Direkt zur ersten ungelesenen Nachricht

ometheo1961

ungelesen,
05.11.2006, 14:57:5205.11.06
an
Daar zijn we weer met de 5e en laatste editie van 'Het Voice of Peace
Download Festival'.

Eerst even terugkomen op gisteren, zoals in een deel van de editie
vermeld,
is het programma van David Bolton voorzien van een foutieve datum.
Er staat 17 oktober 1988, maar het programma werd toch echt uitgezonden
op 17 oktober 1988.
Na downloaden zelf even aanpassen dus:

http://rapidshare.com/files/1973870/17-10-1988_09.59-10.45_Voice_of_Peace_1540_KHz._David_Bolton.mp3.html

Dan nu de nieuwe downloads van vandaag:

We beginnen met een aantal FM opnames uit oktober 1988.

Eerst Kenny Page met de Breakfastshow van 26 oktober 1988.
Tegen half zeven gebruikt hij een filler, in afwachting van de nieuws
headlines.
Wie weet hoe dat ding heet, en de vraag die daar natuurlijk op volgt:
heeft iemand deze tune?
Als dat zo is dan hoor ik dat graag!

http://rapidshare.com/files/2121553/26-10-1988_05.58-06.45_Voice_of_Peace__Breakfastshow__Kenny_Page.mp3.html

Dan een fragmentencassette van woensdag 26 oktober 1988, met daarop
ondermeer:

Voice of Peace 100 MHz 26-10-88 (47 min)
Fragmenten: o.a. Richard West, Afternoondelight,
'Sunset' met daarna een halve minuut stilte, weerbericht
Kenny Page, Golden Hour, Twilight time met John Bibby,
Klassiekprogramma met Richard West, Countrymusic met Martin Murphy

http://rapidshare.com/files/2107976/26-10-1988_Voice_of_Peace_FM_Fragmenten_o.a._Sun_Set_Abie.mp3.html

OP zaterdag 22 oktober 1988 nam ik een deel op van 'Soul Music', een
programma met Martin Murphy:

http://rapidshare.com/files/2135468/22-10-1988_14.55-15.42_Voice_of_Peace__FM__Soul_Music__Martin_Murphy.mp3.html

Hier is een nachtprogramma 'Late night affair', met John Bibby:

http://rapidshare.com/files/2128893/30-10-1988_00.00-00.46_Voice_of_Peace_FM__John_Bibby__Late_night_Affair.mp3.html

Wederom een aflevering van 'Kassach', deze keer 17 oktober 1992.

http://rapidshare.com/files/2089363/17-10-1992_12.13-13.00_Voice_of_Peace_1540_KHz._Kassach.mp3.html

Dan een Breakfastshow met Kenny Page van 25 oktober 1992:

http://rapidshare.com/files/2094975/25-10-1992_07.30-08.17_Voice_of_Peace_1540_KHz._Breakfastshow__Kenny_Page.mp3.html

Hier een fragmentenbandje van 27 oktober 1992, met daarop ondermeer een
testuitzending met Kenny Page,
verder valt de verbinding weg met Radio Esure (weet nog steeds niet hoe
je het schrijft), en fragmenten van de Discoshow.

http://rapidshare.com/files/2099625/Oktober_1992_Voice_of_Peace_Fragm._o.a._Testuitzending.mp3.html

Voor de volledigheid tref je hieronder de 1e vier aflevering van het
Voice of Peace Downloadfestival'aan, zodat alles netjes bijelkaar
staat:

Ik hoop dat jullie het een beetje leuk hebben gevonden om je
verzameling de laatste dagen flink uit te breidenmet opnames van de
Voice of Peace. Nu moet je ze nog afluisteren.
Ik hoop dat iedereen daar net zoveel plezier aan beleeft als ik dat heb
gehad (en nog steeds heb).

