder vandaag bericht dat hun 918 kHz-zender nu weer meer meer vermogen uitzendt dan de afgelopen paar weken. Wie kan dit bevestigen? Dit klopt! Het zenderbereik is nu weer (zo goed als) vanouds. Nico.

NicouitGouda

...lees nu ook https://www.hollandspalet.nl/de-hollands-palet-nieuwsbrief/ Ik heb zojuist deze nieuwsbrief ontvangen, dus aanmelden maar. Nico.
Message has been deleted

NicouitGouda

...hierbij volgt dan de nieuwsbrief van juni 2021. Helaas hier zonder foto's/illustraties enz. Nico.

Hollands Palet nieuwsbrief juni 2021

Welkom bij deze nieuwsbrief van Radio Hollands Palet! Inmiddels is het juni en dat merken we aan het lekkere weer buiten! We hebben er even op moeten wachten, maar nu is het genieten! Dankzij de afschaling van de Corona maatregelen en het groot aantal gevaccineerden kunnen we ook weer steeds meer, zoals een terrasje pakken, of naar een concert! Dus snel van start, want er is genoeg te melden!

Hartelijk dank voor de vele positieve reacties op onze eerste nieuwsbrief sinds lange tijd! Het geeft ons een stimulans om er in ieder geval mee door te gaan! En dat gaan we ook zeker doen! We hebben in deze nieuwsbrief weer leuke verhalen, weetjes, een heuse column van Kees Rooke en het laatste nieuws rondom ons radiostation! Veel leesplezier!

Voortdurend zijn we achter de schermen bezig om het voor jou steeds makkelijker te maken te luisteren naar Hollands Palet. Sinds begin deze maand kun je via het bekende online audioplatform Mixcloud ‘live’ luisteren naar ons radiostation. Een leuke bijkomstigheid is, dat er ook een chatdienst bij zit, zodat je tijdens het radio luisteren gezellig met elkaar kunt chatten!
Ga naar https://www.mixcloud.com/live/HollandsPalet/ en stem af op ons station! Het is de bedoeling dat in de toekomst sommige programma’s ook via Mixcloud terug te luisteren zijn. Laat weten wat je van deze uitbreiding vindt!

Nog iets wat een leuke toevoeging voor je kan zijn, is de dienst die wij op Twitter aanbieden.
Als je op Twitter naar https://twitter.com/HollandsPalet gaat dan kun je zien wat er gedraaid wordt op onze radiozender (Now Playing). Ook komen aankondigingen voorbij als er een programma is gestart. Neem eens een kijkje!

Beste Radio Vrienden,
Mij is gevraagd om iets te schrijven (tikken) over mijn vertrek bij onder andere Hollands Palet.
Dat wil ik wel even doen. Ik heb ruim 2 jaar twee programma's aangeleverd voor uw station en dat heb ik met liefde gedaan. In eerste instantie was dat ‘De Gouwe Ouwe Club’ en in een later stadium heb ik ‘De Gouwe Ouwe Club’ veranderd in ‘80s & 90 Hits’ omdat ik uit vele hoeken het verzoek kreeg meer jaren 80 en 90 muziek er in te doen. Later kwam daarbij ‘Remember The Good Old Days 60s & 70s Hits’ .
Ik zeg altijd dat ik met een microfoon en koptelefoon geboren ben en zo zal ik op deze manier ongetwijfeld deze wereld verlaten maar ik hoop dat dat nog heel lang zal duren.
Waarom dan toch stoppen? Er kwam een hoop werk kijken bij deze programma's, die door meer dan 35 radio stations in binnen- en buitenland werden uitgezonden. Ik nam het 1 op 1 op en dat wil zeggen geen voice tracken. En daarbij kwam ook de distributie naar de stations om de hoek kijken.
Ik heb geen server waar alles opstaat, dus ik moest het wekelijks via ftp en mail doen. Alles bij elkaar was ik 5 uur kwijt aan tijd om dit voor elkaar te krijgen maar nogmaals, ik deed het met liefde.
Op dit moment ben ik ook nog op twee andere stations te horen, namelijk Holland FM Gran Canaria (sinds 2005) en sinds december 2020 bij Radio Monique 918.
Op Holland FM Gran Canaria heb ik op zondag van 12-14 uur het programma ‘Nico's Disk Drive’ en bij Radio Monique 918 doe ik iedere dag de lunch show ‘Nico(at)Lunch’ tussen 12-13 uur en sinds 5 juni toch weer een uurtje ‘Remember The Good Old Day 60s & 70s Hits’ op zaterdag tussen 19-20 uur.
Om het samen te vatten, dit is voor een hobby veel werk en het moet niet zo zijn dat ik met tegenzin dingen ga doen. Ik zeg nooit “nooit” maar op dit moment is de limiet bereikt.
Oké, dit was mijn verhaal omtrent het stoppen van de programma's. Ik wens jullie allemaal heel veel plezier in de dingen die jullie doen voor het station of bij het luisteren naar Radio Hollands Palet.
Fijne zomer toegewenst en blijf gezond.
Met vriendelijke groet,
Nico van der Linden.

