Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Radio 2 - Het theater van het sentiment.

133 views
Skip to first unread message

Christiaan Gijtenbeek

unread,
Aug 4, 1999, 3:00:00 AM8/4/99
to
Ontzettend leuk programma om naar te luisteren alleen jammer
dat Ruud Hermans zichzelf zo leuk vindt. Hij denkt ontzettend lollig te
zijn en intro's van platen verkrachten kan hij ook ontzettend goed.

Geef die man maar een gitaar. Daar is hij goed in.

Christiaan.

tvandenbroek

unread,
Aug 5, 1999, 3:00:00 AM8/5/99
to

Christiaan Gijtenbeek wrote in message <7oa8pu$g...@dse.dse.nl>...


Ruud Hermans? Peter Verbruggen? Beiden zijn niet eens in staat om
een goed radioprogramma neer te zetten. Herstel, Ruud Hermans wčl!
Het country 'n' wetern programma van hem was altijd leuk om naar te
luisteren en hij had/heeft tenminste van verstand van zaken.

De aan seniliteit lijdende Verbruggen mogen ze wat mij betreft meteen
dumpen. Daar moet ik (helaas verplicht) omroepbijdrage voor betalen!
Bah! Maar ja, er zijn altijd wel van die dombo's die 'Peter zooooooooo
geweldig vinden!'. Oeps, hier zal ik ook wel weer tegengas krijgen. De
lange tenen.....

Ik heb een keer of drie het programma beluisterd om die lulhannes een
kans te geven zichzelf als radiomaker op een hoger peil te tillen, maar,
helaas, dat heeft niet mogen baten. Als die man nou eens zou stoppen
met het verplicht introotjes vollullen, dan zou zijn 'ster' weer een stukje
rijzen. Hmmppff, wat zeg ik nou!? Ach ja, sommigen blijven een hang
houden naar het vertrouwde en staan daardoor niet open voor anderen.
KRO, stuur die man naar huis!! Waarom moet ik hieraan meebetalen!?

Net als Edwin Evers met zijn uitgekauwde Frank en Ronald. Man, verzin
eens iets nieuws! Ten tijde bij Veronica was je stukken beter! Ook weer
typisch KRO. Veronica ten tijde van Jeanne Kutmans en Peter Verkutten
flink af lopen zeiken, maar ondertussen wel Anita Witzier, Edwin Evers,
Cobus en Rick binnenhalen. Heee, waren dat toevallig geen Veronica
medewerkers? Ach ja, hiermee hebben ze wel een knieval gemaakt en
zijn ze een stuk wijzer geworden. "If you can't beat them, join them", hč
mijnheer van der (K)Lugt?

In ieder geval gun ik bovengenoemde personen wel hun succes, omdat
ze bewezen hebben BETERE radio te kunnen maken dan al die publieke
lullo's! Alleen Edwin wil ik vragen eens met iets nieuws te komen. Dat
domme voetbalgelul over die DODE ZONEN komt veel mensen zo
langzamerhand hun strot uit. Edwin, maak niet dezelfde fout als Kutmans
en Verkutten!!

Zo, dat wilde ik even kwijt. Laat ze maar komen, die reacties!!!!

Groeten.

T. van den Broek
(Een anti 'Hilversum 3' fan)


Juul Geleick

unread,
Aug 7, 1999, 3:00:00 AM8/7/99
to
In article <7obf7h$1vn$1...@news1.xs4all.nl>, "tvandenbroek"
<tvande...@hotmail.com> wrote:


Ik heb maar 1 vraag: "wat is betere radio?"

Juul Geleick
TROS

--
Juul Geleick
TROS Radio & Television
Hilversum - The Netherlands

Media Voice Productions BV / Edo Peters

unread,
Aug 8, 1999, 3:00:00 AM8/8/99
to
Juul Geleick wrote:

>
> Ik heb maar 1 vraag: "wat is betere radio?"
>
> Juul Geleick
> TROS

Chapeau, Juul! Leve de kunst van de retorische vragen :-)
... en smaken verschillen nu eenmaal, gelukkig...