De sfeer en herinneringen aan mijn vakanties in Israël en op Cyprus
werden mede bepaald door de Voice of Peace
die in beide gevallen was te ontvangen. Elke dag programma's opnemen in
de hotelkamer, op het balkon
van het appartement, of gewoon fragmenten tapen op straat, bij de
Klaagmuur, of aan het strand.

Wat het meeste indruk op mij heeft gemaakt was toch in Israël de
zonsondergangen op het strand in
combinatie met de oproep van Abie Nathan om een halve minuut stilte te
houden.

Nogmaals veel luisterplezier toegewenst!

Shalom, vanuit Groningen!

Theo

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Eerder verschenen edities:

De laatste 2 weken van oktober 1988 was ik op vakantie in Israël.
Eerst een week Jeruzalem en daarna een week in Netanja, aan de kust,
vlakbij Tel Aviv.

Ik was daar samen met zeezender vriend Kees Pronk uit Den Haag.

Behalve dat we veel dingen gezien hebben zoals de klaagmuur en de
geboortekerk in Bethlehem,
was er ook nog een andere 'toeristische atractie'.

De Voice of Peace!

In Jeruzalem was het station alleen via de middengolf te ontvangen,
later toen we aan de kust zaten was
er een goede ontvangst op FM.
Vele van jullie hebben diverse uurtjes Voice of Peace in de verzameling
zitten uit de periode 18 oktober t/m 1 november 1988.
Dan weet je nu waar die oorspronkelijk vandaan komen...

Indrukwekkend was het om rond 5 uur 's middags op het strand te zijn en
de zon boven de Middelandse Zee onder te zien gaan.
Uit de radio klonk dan de stem van Abie Nathan die een halve minuut
stilte vroeg voor alle slachtoffers die in het Middenoosten waren
gevallen.

In de verte zag je in de ondergaande zon het Peace-schip liggen.

Op 1 november 1988 zouden we 's s avonds terugvliegen naar Nederland.
De hotelkamer was ingeleverd en de dag werd op het strand doorgebracht.
Nog een aantal uren opgenomen van de Voice of Peace. Aan het eind van
de middag wilden we nog even ergens iets eten, maar ook het
programma dat op dat moment op cassette werd opgenomen moest nog
voltooid worden. Besloten werd om de radiocassetterecorder ergens
tussen de bosjes te verstoppen zodat de opname door kon gaan.

Een andere herinnering die ik aan die 1e november heb zijn de
parlementsverkiezingen in Israel.
Aan het begin van de avond in Netanja zagen we allemaal mensen
verschrikt wegrennen.
We vroegen ons af waarom dat was en vroegen dat aan een voorbijganger.
Die vertelde dat er bij het stembureau waar we voorstonden net een
bommelding binnen was gekomen.
Dus zijn we ook maar gaan rennen :-)

Hierbij voor jullie een opname van die 1e november 1988.
Het is een uurtje Kenny Page (voor mij de beste dj van het station die
op dat moment aan boord zat).

Totzover wat herinneringen van precies 18 jaar geleden.

Hier is de link:

http://rapidshare.com/files/1586364/01-11-1988_16.00-17.00_Voice_of_Peace__Afternoon_delight__Kenny_Page.mp3.html

Veel plezier ermee.

Met vriendelijke groet,

Theo

Op de Voice of Peace download van woensdag 1 november ontving ik veel
positieve reacties in de mail, dus reden om de archieven og wat verder
open te zetten:

Hierbij een uurtje Richard West dat ik opnam op 29 oktober 1988.

http://rapidshare.com/files/1717186/29-10-1988_09.59-11.01_Voice_of_Peace__Saturday-show__Richard_West.mp3.html

Dan een bijzonder programma uit mijn verzameling. De Disco-show met Gad
Bitton. Een merkwaardig programma, toch een bandje dat ik in de loop
der jaren heel wat keren heb beluisterd. Het heeft wel wat.