Gulden is een cryptomunt van Nederlandse bodem. Download de app via de app- of playstore of via Gulden.com/download en probeer het zelf! Vanuit deze app kan je rechtstreeks Gulden kopen en/of verkopen na het aanmaken van een account.
Wist je dat je ook Radio Hollands Palet kan steunen met een donatie in Gulden? Dit kan door een bedrag in (digitale) Guldens over te maken op rekening GNTZzmGXcKUwwq4mt5eKghRd9XjVmkBBQP of door de QR-code te scannen. Je moet natuurlijk wel zelf eerst Gulden bezitten.
Meer informatie over de Gulden is te vinden op de website: https://nederlandsebitcoin.nl/

Tijd voor vernieuwing

Je hoort het de laatste jaren steeds meer: het is tijd voor vernieuwing. Andere programma’s, ander format……. Vaak is het begrijpelijk, soms niet. Feit is dat het vak van dj/presentator niet als één van de zekerste kan worden beschouwd. En als je op leeftijd komt, wordt het vaak lastig. Bekend is het ‘trapje’ van de NPO radio: je begint bij 3FM, daarna Radio 2 en tenslotte Radio 5. Maar in alle gevallen geldt: is de programmabaas je zat, dan kun je gaan. Soms is zelfs het opnemen van een ‘sabbatical’ gevaarlijk: Pieter Kuipers presenteerde jarenlang de middagshow op Omroep West maar werd na zijn ‘sabbatical’ de deur gewezen. Maar soms biedt een vrijwillige of onvrijwillige afwezigheid van een ‘vaste presentator’ nieuwe mogelijkheden. Kijk eens wat er nu met Eddy Keur gebeurt. Keur maakte voor het eerst radio bij de zeezender Radio Caroline, in het jaar 1979, hij was toen 21 jaar. Voor het gevoel een eeuwigheid geleden. Na wat omzwervingen leek zijn radio carrière te eindigen bij NH Radio. Maar opeens werd hij bij de leiding van Radio 2 door Ruud de Wild getipt als invaller voor de middagshow op Radio 2. En zo kon het gebeuren dat Eddy Keur op zijn 62e jaar, een leeftijd waarop je bij de NPO meestal bent afgeschreven, nu tijdelijk de middagshow presenteert op Radio 2. Maar zijn aparte stijl van presenteren en zijn – soms wel erg belegen – grappen vallen goed bij veel luisteraars. Er wordt gesproken met Powned over een mogelijk vervolg voor Eddy Keur. Het kan verkeren.

