1965: Verenigd Koninkrijk - De krant The Irish Independant meldt het mislukken van het geplande Radio Lamby-project. De voornaamste geldschieters trokken zich terug.

Q_1_2_...@hotmail.nl

Hallo iedereen. Op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-16-februari/ staat nu dit te lezen: Nico.

1965: Verenigd Koninkrijk

De krant The Irish Independant meldt het mislukken van het geplande Radio Lamby-project. De voornaamste geldschieters trokken zich terug.

(omdat ikzelf nu aanneem dat dit een zeezender zou gaan worden heb ik daarom dit bericht hier geplaatst. Nico.)

Q_1_2_...@hotmail.com

...desgevraagd ontving ik van Hans Knot dit antwoord:

Categorie geruchten.

groet
Message has been deleted

Q_1_2_...@hotmail.com

..,ik ontving nog een nader antwoord van Hans Knot, lees hieronder: Nico.

Star Club Radio I is geprojecteerd tussen Helgoland en de Duitse kust, ten noorden van Grosse Kogelsand. Komt niet vóór de herfst in de lucht, wegens het mislukken van de stichting van een financieringsmaatschappij. Eigenaar Manfred Weissleder (Hamburgse nachtclubeigenaar) heeft plannen voor het uitzenden in het Duits, Deens en Noors, 19 uur per dag, met 150 kW. Radio Bremen is overigens niet van plan om het zover te laten komen, en pleegt overleg op het hoogste niveau.

Radio Veronica bestond op 20 april jl. 5 jaar. Nu Nederland een nieuwe regering heeft en het verdrag van Straatsburg een feit is, is het de vraag of het station nog een volgende verjaardag zal kunnen vieren. Voor de volledigheid memoreren we nog even dat men op 30 okt. zijn zender versterkte tot 7½ kW en dat men een nieuw schip in gebruik nam, de Norderney, nu Veronica II. (1562 kHz).

Dan nu nog een paar waarover niets nieuws bekend is geworden: Radio Atlanta en Radio Shannon, die enige maanden geleden in Ierland zouden zijn gehoord; Radio Lambay die op 600 kHz zou gaan uitzenden in Dublin Bay, Ierland; en Radio Albatross waarover ene heer R.C. Tidswell plannen had (schip in de Wash aan de Engelse oostkust). Adres van deze laatste 70-80 High Street, Gosberton, Spalding, Lines.

En daarmee hebben we ze wel ongeveer allemaal gehad. Nieuws blijft welkom!

Gegevens van WRUL, SCDX, Peter Ashcroft en verscheidende andere leden.

Rink

Op 18-2-2020 om 15:02 schreef Q_1_2_...@hotmail.com:
> ....van Hans Knot ontving ik toch nog nadere informatie hierover, lees hieronder: Nico.
>
> https://outlook.live.com/mail/0/inbox/id/AQQkADAwATE2MjYxLTU3M2ItYjU1ADktMDACLTAwCgAQALX9TA31BEK1tIFZdJ4xeIw%3D/sxs/AQMkADAwATE2MjYxLTU3M2ItYjU1ADktMDACLTAwCgBGAAADgY1eSeqbd0STFvZPCjYvpAcAJAIwYaZGn0ODqRDVULxg8AAAAgEMAAAAJAIwYaZGn0ODqRDVULxg8AAD9ZCmWQAAAAESABAA7Ww70jkWg0ewIEIRBtBC0Q%3D%3D

Nico,

Is dit jouw Postvak IN ?
Zou mooi zijn als wij daar zo in zouden kunnen kijken !!!

Nico Gouda

...in het bovenste bericht moet Independant worden gewijzigd in Independent Nico.

NicouitGouda

Feb 16, 2024, 2:41:11 PMFeb 16
...en Radio Lamby moet Radio Lambay zijn. Nico.