http://rapidshare.com/files/1707541/28-10-1988_23.25-00.10_Voice_of_Peace__Disco-show__Gad_Bitton.mp3.html

Dan de Golden Hour en Twilight Time, van 1 november 1988, het programma
dat deels tussen de struiken werd opgenomen zoals ik gisteren al
vertelde.

http://rapidshare.com/files/1810154/01-11-1988_16.59-18.14_Voice_of_Peace___Golden_Hour__John_Mc._Donald.__Twilight_Time.mp3.html

Tot slot een fragmentencassette (ook paar fragmentjes andere zenders
Midden Oosten) Maar voornamelijk VOP, ondermeer de International Top
40,
die de Voice of Peace op vrijdag 22 oktober 1988 uitzond. Opgenomen in
Jeruzalem. Let op de gebruikte tune: Crunchy Granola Suite!
Ik weet nog dat we de stad in waren, om te kijken naar een nep-Jezus
die elke vrijdagmiddag met een kruis op zijn schouders over de Via
Dolorosa loopt te zeulen.
(de weg die christus liep opnderweg naar Golgotha).
Bij die gelegenheid, en ook later in de buurt van de klaagmuur, de
radio uit de tas gehaald, om wat fragmenten van de Voice of Peace te
tapen.
Het leuke is nu ik dit allemaal weer afluister er allemaal van zulke
herinneringen naar boven komen.

http://rapidshare.com/files/1719756/22-10-1988_Voice_of_Peace_Fragmenten_os_International_Top_40__Kenny_Page.mp3.html

Morgen, vrijdag 4 november komen er nog meer verrassingen uit het
Midden Oosten!

Wil je reageren, dan mag dat via de nieuwsgroep, of via de digitale
postbus die op mijn site staat.

http://members.home.nl/theovanhalsema/index.html

Ik wens iedereen veel luisterplezier toe. Shalom.

Hier weer een nieuwe serie Voice of Peace downloads.
Goed nieuws voor iedereen die na de Radiodag in Voice of Peace-sfeer
wil blijven én ook voor de mensen die er niet bij kunnen zijn:
het 'Voice of Peace Download-festival' gaat nog dit hele weekeinde
door.
Dat betekent dat er ook zaterdag en zondag via dit kanaal programma's
uit 1988 en 1992 worden aangeboden die in die tijd via het Peace-schip
zijn uitgezonden.
Gisteren bood ik een programma aan van John Mc. Donald, alleen was de
link niet helemaal goed, vandaar een nieuwe upload gemaakt:

http://rapidshare.com/files/1810154/01-11-1988_16.59-18.14_Voice_of_Peace___Golden_Hour__John_Mc._Donald.__Twilight_Time.mp3.html

'Kassach' was het populaire non-stop programma dat elke dag tussen de
middag werd uitgezonden met Israelische Folkloristische muziek.

http://rapidshare.com/files/1813397/27-10-1988_12.13-13.00_Voice_of_Peace__Kassach.mp3.html

Dan een nachtprogramma van Brandon Mee:

http://rapidshare.com/files/1822138/30-10-1988_03.00-04.34_Voice_of_Peace__Nightbeat._Brandon_Mee.mp3.html

Dan een kort fragment, Kenny Page, met de zenderopening van dinsdag 1
november 1988.
Hierbij heb ik een vraag. Wie weet hoe de tune die hier wordt gebruikt
heet, (en als iemand orgineel heeft, laat het weten!)
Hans Knot wist het niet, dus doe ik hierbij een beroep op de rest van
de wereld :-)

http://rapidshare.com/files/1843787/01-11-1988_05.59-06.00_Voice_of_Peace__zenderopening_Kenny_Page.mp3.html