Zomer: Naast veel sport ook detectives en speelfilms bij de NPO
Tijdens de komende sportzomer biedt de NPO naast veel sport ook detectives en speelfilms via haar kanalen.
Sportevenementen
De komende zomermaanden zijn onder andere de sportevenementen EK Voetbal, Tour de France en Olympische Spelen te volgen bij de NPO op tv, radio, online en via NPO Start. Naast veel sport biedt NPO ook ander vermaak.
Detectives
Tijdens de zomerperiode zendt KRO-NCRV elke vrijdag, zaterdag en zondag de spannendste Britse, Scandinavische en Franse detectives uit op NPO 2 en NPO 3.
In juni starten de nieuwe series van Silent Witness, Huss en Detective HIP en de nieuwe seizoenen van The Bay, Vera, Line of Duty en Beau Séjour. Nieuwe series McDonalds & Dodds, Deadwater Fell, The Drowning en Witch Hunt beginnen in juli.
‘De Zomer vol detectives’ sluit in augustus af met een nieuw seizoen van Innocent en de nieuwe series Bloodlands en The Promise. Alle detectives zijn ook op NPO Start te zien, het hele seizoen alvast vooruitkijken kan op NPO Plus. Bekijk het overzicht van de detectives op de website van de NPO.

Nieuwe Nederlandse films op NPO 3
Deze zomer zijn nieuwe Nederlandse speelfilms te zien op NPO 3. Vanaf zondag 13 juni worden nieuwe titels als Gek van Oranje, De Belofte van Pisa, Onze Jongens in Miami en Wat is dan Liefde uitgezonden. Ook bekende titels als Gek van Geluk, Alles is Familie, Toscaanse Bruiloft en Verliefd op Cuba komen voorbij. Vanaf maandag 28 juni worden daar onder meer Verliefd op Ibiza, All Stars, Terug naar de Kust en Onze Jongens aan toegevoegd. De Nederlandse films zijn zondag en maandag om 20.30 uur op NPO 3 en NPO Start te zien.
Bron:

Voordat we deze nieuwsbrief afsluiten, doen we nog even een prijsvraagje. Raad het voorwerp dat op de foto staat en beschrijf het voorwerp zo nauwkeurig mogelijk! Stuur je oplossing naar in...(at)hollandspalet.nl en dan maak je kans op een cadeaubon van Bol.com (ter waarde van
10 euro)! Succes!
+
Deze week verschijnt de nieuwe thriller van Rob Wilson (1956), die zich dit keer afspeelt in de mediawereld. De titel van het boek is ‘Moord op de radio’. De auteur werkte eerder bij radio en televisie bij verschillende Hilversumse omroepen. Hij was ook een tijdlang manager van het regionale RTV Utrecht. Nu leidt hij RW-Solutions. In 2016 verscheen zijn debuutroman ‘De Mediamaker’ waarin de geschiedenis van de commerciële radio in Nederland een compleet nieuwe wending krijgt. Eind 2017 verscheen ‘De geschiedenis van de file… maar wordt de file ooit geschiedenis?’ Dat was lang vooraleer ook maar iemand van corona had gehoord. ‘Moord op de radio’ is zijn derde boek.

Bron: https://radiovisie.eu/

En nog even een reminder:
Rob maakt regelmatig specials over muziek- en radio gerelateerde zaken in zijn dagelijkse ‘Aandeel’ tussen 0.00 en 01.00 uur. In de week van 21 juni bestaat zijn programma vijf jaar en herhaalt Hollands Pallet na zijn reguliere show vijf van deze ‘rockumentaries’. “Vijf pareltjes die behoren tot de mooiste shows die ik de laatste jaren heb gemaakt, zowel qua muziek als inhoud. Ze gaan ook echt ergens over”, glundert Rob.

Onderstaand alvast het uitzendschema: > Di 22 juni van 01.00 – 02.00 uur: Honderd jaar Nederlandse radio;
Wo 23 juni van 01.00 – 02.00 uur: De geschiedenis van Radio Caroline n.a.v het overlijden van oprichter Ronan O’Rahilly;
Do 24 juni van 01.00 – 02.00 uur: Aflevering 1111 over radiotunes;
Vr 25 juni van 01.00 – 02.00 uur: Aflevering 1212 over ‘Unzipped’, de tentoonstelling in het Groninger Museum over de Rolling Stones;
Za 26 en zo 27 juni van 01.00 – 02.00 uur: Aflevering 1313 over oorlogen, rampen en andere ongemakken. Prachtige tracks waar je ánders naar luistert als je hoort waar ze over gaan.