Edo

tvandenbroek

unread,
Aug 8, 1999, 3:00:00 AM8/8/99
to
Juul Geleick wrote in message in an answer to tvandenbroek...
|tvdb> ---KNIP---KNIP---KNIP---KNIP---KNIP---KNIP---KNIP---KNIP---KNIP
|tvdb> In ieder geval gun ik bovengenoemde personen wel hun succes, omdat
|tvdb> ze bewezen hebben BETERE radio te kunnen maken dan al die publieke
|tvdb> lullo's!
|
|
|jg>Ik heb maar 1 vraag: "wat is betere radio?"


Goede vraag Juul. Je hebt gelijk dat het begrip 'betere radio' heel
subjectief is.
Waar het mij om ging is dat die twee brakers altijd stemming hebben lopen
maken, voor wat betreft Veronica. Niks was er goed aan. Het enige wat je te
horen kreeg, waren ongefundeerde 'meningen' van die twee kotszakken.
Als je op zo'n wijze misbruik probeert te maken van het medium radio, dan
zit
je niet op je plaats. De luisteraars hebben en masse laten merken dat ze die
twee meer dan zat waren en dat die 2 misbaksels maar heel snel uitgekotst
dienden te worden door de KRO.

Maar nee hoor! De heer van de (K)Lugt vond het nodig die voddebalen te laten
zitten, omdat "ze heeeele hoge luistercijfers hadden". Ja, ammehoela. Met
een
VERPLICHTE landelijke dekking (kabel/ether) is het niet moeilijk. Zeker,
omdat
de commerciëlen flink moesten dokken voor een speelgoedfrequentie, waar de
publieken niets hoeven te betalen. Hoezoe, gelijkheidsbeginsel.

Verder stoot het mij als (VERPLICHT) omroepbijdragebetaler dat de publieke
zenders vergeven zijn van de reclame. Ik zou die publieken weleens willen
zien
als ze dezelfde strijd moeten voeren als de commerciëlen. Ze zouden het
afleggen, omdat ze nu toch wel ieder jaar het schip met ONS geld krijgen!
En dan ook nog reclamegelden proberen te onttrekken aan de commerciëlen!?
Dat is van twee walletjes vreten! En maar een grote bek hebben van hoe goed
ze het wel niet doen. En dat ZIJ tenminste kwaliteit brengen!

Even een opsomming van die zgn. kwaliteitsprogramma's:
Get the picture (wanneer krijgt Paula spraak-/presentatieles?)
Toppop Nonstop (gejat van de BBC, die het stukken beter doet)
Tatort (in de jaren 70 was dit best wel een goede serie)
De baas in huis (zenden ze dat nog steeds uit...HERHALING)
Lalala live (hij zingt een stuk beter dan dat hij presenteert)
Derrick (wanneer komt de laatste aflevering van deze karikatuur)
Roseanne (als je dit kwaliteit noemt...HERHALING)
Zo vader zo zoon (Wie is dat watje? Oh ja, ook NCRV!)
Cheers (de 25 miljoenste HERHALING van deze EENS bekroonde serie)
Inspector Morse (is ook al 30.000 keer vertoond...HERHALING)
Pluk de dag (ze laten maar iedereen toe op televisie...HERHALING)
ER (hmmm, waar heb ik die meer gezien? Oh ja, HERHALING)

Wat me opvalt is dat er behoorlijk wat herhaald wordt. Nu zul je zeggen dat
een
hoop mensen op vakantie gaat, maar ik wil als thuisblijver, die óók
VERPLICHT
zijn omroepHEFFING betaalt en niet op vakantie gaat, bediend worden met
goede NIEUWE programma's! Het getuigt van een gebrek aan respect voor de
VERPLICHT betalende kijker/luisteraar en van een arrogantie door de hele dag
herhalingen uit te zenden en deze de dag daarop weer te herhalen.
Het argument dat hierom gevraagd wordt, lap ik aan mijn laars. In mijn
directe
omgeving vang ik heel wat andere geluiden op.