In oktober 1992 werd de vakantie doorgebracht op het zonnige eiland
Cyprus.
Behalve dat er op dat eiland een behoorlijk indrukwekkende grens is
tussen het Griekse en het Turkse deel,
had deze bestemming nog een andere bijzonderheid. Cyprus lag binnen het
ontvangstgebied van de middengolfzender die op het Peaceschip stond.
Met in gedachten nog de Voice of Peace uit 1988 werd vol verwachting
afgestemd op de 1540 KHz. Groot was de teleurstelling na een dagje
luisteren dat er van het glanzende station uit
1988 weinig was overgebleven. Alles klonk veel matter en minder leuk
dan vier jaar eerder.
Storend element in de programma's was dat er regelmatig na het halve
uur een informatieblok zat van 'Radio Esser', (weet niet of ik dat goed
schrijf).
Dit klonk alsof het via de telefoon binnenkwam. Onduidelijk of dit nu
een gesponsorde rubriek was of een extra service voor het luistervolk.
Misschien weet Hans hierover iets zinnigs te zeggen?

Het nieuws van Kol Israël op het hele uur was er nog steeds, ook de
'Breakfastshow', Kenny Page en het programma 'Kassach bestonden nog
steeds.

In elk geval wel de nodige uitzendingen opgenomen. Eerst een opname van
Chris Massey.
In dit programma inderdaad op het halve uur dat 'Radio Esser'.

http://rapidshare.com/files/1826446/25-10-1992_15.03-15.50_Voice_of_Peace_1540_KHz._Chris_Masey.mp3.html

En een uurtje Mark Hanner:

http://rapidshare.com/files/1835107/17-10-1992_10.59-12.01_Voice_of_Peace_1540_KHz._Mark_Hanner.mp3.html

Dan een ontbijtshow met Kenny Page van 26 oktober 1992. De iopname
start na het 'Radio Esser-gebeuren'
Om 9 uur zit het programma van Kenny erop. Deze opname loopt door tot
9.21 uur.
Als iemand weet hoe de presentator na 9.00 uur heet, graag een reactie.

http://rapidshare.com/files/1840369/26-10-1992_08.34-09.21_Voice_of_Peace_oa_Kenny_Page__Breakfastshow.mp3.html

Op vrijdag 16 oktober 1992 waren we getuige van een bijzonder moment op
de Voice of Peace.
Om vijf uur die middag werden de luisteraars toegesproken door niemand
minder dan Voice of Peace-baas Abie Nathan.
Reden om direct een bandje in de radiocassetrecorder te activeren.
Daarop werd een betoog van Abie geregistreerd dat er op neer kwam dat
hij binnen drie weken met de Voice of Peace wilde stoppen.
Uiteindelijk zou het station vanaf dat moment nog bijna een jaar
doorgaan.
Ik herinner mij dat ik bij terugkomst van Cyprus deze opname aan Hans
Knot liet horen, die toen nogal nuchter reageerde in de sfeer van 'zo
bijzonder is dat nu ook weer niet, dit
soort toespraken houdt Nathan wel vaker, dan heeft hij weer geld
nodig'.

In elk geval is het niet een regulier programma en toch wel bijzonder.
Luister zelf maar.
(af en toe beetje interferentie)

http://rapidshare.com/files/1844717/16-10-1992_17.00-18.00_Voice_of_Peace_1540_KHz._Abie_Nathan_wil_stoppen.mp3.html

Uitleg downloaden via Rapidshare:

Klik op link
Klik in 2e kolom onderaan op 'Free'
Wait .... seconds (doe dat ook, wacht tot teller op 0 staat)
Vervolgens zie je 3 gekleurde letters/cijfers, tik deze over in het
hokje
klik nu op button 'Download from network'
Met dit systeem mag je maximaal eens per 90 minuten iets downloaden.

Shalom vanuit Groningen :-)

Theo

Voice of Peace Downloadfestival, deel 4:

Ook vanzaag, zoals beloofd weer een serie Voice of Peace downloads,
deze keer allemaal uit oktober 1992.
Programma's die ik toen via de middengolf op het eiland Cyprus heb
opgenomen.