Dit was ‘m weer, de Hollands Palet nieuwsbrief!
De volgende staat gepland voor rond de 15de juli. Bedankt voor het lezen en stem regelmatig af op Radio Hollands Palet!

NicouitGouda

...op http://31.187.212.94:8073/ en rechts 891.00 intypen is te horen dat de 891 kHz-zender van https://www.hotradiohits.nl/ nu weer in de ether is. Nico.

Nico Gouda

Nico Gouda

...lees nu ook https://www.schalkhaar-am.nl/ en zie nu ook https://vrijzwolleradio.nl/ en zie nu ook het schemaatje helemaal onderaan op http://www.borrelronderadio.nl/radio-brr/hri/ en zie nu ook het vernieuwde https://sitarafm.com/ en zie nu ook, ook het vernieuwde https://radioexperience.nl/ Nico.

Nico Gouda

Nico Gouda

...in de juist hierboven vermelde link is nu weer bijgepost. Nico.

Nico Gouda

...op https://sitarafm.com/ is eerder vanavond meegedeeld dat (iets vóór) 1 juli a.s. hun 900 kHz-zender 'volledig in gebruik zal worden genomen'. Nico.

NicouitGouda

...maar het signaal op https://sitarafm.com/ is nu een ander signaal dan dat nu op hun 900 kHz-zender te horen is want dàt blijkt nu een non-stop testband te zijn.
En lees nu ook https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/55766-radio-monique-963-terug-als-lpam-station-dab/page/12/ en lees nu ook de onderste regel van de tekst onder 20-6-21 DAB+ en LPAM nieuws op https://www.radio-tv-nederland.nl/ Nico.

Nico qwerty

NicouitGouda

...in de tweede juist hierboven vermelde link is nu veel bijgepost. En de 1395 kHz-zender van http://www.columbia-am.nl/ is nu weer in de ether. Alleen de AM-zenders van https://radioseabreeze.nl/ (ook 1395 kHz) en ook van https://www.antennedomstad.nl/ (1179 kHz) en ook van http://www.groeistad.com/ (675 kHz) staan alle drie nu nog uit Nico.

NicouitGouda

Nico Gouda

...lees nu ook de onderste twee regels van de tekst onder
22-6-21 DAB+ en LPAM nieuws
op https://www.radio-tv-nederland.nl/ Nico.

Nico Gouda

Nico Gouda

...lees nu ook de bovenste zin van de tekst onder
1-7-21 LPAM en DAB+ nieuws
op https://www.radio-tv-nederland.nl/ Nico.

NicouitGouda

...op de 900 kHz-zender vanuit Houten is m.i.v. vandaag de webstream http://server-25.stream-server.nl:8348/stream van https://sitarafm.com/ met nieuws + weer op de hele uren te horen. Tot vandaag was op deze 900 kHz-zender een non-stop testband te horen ook van https://sitarafm.com/ echter toen zonder nieuws + weer. Nico.

Nico Gouda

Nico Gouda

...lees nu ook de postings vanaf door Echtwel » 30 jun 2021 12:14 op http://radioforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=30279&start=1335 (en verder). Nico.

Nico Gouda

...lees daarnaast nu ook http://radioforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=8390 Nico.

NicouitGouda

... https://www.albumam.nl/blog/ zendt nu weer uit op de 846 kHz i.p.v. op de 1251 kHz, beluister dit op http://gti.proxy.kiwisdr.com:8073/?f=1395.00amz5%20. Nico.