Dat het anders kan, bewijst wel Nederland 3! Weinig herhalingen en toch
kwalitatief goede tv! Gelukkig zijn er omroepen die wèl investeren in de
moeite
om goede programma's neer te zetten en niet die arrogantie vertonen door het
uitzenden van herhalingen! In mijn optiek vervult Nederland 3 ècht de
publieke
rol en heeft deze zender als enige een bestaansrecht.
De overige zenders (Ned. 1 & 2) doen wat de commerciëlen doen en zijn dus
mijns inziens eigenlijk overbodig en voegen absoluut niets toe.

Dat, voor wat betreft de televisie. Als we de radio onder de loep gaan
nemen,
dan kom ik tot een vergelijkbare conclusie:
Cappucino (wanneer haalt dat jochie nou eens die poliep uit zijn neus?)
KRO's goudmijn (een volledig mislukte Frits Spits imitatie)
Sven en Dave (zijn er geen goede presentatoren meer te vinden?)
Isabelle (ze leest leuk van een papiertje op, maar heeft zelf geen
kennis)
Edwin Evers (moet maar eens met wat nieuws komen, hij kan dat best
samen met Cobus en Rick)
Theater van het sentiment (moet een GOEDE presentator aanstellen en niet
die lul aanhouden omdat het contract nog
niet verlopen is)
Stenders (teert nog een beetje op zijn vroegere reputatie, maar is ook
uitgeblust. Hoe vaak laat hij wel niet verstek gaan?)
Dennis Hoebee (een slechte Lagarde imitator, maar vriendje van Rob)
Ferry Maat (laat hij zich bij zijn productiemaatschappij houden)
Rob van Someren (heeft zijn beste tijd ook gehad en schop dat Jurjentje
van de radio)
Corné Klijn (moet maar weer snel naar Kaatsheuvel bij de locale omroep)

Verder wil ik de producenten van Langs de Lijn adviseren Sjors F. geen rol
als presentator meer te geven. Bij het beluisteren van dit programma met dat
jochie als 'anchor man', bekroop mij het gevoel dat hij het had over die
mooie
wedstrijd tussen de "FORRRRMATIE Ajax en het GRROEPJE Feyenoord".
Als ik poliepen in de neus wil horen, dan zet ik Noodweer's "In de disco"
wel
op. Dat jochie Sjorsje komt absoluut niet geloofwaardig over! Ach ja, ook
NCRV!

Kortom: BETERE radio bestaat bij mij uit mensen die daadwerkelijk van hun
vak houden en niet hun eigen ego willen strelen!!
Bij mij zijn dat mensen als: Jack Spijkerman, Henk Westbroek, Frits Spits,
de makers van het Radio 1 Journaal en Leidsekade Live.

Stefan Stasse

unread,
Aug 11, 1999, 3:00:00 AM8/11/99
to
toevallig dat ik dit lees......sorry maar ik ben het er niet mee eens Ruud
is een presentator die nooit een plaat zal verkrachten. daar is hij te
muzikaal voor en ik vind dat hij door wat hij zegt in het intro de magie
ten volle benut.........verder denkt hij niet lollig te zijn...dan luister
je denk ik teveel .....naar veronica 538 en soms 3 fm
...............luister nog eens vanaf september is het theater weer voor
publiek geopend.........met 2 dagen Ruud HermANS IN DE ROL VAN
PRESENTATOR..........
Juul Geleick heeft geschreven in bericht ...
>> In ieder geval gun ik bovengenoemde personen wel hun succes, omdat
>> ze bewezen hebben BETERE radio te kunnen maken dan al die publieke
>> lullo's! Alleen Edwin wil ik vragen eens met iets nieuws te komen. Dat
>> domme voetbalgelul over die DODE ZONEN komt veel mensen zo
>> langzamerhand hun strot uit. Edwin, maak niet dezelfde fout als Kutmans
>> en Verkutten!!
>>
>> Zo, dat wilde ik even kwijt. Laat ze maar komen, die reacties!!!!
>>
>> Groeten.
>>
>> T. van den Broek
>> (Een anti 'Hilversum 3' fan)
>
>
>Ik heb maar 1 vraag: "wat is betere radio?"
>