We beginnen met een ontbijtshow met Gary Mc. Caullin van 16 oktober
1992:

http://rapidshare.com/files/1960567/16-10-1992_07.05-07.50_Voice_of_Peace_1540_KHz._Breakfastshow__Gary_Mc._Caullin.mp3.html

Dan Kenny Page, ook met een ontbijtprogramma, maar dan op 27 oktober
1992.

http://rapidshare.com/files/1926197/27-10-1992_06.51-07.43_Voice_of_Peace_1540_KHz._Breakfastshow__Kenny_Page.mp3.html

Dan een fragmentenbandje, met o.a. het weerbericht van de kapitein.

http://rapidshare.com/files/1937124/14_tm_26_oktober_1992_Voice_of_Peace_Fragmenten.mp3.html

Een uurtje van de 26e oktober, met een (voor mij) onbekende dj. Wie het
weet mag het zeggen

http://rapidshare.com/files/1955221/26-10-1992_12.58-14.00_Voice_of_Peace_1540_KHz._Dj_Onbekend.mp3.html

Kassach, het populaire programma met daarin een soort folkloristische
muziek bestond nog steeds in 1992.
In 1988 hadden we het gehoord als een non-stop-programma, in oktober
1992 werd het gepresenteerd.
Alleen is het voor mij onduidelijk wie hie de presentator is.
Ook hier geldt: wie het weet mag het zeggen.

http://rapidshare.com/files/1966387/16-10-1992_12.04-12.51_Voice_of_Peace_1540_KHz._Kassach.mp3.html

Dan hier een show van David Bolton. Leuk programma!

http://rapidshare.com/files/1973870/17-10-1988_09.59-10.45_Voice_of_Peace_1540_KHz._David_Bolton.mp3.html

Tot zover de vierde editie van het 'Voice of Peace Download-festival.
Morgen worden er opnieuw een aantal programma's aangeboden die eerder
werden uitgezonden vie het vredes-schip van Abie Nathan.
Dan ook weer wat FM-opnames uit 1988.

Shalom vanuit Groningen,

Theo

Eric

ungelesen,
05.11.2006, 16:08:5905.11.06
an
Hallo Theo,
Hoe lang blijven de links actief?
Ik moet telkens een uur wachten en met werk en zo moet ik het over vele
dagen gaan verdelen,
Eric

Dick Verheul

ungelesen,
05.11.2006, 16:11:5105.11.06
an
"Eric" <n...@mail.nl> schreef in bericht

Links blijven 45 dagen beschikbaar

Eric

ungelesen,
05.11.2006, 16:33:1005.11.06
an
Oké Dick, dank voor de info. Ik heb dus even de tijd om al dit moois binnen
te halen. Ome Theo uit 1961 natuurlijk hartelijk dank voor deze fraaie
opnamen
Eric

ometheo1961

ungelesen,
06.11.2006, 11:37:4306.11.06
an

Graag gedaan Eric.
Veel plezier ermee!

Ome Theo :-)

Oldies45

ungelesen,
06.11.2006, 12:05:4806.11.06
an
Nogmaals bedankt en jammer dat er zo weinig reageren...ik weet hoeveel
werk het is.

groet
Harm

--
Oldies45

Yvonne

ungelesen,
06.11.2006, 12:20:3506.11.06
an
> [...]

>is het programma van David Bolton voorzien van een foutieve datum.
>Er staat 17 oktober 1988, maar het programma werd toch echt uitgezonden

Vooral de laatste zin snap ik niet.
Was het 1988 of 1992?

Dank voor de vele opnames.

Groetjes van Yvonne

Dick Verheul

ungelesen,
06.11.2006, 12:25:5906.11.06
an
"Oldies45" <oldi...@offshoreradio.org> schreef in bericht

Niet zo vreemd Harm,VOP was nou niet bepaald om de hoek....