NicouitGouda

...en op de 675 kHz is in Midden-Nederland en ook in de randstad en misschien ook nog ergens anders nu Unique Gold te horen i.p.v. Unique AM 675. Wèl is het ook nu nog steeds non-stop en ook nu is op de hele uren nog steeds geen nieuws, weer enz. te horen en ook nu nog steeds geen commercials. Luister online hiernaar op http://81.207.169.26:8073/ (kiwi sdr Den Bosch) en dan rechts 675.00 intypen waar een ander getal staat. Ook op https://unique.fm/home en dan de bovenste webstream aanklikken is ditzelfde te horen! Nico.

Nico Gouda

...op https://mediumwave.info/2021/07/ staat nu dit te lezen: Nico.

Netherlands
July 31, 2021mw

Radio Europe (sometimes called Radio Jong Europa and Radio Europe Netherlands) has recently been heard on SW from Alphen aan den Rijn, but it is also active on MW:
“Thank you for your recording, we are a small station on the 801Khz 100 W and shortwave 100 W. I am sending you this confirmation on behalf of the permit holder John; we started as a hobby in the 70’s and now legally on medium wave. Everything is all hobby and at your own expense. The antenna is not high, think about 20 meters on the roof. Thanks again and hopefully you will hear us again and maybe with a better signal.
Greet John and Pons, Radio Europa”

Kari Kallio to nordx iog (2021-07-15 and 2021-07-30)

Rink

Op 28-7-2021 om 15:27 schreef NicouitGouda:
> ... https://www.albumam.nl/blog/ zendt nu weer uit op de 846 kHz
> i.p.v. op de 1251 kHz, beluister dit op
> http://gti.proxy.kiwisdr.com:8073/?f=1395.00amz5%20. Nico.

deze KiwiSDR vraagt om een password !!!

NicouitGouda

Hallo Rink. Album AM staat nu uit maar je kunt op http://81.207.169.26:8073/ (kiwi sdr Den Bosch) zònder wachtwoord, en dan rechts 846.00 intypen en dan zo'n vijf seconden wachten, horen of deze weer aan staat. Op Radio Flandria op de 1602 kHz vanuit Hemelum(Fr.) https://m.facebook.com/radio.flandria.1602khz?refsrc=deprecated&_rdr wordt soms https://oudepiratenhits.nl/ doorgegeven, maar zèlf heeft die website-webstream (van oudepiratenhits.nl/) geen etherfrequentie. Nico.

Nico Gouda

...lees nu óók https://mediapages.nl/nieuws-actueel/4027-offshore-days-2021-zondag-van-start en dan met name de tekst onder LUISTER NAAR OFFSHORE DAYS 2021 en lees nu ook linksonder op https://fidelioradio.nl/ en zie nu ook https://lomp.nl/ en (her)beluister nu ook https://radiomonique.am/2021/08/02/midzomer-special-rock-gemist/ en lees nu ook het laatste nieuws op https://www.radio1224.nl/ en lees nu ook https://radioseabreeze.nl/gastenboek/ en lees en zie nu ook https://sites.google.com/view/radiozebra/nieuws Nico.

NicouitGouda

...op https://mcbradio.nl/ was vanmorgen om ongeveer 11:45 uur een oproep te horen dat men platen die men niet meer wil draaien niet moet weggooien en ook niet naar de kringloopwinkel moet brengen, maar naar hun moet brengen. Er komt hierover nog iets op hun website te staan. Nico.

Nico Gouda

...desgevraagd ontving ik van Gert van https://radio182.nl/ m.b.t. hun 1485 kHz-zender nu dit antwoord: Nico.

Het is de bedoeling om deze voor het einde van de maand in de lucht te zetten. Ik ben inmiddels begonnen aan de antenne en wacht nog op een paar bestelde onderdelen om het af te maken. De mast constructie staat inmiddels op dak.

NicouitGouda

...op https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/57305-extra-am-1332-khz/ is gisteren bijgepost en lees (en zie) nu ook https://extram.nl/ ! Nico.

NicouitGouda

It is loading more messages.