Q_1_2_...@hotmail.nl

unread,
Sep 15, 2018, 2:22:27 PM9/15/18
to

Q_1_2_...@hotmail.nl

unread,
Nov 2, 2018, 4:44:27 PM11/2/18
to

Q_1_2_...@hotmail.nl

unread,
Nov 11, 2018, 4:28:06 PM11/11/18
to

Nico Gouda

unread,
Feb 25, 2022, 1:37:01 PM2/25/22
to

NicouitGouda

unread,
Feb 26, 2022, 3:05:37 PM2/26/22
to
...en daarin is vandaag weer bijgepost. Nico.

NicouitGouda

unread,
Feb 27, 2022, 9:12:44 AM2/27/22
to
...weer bijgepost. Nico.

Nico Gouda

unread,
Feb 28, 2022, 2:25:25 PM2/28/22
to
...opnieuw bijgepost. Nico.

Nico Gouda

unread,
Mar 5, 2022, 1:35:08 PM3/5/22
to
...wéér bijgepost! Nico.

NicouitGouda

unread,
Mar 6, 2022, 9:49:35 AM3/6/22
to
...alweer bijgepost. Nico.

NicouitGouda

unread,
Sep 9, 2022, 9:39:18 AM9/9/22
to

Nico qwerty

unread,
Sep 11, 2022, 11:51:48 AM9/11/22
to
...in de juist hier bovenvermelde link is nu bijgepost. Nico.

NicouitGouda

unread,
Sep 13, 2022, 9:26:45 AM9/13/22
to
en daarin is nu weer bijgepost. Nico.

Nico qwerty

unread,
Sep 20, 2022, 10:21:39 AM9/20/22
to
...opnieuw bijgepost. Nico.

Nico qwerty

unread,
Sep 22, 2022, 10:31:59 AM9/22/22
to
..lees (en zie, de foto is aanklikbaar) nu ook https://mediapages.nl/nieuws-actueel/4299-veronica-van-192-naar-538-meter en lees nu ook het artikel met als datum Thursday September 22nd 2022 op een oranje ondergrond op https://offshore-radio.de/newsflash.htm en lees nu ook het artikel hierover op https://hansknot.com/ Nico.

Nico qwerty

unread,
Sep 22, 2022, 10:36:52 AM9/22/22
to
N.B. Het theater van het sentiment wordt tegenwoordig op NPO Radio 5 uitgezonden, en dus NIET meer op NPO Radio 2! Nico.

NicouitGouda

unread,
Sep 23, 2022, 9:51:10 AM9/23/22
to

NicouitGouda

unread,
Sep 24, 2022, 10:23:55 AM9/24/22
to

NicouitGouda

unread,
Sep 25, 2022, 8:54:22 AM9/25/22
to

Nico Gouda

unread,
Sep 27, 2022, 2:15:08 PM9/27/22
to
...(her)beluister m.b.t. de posting van 22 sep. 2022 16:31:59 nu ook https://cdn.denhaagfm.nl/luisteren/?src=totaal&t[year]=2019&t[month]=2&t[day]=23&t[hour]=24 vanaf afspeelminuut 3:29. Nico.

Nico qwerty

unread,
Sep 28, 2022, 2:34:26 PM9/28/22
to

NicouitGouda

unread,
Oct 1, 2022, 9:41:32 AM10/1/22
to
0 new messages