Yvonne

ungelesen,
06.11.2006, 12:29:5906.11.06
an

> Niet zo vreemd Harm,VOP was nou niet bepaald om de hoek....

Toch 'live' gehoord in Nederland. :-)

Groetjes van Yvonne

Douwe Dijkstra

ungelesen,
06.11.2006, 12:32:2606.11.06
an

"Dick Verheul" <dickverheul@opzouten.@casema.nl> schreef in bericht

Dus?

Douwe

Oldies45

ungelesen,
06.11.2006, 12:38:0106.11.06
an
Dick Verheul a écrit

Nee dat klopt, mij zegt het ook niet zoveel (alhoewel ik Hauraki en US
radio wel leuk vind...is ook niet bepaald langs de deur). Maar aan de
aantal downloads te zien zijn er toch wel liefhebbers hier voor. Kleine
moeite toch zo'n berichtje.

groet
Harm

--
Oldies45

Vincent

ungelesen,
06.11.2006, 13:16:4306.11.06
an
Oldies45 stelde de volgende uitleg voor :

> Nogmaals bedankt en jammer dat er zo weinig reageren...ik weet hoeveel werk
> het is.
>
> groet
> Harm

Ben nog bezig al het mooie spul te downloaden.

Vincent

--
http://www.schriel.nl

ometheo1961

ungelesen,
07.11.2006, 12:44:5007.11.06
an

Yvonne schreef:

Yvonne,

In de titel van deze mp3 staat het jaartal 1988. Toch maakte ik de
opname in 19992.
Dus na downloaden zelf even het jaartal wijzigen.
Sorry dat ik niet erg duidelijk was.

In elk geval blij te horen dat iedereen druk aan het downloaden is en
dat het ook nog gewaardeerd wordt. Voor mij was het in elk geval een
mooie aanleiding om dit deel van de verzameling te digitaliseren.

Theo

ometheo1961

ungelesen,
07.11.2006, 12:46:2507.11.06
an

ometheo1961 schreef:

Voordat ik nog meer vragen krijg: 1 9 9 2 en niet 19992 :-)

Theo

ometheo1961

ungelesen,
07.11.2006, 14:24:0007.11.06
an

ometheo1961 schreef:

Kan iemand van jullie (misschien Hans Knot als hij is uitgerust van de
Radiodag) iets zinnigs zeggen over het hoe en waarom van het Radio
Esure (of hoe je het ook schrijft) op elk halve uur op de VOP in 1992?

Yvonne

ungelesen,
08.11.2006, 11:42:4008.11.06
an

> Voordat ik nog meer vragen krijg: 1 9 9 2 en niet 19992 :-)
>
> Theo

't Is duidelijk Theo. Nogmaals dank.

Groetjes van Yvonne

Eric

ungelesen,
08.11.2006, 14:12:4308.11.06
an
Hallo Yvonne,

Da's wel heel gaaf dat je dat hier hebt gehoord. Is mij nooit gelukt. Was
ooit op vakantie op Mallorca (tienertijd). Elke avond radio onder het
kussen. Op enig moment een hard signaal op 1540 kHz. En alsof het perfect
getimed was meteen de jingle "from somewhere in the Meditaranian, This is
the Voice of Peace". Als oud RNI fan (daar heb ik het radiootje onder het
hoofdkussen van overgehouden) kreeg ik het warm en koud tegelijk. Mijn
vakantie was perfect. Wat een ontvangst. Later wat beter verklaarbaar want
er zit alleen maar water tussen het schip en Mallorca (ik zat aan de
oostkust). Ik hoor het in mijn gedachten nog steeds. Dit moment zal ik nooit
meer vergeten.
Wat hebben radiofreaks toch vreemde gewoonten, hé. Radio onder het
hoofdkussen, een jingle die in je geheugen staat gegraveerd,.... :-)) (maar
het maakt wel gelukkig)
groet==Eric

Eric

ungelesen,